Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door QuiCk01 op 20-10-2013 20:38:34 ]
Welke dag precies hebben we het over? Zoek hier een hiker die daar uit de buurt komt om je auto op te halen en spreek met hem gewoon vergoeding middels uurloon af ofzo.
Heb ik ook een keer gedaan voor kennissen. Hun auto ergens heen gebracht conform EW-uurloon vergoeding.
Wel even een maximum afspreken met oog op trein vertraging en dergelijke.
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 13:08 schreef zazzel het volgende: In het geval van m'n vader, konden we zelf aangeven of we de auto kwam ophalen of dat ze hem moesten komen brengen. Verder deed de LM daar niet echt moeilijk over, en zijn er ook geen extra kosten geweest. Zo'n transport via EW kost 70-90 euro?, dat moet er nog wel vanaf kunnen van een auto van +30k..
Hé.. Laat ik nou stage lopen in NH, en wonen (althans mijn ouders dan) in Limburg. Ik kan wel wat voor je betekenen eventueel.
|
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 13:13 schreef Blue_note het volgende: Mijn werkgever heeft ook al aangegeven dat ze best willen betalen om hem aan de deur te laten afleveren. Alleen heeft dat hun voorkeur niet. Ik moet nog precieze afspraken maken, en wil daarom weten over wat voor bedrag we praten. Nu ik dit lees zal het bedrijf daar verder echt geen problemen over gaan maken. Mocht ik toch iets moeten regelen kom ik er op terug! Bedankt allen!
Joppie is gewoon the white van driver in een Vivaro
Morgen ook twee ritten, Kolham - Duiven, Duiven- Almere. Dat de laatste rit in Almere eindigt komt mooi uit. Direct door naar de Apple store, eens zien of ze m'n dooie iPhone willen omruilen voor een nieuwe
Nou ja, dat meen je niet.. In zekere zin wel. Die lui kunnen zoveel meer respect van automobilisten krijgen als ze wat handiger met dat soort zaken om gaan. Dat stuk op de A28 is gewoon automobilistje pesten. Dan hoeven ze van mij geen voorzichtigheid te verwachten.
Apple Store doet echt niet moeilijk, heb nu al 2x een nieuwe iPhone 5 gekregen. Wel een beetje jammer dat dat nodig moet zijn binnen een half jaar. De laatste had zelfs best veel beschadigingen omdat ik hem uit de auto had laten donderen. Maar deden ze niet moeilijk over.
Maar niemand neemt de wiki pagina over, want ik sta er ook nog tussen als hiker Groningen terwijl ik het al een tijd geleden op de wiki heb gewijzigd. Dus als volgende TS dat wel doet..
Op zondag 20 oktober 2013 19:26 schreef zazzel het volgende: Apple Store doet echt niet moeilijk, heb nu al 2x een nieuwe iPhone 5 gekregen. Wel een beetje jammer dat dat nodig moet zijn binnen een half jaar. De laatste had zelfs best veel beschadigingen omdat ik hem uit de auto had laten donderen. Maar deden ze niet moeilijk over.
Dat hoorde ik inderdaad al. Mijne is al compleet dood na 6 weken, nog nooit gevallen...
Moest uiteindelijk naar Numansdorp ipv Amsterdam. Uiteindelijk dus een veel kortere rit. Ben nu alweer op Zuidplein om de metro naar mijn fiets te nemen.
Op maandag 21 oktober 2013 14:12 schreef Solidberg het volgende: Komt het vaker voor dat je transporten naar het buitenland hebt? En hoe wordt dat met het OV geregeld, gewoon vergoed?
Slechts een keer eerder rit naar buitenland gehad, maar dat was net als deze een wisselrit, dus vanaf hetzelfde adres een auto mee terug nemen. Volgens mij zijn hier wel collega's die wel eens met OV heen of terug moesten. OV in buitenland moet je dan wel zelf voorschieten, maar wordt vergoed.
Op maandag 21 oktober 2013 14:12 schreef Solidberg het volgende: Komt het vaker voor dat je transporten naar het buitenland hebt? En hoe wordt dat met het OV geregeld, gewoon vergoed?
Voorschieten, maar hotel, vliegtuig en OV wordt natuurlijk achteraf wel vergoed.
Op maandag 21 oktober 2013 17:13 schreef Solidberg het volgende: Ik dacht dat EW enkel in NL opereerde, verwachte niet dat je soms zo ver moest. Lijkt me wel leuk, in het weekend, even naar Parijs rijden
Als je op de Facebook kijkt zie je nog veel verdere ritten! Barcelona, Zuid Frankrijk etc. Ik moest toen een klant vanaf Amsterdam via Brussel naar Parijs brengen. Kon gewoon in een middag/avond. 12 uur in Amsterdam vertrekken, en toen de laatste Thalys terug naar Rotterdam.
Golf 7? Die doet nog wel 0-100 in 10s en topje van 195. Mits 105pk.
Zo niet, en bij alle andere: sterkte
Golf 6 station. Zal wel weer zo'n uitermate basis uitvoering zijn, met aftermarket radio . Hopen dat deze wel cruise control heeft, heb al 2 maal zonder gehad.. Maar denk niet dat ik via Duitsland ga, behoorlijk stuk om. En de laatste keer dat ik daarlangs reed veel Baustellen. Moet tevens in Nederland aftanken.