abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:13:01 #101
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_132323358
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

'Wooh.. foute meningen'? De tiefus. Heb je enig idee wat je nu zegt?
Ja
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:15:35 #102
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132323410
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ja
En jij verwacht dat iemand jou serieus neemt? Met alle respect, maar met een dergelijke uitspraak heb je jezelf behoorlijk gediskwalificeerd. Ik zou er nog even goed over nadenken waar het precies mis is gegaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:16:21 #103
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132323428
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:10 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

die neger zwarte pieten zijn geschminkt . Dus dan is het helemaal niet om op een neger te lijken maar om het roet :)
Ik denk dat het meer is om een goede vermomming te hebben.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_132323433
Ondertussen op Curacao

pi_132323437
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ja
Hoe kun je klagen over "politieke correctheid" als je zelf precies hetzelfde doet.
pi_132323440
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:16 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer is om een goede vermomming te hebben.
Oh? Maar dan is het helemaal niet racistisch, want het heeft niks met het lijken op een neger te maken dn
pi_132323449
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Het komt er toch gewoon op neer ? "Die negers moeten gewoon niet zo zeuren. En anders rotten ze maar op".
Nee, dat maak jij ervan. Je zou bijna zeggen dat het je helemaal niet om racisme te doen is, maar dat je gewoon iedereen maar zo veel mogelijk in die hoek probeert te duwen om jezelf verheven boven de rest te kunnen voelen. Diep triest.
pi_132323453
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:16 schreef Lavenderr het volgende:
Ondertussen op Curacao

Zie je! Daar heeft hij geen paard! Ik wist dat die paard niet wit moest zijn! Racistisch!
pi_132323472
Bovendien lijkt iedereen er aan voorbij te gaan dat het Sinterklaasfeest als sinds het bestaan onderhevig is geweest aan verandering. Piet stopt ook al jaren geen kinderen meer in een jutezak en slaat niet meer met de roe, z'n Surinaamse accent is ie ook al kwijt. Er wordt ook helemaal niet gevraagd om Zwarte Piet te verbannen, enkel om de verschijningsvorm aan te passen. Ik zie ook niet waarom dat een enorm probleem is. Voor de kinderen maakt het niet uit en je doet er kennelijk een groep mensen een plezier mee. Het gaat er toch om dat het voor iedereen een feest is ?

De tegenstanders lijken vooral de eisen compleet uit proportie te rukken door te doen alsof het Sinterklaasfeest verboden moet worden of dat Piet compleet moet verdwijnen. Bovendien wordt de discussie gekaapt door allerhande maffe nationalisten die menen dat minderheden hun mond moeten houden en van "onze" cultuur af moeten blijven.
pi_132323493
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:18 schreef gelly het volgende:
Bovendien lijkt iedereen er aan voorbij te gaan dat het Sinterklaasfeest als sinds het bestaan onderhevig is geweest aan verandering. Piet stopt ook al jaren geen kinderen meer in een jutezak en slaat niet meer met de roe, z'n Surinaamse accent is ie ook al kwijt. Er wordt ook helemaal niet gevraagd om Zwarte Piet te verbannen, enkel om de verschijningsvorm aan te passen. Ik zie ook niet waarom dat een enorm probleem is. Voor de kinderen maakt het niet uit en je doet er kennelijk een groep mensen een plezier mee. Het gaat er toch om dat het voor iedereen een feest is ?

De tegenstanders lijken vooral de eisen compleet uit proportie te rukken door te doen alsof het Sinterklaasfeest verboden moet worden of dat Piet compleet moet verdwijnen. Bovendien wordt de discussie gekaapt door allerhande maffe nationalisten die menen dat minderheden hun mond moeten houden en van "onze" cultuur af moeten blijven.
Hebben wij geen cultuur dan?
pi_132323498
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Het komt er toch gewoon op neer ? "Die negers moeten gewoon niet zo zeuren. En anders rotten ze maar op".
Nee, niemand hoeft van mij op te rotten zolang ze anderen hun plezier niet misgunnen. :) Er zijn nu een dozijn mensen kwaad en daarom moeten 16 miljoen mensen zich aanpassen? Als er nu een dozijn PVV-ers boos wordt om iets islamitisch moet dan ook de stekker eruit? Kom nou.

Overigens is 't ook helemaal niet zo raar dat er hier zo'n discussie over ontstaat. De angst bij veel mensen om als racist weggezet te worden is groot. Gelukkig dringt bij veel mensen ook de realiteit door dat racisme niet alleen een blanke aangelegenheid is. Natuurlijk zijn er bij de PO nog wel mensen die bang zijn voor hun positie en dan toch een knievalletje proberen te maken.

Maar goed, ik zie 't allemaal wel. Dit komt elk jaar terug en rond januari zijn we 't weer vergeten en gaat deze koekenbakker weer verder de vergetelheid in.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132323505
Waarom moeten we hier als land collectief over beslissen trouwens, is dit geen zaak voor ieder comité dat een sinterklaasfeest organiseert?
pi_132323506
quote:
Bovendien wordt de discussie gekaapt door allerhande maffe nationalisten die menen dat minderheden hun mond moeten houden en van "onze" cultuur af moeten blijven.
Dat lijkt me een heel verstandig standpunt in een multiculturele samenleving: leven en laten leven.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:19:49 #114
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132323510
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:19 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Alleen de white guilt cultuur is nog over.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_132323515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:19 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Surinamers en Antillianen zijn evengoed onderdeel van "onze" cultuur.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:20:28 #116
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132323524
quote:
Er wordt ook helemaal niet gevraagd om Zwarte Piet te verbannen, enkel om de verschijningsvorm aan te passen.
Burgers hebben het (grondwettelijk) recht om dat zelf te bepalen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:21:18 #117
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_132323543
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

En jij verwacht dat iemand jou serieus neemt? Met alle respect, maar met een dergelijke uitspraak heb je jezelf behoorlijk gediskwalificeerd. Ik zou er nog even goed over nadenken waar het precies mis is gegaan.
Ik hoor geen argumenten. Misschien dat dat voor jou iets is om eens goed over na te denken. ;)
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:16 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Hoe kun je klagen over "politieke correctheid" als je zelf precies hetzelfde doet.
Ik stel me niet politiek correct op.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:22:25 #118
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132323563
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik hoor geen argumenten. Misschien dat dat voor jou iets is om eens goed over na te denken. ;)
Zal ik doen ;) Denk jij dan ook even na?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132323565
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik stel me niet politiek correct op.
Een mening als fout typeren is volgens mij zo'n beetje de definitie van politieke correctheid.
pi_132323577
Die reacties onderaan die column van Nieman. :') :') :')
pi_132323595
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:22 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Die reacties onderaan die column van Nieman. :') :') :')
Die kan weer wat doodsbedreigingen ontvangen van een stel kindervrienden denk ik.
pi_132323605
De VN bemoeit zich ermee! *O* *O*
Misschien kunnen we ook een gooi doen naar het Guinness Book of Records?

Overigens lijkt niemand zich te realiseren, dat negers wel het uitverkoren volk zijn van Octopus Paul.
Net zoals Hij ons gratis en overvloedig Zijn inkt geeft om helemaal zelf ons geheel persoonlijke heilige boek te schrijven, heeft Hij in Zijn oneindige wijsheid ook bepaalde mensen ondergedompeld in Zijn goddelijke inkt. Hoe zwarter een huid, des te uitverkorener de persoon die daarin zit.

Nou is het misschien geen pretje om een uitverkoren volk te zijn. De joden lijken daar niet altijd blij mee te zijn, die hebben zelfs een hele muur om te klagen en met hun hoofd tegenaan te bonken.
Maar goed, die hebben dan ook een naijverige en jaloerse god. Octopus Paul daarentegen is, zoals we zien aan het uitdelen van Zijn inkt, erg vrijgevig en Hij kan heel goed de zon in het water zien schijnen.
Zwarte Piet heeft, onbewust tot voor kort, gehandeld in Zijn geest: vrijgevig met giften strooien.
Eigenlijk is dat wel een klein wonder: Octopus Paul heeft pas kort geleden Zijn almacht bewezen, maar Zwarte Piet handelt al decennia in Zijn geest. Zou hij voorkennis hebben gehad? Of zouden negers, als zij door Hem uitverkoren worden, ook meteen naar Zijn beeld en gelijkenis de juiste eigenschappen krijgen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132323618
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:22 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Tegenwoordig is piet superhip en is sinterklaas nog steeds een ouwe zak waarvan zelfs kinderen twijfelen of ie het nog op een rijtje heeft.
Bram van der Vlugt speelde de rol van sinterklaas de laatste paar jaar alsof het een complete seniel was ja :')
Toch was hij wel een bazensint.
pi_132323631
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:19 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Waarom moeten we hier als land collectief over beslissen trouwens, is dit geen zaak voor ieder comité dat een sinterklaasfeest organiseert?
Nee, heel het land kijkt namelijk naar de Sinterklaas series ( wat een bazenserie was die uit Belgie touwens O+ ).

Sowieso valt er niks te beslissen, zwarte piet is zwart, is een baas en blijft zwart!!! :(
pi_132323673
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nee, heel het land kijkt namelijk naar de Sinterklaas series ( wat een bazenserie was die uit Belgie touwens O+ ).

Sowieso valt er niks te beslissen, zwarte piet is zwart, is een baas en blijft zwart!!! :(
door dit soort reacties heb ik bijna de neiging om ook tegen zwarte piet te zijn, puur om te trollen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')