abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132513942
Gezondheid(zowel geestelijk als lichamelijk), leuk sociaal netwerk en welvaart = geluk.
I think, therefore I am.
pi_132514653
Deze discussie is weleens eerder gevoerd op FOK! (zie WFL / Het geluk.):

Het geluk is een vogeltje met een geel snaveltje op de rug van een neushoorn in Kenia.
pi_132519583
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:59 schreef Wolfs het volgende:
Gezondheid(zowel geestelijk als lichamelijk), leuk sociaal netwerk en welvaart = geluk.
en toch zijn er mensen die dit alles hebben en niet gelukkig zijn..

Jij noemt voorwaarden die voor jouw gelden, die jouw gelukkig kunnen maken. Maar daarmee is dat nog geen geluk, je moet je er namelijk ook gelukkig bij voelen. toen ik dit alles in overvloed had, voelde ik mij absoluut niet gelukkig, voor mij gold dat mijn leuke sociale netwerk mij nogal benauwde, en ik weg moest uit het stadje waar ik woonde...
pi_132520042
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:56 schreef Nico987 het volgende:
Net zo belangrijk; er zijn mensen die dat allemaal niet hebben én wel gelukkig zijn ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_132520702
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:56 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Jij noemt voorwaarden die voor jouw gelden, die jouw gelukkig kunnen maken. Maar daarmee is dat nog geen geluk, je moet je er namelijk ook gelukkig bij voelen. toen ik dit alles in overvloed had, voelde ik mij absoluut niet gelukkig, voor mij gold dat mijn leuke sociale netwerk mij nogal benauwde, en ik weg moest uit het stadje waar ik woonde...
Leuk sociaal netwerk is ook subjectief he? Voor sommige is het een paar echte vrienden, voor andere is het een hele grote groep en ik ken ook mensen die voornamelijk met hun familie op trekken.

Hetzelfde met welvaart, ik geloof wel dat als je straatarm bent je niet helemaal gelukkig kan zijn, maar ik weet ook dat heel rijk zijn helemaal niet hoeft te betekenen dat je gelukkig bent.

En in jou geval, geestelijk voelde je je top(eerste punt?). Belangrijkst is dat je je mentaal en lichamelijk goed voelt, de rest is bijzaak.
I think, therefore I am.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')