quote:
Op donderdag 17 oktober 2013 16:55 schreef alors het volgende:[..]
En als er nou veel mensen zijn die daar toch moeite mee hebben? Dan moet het kost van het kost zo blijven, gewoon omdat het altijd zo is geweest? Feesten en tradities veranderen altijd mee met de tijden. Sinterklaas was vroeger een boeman, nu vinden we dat pedagogisch niet meer verantwoord.
Als je die verandering nu doorvoert is het binnen vijf jaar ingeburgerd. Kinderen vieren toch effectief maar een jaar of drie, vier bewust Sinterklaas (als 'gelovigen'), dus er zal slechts een kleine groep zijn die echt met de verandering/verwarring geconfronteerd wordt.
Dat gezegd hebbende, vind ik het onzin dat een dergelijke verandering doorgevoerd zou moeten worden. Ik geloof niet dat kinderen Zwarte Piet als Üntermensch beschouwen omdat ze vrolijk dansend achter Sinterklaas aanhobbelen. Ik geloof ook niet dat die 'onderdanige' rol, die de klagers zo graag toeschrijven aan Zwarte Piet, voedingsbodem is voor racistische gedachtes. Als je je kind niet duidelijk kunt maken wat het verschil tussen een Zwarte Piet en een donkergekleurd persoon is, dan faal je gewoon als ouder.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken...
Let's go wecycle![Tournament] Beste Remake