abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:43:11 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132263430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vooruit....
GroenLinks dan....
Dat mag dus wel van jouw ideale dictatuur ?
Nee, ook niet, alles met links is staatsgevaarlijk B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_132263469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het beroerde van dit alles is dat inmiddels iedereen toch met andere ogen naar het Sinterklaasfeest gaat kijken. Alleen vanwege die jankerds. Hebben ze toch bereikt wat ze willen.
Het zijn vooral de jankerds die pro sintcultus zijn die de kwestie tot een mediahype hebben gemaakt.
Niet die enkeling Quincy.
pi_132263510
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Omdat pownedgastjes zelf altijd mensen belagen ?
Ze stormen op hun slachtoffer af met camera en microfoon?
Je hebt gelijk, dat is een valide reden om geweld te gebruiken.
pi_132263516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, ook niet, alles met links is staatsgevaarlijk B-).
D'66 ? Aardige rechtse mensen toch ?

Je wilt dus een soort neofascisme ?
LInkse mensen onderdrukken en rechtse mensen moeten met geweld regeren ?
pi_132263553
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat is een valide reden om geweld te gebruiken.
Dat is jouw mening.
Foei toch.....
pi_132263664
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:44 schreef Bluesdude het volgende:
Het zijn vooral de jankerds die pro sintcultus zijn die de kwestie tot een mediahype hebben gemaakt.
Tuurlijk. Kijk maar op Joop:
quote:
Andere opinies over Zwarte Piet:
Kristina Goikoetxea Langarika: Lola's Sint - Sinterklaas door de ogen van een biraciaal meisje
Francisco van Jole: Het kwartje van Zwarte Piet
Vincent Patty: Ook al ben ik bruin als poep, ik meen het wel goed
Aart G. Broek: Gekleurde lessen uit Curaçao
Han van der Horst: Zwarte Piet, wie kent hem niet?
Christopher Houtkamp: Zwarte Piet-discussie leidt aandacht af van urgentere zaken
Dylan van Rijsbergen: Sinterklaas, zwarte piet en onze beleving
Mathijs van de Sande: Een paar kritische (peper)noten
Enzio Bakker: 'Ja maar het is traditie'
Christian Jongeneel: Sinterklaas is het probleem, niet Zwarte Piet
Sandew Hira: De schaamte afwezig
Çilay Özdemir: Sinterklaasfeest: Kitsch toneelstuk voor één dag
Han van der Horst: Zwarte Piet en het hoofddoekje
Yorgis Mayenburg: Zelfs als Zwarte Piet geen neger is, is Zwarte Piet een neger
Jan Rot: Kleurenpiet
Bart Schut: Zwarte Piet is dood
(http://www.joop.nl/opinie(...)et_sinterklaasfeest/)
Allemaal opiniemakers, leeuwendeel anti-zwarte piet getint. Het zijn er wel best veel "anti-zwartepiet"-lui die zich daar uiten. Zelfs dermate veel dat Hexagon (D66 raadslid) zich daar ronduit over opwindt. (KLB / De anti zwarte Piet campagne van Joop.nl)
pi_132263670
quote:

[..]

Nou nee, het was toch echt Quinsy hoor.
pi_132263857
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Klopt, dat kruis was aanstootgevend vonden de Moslims.

Weg met ons! Stem PVDA!
Jij bent anders net zo'n jankmuil als die Quincy, je principes liggen enkel anders.
pi_132263896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nee, het was toch echt Quinsy hoor.
welnee... 1 persoon kan dat niet. Ineens vallen er veel mensen over hem heen.
Deze topicreeks blijft ook maar voortduren door de sintcultushuilebalken.
Wel nuttig om te zien hoeveel agressie er vrij komt.
pi_132263933
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Jij bent anders net zo'n jankmuil als die Quincy, je principes liggen enkel anders.
Hoe was de hoorzitting?
pi_132263947
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is een van die verhaaltjes die ouders aan kinderen vertelden.
Maar algemeen wordt zwarte piet als een neger beschouwd. En zo was het ook bedoeld door de tekenaar Schenkman.
Met ontkenning hiervan kom je er niet.
"Het is algemeen bekend dat" is een drogreden.

Het heeft bij mijn weten nooit ter zake gedaan waar Piet vandaan kwam. Wat vroeger werd verteld is dat hij zwart was van de roet. En hij kwam met Sinterklaas mee op de stoomboot. Ik denk dat de meeste kinderen dachten dat hij ook wel uit Spanje zou komen. Het is denk ik de simpelste oplossing.

En tja, die mensen die ineens Suriname en plantages betrekken bij de Sint Nicolaas legende hebben gewoon ongelijk. Maar gelukkig is het niet zo dat iemand die zich beledigd voelt ook beledigd is. Want dan kan ik er ook nog wel een paar verzinnen.
pi_132263975
quote:

[..]

Ja,daaaaaaag, het zijn toch echt de anti sintcultus figuren die de media opgezocht hebben. En dat daar dan weerwoord op komt vanuit de pro sintcultus figuren lijkt me nogal logisch. Of moeten die maar hun mond houden?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132263999
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
En als ze succesvol Zwarte Piet geruimd hebben moet Sinterklaas eraan geloven. Geen tabberd en geen kruis meer op de mijter.
Daar was twee jaar geleden al gedoe om in Amsterdam.
Terug naar de oorspronkelijke figuur :) ?
Of gaan SGP e.d. dan janken over afgoderij en pre-christelijke symboliek die de tere kindergeest aantast ;)
pi_132264048
Voor hetzelfe geld vond die Schenkman het raar om een blank kind bij een bisschop af te beelden, want je zou eens kunnen denken dat de man kinderen had, en koos hij daarom voor een zwart jochie als knecht. Gewoon als contrast.

Kan zo maar.
pi_132264053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

"Het is algemeen bekend dat" is een drogreden.

Het heeft bij mijn weten nooit ter zake gedaan waar Piet vandaan kwam. Wat vroeger werd verteld is dat hij zwart was van de roet. En hij kwam met Sinterklaas mee op de stoomboot. Ik denk dat de meeste kinderen dachten dat hij ook wel uit Spanje zou komen. Het is denk ik de simpelste oplossing.

En tja, die mensen die ineens Suriname en plantages betrekken bij de Sint Nicolaas legende hebben gewoon ongelijk. Maar gelukkig is het niet zo dat iemand die zich beledigd voelt ook beledigd is. Want dan kan ik er ook nog wel een paar verzinnen.
Kennelijk was het aanpassen van de rol van Zwarte Piet geen probleem toen het slaan van kinderen wat minder populair werd. Dus ik snap dat gehuil over tradities die niet mogen veranderen niet zo. Als Zwarte Piet geen neger is is het ook geen probleem af te stappen op de compleet zwarte schminck en volstaan enkel vegen op het blanke gelaat.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:59:15 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132264073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Die van mij zijn tenminste van mezelf, jij bent altijd enorm verontwaardigd uit naam van iemand anders :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_132264095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Kennelijk was het aanpassen van de rol van Zwarte Piet geen probleem toen het slaan van kinderen wat minder populair werd. Dus ik snap dat gehuil over tradities die niet mogen veranderen niet zo. Als Zwarte Piet geen neger is is het ook geen probleem af te stappen op de compleet zwarte schminck en volstaan enkel vegen op het blanke gelaat.
Omdat tradities niet op commando kunnen veranderen. Tradities veranderen vanzelf. Niet in de rechtzaal.
pi_132264111
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Eigenlijk draai je de zaak om. Het moet gewoon geen probleem zijn dat Zwarte Pieten zwart geschminkt zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:01:33 #119
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132264189
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
t is een van die verhaaltjes die ouders aan kinderen vertelden.
Maar algemeen wordt zwarte piet als een neger beschouwd. En zo was het ook bedoeld door de tekenaar Schenkman.
Met ontkenning hiervan kom je er niet.
Maar wat is het probleem? Dan zijn het negers, nou en? Het boeit toch verder niet
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132264191
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Eigenlijk draai je de zaak om. Het moet gewoon geen probleem zijn dat Zwarte Pieten zwart geschminkt zijn.
Het moet ook geen probleem zijn om kinderen te slaan met een roe of met een witte puntmuts op te lopen.
pi_132264211
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem? Dan zijn het negers, nou en? Het boeit toch verder niet
Het boeit jou niet omdat je geen neger bent. Hoe is dat relevant ?
pi_132264272
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja,daaaaaaag, het zijn toch echt de anti sintcultus figuren die de media opgezocht hebben. En dat daar dan weerwoord op komt vanuit de pro sintcultus figuren lijkt me nogal logisch. Of moeten die maar hun mond houden?
ja daaaagggg het zijn vooral de agressieve pro-sintcultushuilebalken die de boel opfokken. Die zijn er teveel
pi_132264330
Er is nooit een rel geweest over mensen die vonden dat Piet geen kinderen meer in de zak mocht stoppen of ze bang mocht maken. Dat ging vanzelf. Waarom? Omdat ouders geen zin hadden in brullende koters.
Het enige wat er nu aan de traditie aangepast is, is dat heel veel mensen denken dat Zwarte Piet een slaaf was of het symbool daarvan is. Dat hebben figuren als Quincy voor de bakker gekregen, want voor die tijd maalde niemand om de afkomst van Piet. Hij kwam met de boot mee uit Spanje. Dus zal hij wel een spanjaard zijn. Of whatever. Het boeide helemaal niemand.

Nu hebben de grootste tegenstanders van Zwarte Piet hem eigenlijk zelf zwartgemaakt. En beweren ze dat de voorstanders dat vanuit een racistische opzet hebben gedaan.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:05:35 #124
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132264335
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Het boeit jou niet omdat je geen neger bent. Hoe is dat relevant ?
Ik kan er toch ook niks aan doen dat ik geen neger ben?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132264355
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Het moet ook geen probleem zijn om kinderen te slaan met een roe of met een witte puntmuts op te lopen.
Precies. Zou onze relatie met Rusland ook nog eens ten goede komen.
Misschien wil die diplomaat wel Piet spelen dit jaar ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')