Volgens mij die waar de kapper in zit/zat, 2 etalages rechts van de winkel waar de brand begon.quote:
Die ja....quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Volgens mij die waar de kapper in zit/zat, 2 etalages rechts van de winkel waar de brand begon.
Aan de foto's hierboven te zien, is dat huis helemaal niet vernield.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef Jellereppe het volgende:
De vernietiging van het huis van Mata Hari is eeuwig zonde. Toch een historisch figuur.
van nu.nlquote:Mata Hari
Een van de gedupeerden is Wyb Feddema, gemeenteraadslid voor de VVD en eigenaar van een afgebrande kapsalon. Hij zag een onwerkelijke sfeer. Te midden van een enorme chaos sloegen mensen saamhorig de armen om elkaar heen.
De zaak van Feddema is volledig afgebrand. De vloeren van de bovenverdiepingen en het dak zijn naar beneden gekomen. Het interieur is weg. De gevel staat nog overeind, maar kan instorten. In het gebouw werd in 1876 de bekende danseres en spionne Mata Hari geboren.
''We hadden unieke prenten binnen. Haar eerste rapportje, een foto van haar met een poppenwagen. Al bij al veertig tot vijftig afbeeldingen. Het heeft historische waarde, en nu is het weg'', zegt Feddema ontdaan.
Het is niet alléén het huis, maar daarbinnen lag ook heel veel materiaal.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef Jellereppe het volgende:
De vernietiging van het huis van Mata Hari is eeuwig zonde. Toch een historisch figuur.
Je komt er niet echt bij in de buurt denk ik... van de achterkant (Poststraat) is geen enkele recente foto te vinden....quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
tis dat t me te ver karren is vanaf skn naar lwd..
als ik thuis was geweest was t anders wat
Nu zie je wat er van komtquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:38 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik heb in Leeuwarden 2 weken geleden al de eerste oliebol gegeten
sorryquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nu zie je wat er van komt
Altijd wachten tot december.
Die komt van vliegbasis Leeuwarden, worden gebruikt bij vliegtuigrampen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:48 schreef Vlindur het volgende:
Er kom een een of ander geel monster wat alles aan moet kunnen en auto's zullen worden weggesleept.
Tis wellicht toeval maar had net nog wat over haar gelezen waarbij ik dacht, ah kwam die uit leeuwarden, maar eens opletten volgende keer als ik er kom.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef Jellereppe het volgende:
Buiten de randstad is het een stuk minder interessant voor de media. Dat was met de vuurwerkramp in Enschede ook al zo.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:36 schreef Zipportal het volgende:
Berichtgeving is behoorlijk slecht. Als Amsterdam in de fik stond was het allang 24/7 op TV geweest.
Dat ding is al uren onderwegquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:49 schreef StM het volgende:
Ze zijn ruimte aan het maken voor de crashtender, het is dus nog verre van onder controle anders zouden ze niet zo zwaar geschut nu nog in gaan zetten.
Nog één? Die was er toch al?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:49 schreef StM het volgende:
Ze zijn ruimte aan het maken voor de crashtender, het is dus nog verre van onder controle anders zouden ze niet zo zwaar geschut nu nog in gaan zetten.
twitter:Gemeente_Lwd twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 23:07:42Locoburgemeester Ekhart is de gehele avond aanwezig om bewoners, pers e.a. te woord te staan. Salvage is namens verzekeraars ter plekke. reageer retweet
(Radio Frl meld zojuist live, dat de vlammen nog uit de daken komen, en dat de brand nog lang niet uit zal zijn...)twitter:Gemeente_Lwd twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 23:40:55Morgen <zondag> om 11.00 uur wordt in WTC Heliconweg een bijeenkomst georganiseerd voor bewoners/omwonenden #brand #Leeuwarden #Kelders . reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |