Overzichtje topics over lijnen op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer
quote:Links:
Het Fok! Dieetclubje bestaat uit:Atrimar(1m86) is nu 91 kg en wil graag lichter dan Isabeau zijn
Bijou(1m76) was 77 kg, wil graag 70 kg wegen (en liefst 65)
Bolletje(1m80) is nu 83,5 kg en wil graag 75 kg wegen
Brad (1m78) was 92 kg, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen.
Brighteyes (1m72), was 82 kg, is nu 78 kg en wil graag 72 kg wegen
Danny (1m77), is nu 92,5 kg en wil graag 75 kg wegen
Esk (1m72), is nu 90 kg en wil graag 80 kg en uiteindelijk 65kg.
Gia (1m72), was 98 kg, is nu 96 kg wil graag 68 kg wegen, maar is tevreden bij 74 kg.
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 101,2 kg en wil graag 65 kg wegen.
Isabeau (1m67), was 93,6 kg, is nu 89,8 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen.
Jessie, was 111 kg, is nu 97 en wil graag eerst 80 kg wegen en uiteindelijk 72.
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 87,7 kg en wil graag 80 kg wegen
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 67,9 kg en wil graag 60 kg wegen
Knorretje (1m74), is nu 67,5 kg en wil graag 62,5 kg wegen.
Lilithu (1m68), is nu 107,6 kg en wil graag minder dan 80 kg wegen
Lurky (1m65), was 78 kg, nu 75 kg, wil graag 65 kg wegen (buikomtrek 88)
m1tch (1m75), weegt nu 85 kg en wil naar 75 kg
Nausicaa(1m75), was 79 kg, is nu 78 streefgewicht(en): (1) prezwangerschapsgewicht 72 kg; (2) gezond gewicht 67kg, (3) héél graag: 62 kg
Ngiri (1m60) was 94,3 kg, is nu 77,1 kg en wil graag 64 kg wegen
poep(1m69) was ooit 86, is nu 69 kg en wil graag 60-62 kg wegen
stinkie(1,86 m), was 94 kg, wil vetpercentage 10-12 (nu 16,8%)
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104,5 kg en wil graag onder de 90 kg wegen
Vork (1m82) was 92 kg, is nu 82 kg en wil graag minder.Natuurlijk zijn er veel meer Fok!kers in het topic die tips geven en ook meedoen. Om op dit lijstje te komen moet je dat in je post expliciet aangeven! Als je het dus niet wilt, kom je ook niet in deze eerste post te staan. Deze post wordt zoveel mogelijk bijgehouden.
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
Download een dieetprog. hier - downloadbaar software programma om lijnen bij te houden
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over de volgende diëten:
Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 02-10-2002 15:54]
Vandaag flink uitgeslapen. 's ochtends fruitontbijt genomen en als lunch brood. Het brood is hier stukken lekkerder dan thuis dus heb ik maar 3 ipv 2 plakjes genomen. Twee met jam en één met zalmsalade (heeeeel dus uitgesmeerd) Het is weekend, dus ik tracteer mezelf een beetje voor de verbazingwekkende discipline van de afgelopen tijd.
Maar ja...wat nou met vanavond? Ik heb geen idee. Zit eraan te denken een potje witte bonen in tomatensaus en wat groente op te halen en straks alleen voor mezelf een maaltije te koken. Ze hebben hier op zaterdag altijd brooddag en er wordt niet gekookt. Zou het raar zijn als ik alleen voor mezelf kook?
Morgen gaan we naar Archeon en dan daar ook eten...help. Ik neem wel twee repen van weight care mee (tot de ontdekking gekomen dat de smaak met nougat best lekker is). Jullie ook allemaal succes dit weekend.
Achteraf mijn schade wel ingehaald met alcoholische lekkernijen
En vandaag weer lekker gezond bezig. Vanmorgen crackers met magere smeerkaas, deze middag brood met heel veel groenten. Maandag ben ik een week bezig, ik ben benieuwd naar het resultaat.
Er is iig 2 kg af.. over een week ga ik weer wegen!
Als het allemaal goed gaat, zal ik mijn begingewicht een keer posten, OK?
Maar Juup© en ik hebben afgesproken om na de vakantie te beginnen met Montignac. Dat is een van de weinige dieeten die ik nu kan volhouden met al die vreetbuien die ik heb.
Ik heb ooit al gemontignact, is erg goed bevallen en ben er toen zo'n tien kilo mee afgevallen in een maand of 4 tijd.
quote:Dito
Op zaterdag 28 september 2002 16:53 schreef Ole het volgende:
Ik wil ook wel in het lijstje.. Maar durf mijn gewicht niet te posten![]()
![]()
Er is iig 2 kg af.. over een week ga ik weer wegen!
Als het allemaal goed gaat, zal ik mijn begingewicht een keer posten, OK?
Toen ik nog thuiswoonde (1996) woog ik 71,5 kg bij een lengte van 1.80m. Toen ik ziek werd in '2000 woog ik 80 kg en nu...
quote:bij mij is het ook mede veroorzaakt door 'ziekte' (angst/paniekaanvallen) daardoor kwam ik weinig buiten.
Op zaterdag 28 september 2002 16:59 schreef DuchessX het volgende:[..]
Dito
Toen ik nog thuiswoonde (1996) woog ik 71,5 kg bij een lengte van 1.80m. Toen ik ziek werd in '2000 woog ik 80 kg en nu...
![]()
![]()
![]()
Maar goed, ik ga ervoor! Stoppen met AD werd mij vooralsnog afgeraden. het gaat nu verder zo lekker met me, dat ik het overgewicht evt maar voor lief neem..
Neemt niet weg dat ik nu goed op mijn eten let, en meer ben gaan sporten. Dat zou toch iets van resultaat om moeten leveren!
quote:Vooral buik/borsten..
Op zaterdag 28 september 2002 17:00 schreef DuchessX het volgende:
Wat is er bij jullie allemaal te dik/flink?Bij mij mijn heupen/dijen, bovenbenen en borsten
Kon laatst bijna niet eens een riem vinden! Dat was toch wel heel naar moet ik zeggen!
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 17:03 schreef Ole het volgende:[..]
Vooral buik/borsten..
Kon laatst bijna niet eens een riem vinden! Dat was toch wel heel naar moet ik zeggen!
quote:Ik ben tijdens de verbouwing van ons huis zo'n 30 kilo afgevallen maar daar zit er nu al weer zo'n 6 kilo van aan. Wie weet lukt het ons om straks een leuk gewicht te bereiken waar wij ons lekker bij voelen.
Op zaterdag 28 september 2002 16:56 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben ook behoorlijk aangekomen sinds ik ziekgeworden ben (vreetbuien & AntiDepressiva)Afschuwelijk *zucht*
Maar Juup© en ik hebben afgesproken om na de vakantie te beginnen met Montignac. Dat is een van de weinige dieeten die ik nu kan volhouden met al die vreetbuien die ik heb.
Ik heb ooit al gemontignact, is erg goed bevallen en ben er toen zo'n tien kilo mee afgevallen in een maand of 4 tijd.
quote:Veel te hoog.
Op zaterdag 28 september 2002 16:51 schreef stinkie het volgende:
Stinkie: was 94, nu 83, maar gewicht alleen zegt niet zoveel. Kijken jullie ook naar het vetpercentage?
quote:Dank je wel!!! Ik heb er ovgs nog wel eentje gevonden, maar dat was dan wel op de herenafdeling!
Op zaterdag 28 september 2002 17:06 schreef DuchessX het volgende:[..]
Geeft om te troosten
Geeft wel een goede reden om af te vallen!
quote:Ik heb nog steeds een redelijk goed verdeeld figuur, ondaks m'n gewicht, dus alles is te dik
Op zaterdag 28 september 2002 17:00 schreef DuchessX het volgende:
Wat is er bij jullie allemaal te dik/flink?Bij mij mijn heupen/dijen, bovenbenen en borsten
* Jojogirl is een grote pan soep aan het koken, lekker, gezond en slank.
quote:Ik heb het wel laten meten toen ik lid werd van de sportschool (was toen 32% ofzo, begin juli) en ik wil het ook zo af en toe opnieuw laten meten. Maar het krijgen van een laag vetpercentage is geen doel op zich, al wil ik het wel naar normale waarden hebben (maar dat zal vanzelf ook wel gebeuren als ik 10 kilo afval en ondertussen flink blijf sporten).
Op zaterdag 28 september 2002 16:51 schreef stinkie het volgende:
Stinkie: was 94, nu 83, maar gewicht alleen zegt niet zoveel. Kijken jullie ook naar het vetpercentage?
quote:Bij mij is het ook verdeeld gelukkig, ben wel in proportie
Op zaterdag 28 september 2002 17:23 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Ik heb nog steeds een redelijk goed verdeeld figuur, ondaks m'n gewicht, dus alles is te dik
Geniet van je soepie!
Denk dat het bij jou ook nog wel helpt dat je lekker lang bent DuchessX, dat oogt ook vaak een stuk slanker.
quote:Koolsoep
Op zaterdag 28 september 2002 17:23 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Ik heb nog steeds een redelijk goed verdeeld figuur, ondaks m'n gewicht, dus alles is te dik
Het valt nog niet echt mee om dingen te bedenken waar het echt allemaal niet in zit. Vooral witmeel zit in meer dingen dan ik dacht. Ik ben nu bij mijn ouders en ze gaan iets heel lekkers voor me koken wat ik wel mag hebben en ze gaan een volkoren cake maken. Mijn vriend heeft gisteren ook al heel lekker voor me gekookt.
Ik begin een heel klein beetje resultaat te merken, de afgelopen dagen had ik dat juist niet en was het zelfs een beetje slechter. Nu voel ik me nog niet bepaald geweldig, maar ik merk dat het begint te komen.
Iedereen weer veel succes!!
quote:dank je, en jij ook!!
Op zaterdag 28 september 2002 17:54 schreef Angeles het volgende:
* Angeles wil toch af en toe ook eventjes haar verhaal kwijt over haar witmeel/witte suiker-vrije dieet...Iedereen weer veel succes!!
![]()
Het valt idd tegen, zeker als je nooit over suiker, en zeker dat witmeel hebt hoeven nadenken! Ik denk dat je lichaam nu ook eerst eventjes moet wennen aan het feit dat het andere voeding binnenkrijgt! Ik hoop dat je je over een tijdje heel wat beter gaat voelen. Bovendien zul je er ook vast handiger in worden als je een tijdje hebt opgelet waar deze dingen niet inzitten!
quote:
[quote]
Op zaterdag 28 september 2002 14:18 schreef Lurky het volgende:
Op woensdag 25 september 2002 21:39 schreef Lurky het volgende:
Lieve Isabeau wil je mij erbij zetten:
Lurky 165 cm 78 kg buikomtrek 88 wil graag 65 kg wegen hoe dat zal het zwembad uitwijzen
quote:Je staat er bij Lurky.
Op zaterdag 28 september 2002 19:32 schreef Lurky het volgende:
EXPLICIET
quote:* Nausicaa staat er nog steeds niet bij, en dat moet wel anders haakt Nausicaa misschien wel af en dat moet niet want Nausicaa heeft nog steeds kapitalen aan te kleine kleding op zolder en dat moet ook weer eens een keertje gaan passen.
Op zaterdag 28 september 2002 19:45 schreef Lois het volgende:[..]
Je staat er bij Lurky.
(l.) 1,75 m., startgewicht 79 kg, streefgewicht(en): (1) prezwangerschapsgewicht 72 kg; (2) gezond gewicht 75 min 10% = 67kg, (3) niet-haalbaar-maar-leuk-om-over-te-dromen-gewicht: 62 kg.
Methode: niet meer snoepen, 3 keer per dag redelijk normale maaltijden. Methode verricht geen wonderen, maar is lang vol te houden en werkt ook bij mij.
quote:Maar als je nog eens 25 kg afvalt ben je in totaal 25+24=49 kg kwijt!
Op zaterdag 28 september 2002 17:12 schreef Juup© het volgende:[..]
Ik ben tijdens de verbouwing van ons huis zo'n 30 kilo afgevallen maar daar zit er nu al weer zo'n 6 kilo van aan. Wie weet lukt het ons om straks een leuk gewicht te bereiken waar wij ons lekker bij voelen.
Ik wil zo'n 25 kilo kwijt en misschien wel 30.
* altijd lurkt in dit topic en iedereen héél veel succes wenst
quote:Dat zijn natuurlijk je mooiste kleren. Hier is dat althans zo. Ik geloof niet ooit nog in de jurkjes te passen waarin ik mijn vriend het hof maakte... "je trouwjurk pas je nooit meer in is daar de uitdrukking
Op zaterdag 28 september 2002 20:31 schreef Nausicaa het volgende:
* Nausicaa staat er nog steeds niet bij, en dat moet wel anders haakt Nausicaa misschien wel af en dat moet niet want Nausicaa heeft nog steeds kapitalen aan te kleine kleding op zolder en dat moet ook weer eens een keertje gaan passen.
In mijn geval staat de verkleedkist altijd klaar bij Humana. De afgelopen dagen heb ik dus extra veel bewogen. Half uur ochtendgym en een uur zwemmen... en ik kauw mijn eten nu veel beter en schrok niet meer... Voor mijn gevoel begint dat te helpen. Woensdag ga ik mij wegen Ik wil mn kleren van een paar jaar terug zelf weer aan.
op aandringen van vrienden van mij doe ik ook mee met het dieët-clubje. Bij deze het verzoek aan de moderator om mijn gewichten ook in het lijstje te vermelden.
Mijn naam is Mitchel (nickname m1tch), ik ben 21. Mijn lengte is 1m75 en mijn gewicht momenteel 85kg. Als kind ben ik altijd dik geweest.
Vorig jaar mei zijn we thuis met het hele gezin (vader, moeder en ik) naar de diëtiste geweest. Ik begon met een gewicht van 108 kg, in de tijd dat we bij de diëtiste gelopen hebben (dat zal niet meer dan 2 maanden geweest zijn) zijn er vier kilotjes bij mij afgegaan. De maanden erna heb ik me niet zoveel meer met mijn gewicht beziggehouden, volgens mij ben ik toen ook weer wat aangekomen...
Het goede voornemen om "serieus" af te gaan vallen heb ik wel steeds in mijn achterhoofd gehouden, maar eigenlijk kwam het er nooit van. Tot aan het begin van dit jaar. In de afgelopen 8 maanden ben ik denk ik ruim 20 kg kwijtgeraakt. Dit heb ik bereikt door op te letten wat ik eet en door veel (liters) water te drinken. In het begin ging het afvallen heel hard, maar ik merk dat naarmate je minder gaat wegen het afvallen een stuk minder snel gaat. Op dit moment weeg ik 85kg en ik streef naar 75kg. Er moeten dus nog tien kilotjes af.
In ieder geval zet ik hier één keer per week mijn gewicht neer. De voortgang van het laatste staartje kunnen jullie dus bijhouden. Heeft één van jullie tips voor mij?
Groetjes
Mitch
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
hoi Ole je hoeft je voor ons niet te schamen hoor voor je gewicht.
zo ik heb me vandaag is flink verwent met 2 italiaanse bollen gezond het war errug lekker
quote:Nee want ik was er 53 te zwaar.
Op zaterdag 28 september 2002 20:40 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Maar als je nog eens 25 kg afvalt ben je in totaal 25+24=49 kg kwijt!
Is dat niet veel te veel* altijd lurkt in dit topic en iedereen héél veel succes wenst
Nou ja, morgen is er weer een dag. Ik pak de draad gewoon weer op!
Ik ben alleen maar moe en hangerig, heb niet eens trek in lekkere dingen maar het schiet totaal niet meer op naar mijn mening!
I'll keep you posted...
Verder heb ik geen idee of ik afgevallen ben. Heb zeker deze week minder gegeten dan normaal (vooral minder gesnackt), dus ik ben erg benieuwd naar de stand van de weegschaal morgen.
GVD wat voel ik me daar nu weer slecht door!
Doe tijdens dat feestje 25-30 bier (van 18:00 tot 08:00) en ik wil morgen niet weten wat ik weeg...
Maar komende week er weer hard tegenaan
Prima weekend gehad. Geen aandrang tot extra eten. Enige minpunten kwa weekeinde waren: zwembad 1x overgeslagen maar dat gecompenseerd met 3 uur intensief tuinieren en een half uur fietsen. Daarna pasta met ham en kaas gegeten zonder noemenswaardige groente waar ik echt van heb genoten. De kok verontschuldigde zich voor het dikmakende gerecht maar ik hoop dat door het dagelijkse uur zwemmen zo weer verbrand zal zijn. Verder veel water gedronken en de inmiddels overbekende suikervrije kauwgom...
Alle afvallers veel sterkte, ook op school of werk waar, lijkt me, juist de grootste verleiders zijn. Jarigen, kantines...'zelf-beloning' en verveling...
Hou vol!
sta je er wel 100 % achter kleintje want als je dat niet doet lukt het niet echt hoor en we willen je best helpen hiero.
Vorige week maandag woog ik nog 110,4 kg, vanmorgen was dat 107,6
2 kilo 800 lichter dus. Dat lijkt mij een goed begin, zeker als je weet dat ik twee keer ben uitgeweest en helemaal geen honger heb gehad.
* lilithu is weer helemaal klaar voor een nieuwe ronde.
En aan zij die vreetbuien hebben gehad: iedereen geeft er wel eens aan toe, zorg gewoon dat het je niet uit je lood laat staan. Een minder weekend betekent niet dat alle goede voornemens wegzijn. Heel veel succes met alles, het lukt jullie wel
Vorige week dinsdagochtend stond er 89.3 op die weegschaal en nu 87.7
* Jojogirl is best een beetje trots
quote:Ik sta er zeker weten volledig achter, maar ik merk dat het minder snel gaat als je de eerste kilo's kwijt bent! Kan op het moment door moeheid en duizeligheid minder sporten dus het gaat wat minder snel.
Op maandag 30 september 2002 08:30 schreef glossy het volgende:
sta je er wel 100 % achter kleintje want als je dat niet doet lukt het niet echt hoor en we willen je best helpen hiero.
Maar... ik heb me vandaag gewogen, net na het ontbijt. Ik vond het niet fair om me te wegen met een lege maag. Dan weeg je altijd minder!
30 september: 67.9 dus... toch een halve kilo eraf!!!
quote:Fair of niet fair, ik weeg altijd met lege maag. Daar ben ik een keer mee begonnen en sindsdien weeg ik me, als ik me weeg dus 's ochtends voordat ik ga eten. Maar dan welweer met kleren (broek + t-shirt) aan.
Op maandag 30 september 2002 10:56 schreef Kleintje het volgende:
Ik vond het niet fair om me te wegen met een lege maag. Dan weeg je altijd minder!
quote:Normaal weeg ik me ook met lege maag, maar omdat ik nu echt zo'n vermoeden had dat ik niets was afgevallen dacht ik... wie ga je voor de gek houden???
Op maandag 30 september 2002 10:59 schreef Vork het volgende:[..]
Fair of niet fair, ik weeg altijd met lege maag. Daar ben ik een keer mee begonnen en sindsdien weeg ik me, als ik me weeg dus 's ochtends voordat ik ga eten. Maar dan welweer met kleren (broek + t-shirt) aan.
* Jojogirl vindt het alvast super voor iedereen die is afgevallen en is erg benieuwd hoe het is met degenen die zich nog gaan wegen.
Zow die hebben we wel verdiend.
quote:Maar je houdt je toch niet voor de gek als je je net als anders gewoon weer op de lege maag weegt?
Op maandag 30 september 2002 11:22 schreef Kleintje het volgende:
Normaal weeg ik me ook met lege maag, maar omdat ik nu echt zo'n vermoeden had dat ik niets was afgevallen dacht ik... wie ga je voor de gek houden???
quote:Nee maar als je normaal na ontbijt weegt kan de verleiding om het nu voor het ontbijt te doen groot zijn, zeker als je vermoedt dat het deze week niet zo geweldig ging en je bang bent dat je niet afgevallen bent.
Op maandag 30 september 2002 11:26 schreef Vork het volgende:[..]
Maar je houdt je toch niet voor de gek als je je net als anders gewoon weer op de lege maag weegt?
[..]
Ik sta er zeker weten volledig achter, maar ik merk dat het minder snel gaat als je de eerste kilo's kwijt bent! Vergeet niet dat ik al even bezig 30 september: 67.9 dus... toch een halve kilo eraf!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik weet dat het langzaam gaat ik lijn nu al 4 maanden en het gaat nu bij mij ook erg langzaam soms een paar pond en zo sta ik weer weken stil.
in iedergeval gefeliciteerd met die 1/2 kilo die er bij jou er af is .
We wachten af.
Allemaal veel lof en succes verder. Kom op, volhouden!
startgewicht: 77, en ik wil graag 70 wegen, en daarna waarschijnlijk 65 maar dat haal ik toch van-je-lang-zal-ze-leven niet oh ja lengte is 1.76m....
ik ga voorlopig over op een de weinig tot geen geld voor slechte dingen dieet, in combinatie met elke dag een half uurtje lopen naar school, en wat extra lichaamsbeweging in het weekend
en iedereen natuurlijk veel succes!
Voor alle medelijners/lijnsters: heel veel sterkte en succes, de aanhouder wint uiteindelijk! Een eetbui, slechte dag of slechte week is echt niet een reden om er mee te stoppen. Het belangrijkste is juist dat je daarna weer de moed vindt om verder te gaan, dan verdwijnen die kilo's langzamerhand echt wel (zeg ik nu vol goede moed...dat is ook wel eens anders hoor)!
[Dit bericht is gewijzigd door Ngiri op 30-09-2002 13:37]
Nou ja, beetje fanatieker sporten deze week en dan zien we maandag wel weer.
Ik geloofde mijn ogen niet maar het is echt waar, de weegschaal is niet stuk en ik merk het aan mijn kleren. Nu nog 10 kilo te gaan...Oef dat zal moeilijker worden Aan mijn buikomtrek van 88 cm is nog niks veranderd... Nou laat ik maar even genieten want het is eigenlijk nog niet leuk: 10 kilo dat is een grote emmer vol water, dat zijn 2 grote zakken aardappelen of 10 pakken suiker of 40 pakjes roomboter oefffff
quote:Nou ik heb alles allang doorgegeven en sta ook allang in het lijstje van ET, wrom sta ik hier niet bij Isabeau?
--------------------------------------------------------------------------------
Het Fok! Dieetclubje bestaat uit:
Brad (1m78) was 92 kg, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen.
Brighteyes (1m72), was 82 kg, is nu 78 kg en wil graag 72 kg wegen.
Gia (1m72), was 91 kg, wil graag 68 kg wegen, maar is tevreden bij 74 kg.
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 101,2 kg en wil graag 65 kg wegen.
Isabeau (1m67), was 93,6 kg, is nu 89,8 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen.
Jessie, was 111 kg, is nu 96,7 en wil graag eerst 80 kg wegen en uiteindelijk 72.
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 88 kg en wil graag 80 kg wegen.
Lilithu (1m68), is nu 110 kg en wil graag minder dan 80 kg wegen.
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen.
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 68,4 kg en wil graag 60 kg wegen (of iets minder).
Vork (1m82) was 92 kg, is nu 84 kg en wil graag minder.
Esk (1m72), is nu 90 kg en wil graag 80 kg en uiteindelijk 65kg.
Danny (1m77), is nu 92,5 kg en wil graag 75 kg wegen.
Knorretje (1m74), is nu 67,5 kg en wil graag 62,5 kg wegen.
Lurky (1m65), 78 kg buikomtrek 88 wil graag 65 kg wegen hoe dat zal het zwembad uitwijzen.
Nausicaa(1m75), startgewicht 79 kg, streefgewicht(en): (1) prezwangerschapsgewicht 72 kg; (2) gezond gewicht 75 min 10% = 67kg, (3) niet-haalbaar-maar-leuk-om-over-te-dromen-gewicht: 62 kg.
m1tch (1m75), weegt nu 85 kg en wil naar 75 kg.
stinkiewas 94, nu 83 (1,86 m) vet% 16,8 en dat moet 10-12 worden, streef gewicht heb ik niet. (80 zou wel leuk zijn)
quote:Nee isabeau is stom
Op maandag 30 september 2002 16:06 schreef glossy het volgende:
nou nou kan ook wel wat aardiger he bolletje tegen isabeau.
quote:ik vind het wel fijn als ik zo'n zooitje mensjes hier heb als ondersteuning
Op maandag 30 september 2002 16:11 schreef Jojogirl het volgende:
Bolletje, je moet voor jezelf afvallen hoor, niet alleen voor het lijstjeDan is het ook wat makkelijker vol te houden ws.
quote:We ondersteunen je ook wel als je hier post en niet in het lijstje staat hoor
Op maandag 30 september 2002 16:51 schreef Bolletje... het volgende:[..]
ik vind het wel fijn als ik zo'n zooitje mensjes hier heb als ondersteuning
Dit topic roeleert nl.
[..]
Nee isabeau is stom
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
waar slaat dit op , waarom is ze stom dan volgens jou?
alleen om dat je toevallig nog niet in het lijstje staat misschien is ze het wel vergeten.
maar je mag wel wat vriendelijker doen hoor
quote:Ehm... kijk eens goed naar de smilie die achter haar zinnetje staat. Welke gezichtsuitdrukking geeft dat weer?
Op maandag 30 september 2002 17:07 schreef glossy het volgende:
waar slaat dit op , waarom is ze stom dan volgens jou?
alleen om dat je toevallig nog niet in het lijstje staat misschien is ze het wel vergeten.
maar je mag wel wat vriendelijker doen hoor
Back ontopic!!!
Ach ja, zo zien we weer een van de vele effecten die minder eten op het menselijke humeur kan hebben.
* Jojogirl is in een hele flauwe bui vandaag
quote:In zout zit niet zoveel vet en kcal. hoor
Op maandag 30 september 2002 17:42 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl is in een hele flauwe bui vandaag
Ik heb een goede dag gehad. Ben alleen een beetje bang voor de weegschaal, toch! Ik drink me helemaal vol met light-frisdrank, maar ja, dan val ik natuurlijk geen kilo af, dus. Naja, ik heb ET beloofd morgenochtend op de weegschaal te klimmen...
Whish me luck, want ik denk dat het ijs van gisteren mij niet echt veel goed heeft gedaan.
quote:Njah, weet ik, geen zin *wordt een beetje lamlendig van het suikertekort*, *hoopt dat de afkickverschijnselen binnenkort over zijn*, *maakt goede voornemens*.
Op maandag 30 september 2002 20:18 schreef glossy het volgende:
water is beter dan de hele dag light frisdrank te drinken
En dat ondanks de zuippartij op vrijdagavond/nacht/zaterdagochtend
'ns kijken wat dat komende week wordt. Staan geen feestjes op de planning
Ik 'moet' vanavond weer naar de EGA om te wegen, dus ik zal morgen verslag uitbrengen.
Zondag avond heel erg geschrokken op de weegschaal, maar dat was gisteravond al weer bijgetrokken.
Vandaag een beetje rustig aan doen en dan zien we het vanavond wel.
Toch baal ik daar altijd flink van. Het gaat ook niet zo snel als ik had verwacht. Misschien moet ik dan toch maar weer Montignac gaan doen (werkte bij mij best goed). Maar dan krijg ik weer zoveel vet binnen (ben een ontzettende kaas-snoepert...) Iemand tips?
BTW: Ik weeg nu 89 kg. Zal het vanavond doorgeven..
[Dit bericht is gewijzigd door Esk op 01-10-2002 09:51]
quote:Kleintje, jij lijnt toch ook volgens het EGA principe?
Op dinsdag 1 oktober 2002 09:39 schreef Kleintje het volgende:
Yeah... ik was toch een halve kilo afgevallen? Dat was reden om eens lekker patat te eten met een frikandel. Maar ja... dat was zo lekker dat er nog wel een kroket bij kon!
Heerlijk was het, ik kan er weer een week tegenaan met heel gezond eten. Ik moest gewoon echt iets vets eten. Ik zit er door het bakvelletje altijd gigantisch onder. Qua cal. zat ik nog goed, maar qua vet... roder kon die streep op overgewicht volgens mij niet!
quote:Bij mijn instellingen op die website, mag ik 53 gr vet per dag (10 kg afvallen in 3 maanden). Dat is best veel, maar toch zit ik daar al snel aan. Als ik dan ook nog eens volle mayo zou gaan eten?!
Op dinsdag 1 oktober 2002 09:52 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Kleintje, jij lijnt toch ook volgens het EGA principe?
Dan zou ik me maar niet al te druk maken over die web-site met vet en zo.
De EGA werkt volgens het principe dat de combinatie van bepaalde dingen het afvallen bewerkstelligd. Het één verbrand het ander.
Wat ik het leukste vind aan de EGA is dat je 25gr. vet per dag MOET gebruiken. Dat mag op allerlei manieren, behalve door ermee te bakken. Je mag het bijvoorbeeld op je brood smeren, maar wat ook kan, en dus erg lekker is 's avonds als je snack-trek hebt, is dus die 25 gram Mayo (moet echte volle mayo zijn 80%) met zo'n Duyvis dip-zakje kruiden, beetje water en dan met komkommer of iets anders groens.
Is errug lekker en geeft je dan iig ook nog het idee dat je wat aan het snoepen bent. En het MOET dus.
Ik heb vooral problemen met de tijd tussen het thuis komen van werk (16:00) en het avondeten (18:00-19:00). Dan heb ik echt ontzettende trek (ook vaak echt rammelende maag) en rond die tijd krijg ik altijd zo'n zin in vette & foute dingen (kaas, chocolade etc). Iemand tips om deze tijd te overbruggen met iets wat wel vult, maar niet te vet/te veel calorieen bevat?
quote:Daarom schreef ik dit ook aan Kleintje, met een aantal keren de EGA erbij genoemd. Dat wat ik vertelde past dus binnen het EGA dieet, maar hoe dat bij andere dieeten werkt weet ik niet. Ik weet alleen dat je wel vetten nodig hebt voor je darmen, anders kappen die er gewoon mee. De EGA telt dus ook geen calorieen in voeding, het gaat om de combinatie en een bepaald minimum van dingen die je per dag binnen moet krijgen, zoveel gram granen, zoveel dl zuivel, zoveel gram verplichte groenten, zoveel vruchten etc. etc.
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:01 schreef Esk het volgende:[..]
Bij mijn instellingen op die website, mag ik 53 gr vet per dag (10 kg afvallen in 3 maanden). Dat is best veel, maar toch zit ik daar al snel aan. Als ik dan ook nog eens volle mayo zou gaan eten?!
Ik heb vooral problemen met de tijd tussen het thuis komen van werk (16:00) en het avondeten (18:00-19:00). Dan heb ik echt ontzettende trek (ook vaak echt rammelende maag) en rond die tijd krijg ik altijd zo'n zin in vette & foute dingen (kaas, chocolade etc). Iemand tips om deze tijd te overbruggen met iets wat wel vult, maar niet te vet/te veel calorieen bevat?
Voor je lekkere trek ideeen: je kan die dipjes ook met yoghurt maken en dan alsnog met groente eten. Is dat wat?
quote:Yeps, ik lijn ook volgens dat principe.
Op dinsdag 1 oktober 2002 09:52 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Kleintje, jij lijnt toch ook volgens het EGA principe?
Dan zou ik me maar niet al te druk maken over die web-site met vet en zo.
Vergeet niet dat in melkproducten ook al vet zit, dus op die manier krijg je ook vet binnen. Maar goed, het gaat perfect hier! Alleen had ik gisteren gewoon zin in een vette hap!
Ben benieuwd hoe het vanavond bij jou is. Is het de eerste controleweek?
quote:Helemaal niet serieus, isabeau is mijn vriendinnetje
Op maandag 30 september 2002 17:34 schreef Kleintje het volgende:[..]
Ehm... kijk eens goed naar de smilie die achter haar zinnetje staat. Welke gezichtsuitdrukking geeft dat weer?
Juist.. ze is een beetje recalcitrant (hoe schrijf je dat)
Dus.. niet te serieus nemen!Back ontopic!!!
[ontopic]
Wie weet er nog meer gezonde snacks voor tussendoor?
Na wortel, komkommer en radijs ben ik wel eens toe aan iets anders
quote:Maar dat maakt dus niet uit bij de EGA, daarnaast moet je alsnog de 25 gr vet per dag eten.
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:25 schreef Kleintje het volgende:[..]
Vergeet niet dat in melkproducten ook al vet zit, dus op die manier krijg je ook vet binnen.
quote:Mij avond eten was gisteren ook een patatje speciaal, erg maar ook erg lekker.
Maar goed, het gaat perfect hier! Alleen had ik gisteren gewoon zin in een vette hap!
quote:Nee, ben als sinds Juni bezig, maar het gaat alleen niet al te hard. Ik smokkel te veel. 1e week was het 2,2 kilo, daarna steeds kleine beetjes eraf, kleine beetjes eraan.
Ben benieuwd hoe het vanavond bij jou is. Is het de eerste controleweek?
Ben benieuwd wat dat ding vanavond zegt. Zal wel niet veel af zijn gok ik. Afgelopen weekend een softbaltoernooi gehad, maar aangezien softbal nou niet echt een actieve sport is, en de tosti's erg lekker zijn...
Nou ja, we zien wel.
Na 2 maanden me kapot fietsen op mijn hometrainer heb ik gisteren 2 broeken gepast: eentje in maat 38 en eentje in spijkerbroek maat 29. En ze pasten! de maat 38 zat nog wel een beetje strak, dus ik ben er nog niet helemaal, maar ik vind het altijd zo'n opsteker als je eindelijk in die maat kleiner past. Toen ik 2 maanden geleden begon kon ik nog maar net in maat 42, dus dit is een onwijs lekker gevoel. Ik let trouwens ook wel wat op mijn eten: wat minder vet vooral. Zoetigheid vond ik toch al niet lekker en sinds mijn 17e (toen ik 20 kilo ben afgevallen) drink alleen nog maar light frisdrank.
Zoals gezegd heb ik geen toegang tot een weegschaal ivm de ziekte van mijn zusje, maar zo zie ik iig resultaat . Ow en mijn zusje gaat volgende week voor 4 maanden naar het buitenland, dus misschien neem ik dan toch nog de stap om me te gaan wegen. Ik ben er alleen wel een beetje zenuwachtig voor, ik hoop dat het een beetje meevalt maar dat zal wel niet.
quote:Ben trots op je
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:42 schreef Ripley het volgende:
Heuglijk nieuws van het hometrainerfront!Na 2 maanden me kapot fietsen op mijn hometrainer heb ik gisteren 2 broeken gepast: eentje in maat 38 en eentje in spijkerbroek maat 29. En ze pasten! de maat 38 zat nog wel een beetje strak, dus ik ben er nog niet helemaal, maar ik vind het altijd zo'n opsteker als je eindelijk in die maat kleiner past. Toen ik 2 maanden geleden begon kon ik nog maar net in maat 42, dus dit is een onwijs lekker gevoel. Ik let trouwens ook wel wat op mijn eten: wat minder vet vooral. Zoetigheid vond ik toch al niet lekker en sinds mijn 17e (toen ik 20 kilo ben afgevallen) drink alleen nog maar light frisdrank.
Zoals gezegd heb ik geen toegang tot een weegschaal ivm de ziekte van mijn zusje, maar zo zie ik iig resultaat
. Ow en mijn zusje gaat volgende week voor 4 maanden naar het buitenland, dus misschien neem ik dan toch nog de stap om me te gaan wegen. Ik ben er alleen wel een beetje zenuwachtig voor, ik hoop dat het een beetje meevalt maar dat zal wel niet.
quote:Super!!!!
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:42 schreef Ripley het volgende:
Heuglijk nieuws van het hometrainerfront!Na 2 maanden me kapot fietsen op mijn hometrainer heb ik gisteren 2 broeken gepast: eentje in maat 38 en eentje in spijkerbroek maat 29. En ze pasten! de maat 38 zat nog wel een beetje strak, dus ik ben er nog niet helemaal, maar ik vind het altijd zo'n opsteker als je eindelijk in die maat kleiner past. Toen ik 2 maanden geleden begon kon ik nog maar net in maat 42, dus dit is een onwijs lekker gevoel. Ik let trouwens ook wel wat op mijn eten: wat minder vet vooral. Zoetigheid vond ik toch al niet lekker en sinds mijn 17e (toen ik 20 kilo ben afgevallen) drink alleen nog maar light frisdrank.
Zoals gezegd heb ik geen toegang tot een weegschaal ivm de ziekte van mijn zusje, maar zo zie ik iig resultaat
. Ow en mijn zusje gaat volgende week voor 4 maanden naar het buitenland, dus misschien neem ik dan toch nog de stap om me te gaan wegen. Ik ben er alleen wel een beetje zenuwachtig voor, ik hoop dat het een beetje meevalt maar dat zal wel niet.
Moet eerlijk toegeven dat ik wel een klein beetje jaloers op je ben. Ik heb nou eenmaal niet zo veel discipline waardoor het maar heel langzaam gaat
Dus met jullie permissie kom ik af en toe klagen over mijn suikergebrek *enorme zoetekauw is*
quote:Hoi Catootje ik ben diabeet en hieronder heb je een paar site's die ik gebruik en daar over gaan, hoop dat je er wat aan hebt.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:22 schreef Catootje het volgende:
Catootje meldt zich!! Ik moet niet echt op mijn gewicht letten (is best goed, alhoewel ik wel omhoog kruip)..maar wel op mijn suikers: geen frisdrank, geen zoete smaakjesthee..nu ben ik op zoek naar een adviezensite, dieetsite die het een beetje over diabetes heeft..om tips op te doen...Heeft iemand een goede link?Dus met jullie permissie kom ik af en toe klagen over mijn suikergebrek
*enorme zoetekauw is*
http://diabetes.pagina.nl/
http://diabetes.startkabel.nl/
http://www.clubs.nl/community/default.asp?club=LEVEN%20MET%20DIABETES
http://www.diabetesforum.nl/
quote:Ehm... die staat bij mij kapot in de gang... in een woedebui kapot gesmeten
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:06 schreef jessie het volgende:
Aangezien niemand reageerde en waarschijnlijk niemand dus een goeie weegschaal heeft *cynisch ondertoontje afgelopen* Ben ik zelf vandaag op pad gegaan. Heb net een tefal digitalen weegschaal gekocht. Woog net 96.6 dus een ons minder, maar vorige keer savonds gewogen dus voor het officele gedeelte zal ik vanavond nog even posten. Valt me mee, dacht dat ik giga aangekomen was na de vreetpartijen op me verjaardag. Knap dat iedereen toch wel afgevallen is. Vandaag ben ik echt me best weer aan het doen. Niks gesnoept.
Na zo'n err. was ik het zo zat dat ik erop ging stampen, toen werd mijn vriendje boos en gooide de weegschaal opzij... oeps... kapot
Heb er nu 1 van het merk Korona, ook digitaal maar een stuk beter dan die van Tefal.
quote:Die van mij was niet open in het midden, maar dat met die streepjes had ik ook.
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:41 schreef jessie het volgende:
Ehhmm hoop wel dat ik een goeie gekocht heb dan. Ik moet er op gaan staan dan geeft ie streepjes tot dat je goed stil staat en dan het gewicht. Hij swas 45 euro en is open in het midden
Ik vrees het ergste voor vanavond. Ben hier vanmiddag vreselijk aan de koekjes gegaan.
Nou ja, het is niet anders. Ik heb een ontsteking in mijn mond (al 3-4 maanden) en daar wordt je knap lamlendig/chagrijnig van.
We zien wel.
quote:Oeh, dat is wel een heel moeilijke situatie! Gelukkig heb je het idd overleefd. Gaat het verder een beetje goed met dieten of heb je er veel moeite mee?
Op dinsdag 1 oktober 2002 16:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben er weer. Het is toch knap lastig als je thuis geen Internet hebt en bij je vriend een kutverbinding. Sorry voor mijn taalgebruik. En ik had jullie gisteren heeeeel erg hard nodig. Stel je voor: alleen in het huis van een ander en je voelt je al rot door verkoudheid en pijnlijke neus (doet erg zeer momenteel). Op het aanrecht een megafamiliezak chips (met van die kleine zakjes erin) en in de woonkamer een grote glazen pot vol candybars van het type mars, snickers en bros (bros!). Verder in huis niet echt iets te eten en ik had geen sleutel van de woning om even naar de supermarkt te gaan. *knaag* En dan ook nog een Internetverbinding die dienst weigert terwijl ik even jullie steun wilde zoeken. Heb het nochtans overleefd. Ga nu even bijlezen en een en ander updaten.
Ow, voor mensen die geinspireerd zijn door mijn hometrainer avonturen: mijn bike from hell komt bij de kijkshop vandaan en kost geloof ik 90 euro, dus dat valt reuze mee.
quote:Ik heb er verder niet zo'n moeite mee, het valt me echt reuze mee. Ik geloof dat ik al had geschreven dat het lijkt alsof er een definitieve knop omgedraaid moest worden. Hiervoor wel eens begonnen, maar was nooit echt gemotiveerd. Nu ineens heb ik er helemaal geen moeite mee en heb nog bijna niets gegeten wat niet 'verantwoord en gezond' was. Zondag had ik me voorgenomen niet te lijnen; Atrimar en ik gingen namelijk een dagje weg (Archeon) en ik had niet zo'n zin om daar ook op m'n tellen te passen. Ook dat viel reuze mee (daar fruitsalade, soep en brood zonder boter/beleg gehad). 's Avonds nog uit eten geweest bij een Japans restaurant (keuze vanwege vis en bereiding in olie en zo). Globaal de calorieën bekeken vanmorgen en ook voor zondag had ik minder dan 2000 kcal gehad.
Op dinsdag 1 oktober 2002 16:57 schreef Ripley het volgende:Oeh, dat is wel een heel moeilijke situatie! Gelukkig heb je het idd overleefd. Gaat het verder een beetje goed met dieten of heb je er veel moeite mee?
Maar ja, gisteren was echt erg. Als je maag al rammelt en je kan het huis niet verlaten zonder er weer in te komen en er ligt erg veel lekkers door het huis verspreid en niemand die kan zeggen dat je dat niet moet doen...frustrerend.
Maar goed, ik heb een beetje bijgelezen.
Karin: broodjes gezond eet ik nu steeds als lunch, dus om dat nog een keer als avondmaaltijd te bereiden, nee bedankt Ik heb een potje witte bonen in tomatensaus gehaald en daar fruit en paprika doorgemengd. Prima maaltijd en niet calorierijk.
Stinkie: ik zie dat je probeert te werken met vetpercentages. Die zijn echt heel erg moeilijk te berekenen, daar heeft zelfs de medische wereld moeite mee en er zijn erg veel verschillende methodes op de markt. Van simpel (huidplooimetingen) tot ingewikkeld (lab bepalingen o.a. met behulp van creatinine metingen). Het is geen slecht streven om je vetpercentage omlaag te brengen, maar hecht niet teveel waarde aan de gevonden waardes en zeker niet op cijfers achter de komma.
Angeles: prima om een witmeel/witte suiker vrij dieet te proberen! Volkoren is gewoon altijd beter, maar probeer niet al te streng voor jezelf te zijn hoor. Ook Montignac was een vervent aanhanger van de theorie dat witmeel ongezond is, maar het valt reuze mee. Teveel is ongezond.
DuchessX: Voel je niet zo slecht over je vreetbuien *knuffel* die hebben we allemaal wel eens en je slecht voelen over het eten wat je hebt gehad is niet echt goed voor je zelfbeeld. Probeer te kijken waarom je het doet en misschien kan je er dan wat aan veranderen. Heel veel succes ermee.
Tmoose: 25-30 biertjes!! Jemig, dat vind ik zelfs erg veel voor iemand die niet op dieet is *peststootje* Ik zou er geen gewoonte van maken als je wilt afvallen
MUUS: ik noem dat sprokkelen...het zoeken naar eten als je echte trek hebt. Dan kan ik zo het chocoladevlokkenpak aan mijn mond zetten of eetlepels chocopasta/pindakaas oplepelen (en dat is he-le-maal iet echt lekker). Herkenbaar dus, maar ehm..met frisse moed gewoon verder gaan.
Lurky: wat ben jij streng voor jezelf, poeh! Het is toch helemaal niet erg een uurtje zwemmen over te slaan als je drie uur intensief in de tuin aan het werk bent en een half uur fietst? Volgens mij heb je dan veel meer energie verbruikt. Niet zo streng zijn joh, je doet het volgens mij hartstikke goed.
Bolletje: rotmeisje!!!!!
Ripley: lief meisje!!!! en wat goed van je!! ik wil ook zo'n maatje hebben *jaloerse blik* * Isabeau denkt toch na over sportapparaat in woonkamer Echt te gek joh. Ga zo door!
Catootje: welkom! Ik hoop dat je iets had aan die links over diabetes van pos. Is het nou veel moeilijker om te lijnen als je diabetes mellites hebt?
Zo, nu maar eens die waarden van Bolletje opspeuren. Sorry dat ik je vergeten ben hoor! Maar ik heb momenteel geen internet thuis * Isabeau mompelt iets over rekeningen en betalen
MELDPLICHT!!!!
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:39 schreef E.T. het volgende:
Bolletje en nausicaa..???MELDPLICHT!!!!
Ik wil heel graag lid worden van 'n sportschool, maar het geld is er niet. Heb mn skates iig opgepoetst en vandaag n klein rondje gemaakt maar ook dat geeft me het gevoel alsof iedereen naar me kijkt. M'n kleren beginnen krapper te zitten en ook dat irriteert me mateloos.
Ben het gewoon zat, zit er enorm mee, en voel me gelukkig en heb dus 'n gezonde eetlust die juist nu zo irritant is.
Ik was net als Ripley zover dat ik in maat 38 kon na m'n dieet, maar ik zit inmiddels weer op maat 40 en mn jasje past bijna niet meer dicht
Ik wou dat ik datzelfde animo had als vorig jaar: dat ik van mezelf baalde en begon met hongeren. Ik was zo gemotiveerd, en het lukte. En ik genoot zo van elke overwinning, van die kilo's die eraf bleven vliegen.
Toen was ik ongelukkig, nu ben ik gelukkig en ik begin verdomme altijd meer te eten als ik gelukkig ben.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 01-10-2002 19:57]
quote:Ik wil er ook een
Op dinsdag 1 oktober 2002 16:57 schreef Ripley het volgende:[..]
Oeh, dat is wel een heel moeilijke situatie! Gelukkig heb je het idd overleefd. Gaat het verder een beetje goed met dieten of heb je er veel moeite mee?
Ow, voor mensen die geinspireerd zijn door mijn hometrainer avonturen: mijn bike from hell komt bij de kijkshop vandaan en kost geloof ik 90 euro, dus dat valt reuze mee.
quote:* Nausicaa komt stilletjes om het hoekje kijken.
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:39 schreef E.T. het volgende:
Bolletje en nausicaa..???MELDPLICHT!!!!
kben niet zo veel afgevallen, maar 1 schamel kilootje
Maarre, wat is eigenlijk een gezond gewicht om per week bijvoorbeeld af te vallen?
quote:Wie het kleine niet eert....
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:56 schreef Nausicaa het volgende:[..]
* Nausicaa komt stilletjes om het hoekje kijken.
kben niet zo veel afgevallen, maar 1 schamel kilootje
Maarre, wat is eigenlijk een gezond gewicht om per week bijvoorbeeld af te vallen?
quote:M'n diëtste zei overgens dat dit bestwel een fabeltje is... Het maakt geen donder uit hoe snel je de kilo's kwijtraak als je ze maar kwijtraakt. Dat langzamer veel beter is,, is juist wat mensen die lijnen willen horen, zodat ze dat als excuus kunnen begruiken om zich minder strak aan hun dieet te houden.
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:05 schreef jessie het volgende:
Meer moet je niet afvallen dan word het juist slecht. Langzaam afvallen is vel beter als van die snelle dieten. Heel goed juist van je!!
quote:feit is wel dat gemiddeld een kilo per week stukken langer vol te houden is dan een crash-dieet
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:07 schreef Vork het volgende:[..]
M'n diëtste zei overgens dat dit bestwel een fabeltje is... Het maakt geen donder uit hoe snel je de kilo's kwijtraak als je ze maar kwijtraakt. Dat langzamer veel beter is,, is juist wat mensen die lijnen willen horen, zodat ze dat als excuus kunnen begruiken om zich minder strak aan hun dieet te houden.
quote:Nou, dan ga ik nog maar even lekker door dus!
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:14 schreef E.T. het volgende:[..]
feit is wel dat gemiddeld een kilo per week stukken langer vol te houden is dan een crash-dieet
Hè, ik geloof dat het echt werkt, in "groepsverband" lijnen!
O ja, ik heb een tip, als je echt ontzettend zin krijgt in iets te knabbelen (ik heb dat wel eens ), neem dan geen koekje (of twee, of drie, of vier..), maar een rijstwafel met appelkaneelsmaak. Behoorlijk weinig calorieën, het duurt even voor je 'm ophebt, en smaakt stuk-ken beter dan zo'n kale rijstwafel (nee, die vind ik persoonlijk niet bijzonder lekker dus). Van Zonnatura, ligt bij de biologische en afslankdingen in de supermarkt.
quote:Ja maar als je je eetgewoonte drastisch veranderd zal je lichaam zich daar op een gegeven moment aan aan gaan passen. en op het moment dat je zelf door je levensstijl (bijv door te gaan sporten) aanpast waardoor je meer calorieën verbrand, zul je daar weer je eetgewoonte op aan passen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:13 schreef jessie het volgende:
Als je op een verantwoorde manier lijnt dus je eetgewoonte verandert, zul je merken dat je geen kilo's per week zult verliezen (uitzonderingen daargelaten) Als je heel veel per week afvalt komt dit meestal door zo weinig te eten of te weinig calorien binnen krijgen of van die pillen te gebruiken. Zodra je weer normaal eet (wat met te weinig calorien binnenkrijgen dus sneller gebeurt, want dat hou je geen paar maanden vol) kom je weer aan. Of zodra je met pillen enz stopt kom je weer aan. Daarom is het beter om je eetgewoonte te veranderen en daardoor val je dus minder af. Maar noem een kilo per week maar weinig
quote:Ik heb zelf het idee dat het ook heel erg van de persoon afhangt.. de een vind lijnen, vette en zoete dingen laten staan makkelijker dan de ander, de een sport meer dan de ander etc.
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:14 schreef E.T. het volgende:
feit is wel dat gemiddeld een kilo per week stukken langer vol te houden is dan een crash-dieet
Het belangrijkste van het hele proces vind ik zelf dat je bewust wordt van datgene wat je nou eigenlijk naarbinnen werkt op een dag. Dat je een idee hebt wat je eet, waarom je het eet en wat het met je lichaam doet. Alleenal met deze kennis ben ik zelf een stuk bewuster en gaat het ook veel minder hard kwa eten dan voorheen, plus dat ik eindelijk ben gaan sporten.. En zolang ik niet aankom gaat het goed.
En een kilo per week is niet weinig, da's juist heel erg goed. Da's toch een hele kilo minder, in datzelfde tempo ben je aan het eind van het jaar al 12 kilo lichter. Til maar een 12 kilo op.. da's best een hoop.
Maargoed, ik denk dat het vooral ligt aan hoe je afvalt. Zolang je dat niet met een crashdieet doet, maar op een gezonde manier die je lang vol kan houden, denk ik dat het niet heel erg uitmaakt hoeveel je precies per week kwijtraakt.
* Jojogirl was blij met de 1.6 kilo verlies van deze week maar verwacht niet dat het elke week zo zal zijn. Maar dat hoeft ook niet. Ik houd het prima vol (op m'n eind van de middag-dip na, maar daar geef ik lekker niet aan toe ), dus een maandje eerder of later op streefgewicht maakt me niet uit.
quote:In het vorige topic haalde Jojo en Kwark mij over de streep: ondanks mn absurde figuur (richting maat 44) toch naar het zwembad gaan. En ik heb het gedaan voor het eerst sinds (hoe lang zeg ik niet) maar jaaaaaaaren. In een speciaal daarvoor aangeschaft (stom) badpak met een (stomme) badmuts op en wat blijkt: men kijkt wel maar niemand in notabene mn eigen buurt roept: "kijk daar heb je de bekende Lurky, belachelijk wat is die dik." Misschien denken ze dat wel maar ik denk: "kijk maar goed want straks herken je me niet meer terug en als je dan gaat roddelen die is zo dik, zegt men: Die? maar ik zag haar net en ze ziet er stralend en goed uit!"
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:52 schreef SEMTEX het volgende:
Ik doe weer mee.
Ik wil heel graag lid worden van 'n sportschool, maar het geld is er niet. Heb mn skates iig opgepoetst en vandaag n klein rondje gemaakt maar ook dat geeft me het gevoel alsof iedereen naar me kijkt.
Ikzelf ben binnen een week 3 kilo afgevallen door elke dag een uur te zwemmen. Inmiddels heb ik de smaak te pakken. Ongegeneerd sta ik in het douchehok tussen al die andere mensen met hun lichamelijke afwijkingen, blubbers, bulten, spillebenen: haar op rug, lubberende tatoo, te wit, te bruin, te lang, te kort, tonnenrond of plankmager echt er zit er geen perfecte bij. En het is een gewoon zwembad, niet een speciaal Jeroen-Bosch-debielen-spartel-uurtje ofzo
Kortom, wat Kwark en Jojo destijds (nog maar een paar dagen terug) tegen mij zeiden, zeg ik nu tegen jou:
'Daar let toch niemand op, ga gewoon skeeleren, desnoods in slobberjoggingpak, zoek je excitementfactor in de sport en go for it!'
Ach, over een half jaar gaan we verhuizen, moet ik per dag iets van 8 kilometer gaan fietsen of zo, goh, wat zal ik slank worden (haha). Als ik de auto tenminste kan laten staan...
quote:En toch..je lichaam went slecht aan opeens zoveel kilo minder. Bovendien komt het er gauwer weer aan als je weer normaal gaat eten. Als je geleidelijk aan je eetgewoonted verandert, val je effectiever af, read my lips; ik ben weer aangekomen nu ik weer in mn oude eetpatroon ben vervallen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:07 schreef Vork het volgende:[..]
M'n diëtste zei overgens dat dit bestwel een fabeltje is... Het maakt geen donder uit hoe snel je de kilo's kwijtraak als je ze maar kwijtraakt. Dat langzamer veel beter is,, is juist wat mensen die lijnen willen horen, zodat ze dat als excuus kunnen begruiken om zich minder strak aan hun dieet te houden.
en dank je, Lurky, voor je motiverende woorden. Maar ik moet uiteindelijk mezelf motiveren om door te zetten
quote:Maar volgens mij is het nog moeilijker als je je streefgewicht hebt bereikt niet weer aan te komen dan om af te vallen richting het streefgewicht.. oftewel het moeilijkste gedeelte gaat nog komen ben ik bang
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:30 schreef SEMTEX het volgende:
En toch..je lichaam went slecht aan opeens zoveel kilo minder. Bovendien komt het er gauwer weer aan als je weer normaal gaat eten. Als je geleidelijk aan je eetgewoonted verandert, val je effectiever af, read my lips; ik ben weer aangekomen nu ik weer in mn oude eetpatroon ben vervallen.
Maar hongeren is ook niet de juiste manier omdat je zowieso moet blijven eten (groente, fruit, vezels).. zeker als je er ook nog eens bij gaat bewegen.
quote:* Laat ze lekker kijken (Jij denkt dat het is omdat je ietsje zwaarder bent geworden maar zeer waarschijnlijk kijkt men alleen om geheel andere redenen naar je..)
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:52 schreef SEMTEX het volgende:
Ik doe weer mee.
Ben na 15 kilo afgevallen te zijn nu weer 6 kilo aangekomen en ik wil gewoon niet weer de oude zware SEMTEX worden.Ik moet gewoon meer bewegen maar hoe meer kilo's er aankomen, hoe minder ik in 't openbaar durf te bewegen. Ik ben bang dat ik weer in zo'n vicieuze cirkel terechtkom en daarom pak ik 't tijdig aan.
Ik wil heel graag lid worden van 'n sportschool, maar het geld is er niet. Heb mn skates iig opgepoetst en vandaag n klein rondje gemaakt maar ook dat geeft me het gevoel alsof iedereen naar me kijkt. M'n kleren beginnen krapper te zitten en ook dat irriteert me mateloos.
Ben het gewoon zat, zit er enorm mee, en voel me gelukkig en heb dus 'n gezonde eetlust die juist nu zo irritant is.Ik was net als Ripley zover dat ik in maat 38 kon na m'n dieet, maar ik zit inmiddels weer op maat 40 en mn jasje past bijna niet meer dicht
* Maat 40 met jouw lengte (<--waar menigeen jaloers op zal zijn) is absoluut géén grote maat, daarbij weet ik niet wat het is met maten van kledingstukken tegenwoordig maar zelfs ik draag kleding vanaf maat 34 t/m 40..)
*Lid van een sportschool worden en geen geld hebben?
Vraag ergens bij de gemeente eens of ze sociale activeringspremies o.i.d hebben voor minima en kijk of je daarvoor in aanmerking kan komen of leen een bewijs dat je student bent (d.m.v een inschrijfbewijs van een kennis en fotoshop er ff op los) zodat je bij een sportschool studentenkorting krijgt (weet niet of dat in HHw ook zo is maar hier in Groningen krijgen studenten fikse korting bij o.a sportscholen..)
quote:--------------------------------------------------------------------------------------------------------
[b]Op dinsdag 1 oktober 2002 10:27 schreef Bolletje... het volgende[ontopic]
Wie weet er nog meer gezonde snacks voor tussendoor?
Na wortel, komkommer en radijs ben ik wel eens toe aan iets anders
snack a jacks , japanse mix , zoutstengels,liga.
Vanaf vandaag is het dus voor mij ook echt afgelopen met het smokkelen etc. en gaan we er hard tegenaan. Ik heb een beetje berekend dat met ongeveer 8 ons afvallen per week ik met 2 maanden op mijn eerste doel zou moeten kunnen zijn. Nou, wat is nou 2 maanden?
Dus 1e week: van 85 naar 83.5
En Ripley bedankt voor de hometrainer tip, zodra ik centjes heb ga ik naar de kijkshop!
Ik ga ook maar fietsen tijdens GTST en OnM ,
meer beweging kan bij bolletje ook geen kwaad
quote:snack a jacks ook??
Op woensdag 2 oktober 2002 08:23 schreef glossy het volgende:[..]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
snack a jacks , japanse mix , zoutstengels,liga.
misschien een tip: ik heb van de week vitaminepillen gekocht, en sinds ik die slik heb ik minder last van zo'n zin-in-iets-lekkers bui. Geen idee hoe het komt eigenlijk, maar het valt wel op
Maar we gaan door.
Volgens de openingspost ben ik al 7 Kg aangekomen, terwijl ik er toch echt 2 ben afgevallen. Echt waar!
Wil je effe die getalletjes omdraaien? Anders val ik volgende week ineens zoveel af.
quote:Hey Loedertje!
Op woensdag 2 oktober 2002 01:54 schreef Loedertje het volgende:[..]
* Laat ze lekker kijken (Jij denkt dat het is omdat je ietsje zwaarder bent geworden maar zeer waarschijnlijk kijkt men alleen om geheel andere redenen naar je..)
* Maat 40 met jouw lengte (<--waar menigeen jaloers op zal zijn) is absoluut géén grote maat, daarbij weet ik niet wat het is met maten van kledingstukken tegenwoordig maar zelfs ik draag kleding vanaf maat 34 t/m 40..)
*Lid van een sportschool worden en geen geld hebben?
Vraag ergens bij de gemeente eens of ze sociale activeringspremies o.i.d hebben voor minima en kijk of je daarvoor in aanmerking kan komen of leen een bewijs dat je student bent (d.m.v een inschrijfbewijs van een kennis en fotoshop er ff op los) zodat je bij een sportschool studentenkorting krijgt (weet niet of dat in HHw ook zo is maar hier in Groningen krijgen studenten fikse korting bij o.a sportscholen..)
Toch bedankt
quote:Semtex,
Op woensdag 2 oktober 2002 11:28 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Hey Loedertje!
Bedankt voor de tips.
* dat kijken zal soms idd komen door mijn blonde haar, maar ik vind 't vervelend dat ik het uberhaupt gewoon heb. Toen ik n paar kilo minder woog, had ik 't niet en dus wil ik weer die paar kilo afvallen.
*Ik vind maat 40 ook best ok (had ook ooit 's 42/44) maar het is meer m'n lichaam wat me momenteel tegenstaat en daar ga ik wat aan doen.
* Ik heb geen uitkering oid, kom ik dan wel in aanmerking? De gemeente kenmerkt mij toch niet als minima? Ik ga dan trouwens in Helmond trainen(heb al meerdere sportscholen in de buurt gespot). Voorlopig gaan we gewoon trimmen en dat moet ook al 'n klein beetje helpen
Toch bedankt
![]()
Na afloop ben je automatisch member en kun je je lidmaatschap voortzetten. Dat kost dan 30 Euro per maand. Onbeperkt fitness, zwemmen, sauna, 2 x p.w. aquajoggen.
Ik ga maar eens voorzichtig doen alsof ik af wil vallen denk ik.
quote:Dat lijkt me 'n heel gaaf idee, maar ik heb echt geen E180,-
Op woensdag 2 oktober 2002 11:33 schreef Gia het volgende:[..]
Semtex,
Als je in Helmond bij de Wissen wilt trainen kun je je als je vlug bent nog aanmelden voor BigDiet.
Kost 180 Euro voor 12 weken. Dan mag je onbeperkt fitnessen en zwemmen, 1 x per week fittest en wegen, voedingsadviezen, 1 x week aquajoggen met de mogelijkheid om nog 2 x vaker te aquajoggen.Na afloop ben je automatisch member en kun je je lidmaatschap voortzetten. Dat kost dan 30 Euro per maand. Onbeperkt fitness, zwemmen, sauna, 2 x p.w. aquajoggen.
quote:Dan zal die 30 euro in de maand ook te duur zijn voor je, denk ik.
Op woensdag 2 oktober 2002 11:37 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Dat lijkt me 'n heel gaaf idee, maar ik heb echt geen E180,-
Als je daar buiten BigDiet om member wilt worden, kost het 170 euro inschrijfgeld en daarna 30 euro per maand.
Dus met BigDiet meedoen scheelt echt veel.
Misschien kun je eens informeren wat het aquajoggen kost, dat staat op maandag en woensdag los van de fitness. Het is heerlijk om te doen en je verbrandt er veel calorieen mee.
Trouwens, in het voorjaar start er weer een nieuwe BigDiet, misschien dat je dan op die voordelige manier lid kunt worden.
Ik zit er al 2,5 jaar bij maar doe nu toch weer mee met BigDiet, al is het maar voor de gezelligheid.
[..]
snack a jacks ook??
Die zijn lekker
En liga, daar zit toch rozijn in?
Ik heb altijd gedacht dat rozijn slecht voor je is ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
in snack a jacks zit niet zo veel vet enzo
je hebt ook liga zonder rozijnen zoals die mel liga's of liga met aarbeiensmaak,of right liga allemaal zonder krenten/rozijnen
quote:Bij mij was het juist omgekeerd: voordat ik begon met lijnde begon ik snel te zweten bij traplopen ed. Nu er een aantal kilo's af zijn is dat al veel minder.
Op woensdag 2 oktober 2002 10:51 schreef athlonkmf het volgende:
Vraagje: hebben jullie ook dat je vreselijk meer zweet dan normaal wanneer je lijnt?
quote:Wat je ook zou kunnen doen is vragen of je het bedrag in 3 termijnen kunt betalen. Nee heb je, ja kun je krijgen en vragen staat vrij.
Op woensdag 2 oktober 2002 11:44 schreef Gia het volgende:Misschien kun je eens informeren wat het aquajoggen kost, dat staat op maandag en woensdag los van de fitness. Het is heerlijk om te doen en je verbrandt er veel calorieen mee.
Trouwens, in het voorjaar start er weer een nieuwe BigDiet, misschien dat je dan op die voordelige manier lid kunt worden.
O ja, nu we toch met z'n allen naar de voedingswaardes op verpakkingen kijken..
als je keus hebt, probeer dan zoveel mogelijk onverzadigde vetten te nemen in plaats van verzadigde. Onverzadigde kan je lichaam wat mee en doet dat ook, verzadigde vetten worden linea recta opgeslagen als... vet!
(is ook beter ivm cholestorol enzo.. ben gelukkig niet medisch genoeg om dat helemaal te snappen.. )
Ben ongesteld en heb ontzettende trek in zoete dingen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
niet doen jojogirl niet toegeven kom op hoor gaat allemaal net zo lekker neem maar een appel ofzo
quote:Lekker man! Soppen in de thee, kan ik binnen ene mum van tijd een hele rol mee wegkrijgen. Heerlijk!
Op woensdag 2 oktober 2002 13:17 schreef glossy het volgende:bahh volkoren biscuitjes
Op dit moment nog op schema.
Keurig ontbijtje: Glas lauwwarm water, Brinta (25gr. + 250 ml melk), 150 ml vruchtensap
Tussendoor: 1,5 liter water, 3 koppen thee en 1 appel
Lunch: 2 sneetjes brood zonder boter, 25 gr. Kipfilet en 25 gr. Kipfilet met tuinkruiden, 250 ml Melk
Nu de rest van de dag nog. Nu, zo net na de lunch, is voor mij het moeilijkst. Dan hoor ik de chocolade koekjes echt roepen vanuit de trommel.
Zometeen maar even sinaasappeltje doen.
En nog even bedenken wat ik vanavond ga eten.
Jojogirl, hou vol! Ook na het snoepen doet je buik nog zeer en voel je je nog lamlendig. Ik vind het ook altijd het moeilijkst als ik ongesteld ben (volgende week weer ).
Kom op, pak die pot augurken, als je de 'gezoet met zoetstof' neemt mag je er net zo veel van als je wilt!
quote:Wow! Wat een actie hier ineens. Goed hoor!
Op woensdag 2 oktober 2002 13:37 schreef Bolletje... het volgende:
YES!![]()
![]()
Ik heb net een hometrainer a la Ripley bestelt!
Hij was 99 euro bij Wehkamp, die bij de kijkshop was ff niet verkrijgbaar en die bij wehkamp was direct leverbaar, dat is mooi, want ik heb het nu in mijn hoofd, en straks ga ik weer terugkrabbelen..
Dus vanaf nu ga ook ik elke avond voor de buis wat kilometertjes fietsen, sporten is tenslotte de beste remedie om af te vallen, maar ik heb een hekel aan de sportschool, ik vind dit een super oplossing van Ripley, lekker voor de buis fietsen
Ik zit er ook over te denken, maar spaarpotje is hier een beetje leeg op dit moment. Huis gekocht en housewarmings komen er aan enzo.
Wie weet volgende maand wel.
Na 2 maandjes heb je je abonnement van de sportschool er al weer uit, dus op de lange termijn...
quote:Een hometrainer en voor de buis hangen? Dat is enkel als je een dure hometrainer koopt dat nauwelijks geluid maakt.. Een normale hometrainer is hartstikke lawaaierig. Als je voor de buis wilt trainen, is een stepper veel beter. Geluidloos en goedkoop. Maar duurt wel langer voordat je op juiste tempo zit.
Op woensdag 2 oktober 2002 13:37 schreef Bolletje... het volgende:
YES!![]()
![]()
Ik heb net een hometrainer a la Ripley bestelt!
Hij was 99 euro bij Wehkamp, die bij de kijkshop was ff niet verkrijgbaar en die bij wehkamp was direct leverbaar, dat is mooi, want ik heb het nu in mijn hoofd, en straks ga ik weer terugkrabbelen..
Dus vanaf nu ga ook ik elke avond voor de buis wat kilometertjes fietsen, sporten is tenslotte de beste remedie om af te vallen, maar ik heb een hekel aan de sportschool, ik vind dit een super oplossing van Ripley, lekker voor de buis fietsen
Als er een lijstje is met de namen en jullie gewicht van nu en vorige week dan wil ik er wel een grafische voorstelling van maken ..
Gewicht begin /-> streef gewicht en hoe lang het moet gaan duren.
Op dit soort momenten is dit topic toch wel heel erg fijn.
Fiets ze Bolletje, wanneer komen ze hem brengen?
quote:ik heb dus een hometrainer van 90 euro en ik fiets er al 2 maanden geruisloos voor de buis op. kwestie van goed in elkaar zetten en olieen.
Op woensdag 2 oktober 2002 13:46 schreef athlonkmf het volgende:[..]
Een hometrainer en voor de buis hangen? Dat is enkel als je een dure hometrainer koopt dat nauwelijks geluid maakt.. Een normale hometrainer is hartstikke lawaaierig. Als je voor de buis wilt trainen, is een stepper veel beter. Geluidloos en goedkoop. Maar duurt wel langer voordat je op juiste tempo zit.
Top-actie Bol! Hou me op de hoogte van je vorderingen, het is even doorzetten in het begin maar het gaat ook steeds makkelijker. Tip; kruip ook als een avondje weg bent eweest nog een uurtje op dat ding. Het ontspnt en zo hou je je ritme er in.
plus dan nog die minimaal 2 liter water!!!!
het is heel veel wat je eet, maar als je niet eet word je spierweefsel afgebroken en niet je vet!, vet kun je alleen afbreken door je inwendig systeem goed aan het werk te zetten dat alles door bloed wordt en door beweging. Door niet te eten bewaart je lichaam juist je vetreserves!
Ik moet ook 2 jaar op mijn streefgewicht zitten en dan pas accepteerd mijn lichaam mijn streefgewicht als basisgewicht!
Mag ook nog maar 1x in de 2 weken op de weegschaal....
Het gaat me lukken, ben nu nog jong, nu kan ik er nog wat aan doen.
ik heb maar 1 lichaam daar moet ik mijn leven mee verder!
quote:kweetniet, heb hem online bestelt, en hij was direct leverbaar, dus ik merk het wel denk ik
Op woensdag 2 oktober 2002 13:50 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl hapt nu braaf in een appel en gaat iets anders doen dan zich vervelen achter de PCOp dit soort momenten is dit topic toch wel heel erg fijn.
Fiets ze Bolletje, wanneer komen ze hem brengen?
En ik hou je op de hoogte Ripley,
echt een stimulans hoor dit alles,
heb nu al zin om te fietsen,
en als ik in een dip zit bel ik jou wel op
quote:ja maar ik ben een nieuwe klant dus dan duurt het altijd wat langer
Op woensdag 2 oktober 2002 14:26 schreef glossy het volgende:
meestal is het zo van vandaag bestellen morgen in huis
quote:Vetpercentage meet ik altijd op de sportschool, meteen bij het wegen, op zo'n electrisch geval. Afvalen gaat mij er niet zo om om gewicht kwijt te raken, maar gewoon om van het vet af te komen. Heb weken gehad dat ik niet afviel, maar wel vet kwijtraakte en dat vind ik ook best.
Stinkie: ik zie dat je probeert te werken met vetpercentages. Die zijn echt heel erg moeilijk te berekenen, daar heeft zelfs de medische wereld moeite mee en er zijn erg veel verschillende methodes op de markt. Van simpel (huidplooimetingen) tot ingewikkeld (lab bepalingen o.a. met behulp van creatinine metingen). Het is geen slecht streven om je vetpercentage omlaag te brengen, maar hecht niet teveel waarde aan de gevonden waardes en zeker niet op cijfers achter de komma.
Gister en vandaag lekker "gezondigt", gezellige avond gehad (zo-gezellig-dat-ik-de-tel-van-de-Palmpjes-kwijtgeraakt-ben) en net ff lekker een patatje-pinda op de markt gehaald Jammer genoeg geen tijd om te sporten, dus dat doen we morgen dan maar.
quote:Ik schrok me ook suf van de aquajog-tarieven! Sportscholen zijn idd al helemaal voor "de rijken". Dieetclubs zijn ook 'luxe'. Dat gaat ook hier niet.
Op woensdag 2 oktober 2002 11:37 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Dat lijkt me 'n heel gaaf idee, maar ik heb echt geen E180,-
Waarom ga je niet gewoon dagelijks trimmen met je vriend? En zwemmen schijnt een van de gezondste sporten te zijn met tevens de laagste blessurekans: zwemmen 2 euro per dag... Dat is de prijs van de snacks die je uitspaart!
Zelf ga ik ook niet meer met de tram of bus als het te belopen is: wat in een half uur of heel uur te bereiken is gaat te voet. Flesje water mee! Spaart ook weer strippen uit. Bij haast spring ik op de fiets. Kortom: afvallen kan geld opleveren ipv kosten en dat kan je dan weer inzetten als fitnessbudget: elke euro tikt aan
Overigens wou ik je alleen sitimulen gisteren. Motiveren moet je idd zelf doen. Mijn persoonlijke motivatie zijn een stel hele mooie kledingstukken die ik weer wil dragen en een beetje kunnen pronken met mn lijf. Nu schrik ik steeds van m'n foto's *ril* Het zwemmen blijkt behale algehele conditie, verbranden, vocht en vetverlies, strakker lijf en zelfs onderkinvermindering tot gevolg te hebben merk ik al in een week.
Bolletje: goed dat je erover begint: mn zus heeft een 2ehands easystepper van 1 euro voor mij op de kop getikt. Die moet ik even ophalen.
* Dit is de tip aan iedereen: kringloopwinkels liggen vol voordelig geprijsde 2e hand vaak zo goed als nieuwe trainingsaperatuur van mensen die de wilskracht ontbrak en die r niet meer mee geconfronteerd willen worden of die laten we dat hopen er inderdaad door van de graat gevallen zijn
Jojo:Ja daar dacht ik vanochtend ook ineens aan! ik vrees de dag dat ik ongesteld word kwa zwemmen. Dat lijkt mij een veel onzekerder gevoel. Misschien overwin ik dat ook nog. En wat kalmpjes drijven en rugzwemmen dan.
Nu heb ik er al 4 kilometer opzitten en ik wil na een maand graag 15 kilometer gezwommen hebben als persoonlijk record.
Mijn vriend maakt altijd 2 bloederige tartaartjes en spinazie voor me als ik net ongesteld ben... dat is zeer krachtgevend en enigzins betaalbaar. Beetje rustig aan, wat ontzien worden, fruit en suikervrije kouwgom doen de rest.
Ook ik heb vandaag een hometrainer besteld. Ik bij Neckermann omdat ik bij de Whekamp dan ook een nieuw lid zou zijn en dat zou langer duren.
Ik heb hier in huis al een ministepper, maar vind dat persoonlijk nog erg pittig als je nog maar weinig conditie hebt. 200 keer steppen doe je zo in 2,5 minuut, maar dan ben je op en heb je nog maar 2,5 minuut wat gedaan.
Touwtje springen doe ik nog wel dagelijks, dat gaat me steeds beter af!
Succes allemaal enne jojo... als je echt behoefte krijgt gewoon iets lekkers eten, dan ben je van de drang om het te pakken en dan door te gaan met vreten af. Blijven vechten heeft soms ook geen zin. Dan duurt het maar een week langer, maar je moet af en toe toch ook iets lekkers kunnen eten!
quote:hee top!
Op woensdag 2 oktober 2002 14:46 schreef Kleintje het volgende:
Ook ik heb vandaag een hometrainer besteld. Ik bij Neckermann omdat ik bij de Whekamp dan ook een nieuw lid zou zijn en dat zou langer duren.
succes allemaal
quote:*lief kijkt*
Op woensdag 2 oktober 2002 15:10 schreef Bolletje... het volgende:
Door die grote borsten vind ik mezelf altijd helemaal kolosaal,
maar misschien zit dat tussen mijn oren hoorsucces allemaal
Fiets ze allemaal!
quote:He Poep! Super verhaal zeg. Jij bent echt heel goed bezig!
Op woensdag 2 oktober 2002 14:01 schreef poep het volgende:Superstimulerend verhaal!
quote:jahoor, ik heb cup D á DD op dit moment, dus geen probleem
Op woensdag 2 oktober 2002 15:16 schreef Kleintje het volgende:[..]
*lief kijkt*
Mag ik een stukje van je borsten??? Die van mij is een kleine B en ik ben bang dat het door het afvallen nog minder wordt.
Ze zijn nu mooi en stevig maar wil ze niet kwijt!
Zo raak jij wat gewicht kwijt en blijven die van mij op peil![]()
Fiets ze allemaal!
jaaaa kom op fiets ze allemaal!!!
Gebruikt er iemand hier wel eens van die appelazijncapsules na het eten? Vroeg me af of die ook echt werken
Gia: sorry!!! maar heb ik het nou goed gedaan of is het nog steeds een verkeerd getal (volgens mij nog steeds te hoog)? Ik voel me een beetje een
Dat over snel of langzaam afvallen ga ik morgen even wetenschappelijk uitzoeken, kijken of die diëtiste van Vork gelijk heeft (en ook diëtisten hebben niet altijd gelijk ) Ik heb altijd gedacht dat snel afvallen niet goed is, maar dan heb ik er ook nog nooit iets over gehoord in colleges ed.
LordDreamer: ET houdt al een lijstje bij van de 'regulars' Dat wordt via email verstuurd. Maar leuk dat je enthouaist meekijkt!
Stinkie: als ik zie wat een moeite er wordt gedaan om vetvrije massa en vetmassa van een mens te bepalen middels diverse methodes die allen nadelen en voordelen hebben kan ik domweg niet geloven dat het staan op een bepaalt soort weegschaal je exact gaat vertellen wat je vetmassa is. Sorry. Hecht dus niet teveel waarde aan die getallen (en dan vind ik het ook niet raar dat dat getal vreemd schommelt). Daarbij wil je afvallen naar een wel erg laag vetpercentage voor mannen. Ook voor getrainde mensen is dat laag! Hier wat voorbeelden uit een onderzoek naar vetpercentages bij sporters:
duursporters (afstandlopen, wielrennen, schaatsen, roeien): gemiddeld 11,9% vet en de spreiding was van 4,8-29,1%
teamsporters (hockey, voetbal, handbal, honkbal): gemiddeld 12,7% vet en de spreiding was 4,8-28% vet
krachtsporters (judo, tennis, gewichtheffen, atletiek technisch): gemiddeld 13,6% vet en de spreiding was 4,8-28,5%
Probeer geen onrealistisch beeld na te streven; 15-16% is normaal slank voor mannen.
Volgens mij heb ik precies het figuur van Kleintje (peervorm, voornamelijk vet op bovenbenen en billen) en ik ben bang dat straks al het vetverlies op di eplaatsen is waar het niet echt nodig was...armen, borsten, gezicht etc. Maar we zullen zien.
Atrimar...heb je er even bijgezet Ik hoor het wel als je dat niet wil (ehm, nog beter: je verwijdert jezelf dan maar
) Het wordt in ieder geval een gezond weekend. Vrijdag zuurkool, toch?
Trouwens Isa, lijkt me wel een voordeeltje dat je vriendje ook een beetje wil lijnen! Kom je toch minder snel in de verleiding.
quote:Idd, die van mij wil juist aankomen, dus dat helpt ook niet echt
Op woensdag 2 oktober 2002 16:34 schreef Ripley het volgende:
Cool! nog meer fietsers!Trouwens Isa, lijkt me wel een voordeeltje dat je vriendje ook een beetje wil lijnen! Kom je toch minder snel in de verleiding.
[..]
Idd, die van mij wil juist aankomen, dus dat helpt ook niet echt (hij is 'n echte vreetzak
)
mijn vriend is 1.95 en weegt 68 kg niet eerlijk
hij houd gelukkig erg veel rekening met mij hij eet nu minder chips enzo hij wil ook wel wat dikker worden maar dat lukt hem toch niet zijn ouders,broertje zijn net zo.
quote:life is sooo unfair
mijn vriend is 1.95 en weegt 68 kgniet eerlijk
hij houd gelukkig erg veel rekening met mij hij eet nu minder chips enzo hij wil ook wel wat dikker worden maar dat lukt hem toch niet zijn ouders,broertje zijn net zo.
[..]
life is sooo unfair
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ja nog al
En schuimpjes zijn veel te verleidelijk
*rotdag heeft*
quote:Hou je van sporten? Ga anders even naar de sportschool of even een rondje joggen. Dan kun je je een beetje afreageren en achteraf voel je je een stuk beter. En anders moet je jezelf gewoon even verwennen op een manier die niks met eten te maken heeft: lekker warm bad/douche, maskertje, massage van je vriendje, lekkere film huren. Sterkte!
Op woensdag 2 oktober 2002 17:13 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl heeft ook een vriendje van het type "wat ik ook doe, ik kom maar niet aan"En schuimpjes zijn veel te verleidelijk
*rotdag heeft*
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 17:20 schreef Vork het volgende:
Bah wil ik vanavond gaan zwemmen.. is het 55+ avondPotjandrie...
* Jojogirl is blij dat vriendje zo thuiskomt van z'n werk, kan wel een knuffel gebruiken (ennuh, sex is ook sport toch )
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 17:33 schreef Vork het volgende:[..]
quote:Ik zag laatst een looprek te koop bij de kringloopwinkel. Kopen dat kreng en het water in!
quote:En hoe denk je dat ik op willekeurige momenten zwem???
Als ze je dan volgende keer op jongerenuur zien: tja ik neem aan dat je dan nog steeds niet snelzwemmer bent? Of vergis ik me in je Vorkie?
quote:Hoe dat apperaat alles meet weet ik niet precies, zal het eens navragen. Komt wel een hoop info uit, vochtmassa, vetmassa etc. En een onrealistisch vetpercentage, tja, ik heb op dat niveau gezeten, dus het moet weer te behalen zijn. Was welliswaar in een periode dat ik dagelijks intensief sportte, maar d'r kunnen best een paar procenten vanaf. In mei zat ik nog op 16 dus eerst daar maar weer naartoe werken. Voor m'n huidige sport kan ik dat vet ook absoluut niet gebruiken en ik wil mijn oude figuur terug
Op woensdag 2 oktober 2002 15:38 schreef Isabeau het volgende:
Stinkie: als ik zie wat een moeite er wordt gedaan om vetvrije massa en vetmassa van een mens te bepalen middels diverse methodes die allen nadelen en voordelen hebben kan ik domweg niet geloven dat het staan op een bepaalt soort weegschaal je exact gaat vertellen wat je vetmassa is. Sorry. Hecht dus niet teveel waarde aan die getallen (en dan vind ik het ook niet raar dat dat getal vreemd schommelt). Daarbij wil je afvallen naar een wel erg laag vetpercentage voor mannen. Ook voor getrainde mensen is dat laag! Hier wat voorbeelden uit een onderzoek naar vetpercentages bij sporters:
duursporters (afstandlopen, wielrennen, schaatsen, roeien): gemiddeld 11,9% vet en de spreiding was van 4,8-29,1%
teamsporters (hockey, voetbal, handbal, honkbal): gemiddeld 12,7% vet en de spreiding was 4,8-28% vet
krachtsporters (judo, tennis, gewichtheffen, atletiek technisch): gemiddeld 13,6% vet en de spreiding was 4,8-28,5%Probeer geen onrealistisch beeld na te streven; 15-16% is normaal slank voor mannen.
quote:voor mannen is 15%
Op woensdag 2 oktober 2002 18:26 schreef stinkie het volgende:[..]
Hoe dat apperaat alles meet weet ik niet precies, zal het eens navragen. Komt wel een hoop info uit, vochtmassa, vetmassa etc. En een onrealistisch vetpercentage, tja, ik heb op dat niveau gezeten, dus het moet weer te behalen zijn. Was welliswaar in een periode dat ik dagelijks intensief sportte, maar d'r kunnen best een paar procenten vanaf. In mei zat ik nog op 16 dus eerst daar maar weer naartoe werken. Voor m'n huidige sport kan ik dat vet ook absoluut niet gebruiken en ik wil mijn oude figuur terug
quote:Ik geloof dat het meten van de vetmassa te maken heeft met weerstandsmeting. Als je veel vet hebt wordt de weerstand kleiner of groter (dat weet ik niet precies meer), en dat vergelijken ze dan met je gewicht. Op deze manier berekent dat ding dus het percentage vet. Waar het apparaat de rest vandaan haalt, geen idee!
Op woensdag 2 oktober 2002 18:26 schreef stinkie het volgende:[..]
Hoe dat apperaat alles meet weet ik niet precies, zal het eens navragen. Komt wel een hoop info uit, vochtmassa, vetmassa etc. En een onrealistisch vetpercentage, tja, ik heb op dat niveau gezeten, dus het moet weer te behalen zijn. Was welliswaar in een periode dat ik dagelijks intensief sportte, maar d'r kunnen best een paar procenten vanaf. In mei zat ik nog op 16 dus eerst daar maar weer naartoe werken. Voor m'n huidige sport kan ik dat vet ook absoluut niet gebruiken en ik wil mijn oude figuur terug
Het gaat bij mij nog niet zo lekker, helaas. Heb me gisteren wel ingeschreven bij een sportschool die dicht bij m'n huis ligt (10 minuetn fietsen), dan is de motivatie er ook eerder (mijn oude school lag 30 minuten fietsen verder). Ik val nog niet erg af, maar op het moment ben ik ook ongesteld, dus daar raakt m'n lichaam ook van in de war.
Heb vandaag eens een appelazijnkuur gekocht, ik zal wel laten weten of het werkt bij mij. Verder nog vezeltabletten, om de honger een beetje tegen te gaan in de middag. Maar ik blijf ervoor gaan, mij krijg je niet zo snel klein!
Zet 'm op allemaal!
Ohja, die weerstandsmeting op die weegschaal gebeurt dus door kleine stroompjes door je lichaam te sturen, vandaar dat de weegschaal ook van metaal is (bovenkant iig).
quote:Het zwembad heeft vaste tijden waarop het Banenbad vrij is.. op andere tijden wordt er les gegeven, zijn er activiteiten (Auqajoggen bijv), wordt er getraint of zijn er webstrijden in clubverband (wedstrijdzwemmen, reddingszwemmen, waterpolo).. en op de overige tijden is iig een van de twee baden vrij om te zwemmen. De hele week door kun je er 's avonds dus terecht.. behalve de woensdag.. daar hebben ze dan een pseciale vrouwen middag en 55+ avond.
Op woensdag 2 oktober 2002 18:00 schreef Lurky het volgende:
En hoe denk je dat ik op willekeurige momenten zwem???
Gewoon gaan en zeggen dat je net een hernia hebt gehad, reuma hebt, een buikoperatie had en nu rustigaan moet zwemmen van de dokter.
Hoef je je ook niet zo opgelaten te voelen met je lijf: je bent een god vergeleken bij de rest!Als ze je dan volgende keer op jongerenuur zien: tja ik neem aan dat je dan nog steeds niet snelzwemmer bent? Of vergis ik me in je Vorkie?
Deze mensen kom ik ook geregeld tegen doordeweeks en ik heb er geen last van. Hoewel ik geen gigantische tempobeul ben zwem ik wel vergeleken met de meeste zwemmers wat harder door (ik doe ook redelijk veel interval-training, snel-langzaam-snel-langzaam).. Normaliter is er dan een gedeelte afgezet binnen het zwembad waarbij de gemiddelde zwemmer wat sneller zwemt dat de rest... maar op zo'n 55+ avond kom je er gewoon niet in als je er niet oud genoeg uitziet, want dan is het hele bad gereserveerd voor kwebbelende opa's en oma's..
Een ander zwembad hebben we hier niet, behalve het inmiddels alweer een tijde gesloten wegens niet zo mooi weer meer openlucht zwembad...
[Dit bericht is gewijzigd door killar_fairy op 03-10-2002 07:14]
quote:O, wacht maar. Ik had ooit ook zo'n vriend. En nee, het is niet uitgegaan in de tussentijd
Op woensdag 2 oktober 2002 17:13 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl heeft ook een vriendje van het type "wat ik ook doe, ik kom maar niet aan"
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 02-10-2002 21:09]
quote:dat was echt geen rennen hoor..
Op woensdag 2 oktober 2002 21:05 schreef SEMTEX het volgende:
Net weer 'n blokje gerend, dit keer samen met m'n persoonlijke trainer![]()
![]()
quote:Ik heb 'n prutconditie, we beginnen langzaam
Op woensdag 2 oktober 2002 21:06 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
dat was echt geen rennen hoor..
En dat met 11 mensen!!
YOU GO GIRLS!!!!!
quote:Dat is 1 schamel kilootje
Op woensdag 2 oktober 2002 23:06 schreef E.T. het volgende:
Ik wil even melden dat de 'mailers' de afgelopen week samen 11,4 kilo zijn afgevallenEn dat met 11 mensen!!
YOU GO GIRLS!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Morgen weer een half uurtje steppen.
Gaat best lekker zo!
quote:Nou, Knikker mij dan maar weer van de lijst af
Op woensdag 2 oktober 2002 23:06 schreef E.T. het volgende:YOU GO GIRLS!!!!!
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 23:06 schreef E.T. het volgende:
Ik wil even melden dat de 'mailers' de afgelopen week samen 11,4 kilo zijn afgevallenEn dat met 11 mensen!!
YOU GO GIRLS!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Hm, voor zover ik weet hoef je niet persee in een uitkering te zitten om gebruik te kunnen maken van bepaalde voorzieningen.
Op woensdag 2 oktober 2002 11:28 schreef SEMTEX het volgende:
* Ik heb geen uitkering oid, kom ik dan wel in aanmerking? De gemeente kenmerkt mij toch niet als minima? Ik ga dan trouwens in Helmond trainen(heb al meerdere sportscholen in de buurt gespot). Voorlopig gaan we gewoon trimmen en dat moet ook al 'n klein beetje helpen
Informeren staat vrij (bij de gemeente van je keuze of eventueel een cliëntenraad van een sociale dienst)
Het is overigens een misvatting dat slechts uitkeringsgerechtigden gebruik kunnen maken van dit soort voorzieningen.
http://www.groningen.nl/stadjerspas/
(dat is de pas die je in Groningen kunt aanschaffen, weet dat Amsterdam ook zoiets heeft)
Even een half uurtje rondbellen in de gemeente van je keuze en je weet wat je mogelijkheden zijn.
Mijn verhaal:
Altijd te zwaar geweest, zo rond de 85 kg bij 1.62, en dan echt 85 kg vet he, niks niet van zware botten en grote spieren, nee, echt kwal op pootjes.
Tot ik een aantal jaar geleden vrij ziek ben geweest, ik ben toen in een half jaar ong. 20 kg afgevallen en zat rond de 65 (zag er zeer acceptabel uit!). Helaas was er met dezelfde rotvaart weer een heel stuk aan, waardoor ik alweer een poosje rond de 80 zwerm (dan weer meer, dan weer minder). Al ettelijke dieetpogingen achter de rug, maar ik kan er maar niet normaal mee doen. Of ik eet weinig tot niets, of ik vreet me vol.
Beginnend keerpuntje is een maand of 4 geleden gekomen; ik ben toen meegesleept naar de sportschool, en bleek het helemaal geweldig te vinden. Sindsdien ga ik zo'n 5x per week, met erg veel plezier.
Nu heb ik onlangs een huis gekocht, al 3 weken zwaar aan het klussen geweest en echt geen tijd gehad voor de sportschool, ja, 1x per week, maar meer niet, dus dat stelt ook niets voor. Alles wat ik dus kwijt was geraakt met het sporten zit er vrolijk weer aan helaas.
Zaterdag verhuis ik, dus dat lijkt me (ondanks de inwijdingsfeesten die nog komen) een mooi punt om weer eens te beginnen. Het weekend nog even alleen aan het huis en mezelf denken, en dan vanaf maandag weer lekker naar de sportschool en eens een dieet beginnen.
En om meteen maar praktisch te worden: heeft er iemand tips over hoe je een dieet in kunt passen in een erg onregelmatig leefpatroon met heel veel nachtdiensten? (eftelingmeeters weten nu wie ik ben toch?) Ik moet na de nacht nog bijna een half uur naar huis rijden, en als ik dan niet nog goed een hap eet rond 6.00 (nog bovenop mijn warme maaltijd om 3.00) word ik zo slap als een vaatdoek en val ik in slaap onderweg naar huis, daar kan echt geen koffie meer tegenop!
Vertellen jullie trouwens aan je omgeving dat je aan het lijnen bent? Ik ben dit zelf niet van plan, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen.
Maandagochtend ga ik weer naar de sportschool, dan spring ik meteen even op de weegschaal en geef dan mijn gewicht door (vooropgesteld dat de internetaansluiting dan goed werkt he!)
Het stappendoel heb ik al wel voor ogen: eerst wil ik mijn onderkin kwijt (is altijd het eerste dat verdwijnt bij mij), dan naar de 70 kg. Dan steeds stappen van 5 kg met als eindstreefgewicht 62 kg. (stond me goed, en minder is absoluut niet reeel ben ik bang). Tussen de stappen in wil ik steeds 2 weken niet lijnen, maar het dan behaalde gewicht even handhaven (zie het als acclamatiseren).
Voor iedereen die al bezig is: knap! respect! en vooral: ga zo door!!
Helaas later wel een paar volkoren koekjes, maar al met al ben ik best tevreden met mezelf over gisteren.
Vandaag weer proberen.
Zo net weer een heerlijke bananenshake gemaakt. (beker magere yoghurt met een banaan door de blender) Echt zo lekker. En zo goed Met aardbeien was het ook zo lekker, alleen zijn die nu een beetje te duur.
Ik ga er weer een hele goeie dag van maken, want de volgende keer wil ik dus ook wel weer afgevallen zijn.
quote:Ja, zie je, toch!
Op donderdag 3 oktober 2002 09:22 schreef jessie het volgende:
Dat was ik van die tip![]()
Ik heb eerst de uitjes gefruit, ook met water, dan gaat het ook ietsje sneller, daarna de aardappeltjes, toen de uitjes er weer bij. Was echt lekker. Ben nu helemaal om. Mijn vorige ervaring met dat vel was echt afschuwelijk, maar nu ben ik helemaal voor.
quote:zorg dat je wat later komt, de koffie en het bijbehorende lekkers laten staan. En ga op tijd weer weg zodat je niet al te lang naar die lekkere dingen hoeft te kijken!
Op donderdag 3 oktober 2002 09:53 schreef Vork het volgende:
Zow... k heb vanavond opening van een tentoonstelling om bij te wonen.. dat zal ook welweer gepaart gaan met de nodige snaaierijen. Evenals die paar uurtjes werkzaamheden verrichten binnen de projectgroep op school. oftewel.. ik heb er morgen flink wat af te sporten vrees ik
quote:is niet zo gepast, maar je zal niet de enige zijn! mompel dan iets van geen parkeerplaats kunnen vinden, of file, opbrekingen etc.
Op donderdag 3 oktober 2002 09:58 schreef Vork het volgende:
Later aankomen is niet zo gepast.. maar ik zal vantevoren iig wat water naarbinnen gieten.
quote:Eeuhm ik heb er zelf aan meegewerkt zegmaar.. dus om nou later aan te komen.. oja ik reis met het openbaar vervoer en dat weten ze daar ook wel
Op donderdag 3 oktober 2002 10:00 schreef poep het volgende:
is niet zo gepast, maar je zal niet de enige zijn! mompel dan iets van geen parkeerplaats kunnen vinden, of file, opbrekingen etc.
quote:Even aan iemand gevraagd die al 2 ministeppers heeft gereviseerd:
Op woensdag 2 oktober 2002 17:03 schreef Ngiri het volgende:
Hebben jullie nog goede tips om dit weer op te lossen? Ik heb het hele ding al onder gesprayed met SiliconSpray oid om alles weer geruisloos te maken, maar dat werkt niet..
Nyame ik vertel niet dat ik lijn anders verklap ik mijn zwakke plek van dit moment. Het is mijn project en niet dat van hun. Toen ik stopte met roken zei ik in het begin ook niks tegen mijn omgeving... Het begon ze vanzelf op te vallen. Huisgenoten zeg ik het wel.
Als mensen met een brandende sigaret voor me gingen hangen , of nu lekkers aanbieden beken ik: ik probeer wat minder te eten/roken .
Veel eet- zowel als rook-verslaafden willen namelijk helemaal niet die wilskracht zien... Die willen lotgenoten en geen afvalligen.
Ik zeg het niet eens tegen mijn vrienden anders pakken ze me en maken er een openbaar punt van spot van waneer ik bier ofzo drink of op een avond 1 handje pinda's neem. Als ze het echt interesseert merken ze het van zelf wel
Als je sachts op pad moet: misschien is dan voor je achter het stuur gaat zo'n vloebare dieetshake wat? Modifast, slimfit ofzo. Ik heb geen ervaring met de voedzaamheid van dat spul... Anderen hier blijkbaar wel.
quote:Volgens mij kan je beter vantevoren wat gezonds eten, zoals E.T. zei, dan zit je maag al vol en heb je niet zo snel de neiging om naar de lekkere snacks te graaien
Op donderdag 3 oktober 2002 09:58 schreef Vork het volgende:
Later aankomen is niet zo gepast.. maar ik zal vantevoren iig wat water naarbinnen gieten.
Nyame, ook welkom en veel succes met het lijnen
Misschien een goede tip als je erg onregelmatig werkt om te zorgen dat je (ongeacht de tijd) zorgt dat je om de 2/3 uur iets eet als je wakker bent. En dan een schema aan te houden, bijv 2 broodjes, yoghurt, fruit, 2 broodjes, fruit, "warme hap". Maar dit roteren zodat het voor je gevoel prettig voelt. Zo voorkom je dat je midden in de nacht ineens toch nog ontzettend trek krijgt en naar die snelle snacks grijpt. Qua warme maaltijden zoveel mogelijk dingen maken die gemakkelijk op te warmen zijn en ze dan bereiden op tijden dat je er wel tijd voor hebt.
Hopelijk heb je hier wat aan, het lijkt mij in ieder geval heel lastig om te lijnen met een onregelmatig schema.
quote:Tuurlijk!
Op donderdag 3 oktober 2002 11:30 schreef goudappeltje het volgende:
koel, mag ik meedoen? ik wil ook afvallen...
Net heel braaf appeltje op.
Ik heb er nu geloof ik echt weer zin in.
Heb net ook even op Marktplaats.nl gekeken naar hometrainers. Er staan er een heleboel op.
Even met vriendje overleggen.
Vandaag wordt het helaas niks, want mijn zusje geeft haar afscheidsetentje en daarna gaan we stappen. Morgen ga ik naar de sauna met mijn moeder. Best moeilijk, want ik ben me toch nog wel erg bewust van de foutjes aan mijn lichaam. Maar als beloning geef ik mezelf een schoonheidsbehandeling en een zonnebankje .
* Jojogirl voelt zich vandaag stukken beter dan gisteren en heeft gelukkig ook geen last van snackattack meer.
Ik koop al sinds een paar weken elke dinsdag een goeie portie fruit op de markt, en ik eet ook wel gezond. Heb ook wel van die Slimfast kippensoep staan, maar ik houd gewoon trek van die dingen...
quote:Way to go, jojo!
Op donderdag 3 oktober 2002 11:40 schreef Jojogirl het volgende:
We wegen iedere maandag goudappeltje en als je in het lijstje wil, moet je dus idd je gewicht even hier posten. Maar je kan ook gewoon meedoen als je het niet wil posten.* Jojogirl voelt zich vandaag stukken beter dan gisteren en heeft gelukkig ook geen last van snackattack meer.
En goudappeltje, welcome to the club .
denk er maar even over na wat je wilt posten en wat niet, iedereen doet op zijn eigen manier mee. Belangrijkste is dat we elkaar een beetje steunen en dat we allemaal wat af willen vallen! .
Verder ga ik nog denken over een fitnesskaart, want ik weet niet of ik genoeg tijd heb om dat te gaan doen ivm studie enzo. Een hometrainer zou ook wel fijn zijn, maar ik heb er geen
Ik was al blij dat ik gisteren 3 kwartier vrij kon maken (heb een ukkie van 9 maanden die ligt om 8 uur op bed en daarna ben ik echt uitgeteld )
Net lekker op aanraden van een vriendin pompoenpitten brood bij Klootwijk gehaald echt heerlijk. Normaal heb ik pain de bologne van AH maar deze is nog lekkerder. Lekker met runderrookvlees op (of wat gezond )
quote:Als je nou eens je buikomtrek meet en dan hier gewoon aangeeft wat de stand is? Hoeft niet, maar is wel heel leuk om te kunnen zeggen 1 cm eraf! Je hoeft dan niet eens de beginstand te melden.
Op donderdag 3 oktober 2002 11:42 schreef goudappeltje het volgende:
Nou weet je ik heb geen weegschaal en weet dus niet wat ik precies weeg. maar, mijn doel is ook vooral om mijn buikje een beetje weg te werken.![]()
Ik koop al sinds een paar weken elke dinsdag een goeie portie fruit op de markt, en ik eet ook wel gezond. Heb ook wel van die Slimfast kippensoep staan, maar ik houd gewoon trek van die dingen...
Dat meten zou ik zowieso doen, ook al vermeld je het niet hier. Dat is voor jezelf gewoon prettig om te kijken of je vooruit gaat.
Ook wel leuk: vanaf nu kan ik eigenlijk alleen maar afvallen, want ik heb gisteren een snaai-dag gehad. Voelde me zo gestresst, ik wilde ontstressen, en heb mezelf verwend. Maar vanaf nu ga ik me weer keurig aan het 'dieet' houden.
leuk trouwens dat het er is, zo'n soort clubje.
quote:Met een kindje lijkt het me idd moeilijker! Al beweeg je dan misschien vanzelf wel meer dan iemand zonder kids. Ik kom meestal om een uur of acht thuis van mijn werk, eet dan iets en zit van 20.30 uur tot 23.30 uur op de hometrainer voor de televisie. Tijd die ik normaal op de bank hang dus. Het is wel erg vermoeiend samen met mijn drukke werk( ma tot vrij van 9.30 uur tot 19.00 uur ongeveer en vaak ook nog in het weekend) maar ik doe het nu 2 maanden en omdat het zo goed helpt ben ik ook best gestimuleerd om door te gaan tot ik ben waar ik wil zijn. Dus voor alle andere hometrain dames: het is even doorzetten, maar het helpt wel goed en extra pluspunt is dat je conditie ook veel beter wordt.
Op donderdag 3 oktober 2002 11:47 schreef jessie het volgende:
So Ripley waar haal je de tijd vandaan om 3 uur op een dag te fietsen. Goed hoor!!Ik was al blij dat ik gisteren 3 kwartier vrij kon maken (heb een ukkie van 9 maanden die ligt om 8 uur op bed en daarna ben ik echt uitgeteld
)
Net lekker op aanraden van een vriendin pompoenpitten brood bij Klootwijk gehaald echt heerlijk. Normaal heb ik pain de bologne van AH maar deze is nog lekkerder. Lekker met runderrookvlees op (of wat gezond)
Toffee-thee van Celestial Seasonings.
Erg zoet, maar zonder calorieen. (alsof je een gesmolten Mars opdrinkt ).
Mocht de smaak te uitgesproken zijn, kun je er een zakje sinaasappelthee bijhangen.
Je bent meteen van je suiker-trek af.
en het is nog wel te drinken ook
Die thee klinkt goed ET, waar haal je die van dat merk?
quote:Drogisten hebben dit merk meestal wel..
Op donderdag 3 oktober 2002 12:31 schreef jessie het volgende:
Ik heb nu trouwens die snack a jacks groot (caramel smaak) Vind die in die kleine zakjes veeeeeeeeeeel lekkerder.Die thee klinkt goed ET, waar haal je die van dat merk?
Ik zie dat je de openingspost hebt veranderd, maar het is nog niet goed.
Het moet zijn:
Gia, was 91, is nu 89, wil 68, tevreden met 74.
De eerste keer stond er 98 i.p.v. 89.
Ben nu net thuis, wordt er gelijk gebeld!
RING...
MIJN HOMETRAINER!!!
Ik ga hem nu in elkaar zetten (als ik dat snap anders moet ik op het vriendje wachten) en dan.. FIETSEN!
quote:Ik wil ook mijn hometrainer hebben
Op donderdag 3 oktober 2002 13:47 schreef Kleintje het volgende:
Voor het eerst een half dagje gewerkt sinds 3 weken.
Op de fiets naar het werk, daar met de trap vanaf de kelder naar de 9e verdieping.Ben nu net thuis, wordt er gelijk gebeld!
RING...
MIJN HOMETRAINER!!!
Ik ga hem nu in elkaar zetten (als ik dat snap anders moet ik op het vriendje wachten) en dan.. FIETSEN!
quote:Kom maar langs, dan mag je me helpen om um in elkaar te zetten en dan fietsen we om de beurten!
Op donderdag 3 oktober 2002 14:12 schreef Bolletje... het volgende:[..]
Ik wil ook mijn hometrainer hebben
Ik ben juist NU zo gemotiveerd
quote:Krijg die van mij volgende week
Op donderdag 3 oktober 2002 14:15 schreef Kleintje het volgende:[..]
Kom maar langs, dan mag je me helpen om um in elkaar te zetten en dan fietsen we om de beurten!
Helemaal naar rotterdam zeker?
nou je doet het maar lekker zelf
quote:Wow, dat is snel. Ik heb hem in elkaar laten zetten door mijn buurjongen
Op donderdag 3 oktober 2002 13:47 schreef Kleintje het volgende:
Voor het eerst een half dagje gewerkt sinds 3 weken.
Op de fiets naar het werk, daar met de trap vanaf de kelder naar de 9e verdieping.Ben nu net thuis, wordt er gelijk gebeld!
RING...
MIJN HOMETRAINER!!!
ik gebruik ook smorgens een slimfast shake maar rond 10 uur neem ik of een stuk fruit of een sultana fruitkick en op een morgen drink ik 1 1/2 liter water ik heb er weinig tot geen last van dat ik trek heb
en ik voel me zo ontzettend vol!!
heb ook al ruim 2 liter water op!
vanavond weer lekker actief les geven en zelf paardrijden en dan heb ik mijn portie van vandaag gehad!
Hopen dat het morgen net zo goed gaat!!!
quote:Cool! succes dan maar morgen (ook met het in elkaar zetten!)!
Op donderdag 3 oktober 2002 16:58 schreef Bolletje... het volgende:
MIJN HOMETRAINER KOMT MORGEN!!!!!!!!!
quote:Ik ga vanaf volgende week drie weken op een kat passen van iemand. Die heeft een hometrainer staan. Kan ik mooi even uitproberen wat ik ervan vind!
Op donderdag 3 oktober 2002 16:58 schreef Bolletje... het volgende:
MIJN HOMETRAINER KOMT MORGEN!!!!!!!!!
Ik heb thuis een step. (gewoon zo'n ding als in de sportshool hoor, niet zo'n wiebelstep) Als je daar 3 kwartier op bezig bent ben je echt wel moe hoor!!!
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 17:17 schreef chrisie het volgende:
Hallo allemaal , ik zou ook heel graag bij jullie club willen horen , ik ben zelf ook aan het lijnen , ik woog 5 maanden geleden 111kilo en nu weeg ik 94,5 .
Ik hoor het wel groetjes chrisie
quote:goed hoor!!! OOk mooi schema, 16/17 klio in 5 maanden!
Op donderdag 3 oktober 2002 17:17 schreef chrisie het volgende:
Hallo allemaal , ik zou ook heel graag bij jullie club willen horen , ik ben zelf ook aan het lijnen , ik woog 5 maanden geleden 111kilo en nu weeg ik 94,5 .
Ik hoor het wel groetjes chrisie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |