Vanuit menselijk oogpunt is het een slechte ontwikkeling omdat het rechtstreeks tegen de natuur ingaat. Vanuit praktisch oogpunt kan het inderdaad helpen om aankomende problemen te stabiliseren als het is balans zou komen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar is dat goed of slecht? Mits ze de vergrijzing kunnen oplossen met behulp van robots kan een sterk gecontroleerd geboortecijfer wel voor een hele stabiele samenleving zorgen.
Best triestquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
http://www.ipsnews.be/art(...)e-hindernissen-japan
Tsja, de natuur van mensen.... waar denk je dat we over 300 jaar staan? Acht de kans groot dat natuurlijk geboren kinderen dan vrij schaars zijn. De mens is erg technologisch ingesteld en alles wijst erop dat het alleen maar versnelt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:36 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Vanuit menselijk oogpunt is het een slechte ontwikkeling omdat het rechtstreeks tegen de natuur ingaat. Vanuit praktisch oogpunt kan het inderdaad helpen om aankomende problemen te stabiliseren als het is balans zou komen.
Juist door de sociale keurslijven is het uitgaansleven in Japan erg druk en ook erg expliciet. Veel mensen kennen uitbarstingen op allerlei vlakken. Extreme afwijkingen van sociale conventies zie je dan ook veel in Japan. Mensen willen zich niet binden, maar wel gewoon sex hebben. Dus eigenlijk de lusten zonder de lastenquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:35 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Maar hoe groot is die groep dan? Ik las toch echt in de op dat het er allemaal iets minder heet aan toe gaat?
Dat er ook een groep is die juist 'wild' gaat is geen verrassing natuurlijk.
Niet dat ik er veel hoop op heb maar kan alleen maar wachten op het moment dat mensen zaken in gaan zien, en veranderingen die noodzakelijk zijn maken. Maar zoals het er nu uitziet is het inderdaad een race naar een superras...quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, de natuur van mensen.... waar denk je dat we over 300 jaar staan? Acht de kans groot dat natuurlijk geboren kinderen dan vrij schaars zijn. De mens is erg technologisch ingesteld en alles wijst erop dat het alleen maar versnelt.
Op zich niet gek..quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Juist door de sociale keurslijven is het uitgaansleven in Japan erg druk en ook erg expliciet. Veel mensen kennen uitbarstingen op allerlei vlakken. Extreme afwijkingen van sociale conventies zie je dan ook veel in Japan. Mensen willen zich niet binden, maar wel gewoon sex hebben. Dus eigenlijk de lusten zonder de lasten
quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[ afbeelding ]
Vindt je het gek..
Er zit geen leven meer in. De toekomst van ons allemaal, geprogrammeerde robots die een taak vervullen. In Nederland is deze trend ook al langzaam aan het inzetten vrees ik.
In feite wel ja..quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, zo'n foto bewijst duidelijk je punt
Woah, elke dag tot 22:00 geacht worden te werken en dan zeker vanaf 8 uur of zoquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
http://www.ipsnews.be/art(...)e-hindernissen-japan
Vandaar dat ik zei dat het hier ook langzaam haar intrede doet. Zodra je alles maar afdoet als normaal gedrag dan zal er weinig veranderen vrees ik.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo'n foto kan je ook hier maken als je op de Zuid-As, of een ander kantoren park gaat kijken. Dat mensen allemaal op hun telefoon kijken in pak zegt niets over het geboortecijfer.
Daarbij, dat mensen minder 'sociaal' worden is goed voor te stellen in een stedelijk gebied met meer dan 30 miljoen inwoners.
Het probleem is dat de wereldeconomie niet om kan gaan met krimp, dat moet anders worden.
Kloptquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:13 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Veel dames beschikbaar dus in Japan
Waarom zou je het willen veranderen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:14 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zei dat het hier ook langzaam haar intrede doet. Zodra je alles maar afdoet als normaal gedrag dan zal er weinig veranderen vrees ik.
Nee, het gaat prima allemaal, niets aan doen!quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom zou je het willen veranderen?
1-2 kinderen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat raar. Hoe veel kinderen krijgen ze daar? Heb eens gelezen dat het daar nog steeds normaal is dat de vrouw stopt met werken als ze kinderen krijgt. Is dat nog zo?
Goed, want de aarde heeft veel te veel mensen. En de enige humane manier om dat op te lossen is door lage geboortecijfers. Japan zit heel erg dicht tegen de grenzen aan van hoeveel mensen je kunt herbergen op hun beschikbare hoeveelheid land. Mensen wonen enorm krap en Tokyo puilt uit. De hoogte in is lastig vanwege aardbevingen en het grootste gedeelte van Japan is bergen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:28 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Nee, het gaat prima allemaal, niets aan doen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |