Jep, hier is het een (nog steeds niet doorgekomen) tandje!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Ik haal het ook vast wel in en met deze vermoeidheid en net ziek geweest vind ik eigenlijk stiekem dat het ook wel even magHet is zo stom, ik werk zo dagen van 12 uur zonder overuren uitbetaald te krijgen, maar als ik dan 6 uur draai voel ik me schuldig
![]()
En mijn kuchende man is dan ook zo mooi. Dan ligt ie te kuchen, zeg ik dat hij even een slokje water moet nemen en dan krijg ik dit "NOU ZEG JE HOEFT NIET ZO TE SNAUWEN!". Echt, soms is het net een wijf![]()
![]()
Herkennen de 5 a 6 maanden moeders dat trouwens, dat slapen ineens zo slecht gaat en baby VEEL drinkt? Een maand geleden dronk ze nog als een dweil.
Oh en het kdv hier doet maar aan 1 hapje per dagSlackers.
Hier is ie ook!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
Oh, ik zie dat we weer in een sprong zitten! Vanaf 22,5 week. Laat ze nou vandaag 23 weken zijn en al een paar dagen lopen te klooien. Najaaa, weten we dat ook weerGelukkig duurt deze maar 4 weken ipv 5
![]()
Bedankt voor je peptalk. Ik merk dat ik het echt best lastig vind, dat ik mijn tijd niet meer zelf kan indelen. Had ik kunnen weten natuurlijk, maar toch..zodra je een baby hebt bestaat er niet meer zoiets als een tijd en een ego. Althans, van jou niet..van baby daarentegen... Ik moet er echt aan wennen dat ik overal omheen moet plannen en dat zelfs zoiets als even naar AH voor een pak melk een halfuur duurt, want als ik dan zelf eindelijk zover ben (ik wil niet onopgemaakt en met slonshaar en in joggingbroek naar buiten) moet ik E. nog helemaal inpakken enzo en dat vind ik gewoon nogal een gehungst. Vaak combineer ik het boodschappen doen dan maar met een wandelingetje, anders vind ik het gewoon echt teveel gedoequote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:50 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik was toen heel erg zoekende naar een ritme en een gevoel dat alles vanzelf gaat. Maar dat groeit vanzelf. Je hebt er zelf ook niet 100 % invloed op, je baby zal zelf ook een ritme gaan zoeken en dan groei jij daar vanzelf omheen
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Juud, ik lees jouw post, en moet aan dit stukje denken van Brigitte Kaandorp.
Dat is een mooie jaquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef Gulara het volgende:
En ik ga je de tip geven die ik maanden geleden ook kreeg toen ik m'n eigen leven een beetje miste:
Geniet!Niet 24/7, maar gewoon zo vaak als je kan!
Én je mag ook gewoon twee uur geen reet doen en naar je baby kijken. Dat is namelijk heel normaal! Dus niet denken "waarom heb ik nog geen make-up op en ik heb ook nog steeds geen boodschappen gedaan". Je hebt namelijk wél je baby eten gegeven en gekeken of je baby vrolijk wordt van liedjes zingenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat is een mooie jaNet als het roze wolken verhaal.
Oh, deze moet ik onthoudenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:44 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Én je mag ook gewoon twee uur geen reet doen en naar je baby kijken. Dat is namelijk heel normaal! Dus niet denken "waarom heb ik nog geen make-up op en ik heb ook nog steeds geen boodschappen gedaan". Je hebt namelijk wél je baby eten gegeven en gekeken of je baby vrolijk wordt van liedjes zingen
Ik heb het dus juist niét bovenop mijn hoofd (gelukkig, niemand ziet het dus), maarre.. welke vitaminen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef L-E het volgende:
Suiker, ik heb dat de eerste paar maanden bovenop mijn hoofd gehad! Geen roos, maar idd een soort berg. En als ik dan even moest krabben, vielen er schilfertjes omlaagInmiddels is het weg, dus ik zeg: hormonen en wellicht wat vitaminetekort?
Ik vond dit echt lastig hoorquote:
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:40 schreef L-E het volgende:
Fieder, mijn man niest net zoals jouwesWe hebben wel eens gehad dat een oude dame in de supermarkt zo schrok van zijn nies dat ze haar evenwicht verloor en bijna met rollator en al in de bananen belandde
Geen ideequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb het dus juist niét bovenop mijn hoofd (gelukkig, niemand ziet het dus), maarre.. welke vitaminen?
Ja genieten zul je ja! Met lekkende tieten, krijsend kind en stinkoksels.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat is een mooie jaNet als het roze wolken verhaal.
GULARA!! Heb je de hele tekst van dat liedje wel eens gelezen?? Mijn man heeft zo'n liedjesboek ergens vandaan getoverd. Het begint ermee dat de papagaai dood moetquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:49 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja genieten zul je ja! Met lekkende tieten, krijsend kind en stinkoksels.![]()
En ik doe ook wel eens gewoon ff een halfuurtje 'Papegaaitje leef je nog' met m'n baby.Alleen klapt ie steeds mis.
De tekst van het huidige liedje gaat als volgt:quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
GULARA!! Heb je de hele tekst van dat liedje wel eens gelezen?? Mijn man heeft zo'n liedjesboek ergens vandaan getoverd. Het begint ermee dat de papagaai dood moet
Ik reageer even heel selectief, maar echt? Dat vind ik belachelijk. Op ons KDV doen ze gewoon zo veel mogelijk wat de ouders aangeven, dus als ik vraag of ze J. 2 keer fruit, een soepstengel, brood, groenten en yoghurt willen geven, dan doen ze dat gewoon.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en het kdv hier doet maar aan 1 hapje per dagSlackers.
Ze staan aan het eind van de dag alleen op de groep, dus kunnen dan geen bezigheden doen die veel tijd vergen. Ik vroeg of ze rond half 5 Isa nog een groentehapje wilden geven, maar dat ging dus niet want "ze geven maar 1 hapje per dag". Als ze meer kan eten dan alleen prut die gevoerd moet worden, krijgt ze natuurlijk wel meer.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:52 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik reageer even heel selectief, maar echt? Dat vind ik belachelijk. Op ons KDV doen ze gewoon zo veel mogelijk wat de ouders aangeven, dus als ik vraag of ze J. 2 keer fruit, een soepstengel, brood, groenten en yoghurt willen geven, dan doen ze dat gewoon.
Weet je wat de reden is? Moeten alle kindjes mee in hetzelfde ritme ofzo? Kan me voorstellen dat dit boze kindjes oplevert die thuis wat anders gewend zijn...
Ohh echt? Zou dat misschien hier ook samen mee kunnen hangen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
Oh, ik zie dat we weer in een sprong zitten! Vanaf 22,5 week. Laat ze nou vandaag 23 weken zijn en al een paar dagen lopen te klooien. Najaaa, weten we dat ook weerGelukkig duurt deze maar 4 weken ipv 5
![]()
Tijdens deze weken speelt de vijfde sprong, de sprong van "relaties". Opeens in de wereld een grote plek en hij is maar een klein onderdeeltje. Het gaat ook om simpele dingen zoals de afstand tussen dingen, een blokje in de blokkendoos. Misschien gaat je baby ineens huilen als je verder van hem vandaan gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef bellelena het volgende:
Ohh echt? Zou dat misschien hier ook samen mee kunnen hangen?
ze is nu 26 weken en het begon vanaf 20 weken dus... Wat zijn een beetje de kenmerken van deze?
Het worden gewoon hele kinderen, die meisjes van jou! Ze zijn ook al negen maanden bedenk ik nu opeensquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:25 schreef Kyara het volgende:
Hier worden ook best grote stappen gemaakt. Vanochtend voor de 2e keer eerder wakker dan de kinderen (om 08:30 uur ). Maar 1 nachtvoeding tussen 00.00 en 08:30 uur). En net hebben ze elk een halve boterham plus wat water uit een tuitbeker weggewerkt.
Ja hai, welkom in je nieuwe levenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:16 schreef Juud-- het volgende:
Ik merk dat ik het echt best lastig vind, dat ik mijn tijd niet meer zelf kan indelen.
Het is dat ik geen zin heb om te werken...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef bellelena het volgende:
Ohh echt? Zou dat misschien hier ook samen mee kunnen hangen?
ze is nu 26 weken en het begon vanaf 20 weken dus... Wat zijn een beetje de kenmerken van deze?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het is dat ik geen zin heb om te werken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, volgende week 9 maanden alweerquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef Mineola het volgende:
Het worden gewoon hele kinderen, die meisjes van jou! Ze zijn ook al negen maanden bedenk ik nu opeens
[..]
Het is dat ik geen zin heb om te werken...Dat kunnen ze niet allemaal hoor, met 26 weken. Dan hebben ze voor het eerst tóegang tot die vaardigheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijne is twee keer zo oud en kan dat nog niet eens allemaal. En nee grapjassen, hij loopt niet hopeloos achter!
En die kinderliedjes van vroeger hebben dramatische teksten ;o (ik noem bijv 'in een groen groen groen groen knollenland)
Helaas ken ik die van nu niet dus het assortiment hier is eh...nogal beperkt.
Hier staat de leidster de hele dag alleen op de groep, want te kleine groep voor 2 leidsters. Wel heeft ze soms een stagiair. J. krijgt dus gewoon zijn groente gevoerd rond 4 uur/ half 5 (en hulp bij al zijn andere eten, want zelf wil ie wel, maar dan eindigt het overal behalve in zijn mond). Ik vind het echt vreemd, kind moet toch eten, want honger, en als ie dat niet zelf kan, moeten ze dus helpen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ze staan aan het eind van de dag alleen op de groep, dus kunnen dan geen bezigheden doen die veel tijd vergen. Ik vroeg of ze rond half 5 Isa nog een groentehapje wilden geven, maar dat ging dus niet want "ze geven maar 1 hapje per dag". Als ze meer kan eten dan alleen prut die gevoerd moet worden, krijgt ze natuurlijk wel meer.
Boksquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef Spirit82 het volgende:
Sorry Suiker, hier geen rare schilfers. Ik ben alleen maar kaal geworden. Ik heb nu zo'n hippe pony waar je echt niks meer kan
De babygroep bestaat momenteel uit 3 babytjes, dus zo gek is het niet dat er maar 1 leidster isquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:30 schreef Mineola het volgende:
Eén leidster op een babygroep, hoe klein de groep ook is, vind ik best ondoenbaar eigenlijk. Ik zou dat zelf niet fijn vinden MM. Juist baby's hebben veel één-op-één verzorging nodig waarbij je niet in 2 minuten klaar bent.
Fieder wat leuk! Kiekeboe is hier ook nog altijd een groot succes. Lachen met geluid is zo tof!
nee, ging om MM en niet om jullie. Bij ons gaat het ook zo, vroege en late diensten. Wat zijn ze strikt daarin dan! Maar misschien ook vanwege wat Kyara zegt en wat bij ons ook een beetje de gedachte is, dat avondeten in principe thuis gebeurt, net als ontbijt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:40 schreef Spirit82 het volgende:
Het is niet maar 1 leidster hoor (1 per max 3 kinderen), maar vanaf een bepaalde tijd wel. Volgens mij begint de 1 om 7 uur en gaat om half 4 naar huis ofzo, de ander komt later en blijft tot 6 uur. Ik heb ook gevraagd of het uitmaakte of ik zelf een potje mee gaf, maar dat maakte niets uit. Ze gaven 1 potje per dag en verder alleen de fles. Verder heb ik niets te klagen over het KDV hoor, de leidsters zijn ook super en ik weet zeker dat ze alle kindjes super verzorgen. Maar dit is wel een minpuntje.
Drie kindjes is idd wel heel weinig ja. Tuurlijk moeten ze wel eens even wachten, maar het ging mij er om dat er nooit iemand als backup is om in elk geval te gaan kijken wat er is (maar die is er dus wel). En dat de andere kindjes dan dus alleen worden achtergelaten als er eentje verschoond of in bed gelegd moet worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:41 schreef mousemicky het volgende:
De babygroep bestaat momenteel uit 3 babytjes, dus zo gek is het niet dat er maar 1 leidster is Met stagiair erbij is het eigenlijk best luxe... Toen ik J. gisteren kwam ophalen sliepen ze alledrie, en had de leidster zowaar even tijd om thee te drinken.... En als ze echt alledrie tegelijk piepen, dan moeten ze maar even wachten, moet thuis ook toch, als je broertjes en zusjes hebt? J. krijgt trouwens genoeg 1 op 1 aandacht, daar twijfel ik niet aan, hij spendeert regelmatig uren op schoot. Is gewoon nu al een womanizer .
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:57 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Tijdens deze weken speelt de vijfde sprong, de sprong van "relaties". Opeens in de wereld een grote plek en hij is maar een klein onderdeeltje. Het gaat ook om simpele dingen zoals de afstand tussen dingen, een blokje in de blokkendoos. Misschien gaat je baby ineens huilen als je verder van hem vandaan gaat.
Symptomen
Huilt meer, vaker of langer
Vraagt meer aandacht
Slaapt en eet slechter
Heeft een wisselend humeur
Vindt niet veel goed
Baby's beginnen ook te protesteren als ze verschoond of omgekleed worden.
Als ze vaker haar knuffel pakt en ermee knuffelt of praat is dat ook troost zoeken. (![]()
)
Zo kun je helpen
Bekijk eerst wat voor kind je hebt, bijvoorbeeld motorisch snel of juist sociaal ingesteld? De een gaat motorische dingen verkennen terwijl de ander nu meer gaat "praten". Speel in op wat je kind wil. Voorbeelden:
-Kiekeboe
-Verstopspelletjes (waarbij je het verstopte een beetje ziet)
-Prentenboekjes kijken
-Zang- en bewegingsspelletjes
-Een doos met speelgoedinhoud (het leukste is nu om het eruit te halen!)
-Zit- en staspelletjes
Vaardigheden
Kunnen en interesses na sprong:
-interesse in mensen die anders doen dan normaal
-immense interesse voor details zoals stickertjes, labels,
-tilt dingen op om te kijken of er iets onder zit
-probeert veters los te pulken
-gooit iets om om de inhoud te bekijken
-stopt eten in de mond van een ander ()
-legt verbanden tussen woorden en daden
-blaast
-protesteert als papa of mama wegloopt
-imiteert klanken met zijn tong
-gaat met een beetje hulp staan door zich op te trekken (Dit geldt niet voor Nin want she walked before she was born)
[..]
Het is dat ik geen zin heb om te werken...Wow, heeeeel herkenbaar! Kiekeboe spelen is een grote hit, en ze kan het ook al zelf net als bij FiederSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gisteren zat ze allemaal veters van schoenen los te pulken
En ze heeft inderdaad ook al een klein poosje keiveel interesse in labeltjes en andere prigelige dingen (met die mollige vingertjes
) Ze blaast en pffrrrt de hele dag en kan inderdaad ook dingen echt gooien!
Die andere dingen ook eens checken zeg! Ben benieuwd! Balletje rollen, ja/nee, zwaaien (deed ze laatst ook een keer toen m'n vader naar d'r zwaaide, zwaaide ze spontaan terug!), dingen uit een doosje halen, eens kijken of ze dat ok allemaal hip vindt
Kiekeboek en sta/zit/dans/zing spelletjes zijn ook erg in trek dus, zoals 'klap eens in je handjes' en 'damespaard'. En kiekeboe doet ze dus ook zelf, d'r gezicht verstoppen en dan weer kijken en heel hard lachen als je dan 'kiekiek' roept
En ze is ook veel aan het 'kletsen', ook 'mama' (nog niet gericht aan mij trouwens), klinkt
zo schattig
Eten in de ander z'n mond stoppen, nohhhhh, hier zijn dat vingertjes vooral nu![]()
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:02 schreef Spirit82 het volgende:
Damespaard vindt Isa ook geweldig, vooral als ze bij boerenknol helemaal door elkaar geschud wordt. Dan is het echt gieren van de pret![]()
Belle, muts, lees je eigen posts eens een keer terug als je je weer onzeker voelt![]()
Nee, net nog niet, nu welquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:47 schreef Spirit82 het volgende:
"IK EET JE BED OP!!!" *hap*
Had je die komkommer nou al gegeven Belle?
Oh, maar ze kunnen hier vanaf de verschoonplek en de keuken alle kindjes zo zien hoor, een en al glas. Ook de slaapkamertjes hebben een ruit in de deur, dus daar ook niet helemaal uit t zicht. Heb er wel vertrouwen in dat t goed komtquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:56 schreef Mineola het volgende:
Drie kindjes is idd wel heel weinig ja. Tuurlijk moeten ze wel eens even wachten, maar het ging mij er om dat er nooit iemand als backup is om in elk geval te gaan kijken wat er is (maar die is er dus wel). En dat de andere kindjes dan dus alleen worden achtergelaten als er eentje verschoond of in bed gelegd moet worden.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:59 schreef Kyara het volgende:
oh sorry.... had ik even moeten verklaren
Ze krijgen geen paprika omdat ik paprika zo ongelooflijk vies vind dat ik het niet eens wil/kan snijden.....
Tsssk, paprika is kei lekkerquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:59 schreef Kyara het volgende:
oh sorry.... had ik even moeten verklaren
Ze krijgen geen paprika omdat ik paprika zo ongelooflijk vies vind dat ik het niet eens wil/kan snijden.....
Ik ga vandaag omdat we dat twee weken geleden hebben afgesproken. En ik ging twee weken geleden omdat mijn (kolf)productie nogal inzakte, en ik bang was dat Femmetje niet genoeg binnen kreeg, en dus wilde checken. Het groeilijntje dipte inderdaad toen, dus de afspraak was om vandaag weer te wegen om te kijken of het weer wat bijgetrokken was. Zo ja, niets aan de hand, zo niet, dan zouden we gaan overleggen of we al met groentehapjes zouden beginnen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:14 schreef Suikertante het volgende:
[...]
Shandaly, waarom ga je nog naar het weeguurtje eigenlijk, voor de leuk of zijn er meer redenen?
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:45 schreef Juud79 het volgende:
Belle! Om op te vreten zeg, wat een drollig kind!
Ja dat was ik, ik had dat ook gelezen. Ik wacht ook nog even met pindakaas. L kreeg boterhamworst, hij werd helemaal wildquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:56 schreef Mineola het volgende:
Ben ik ook benieuwd naar, volgens het schema van Kleintjes mag het vanaf 6 maanden al?
Ik zie nu ook dat pindakaas ook 'al' vanaf negen maanden mag, wist ik ook niet. (vroeg iemand dat niet laatst?)
Ivm noten wacht ik er toch nog maar even mee. Pinda's zijn dan wel geen noten, maar er staat wel vaak op dat er nootresten en zo in zitten. Maar goed, hij is nog altijd blij met boter, kaas, appelstroop en abrikozenprut op brood
Goed idee. Misschien is het niet zo maar dan weet je dat ook weer. Mocht het wel reflux blijken, dan vragen ze eerst wat je er zelf al aan doet. Rechtop na de voeding, bedje schuin bijv.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:44 schreef ymme het volgende:
Ik ga morgen toch de huisarts bellen.
Als ik hem in bed leg, 30/60 min ná een fles (en ik heb hem dan zeker 30 min rechtop gehouden), dan gaat hij rustig liggen, binnen enkele minuten begint het. Slikken, klinkt als een oude rochelende man, hees. In slaap vallen, en dan zo ineens paniek. Ogen wijd open, wilt trappelen en met zijn armen gaan zwaaien (maar ligt ingebakerd). Ik verdenk toch echt een lichte vorm wellicht, van verborgen reflux.
Plakje ging hier dus prima zoals je ziet! Ze heeft uiteindelijk zelfs een gat in het midden gegeten/gesabbeldquote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:06 schreef Suikertante het volgende:
Leuk Belle!!Ik geef steeds een groot stuk wat ik in het middel smaller maak zodat hij het goed kan pakken, maar ik denk eigenlijk dat hij een plakje intussen ook best vast kan houden!
Shandaly wat een mooi stijgend lijntje, fijn dat je werk niet voor niets is geweest!
En Ymme, dat klinkt rot zeg. Ik zou ook de HA bellen en kijken wat hij/zij zegt.
+1.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 07:27 schreef Fieder het volgende:
Lojheeel veel sterkte meid en ik hoop echt dat je snel effect gaat zien. En hou eens op met je excuses aanbieden, ik denk dat niemand hier je een zeur vindt hoor.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:46 schreef Spirit82 het volgende:
Owowowow, even ego. Vanmiddag las ik over jullie kiekeboe spelletjes en stiekem was ik jaloers want Isa deed daar niks mee. Wil ik haar na haar late middagslaapje uit bed pakken, trekt ze zo haar olifant over haar gezicht (ze hield hem ook nog eens aan beide oren vast, te lief) en daarna trok ze hem een stukje omlaag om er lachend overheen te gluren. En dat deed ze heel vaak achter elkaar![]()
![]()
Jaaa, wat super schattig! En dat jij dan heel hard 'kiekkiek' roept en zij weer heel hard moet lachen daarvanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:46 schreef Spirit82 het volgende:
Owowowow, even ego. Vanmiddag las ik over jullie kiekeboe spelletjes en stiekem was ik jaloers want Isa deed daar niks mee. Wil ik haar na haar late middagslaapje uit bed pakken, trekt ze zo haar olifant over haar gezicht (ze hield hem ook nog eens aan beide oren vast, te lief) en daarna trok ze hem een stukje omlaag om er lachend overheen te gluren. En dat deed ze heel vaak achter elkaar![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:46 schreef Spirit82 het volgende:
![]()
Het is dat mijn meisje lekker ligt te slapen... maar ik zou d'r bijna wakker maken om te kijken of ze dat ook kanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:46 schreef Spirit82 het volgende:
![]()
Wauw ook alweer 1 jaarquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:58 schreef Skoap het volgende:
Dank jullie wel!
Ik zal vanavond een fotospam maken!
We vieren het "pas" echt zondag.
1 jaar, jeetje wat is dat snel gegaan!
Vorig jaar om dit tijdstip zat hij nog in mijn buik![]()
Loj wat moet dat toch ontzettend zwaar zijnIk hoop zo dat het snel beter wordt!
Ik zing elke dag wel 10 x een groen knollenland voor Silvijnquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:08 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet allemaal hoor, met 26 weken. Dan hebben ze voor het eerst tóegang tot die vaardigheden.Mijne is twee keer zo oud en kan dat nog niet eens allemaal. En nee grapjassen, hij loopt niet hopeloos achter!
En die kinderliedjes van vroeger hebben dramatische teksten ;o (ik noem bijv 'in een groen groen groen groen knollenland)
Helaas ken ik die van nu niet dus het assortiment hier is eh...nogal beperkt.
7 weken vandaag! Ik heb een lk, ik doe nog steeds aan blokvoeden en 1 borst per voeding, maar ik ben nu begonnen met om de dag kolven om een werkvoorraadje op te bouwen (al vermoed ik dat ik voorlopig geen baan meer ga hebben) en dat heeft de boel weer flink aangeslingerd, zeg maar. Kolfte gisteren in 10 minuten zonder moeite bijna 200 cc bij elkaar. Moest het deze week nog aankijken en anders evt saliethee gaan drinken, maar dat had ze liever niet en dat snap ik ook wel weer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:40 schreef Morretje het volgende:
Cwen hoe oud is je kleintje? Toch al een week of 8? Heeft er al een LK meegekeken/advies gegeven voor je overproductie? Ik heb er geen ervaring mee, maar duurt het niet te lang nu?
Dat had Saar ook! Begon ineens Shakespear te quoten en verder te borduren op de string theory!!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 05:12 schreef Loj het volgende:
Ow is net uit z'n acht maanden sprong denk ik, want hij is echt slim geworden!
Was mij ook al opgevallen! Wizzy, Suiker, kom d'r maar in, wie heeft haar kind aangemeld? Of zou Fok een inspiratiebron zijn en zouden opeens veel meer jongetjes zo heten?!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:36 schreef bellelena het volgende:
Oh en nog over de Ouders van Nu, laatst stond F. z'n naam op de 'namenpagina'!
Probleem is niet het willen eten, maar het binnen houden ervan. Gewoon hetzelfde doen als normaal en afwachten of het erin blijft?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:10 schreef Kyara het volgende:
Coco, mijn ervaring is gewoon even laten gaan. Als ze zich weer beter voelt, zal ze vanzelf wel meer gaan eten. Eventueel een extra flesje aanbieden.
Hmm.. Dan zal slagroomtaart ook wel geen goed idee zijn, of wel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:13 schreef Suikertante het volgende:
Misschien kun je vandaag beter even geen Nibbits geven..
Nu heb ik zelf wel echt zin in worstenbroodjes...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:15 schreef Suikertante het volgende:
Joh worstenbroodjes kunnen prima. Doe je er eentje ipv drie. En laat de mayo even achterwege.
Hoop dat ze snel weer de oude is
Valt fruit zo zwaar?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:19 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar. Is wel heel sneu inderdaad. Ik zou inderdaad niet hele zware dingen geven maar een boterham zou ik wel proberen bijvoorbeeld. Fruit zou ik ook even mee uitkijken.
Eerst shock, daarna lichte paniek zelfs. Dat had ze eerst eigenlijk nog niet, toen was ze er totaal niet van onder de indruk (maar moet zeggen dat ze sowieso maar heel zelden heeft gespuugd, dus denk dat ze zich die keren niet eens meer kan herinneren, voor zover een baby daartoe in staat is/zou zijn).quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:19 schreef Suikertante het volgende:
Ook zo'n geshockeerde blik als het eruit spuit? Dat vond ik zo apart om te zien bij F, die was echt helemaal verbaasd
Ja, dat wist ik dus ook niet zeker. Kan me niet voorstellen dat beschuit kwaad kan, dus dat misschien als eerste proberen anders. En er zijn wel babysoepjes, is misschien een idee voor vanavond ipv zwaarder avondetenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:20 schreef Spirit82 het volgende:
Kun je niet geven wat je zelf ook eet als je ziek bent? Dus beetje bouillon (geen idee of kindjes dat mogen, maar door het zoutige hou je wat vocht vast) of thee, appel, beschuitje (mits ze tanden heeft). Gewoon spul wat licht op de maag ligt, maar dan babyvriendelijk... denk ik...
Slokjes drinken blijven er gelukkig wel in zitten. Totdat we haar dus wat te eten geven en dan komt het eruit. Althans, dat gebeurde er tot nu toe.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:20 schreef bellelena het volgende:
Och die Saar! Overgeven is ook kut... Iets lichts, zoals wat fruit? Is meteen ook vocht, misschien dat dat wat kan zijn? Of komkommer? En als dat goed gaat, dan langzaam uitbreiden. Of zoals bij zieke volwassenen, een stukje droog beschuit?
Suiker, F. is gewoon zo'n mooie naam
Ah, op die manier. Dan passen we op met het fruitquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:23 schreef Kyara het volgende:
Niet qua zwaar vallen maar door de fruitzuren kan het wat irriteren als je maag toch al van streek is.
Bouillon is echt geen goed plan. Veel te zout. Als ze echt weinig vocht binnenhoudt kun je beter zsm aan de ORS gaan.
Herkenbaar wel, ik moet de meeste soorten fruit ook niet op mijn nuchtere maag eten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:23 schreef Kyara het volgende:
Niet qua zwaar vallen maar door de fruitzuren kan het wat irriteren als je maag toch al van streek is.
Bouillon is echt geen goed plan. Veel te zout. Als ze echt weinig vocht binnenhoudt kun je beter zsm aan de ORS gaan.
Vind het zelf ook geen probleem als ze niet zou willen eten vandaag. Maar stel ze geeft zelf aan honger te hebben (zoals daarstraks voordat we pap gingen eten), dan wil ik haar toch proberen iets te geven. Alleen, dan dus wel liever iets wat hopelijk wat beter binnen blijftquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:27 schreef Pvoesss het volgende:
Inderdaad geen bouillon en ik zou het eten ook gewoon loslaten.![]()
Eten is verre van de prioriteit bij zieke kleintjes genoeg vocht is wel belangrijk.
Goed letten op plasluiers+ ontlasting, tranen etc en eventueel ORS.
Whuuu, ze rent echt! Wat een druifquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, wilde deze trouwens nog even delen. Omdat het kan
-filmpje-
Alweer een paar dagen oud overigens. Maar we hebben dus een traphekje nodig. Onze eigen barricades werken niet meer
Aah ja dan zou ik idd gaan voor een beschuitje!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Vind het zelf ook geen probleem als ze niet zou willen eten vandaag. Maar stel ze geeft zelf aan honger te hebben (zoals daarstraks voordat we pap gingen eten), dan wil ik haar toch proberen iets te geven. Alleen, dan dus wel liever iets wat hopelijk wat beter binnen blijft
Plasluiers etc houden we in de gaten
Een klein trutje is 'tquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:43 schreef Kyara het volgende:
Leuk filmpje Coco! Ze gaat er echt vandoor
Haha.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat had Saar ook! Begon ineens Shakespear te quoten en verder te borduren op de string theory!!
+
Wat goed van je! Kan me voorstellen dat het vermoeiend is. Heeft het al effect?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:19 schreef Omentielvo het volgende:
Mineola met mij gaat het goed. Op mijn werk ben ik nu voor mezelf aan het opkomen. Maar is het nog erg vermoeiend. Dus door de week houd ik voornamelijk het babytopic bijEn geef die varianten van twee beren. Ik ken ze niet meer goed herinneren
Heb je een wipstoeltje? Dan kan je m daar toch eten geven? Hebben wij ook gedaan, een wortel bijvoorbeeld....quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:06 schreef Piekie81 het volgende:
Vanmorgen geprobeerd M in de kinderstoel te zetten, maar dat is echt nog geen succes. Ondanks stuttende handdoeken hangt hij helemaal voorover en kan niet zelf rechtop komen. Hierdoor durf ik Rapley nog niet aan. Dus eerst maar eens beginnen met prakjes, en als hij wat beter zit naar de stukken over gaan.
Heeft iemand nog tips om de romp van een baby te versterken? (De spieren versterken bedoel ik, geen corset of zo
Als hij op zijn buik ligt, gaat hij ook nog echt niet op zijn handen steunen of zo, dus op die manier traint hij ook niet echt. Hij tilt zijn hoofd op en probeert speeltjes te pakken die voor hem liggen, maar dan gaat hij al snel of spugen of piepen en legt hij zijn hoofd weer neer.
Ik weet wel dat het vanzelf komt, maar als ik hier lees over de andere aprilkindjes, dan is M nog vooral heel erg baby...
Komende week weer naar het CB, kijken wat zij er van vinden en of zij nog tips oid hebben.
Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen... Stom slaaptekort!
Ik vond stukken geven ook niet handig in de wipstoel, want als F het liet vallen dan verdween het uit zijn blikveld en was hij direct vergeten dat hij aan het eten wasquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:21 schreef Piekie81 het volgende:
In een wipstoeltje oid kan hij idd prima prutjes krijgen, maar ik durf hem geen hele stukken te geven (laat staan dat hij het zelf kan pakken, dus rapleyen), omdat de kokhalsreflex veel minder goed werkt als hij half ligt dan wanneer hij rechtop zit.
Met rapleyen kunnen we natuurlijk ook later beginnen, dat is allemaal niet zo'n punt. Maar wel anders dan ik me voorgesteld had en dat vind ik jammer...
Op iets schuins leggen ga ik proberen! Misschien hoeft hij dan ook minder snel te spugen (dat spugen doet hij ook rustig een uur of anderhalf na een voeding)
Kijk nou eens wat ik voor je meisje vond (en voor je mini-Tom!)quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Een klein trutje is 't![]()
Ze ligt nu in bed. Aan de inhoud van haar poepluier te zien, heeft ze een buikgriepje o.i.d. Eerste keer sinds tijden dat de luier weer eens een beetje doorlekteHopelijk voelt ze zich na haar slaapje wat beter
Gulara, ik zie nu pas je nieuwe plaatje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Mineola op 18-10-2013 15:44:49 ]
Ze heeft echt lang geslapen, uurtje of drie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net weer een vieze diarree luier, dus het is wel echt duidelijk wat er aan de hand is, zeg maar![]()
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:39 schreef Mineola het volgende:
[..]
Kijk nou eens wat ik voor je meisje vond (en voor je mini-Tom!)
Haha, tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alleen kan ik totaal niet breien/haken![]()
Wel tof voor de nieuwe mini idd!![]()
![]()
Oplossing: je kunt het gewoon kopen, eBay haz it all!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Haha, tof!![]()
Alleen kan ik totaal niet breien/haken![]()
Wel tof voor de nieuwe mini idd!![]()
Yup! Beschuitje, sap, en 60cc melk ofzo. *klopt af*quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:38 schreef bellelena het volgende:
Lekker dat ze zo lang heeft geslapen Coco! Zit alles er nog in?
Ben blij dat dat eindelijk een beetje minder isquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:49 schreef bellelena het volgende:
Klinkt ook alsof ze zich al een stuk beter voelt! En ga jij zelf eens gewoon zwangerschapmisselijk zijn of zo
Ik weet niet of je er tegenop ziet, maar ik vond het toen we erheen reden ineens heel stom, daarna was ik twee uur lang heel nieuwsgierig of hij wel zou slapen, en toen had ik ineens zin om allemaal dingen te doen zonder F. Dus de volgende dag hebben we hem pas om 17:00 opgehaaldquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:39 schreef Spirit82 het volgende:
Isa gaat trouwens morgen voor het eerst logeren bij miijn oudersKunnen wij mooi wat slaap inhalen!!
Dit vind ik leuk! (Of beter gezegd, niet leuk, behalve voor de kitsch en weinig geldquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:21 schreef Kyara het volgende:
(ik heb je op FB al aan de ebaygroep toegevoegd... daar zitten ook de meest lelijke dingen tussen voor heel weinig dus als je toch nog een keer zo'n fotoshoot doet dan kan je Saar voor een paar euro in een roze tutu met bijpassende hoofdstrik hijsen). En kindermishandelaar als ik ben, heb ik daar nog serieus over nagedacht ook
Ik heb A nog nergens laten logeren. Heb hem het liefst lekker bij ons thuis. Vind ik gezellig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:04 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er tegenop ziet, maar ik vond het toen we erheen reden ineens heel stom, daarna was ik twee uur lang heel nieuwsgierig of hij wel zou slapen, en toen had ik ineens zin om allemaal dingen te doen zonder F. Dus de volgende dag hebben we hem pas om 17:00 opgehaald![]()
LOL, ik had geen idee. Dat programma kijk ik namelijk nietquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:33 schreef Suikertante het volgende:
Ohja!
Ik heb dat Mensenkinderen in mijn hoofd als een enorm gerenommeerd boek, pakt mijn vriend het tijdens de lunch en die zegt "Hee, de schrijver is jurylid bij De allerslechtste echtgenoot van Nederland!". En inderdaad![]()
Het boek daalde een béétje in mijn achting, maar ook een jurylid van een stom programma (guilty pleasure, overigens) kan natuurlijk verstand van zaken hebben.
Ik ga even kijken hoe je ook alweer heet (quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:32 schreef Cwen het volgende:
[..]
Dit vind ik leuk! (Of beter gezegd, niet leuk, behalve voor de kitsch en weinig geld). Kan ik me daar ook aansluiten?
+1 Hoewel ik er deze week ineens aan dacht dat het toch best eens relaxed zou zijnquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb A nog nergens laten logeren. Heb hem het liefst lekker bij ons thuis. Vind ik gezellig.Logeren komt later allemaal wel.
Thanks!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ga even kijken hoe je ook alweer heet () en dan voeg ik je toe....
Werken is trouwens nog wel gedoe. Mijn cheffin heeft nog teeds zoiets van: jij bepaalt niet wanneer je werkt, dat doen wij.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:17 schreef Kyara het volgende:
Venco, hoe gaat het bij jou? Hoe is het nu met weer werken gegaan?
Juud, dat doen we al. Zowel bedje als wipper. In de box ligt ze vaak niet meer, want of ze slaapt of ze drinkt of ze zit in de wipper. Soms is ze wakker voor haar fles en dan durf ik haar wel op het kleed te leggen en doet ze verwoedde pogingen tot kruipen en tijgeren. Maar zelfs dan is het niet gek als ze nog een golf terugklotst (3 uur na de fles).quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:39 schreef Juud79 het volgende:
Danic, heb je het bed al omhoog gezet aan een kant, flink schuin dus. Zo kan het in ieder geval minder snel teruglopen. Haar in een wippertje zetten het eerste half uurtje na de voeding en niet in de box leggen.
Verder niet zoveel tips, badlaken in bed, zodat je alleen dat hoeft te verschonen.
Hier had ik ook een spugertje nu, maar dat was door veel melk, gaat nu dus langzaam over. Maar de periode van drie outfitts per dag, veel spuugdoeken en hydrofieldoeken heb ik ook gehad, alsof je nog niet genoeg was hebt met twee kleine kindjes......
Oh wat leuk!!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:05 schreef bellelena het volgende:
Trouwens ubercute, Nin kan sinds een paar dagen zelf haar muziekdoosje(s) aanzetten, met zo'n trektouwtje
Juud, dat doen we al. Er liggen hydrofielen tussen de molton en het hoeslakentje. Zowel bedje omhoog als wipper na de fles. In de box ligt ze vaak niet meer, want of ze slaapt of ze drinkt of ze zit in de wipper. Soms is ze wakker voor haar fles en dan durf ik haar wel op het kleed te leggen en doet ze verwoedde pogingen tot kruipen en tijgeren. Maar zelfs dan is het niet gek als ze nog een golf terugklotst (3 uur na de fles).quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:39 schreef Juud79 het volgende:
Danic, heb je het bed al omhoog gezet aan een kant, flink schuin dus. Zo kan het in ieder geval minder snel teruglopen. Haar in een wippertje zetten het eerste half uurtje na de voeding en niet in de box leggen.
Verder niet zoveel tips, badlaken in bed, zodat je alleen dat hoeft te verschonen.
Hier had ik ook een spugertje nu, maar dat was door veel melk, gaat nu dus langzaam over. Maar de periode van drie outfitts per dag, veel spuugdoeken en hydrofieldoeken heb ik ook gehad, alsof je nog niet genoeg was hebt met twee kleine kindjes......
Dan is het brullen van de honger. Ze krijgt ook nog steeds 5 flessen. Het gekke is dat ze de 1e en laatste fles 180/6 krijgt en die gaan goedquote:
Hij vind dat ik hem afbek. Ik heb hem net uitgelegd dat ik hem niet afbek, maar geïrriteerd ben door de situatie en dat ik dan laat horen in mijn stem. Lijkt me logisch, ik ben geen robot. En dat hij het niet op zichzelf moet betrekken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Waarom heeft je vriend geen begrip, weet je dat? Ziet hij niet welke problemen Rosalie heeft? Of gaat hij er op een andere manier mee om?
Weinig slaap idd Omen! Hier vandaag een baby die in totaal over de hele dag een half uurtje geslapen heeft. De rest was drama. Knap dat ze bijna kruipt! Go riley!
Heb je al een logopediste geconsulteerd? Isabel was/is een onrustige drinker, ik was vaak aan het zingen tijdens het drinken (en das echt kattengejank) maar ze werd er rustig van.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:01 schreef danic het volgende:
[..]
Dan is het brullen van de honger. Ze krijgt ook nog steeds 5 flessen. Het gekke is dat ze de 1e en laatste fles 180/6 krijgt en die gaan goed
De andere 3 zijn 150/5. Maar die zijn op de dag en dan is er veel afleiding wat nafelig werkt. Maar vriend werkt onregelmatig en als ik alleenmet de meiden ben kan ik dus niet met hhaar op haar kamer zitten voor de rust. Er moet ook iemand bij eva zijn.
Die er overigens weinig van begrijpt maar zo haar best doet om rustig te zijn. Moppie
Nou ik zeg het niet helemaal goed. Ik ben met hem weggeweest en met die afleiding ging het prima. Maar alle tijd thuis was hij mopperig en hij wilde gewoon Niet Slapen. Krijsen etc. Vanochtend ook maar toen is ie uiteindelijk tegen mij aan in slaap gevallen (quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:04 schreef Omentielvo het volgende:
Danic nogmaalsen wat lief van jouw oudste
![]()
Spees dat is wel erg weinig. Jammer dat het de rest van de dag drama was. Was ie niet lekker?
Riley was erg vrolijk vandaag en heeft voornamelijk op de grond gespeeld. Op schoot is voor baby's
hmmm ik ben een beelddenker, zie het helemaal voor me op een alpenweitje!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:07 schreef danic het volgende:
Nou dat zeg je nu! Ik heb dus net ook zitten jodelen tijdens het drinken en ze heeft heel gebiologeerd naar me liggen kijken en het rustig opgedronken.
Ga ik er dus maar even inhouden.
Oh en boeren tussendoor doe ik ook al met haar.
Helaas zorgt het niet voor minder spugen. Maar rustig liggen vind ik al heel fijn.
Been there done that, was met Noortje helaas niet andersquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:08 schreef Omentielvo het volgende:
Becky wat kwakkelt jouw meisje de laatste tijd met haar gezondheid. Arm moppie.![]()
Fijn dat je zo gezegend bent met je ouders en schoonouders
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:04 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er tegenop ziet, maar ik vond het toen we erheen reden ineens heel stom, daarna was ik twee uur lang heel nieuwsgierig of hij wel zou slapen, en toen had ik ineens zin om allemaal dingen te doen zonder F. Dus de volgende dag hebben we hem pas om 17:00 opgehaald![]()
Isa krijgt door elke fles rijstebloem en voor zover we kunnen zien, stopt het niet. Ze spuugt wel een stuk minder (met twee schepjes en een grotere speen). Vandaar ook dat we het door elke fles doenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:52 schreef danic het volgende:
Ja hi. Ik kom ff binnenvallen met ren vrasg. Misschien dat ik zo bijlees, misschien ook niet want na een nacht van 3 uur wil ik ook graag slapen.
Maar....Rosalie spuugt de laatste periode heel veel. Toen ze 6 mnd was zijn we overgegaan naar nutrilon 2. Ze krijgt daarin 1 schepje nutriton. Toen we net overgingen spuugde ze veel minder. Erg prettig. Maar sinds een week of 2 is het veel erger aan het worden. De fles van 23.00 en van 07.00 gaan goed want dan ligt ze rustig. De andere 3 zijn drama. In die zin dat ik minimaal 2x per dag schone kleren aan moet trekken en ik bijna dagelijks haar bed moet verschonen. Van de week haalde ik haar uit bed en toen had ze schijnbaar met haar gezicht in het matras geslapen want alls haartjes op haar voorhoofd zaten vastgekoekt aan haar hoofd. Doodeng ook want ze slaapt dus op haar buik wat spugen bevordert maar ligt dan dus facedown op haar handjes te slapen.
Maar ik ben dit spugen dus heel erg zat. Zij kan er niks aan doen, maar ze moet er wel van groeien en het niet uitspugen.
Ik wil liever niet meer nutriton geven ivm de poepproblemen die er zijn.
Zou ik er een schepje rijstebloem bij kunnen doen? En als dat maar 1 schepje is, kan dat dan door een gewone speen? Ja toch?
Rijstebloem staat er toch niet om bekend dat het stopt? Want dat moeten we ook niet hebben.
Ik ga sowieso woensdag naar het inloopspreekuur van het cb, maar heb liever nu alvast een houvast.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Isa krijgt door elke fles rijstebloem en voor zover we kunnen zien, stopt het niet. Ze spuugt wel een stuk minder (met twee schepjes en een grotere speen). Vandaar ook dat we het door elke fles doen
Wat rot dat je zoveel problemen houdt Danic, en als je vriend dan ook nog een zo reageert...Vrieg slapen klinkt echter wel als een goed idee misschien? Kan hij de late en nachtvoedingen doen gezien hij morgen lekker "vrij" heeft
Amen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:32 schreef becky27 het volgende:
slaapgebrek is killing voor je humeur. Very very very true. Tis hier ook niet altijd even gezellig helaas. Shit happens, komen we vast wel weer over heen.
Dat moet je samen bespreken, wij hadden vannacht (ja echt, dan slaap je al weinig krijg je dat gedonder ook nog eens) ook weer mot maar we spreken het in de ochtend wel uit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:34 schreef danic het volgende:
[..]
Amen.
Maar zo sta ik er enerzijds ook in. Hoop dat vriend dat ook doet.
Danicquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:30 schreef danic het volgende:
Hij doet meestal de late voedingen en ik de vroege. Samen delen zeg maar. Nachtvoedingen zijn er niet. Afgelopen week had hij nachtdienst dus doe ik alle voedingen want dan is hij om 22.00 al weg. Om 23.00 krijgt Rosalie dr laatste fles en daarna lig ik wakker tot 00.30helaas hebben ze beiden 3 nachten gespookt dus ik ben kapot.
En dat durf ik dan bijna niet te zeggen ivm Loj enzo. Ik klaag al na 3 nachten.
De relatie staat helaas regelmatig op spanning.Ik ga mmorgen eens prioriteit leggen bij de info die ik van skoap heb gehad.
Ik breek even in. Mijn spuger krijgt gelopectose door zijn melk heen. Weet alleen niet of het in Nederland ook te krijgen is. Het dikt erg goed in en heeft geen effect op de poep. Misschien verkrijgbaar via webshop, ik bestel het altijd via Newpharma. Het is maar een tip omdat ik weet hoe frustrerend het spugen kan zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:32 schreef danic het volgende:
Tja het probleem is dat we dat niet kunnen gebruiken omdat we al speciale voeding geven ivm het poepen.
Balen van die berichten over de rijstebloem. Ik heb haar zojuist de laatste schone slaapzak aangegeven en ook die is in de kraag alweer natik wordt hier echt moedeloos van. En verdrietig en geïrriteerd
![]()
Als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik het graag.
Oh en spees, we zijn nog heel voorzichtig met bijvoeden want ze reageert er enorm op met krampen.
Kortom, ik vind het allemaal even niet leuk. Het enige waar het om draait zijn onrustige drinkmomenten, slecht poepen en veel spugen![]()
Ja, M gaat 1 dag per week naar het kdv en het is inderdaad elke keer weer even wennen. Het is minder routine voor hem en een week is natuurlijk best lang voor een kindje. Ik zie op het kdv inderdaad kindjes die daar wat vrijer rondlopen dan M dat doet maar het geeft verder geen problemen. Hoogstens een traantje meer bij het afscheid nemen maar die zijn al weer droog nog voor ik de hoek om ben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:06 schreef Gulara het volgende:
We staan op de wachtlijst voor het KDV. Zijn er hier kinderen die één dag in de week naar het KDV gaan. Ik heb ooit gelezen dat ze dan lastig wennen. Iemand die hier ervaring mee?
Als hij er geen last van heeft is dat prima toch? (hij zal dan trouwens ook een stuk minder last hebben van maar 1x naar het kdv gaan als ik dit zo lees).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:06 schreef Gulara het volgende:
En ik ben een beetje benieuwd hoe jullie leven eruit ziet. Wij doen dus nogal veel. Een tripje naar de supermarkt duurt al gauw ruim een uur. Minstens één keer per week lunchen Pi en ik buiten de deur en zijn we ook lang weg.
Meestal twee avonden per week zijn we bij een vriend (daar heeft hij wel z'n eigen tentje, en aangezien het mama's droomhuis is, slaapt ie er ook goed).
In het weekend zijn we ook regelmatig één hele dag weg. Hij doet dan hazenslaapjes in de wagen/autostoel/draagzak.
Hij lijkt er overigens geen last van te hebben, integendeel. Hij vermaakt zich prima, is op z'n gemak. Pakt z'n slaap. Maar ik ben eigenlijk best benieuwd wat jullie zoal doen met baby?
Loop je al bij een ziekenhuis dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:29 schreef danic het volgende:
Gek hè. In het begin had ze ook dit soort signalen, maar net op het moment dat ik aan de bel trok, ging het beter. En nu dit. Maar op de een of andere manier wil niemand hierin mee. De ha van de hap wilde ook geen medicatie voorschrijven. Ik weet ook niet waar ik het vandaan moet halen. Ik denk een ander ziekenhuis dan maar ofzo.
Ik ben bij de ka geweest ivm de poepproblemen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:31 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Loop je al bij een ziekenhuis dan?
Daar worstel ik ook mee idd. Hoe ik dat moet gaan afbouwen van 4 naar 3. Nu is het om 7:30, 11:30, 16u en 20u een fles met rond 15u fruithap en soepstengel en 18u groentehap. Ik geef nu sinds een week 6mnd+-groentehap en dat bevalt prima. Ik denk dat ik de ochtend en avondfles hou op hetzelfde tijdstip en de 2 middelste terugbreng naar 14u met 's ochtends rond 10u fruit. (Bedenk ik me net).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:21 schreef Incantrix het volgende:
Vraagje over flesvoeding trouwens: hoe strikt houden jullie je aan de op de verpakking aangegeven hoeveelheden? Kleine Peach mag eigenlijk maar 3 flessen nog, maar ze heeft eigenlijk nog steeds een 4 flessen-ritme. Moet ik nr. 4 gaan afbouwen? Van die forte-voeding gaan kopen? Ik stap liever niet over op een ander merk/type als het even kan
Toch reageren baby's daar soms heel sterk op. Bij M was dat vorig jaar ook al het geval. En ik vond het ook wel typisch dat ze precies rond 01:35 uur wakker en onrustig waren. 01:37 uur was het volle maan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:20 schreef danic het volgende:
Oh was dat het kyara?! Had ik dat geweten!
Ja ik heb een draagzak maar zelfs daarin blijft meneer wakkerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 08:21 schreef L-E het volgende:
Fieder, heb jij een draagdoek/draagzak voor L? Want zonder zou ik ook echt geen kant op kunnen, in de kinderwagen en maxicosi vecht hij enorm tegen de slaap terwijl hij in de doek zo weg is!
Hij is er al aan toe vind ik. Hij vraagt ook meer voeding nu en wordt volgende week 6 maanden. Spugen doet ie niet meer dankzij jbpm, die is sinds gisteren op en wordt overdag vervangen door rijstebloem en 's avonds komende week door iets van Bambix 6+ (vandaag starten met Bambix). Ik geloof nl meer in een langzame overgang naar 6+-eetritme dan cold turkey overstappen met alles. Flesvoeding 2 is ergens volgende week de laatste stap daarin.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:44 schreef danic het volgende:
Dat weet ik niet Inca. Ik ben ook niet onverdeeld enthousiast over die ka. Toen we daar kwamen kreeg ik een ophoging van de lactulose mee. Maar hij vroeg niet eens naar haar voeding. Dus de weg van de minste weerstand zeg maar.
Mandy, moet hij al naar 3 dan? Hij is jonger dan Rosalie. Ik zou het hem laten aangeven, meestal komt dat vanzelf wel.
Oh okeyquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef danic het volgende:
Het was ook niet lullig bedoeld hoor kyara. Het komt inderdaad vaker voor. Net als drukke kinderen en de dag erna storm. Je merkt het heel goed.
Hij maakt m'n gedichtjes voor Secret Santaquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat had Saar ook! Begon ineens Shakespear te quoten en verder te borduren op de string theory!!
Maar serieuS nu, waar merk je dat aan? Ben benieuwdEn hopelijk heb je nog wat slaap kunnen pakken
Belle, mooie foto's van je meisje
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:11 schreef Loj het volgende:
Oh en op verzoek: ik vind (al zal vast niet iedereen het er mee eens zijn) dat we een goede nacht hebben gehad. 2 sessies van een half uur en om 6 uur echt wakker en uit bed gegaan. Hier valt mee te leven.![]()
Ik ben zo blij dit te lezen!!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:11 schreef Loj het volgende:
Oh en op verzoek: ik vind (al zal vast niet iedereen het er mee eens zijn) dat we een goede nacht hebben gehad. 2 sessies van een half uur en om 6 uur echt wakker en uit bed gegaan. Hier valt mee te leven.![]()
In de draagdoek heeft ie niet zoveel extra kleding nodigquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:21 schreef ymme het volgende:
Ik ga vanmiddag ook de draagdoek eens uitproberen bij Dex
(mei tai).
Wat doe ik dex dan aan qua extra kleding? In de wandelwagen heeft hij een vestje met teddy erin aan en een lekkere deken over.
Ah ja, zo'n dingen zijn tof he?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:11 schreef Loj het volgende:
Nee, ik bedoelde meer, dingen aan me geven. Naar papa of de poes kijken als ik vraag waar ze zijn. Speeltjes aan me geven, dan tegen de bank aan gaan staan en dan het terugvragen om er mee te spelen. Dat vind ik slim
Dat dus....quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Wij doen trouwens ook heel veel buitenshuis. Behalve bij heel slecht weer gaan wij altijd een heel stuk fietsen, wandelen, naar vrienden of naar de kinderboerderij ofzo. S is juist op zijn best als we dat soort dingen doen. Ik heb daar zelf ook behoefte aan want S is er een die de hele dag wil voortbewegen. Dus die kan ik 9 van de 10 keer niet in de box oid neerzetten om even te gaan spelen. Dus het is echt heel vermoeiend (en soms saai) om hele dagen thuis te blijven. Ik denk dat hij eerder last heeft van onderprikkeling dan overprikkeling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |