Wat'tan?quote:Op zondag 17 april 2005 17:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb toch een andere definitie van geluk eigenlijk...
Geluk is: het gevoel hebben dat je leven compleet is, dat er niets aan ontbreekt en dat als je nu zou sterven, dat je dan nergens spijt van zou hebben.quote:
quote:Op zondag 17 april 2005 18:32 schreef Koekepan het volgende:
Beetje achterhaalde opvatting van geluk, Solitaria. Anno 2005 is het geluk alweer een hele tijd een vogeltje met een geel snaveltje op de rug van een neushoorn in Kenia.
Ik vind het ook een beetje jammerlijk hoor. In tegenstelling tot een gevoel kan je mijn versie van geluk het donker van achter benaderen om het te pakken en in een kooitje te stoppen. Iets wat me toch een vereiste lijkt voor 'geluk'. Het moet in een kooitje passen.quote:Op zondag 17 april 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Geluk is: het gevoel hebben dat je leven compleet is, dat er niets aan ontbreekt en dat als je nu zou sterven, dat je dan nergens spijt van zou hebben.
Wat een gelul, een frivool fris lentebloesempje in de staart gevlochten van een zeer jonge en blonde duitse Heidi is veel beter een definitie voor geluk.quote:Op zondag 17 april 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Geluk is: het gevoel hebben dat je leven compleet is, dat er niets aan ontbreekt en dat als je nu zou sterven, dat je dan nergens spijt van zou hebben.
Je gaat aan een cruciaal punt voorbij, NiteSpeed. Het geluk moet je in een kooitje kunnen stoppen. Je kan een frivool fris lentebloepmje in de staart gevlochten van een zeer jonge en blonde Duitse Heide ook wel in een kooitje stoppen, maar dan kan je er niet naar wijzen en tegen vrienden en familie zeggen; 'Kijk, jongens, dat is nou het geluk.', en dat het geluk dan 'Tsjiep' zegt. Dat doen lentebloesempjes niet.quote:Op zondag 17 april 2005 20:19 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Wat een gelul, een frivool fris lentebloesempje in de staart gevlochten van een zeer jonge en blonde duitse Heidi is veel beter een definitie voor geluk.
Het is weliswaar onmogelijk on een authentieke 'Tsjiep' over de lippen van een frivool fris lentebloepmje in de staart gevlochten van een zeer jonge en blonde Duitse Heidi te laten rollen, doch nergens staat vast dat de uitspraak van het geluk een 'Tsjiep' moet zijn. Wellicht kunnen wij het frivole frisse lentebloepmje in de staart gevlochten van een zeer jong en blond Duitse Heidi wel aanleren om een andere kreet uit te slaan, op geheel willekeurige momenten.quote:Op zondag 17 april 2005 20:30 schreef JAM het volgende:
[..]
Je gaat aan een cruciaal punt voorbij, NiteSpeed. Het geluk moet je in een kooitje kunnen stoppen. Je kan een frivool fris lentebloepmje in de staart gevlochten van een zeer jonge en blonde Duitse Heide ook wel in een kooitje stoppen, maar dan kan je er niet naar wijzen en tegen vrienden en familie zeggen; 'Kijk, jongens, dat is nou het geluk.', en dat het geluk dan 'Tsjiep' zegt. Dat doen lentebloesempjes niet.
Het was toch René Froger?quote:Op maandag 18 april 2005 01:30 schreef zoalshetis het volgende:
"alles, ja alles, kan een mens gelukkig maken..." de profetische woorden van henk westbroek. "een vers kopje thee!"
Lekker boeiendquote:Op woensdag 20 april 2005 11:48 schreef thabit het volgende:
Erika Terpstra heeft onlangs de belangenvereniging "vrienden van het geluk" opgericht.
Ben jij een vogeltje met een geel snaveltje dan?!?quote:Op maandag 18 april 2005 01:27 schreef Elroyb het volgende:
De rug van een neushoorn in Kenia is wel de laatste plaats waar ik geluk zou zoeken.
beetje corny, maar wel prachtige symboliekquote:Op dinsdag 19 april 2005 14:54 schreef thabit het volgende:
Het vogeltje. Het kleine wezentje dat samen met zijn grote vriend de neushoorn door het leven gaat. Samen zijn zij een. De neushoorn is zo genereus om zijn kleine vriendje van eten te voorzien. Als dank daarvoor ontdoet het vogeltje zijn reusachtige kameraad van alle mogelijke huidirritaties. Ja mensen, dit is nog eens echte vriendschap.
De neushoorn. De grote reus die het geluk als vriend met zich meedraagt. Op z'n rug. Vriend zijn van het geluk, wie wil dat nou niet? Of beter nog, het geluk als vriend hebben. Geniet maar van dit voorrecht, neushoorn, hoe kort het ook mag duren. Binnenkort val je. Geraakt door een kogel, je hoorn gedegradeerd tot product van het grootkapitaal. Houd het geluk nog maar even te vriend, mijn reus.
Corny, wat is dat nu weer voor verenigingsstudentenwoord?quote:Op donderdag 21 april 2005 00:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
beetje corny, maar wel prachtige symboliek![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |