abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:08:24 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_132301179
Haarlem gaat meeuwen weglaseren

Beste lezer, het is reeds bekend dat het in de stad Haarlem over het algemeen goed toeven is :Y), bovendien is de stad ook érg in trek voor toeristen uit vrijwel alle windstreken.

Maar ook er is sprake van ongenode gasten, want in bepaalde delen van onze eeuwenoude stad kampt men al enige tijd met meeuwenoverlast. :|W
Meldingen uit verschillende delen van de stad, waaronder het centrum, passeren al sinds jaar en dag de revue. Ondanks andere pogingen de overlast het hoofd te bieden blijft de overlast vooralsnog. Ergens is het niet geheel onlogisch dat meeuwen, evenals alle vele bezoekers, ook een graantje mee komen pikken in onze stad, aangezien we op relatief korte afstand van zee wonen, maar er zijn maatregelen aangekondigd. o|O

Welbeschouwd maakt de overlast het algemene welzijn van de Haarlemmer er niet echt minder prettig om, alhoewel het voor sommige bewoners toch wat lastig is wanneer meeuwen zich té massaal ophouden op plaatsen waar men ze liever niet wil hebben. :N :{w
Let wel: onder meer in Haarlem kiest men uiteraard de meest diervriendelijke methode die mogelijk is in haar pogingen om het meeuwenprobleem te bestrijden, want zo zij het!

We zullen zien tot in hoeverre de genoemde methode inzake de overlast soelaas gaat bieden voor de Haerlemse burger. We streven er immers naar om het hier iedereen naar de zin te maken, en dat wil men graag ook zo houden c_/ , derhalve zien wij de genoemde methode met het volste vertrouwen tegemoet.

Tot zover de OP, leest u het artikel:

Stelt u toch eens voor dat vogels zomaar op uw dakgoot zitten. DAT IS NATUURLIJK VAN DE GEKKE!!11!!! Dat vindt de gemeente Haarlem in ieder geval wel, vandaar dat ze meeuwen met een laserlicht willen verjagen.

Volgens het Leidsch Dagblad gaat de gemeente eerst op twee plaatsen testen: in de binnenstad en in het zuidelijk deel van de Waarderpolder. De laser wordt op een dak geplaatst en verjaagt de beesten.

U hoeft overigens niet bang te zijn voor exploderende meeuwen in Haarlem. De beestjes krijgen een lichtstraal van 20.000 Lux (daglichtsterkte) in hun mik, waardoor ze schrikken en wegvliegen.

Naast Haarlem, hebben de gemeentes Leiden en Alkmaar ook interesse in de laser getoond.

http://www.spitsnieuws.nl(...)t-meeuwen-weglaseren
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_132301225
Stormtroopers gebruiken geen lasers maar blasters.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:11:22 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_132301245
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:10 schreef Karboenkeltje het volgende:
Stormtroopers gebruiken geen lasers maar blasters.
En ze zijn ook niet bepaald sluipschutters...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:15:50 #4
381517 Zapata
held op sokken
pi_132301342
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:11 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En ze zijn ook niet bepaald sluipschutters...
idd, plaatje was beter geweest met 1 meeuw.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:16:08 #5
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_132301354
boorplatform bij Haarlem? :?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:17:04 #6
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132301378
dus dan worden ze blind en vliegen ze overal tegenaan?
pi_132301685
Het is me opgevallen dat ze in die omgeving wel erg veel voor komen en het zijn nog eens joekels ook. Ook bij de Bazaar in Beverwijk moet je oppassen dat je niet omver gevlogen wordt door een gigameeuw.
pi_132301931
Dat plaatje :')
Spitsnieuws :')
Haarlem :')
Meeuwen :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_132302154
Dat ze dan een paar valkeniers inhuren om die meeuwen te verjagen.
Ура для россии
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:47:11 #10
345631 Scjvb
pi_132302218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dat plaatje :')
Spitsnieuws :')
Haarlem :')
Meeuwen :')
Wij gaan ervan uit dat de ophanden zijnde aanpak z'n vruchten zal gaan afwerpen in onze prachtige stad, maar we zullen het nog moeten afwachten.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_132302256
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:47 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Wij gaan ervan uit dat de ophanden zijnde aanpak z'n vruchten zal gaan afwerpen in onze prachtige stad, maar we zullen het nog moeten afwachten. [ afbeelding ]
Zit jij bij het Haarlem promotieteam?
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:54:20 #12
345631 Scjvb
pi_132302387
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Zit jij bij het Haarlem promotieteam?
Zoiets, maar ik ben uiteraard zelf een enthousiast Haarlemmer. :Y)
pi_132303753
Oh, daarom zie ik hier nooit meeuwen met dat laserlicht van het stadion hier. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_132307893
Ja hoi Scjvb. In Oostende hebben we ook overlast. Het belangrijkste is ze niet te voeren en te zorgen dat de straten vrij blijven van eetbaar afval.
Meer info: www.meeuwenindestad.be
Ik denk niet dat laserlicht gaat helpen.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:09:57 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132310323
PS, TS: die "meeuwen" in de OP zijn helemaal geen meeuwen, dat zijn sterns, om precies te zijn dwergsterns, een prachtige en beschermde vogel.

Meeuw (om precies te zijn, de gewone zilvermeeuw, het beest dat je dus vaak op het strand tegenkomt):

Dwergstern:

Een heel ander beest dus. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:30:19 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_132311417
Mag dat dan wel van Europa?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:30:45 #17
345631 Scjvb
pi_132313546
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:23 schreef niels0 het volgende:
Het belangrijkste is ze niet te voeren en te zorgen dat de straten vrij blijven van eetbaar afval.
Meer info: www.meeuwenindestad.be
Ik denk niet dat laserlicht gaat helpen.
Klopt, Niels. Men kan het beste proberen zo mogelijk straten vrij te houden van afval, vuilniszakken e.d. Voeren is hier waarschijnlijk nog het probleem, denk ik. :{

Verder doet de ondergrondse vuilcontainer het hier goed, dat scheelt volle vuilniszakken langs de straat. Bijgaans zie ik de laser meer als een experiment, men hoopt er het beste van, maar misschien helpt het toch inderdaad niet. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
PS, TS: die "meeuwen" in de OP zijn helemaal geen meeuwen, dat zijn sterns, om precies te zijn dwergsterns, een prachtige en beschermde vogel.

Meeuw (om precies te zijn, de gewone zilvermeeuw, het beest dat je dus vaak op het strand tegenkomt):
[ afbeelding ]

Dwergstern:
[ afbeelding ]

Een heel ander beest dus. ;)
U heeft hierin volkomen gelijk!

De afbeelding bij het artikel klopt natuurlijk niet, bovendien zien die meeuwen er sowieso al veel brutaler uit. We zijn ze liever kwijt dan rijk.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:32:46 #18
323439 HetKlusKonijn
pi_132316365
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:30 schreef Scjvb het volgende:
U heeft hierin volkomen gelijk!

De afbeelding bij het artikel klopt natuurlijk niet, bovendien zien die meeuwen er sowieso al veel brutaler uit. We zijn ze liever kwijt dan rijk. [ afbeelding ]
:) - ik ben een vogelliefhebber... en ik weet een ietsie-pietsie over onze gevogelde vriendjes.

Meeuwen = }:|

Sterns = O+ prachtige vogels, staan bekend onder hun volksnaam "zeezwaluwen".
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_132316392
Ik vraag me echt af waarom TS zulke OP's schrijft....
#freefrederike
pi_132316397
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Meeuwen = }:|
Meeuwen zijn ook prachtige vogels hoor. Kunnen echt super goed vliegen. Mooiste vind ik als het hard waait dat ze alleen maar hun vleugel hoeven uit te spreiden om op te stijgen. :D
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:39:37 #21
323439 HetKlusKonijn
pi_132316419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Meeuwen zijn ook prachtige vogels hoor. Kunnen echt super goed vliegen. Mooiste vind ik als het hard waait dat ze alleen maar hun vleugel hoeven uit te spreiden om op te stijgen. :D
:Y

Je hebt een punt, als vogelliefhebber vind ik ook meeuwen heel interessant en ja, vliegen kunnen ze!
Feit is echter dat ze op bepaalde plaatsen wel degelijk zorgen voor 'overlast'. ;)

De helaas zeer overvloedig op deze planeet aanwezige aap-achtige genaamd Homo sapiens sapiens heeft helaas de neiging om iedere concurrerende aanwezigheid van wat voor andere diersoort dan ook te bestempelen als 'overlast'.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:40:53 #22
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132316432
De lachmeeuw van Guust... O+
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:44:10 #23
323439 HetKlusKonijn
pi_132316468
^^ :)

Overigens, de allermooiste inheemse zeevogel:

Jan-van-Gent

Eigenlijk een Noord-Europees familielid van de albatros. O+

Zeker weten dat er zat sukkels zijn die ook dit prachtbeest uitschelden voor "meeuw". }:|
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 07:05:27 #24
241662 Jian
Well, well, well
pi_132317484
Haarlem ligt dicht langs de Noordzeekust en in de buurt van onder meer het Noordzeekanaal en IJmuiden en ja, dan heb je automatisch te maken met nogal wat Zeevogels, zoals meeuwen. Geen afval en eten laten slingeren en niet voeren. En als je er echt heel erg mee zit, in Twente schijn je er veel minder te zien, dus .........
pi_132318373
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:30 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Klopt, Niels. Men kan het beste proberen zo mogelijk straten vrij te houden van afval, vuilniszakken e.d. Voeren is hier waarschijnlijk nog het probleem, denk ik. :{
Oostende schrijft de hoogste boetes uit in Belgie voor het voeren van meeuwen. EURO250,-
Mensen leren het snel af lijkt me.
Verder is zwerfafval in Nederland een toenemend probleem is me opgevallen. Misschien moet dat maar strenger gehandhaaft worden. Dienen openbare afvalbakken natuurlijk wel tijdig geleegd te worden.

Momenteel ben ik in Esbjerg. Totaal geen last van meeuwen hier maar Denemarken is dan ook schoon te noemen. Ik kijk nu naar links vanuit het droogdok en zie wel meteen 2 meeuwen maar verderop in het centrum zie ik ze doorgaans niet en dat ligt toch direkt langs de kust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')