Ja dat soort dingen worden vaak wel beschikbaar gesteld....quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:45 schreef Isegrim het volgende:
Gesprek van slachtoffer met hulpdiensten is opgenomen.
Zouden ze nabestaanden dan de keus geven om ernaar te luisteren? Ik denk dat ik dat graag zou willen, hoe afschuwelijk ook.
Doet me denken aan die gesprekken met mensen in de WTC-torens op 9/11. Krijg je echt koude rillingen van.
RTL Moet vanuit Hilversum ook 2,5 uur rijden voordat ze ter plaatse zijn met een straalwagen voor live-verslag. Eerst is het gewoon een grote brand, daarvoor stuur je geen nieuwsploeg op pad. Tegen de tijd dat duidelijk was dat het echt uit de hand liep en er waarschijnlijk een dode te betreuren zou zijn, hadden ze voor het primetime nieuws al niet meer iemand op tijd in Leeuwarden kunnen krijgen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja maar toen kon er niets live volgens mij... hadden ze allemaal materiaal van twitter etc...
Rtl werkt volgens mij met lokale freelancers, en een stream lijkt me ook niet zo'n heel groot probleem...quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
RTL Moet vanuit Hilversum ook 2,5 uur rijden voordat ze ter plaatse zijn met een straalwagen voor live-verslag. Eerst is het gewoon een grote brand, daarvoor stuur je geen nieuwsploeg op pad. Tegen de tijd dat duidelijk was dat het echt uit de hand liep en er waarschijnlijk een dode te betreuren zou zijn, hadden ze voor het primetime nieuws al niet meer iemand op tijd in Leeuwarden kunnen krijgen.
Dan blijft over het late nieuws en dan moet je als redactie een afweging gaan maken: een ploeg er naartoe sturen en 'hopen' dat de situatie tegen de tijd dat de ploeg arriveert nog steeds voldoende nieuwswaardig is, of geen ploeg sturen en het doen met de informatie die de redactie vanaf afstand kan bemachtigen. Beeldmateriaal was er genoeg voor handen dankzij het internet, dus in het late nieuws konden ze gewoon amateurbeelden van redelijke kwaliteit laten zien.
RTL opende in elk geval in het late nieuws met de brand in Leeuwarden.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:00 schreef Vlindur het volgende:
Een beetje zender zou z'n verslaggevers door heel Nederland moeten hebben zitten. Juist voor dit soort gevallen
Zijn dus echt alleen nog maar geveltjes...quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:24 schreef Snowballed het volgende:
Foto van bovenaf: http://www.omropfryslan.nl/node/299649
en zelfs die worden nu deels gesloopt om verder instortingsgevaar te voorkomenquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:27 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zijn dus echt alleen nog maar geveltjes...
Ja, dat is wat ik gister ook al probeerde te zeggen... (ze worden uitgehold zeg maar, alles behalve de 4 muren, is van hout..)quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:27 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zijn dus echt alleen nog maar geveltjes...
En "bewoners mogen even de woning in", er valt niet zoveel te zien lijkt me.
Dit zijn overigens niet de panden aan de Kelders, maar aan de Poststraat (smalle straatje aan de achterkant). Dit even voor de geïnteresseerdenquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:24 schreef Snowballed het volgende:
Foto van bovenaf: http://www.omropfryslan.nl/node/299649
Dank....quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:52 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dit zijn overigens niet de panden aan de Kelders, maar aan de Poststraat (smalle straatje aan de achterkant). Dit even voor de geïnteresseerden
Lijkt mij een vreselijke manier om te stervenquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:29 schreef tong80 het volgende:
Meerdere brandweerlieden hebben zaterdagmiddag nog uit alle macht geprobeerd om de 24-jarige man te redden uit het brandende pand aan de Kelders in Leeuwarden. Het slachtoffer kon door de felheid van het vuur zelfstandig de uitgang van het pand niet meer vinden.
Dat meldde commandant George Kuntz zondag op een persconferentie, zo meldt Leeuwarder Courant. De man stond telefonisch in contact met een centralist van de meldkamer in Drachten. Die centralist en meerdere brandweerlieden probeerden de man naar de uitgang te praten, maar dat mislukte. Op een gegeven moment werd de verbinding verbroken.
Vanwege de grote rookontwikkeling en 'enorme hitte' moesten de brandweerlieden terug. Het voorval heeft 'diepe indruk' gemaakt op zowel de centralist als de brandweerlieden, zei Kuntz.
Berging
Inmiddels is het lichaam van het 24-jarige slachtoffer van de grote brand die zaterdagavond in het centrum van Leeuwarden woedde, geborgen.
Z'n hoogwerker lijkt mij niet erg geschikt voor dat werk.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:45 schreef Snowballed het volgende:
De brandweer begint met het afbreken van de gevel die op instorten staat, gefilmd door Daan Levy:
https://www.facebook.com/(...)28725&type=3&theater
The horror idd.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:58 schreef eight het volgende:
[..]
Lijkt mij een vreselijke manier om te sterven
Jawel... ze trekken heel gecontroleerd, de boel om...quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Z'n hoogwerker lijkt mij niet erg geschikt voor dat werk.
er wordt niet eens gemeld dat er een dode gevallen isquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:05 schreef Snowballed het volgende:
Zelfs ABC news heeft er een item over: http://abcnews.go.com/Int(...)-born-burns-20623644
Nee.... Mata Hari is veel groter nieuws....quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
er wordt niet eens gemeld dat er een dode gevallen is
twitter:EricFeijten twitterde op zondag 20-10-2013 om 16:06:29Onderweg met de heli naar Leeuwarden http://t.co/1ppKIk3qGr reageer retweet
Omdat het het geboortepand van Mata Hari betreft. Niet eens dat er meerdere huizen in vlammen op zijn gegaan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:05 schreef Snowballed het volgende:
Zelfs ABC news heeft er een item over: http://abcnews.go.com/Int(...)-born-burns-20623644
Dit filmpje geeft wel een aardig overzicht van de schade (gezien vanaf de grond):quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:08 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee.... Mata Hari is veel groter nieuws....
Wel heftige verhalen van de brandweermensen op radio frl..
Er zullen zo wel beelden van de omgeving komen:twitter:EricFeijten twitterde op zondag 20-10-2013 om 16:06:29Onderweg met de heli naar Leeuwarden http://t.co/1ppKIk3qGr reageer retweet
Ja ik had hem gezien...quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:19 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dit filmpje geeft wel een aardig overzicht van de schade (gezien vanaf de grond):
http://www.omropfryslan.nl/node/299598#video
Ken het niet... Maar het is wel makkelijk te volgen, voor niet Fries sprekende mensen...quote:
Ik heb die man weleens zien lopen die dat presenteerd, mafketel is het.quote:
ben ook niet echt fan van die Harlingerquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb die man weleens zien lopen die dat presenteerd, mafketel is het.
twitter:ErikKofman twitterde op zondag 20-10-2013 om 17:03:01RT @JRFproducties: Leeuwarden op dit moment... http://t.co/jvbPWSH4dV Politie heeft nog zo opgeroepen niet te komen kijken. #zucht reageer retweet
tis volgens mij gewoon een Rotterdammer.... Ik erger me ook kapot aan die loserquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ook niet echt fan van die Harlinger
treurige bedoening, de presentatrice is z'n vrouw en als ik het goed heb doet zijn zoon het camerawerk . en dan die hoempapamuziekquote:Op zondag 20 oktober 2013 17:08 schreef Apotheose het volgende:
[..]
tis volgens mij gewoon een Rotterdammer.... Ik erger me ook kapot aan die loser
Ik kende gptv alleen van de hollandse meuk / muziek wat ze daar draaien als ik daar langs zapquote:
quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:14 schreef Isegrim het volgende:
Straat is deels weer vrijgegeven: http://www.omropfryslan.nl/nijs/kelders-foar-diel-wer-iepen
quote:20 oktober, 2013 - 17:14 -
De politie heeft het afgesloten gebied in het centrum van Leeuwarden voor een deel weer vrijgegeven. Publiek kan weer op De Kelders komen waar zaterdag de grote brand woedde in vijf winkels en elf appartementen. Er is veel belangstelling van kijkers.
Bewoners van minder zwaar getroffen appartementen kunnen nu ook weer hun woningen in. De elektriciteits- en het gastoevoer is nog afgesloten om de bestrijding van de brand te vergemakkelijken.
Vuur? De ergste manier volgens mij. Ik verzuip liever of pleur van een dak. Verschrikkelijk dit, en nog zo jong.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:58 schreef eight het volgende:
[..]
Ik val in de herhaling: Gisteravond ook al. Opening van het nieuws om middernacht...quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Hey kijk nou, inmiddels heeft de landelijke media Leeuwarden ook gevondenBij het RTL Nieuws een paar minuten over de situatie net.
Net als de NOS overigens. Bij Hart van Nederland (quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik val in de herhaling: Gisteravond ook al. Opening van het nieuws om middernacht...
Ja die heb ik gezien, maar toen was het maar kort en was er geen verslaggever in leeuwarden. Dat bedoelde ik met "gevonden".quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik val in de herhaling: Gisteravond ook al. Opening van het nieuws om middernacht...
Als je wilt dat het nieuws gehoord wordt dan moet je het brengen en niet wachten totdat het gehaald wordt. Als er een taalverschil is dan helpt het ook enorm om het nieuws in dezelfde taal te brengen als het gebied waar het gehoord moet worden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Hey kijk nou, inmiddels heeft de landelijke media Leeuwarden ook gevondenBij het RTL Nieuws een paar minuten over de situatie net.
Er komt een spiegelende wolkenkrabber voor in de plaats. De naam van het gebouw wordt Manhatahari.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:07 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik hoop dat ze de gevels nog deels kunnen redden of op zijn minst in oude staat kunnen herbouwen... Het zou echt een drama voor het centrum staan als er moderne nieuwe panden neergezet worden..
Bronquote:Identiteit slachtoffer brand bekend
Laatste update: 20-10-2013 | 18:30
Leeuwarden - De politie heeft na onderzoek vastgesteld dat het slachtoffer van de grote brand zaterdagavond een 24-jarige inwoner van Leeuwarden is. Hij woonde in een van de getroffen panden.
Zondagmiddag is het lichaam uit het pand geborgen. Daarna kon identificatieonderzoek paatsvinden. Het slachtoffer is dezelfde man die zaterdagavond als vermist werd gemeld, enkele uren na de brand.
Kelders 29
Verder wil de politie graag in contact komen met mensen die rond het tijdstip dat de brand uitbrak en kort daarvoor, in het pand aan de Kelders 29 zijn geweest. Deze mensen hebben mogelijk belangrijke informatie voor de politie. Zij worden dringend gevraagd om contact te zoeken met de politie op 0900 - 8844.
Inderdaad.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:58 schreef eight het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:29 schreef tong80 het volgende:
Inmiddels is het lichaam van het 24-jarige slachtoffer van de grote brand die zaterdagavond in het centrum van Leeuwarden woedde, geboren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |