Jaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
'Wooh.. foute meningen'? De tiefus. Heb je enig idee wat je nu zegt?
En jij verwacht dat iemand jou serieus neemt? Met alle respect, maar met een dergelijke uitspraak heb je jezelf behoorlijk gediskwalificeerd. Ik zou er nog even goed over nadenken waar het precies mis is gegaan.quote:
Ik denk dat het meer is om een goede vermomming te hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:10 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
die neger zwarte pieten zijn geschminkt . Dus dan is het helemaal niet om op een neger te lijken maar om het roet
Oh? Maar dan is het helemaal niet racistisch, want het heeft niks met het lijken op een neger te maken dnquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer is om een goede vermomming te hebben.
Nee, dat maak jij ervan. Je zou bijna zeggen dat het je helemaal niet om racisme te doen is, maar dat je gewoon iedereen maar zo veel mogelijk in die hoek probeert te duwen om jezelf verheven boven de rest te kunnen voelen. Diep triest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Het komt er toch gewoon op neer ? "Die negers moeten gewoon niet zo zeuren. En anders rotten ze maar op".
Zie je! Daar heeft hij geen paard! Ik wist dat die paard niet wit moest zijn! Racistisch!quote:
Hebben wij geen cultuur dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:18 schreef gelly het volgende:
Bovendien lijkt iedereen er aan voorbij te gaan dat het Sinterklaasfeest als sinds het bestaan onderhevig is geweest aan verandering. Piet stopt ook al jaren geen kinderen meer in een jutezak en slaat niet meer met de roe, z'n Surinaamse accent is ie ook al kwijt. Er wordt ook helemaal niet gevraagd om Zwarte Piet te verbannen, enkel om de verschijningsvorm aan te passen. Ik zie ook niet waarom dat een enorm probleem is. Voor de kinderen maakt het niet uit en je doet er kennelijk een groep mensen een plezier mee. Het gaat er toch om dat het voor iedereen een feest is ?
De tegenstanders lijken vooral de eisen compleet uit proportie te rukken door te doen alsof het Sinterklaasfeest verboden moet worden of dat Piet compleet moet verdwijnen. Bovendien wordt de discussie gekaapt door allerhande maffe nationalisten die menen dat minderheden hun mond moeten houden en van "onze" cultuur af moeten blijven.
Nee, niemand hoeft van mij op te rotten zolang ze anderen hun plezier niet misgunnen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Het komt er toch gewoon op neer ? "Die negers moeten gewoon niet zo zeuren. En anders rotten ze maar op".
Dat lijkt me een heel verstandig standpunt in een multiculturele samenleving: leven en laten leven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:18 schreef gelly het volgende:
Bovendien wordt de discussie gekaapt door allerhande maffe nationalisten die menen dat minderheden hun mond moeten houden en van "onze" cultuur af moeten blijven.
Burgers hebben het (grondwettelijk) recht om dat zelf te bepalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:18 schreef gelly het volgende:
Er wordt ook helemaal niet gevraagd om Zwarte Piet te verbannen, enkel om de verschijningsvorm aan te passen.
Ik hoor geen argumenten. Misschien dat dat voor jou iets is om eens goed over na te denken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
En jij verwacht dat iemand jou serieus neemt? Met alle respect, maar met een dergelijke uitspraak heb je jezelf behoorlijk gediskwalificeerd. Ik zou er nog even goed over nadenken waar het precies mis is gegaan.
Ik stel me niet politiek correct op.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:16 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Hoe kun je klagen over "politieke correctheid" als je zelf precies hetzelfde doet.
Zal ik doenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik hoor geen argumenten. Misschien dat dat voor jou iets is om eens goed over na te denken.
Een mening als fout typeren is volgens mij zo'n beetje de definitie van politieke correctheid.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik stel me niet politiek correct op.
Die kan weer wat doodsbedreigingen ontvangen van een stel kindervrienden denk ik.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:22 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Die reacties onderaan die column van Nieman.![]()
![]()
Bram van der Vlugt speelde de rol van sinterklaas de laatste paar jaar alsof het een complete seniel was jaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:22 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Tegenwoordig is piet superhip en is sinterklaas nog steeds een ouwe zak waarvan zelfs kinderen twijfelen of ie het nog op een rijtje heeft.
Nee, heel het land kijkt namelijk naar de Sinterklaas series ( wat een bazenserie was die uit Belgie touwensquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:19 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Waarom moeten we hier als land collectief over beslissen trouwens, is dit geen zaak voor ieder comité dat een sinterklaasfeest organiseert?
door dit soort reacties heb ik bijna de neiging om ook tegen zwarte piet te zijn, puur om te trollenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, heel het land kijkt namelijk naar de Sinterklaas series ( wat een bazenserie was die uit Belgie touwens).
Sowieso valt er niks te beslissen, zwarte piet is zwart, is een baas en blijft zwart!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |