'Een van hen [de VN-rapporteurs], de Jamaicaanse hoogleraar Verene Shephard, gaat eerst naar Suriname om met de commissie voor herstelbetalingen te spreken. Financiële genoegdoening voor de slavernij moet in de discussie worden betrokken, zegt zij telefonisch.'quote:Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden.
quote:Staat de intocht van Sinterklaas op de tocht?
De bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam buigt zich over twee weken tijdens een openbare hoorzitting over ruim twintig bezwaren die zijn binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor het evenement op 17 november. De kritiek richt zich op de aanwezigheid van Zwarte Piet.
Dit meldt Het Parool vandaag. Het is de eerste keer dat bezwaar wordt gemaakt tegen de intocht. Initiatiefnemer van de actie is kunstenaar en activist Quinsy Gario, die al enkele jaren ageert tegen de zwarte knecht. Hij noemt de aanwezigheid van Zwarte Piet beledigend en discriminerend, maar ook op gespannen voet met de nota Buitenevenementen, die voorschrijftt dat evenementen moeten bijdragen aan het innovatieve en creatieve imago Amsterdam.
Namens de organisatie toont Martine Willekens begrip voor de bezwaren. 'Het onderwerp staat ook bij ons op de agenda en wij staan open voor de dialoog. Het is ons streven een leuk, veilig en vrolijk kinderfeest te organiseren voor alle Amsterdammers. Dat wil niet zeggen dat het altijd op deze manier moet blijven gebeuren. Maar wij zijn niet de eigenaar van een nationale traditie.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)id-Zwarte-Piet.dhtml
Als je dat deed, dan zou je luisteren naar wat ze nou echt denken ipv. jouw eigen mening op hen te projecteren.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:35 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik denk liever juist wel aan mijn medemens, is een teken van beschaving.
Hier begin je weer met jezelf moreel te verheffen boven anderen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:35 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik denk liever juist wel aan mijn medemens, is een teken van beschaving.
Ze weet kennelijk beter hoe de Surinamers er zelf over zouden moeten denken dan de Surinamers zelf. Die kunnen wel voor zichzelf denken, lijkt mij. Hebben ze geen grote tante Joanne voor nodig.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je dat deed, dan zou je luisteren naar wat ze nou echt denken ipv. jouw eigen mening op hen te projecteren.
Uit dat onderzoek van jou blijkt toch duidelijk dat een meerderheid van onze gekleurde medelanders vindt dat zwarte piet discriminerend is. Of ze zichzelf gekwetst voelen is totaal irrelevant. Ik voel me ook niet zelf gekwetst door zwarte piet maar vind het wel discriminerend voor anderen en dus steun ik de beweging van mensen die er iets aan proberen te doen. Dat komt omdat ik juist wel luister naar de mensen die zeggen dat het een probleem is en ze wel serieus neem.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je dat deed, dan zou je luisteren naar wat ze nou echt denken ipv. jouw eigen mening op hen te projecteren.
Aan (om) anderen denken is heel goed, ook of misschien wel zeker als het een minderheid betreft.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:37 schreef Scorpie het volgende:
Jij denkt aan anderen? Ja, aan een minderheid, die je misbruikt om je eigen discriminatie gevoelens een plekje te geven.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Of ze zichzelf gekwetst voelen is totaal irrelevant.
De eigendunk spat er wel vanaf he. Mijn hemelquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:42 schreef Joanne35 het volgende:
Het is ook niet zo moeilijk om je moreel superieur te voelen in een draadje vol xenofobie en racisme hoor
Dat is juist het meest relevant van allemaal. Dat het niet in jouw plaatje past is niet ons probleem, dus stop met ons opzadelen met keiharde leugens .quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Of ze zichzelf gekwetst voelen is totaal irrelevant.
Hahahahaha, mijn god zeg.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Uit dat onderzoek van jou blijkt toch duidelijk dat een meerderheid van onze gekleurde medelanders vindt dat zwarte piet discriminerend is. Of ze zichzelf gekwetst voelen is totaal irrelevant. Ik voel me ook niet zelf gekwetst door zwarte piet maar vind het wel discriminerend voor anderen en dus steun ik de beweging van mensen die er iets aan proberen te doen. Dat komt omdat ik juist wel luister naar de mensen die zeggen dat het een probleem is en ze wel serieus neem.
Je luistert helemaal niet naar mensen met een andere mening dan de jouwe. Die van jou is maatgevend blijkbaar.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Uit dat onderzoek van jou blijkt toch duidelijk dat een meerderheid van onze gekleurde medelanders vindt dat zwarte piet discriminerend is. Of ze zichzelf gekwetst voelen is totaal irrelevant. Ik voel me ook niet zelf gekwetst door zwarte piet maar vind het wel discriminerend voor anderen en dus steun ik de beweging van mensen die er iets aan proberen te doen. Dat komt omdat ik juist wel luister naar de mensen die zeggen dat het een probleem is en ze wel serieus neem.
Het feit dat je dat met keiharde leugens en verdraaiingen moet doen zegt genoeg over je eigen minderwaardigheidscomplex. Jij bent de ware racist hier.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:42 schreef Joanne35 het volgende:
Het is ook niet zo moeilijk om je moreel superieur te voelen in een draadje vol xenofobie en racisme hoor
Ja, wie vindt hier nou dat de mening van de "slachtoffers" zelf niet relevant zijn. En wel omdat? Kunnen ze niet voor zichzelf nadenken? Niet ontwikkeld genoeg of zo?quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:42 schreef Joanne35 het volgende:
Nee, dat is het dus niet. Het gaat om de negatieve beeldvorming die racistische stereotypen met zich meebrengen en de gevolgen die dit heeft op de maatschappij. Dat is heel wat anders.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:42 schreef Scorpie het volgende:
Dat is juist het meest relevant van allemaal.
Alleen iemand wiens moreel kompas totaal doorgeslagen is.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, wie vindt hier nou dat de mening van de "slachtoffers" zelf niet relevant zijn.
Joh, dat is puur symptoombestrijding. In haar ogen is elke Nederlander een haatdragende xenofoob. Dat ze daarmee zelf 100% racistisch bezig is en ze dat zelf niet inziet is ironisch.quote:Dus als je dit draadje te racistisch/xenofoob vindt is er wel wat aan te doen om dat te veranderen: moet jij gewoon stoppen met posten, dan zal de verhouding racisme vanzelf dalen.
Leg nou eens uit waar die negatieve beeldvorming in zit.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:45 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus niet. Het gaat om de negatieve beeldvorming die racistische stereotypen met zich meebrengen en de gevolgen die dit heeft op de maatschappij. Dat is heel wat anders.
Dat zeg ik, je snapt dus totaal niet waar je het over hebt en probeert je eigen gevoelens te projecteren op een groep. Ik voel me dus niet aangesproken als je weer eens zo'n halfbakken betoog uit je mouw schudt jegens de Blanke Nederlander. Stop alsjeblieft met posten, je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk met je opmerkingen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:45 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus niet. Het gaat om de negatieve beeldvorming die racistische stereotypen met zich meebrengen en de gevolgen die dit heeft op de maatschappij. Dat is heel wat anders.
Welke negatieve beeldvorming? Die is er niet, want er is maar een zeer kleine groep die zich gekwetst voelt. Volgens mij zuig je de helft van je opmerkingen keihard uit je duim hier.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:45 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wat voor gevolgen dan?quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:45 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ze heeft zelf wel eens gezegd dat ze door elke blanke Nederlander keihard gediscrimineerd wordt, zelfs op straat. Denk dat het daar vandaan komt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat voor gevolgen dan?
En nog een vraagje. Ben je tevreden als het Sinterklaasfeest in de vorm waarin het nu gevierd wordt veranderd of zelfs het liefste afgeschaft wordt? Of spring je dan weer op je high horse op zoek naar andere dingen om moreel superieur over te doen? Waar komt dat grote ego vandaan?
Eigenlijk probeer je dus te zeggen dat jij wel weet wat goed is voor Surinamers, en dat het gros van de Surinamers te dom is om zelf te bedenken wat goed voor henzelf is?quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:45 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik heb in het vorige topic al een suggestie gedaan. (alle poppetje die aangeven of je een mannelijk of vrouwelijke user ben, zijn wit).quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat voor gevolgen dan?
En nog een vraagje. Ben je tevreden als het Sinterklaasfeest in de vorm waarin het nu gevierd wordt veranderd of zelfs het liefste afgeschaft wordt? Of spring je dan weer op je high horse op zoek naar andere dingen om moreel superieur over te doen? Waar komt dat grote ego vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |