Hier kunnen wij nog wat van leren. Hier hoef je als frauderende politicus je alleen je excuses aan te bieden en je lidmaatschap op te zeggen. Die tonnen mag je uiteraard gewoon houden.quote:Drie Griekse belastingfraudeurs kunnen de rest van hun leven hun zonden overdenken. Ze kregen levenslange celstraffen voor belastingfraude, meldden Griekse media.
De daders hadden btw-fraude gepleegd met valse facturen. De schade aan de Griekse schatkist was volgens de rechtbank 840.000 euro.
Sinds 2011 zijn de straffen voor belastingfraude flink verhoogd en is het in Griekenland mogelijk om voor dergelijke delicten levenslang achter de tralies te belanden.
Bron
Waar staat dat die Grieken die tonnen niet mogen houden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:53 schreef Confetti het volgende:
Hier kunnen wij nog wat van leren. Hier hoef je als frauderende politicus je alleen je excuses aan te bieden en je lidmaatschap op te zeggen. Die tonnen mag je uiteraard gewoon houden.
Oh, en dit is natuurlijk populistische bullshit. Wordt saai.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hier hoef je als frauderende politicus je alleen je excuses aan te bieden en je lidmaatschap op te zeggen. Die tonnen mag je uiteraard gewoon houden.
Stel dat we een modaal inkomen nemen van 40k(ruim genomen nog). Modaal moet 20 jaar werken voor 8 ton en daar ook nog eens flink wat belasting over betalen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef Rezania het volgende:
Levenslang voor 8,4 ton.Dat gaat me iets te ver, ik zou ze 5 jaar elk geven. Oh, en een geldboete van 8,4 ton opleggen natuurlijk.
De maatschappelijke impact van een miljoenenfraude is vele malen groter dan een moord.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:57 schreef Tchock het volgende:
Absurd om mensen levenslang te geven voor fraude. Teringchristus. Weet je ten minste zeker dat ze a) geen verdere belasting meer betalen b) het gefraudeerde geld nooit terug komt c) alleen maar extra geld kosten voor de Staat.
Nog afgezien daarvan veel te zware straf natuurlijk.
Het bedrag wordt steeds hoger. Het gaat hier om 8,4 ton door drie daders.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
De maatschappelijke impact van een miljoenenfraude is vele malen groter dan een moord.
Tonnenfraude dan. Ook goed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het bedrag wordt steeds hoger. Het gaat hier om 8,4 ton door drie daders.
Ja, ben het met je eens... de laatste tijd lijkt het overal zo'n beetje gekker en gekker te worden...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:06 schreef BasEnAad het volgende:
Nu slaan ze weer helemaal door. Kan er dan gvd niemand in Europa eens normaal doen?!?!?
Schijtziek word je er van
Is dat nieuws voor jullie?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef Rezania het volgende:
Levenslang voor 8,4 ton.Dat gaat me iets te ver, ik zou ze 5 jaar elk geven. Oh, en een geldboete van 8,4 ton opleggen natuurlijk.
Sinds wanneer doen ze dat dan? Sinds 2011 of zo? Ik dacht dat de helft van de Griekse bevolking aan fraude deed?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat nieuws voor jullie?Als je je belasting niet betaald komen ''ze'' je halen met getrokken pistool en
allesen de gevangenissen daar zijn ietsje minder luxe dan hier zeg maar
Weet ik niet precies vanaf waneerquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Sinds wanneer doen ze dat dan? Sinds 2011 of zo? Ik dacht dat de helft van de Griekse bevolking aan fraude deed?
Stalinist!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:05 schreef LXIV het volgende:
You cannot make an omelet without breaking eggs
Ook jij betaalt belasting zodat falende bankiers en politici van jouw geld een riant leven kunnen blijven leiden. Ook jouw geld verliest aan waarde doordat er ten behoeve van falende bankiers veel geld wordt bijgedrukt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, en dit is natuurlijk populistische bullshit. Wordt saai.
Dit klopt natuurlijk, belastinggeld wordt helemaal niet ingezet voor de burgers en verdwijnt alleen in de zakken van corrupte ambtenaren en bankiers.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ook jij betaalt belasting zodat falende bankiers en politici it jouw geld een riant leven kunnen blijven leiden. Ook jouw geld verliest aan waarde doordat er ten behoeve van falende bankiers veel geld wordt bijgedrukt.
En in jouw geval verdien je het dat je dat geld verliest. Hoe kan je in godsnaam de mensen die van je stelen verdedigen?
Wat? Waarom zou je dat negeren? Natuurlijk komt een deel van het belastinggeld wel goed terecht, maar is het daarom goed dat een groot deel gestolen wordt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:17 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Dit klopt natuurlijk, belastinggeld wordt helemaal niet ingezet voor de burgers en verdwijnt alleen in de zakken van corrupte ambtenaren en bankiers.
Dat diezelfde hoge belastingen voor een relatieve top leefomgeving in Nederland zorgen zullen maar even negeren t.b.v populistische uitspraken.
Ik denk dat hier sowieso wel een afschrikwekkende werking van uit gaat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:26 schreef hugecooll het volgende:
Hopelijk leren ze ervan en doen ze het niet nog eens
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:26 schreef hugecooll het volgende:
Hopelijk leren ze ervan en doen ze het niet nog eens
Dit dus.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:05 schreef LXIV het volgende:
Belachelijk hoge straf om het eigen falen als Griekse regering te maskeren.
Ja, de kruimelcrimineeltjes aanpakken gaat alles oplossen. Wat een naiviteit hier zeg. Als de eerste miljardair de bak ingaat voor dit soort gedrag dan zal ik ook hoop hebben. Alleen zal dat nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:28 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat hier sowieso wel een afschrikwekkende werking van uit gaat.
840.000. Dat gaat dus niet om een kleine fraudegevalletje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, de kruimelcrimineeltjes aanpakken gaat alles oplossen. Wat een naiviteit hier zeg. Als de eerste miljardair de bak ingaat voor dit soort gedrag dan zal ik ook hoop hebben. Alleen zal dat nooit gebeuren.
Die kopen gewoon de politie om en klaar is Kees of Zorba in dit gevalquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, de kruimelcrimineeltjes aanpakken gaat alles oplossen. Wat een naiviteit hier zeg. Als de eerste miljardair de bak ingaat voor dit soort gedrag dan zal ik ook hoop hebben. Alleen zal dat nooit gebeuren.
Vergeleken met de dieven aan de top van de financiele wereld of de belasting ontwijkende (volledig legaal, als je politici in je zak hebt kan alles) miljardairs is dat echt helemaal niets.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
840.000. Dat gaat dus niet om een kleine fraudegevalletje.
En dus? Ik vind het een terechte straf.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Vergeleken met de dieven aan de top van de financiele wereld of de belasting ontwijkende (volledig legaal, als je politici in je zak hebt kan alles) miljardairs is dat echt helemaal niets.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Vergeleken met de dieven aan de top van de financiele wereld of de belasting ontwijkende (volledig legaal, als je politici in je zak hebt kan alles) miljardairs is dat echt helemaal niets.
Ja, natuurlijk, ik ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
En dus? Ik vind het een terechte straf.
Ook jij verdient het volledig dat een deel van jouw geld gestolen wordt, en het deel dat je overhoudt minder waard wordt.quote:
'Bankiers' kunnen belasting ontwijken omdat ze politici in hun zak hebben. En de 'gewone man' kan dat dan niet, omdat ze die bankiers niet in hun zak hebben of wat?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ook jij verdient het volledig dat een deel van jouw geld gestolen wordt, en het deel dat je overhoudt minder waard wordt.
Waar komt dat Stockholm syndroom tav bankiers toch vandaan?
Oh, maar daar ben ik het mee eens hoor. Ik heb ook niet de illusie dat dit zoden aan de dijk zet, en natuurlijk zijn er mensen die de straf nog meer verdienen. Dat neemt echter niet weg dat het fijn is om te zien dat dit soort criminelen hard aangepakt wordt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, ik ook.
Maar zolang je alleen achter de kleine jongens aangaat zal het echt helemaal niets veranderen. Ik hoop dat je begrijpt dat dit helemaal niets gaat veranderen zolang bankiers en politici volledig boven de wet staan.
Inderdaad. Is dat nou echt zo moeilijk te zien?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:48 schreef hugecooll het volgende:
[..]
'Bankiers' kunnen belasting ontwijken omdat ze politici in hun zak hebben. En de 'gewone man' kan dat dan niet, omdat ze die bankiers niet in hun zak hebben of wat?
Je kan toch godverdomme niet met het argument aankomen dat een bankier iets volkomen legaals kan doen (en een ander niet) omdat hij politici in zijn zak heeft?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. Is dat nou echt zo moeilijk te zien?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je kan toch godverdomme niet met het argument aankomen dat een bankier iets volkomen legaals kan doen (en een ander niet) omdat hij politici in zijn zak heeft?
Kan een normaal persoon miljardenverliezen maken en daar persoonlijk voor beloond worden met miljoenen, uit belastinggeld?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je kan toch godverdomme niet met het argument aankomen dat een bankier iets volkomen legaals kan doen (en een ander niet) omdat hij politici in zijn zak heeft?
Klinkt als een gevalletje belastingontwijking jaquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
[..]
Kan een normaal persoon miljardenverliezen maken en daar persoonlijk voor beloond worden met miljoenen, uit belastinggeld?
Belastingontwijking is een deel van het probleem, en niet alleen aan bankiers voorbehouden natuurlijk. Maar het is alleen toegangkelijk voor rijke personen en bedrijven. Probeer als MKB bedrijf maar eens net zo weinig belasting te betalen als bv Amazon. Je eindigt in de bak.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:52 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Klinkt als een gevalletje belastingontwijking ja
Ik krijg het idee dat jij ontwijking en ontduiking door elkaar haalt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Belastingontwijking is een deel van het probleem, en niet alleen aan bankiers voorbehouden natuurlijk. Maar het is alleen toegangkelijk voor rijke personen en bedrijven. Probeer als MKB bedrijf maar eens net zo weinig belasting te betalen als bv Amazon. Je eindigt in de bak.
Echt, als je dat niet doorhebt dan leef je in een droomwereld.
Nee, ik zeg heel bewust ontwijking, omdat dat legaal is. Maar denk je dat een MKB daar toegang toe heeft?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat jij ontwijking en ontduiking door elkaar haalt.
In beperktere mate, ja. Zo heeft een klein bedrijf dat zijn verkoopwaar lokaal haalt waarschijnlijk ook een lagere winstmarge dan een groter bedrijf dat dat product ook zelf produceert. Heel oneerlijk allemaalquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, ik zeg heel bewust ontwijking, omdat dat legaal is. Maar denk je dat een MKB daar toegang toe heeft?
Dus hoe groter een bedrijf, hoe minder belasting ze betalen. En jij vindt dat eerlijk?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In beperktere mate, ja. Zo heeft een klein bedrijf dat zijn verkoopwaar lokaal haalt waarschijnlijk ook een lagere winstmarge dan een groter bedrijf dat dat product ook zelf produceert. Heel oneerlijk allemaal
Komt wel meer bij kijken dan alleen de grootte van een bedrijf, maar ik heb daar niet per se moeite mee, nee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dus hoe groter een bedrijf, hoe minder belasting ze betalen. En jij vindt dat eerlijk?
Ok, daarover verschillen we dan van mening. Vind je het ook prima dat bankiers boven de wet staan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Komt wel meer bij kijken dan alleen de grootte van een bedrijf, maar ik heb daar niet per se moeite mee, nee.
nopequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, daarover verschillen we dan van mening. Vind je het ook prima dat bankiers boven de wet staan?
http://www.bbc.co.uk/news/business-18880269
Weer zo'n onzinnige post. a) het gaat hier niet over bankiers b) ik verdedig ze niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ook jij betaalt belasting zodat falende bankiers en politici van jouw geld een riant leven kunnen blijven leiden. Ook jouw geld verliest aan waarde doordat er ten behoeve van falende bankiers veel geld wordt bijgedrukt.
En in jouw geval verdien je het dat je dat geld verliest. Hoe kan je in godsnaam de mensen die van je stelen verdedigen?
MAAR HET HAD ZOMAAR OVER BANKIERS KUNNEN GAANquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weer zo'n onzinnige post. a) het gaat hier niet over bankiers b) ik verdedig ze niet.
Nee, de situatie in Griekenland heeft niets met bankiers te maken. Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weer zo'n onzinnige post. a) het gaat hier niet over bankiers b) ik verdedig ze niet.
De Grieken halen hun geld massaal weg bij de bank omdat ze die niet meer vertrouwen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, de situatie in Griekenland heeft niets met bankiers te maken. Natuurlijk niet.
Nou, als je nu de link leest dan staat er ditquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:32 schreef Woestijnvos het volgende:
Nu zal er ginder minder fraude worden gepleegt.
De Griekse centrale Bank is een overheidsinstelling dus dat is juist niet zo best, want danquote:Door het verlies van spaargeld moeten Griekse banken steeds meer lenen om hun kredieten te financieren. Ze zijn daarin volledig afhankelijk van de Europese Centrale Bank. De ECB eist echter onderpand in ruil voor leningen, en dat onderpand wordt schaars. De ECB maakte woensdag bekend dat zij de geldkraan voor vier kleinere Griekse banken heeft dichtgedraaid omdat deze onvoldoende ECB-waardig onderpand hebben. Deze banken drijven nu op noodkrediet van de Griekse centrale bank, die lagere onderpandeisen stelt dan de ECB.
Die heeft een ''open brief'' geschreven.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:07 schreef Oud_student het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de klokkeluider afgelopen die een lijst had met 2000 rijkste Grieken met bankrekeningen in Zwitserland.
Volgens mij hangt juist hem een levenslange gevangenis staf boven het hoofd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |