abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132257548
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_132257596
Oh, je zag het dus wel ;)

Kuchende mannen :D Een van onze katten heeft een bankje waar ze aan mag krabben en dat doet ze áltijd als F net in slaap valt. Dan gaat zij namelijk ook slapen in een hangmandje vlakbij hem, en voor ze gaat slapen moet ze uiteraard haar nagels even scherpen :(

Spirit, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, dat haal je echt wel weer ergens anders in. Er zijn daar vast luiere werknemers dan jij. ^O^
pi_132257695
Ik haal het ook vast wel in en met deze vermoeidheid en net ziek geweest vind ik eigenlijk stiekem dat het ook wel even mag :@ Het is zo stom, ik werk zo dagen van 12 uur zonder overuren uitbetaald te krijgen, maar als ik dan 6 uur draai voel ik me schuldig :')

En mijn kuchende man is dan ook zo mooi. Dan ligt ie te kuchen, zeg ik dat hij even een slokje water moet nemen en dan krijg ik dit "NOU ZEG JE HOEFT NIET ZO TE SNAUWEN!". Echt, soms is het net een wijf :') O+

Herkennen de 5 a 6 maanden moeders dat trouwens, dat slapen ineens zo slecht gaat en baby VEEL drinkt? Een maand geleden dronk ze nog als een dweil.

Oh en het kdv hier doet maar aan 1 hapje per dag }:| Slackers.
Sarcasme. Herken het.
pi_132257722
Ik verander echt in een heks als manlief lawaai moet maken als L slaapt. :@ Hij kan nu meer lawaai hebben maar de eerste weken werd hij van ieder zuchtje wakker. Mn man kan ook zo overdreven niezen }:| met een soort oerkreet erbij, zo onnodig :{w

Suiker irritant van het krabben maar dat slapen vlakbij F vind ik echt heeeel aandoenlijk O+ O+
pi_132257770
Oh, ik zie dat we weer in een sprong zitten! Vanaf 22,5 week. Laat ze nou vandaag 23 weken zijn en al een paar dagen lopen te klooien. Najaaa, weten we dat ook weer O+ Gelukkig duurt deze maar 4 weken ipv 5 ;( :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_132258059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Ik haal het ook vast wel in en met deze vermoeidheid en net ziek geweest vind ik eigenlijk stiekem dat het ook wel even mag :@ Het is zo stom, ik werk zo dagen van 12 uur zonder overuren uitbetaald te krijgen, maar als ik dan 6 uur draai voel ik me schuldig :')

En mijn kuchende man is dan ook zo mooi. Dan ligt ie te kuchen, zeg ik dat hij even een slokje water moet nemen en dan krijg ik dit "NOU ZEG JE HOEFT NIET ZO TE SNAUWEN!". Echt, soms is het net een wijf :') O+

Herkennen de 5 a 6 maanden moeders dat trouwens, dat slapen ineens zo slecht gaat en baby VEEL drinkt? Een maand geleden dronk ze nog als een dweil.

Jep, hier is het een (nog steeds niet doorgekomen) tandje!
pi_132258257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
Oh, ik zie dat we weer in een sprong zitten! Vanaf 22,5 week. Laat ze nou vandaag 23 weken zijn en al een paar dagen lopen te klooien. Najaaa, weten we dat ook weer O+ Gelukkig duurt deze maar 4 weken ipv 5 ;( :'(
Hier is ie ook!
Niet zoals bij jou gelukkig, maar hij wil ons de hele tijd zien en als ik hem nu ophaal is hij eindelijk blij dat ik er ben O+ Hij heeft meer aandacht nodig dan normaal en slaapt ook niet elke keer direct vanzelf in. Maar er is wel iets aan het veranderen, dat is duidelijk.
Hij snapt ook ineens allemaal ingewikkeld speelgoed (zoals zo'n kralendoolhof(?!) en dat het muziekje uit een bepaalde toets van een muziekrups komt.
pi_132258310
Een sprong van 4 weken Spirit?! Mennnn..
En niet schuldig voelen hoor, wees gewoon blij dat je ff lekker hebt geslapen :) Als ik het zo lees maak je je uren echt wel!

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:50 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik was toen heel erg zoekende naar een ritme en een gevoel dat alles vanzelf gaat. Maar dat groeit vanzelf. Je hebt er zelf ook niet 100 % invloed op, je baby zal zelf ook een ritme gaan zoeken en dan groei jij daar vanzelf omheen :*
Bedankt voor je peptalk. Ik merk dat ik het echt best lastig vind, dat ik mijn tijd niet meer zelf kan indelen. Had ik kunnen weten natuurlijk, maar toch..zodra je een baby hebt bestaat er niet meer zoiets als een tijd en een ego. Althans, van jou niet..van baby daarentegen... Ik moet er echt aan wennen dat ik overal omheen moet plannen en dat zelfs zoiets als even naar AH voor een pak melk een halfuur duurt, want als ik dan zelf eindelijk zover ben (ik wil niet onopgemaakt en met slonshaar en in joggingbroek naar buiten) moet ik E. nog helemaal inpakken enzo en dat vind ik gewoon nogal een gehungst. Vaak combineer ik het boodschappen doen dan maar met een wandelingetje, anders vind ik het gewoon echt teveel gedoe :@
pi_132258639
Komt vanzelf goed Juud, echt waar. En lopend boodschappen doen is toch prima? Jij en je baby komen buiten, je heb je beweging en ook je boodschapjes in huis. Zo deed ik het ook altijd (en nog steeds wel).

Hier worden ook best grote stappen gemaakt. Vanochtend voor de 2e keer eerder wakker dan de kinderen (om 08:30 uur :o ). Maar 1 nachtvoeding tussen 00.00 en 08:30 uur). En net hebben ze elk een halve boterham plus wat water uit een tuitbeker weggewerkt. En vanochtend stond ik ook al versteld van de kracht in hun kaken dat ze zomaar een stuk nectarine konden eten. Wat dat betreft met ik wel verschil met M, denk echt dat dat door de bv komt dat hun kaakjes wat meer ontwikkeld zijn.
pi_132258973
Juud, ik lees jouw post, en moet aan dit stukje denken van Brigitte Kaandorp.

donderdag 17 oktober 2013 @ 13:39:36 #11
381212 Gulara
From the future
pi_132259140
Kyara, dat klinkt impressive! *O* Ze klinken al heel groot zo.

Juud, dat gaat wel makkelijker hoor. Nu Pi kan zitten en zelf spelen vind ik hem ook een stuk handzamer.
En ik ga je de tip geven die ik maanden geleden ook kreeg toen ik m'n eigen leven een beetje miste:
Geniet! O+ Niet 24/7, maar gewoon zo vaak als je kan! O+
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:39:53 #12
381212 Gulara
From the future
pi_132259151
Nu even bijvoorbeeld. O+
pi_132259163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Juud, ik lees jouw post, en moet aan dit stukje denken van Brigitte Kaandorp.

:D Ja, nou, dat dus. Hahahaha!

En Gulara: dat doe ik zeker! As we speak ligt ze als een kuikentje met een open snaveltje op mijn borst te snurken O+
pi_132259168
Fieder, mijn man niest net zoals jouwes :D We hebben wel eens gehad dat een oude dame in de supermarkt zo schrok van zijn nies dat ze haar evenwicht verloor en bijna met rollator en al in de bananen belandde :')

Hier drinkt Sticker nog steeds als een deurkruk. Verder is hij leuk en gezellig dus van een sprong geen sprake.
pi_132259202
Juud, dat komt goed! Ik vind het nu al makkelijker, nu hij niet elke 2 uur aan de borst wil. Hoe groter ze worden, hoe ruimer jouw bewegingsvrijheid wordt. :)
pi_132259244
Weten jullie trouwens wel hoe fijn jullie zijn? Zo fijn om van alle kanten tips en aanmoedigingen te krijgen O+
pi_132259249
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef Gulara het volgende:

En ik ga je de tip geven die ik maanden geleden ook kreeg toen ik m'n eigen leven een beetje miste:
Geniet! O+ Niet 24/7, maar gewoon zo vaak als je kan! O+
Dat is een mooie ja :D Net als het roze wolken verhaal.
pi_132259264
Dat niezen _O- Mijn vader doet dat ook. Hij is ook degene die altijd nét iets langer keihard doorklapt dan de rest van het publiek ;)

Ohja, ik wilde jullie nog iets vragen.
Sinds ik bevallen ben heb ik last van een soort witte berg en jeuk op de onderste helft van mijn achterhoofd. :{ Ik zweet ook meer in mijn slaap. Ik weet niet zeker of het daar iets mee te maken heeft, maar daardoor blijft mijn hoofdhuid 's nachts klam dus dat zou ik me kunnen voorstellen.
Omdat ik dacht dat het misschien iets hormonaals is vraag ik er hier even naar. Hebben anderen dit ook en is er een makkelijke oplossing?
pi_132259289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

Én je mag ook gewoon twee uur geen reet doen en naar je baby kijken. Dat is namelijk heel normaal! Dus niet denken "waarom heb ik nog geen make-up op en ik heb ook nog steeds geen boodschappen gedaan". Je hebt namelijk wél je baby eten gegeven en gekeken of je baby vrolijk wordt van liedjes zingen O+
pi_132259292
Suiker, ik heb dat de eerste paar maanden bovenop mijn hoofd gehad! Geen roos, maar idd een soort berg. En als ik dan even moest krabben, vielen er schilfertjes omlaag ;( Inmiddels is het weg, dus ik zeg: hormonen en wellicht wat vitaminetekort?
pi_132259310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:44 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Én je mag ook gewoon twee uur geen reet doen en naar je baby kijken. Dat is namelijk heel normaal! Dus niet denken "waarom heb ik nog geen make-up op en ik heb ook nog steeds geen boodschappen gedaan". Je hebt namelijk wél je baby eten gegeven en gekeken of je baby vrolijk wordt van liedjes zingen O+
Oh, deze moet ik onthouden O+
pi_132259319
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef L-E het volgende:
Suiker, ik heb dat de eerste paar maanden bovenop mijn hoofd gehad! Geen roos, maar idd een soort berg. En als ik dan even moest krabben, vielen er schilfertjes omlaag ;( Inmiddels is het weg, dus ik zeg: hormonen en wellicht wat vitaminetekort?
Ik heb het dus juist niét bovenop mijn hoofd (gelukkig, niemand ziet het dus), maarre.. welke vitaminen?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, deze moet ik onthouden O+
Ik vond dit echt lastig hoor :@ Nog steeds heb ik dat soms. Als ik met F ga wandelen heb ik niets nuttigs gedaan in die tijd, voor mijn gevoel dan.
pi_132259329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:40 schreef L-E het volgende:
Fieder, mijn man niest net zoals jouwes :D We hebben wel eens gehad dat een oude dame in de supermarkt zo schrok van zijn nies dat ze haar evenwicht verloor en bijna met rollator en al in de bananen belandde :')
:D _O-

Kyara knap hoor, nectarine eten! Brood eten is leuk O+ en wat fijn dat je nachten zo lekker gaan.
pi_132259352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik heb het dus juist niét bovenop mijn hoofd (gelukkig, niemand ziet het dus), maarre.. welke vitaminen?
Geen idee :D Ik had wel meer klachten dus ik ben een multivitamine gaan slikken, en wat beter gaan eten.
pi_132259364
Oh oeps, ik vergeet de meisjes! Kyara, dat klinkt inderdaad alsof er ineens heel veel verandert O+ Lekker kauwen :D
pi_132259409
En nog even mijn drietal. M komt steeds vaker met ze spelen O+

donderdag 17 oktober 2013 @ 13:49:49 #27
381212 Gulara
From the future
pi_132259457
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja genieten zul je ja! Met lekkende tieten, krijsend kind en stinkoksels. }:|

En ik doe ook wel eens gewoon ff een halfuurtje 'Papegaaitje leef je nog' met m'n baby. *O* Alleen klapt ie steeds mis. -O-
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:50:28 #28
381212 Gulara
From the future
pi_132259481
Ik snap M. wel. Ik zou ook met ze gaan spelen! O+
pi_132259482
Sorry Suiker, hier geen rare schilfers. Ik ben alleen maar kaal geworden. Ik heb nu zo'n hippe pony waar je echt niks meer kan O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132259508
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:49 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja genieten zul je ja! Met lekkende tieten, krijsend kind en stinkoksels. }:|

En ik doe ook wel eens gewoon ff een halfuurtje 'Papegaaitje leef je nog' met m'n baby. *O* Alleen klapt ie steeds mis. -O-
GULARA!! Heb je de hele tekst van dat liedje wel eens gelezen?? Mijn man heeft zo'n liedjesboek ergens vandaan getoverd. Het begint ermee dat de papagaai dood moet :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_132259512
Good for you! O+
Ik heb expres een hippe pony ;)
pi_132259536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:51 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

GULARA!! Heb je de hele tekst van dat liedje wel eens gelezen?? Mijn man heeft zo'n liedjesboek ergens vandaan getoverd. Het begint ermee dat de papagaai dood moet :'(
De tekst van het huidige liedje gaat als volgt:
Papegaai is ziek
en hij moet sterven,
geef hem appelmoes
al van conserven,
voor onze gaai, voor onze gaai,
voor onze allerliefste, zoete papegaai.
Papegaaitje leef je nog
Ieja deeja
Ja, meneer ik ben er nog
Ieja deeja
'k Heb m'n eten opgegeten
En m'n drinken laten staan
Ieja deeja
Poef!

Maar wanneer doe je dan klap?
pi_132259553
Als ie *poef* van zijn stokje valt, denk ik.
Sarcasme. Herken het.
pi_132259555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Ik reageer even heel selectief, maar echt? Dat vind ik belachelijk. Op ons KDV doen ze gewoon zo veel mogelijk wat de ouders aangeven, dus als ik vraag of ze J. 2 keer fruit, een soepstengel, brood, groenten en yoghurt willen geven, dan doen ze dat gewoon.

Weet je wat de reden is? Moeten alle kindjes mee in hetzelfde ritme ofzo? Kan me voorstellen dat dit boze kindjes oplevert die thuis wat anders gewend zijn...
pi_132259619
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik reageer even heel selectief, maar echt? Dat vind ik belachelijk. Op ons KDV doen ze gewoon zo veel mogelijk wat de ouders aangeven, dus als ik vraag of ze J. 2 keer fruit, een soepstengel, brood, groenten en yoghurt willen geven, dan doen ze dat gewoon.

Weet je wat de reden is? Moeten alle kindjes mee in hetzelfde ritme ofzo? Kan me voorstellen dat dit boze kindjes oplevert die thuis wat anders gewend zijn...
Ze staan aan het eind van de dag alleen op de groep, dus kunnen dan geen bezigheden doen die veel tijd vergen. Ik vroeg of ze rond half 5 Isa nog een groentehapje wilden geven, maar dat ging dus niet want "ze geven maar 1 hapje per dag". Als ze meer kan eten dan alleen prut die gevoerd moet worden, krijgt ze natuurlijk wel meer.
Sarcasme. Herken het.
pi_132259660
Nog even een dankjewel voor de lieve reacties van gisteren :* Het is fijn om te lezen dat het niet per se heel gek is allemaal en dat er ook 'oermoeders' zijn die ook hebben gezocht!

Coco, je spoiler is herkenbaar, zelfde als die van Gulara, het is hier ook meer zo'n rauw primitief gevoel ipv een kitscherig roze wolkje ;)
Coco, ook dat bedenken dat het soms gewoon niet allemaal is zoals je zelf voor ogen had of hebt, dat helpt een heleboel. Het besef maakt het al helder!

Loj :* Ik hoop heel erg dat de osteopaat toch de verlichting gaat brengen nog. Ik weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen, ik kan me niet voorstellen dat je nog op de been bent joh! Na anderhalve maand van minstens 4 voedingen per nacht loop ik onderhand op m;n wallen :') en dan heb ik sec volgens mij nog wel iets van 6 uur slaap :o

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
Ohh echt? Zou dat misschien hier ook samen mee kunnen hangen?
ze is nu 26 weken en het begon vanaf 20 weken dus... Wat zijn een beetje de kenmerken van deze?
pi_132259721
Omg dat liedje :')

Suiker, die berg heb ik ook! Ik hoop dat het vanzelf weer weggaat :'(

Kyara O+ Wat lief dat M. steeds vaker met ze wil 'spelen'! Het wordt natuurlijk ook steeds leuker om met ze te interacten, ook voor grote broer O+
pi_132259738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef bellelena het volgende:
ze is nu 26 weken en het begon vanaf 20 weken dus... Wat zijn een beetje de kenmerken van deze?
Tijdens deze weken speelt de vijfde sprong, de sprong van "relaties". Opeens in de wereld een grote plek en hij is maar een klein onderdeeltje. Het gaat ook om simpele dingen zoals de afstand tussen dingen, een blokje in de blokkendoos. Misschien gaat je baby ineens huilen als je verder van hem vandaan gaat.

Symptomen
Huilt meer, vaker of langer
Vraagt meer aandacht
Slaapt en eet slechter
Heeft een wisselend humeur
Vindt niet veel goed
Baby's beginnen ook te protesteren als ze verschoond of omgekleed worden.
Als ze vaker haar knuffel pakt en ermee knuffelt of praat is dat ook troost zoeken. ( O+ :'( )

Zo kun je helpen
Bekijk eerst wat voor kind je hebt, bijvoorbeeld motorisch snel of juist sociaal ingesteld? De een gaat motorische dingen verkennen terwijl de ander nu meer gaat "praten". Speel in op wat je kind wil. Voorbeelden:
-Kiekeboe
-Verstopspelletjes (waarbij je het verstopte een beetje ziet)
-Prentenboekjes kijken
-Zang- en bewegingsspelletjes
-Een doos met speelgoedinhoud (het leukste is nu om het eruit te halen!)
-Zit- en staspelletjes

Vaardigheden
Kunnen en interesses na sprong:
-interesse in mensen die anders doen dan normaal
-immense interesse voor details zoals stickertjes, labels,
-tilt dingen op om te kijken of er iets onder zit
-probeert veters los te pulken
-gooit iets om om de inhoud te bekijken
-stopt eten in de mond van een ander ( O+ )
-legt verbanden tussen woorden en daden
-blaast
-protesteert als papa of mama wegloopt
-imiteert klanken met zijn tong
-gaat met een beetje hulp staan door zich op te trekken (Dit geldt niet voor Nin want she walked before she was born)

[ Bericht 9% gewijzigd door Suikertante op 17-10-2013 14:03:09 ]
pi_132259898
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:25 schreef Kyara het volgende:
Hier worden ook best grote stappen gemaakt. Vanochtend voor de 2e keer eerder wakker dan de kinderen (om 08:30 uur ). Maar 1 nachtvoeding tussen 00.00 en 08:30 uur). En net hebben ze elk een halve boterham plus wat water uit een tuitbeker weggewerkt.
Het worden gewoon hele kinderen, die meisjes van jou! Ze zijn ook al negen maanden bedenk ik nu opeens :o

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:16 schreef Juud-- het volgende:
Ik merk dat ik het echt best lastig vind, dat ik mijn tijd niet meer zelf kan indelen.
Ja hai, welkom in je nieuwe leven :+ Serieus: dat is ook gewoon heel lastig, ik heb daar echt wel een maand of wat aan moeten wennen, dat mijn baby niet naadloos in mijn leven schoof zoals ik van plan was, maar dat óók ik alles moest laten vallen en langzaam opnieuw rond mijn baby moest opbouwen. Precies zo'n ouder die ik niet zou worden. Tuurlijk staat baby op 1, maar hey, ik had zelf ook nog een leven :{w

Probeer het te gaan accepteren, berusting was voor mij het codewoord. Geen enorme verwachtingen en grootse do lists hebben voor al die vrije tijd die je nu hebt, maar het per dag bekijken en bedenken dat alles wat je op een dag hebt hebt gedaan naast voor je baby zorgen mooi meegenomen is. Je vindt vanzelf je weg erin, maar het duurt wat langer als je krampachtig probeert vast te houden aan je leven zonder baby.

En je hebt nu nog verlof, heerlijk dat je een uur erover kan doen om weg te gaan, en lekker op dinsdagochtend om half elf bij de bakker en de viswinkel kan staan, en daarna nog een rondje kan lopen in het zonnetje als je daar zin in hebt. Gewoon omdat je nog alle tijd hebt. Later moet je weer dingen, nu nog niet. Het enige dat je nu moet is wennen aan je nieuwe leven. Maar het komt goed!
pi_132259908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef bellelena het volgende:

Het is dat ik geen zin heb om te werken... :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:03:01 #41
381212 Gulara
From the future
pi_132259926
Pi zit al z'n halve leven in z'n slechte-nachten-sprong. }:|

En ik begin inderdaad halverwege met papegaaitje leef je nog. ;)
Maar vooralsnog zing ik nog alles tegen hem.
pi_132259956
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@
pi_132259982
Voeg Suiker's post en de mijne samen en je hebt het hele oei ik groei boek :D
Sarcasme. Herken het.
pi_132260113
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef Mineola het volgende:
Het worden gewoon hele kinderen, die meisjes van jou! Ze zijn ook al negen maanden bedenk ik nu opeens :o
Ja, volgende week 9 maanden alweer :o
pi_132260134
quote:

[..]

SPOILER
Dat kunnen ze niet allemaal hoor, met 26 weken. Dan hebben ze voor het eerst tóegang tot die vaardigheden. :{w Mijne is twee keer zo oud en kan dat nog niet eens allemaal. En nee grapjassen, hij loopt niet hopeloos achter!

En die kinderliedjes van vroeger hebben dramatische teksten ;o (ik noem bijv 'in een groen groen groen groen knollenland :X)
Helaas ken ik die van nu niet dus het assortiment hier is eh...nogal beperkt.
pi_132260200
Kyara die foto's O+

F kon een paar dingen uit het lijstje al, maar van andere dingen denk ik dat het nog best een poos gaat duren voordat hij ze onder de knie heeft ;)
pi_132260369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ze staan aan het eind van de dag alleen op de groep, dus kunnen dan geen bezigheden doen die veel tijd vergen. Ik vroeg of ze rond half 5 Isa nog een groentehapje wilden geven, maar dat ging dus niet want "ze geven maar 1 hapje per dag". Als ze meer kan eten dan alleen prut die gevoerd moet worden, krijgt ze natuurlijk wel meer.
Hier staat de leidster de hele dag alleen op de groep, want te kleine groep voor 2 leidsters. Wel heeft ze soms een stagiair. J. krijgt dus gewoon zijn groente gevoerd rond 4 uur/ half 5 (en hulp bij al zijn andere eten, want zelf wil ie wel, maar dan eindigt het overal behalve in zijn mond). Ik vind het echt vreemd, kind moet toch eten, want honger, en als ie dat niet zelf kan, moeten ze dus helpen.

Hier komt op drukke momenten volgens mij een van de leidsters van de peutergroepen helpen, als ik J. eens vroeg ga halen is zij er soms ook.
pi_132260479
Leuk he, die sprongetjes... :( Ik was eerst sceptisch, maar het is gewoon eng hoe goed het klopt bij J.

Hier zitten we nu middenin de 8 maanden sprong, en af en toe is het idd drama. Vooral het beziggehouden willen worden, en paniek als ik wegloop :'( . Tegen m blijven kletsen helpt soms, en extra knuffelen...
pi_132260504
MM dat herken ik dus wel, maar hij slaapt gelukkig nog steeds erg goed. Dat maakt elk sprongetje een relatief feest. Als jullie ervaringen hier soms lees..
pi_132260612
Ja MM ik snap he took niet zo goed, want ze krijgt wel gewoon de fles natuurlijk als ze honger heeft. Ze krijgt daar 2 grote flessen en 1 potje in de ochtend. Naja, ik ga me er niet druk om maken verder. Ze gaat daar 1 dag per week heen, dus het is allemaal prima te overzien.
Sarcasme. Herken het.
pi_132260682
Kyara O+
IK herken hier ook de sprongetjes duidelijk. :Y

Mijn baby speelt kiekeboe met mij, uit eigen initiatief O+ O+ O+ hij "kruipt" achter de bank en dan kijkt ie grijnzend om t hoekje tot ik kiekeboe roep en dan gaat ie gierend snel weer weg.
En hij zit echt tegen t kruipen aan nu, knietjes en armpjes bewegen al mee, alleen in de verkeerde volgorde :') O+
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:25:32 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132260788
Fieder dat kiekeboe klinkt echt heeeeel erg lief! O+

Ohja en die sprong-kenmerken komen me hier ook wel bekend voor :Y
pi_132260977
Ik vind het op zich niet zo gek Spirit... Wel dat zo heel strikt 1x een hapje zeggen, het duurde even voor ik door had dat ze niet letterlijk maar één hapje krijgt :@ maar bij ons wordt ook geen groente en fruit meer gegeven na half vijf geloof ik. Dan wordt het gewoon te druk met ophalen en zo.

Fruit krijgen ze 's ochtends, en als je als ouder graag wil dat je kind 's middags daar groente krijgt (of nog een keer fruit, in jouw geval), dan moet je dat zelf meegeven en dan wordt het dus voor half vijf gegeven. Maar goed, wat je zegt, een fles kost natuurlijk ook tijd, dus wat is het verschil? Misschien dat ze bij ons na half vijf ook meer geen flessen geven, dat weet ik eigenlijk niet.

Eén leidster op een babygroep, hoe klein de groep ook is, vind ik best ondoenbaar eigenlijk. Ik zou dat zelf niet fijn vinden MM. Juist baby's hebben veel één-op-één verzorging nodig waarbij je niet in 2 minuten klaar bent.

Fieder wat leuk! Kiekeboe is hier ook nog altijd een groot succes. Lachen met geluid is zo tof! O+
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:33:33 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132261090
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef Spirit82 het volgende:
Sorry Suiker, hier geen rare schilfers. Ik ben alleen maar kaal geworden. Ik heb nu zo'n hippe pony waar je echt niks meer kan O+
Boks :') mensen vragen me nu ook echt of ik naar de kapper ben geweest :')

Oh en suiker, je hebt helemaal gelijk over dat 'nietsdoen' _O_

Juud, echt, laat zolang je nog verlof hebt even alle 'moeten' los! Straks gaat alles echt makkelijker, nu is het nog wennen en dan moet je het jezelf niet moeilijker maken dan het is. Boodschappen combineren met wandelen is juist goed! En douchen kan ook met baby in de badkamer als ze niet alleen wil zijn :)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:35:28 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132261156
In E's boekje stond vandaag dat ze er niet aan toe waren gekomen om haar fruit te geven, en dat ze dat zo jammer vonden want ze waren zo benieuwd hoe het zou gaan! O+

Zijn echt leuke leidsters daar :Y
pi_132261337
Het is niet maar 1 leidster hoor (1 per max 3 kinderen), maar vanaf een bepaalde tijd wel. Volgens mij begint de 1 om 7 uur en gaat om half 4 naar huis ofzo, de ander komt later en blijft tot 6 uur. Ik heb ook gevraagd of het uitmaakte of ik zelf een potje mee gaf, maar dat maakte niets uit. Ze gaven 1 potje per dag en verder alleen de fles. Verder heb ik niets te klagen over het KDV hoor, de leidsters zijn ook super en ik weet zeker dat ze alle kindjes super verzorgen. Maar dit is wel een minpuntje.
Sarcasme. Herken het.
pi_132261341
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:30 schreef Mineola het volgende:
Eén leidster op een babygroep, hoe klein de groep ook is, vind ik best ondoenbaar eigenlijk. Ik zou dat zelf niet fijn vinden MM. Juist baby's hebben veel één-op-één verzorging nodig waarbij je niet in 2 minuten klaar bent.

Fieder wat leuk! Kiekeboe is hier ook nog altijd een groot succes. Lachen met geluid is zo tof! O+
De babygroep bestaat momenteel uit 3 babytjes, dus zo gek is het niet dat er maar 1 leidster is ;)
Met stagiair erbij is het eigenlijk best luxe... Toen ik J. gisteren kwam ophalen sliepen ze alledrie, en had de leidster zowaar even tijd om thee te drinken....

En als ze echt alledrie tegelijk piepen, dan moeten ze maar even wachten, moet thuis ook toch, als je broertjes en zusjes hebt? J. krijgt trouwens genoeg 1 op 1 aandacht, daar twijfel ik niet aan, hij spendeert regelmatig uren op schoot. Is gewoon nu al een womanizer >:).

Bedenk me net dat de kindjes meestal alledrie rond half 6 opgehaald worden, dus misschien dat ze dat ook incalculeert. Lees regelmatig in zn schriftje dat ie zn groenten pas om kwart voor 5 op heeft omdat ie zo laat wakker was... En er is dus een invlieg-peutergroepleidster in noodgevallen.
pi_132261481
M kreeg gewoon zijn flesjes op de door mij aangegeven tijden en fruit kreeg hij gelijk met de andere kindjes. Avondeten (potjes) deden ze alleen tot 1 jaar. Vanaf 1 jaar gaan ze er vanuit dat kinderen gewoon thuis met de pot mee-eten. En dan inderdaad voor 17.00 uur ivm ophalen en zo.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:48:59 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132261627
Hier zijn ze meestal na 4 uur buiten met de kinderen. Als het mooi weer is dan. Volgens mij proberen ze alle eten enzo voor die tijd te plannen.

Alhoewel ik ook wel eens een kindje buiten aan tafel heb gezien met een boterham. Die had dan misschien geslapen tijdens het broodmoment ofzo.
pi_132261882
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:40 schreef Spirit82 het volgende:
Het is niet maar 1 leidster hoor (1 per max 3 kinderen), maar vanaf een bepaalde tijd wel. Volgens mij begint de 1 om 7 uur en gaat om half 4 naar huis ofzo, de ander komt later en blijft tot 6 uur. Ik heb ook gevraagd of het uitmaakte of ik zelf een potje mee gaf, maar dat maakte niets uit. Ze gaven 1 potje per dag en verder alleen de fles. Verder heb ik niets te klagen over het KDV hoor, de leidsters zijn ook super en ik weet zeker dat ze alle kindjes super verzorgen. Maar dit is wel een minpuntje.
nee, ging om MM en niet om jullie. Bij ons gaat het ook zo, vroege en late diensten. Wat zijn ze strikt daarin dan! Maar misschien ook vanwege wat Kyara zegt en wat bij ons ook een beetje de gedachte is, dat avondeten in principe thuis gebeurt, net als ontbijt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:41 schreef mousemicky het volgende:
De babygroep bestaat momenteel uit 3 babytjes, dus zo gek is het niet dat er maar 1 leidster is Met stagiair erbij is het eigenlijk best luxe... Toen ik J. gisteren kwam ophalen sliepen ze alledrie, en had de leidster zowaar even tijd om thee te drinken.... En als ze echt alledrie tegelijk piepen, dan moeten ze maar even wachten, moet thuis ook toch, als je broertjes en zusjes hebt? J. krijgt trouwens genoeg 1 op 1 aandacht, daar twijfel ik niet aan, hij spendeert regelmatig uren op schoot. Is gewoon nu al een womanizer .
Drie kindjes is idd wel heel weinig ja. Tuurlijk moeten ze wel eens even wachten, maar het ging mij er om dat er nooit iemand als backup is om in elk geval te gaan kijken wat er is (maar die is er dus wel). En dat de andere kindjes dan dus alleen worden achtergelaten als er eentje verschoond of in bed gelegd moet worden.
pi_132261964
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:57 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Tijdens deze weken speelt de vijfde sprong, de sprong van "relaties". Opeens in de wereld een grote plek en hij is maar een klein onderdeeltje. Het gaat ook om simpele dingen zoals de afstand tussen dingen, een blokje in de blokkendoos. Misschien gaat je baby ineens huilen als je verder van hem vandaan gaat.

Symptomen
Huilt meer, vaker of langer
Vraagt meer aandacht
Slaapt en eet slechter
Heeft een wisselend humeur
Vindt niet veel goed
Baby's beginnen ook te protesteren als ze verschoond of omgekleed worden.
Als ze vaker haar knuffel pakt en ermee knuffelt of praat is dat ook troost zoeken. ( O+ :'( )

Zo kun je helpen
Bekijk eerst wat voor kind je hebt, bijvoorbeeld motorisch snel of juist sociaal ingesteld? De een gaat motorische dingen verkennen terwijl de ander nu meer gaat "praten". Speel in op wat je kind wil. Voorbeelden:
-Kiekeboe
-Verstopspelletjes (waarbij je het verstopte een beetje ziet)
-Prentenboekjes kijken
-Zang- en bewegingsspelletjes
-Een doos met speelgoedinhoud (het leukste is nu om het eruit te halen!)
-Zit- en staspelletjes

Vaardigheden
Kunnen en interesses na sprong:
-interesse in mensen die anders doen dan normaal
-immense interesse voor details zoals stickertjes, labels,
-tilt dingen op om te kijken of er iets onder zit
-probeert veters los te pulken
-gooit iets om om de inhoud te bekijken
-stopt eten in de mond van een ander ( O+ )
-legt verbanden tussen woorden en daden
-blaast
-protesteert als papa of mama wegloopt
-imiteert klanken met zijn tong
-gaat met een beetje hulp staan door zich op te trekken (Dit geldt niet voor Nin want she walked before she was born)
quote:

[..]

SPOILER
Wow, heeeeel herkenbaar! Kiekeboe spelen is een grote hit, en ze kan het ook al zelf net als bij Fieder O+ En gisteren zat ze allemaal veters van schoenen los te pulken O+ En ze heeft inderdaad ook al een klein poosje keiveel interesse in labeltjes en andere prigelige dingen (met die mollige vingertjes O+) Ze blaast en pffrrrt de hele dag en kan inderdaad ook dingen echt gooien!
Die andere dingen ook eens checken zeg! Ben benieuwd! Balletje rollen, ja/nee, zwaaien (deed ze laatst ook een keer toen m'n vader naar d'r zwaaide, zwaaide ze spontaan terug!), dingen uit een doosje halen, eens kijken of ze dat ok allemaal hip vindt :D

Kiekeboek en sta/zit/dans/zing spelletjes zijn ook erg in trek dus, zoals 'klap eens in je handjes' en 'damespaard'. En kiekeboe doet ze dus ook zelf, d'r gezicht verstoppen en dan weer kijken en heel hard lachen als je dan 'kiekiek' roept O+

En ze is ook veel aan het 'kletsen', ook 'mama' (nog niet gericht aan mij trouwens), klinkt
zo schattig O+

Eten in de ander z'n mond stoppen, nohhhhh, hier zijn dat vingertjes vooral nu :P
pi_132262048
Damespaard vindt Isa ook geweldig, vooral als ze bij boerenknol helemaal door elkaar geschud wordt. Dan is het echt gieren van de pret :D

Belle, muts, lees je eigen posts eens een keer terug als je je weer onzeker voelt ;) O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132262108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:02 schreef Spirit82 het volgende:
Damespaard vindt Isa ook geweldig, vooral als ze bij boerenknol helemaal door elkaar geschud wordt. Dan is het echt gieren van de pret :D

Belle, muts, lees je eigen posts eens een keer terug als je je weer onzeker voelt ;) O+
O+ O+

Wij doen altijd nog na de boerenknol nog de 'vliegende beer' en tillen d'r dan zo de lucht in, ook een enorm succes :D

En :@ het was me helemaal nog niet per se zo opgevallen, het gaat zo snel maar op een of andere manier ook weer zo geleidelijk!
pi_132263607
"IK EET JE BED OP!!!" *hap*

Had je die komkommer nou al gegeven Belle?
Sarcasme. Herken het.
pi_132263631
Lief! O+
pi_132263823
omg Nin O+
Kyara, in zwart/wit zijn je meiskes helemaal niet meer uit elkaar te houden ;( en kijk M. genieten!
pi_132264288
Belle ze is echt te schattig O+
en wat een bos haar al!
pi_132264691
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:47 schreef Spirit82 het volgende:
"IK EET JE BED OP!!!" *hap*

Had je die komkommer nou al gegeven Belle?
Nee, net nog niet, nu wel :o :o :o

Ik heb gefilmd, volgt later! :Y)
Ze vond het erg lekker ^O^
pi_132265002
Leukleuk!
F vermoordt ze nu echt met brute kracht O+
pi_132265529
Haha, ja Isa ook. Die trekt ze helemaal uit elkaar :7
Na jullie tip ook reepje paprika gegeven, vond ze echt Heerlijk met een hoofdletter H!! Zo leuk om te zien ook, dat gekauw en geknaag O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132265898
paprika krijgen ze hier echt niet hoor.
pi_132266072
Heb ik het nou verkeerd gelezen? Waarom krijgen die van jou geen paprika Kyara?
Sarcasme. Herken het.
pi_132266370
Ben ik ook benieuwd naar, volgens het schema van Kleintjes mag het vanaf 6 maanden al?

Ik zie nu ook dat pindakaas ook 'al' vanaf negen maanden mag, wist ik ook niet. (vroeg iemand dat niet laatst?)
Ivm noten wacht ik er toch nog maar even mee. Pinda's zijn dan wel geen noten, maar er staat wel vaak op dat er nootresten en zo in zitten. Maar goed, hij is nog altijd blij met boter, kaas, appelstroop en abrikozenprut op brood :D
pi_132266462
oh sorry.... had ik even moeten verklaren :D

Ze krijgen geen paprika omdat ik paprika zo ongelooflijk vies vind dat ik het niet eens wil/kan snijden.....
pi_132266655
_O-

Ik schrok serieus, was al bang dat ik m'n kind aan het vergiftigen was ofzo :')
Sarcasme. Herken het.
pi_132266721
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:56 schreef Mineola het volgende:
Drie kindjes is idd wel heel weinig ja. Tuurlijk moeten ze wel eens even wachten, maar het ging mij er om dat er nooit iemand als backup is om in elk geval te gaan kijken wat er is (maar die is er dus wel). En dat de andere kindjes dan dus alleen worden achtergelaten als er eentje verschoond of in bed gelegd moet worden.
Oh, maar ze kunnen hier vanaf de verschoonplek en de keuken alle kindjes zo zien hoor, een en al glas. Ook de slaapkamertjes hebben een ruit in de deur, dus daar ook niet helemaal uit t zicht. Heb er wel vertrouwen in dat t goed komt ;)
pi_132267027
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:59 schreef Kyara het volgende:

Ze krijgen geen paprika omdat ik paprika zo ongelooflijk vies vind dat ik het niet eens wil/kan snijden.....
_O-
En dan gun je het je kinderen niet eens? :{w

:+
pi_132267187
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:59 schreef Kyara het volgende:

Tsssk, paprika is kei lekker :Y)

(vindt J. gelukkig ook!)
pi_132268818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:14 schreef Suikertante het volgende:
[...]
Shandaly, waarom ga je nog naar het weeguurtje eigenlijk, voor de leuk of zijn er meer redenen?
Ik ga vandaag omdat we dat twee weken geleden hebben afgesproken. En ik ging twee weken geleden omdat mijn (kolf)productie nogal inzakte, en ik bang was dat Femmetje niet genoeg binnen kreeg, en dus wilde checken. Het groeilijntje dipte inderdaad toen, dus de afspraak was om vandaag weer te wegen om te kijken of het weer wat bijgetrokken was. Zo ja, niets aan de hand, zo niet, dan zouden we gaan overleggen of we al met groentehapjes zouden beginnen.

En dit is het resultaat van vandaag:

Ze doet het prima! *O* Het 3 keer per werkdag kolven, zelf nog meer drinken en de domperidon hebben gewerkt! Ze mag nog een paar weekjes wachten op haar eerste groentehapje dus :) Ze is ook stukken tevredener na een voeding nu... ik ben blij!!

(/ego, sorry)
pi_132269029
Dat ziet er goed uit shandaly.

Ik had vandaag een 6mnd oude baby op schoot. Dat was heul geen baby meer.
pi_132269485
Ik ga morgen toch de huisarts bellen.
Als ik hem in bed leg, 30/60 min ná een fles (en ik heb hem dan zeker 30 min rechtop gehouden), dan gaat hij rustig liggen, binnen enkele minuten begint het. Slikken, klinkt als een oude rochelende man, hees. In slaap vallen, en dan zo ineens paniek. Ogen wijd open, wilt trappelen en met zijn armen gaan zwaaien (maar ligt ingebakerd). Ik verdenk toch echt een lichte vorm wellicht, van verborgen reflux.
pi_132269962
Wat fijn Shandaly! Ze gaat weer omhoog *O*

HA bellen kan zeker geen kwaad Ymme.
pi_132270603
*O* Wat goed Shandaly! Dat ziet er hartstikke mooi uit!

Ymme, wat klinkt dat naar! :*

En dan tatata, het komkommerfilmpje!
Het is een beetje lang, want ook voor de opa's en oma's, maar het gaat om het idee :Y)

komkommer door bl0emetje - Jilke

Ook nog even de bijbehorende foto's:

[ Bericht 10% gewijzigd door bellelena op 17-10-2013 19:49:38 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:45:04 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132271519
Belle! Om op te vreten zeg, wat een drollig kind! O+
pi_132271786
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:45 schreef Juud79 het volgende:
Belle! Om op te vreten zeg, wat een drollig kind! O+
O+ Vinnikook!
pi_132272374
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:56 schreef Mineola het volgende:
Ben ik ook benieuwd naar, volgens het schema van Kleintjes mag het vanaf 6 maanden al?

Ik zie nu ook dat pindakaas ook 'al' vanaf negen maanden mag, wist ik ook niet. (vroeg iemand dat niet laatst?)
Ivm noten wacht ik er toch nog maar even mee. Pinda's zijn dan wel geen noten, maar er staat wel vaak op dat er nootresten en zo in zitten. Maar goed, hij is nog altijd blij met boter, kaas, appelstroop en abrikozenprut op brood :D
Ja dat was ik, ik had dat ook gelezen. Ik wacht ook nog even met pindakaas. L kreeg boterhamworst, hij werd helemaal wild :D Zou paprika niet erg scherp zijn op de maag?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:44 schreef ymme het volgende:
Ik ga morgen toch de huisarts bellen.
Als ik hem in bed leg, 30/60 min ná een fles (en ik heb hem dan zeker 30 min rechtop gehouden), dan gaat hij rustig liggen, binnen enkele minuten begint het. Slikken, klinkt als een oude rochelende man, hees. In slaap vallen, en dan zo ineens paniek. Ogen wijd open, wilt trappelen en met zijn armen gaan zwaaien (maar ligt ingebakerd). Ik verdenk toch echt een lichte vorm wellicht, van verborgen reflux.
Goed idee. Misschien is het niet zo maar dan weet je dat ook weer. Mocht het wel reflux blijken, dan vragen ze eerst wat je er zelf al aan doet. Rechtop na de voeding, bedje schuin bijv.

Belle geweldig :D dat gesmak!!!
pi_132272428
Leuk Belle!! O+ Ik geef steeds een groot stuk wat ik in het middel smaller maak zodat hij het goed kan pakken, maar ik denk eigenlijk dat hij een plakje intussen ook best vast kan houden!

Shandaly wat een mooi stijgend lijntje, fijn dat je werk niet voor niets is geweest! ^O^

En Ymme, dat klinkt rot zeg. Ik zou ook de HA bellen en kijken wat hij/zij zegt.
pi_132272501
Shandaly wat fijn *O* O+
pi_132272799
Shandaly wat fijn! Al die moeite ook niet voor niets!

Belle wat een geweldig mooi kind heb je! Heerlijk om haar zo te zien eten.

Ymme heb al in relfuxtopic gereageerd. Goed dat je gaat!

Kyara wow je kids. Zo lief! En wat heerlijk dat M lekker meespeelt. Hier is het op het moment vooral 'ruzie'.
N maakt alles kapot of pakt alles af van grote broer. Is ook niet leuk natuurlijk.

N heeft weer een doorkomende tand tot bloedens toe (net hele tandenborstel vol bloed). Fingers crossed voor vannacht maar!
pi_132272827
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:06 schreef Suikertante het volgende:
Leuk Belle!! O+ Ik geef steeds een groot stuk wat ik in het middel smaller maak zodat hij het goed kan pakken, maar ik denk eigenlijk dat hij een plakje intussen ook best vast kan houden!

Shandaly wat een mooi stijgend lijntje, fijn dat je werk niet voor niets is geweest! ^O^

En Ymme, dat klinkt rot zeg. Ik zou ook de HA bellen en kijken wat hij/zij zegt.
Plakje ging hier dus prima zoals je ziet! Ze heeft uiteindelijk zelfs een gat in het midden gegeten/gesabbeld :D
pi_132272860
AM, auw, dat klinkt naar! Ik hoop dat ie snel door is, zonder verder bloedvergieten :*
pi_132278160
Zo.. nu even tijd om wat minder /ego te reageren :)

Belle O+ Wat een prachtig plaatje, dat mooie meisje van je terwijl ze een stukje komkommer sloopt O+

AM, wat sneu van dat tandje. Maar als het bloedt, is ie door, toch? Dan heb je het ergste misschien wel gehad nu.

Pindakaas vanaf 9 maanden.. hmm... Al was het dan niet vanwege allergiekansen, dan wel omdat het zo'n plakkerige hap wordt waar ik zelf soms nog moeite mee heb om 't weg te krijgen, laat staan zo'n kleintje ;)

Ymme, wat klinkt dat naar zeg... Ik hoop dat de huisarts morgen iets voor jullie kan betekenen.

_O- Kyara en paprika.. mijn eerste reactie was ook iets van "huh, daar is toch niets mis mee?" Lijkt me lastig als je geen paprika lust trouwens. Er zijn toch wel heel veel gerechten waar het standaard in zit enzo...

Bij ons op het kdv beginnen en eindigen ze ook op halve kracht. Alleen tussen 9 en half vijf is er volle bezetting geloof ik. We hadden het er toevallig vandaag over dat het eigenlijk best vervelend is dat als je 's ochtends om 8 uur je kindjes komt brengen, er maar zo weinig leidsters zijn, en het niet altijd duidelijk is waar we Femke kunnen laten en aan wie we eventuele bijzonderheden moeten vertellen... Ik ga het bij de volgende OC-vergadering maar eens op de agenda zetten ;)

Fieder, dat kiekeboe klinkt zo lief en leuk! En dat kruipen... O+ heb je er een filmpje van? ;)

Loj, hoe is het vandaag overdag gegaan? Heb je nog effect gemerkt van de osteopaat? Ik duim voor een betere nacht!

Prachtige foto weer, Kyara!

Dat stukje van Brigitte Kaandorp _O-
Ik dacht zelf meer aan deze van haar:
pi_132279084
Cwen wat zielig :*

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:27 schreef Fieder het volgende:

Loj :* heeel veel sterkte meid en ik hoop echt dat je snel effect gaat zien. En hou eens op met je excuses aanbieden, ik denk dat niemand hier je een zeur vindt hoor.

+1.
Excuses aanbieden hoeft echt niet. En dat je af en toe aangeeft dat je het zwaar vindt hoef je jezelf ook niet schuldig over te voelen. Nachtenlang heel weinig slapen is gewoon heel moeilijk. En ik vind jou heel sterk overkomen. Dus klagen mag echt wel. Daar is dit forum ook voor. Iedereen weet dat je echt heel veel van Ow houdt. :*

Ferrari :* voor jouw nacht

Leuk die verhalen over douche ontbijtrituelen. Nu ze bijna 9 maanden is douche ik of met haar of als ze op bed ligt (ik douche bijna altijd 's avonds)
Doordeweeks sta ik op voor haar en drink rustig mijn koffie. Dan om 6.15 maak ik haar wakker, verschoon ik haar luier en geef haar flesje. Na haar flesje kleed ik haar aan en zijn we klaar om weg te gaan (met spuug of poepincidenten ben ik iets later weg)
In het weekend ik geef ik eerst haar ontbijt (flesje) en dan zet ik haar op de grond om te spelen en ga ik zelf ontbijten. (soms krijgt ze dan een droge cracker, zodat ze mee kan eten)
In mijn zwangerschapsverlof ontbeet ik vaak terwijl ik haar bv gaf. Douchen deed ik of in de ochtend als ze op bed lag of in de avond als ze op bed lag. Heel af en toe klaagde ze inderdaad terwijl ik aan het douchen was, maar ik heb haar dat kwartier die ik bezig was even laten klagen. Ik heb nooit echt meegemaakt dat ze helemaal over de rode was alleen. Dat maakte het misschien wel makkelijker
Maar toch heb ik de eerste weken als zwaar ervaren met de gebroken nachten, het overweldigende gevoel (geen roze wolk, maar veel dieper en enger voelde het aan) en het wennen aan elkaar. De laatste paar weken van mijn verlof begon het echte genieten pas.

Danic wat een pech :*

Spirit ik snap dat je jezelf schuldig voelt. Maar na zulke nachten ben je bijna ziek van vermoeidheid. Fijn dat je overdag hebt bij kunnen slapen

Suiker wat lief van die kat O+

Kyara wat een geweldige nacht. En wat leuk dat ze goed kunnen eten O+

Dat filmpje van Brigitte van Kaandorp is geweldig. Ik realiseerde me wel waarom ik de ochtenden niet zo moeilijk vind. Ook voordat zij er was had ik drie kwartier nodig om weg te komen. Ik deed alles op mijn gemak altijd. Haasten lukte me dus gewoon nooit :@

Gulara die tip van genieten is echt heel mooi. O+

Kyara jouw drietal O+

Spirit wat raar zeg bij jou op het het KDV. Bij ons krijgen ze zelfs rond vijven nog eten
En ze krijgt fruit, warm eten en rijsttafel daar. En haar flesjes

Belle wat lief die foto O+
En ik zie nu oom de foto's en het filmpje van de komkommer O+

Shandaly je ziet duidelijk dat ze over haar dip heen is *O*

Animalmix. Wat zielig die tandjesleed bij je meisje :*

SS heb ik maar half kunnen bijhouden deze week. En vandaag nog helemaal niet. Dat maak ik morgen weer goed :@
pi_132280155
Owowowow, even ego. Vanmiddag las ik over jullie kiekeboe spelletjes en stiekem was ik jaloers want Isa deed daar niks mee. Wil ik haar na haar late middagslaapje uit bed pakken, trekt ze zo haar olifant over haar gezicht (ze hield hem ook nog eens aan beide oren vast, te lief) en daarna trok ze hem een stukje omlaag om er lachend overheen te gluren. En dat deed ze heel vaak achter elkaar O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132280193
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:46 schreef Spirit82 het volgende:
Owowowow, even ego. Vanmiddag las ik over jullie kiekeboe spelletjes en stiekem was ik jaloers want Isa deed daar niks mee. Wil ik haar na haar late middagslaapje uit bed pakken, trekt ze zo haar olifant over haar gezicht (ze hield hem ook nog eens aan beide oren vast, te lief) en daarna trok ze hem een stukje omlaag om er lachend overheen te gluren. En dat deed ze heel vaak achter elkaar O+ O+ O+
O+ O+ O+

Zo herkenbaar meteen
pi_132280280
quote:
Jaaa, wat super schattig! En dat jij dan heel hard 'kiekkiek' roept en zij weer heel hard moet lachen daarvan O+ O+
pi_132280342
quote:
:D ik ging het ook nog maar eens proberen en F moest zó lachen, echt schuddebuiken! O+

Iets heel anders, vanmiddag trok ik zijn pak uit en toen zat er een autootje in _O-
Volgende week maar even teruggeven aan de gastouder ;)
pi_132280457
quote:
Het is dat mijn meisje lekker ligt te slapen... maar ik zou d'r bijna wakker maken om te kijken of ze dat ook kan ;)
pi_132284749
Hoihoi! Ik heb wel alles bijgelezen, maar reageer alleen ff op dit topic :)

Kuchende mannen ;) haha! Meestal ben ik schuldig. Ow wordt ook wakker van het licht in de badkamer --> onhandig ;)

Vanaf +/- 6 maanden ging het slapen hier niet meer zo goed. Mijn vreetzakje heeft tot nu toe wel altijd goed gegeten (Ojee, fokwet) merkte wel echt zo duidelijk verschil na 6 maanden. Hij snapte het leven opeens :)

Juud, klinkt misschien stom, maar t is ook gewoon echt wennen. Over vier weekjes weet je niet beter meer :)

Suiker, ik had alleen maar last van veel haaruitval, maar m'n kapster zei: multivitamine en veel groente en fruit. Dus dat heb ik maar netjes gedaan.

Kyara, wat gaat t snel opeens he :D O+ en M, die met z'n zusjes speelt O+

Oh Ow slaapt.... Loj = offline :) rest volgt!
pi_132284860
Ik hoop dat het nog lang duurt voor de rest volgt, loj! Slaap lekker!
pi_132284927
Deel 2

Wat bizar van die strenge kdv's met eten zeg. Hier proberen ze Owyn z'n eetschema thuis aan te houden. Daar mag ik niet over klagen. Over 2,5 uur breng ik hem weer. Dan is de leidster ook alleen, maar Ow is meestal de eerste :)

Belena, poeh dat zijn ook zware nachten hoor! En zes uur is ook te weinig.

Ow is net uit z'n acht maanden sprong denk ik, want hij is echt slim geworden!

Fieder en Belen en Suiker en Spirit, kiekeboe O+
(Het is dat ik in de nachtelijke negeerstand zit ;) )

En wat een mooie foto's weer van Nin. Komkommer :)

Fijn Shandaly, dat t grafiekje weer de goede kant opgaaf! :)

Goed dat je ff een afspaak maakt Ymme!

Ah AM, tot bloedens toe tandenleed :( hoe is je nacht gegaan?

Hoe het vandaag overdag is gegaan weet ik niet heel goed. Donderdag is de lange dag bij ons. Hij heeft alleen weinig geslapen heb ik gehoord.

En sorry Shandaly niet zo lang als ik had gehoopt. (En weer een excuses :s)

Nou ga nu eens ff kijken of hij nog een uurtje in bed wilt slapen, anders hoef ik zelf niet eens meer terug te gaan.
pi_132284934
Meh Loj, nog geen verbetering dus? :*
Home is where the O+ is...
pi_132285056
Nope :(
Het was wel een gewone nacht. 3 sessies van +/- 1,5 uur.
Gelukkig niet zo dramatisch als gisteren nacht.
En ik moet wel toegeven dat hij rustiger was. Minder aan het overstekken en huilen.

Hoe was het daar Cwen?

Ik moet trouwens nog ff m'n droom met jullie delen. Ik droomde dat ik met Ow in z'n kamer zat en ik probeerde hem in slaap te krijgen maar hij was heel verdrietig. Toen kwam m'n vriend binnen. Zei: er is maar 1 manier om Ow stil te krijgen en vroeg mij om met hem te trouwen. En Ow was stil. Vriendje gaf mij een ring en ging terug om te slapen.
Hahaha mooie droom he! Helaas geen werkelijkheid ;)
pi_132285274
Jeetje Loj. Ook niet fijn :*

Cwen hoe ging het vannacht?

Shandaly ook weer aan het nachtvoeden?

Ik durf mijn nacht dan niet te zeggen meer. Dus goedemorgen voor iedereen O+
pi_132285720
Mooie droom Loj! Heb je 'm ook met je vriend gedeeld? ;) Misschien helpt het in het echt ook wel om Ow stil te krijgen... En fijn dat Ow al een beetje rustiger was, misschien gaat het dan toch de goede kant op!

Ik was inderdaad weer aan het nachtvoeden. 4:10 was het dit keer. Ach, ik ben ook wel erg verwend tot nu toe dat ze al zo snel doorsliep. Ze zal het nu wel nodig hebben (om zo'n mooi lijntje te maken) en het zal wel weer wennen. Maar voor nu: lang leve c_/!

Je mag best over je nacht vertellen Omen, succesverhalen zijn ook welkom! Het hoeft hier niet alleen kommer en kwel :)

En we hebben een jarige vandaag!! *G*
Skoap, gefeliciteerd met je dreumes!
pi_132285863
Skoap van harte! *O*
pi_132285879
Skoap! Gefeliciteerd, een dreumes, wauw! Wat staat er op het programma om dit te vieren? *O* krijgen we een fotospam?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:53:20 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132285928
Skoap, gefeliciteerd met je dreumes! *G* *G* *G*
pi_132286010
Dank jullie wel!

Ik zal vanavond een fotospam maken!
We vieren het "pas" echt zondag.

1 jaar, jeetje wat is dat snel gegaan!

Vorig jaar om dit tijdstip zat hij nog in mijn buik :D

Loj wat moet dat toch ontzettend zwaar zijn :* Ik hoop zo dat het snel beter wordt!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132286072
*O* Skoap, gefeliciteerd op deze mooie dag, in deze kleine mistige wereld O+

Loj :( niet leuk dat het weer zo'n korte nacht was... Je droom O+

Hier mag de vlag uit, voor Nin, gisteravond 23:30 en vannacht 5:30 en toen was ze net wakker om 8:15 *O* (Jammer dat ik zelf wel heel vaak wakker werd ;) dus nu hopen dat er meer van deze nachten gaan volgen! En dat Ow d'r ook een voorbeeld aan gaat nemen!)

Shandaly, als je het niet (meer) gewend bent, is het ook best weer even vermoeiend om een nachtvoeding te hebben! Hoop dat ze snel weer wil doorslapen!

En ik sluit me aan, succesverhalen zijn leuk O+
pi_132286299
Wat kunnen baby's toch per dag verschillen!! De mijne is gisteren om 7 uur gaan slapen, werd om 10 uur wakker voor de late voeding en toen pas om 6:15 weer! Man heeft wel nog een paar keer een speen teruggestopt en is er toen uitgegaan. Ik heb tot 8:45 mogen slapen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132286363
Oeh, lekker Spirit!!
pi_132286481
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 08:58 schreef Skoap het volgende:
Dank jullie wel!

Ik zal vanavond een fotospam maken!
We vieren het "pas" echt zondag.

1 jaar, jeetje wat is dat snel gegaan!

Vorig jaar om dit tijdstip zat hij nog in mijn buik :D

Loj wat moet dat toch ontzettend zwaar zijn :* Ik hoop zo dat het snel beter wordt!
Wauw ook alweer 1 jaar *G* Gefeliciteerd!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132286627
Skoap, gefeliciteerd! *G*

Spirit en belle, wat fijn van de goede nacht!

Loj, hopelijk toch een begin van verbetering!

Tja, kennen jullie dat? Dat als je een afspraak maakt bij de tandarts voor je kiespijn, dat dan je pijn weg is als je in de wachtkamer zit? We moesten vanochtend bij de osteopaat zijn, en uiteraard had ze nu een goede nacht: geslapen van 23.30 tot 5.00 en na de voeding meteen door tot de wekker. Niks 5 keer eruit voor krampjes... ;).

Maar goed, het is wel heel nuttig dat we zijn gegaan! Niet zozeer voor de krampjes, al heeft ze nog wel een traag functionerend klepje in haar darmen dat hij een zetje heeft gegeven - maar de krampjes liggen helaas wrs aan mijn hevige tsr en nog altijd aanwezige overproductie. Dat wordt wel beter, maar kan nog even duren.
Waar we ook voor gingen, was haar voorkeurshouding en daar zit wel echt een probleem. Ze is met de pomp geboren en dat heeft een torsie in het spier- en bindweefsel in de hals en rond de wervelkolom opgeleverd. Ze trekt daardoor automatisch naar rechts en dat kan op den duur flink problemen met de wervelkolom opleveren. Hij heeft het nu een beetje opgerekt, moeten nog een paar keer terug en naar een kinderfysio voor oefeningen. We gaan ermee aan de slag!

/dagboek :@
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:40:54 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132286816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:08 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet allemaal hoor, met 26 weken. Dan hebben ze voor het eerst tóegang tot die vaardigheden. :{w Mijne is twee keer zo oud en kan dat nog niet eens allemaal. En nee grapjassen, hij loopt niet hopeloos achter!

En die kinderliedjes van vroeger hebben dramatische teksten ;o (ik noem bijv 'in een groen groen groen groen knollenland :X)
Helaas ken ik die van nu niet dus het assortiment hier is eh...nogal beperkt.
Ik zing elke dag wel 10 x een groen knollenland voor Silvijn O+ En ik wéét dat een van die haasjes door zijn kop wordt geschoten, maar ik heb nog geen goed rijmend alternatief! En ik blijf het zingen want Silvijn begint na 2 seconden al te dansen als ik die zing! Damespaard is ook een grote hit. Al bij EEEEEEEEEEEEEEEN (van gat in de weg) begint hij te gillen :D

Gulara heeft een UI! *O*

Juud-- ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere adviezen, in het bijzonder dat van Mineola. Maar wennen is het zeker.

Suiker, als het berg is zou je het een nacht met babyolie in moeten wrijven en dan kun je het de volgende ochtend wegkammen.

Kyara, heel leuke foto's van de drie samenspelende kinderen! En Belle die van Nin zijn zo mooi!

Shandaly, wat fijnd at Femke haar nieuwe lijn nu goed volgt en niet meer afbuigt, goed gedaan!

AM en Ymme, sneu. Succes ermee.

Loj, wie weet is het minder overstrekken etc. het begin van een nieuwe fase. Ik blijf met je mee hopen.

Skoap, van harte gefelicteerd!! *O* Leuke dag vandaag!

Cwen, fijn dat de afspraak nuttig is geweest, ben benieuwd wat het verder gaat doen!
pi_132286818
Cwen hoe oud is je kleintje? Toch al een week of 8? Heeft er al een LK meegekeken/advies gegeven voor je overproductie? Ik heb er geen ervaring mee, maar duurt het niet te lang nu?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_132287236
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:40 schreef Morretje het volgende:
Cwen hoe oud is je kleintje? Toch al een week of 8? Heeft er al een LK meegekeken/advies gegeven voor je overproductie? Ik heb er geen ervaring mee, maar duurt het niet te lang nu?
7 weken vandaag! Ik heb een lk, ik doe nog steeds aan blokvoeden en 1 borst per voeding, maar ik ben nu begonnen met om de dag kolven om een werkvoorraadje op te bouwen (al vermoed ik dat ik voorlopig geen baan meer ga hebben) en dat heeft de boel weer flink aangeslingerd, zeg maar. Kolfte gisteren in 10 minuten zonder moeite bijna 200 cc bij elkaar. Moest het deze week nog aankijken en anders evt saliethee gaan drinken, maar dat had ze liever niet en dat snap ik ook wel weer.
pi_132287380
Ik zing altijd 'ik zag twee beren'. In honderd variaties, sinds ik hier diverse suggesties las, oa van Coco en Danic :D
En damespaard is hier ook hilarisch. Zelfs vanmorgen met 38.8 kon ik daarmee nog even een klein lachje daarmee op z'n gezicht toveren. Arm kuiken.

Nuttig bezoek dus Cwen. Toch weer een succesverhaal dat zo'n osteopaat echt dingen kan zien/doen/herstellen. Heel interessant vind ik dat...

Loj, op slaapgebied nog geen verbetering, maar wel een rustiger Ow, dat biedt perspectieven. Wanneer heb je een nieuwe afspraak? Goeie droom trouwens, heb je hem je vriend al onder zijn neus geschoven?!

Omen, ik had je al gemist de laatste dagen, hoe is het verder? Buiten de goede nachten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 18-10-2013 10:10:51 ]
pi_132287474
Skoap gefeliciteerd *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_132287481
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 05:12 schreef Loj het volgende:
Ow is net uit z'n acht maanden sprong denk ik, want hij is echt slim geworden!
Dat had Saar ook! Begon ineens Shakespear te quoten en verder te borduren op de string theory!!

Maar serieuS nu, waar merk je dat aan? Ben benieuwd :) En hopelijk heb je nog wat slaap kunnen pakken :*

Belle, mooie foto's van je meisje O+
pi_132287566
Spirit, wat schattig van dat kiekeboe!!

Suiker, dat autootje :D

Skoap, van harte met je dreumes *O*

En beterschap voor alle zieke kindjes (en ouders) :*
pi_132287907
Spees kan ik ook berg hebben?! Ik dacht dat dat een babykwaal was :D

Cwen, zeker herkenbaar :D Fijn dat hij wel iets met de voorkeurshouding kan! En jij met je supersoakers ;)

Loj, jouw droom O+

Skoap *O* *O* Gefeliciteerd!!!

Er zijn echt veel zieke kinderen trouwens, beterschap voor allemaal! :*
pi_132287958
Skoap gefeliciteerd *O* *O* O+
Haha Suiker kleine dief! :D
Loj hopelijk vannacht weer iets beter
Cwen klinkt goed! Bijzonder he dat ze zoiets kunnen voelen?
pi_132288130
Cwen, lekker een goede nacht! En toch nuttig dat jullie daar waren. Zou mooi zijn als de stijgende lijn wb de nachten doorzet en als een voorkeurshouding toch kan worden voorkomen of opgelost!

Oja, ik herkende Gulara ook bijna niet meer opeens :D Maar staat je goed hoor!

Beterschap voor de kleine zieken :*

Suiker, sowieso tof dat F. nu al met autootjes speelt O+ Echt jommetje!
Oh en nog over de Ouders van Nu, laatst stond F. z'n naam op de 'namenpagina'!
En de Ouders van Nu is ook nog wel wat informatief en ook wel leuk vormgegeven vind ik.
pi_132288652
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:36 schreef bellelena het volgende:
Oh en nog over de Ouders van Nu, laatst stond F. z'n naam op de 'namenpagina'!
Was mij ook al opgevallen! Wizzy, Suiker, kom d'r maar in, wie heeft haar kind aangemeld? Of zou Fok een inspiratiebron zijn en zouden opeens veel meer jongetjes zo heten?! :o

Mijn kind had net weer 37.0. 8)7 Schiet mij maar lek hoor, bizar hoe snel die kinders met en zonder koorts zijn.

Een UI, dat was het dus bij Gulara, er was iets anders maar ik wist nog niet wat.
pi_132288837
Hebben jullie toevallig tips voor baby's die overgeven? Saar heeft vandaag twee keer alles weer uitgekotst (eerste keer na haar fles, en nu net na haar pap). Ik weet dat we ervoor moeten zorgen dat ze genoeg vocht binnenkrijgt en -houdt, maar hebben jullie tips qua eten? Spul dat er relatief makkelijk in blijft zeg maar?

Aanvulling: ze is overigens gewoon wat ziekjes, normaal is overgeven geen probleem zeg maar.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:10:41 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132288911
Coco, mijn ervaring is gewoon even laten gaan. Als ze zich weer beter voelt, zal ze vanzelf wel meer gaan eten. Eventueel een extra flesje aanbieden.
pi_132288932
Ik heb niks aangemeld :(
Het zullen er vast niet ineens 3.000 worden toch? In 2012 zijn er 3 baby's zo genoemd. Dus best gek dat hij erbij staat..

(en geen advies coco, sorry..)
pi_132288941
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:10 schreef Kyara het volgende:
Coco, mijn ervaring is gewoon even laten gaan. Als ze zich weer beter voelt, zal ze vanzelf wel meer gaan eten. Eventueel een extra flesje aanbieden.
Probleem is niet het willen eten, maar het binnen houden ervan. Gewoon hetzelfde doen als normaal en afwachten of het erin blijft?
pi_132288956
Misschien kun je vandaag beter even geen Nibbits geven..
pi_132288972
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:13 schreef Suikertante het volgende:
Misschien kun je vandaag beter even geen Nibbits geven..
Hmm.. Dan zal slagroomtaart ook wel geen goed idee zijn, of wel?
En misschien ook maar de worstenbroodjes van het menu schrappen...
pi_132289008
Joh worstenbroodjes kunnen prima. Doe je er eentje ipv drie. En laat de mayo even achterwege.

Hoop dat ze snel weer de oude is :*
pi_132289044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:15 schreef Suikertante het volgende:
Joh worstenbroodjes kunnen prima. Doe je er eentje ipv drie. En laat de mayo even achterwege.

Hoop dat ze snel weer de oude is :*
Nu heb ik zelf wel echt zin in worstenbroodjes... :') :9

Thx! Maar ze is tussen het kotsen door wel heel vrolijk en lekker aan het spelen. Alleen het kotsen vindt ze -logisch- écht niet tof, helemaal overstuur huilen. Volgens mij snapt ze niet wat er gebeurt. Arm ding. O+
pi_132289072
Ook zo'n geshockeerde blik als het eruit spuit? Dat vond ik zo apart om te zien bij F, die was echt helemaal verbaasd O+
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:19:30 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132289083
Herkenbaar. Is wel heel sneu inderdaad. Ik zou inderdaad niet hele zware dingen geven maar een boterham zou ik wel proberen bijvoorbeeld. Fruit zou ik ook even mee uitkijken.
pi_132289092
Skoap gefeliciteerd! Ik volg je over iets meer als een weekje!
pi_132289106
Och die Saar! Overgeven is ook kut... Iets lichts, zoals wat fruit? Is meteen ook vocht, misschien dat dat wat kan zijn? Of komkommer? En als dat goed gaat, dan langzaam uitbreiden. Of zoals bij zieke volwassenen, een stukje droog beschuit?

Suiker, F. is gewoon zo'n mooie naam O+
pi_132289130
Kun je niet geven wat je zelf ook eet als je ziek bent? Dus beetje bouillon (geen idee of kindjes dat mogen, maar door het zoutige hou je wat vocht vast) of thee, appel, beschuitje (mits ze tanden heeft). Gewoon spul wat licht op de maag ligt, maar dan babyvriendelijk... denk ik... :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132289152
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:19 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar. Is wel heel sneu inderdaad. Ik zou inderdaad niet hele zware dingen geven maar een boterham zou ik wel proberen bijvoorbeeld. Fruit zou ik ook even mee uitkijken.
Valt fruit zo zwaar? :o Dat wist ik helemaal niet.

Dan probeer ik straks even wat brood. Denk dat ze zo even een dutje wil doen. Kost een hoop energie, al dat gebjor. Thx! :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:19 schreef Suikertante het volgende:
Ook zo'n geshockeerde blik als het eruit spuit? Dat vond ik zo apart om te zien bij F, die was echt helemaal verbaasd O+
Eerst shock, daarna lichte paniek zelfs. Dat had ze eerst eigenlijk nog niet, toen was ze er totaal niet van onder de indruk (maar moet zeggen dat ze sowieso maar heel zelden heeft gespuugd, dus denk dat ze zich die keren niet eens meer kan herinneren, voor zover een baby daartoe in staat is/zou zijn).
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:23:57 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132289184
Niet qua zwaar vallen maar door de fruitzuren kan het wat irriteren als je maag toch al van streek is.

Bouillon is echt geen goed plan. Veel te zout. Als ze echt weinig vocht binnenhoudt kun je beter zsm aan de ORS gaan.
pi_132289198
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:20 schreef Spirit82 het volgende:
Kun je niet geven wat je zelf ook eet als je ziek bent? Dus beetje bouillon (geen idee of kindjes dat mogen, maar door het zoutige hou je wat vocht vast) of thee, appel, beschuitje (mits ze tanden heeft). Gewoon spul wat licht op de maag ligt, maar dan babyvriendelijk... denk ik... :@
Ja, dat wist ik dus ook niet zeker. Kan me niet voorstellen dat beschuit kwaad kan, dus dat misschien als eerste proberen anders. En er zijn wel babysoepjes, is misschien een idee voor vanavond ipv zwaarder avondeten :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:20 schreef bellelena het volgende:
Och die Saar! Overgeven is ook kut... Iets lichts, zoals wat fruit? Is meteen ook vocht, misschien dat dat wat kan zijn? Of komkommer? En als dat goed gaat, dan langzaam uitbreiden. Of zoals bij zieke volwassenen, een stukje droog beschuit?

Suiker, F. is gewoon zo'n mooie naam O+
Slokjes drinken blijven er gelukkig wel in zitten. Totdat we haar dus wat te eten geven en dan komt het eruit. Althans, dat gebeurde er tot nu toe.

Ga die beschuit straks eens proberen :Y
Moet ik alleen M. even naar de winkel sturen :"+

Thx voor de tips allemaal!
pi_132289240
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:23 schreef Kyara het volgende:
Niet qua zwaar vallen maar door de fruitzuren kan het wat irriteren als je maag toch al van streek is.

Bouillon is echt geen goed plan. Veel te zout. Als ze echt weinig vocht binnenhoudt kun je beter zsm aan de ORS gaan.
Ah, op die manier. Dan passen we op met het fruit :Y
Moet alleen even banaan opzoeken, M. zegt net dat dat 'fijn' is o.i.d. als je moet overgeven.

ORS hebben we in huis :Y Heb sinds Saar er is een halve apotheek in huis :+
Licht overdreven, maar heb eens opgezocht welke basics je in huis zou moeten hebben, en dat hebben we tegenwoordig.
pi_132289248
Ik ben geloof ik nogal fanatiek met de :Y vandaag :+
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:27:17 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132289270
Ja, banaan is ook minder "schep" dat zou ik dan ook nog wel aandurven.

en is alleen maar verstandig toch. Ik had laatst 2 kinderen over de rooie en maar 1 pcm in huis :X
Gaat me niet nog een keer overkomen.
pi_132289283
Inderdaad geen bouillon en ik zou het eten ook gewoon loslaten. :Y
Eten is verre van de prioriteit bij zieke kleintjes genoeg vocht is wel belangrijk.
Goed letten op plasluiers+ ontlasting, tranen etc en eventueel ORS.
pi_132289285
Oh, wilde deze trouwens nog even delen. Omdat het kan O+

Alweer een paar dagen oud overigens. Maar we hebben dus een traphekje nodig. Onze eigen barricades werken niet meer :+
pi_132289312
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:23 schreef Kyara het volgende:

Herkenbaar wel, ik moet de meeste soorten fruit ook niet op mijn nuchtere maag eten.

Pvoesss ik lig nu stuiptrekkend naast het bureau, jouw plaatje!! _O-
pi_132289345
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:27 schreef Pvoesss het volgende:
Inderdaad geen bouillon en ik zou het eten ook gewoon loslaten. :Y
Eten is verre van de prioriteit bij zieke kleintjes genoeg vocht is wel belangrijk.
Goed letten op plasluiers+ ontlasting, tranen etc en eventueel ORS.
Vind het zelf ook geen probleem als ze niet zou willen eten vandaag. Maar stel ze geeft zelf aan honger te hebben (zoals daarstraks voordat we pap gingen eten), dan wil ik haar toch proberen iets te geven. Alleen, dan dus wel liever iets wat hopelijk wat beter binnen blijft :+

Plasluiers etc houden we in de gaten :Y
pi_132289347
Whahahahah die Saar :D snel, rennuhhhh!!
Beterschap :* spugen is naar
pi_132289398
Coco je filmpje :D Haha, hoe ze over je barricade heenklimt en daarna snel wegloopt :D Sneu van het overgeven!

Skoap gefeliciteerd!!
pi_132289404
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, wilde deze trouwens nog even delen. Omdat het kan O+

-filmpje-

Alweer een paar dagen oud overigens. Maar we hebben dus een traphekje nodig. Onze eigen barricades werken niet meer :+
Whuuu, ze rent echt! Wat een druif O+

Ik zou ook voor beschuit en lichtverteerbaar gaan. Gekookte rijst met kip of zo?
Pap zou ik zelf wat zwaar op de maag vinden denk ik. Maar ik heb geen idee, het is maar een gedachte, ik ben nooit ziek.
Beterschap!
pi_132289410
Saar klimgeit O+ Zo zie ik Nin over een poosje ook wel gaan! Die klimt ook echt overal op en gaat al kruipend geen opstakel uit de weg :')
pi_132289602
O+ Ik had het filmpje ook nog niet bekeken, Saar rocks!!

F heeft vanmorgen een stukje brood gegeten! Ik gaf hem een korst maar hij hapte er meteen een stuk af en ging erop kauwen. En net knauwde hij ook een stuk van een peer af en dat slikte hij na wat sabbelen ook door.
Ik vond het een beetje eng! :D Maar blijkbaar weet hij zomaar al hoe dat moet O+
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:41:36 #155
381212 Gulara
From the future
pi_132289642
Beterschap Saar! :*

En ja, leuk zijn ze hè, m'n tuinbroekies. O+ Het duurde een paar maanden voordat ik wist hoe je een plaatje moest verkleinen :') maar dan heb je ook wat. *O*
pi_132289655
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Vind het zelf ook geen probleem als ze niet zou willen eten vandaag. Maar stel ze geeft zelf aan honger te hebben (zoals daarstraks voordat we pap gingen eten), dan wil ik haar toch proberen iets te geven. Alleen, dan dus wel liever iets wat hopelijk wat beter binnen blijft :+

Plasluiers etc houden we in de gaten :Y
Aah ja dan zou ik idd gaan voor een beschuitje!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:43:09 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132289677
Leuk filmpje Coco! Ze gaat er echt vandoor :D
pi_132290180
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:43 schreef Kyara het volgende:
Leuk filmpje Coco! Ze gaat er echt vandoor :D
Een klein trutje is 't :+ O+

Ze ligt nu in bed. Aan de inhoud van haar poepluier te zien, heeft ze een buikgriepje o.i.d. Eerste keer sinds tijden dat de luier weer eens een beetje doorlekte :o Hopelijk voelt ze zich na haar slaapje wat beter :Y

Gulara, ik zie nu pas je nieuwe plaatje :D
pi_132290870
:* lief dat zowel de goede als slechte nachten mogen. Ik voel me soms schuldig daarover. Om kwart voor 6 werd ik even wakker en zag dat Riley nog sliep. Toen werd ik rond half 8 wakker en sliep ze nog steeds O+

Skoap gefeliciteerd met je dreumes *O*

Belle. Lekker zo'n nacht *O*

Cwen ik hoop dat de osteopaat gaat helpen :*
En mooie kolfopbrengsten *O*

Spirit ook al een fijne nacht *O*

Mineola met mij gaat het goed. Op mijn werk ben ik nu voor mezelf aan het opkomen. Maar is het nog erg vermoeiend. Dus door de week houd ik voornamelijk het babytopic bij
En geef die varianten van twee beren. Ik ken ze niet meer goed herinneren

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat had Saar ook! Begon ineens Shakespear te quoten en verder te borduren op de string theory!!

+
Haha.
Zielig dat ze zo aan het overgeven is. Riley had dat een paar weken geleden. :*
En lief filmpje O+

Op mijn iPad zie ik geen plaatjes
pi_132292127
Suiker, ik verbaas me elke keer over F. als ik van je lees! Wat super knap van dat broodje en de peer :Y)

En en en, Nin heeft zich voor het eerst opgetrokken tot staan zo net :o :o :o
pi_132292165
Wat superknap van Nin bedoel je!!! *O* *O* *O*

F is ook knap hoor Suiker - etende kindjes O+
pi_132292330
Ja wow echt! Ze kan echt al snel kruipen nu en dus ook al best goed optrekken op haar knieën, maar net was ze zo geïnteresseerd in 'spullen' dat ze er zelfs bij ging staan! Wel wat wiebelig :P
pi_132292333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:19 schreef Omentielvo het volgende:
Mineola met mij gaat het goed. Op mijn werk ben ik nu voor mezelf aan het opkomen. Maar is het nog erg vermoeiend. Dus door de week houd ik voornamelijk het babytopic bijEn geef die varianten van twee beren. Ik ken ze niet meer goed herinneren
Wat goed van je! Kan me voorstellen dat het vermoeiend is. Heeft het al effect?

De beren-varianten zijn niet zo moeilijk hoor, gewoon alles dat rijmt:
Meeuwen/leeuwen die schreeuwen/geeuwen
Bijen die de weg afrijden
Slangen die de was ophangen
Drollen die de trap afrollen (thanks Danic O+)
Geiten die gras afbijten (Coco, idem O+)
Apen/schapen die heel hard/heellang/nootjes gapen/slapen/rapen
Koeien die struiken snoeien
Slakken die banden plakken
Ratten die elkaar afkatten
etc.
pi_132292473
Omen wat goed van je!

Suiker leuk he, broodje eten O+

Belle jeeeeeetje wat knap van Nin *O* :o

Gulara's UI *O*
pi_132294221
Vanmorgen geprobeerd M in de kinderstoel te zetten, maar dat is echt nog geen succes. Ondanks stuttende handdoeken hangt hij helemaal voorover en kan niet zelf rechtop komen. Hierdoor durf ik Rapley nog niet aan. Dus eerst maar eens beginnen met prakjes, en als hij wat beter zit naar de stukken over gaan.

Heeft iemand nog tips om de romp van een baby te versterken? (De spieren versterken bedoel ik, geen corset of zo :P
Als hij op zijn buik ligt, gaat hij ook nog echt niet op zijn handen steunen of zo, dus op die manier traint hij ook niet echt. Hij tilt zijn hoofd op en probeert speeltjes te pakken die voor hem liggen, maar dan gaat hij al snel of spugen of piepen en legt hij zijn hoofd weer neer.
Ik weet wel dat het vanzelf komt, maar als ik hier lees over de andere aprilkindjes, dan is M nog vooral heel erg baby...
Komende week weer naar het CB, kijken wat zij er van vinden en of zij nog tips oid hebben.

Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen... Stom slaaptekort!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:09:52 #166
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132294338
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:06 schreef Piekie81 het volgende:
Vanmorgen geprobeerd M in de kinderstoel te zetten, maar dat is echt nog geen succes. Ondanks stuttende handdoeken hangt hij helemaal voorover en kan niet zelf rechtop komen. Hierdoor durf ik Rapley nog niet aan. Dus eerst maar eens beginnen met prakjes, en als hij wat beter zit naar de stukken over gaan.

Heeft iemand nog tips om de romp van een baby te versterken? (De spieren versterken bedoel ik, geen corset of zo :P
Als hij op zijn buik ligt, gaat hij ook nog echt niet op zijn handen steunen of zo, dus op die manier traint hij ook niet echt. Hij tilt zijn hoofd op en probeert speeltjes te pakken die voor hem liggen, maar dan gaat hij al snel of spugen of piepen en legt hij zijn hoofd weer neer.
Ik weet wel dat het vanzelf komt, maar als ik hier lees over de andere aprilkindjes, dan is M nog vooral heel erg baby...
Komende week weer naar het CB, kijken wat zij er van vinden en of zij nog tips oid hebben.

Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen... Stom slaaptekort!
Heb je een wipstoeltje? Dan kan je m daar toch eten geven? Hebben wij ook gedaan, een wortel bijvoorbeeld....

En iets schuins onder zn buik leggen? Multomap idee, dan ligt ie toch wat meer omhoog en kost het minder moeite heb ik begrepen van de fysio.
pi_132294653
In een wipstoeltje oid kan hij idd prima prutjes krijgen, maar ik durf hem geen hele stukken te geven (laat staan dat hij het zelf kan pakken, dus rapleyen), omdat de kokhalsreflex veel minder goed werkt als hij half ligt dan wanneer hij rechtop zit.
Met rapleyen kunnen we natuurlijk ook later beginnen, dat is allemaal niet zo'n punt. Maar wel anders dan ik me voorgesteld had en dat vind ik jammer...

Op iets schuins leggen ga ik proberen! Misschien hoeft hij dan ook minder snel te spugen (dat spugen doet hij ook rustig een uur of anderhalf na een voeding)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132294811
Piekie, van het CB kregen wij ook te horen dat Isa haar nekspieren niet voldoende waren ontwikkeld en werd aangeraden om haar vaker op haar buik te leggen. Dat vond ze echter Heel Stom, dus hebben we amper gedaan (ze spuugde ook veel). Het is nu echt past sinds 1 of 2 weken dat ze het wat leuker vindt om op haar buik te liggen, sinds ze makkelijk kan rollen eigenlijk (en ze spuugt nu ook minder omdat ze rijstebloem door haar melk krijgt en meer vast eet). Isa is wel iets jonger dan die van jou, maar haar nekje heeft zich echt supersnel ontwikkeld sinds ze wel op haar buik wil liggen!
Sarcasme. Herken het.
pi_132294821
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:21 schreef Piekie81 het volgende:
In een wipstoeltje oid kan hij idd prima prutjes krijgen, maar ik durf hem geen hele stukken te geven (laat staan dat hij het zelf kan pakken, dus rapleyen), omdat de kokhalsreflex veel minder goed werkt als hij half ligt dan wanneer hij rechtop zit.
Met rapleyen kunnen we natuurlijk ook later beginnen, dat is allemaal niet zo'n punt. Maar wel anders dan ik me voorgesteld had en dat vind ik jammer...

Op iets schuins leggen ga ik proberen! Misschien hoeft hij dan ook minder snel te spugen (dat spugen doet hij ook rustig een uur of anderhalf na een voeding)
Ik vond stukken geven ook niet handig in de wipstoel, want als F het liet vallen dan verdween het uit zijn blikveld en was hij direct vergeten dat hij aan het eten was :')

Op de buik laten spelen is inderdaad goed voor de rugspieren en dan zal hij vanzelf gaan opdrukken! F doet dat ook pas sinds een week of 3 terwijl hij nota bene op zijn buik slaapt en ook al heel lang liever zo speelt. Geen zorgen maken hoor :* Het komt vanzelf! Op de bank leg ik hem ook wel eens met zijn borst op mijn benen en met zijn knieën op de bank, als je begrijpt wat ik bedoel. Dan kan ik een speeltje vasthouden en ligt hij ook wat omhoog maar wel op zijn buik.
Ik leg hem trouwens na de fles niet direct op zijn buik want dan gaat F ook spugen.

Ohja en zeker niet uitgaan van Nin, die is gewoon superknap en -snel ;) F is snel met eten en praten maar die kan ook nog niet echt tijgeren ofzo hoor.
pi_132294936
Owowowowowow!! Wat mijn schoonvader me geleerd heeft, dat werkte echt super voor Isa, vond ze geweldig! Jij gaat op de bank zitten, beetje onderuitgezakt, en legt je kind op zijn buik op je benen, met het gezicht bijvoorbeeld naar de tv. Toen wilde mevrouw ineens wel op haar buik liggen en ging ze zelfs veel moeite doen haar hoofd steeds hoger te houden! Weet niet waarom, maar dat was dus Wel Tof :P Misschien eens proberen??
Sarcasme. Herken het.
pi_132295157
Isa gaat trouwens morgen voor het eerst logeren bij miijn ouders :) Kunnen wij mooi wat slaap inhalen!! :D
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:20:20 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132296429
Spieren ontwikkelen gaat net zoals bij ons: trainen trainen trainen. Dus toch elke keer op de buik liggen. En elke keer zal het weer wat langer zijn.

Ik moest van de fysio niet meteen omdraaien bij gemopper, ze moest zelf een oplossing bedenken. Even piepen kon ik nog wel aanhoren maar daarna heb ik ze wel gewoon omgedraaid. Wat Suiker zegt is ook een goede, op je benen laten steunen.

Coco, hoe is het nu met Saar?
pi_132296472
Dank je wel voor de lieve woorden en de tips!
Soms vind ik het af en toe stom dat ik geen snelle jelle heb. Maar als ik op internet zoek naar wanneer ze ongeveer iets kunnen, dan doet M het prima. En als ik dan kijk naar wanneer R dingen kon, dan zit snel zijn gewoon niet in de genen.
En vergelijken is stom, maar af en toe zo verleidelijk...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132296661
Ff tussen de bedrijven door....

Skoap hieperdepiep hoera!! *O*

Loj :* wanneer mag je weer naar de osteo??

Coco geniale Saar heb je :D Die kan gewoon al klimmen :Y
Oh en beterschap met haar. Super zielig :'(

Spirit lekker hoor. Probeer ervan te genieten en op tijd naar bed ;)

Piekie je hebt ook een trucje door ze op je arm te leggen. Je hand tussen de beentjes en dan hoofdje in de richting van je elleboog en dan aan de buitenkant van je arm langs....(misschien ff googelen of fysio vragen....lastig uit te leggen). Heeft hier goed gewerkt. Tevens een goede houding om krampjes te stillen.

Belle :D wat gaat Nin hard!! Leuk zeg!

Suiker leuk dat eten. En de kokhalsreflex is echt heel sterk bij baby's. Gaat goedkomen!!

Hier viel de nacht reuze mee gelukkig (maar 1 keer wakker). Denk en hoop dat de tand dus inderdaad gewoon door is nu! *O*
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:30:54 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132296792
Oh wow Nin, wat ben je snel! :o

En F weet wel wat lekker is :Y)

Oh, en Piekie, ik begrijp wat je bedoelt hoor. Hier ook geen snelle kinderen. Gemiddeld is soms al te hoog gegrepen :D Komt allemaal goed, maar ja.....
Mijn meisjes zitten trouwens in bumbo's. Die kunnen ook nog lang niet zitten maar daarin zitten ze prima en kunnen ze dus ook prima stukken hanteren. In een wippertje eten vind ik ook niet echt fijn.
pi_132297098
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Een klein trutje is 't :+ O+

Ze ligt nu in bed. Aan de inhoud van haar poepluier te zien, heeft ze een buikgriepje o.i.d. Eerste keer sinds tijden dat de luier weer eens een beetje doorlekte :o Hopelijk voelt ze zich na haar slaapje wat beter :Y

Gulara, ik zie nu pas je nieuwe plaatje :D
Kijk nou eens wat ik voor je meisje vond (en voor je mini-Tom!) _O-
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Mineola op 18-10-2013 15:44:49 ]
pi_132297330
Skoap gefeliciteerd.
pi_132297514
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:20 schreef Kyara het volgende:
Coco, hoe is het nu met Saar?
Ze heeft echt lang geslapen, uurtje of drie.

Daarna beschuitje gegeten en sap gedronken. Net begon ze te huilen want honger, dus hebben we haar een beetje fles gegeven (maar dan iets dikker dan normaal, misschien helpt dat ook een beetje). Ze is nu bezig met die fles, ben benieuwd.

SPOILER
Net weer een vieze diarree luier, dus het is wel echt duidelijk wat er aan de hand is, zeg maar :Y
pi_132297549
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kijk nou eens wat ik voor je meisje vond (en voor je mini-Tom!) _O-
SPOILER
Haha, tof! :D

Alleen kan ik totaal niet breien/haken ;(
Wel tof voor de nieuwe mini idd! :Y O+
pi_132297673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:53 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Haha, tof! :D

Alleen kan ik totaal niet breien/haken ;(
Wel tof voor de nieuwe mini idd! :Y O+
Oplossing: je kunt het gewoon kopen, eBay haz it all! :D

Wat sneu voor Saar, hopelijk houdt ze deze fles wel binnen.
pi_132298859
Lekker dat ze zo lang heeft geslapen Coco! Zit alles er nog in?
pi_132298907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:38 schreef bellelena het volgende:
Lekker dat ze zo lang heeft geslapen Coco! Zit alles er nog in?
Yup! Beschuitje, sap, en 60cc melk ofzo. *klopt af*

Ze zit nu lief te spelen O+

En volgens mij heeft ze dr moeder aangestoken *O* :+
pi_132299115
Klinkt ook alsof ze zich al een stuk beter voelt! En ga jij zelf eens gewoon zwangerschapmisselijk zijn of zo :P
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:58:05 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132299350
Lieve foto Coco. Ik hoop dat de fles er in blijft. Zo niet, en dat in combinatie met dunne luiers zou ik toch ORS overwegen.

En dat draakding zag ik op Ebay ook voorbij komen. Moest ook aan jou denken Coco :D (volgens mij was ie niet eens zo heel duur trouwens. En free shipping *O*)
pi_132299989
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:49 schreef bellelena het volgende:
Klinkt ook alsof ze zich al een stuk beter voelt! En ga jij zelf eens gewoon zwangerschapmisselijk zijn of zo :P
Ben blij dat dat eindelijk een beetje minder is :D :+

Was in t begin echt niet tof. Veel ziek geweest. Laatste week ofzo begint het weer ergens op te lijken :P

Kyara, free shipping? :o Dat moet ik helemaal niet weten zoiets, haha.
Ja, we zijn nu een beetje kippensoep aan het proberen. Beetje fles enzo is erin blijven zitten. Benieuwd hoe dit nu gaat. En anders straks wat ors idd.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:21:40 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132300071
(ik heb je op FB al aan de ebaygroep toegevoegd... daar zitten ook de meest lelijke dingen tussen voor heel weinig dus als je toch nog een keer zo'n fotoshoot doet dan kan je Saar voor een paar euro in een roze tutu met bijpassende hoofdstrik hijsen). En kindermishandelaar als ik ben, heb ik daar nog serieus over nagedacht ook :@
pi_132301065
Wat een skitterend pak! O+
pi_132301086
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:39 schreef Spirit82 het volgende:
Isa gaat trouwens morgen voor het eerst logeren bij miijn ouders :) Kunnen wij mooi wat slaap inhalen!! :D
Ik weet niet of je er tegenop ziet, maar ik vond het toen we erheen reden ineens heel stom, daarna was ik twee uur lang heel nieuwsgierig of hij wel zou slapen, en toen had ik ineens zin om allemaal dingen te doen zonder F. Dus de volgende dag hebben we hem pas om 17:00 opgehaald :@ :D
pi_132301806
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:21 schreef Kyara het volgende:
(ik heb je op FB al aan de ebaygroep toegevoegd... daar zitten ook de meest lelijke dingen tussen voor heel weinig dus als je toch nog een keer zo'n fotoshoot doet dan kan je Saar voor een paar euro in een roze tutu met bijpassende hoofdstrik hijsen). En kindermishandelaar als ik ben, heb ik daar nog serieus over nagedacht ook :@
Dit vind ik leuk! (Of beter gezegd, niet leuk, behalve voor de kitsch en weinig geld ;)). Kan ik me daar ook aansluiten?
pi_132301822
Ohja! _O-
Ik heb dat Mensenkinderen in mijn hoofd als een enorm gerenommeerd boek, pakt mijn vriend het tijdens de lunch en die zegt "Hee, de schrijver is jurylid bij De allerslechtste echtgenoot van Nederland!". En inderdaad :D
Het boek daalde een béétje in mijn achting, maar ook een jurylid van een stom programma (guilty pleasure, overigens :@) kan natuurlijk verstand van zaken hebben.
pi_132302292
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:04 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er tegenop ziet, maar ik vond het toen we erheen reden ineens heel stom, daarna was ik twee uur lang heel nieuwsgierig of hij wel zou slapen, en toen had ik ineens zin om allemaal dingen te doen zonder F. Dus de volgende dag hebben we hem pas om 17:00 opgehaald :@ :D
Ik heb A nog nergens laten logeren. Heb hem het liefst lekker bij ons thuis. Vind ik gezellig. O+ Logeren komt later allemaal wel.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:15:02 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132302912
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:33 schreef Suikertante het volgende:
Ohja! _O-
Ik heb dat Mensenkinderen in mijn hoofd als een enorm gerenommeerd boek, pakt mijn vriend het tijdens de lunch en die zegt "Hee, de schrijver is jurylid bij De allerslechtste echtgenoot van Nederland!". En inderdaad :D
Het boek daalde een béétje in mijn achting, maar ook een jurylid van een stom programma (guilty pleasure, overigens :@) kan natuurlijk verstand van zaken hebben.
LOL, ik had geen idee. Dat programma kijk ik namelijk niet :+ wel een heleboel ander soort crap trouwens
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:15:26 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132302929
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:32 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dit vind ik leuk! (Of beter gezegd, niet leuk, behalve voor de kitsch en weinig geld ;)). Kan ik me daar ook aansluiten?
Ik ga even kijken hoe je ook alweer heet ( :') ) en dan voeg ik je toe....
pi_132304186
Ja hi. Ik kom ff binnenvallen met ren vrasg. Misschien dat ik zo bijlees, misschien ook niet want na een nacht van 3 uur wil ik ook graag slapen.
Maar....Rosalie spuugt de laatste periode heel veel. Toen ze 6 mnd was zijn we overgegaan naar nutrilon 2. Ze krijgt daarin 1 schepje nutriton. Toen we net overgingen spuugde ze veel minder. Erg prettig. Maar sinds een week of 2 is het veel erger aan het worden. De fles van 23.00 en van 07.00 gaan goed want dan ligt ze rustig. De andere 3 zijn drama. In die zin dat ik minimaal 2x per dag schone kleren aan moet trekken en ik bijna dagelijks haar bed moet verschonen. Van de week haalde ik haar uit bed en toen had ze schijnbaar met haar gezicht in het matras geslapen want alls haartjes op haar voorhoofd zaten vastgekoekt aan haar hoofd. Doodeng ook want ze slaapt dus op haar buik wat spugen bevordert maar ligt dan dus facedown op haar handjes te slapen.
Maar ik ben dit spugen dus heel erg zat. Zij kan er niks aan doen, maar ze moet er wel van groeien en het niet uitspugen.
Ik wil liever niet meer nutriton geven ivm de poepproblemen die er zijn.
Zou ik er een schepje rijstebloem bij kunnen doen? En als dat maar 1 schepje is, kan dat dan door een gewone speen? Ja toch?
Rijstebloem staat er toch niet om bekend dat het stopt? Want dat moeten we ook niet hebben.

Ik ga sowieso woensdag naar het inloopspreekuur van het cb, maar heb liever nu alvast een houvast.
pi_132304286
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb A nog nergens laten logeren. Heb hem het liefst lekker bij ons thuis. Vind ik gezellig. O+ Logeren komt later allemaal wel.
+1 Hoewel ik er deze week ineens aan dacht dat het toch best eens relaxed zou zijn :o

(hoe is het met jou trouwens!)
pi_132304464
Al zouden we willen, ik kan geen oppas bedenken die hem drie of vier keer per nacht wil voeden :+ wij wachten dus ook nog even met logeren!

Hoe is het Venco? :)
pi_132304541
Ik kan je daarin niet helpen Danic, maar wat rottig dat ze weer zo aan het spugen is ook :*

Coco :D Hopelijk heeft ze je dan toch niet echt aangestoken!

Suiker, ik kan me dat zomaar voorstellen, dat het eerst even stom is maar dan opeens toch een soort van heel 'luxe' en dat je dan ineens allemaal dingen weet te doen zonder je baby voor een keer! Maar tegelijk ben ik er ook helemaal nog niet aan toe, ik vond het oppassen laatst al zo stom en had ik d'r veel liever meegenomen achteraf! En net als bij L-E is het hier ook niet handig nog met nachtvoedingen en zo :D

Trouwens ubercute, Nin kan sinds een paar dagen zelf haar muziekdoosje(s) aanzetten, met zo'n trektouwtje O+
pi_132304749
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ga even kijken hoe je ook alweer heet ( :') ) en dan voeg ik je toe....
Thanks! :D
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:17:35 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132304991
Nachtvoedingen zou mijn moeder helemaal niet erg vinden geloof ik. Maar ik ben ook nog niet toe aan logeren. Zelfs M heeft nog nooit ergens gelogeerd. Ik vond het al erg genoeg dat ik zelf een paar nachten niet bij hem was -O-

Danic, wat naar. Ik heb geen idee. Kan best zijn dat rijstebloem wat zwaarder op de maag ligt. Er is ook speciale voeding voor spugertjes toch? Maar die is volgens mij wel dikker.

Venco, hoe gaat het bij jou? Hoe is het nu met weer werken gegaan?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:17:38 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132304993
Danic, rijstebloem stopte hier in het begin wel. Dat ging uiteindelijk wel vrij snel over. Rosalie krijgt al bijvoeding, toch? Had je al eens pruimen geprobeerd? Ik heb laatst een week lang pruimen gegeven (zonder reden, gewoon omdat ik ze had) en een week lang veel zachte poep in de luier.
pi_132305097
Danic wat zielig en wat vervelend ook. Ik heb helaas geen advies. Rijstebloem stopte hier in het begin enorm, maar dat was met 4 mnd. Toen ik het met 6 mnd weer probeerde ging het prima. 1 schepje proberen kan nooit kwaad lijkt me.
pi_132305207
Danic rijstebloem verstopt zeker. En werkte hier niet tegen spugen. Schijnt in de maag meteen op te lossen.
Lastig maar inderdaad speciale voeding tegen spugen is het proberen waard. Hier werd de poep toen een stuk dunner ook nog eens .
pi_132305559
Tja het probleem is dat we dat niet kunnen gebruiken omdat we al speciale voeding geven ivm het poepen.
Balen van die berichten over de rijstebloem. Ik heb haar zojuist de laatste schone slaapzak aangegeven en ook die is in de kraag alweer nat -O- ik wordt hier echt moedeloos van. En verdrietig en geïrriteerd :@
Als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik het graag.

Oh en spees, we zijn nog heel voorzichtig met bijvoeden want ze reageert er enorm op met krampen.
Kortom, ik vind het allemaal even niet leuk. Het enige waar het om draait zijn onrustige drinkmomenten, slecht poepen en veel spugen -O- :'(
pi_132305665
Hier gaat het allemaal heel goed! Ik voel mij echt een stuk lekkerder dan die eerste 2 á 3 maanden. Mede daarom heb ik een tijdje niet gepost. Ik werd onzeker als ik las dat mensen het hier anders aanpakken dan ik. Dan ga ik twijfelen en mij afvragen of ik het dan wel goed doe. Dus beter gewoon niet lezen en 'vergelijken'. ;)
His is nu bijna even half jaar. Er is nu zoveel meer contact met de baby en dat spreekt mij meer aan dan zo'n hummeltje wat nog totaal geen ritme heeft. Dat vond ik heel moeilijk. Nu ken ik mijn kind beter en is er voor mijn gevoel meer een band enzo.

A slaapt bijna de hele nacht door, vanaf 's avonds rond 19:00 tot de vroege ochtend (4 á 5 uur). Dan wordt hij wakker, even flesje en weer slapen tot uur of 7. O+ Dan begint de echte dag. Fijne is ook dat hij bijna altijd heel rustig en ontspannen gaat slapen. Geen gehuil en gedoe. Gewoon een flesje, verschoning, dikke kus en aaibol en slapen. O+ Tegen de tijd dat ik ging werken was mijn borstvoeding bijna geheel afgebouwd. Wilde hij 's nachts nog drinken, dan kon dat nog wel. Dat deed ik tot 5 weken terug ofzo. Maar sinds hij de nachten steeds vaker ging doorhalen, ging mijn melkproductie ook steeds verder achteruit. Zo is het langzaam gestopt. Helemaal prima gegaan. :)

Verder groeit hij goed en functioneert naar behoren. We hebben het gewoon heel gezellig! Dat brabbelen, lachen, kietelen, spelen, omrollen, rechtop willen zitten...ik vind het nu echt leuk!
Nu ben ik echt verliefd. O+ O+

Ik lach zelf ook veel meer. Voel mij niet meer eenzaam of wanhopig. Minder chagrijnig, minder down. Meer volwassen ook denk ik. :)

Hoe is het allemaal met jullie?
pi_132305833
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:17 schreef Kyara het volgende:

Venco, hoe gaat het bij jou? Hoe is het nu met weer werken gegaan?
Werken is trouwens nog wel gedoe. Mijn cheffin heeft nog teeds zoiets van: jij bepaalt niet wanneer je werkt, dat doen wij.
Maar ja, als ik echt, echt, echt geen oppas heb, kan ik echt niet werken.
Maar goed. Tot nu toe heeft het altijd goed uitgepakt. Regelmatig ga ik werken dat mijn man overdag thuis is en andersom.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:39:16 #206
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132305865
Danic, heb je het bed al omhoog gezet aan een kant, flink schuin dus. Zo kan het in ieder geval minder snel teruglopen. Haar in een wippertje zetten het eerste half uurtje na de voeding en niet in de box leggen.

Verder niet zoveel tips, badlaken in bed, zodat je alleen dat hoeft te verschonen.

Hier had ik ook een spugertje nu, maar dat was door veel melk, gaat nu dus langzaam over. Maar de periode van drie outfitts per dag, veel spuugdoeken en hydrofieldoeken heb ik ook gehad, alsof je nog niet genoeg was hebt met twee kleine kindjes......
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:43:05 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132306053
Venco, wat een supergelukkig verhaal, echt leuk om dat te lezen vind ik!

Danic, ik baal met je mee, het lijkt me enorm frustrerend. En wat druppeltjes olijfolie door de flessen wellicht?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:45:52 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132306173
Venco, wat fijn dat het zo goed gaat! Goed om te lezen. Stom van je werk maar zolang het werkt, werkt het.

Balen Danic, ik heb ook geen tips meer helaas :*
pi_132306196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:39 schreef Juud79 het volgende:
Danic, heb je het bed al omhoog gezet aan een kant, flink schuin dus. Zo kan het in ieder geval minder snel teruglopen. Haar in een wippertje zetten het eerste half uurtje na de voeding en niet in de box leggen.

Verder niet zoveel tips, badlaken in bed, zodat je alleen dat hoeft te verschonen.

Hier had ik ook een spugertje nu, maar dat was door veel melk, gaat nu dus langzaam over. Maar de periode van drie outfitts per dag, veel spuugdoeken en hydrofieldoeken heb ik ook gehad, alsof je nog niet genoeg was hebt met twee kleine kindjes......
Juud, dat doen we al. Zowel bedje als wipper. In de box ligt ze vaak niet meer, want of ze slaapt of ze drinkt of ze zit in de wipper. Soms is ze wakker voor haar fles en dan durf ik haar wel op het kleed te leggen en doet ze verwoedde pogingen tot kruipen en tijgeren. Maar zelfs dan is het niet gek als ze nog een golf terugklotst (3 uur na de fles).
Ze zit ook niet stil op mijn arm wanner ze een boer moet laten. Ik wil haar dan op mijn linkerschouder maar ze ziet dan van alles en probeert om te draaien of 'af te stappen'. Dus spanning op haar buikje en dus spugen.
Ik hou de nutrilon ar en de osteopaat even als opties achter de hand.
pi_132306258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:05 schreef bellelena het volgende:

Trouwens ubercute, Nin kan sinds een paar dagen zelf haar muziekdoosje(s) aanzetten, met zo'n trektouwtje O+
Oh wat leuk!!

Hier vanavond een half uur lang 'asjeblieft' 'dankjewel' gespeeld (in de trant van ik geef wat aan N en zij geeft het weer terug en weer en weer en weer). Zo leuk. Dikke pret dat ze had! O+
pi_132306398
Danic je doet een :@ maar je hoeft echt niet te blozen van je emoties hoor, het klinkt ook heel vervelend. Alleen het poepprobleem vond ik al heel naar klinken en dan nu dit. F is altijd heel mellow na een badje, misschien kun je dat voor de moeilijkste fles nog proberen. Maar structurele tips over de voeding heb ik niet.. Succes, hopelijk kunnen ze helpen bij het inloopspreekuur!

Venco, leuk om te lezen dat het zo goed gaat! En fijn ook om te merken dat het prima gaat als je je van niemand iets aantrekt he ;)
pi_132306529
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:39 schreef Juud79 het volgende:

Juud, dat doen we al. Er liggen hydrofielen tussen de molton en het hoeslakentje. Zowel bedje omhoog als wipper na de fles. In de box ligt ze vaak niet meer, want of ze slaapt of ze drinkt of ze zit in de wipper. Soms is ze wakker voor haar fles en dan durf ik haar wel op het kleed te leggen en doet ze verwoedde pogingen tot kruipen en tijgeren. Maar zelfs dan is het niet gek als ze nog een golf terugklotst (3 uur na de fles).
Ze zit ook niet stil op mijn arm wanner ze een boer moet laten. Ik wil haar dan op mijn linkerschouder maar ze ziet dan van alles en probeert om te draaien of 'af te stappen'. Dus spanning op haar buikje en dus spugen.
Ik hou de nutrilon ar en de osteopaat even als opties achter de hand.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:55:09 #213
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132306609
Danic, en vaker een kleinere fles?
pi_132306613
Belle wat leuk van die muziekdoos O+

Danic helaas geen tips :*

Venco wat fijn dat het goed gaat met je. Je klinkt ook helemaal verliefd O+

Animalmix heerlijk zo'n spelletje

Riley had vandaag tot 7 uur maar anderhalf uur geslapen. Spelen is veel leuker natuurlijk. En de pogingen tot kruipen gaan steeds beter. Ze is er zo bijna O+
pi_132306740
Jullie reacties zijn lief en doen me goed :*
Weet je, ik kan haar wel groot kijken momenteel. Dat ze lekker met de pot mee eet en kan lopen. Maar ik weet dat ik er later zo'n spijt van krijg als ik nu niet van haar geniet.
Maar goed, slaap gebrek, hormoonschommelingen en onbegrip van vriend zijn kant werken ook niet mee.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:00:01 #216
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132306849
Waarom heeft je vriend geen begrip, weet je dat? Ziet hij niet welke problemen Rosalie heeft? Of gaat hij er op een andere manier mee om?

Weinig slaap idd Omen! Hier vandaag een baby die in totaal over de hele dag een half uurtje geslapen heeft. De rest was drama. Knap dat ze bijna kruipt! Go riley!
pi_132306890
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:55 schreef becky27 het volgende:
Danic, en vaker een kleinere fles?
Dan is het brullen van de honger. Ze krijgt ook nog steeds 5 flessen. Het gekke is dat ze de 1e en laatste fles 180/6 krijgt en die gaan goed
De andere 3 zijn 150/5. Maar die zijn op de dag en dan is er veel afleiding wat nafelig werkt. Maar vriend werkt onregelmatig en als ik alleenmet de meiden ben kan ik dus niet met hhaar op haar kamer zitten voor de rust. Er moet ook iemand bij eva zijn.
Die er overigens weinig van begrijpt maar zo haar best doet om rustig te zijn. Moppie O+
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:03:16 #218
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132306989
Venco, goed te lezen dat je beter in je vel zit.

Riley aan het kruipen!! Go go go!

AM, alsjeblieft dank je wel doen wij ook vaak, Isabel vind het echt leuk.

Ben niet helemaal bij, of eigenlijk helemaal niet. Ben druk geweest en Isabel is weeeeeer ziek geweest vanaf dinsdag. Ik ben zo gezegend met lieve ouders en schoonouders.
pi_132307016
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Waarom heeft je vriend geen begrip, weet je dat? Ziet hij niet welke problemen Rosalie heeft? Of gaat hij er op een andere manier mee om?

Weinig slaap idd Omen! Hier vandaag een baby die in totaal over de hele dag een half uurtje geslapen heeft. De rest was drama. Knap dat ze bijna kruipt! Go riley!
Hij vind dat ik hem afbek. Ik heb hem net uitgelegd dat ik hem niet afbek, maar geïrriteerd ben door de situatie en dat ik dan laat horen in mijn stem. Lijkt me logisch, ik ben geen robot. En dat hij het niet op zichzelf moet betrekken.
Dan krijg ik een "ga maar baar bed, kun je bijslapen. Ik ben blij dat ik morgen een dagje weg ben".
Had ik al gezegd dat ik het allemaal niet leuk meer vind :'(
pi_132307048
Danic nogmaals :* en wat lief van jouw oudste O+

Spees dat is wel erg weinig. Jammer dat het de rest van de dag drama was. Was ie niet lekker? :*
Riley was erg vrolijk vandaag en heeft voornamelijk op de grond gespeeld. Op schoot is voor baby's :{w
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:04:57 #221
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132307053
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:01 schreef danic het volgende:

[..]

Dan is het brullen van de honger. Ze krijgt ook nog steeds 5 flessen. Het gekke is dat ze de 1e en laatste fles 180/6 krijgt en die gaan goed
De andere 3 zijn 150/5. Maar die zijn op de dag en dan is er veel afleiding wat nafelig werkt. Maar vriend werkt onregelmatig en als ik alleenmet de meiden ben kan ik dus niet met hhaar op haar kamer zitten voor de rust. Er moet ook iemand bij eva zijn.
Die er overigens weinig van begrijpt maar zo haar best doet om rustig te zijn. Moppie O+
Heb je al een logopediste geconsulteerd? Isabel was/is een onrustige drinker, ik was vaak aan het zingen tijdens het drinken (en das echt kattengejank) maar ze werd er rustig van.
pi_132307085
Danic :* :* :* dat kan je er dan ook echt niet meer bijhebben zeg
pi_132307183
Nou dat zeg je nu! Ik heb dus net ook zitten jodelen tijdens het drinken en ze heeft heel gebiologeerd naar me liggen kijken en het rustig opgedronken.
Ga ik er dus maar even inhouden.
Oh en boeren tussendoor doe ik ook al met haar.
Helaas zorgt het niet voor minder spugen. Maar rustig liggen vind ik al heel fijn.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:08:14 #224
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132307196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:04 schreef Omentielvo het volgende:
Danic nogmaals :* en wat lief van jouw oudste O+

Spees dat is wel erg weinig. Jammer dat het de rest van de dag drama was. Was ie niet lekker? :*
Riley was erg vrolijk vandaag en heeft voornamelijk op de grond gespeeld. Op schoot is voor baby's :{w
Nou ik zeg het niet helemaal goed. Ik ben met hem weggeweest en met die afleiding ging het prima. Maar alle tijd thuis was hij mopperig en hij wilde gewoon Niet Slapen. Krijsen etc. Vanochtend ook maar toen is ie uiteindelijk tegen mij aan in slaap gevallen ( O+ ). Vanavond in bed gelegd en was ie na drie kwartier weer wakker, dat gebeurt 's avonds nooit. Was mijn vriend boven gaan kijken en toen lag hij hard huilend op zijn handje te kauwen ;( dus ik denk achteraf dat hij de hele dag tandenpijn gehad heeft. Net een paracetamolletje gegeven en na een kwartier was ie een heel ander kind en nu slaapt hij lekker. Duurt lang zeg, die hoektanden!!

Danic, klinkt weinig constructief. En pas op dat je niet in een neerwaartse spiraal terecht komt waarin ook nog eens je relatie op spanning staat.
pi_132307206
Becky wat kwakkelt jouw meisje de laatste tijd met haar gezondheid. Arm moppie. :*
Fijn dat je zo gezegend bent met je ouders en schoonouders O+

Oh Danic dat klinkt echt niet leuk. Moeheid is zo slopend. :*
pi_132307290
Spees :* voor de tandjesleed. En O+ voor het slapen tegen je aan
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:11:38 #227
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132307354
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:07 schreef danic het volgende:
Nou dat zeg je nu! Ik heb dus net ook zitten jodelen tijdens het drinken en ze heeft heel gebiologeerd naar me liggen kijken en het rustig opgedronken.
Ga ik er dus maar even inhouden.
Oh en boeren tussendoor doe ik ook al met haar.
Helaas zorgt het niet voor minder spugen. Maar rustig liggen vind ik al heel fijn.
hmmm ik ben een beelddenker, zie het helemaal voor me op een alpenweitje!

Die tip kreeg ik ook van de logopediste.
pi_132307367
Venco fijn zeg O+ en ik herken het wel een beetje

Omen je slaapkopje! Zomaar zo lang wakker. Kruipen is wel iets om wakker voor te blijven,dat vindt L ook namelijk :P

Becky beterschap :* gelukkig heb je hulp

Spees wat zielig. Hopelijk komt hij nu echt snel door.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:12:26 #229
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132307391
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:08 schreef Omentielvo het volgende:
Becky wat kwakkelt jouw meisje de laatste tijd met haar gezondheid. Arm moppie. :*
Fijn dat je zo gezegend bent met je ouders en schoonouders O+

Been there done that, was met Noortje helaas niet anders :( maar ga aan de multivitamine voor d'r, wie weet helpt het wat.
pi_132307523
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:04 schreef Suikertante het volgende:

[..]

_O-

Nee ik zie er absoluut niet tegenop. Het enige wat ik me afvraag, is of ze wel gaat slapen na de late fles. Maar m'n vader zei al: als het echt niet lukt, pakken we haar in en brengen we haar naar huis. Fail proof plan dus :) Hoe laat we haar ophalen hebben we nog niet eens afgesproken :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132307659
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:52 schreef danic het volgende:
Ja hi. Ik kom ff binnenvallen met ren vrasg. Misschien dat ik zo bijlees, misschien ook niet want na een nacht van 3 uur wil ik ook graag slapen.
Maar....Rosalie spuugt de laatste periode heel veel. Toen ze 6 mnd was zijn we overgegaan naar nutrilon 2. Ze krijgt daarin 1 schepje nutriton. Toen we net overgingen spuugde ze veel minder. Erg prettig. Maar sinds een week of 2 is het veel erger aan het worden. De fles van 23.00 en van 07.00 gaan goed want dan ligt ze rustig. De andere 3 zijn drama. In die zin dat ik minimaal 2x per dag schone kleren aan moet trekken en ik bijna dagelijks haar bed moet verschonen. Van de week haalde ik haar uit bed en toen had ze schijnbaar met haar gezicht in het matras geslapen want alls haartjes op haar voorhoofd zaten vastgekoekt aan haar hoofd. Doodeng ook want ze slaapt dus op haar buik wat spugen bevordert maar ligt dan dus facedown op haar handjes te slapen.
Maar ik ben dit spugen dus heel erg zat. Zij kan er niks aan doen, maar ze moet er wel van groeien en het niet uitspugen.
Ik wil liever niet meer nutriton geven ivm de poepproblemen die er zijn.
Zou ik er een schepje rijstebloem bij kunnen doen? En als dat maar 1 schepje is, kan dat dan door een gewone speen? Ja toch?
Rijstebloem staat er toch niet om bekend dat het stopt? Want dat moeten we ook niet hebben.

Ik ga sowieso woensdag naar het inloopspreekuur van het cb, maar heb liever nu alvast een houvast.
Isa krijgt door elke fles rijstebloem en voor zover we kunnen zien, stopt het niet. Ze spuugt wel een stuk minder (met twee schepjes en een grotere speen). Vandaar ook dat we het door elke fles doen :)

Wat rot dat je zoveel problemen houdt Danic, en als je vriend dan ook nog een zo reageert... -O- Vrieg slapen klinkt echter wel als een goed idee misschien? Kan hij de late en nachtvoedingen doen gezien hij morgen lekker "vrij" heeft ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Spirit82 op 18-10-2013 21:25:29 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_132308050
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:18 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Isa krijgt door elke fles rijstebloem en voor zover we kunnen zien, stopt het niet. Ze spuugt wel een stuk minder (met twee schepjes en een grotere speen). Vandaar ook dat we het door elke fles doen :)

Wat rot dat je zoveel problemen houdt Danic, en als je vriend dan ook nog een zo reageert... -O- Vrieg slapen klinkt echter wel als een goed idee misschien? Kan hij de late en nachtvoedingen doen gezien hij morgen lekker "vrij" heeft ;)
:* thanks dat geeft moed.
pi_132308264
Hij doet meestal de late voedingen en ik de vroege. Samen delen zeg maar. Nachtvoedingen zijn er niet. Afgelopen week had hij nachtdienst dus doe ik alle voedingen want dan is hij om 22.00 al weg. Om 23.00 krijgt Rosalie dr laatste fles en daarna lig ik wakker tot 00.30 -O- helaas hebben ze beiden 3 nachten gespookt dus ik ben kapot.
En dat durf ik dan bijna niet te zeggen ivm Loj enzo. Ik klaag al na 3 nachten.

De relatie staat helaas regelmatig op spanning.Ik ga mmorgen eens prioriteit leggen bij de info die ik van skoap heb gehad.
pi_132308330
Skoap gefeliciteerd trouwens. Ik ben erg benieuwd naar de foto's.

Spees, zielig hè die tandenpijn. Ik vond de hoektanden bij eva er toen ook lang over doen. Hopelijk gaat het snel beter.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:32:47 #235
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132308357
slaapgebrek is killing voor je humeur. Very very very true. Tis hier ook niet altijd even gezellig helaas. Shit happens, komen we vast wel weer over heen.
pi_132308421
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:32 schreef becky27 het volgende:
slaapgebrek is killing voor je humeur. Very very very true. Tis hier ook niet altijd even gezellig helaas. Shit happens, komen we vast wel weer over heen.
Amen.

Maar zo sta ik er enerzijds ook in. Hoop dat vriend dat ook doet.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:37:03 #237
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132308538
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:34 schreef danic het volgende:

[..]

Amen.

Maar zo sta ik er enerzijds ook in. Hoop dat vriend dat ook doet.
Dat moet je samen bespreken, wij hadden vannacht (ja echt, dan slaap je al weinig krijg je dat gedonder ook nog eens) ook weer mot maar we spreken het in de ochtend wel uit.
pi_132308739
Danic lekker gaan slapen meid als het kan! Echt als je weer bijgeslapen bent zie je de zaken veel zonniger in. Maar het blijft natuurlijk allemaal rot :*

(Je verhaal is zo herkenbaar van bij ons een half jaartje terug. Ik dacht ook zo vaak was ze maar ouder. Kon ze maar zitten en vast voedsel eten. En voelde me verschrikkelijk door de situatie. Kwam onze relatie ook niet ten goede. Gelukkig was mijn vriend wel een rots in de branding. Hij heeft avonden lang met N gelopen terwijl ik boven met oordoppen probeerde te slapen. Snik, moet er weer van huilen.)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:45:28 #239
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132308964
Och Danic, wat naar allemaal.... :*
Vergeet idd niet om ook te genieten, slik je vitamine voor jezelf, om weer een beetje fit te worden?

Ik neem nu Vit D, Vit B Complex en Magnesium en het helpt me goed sinds ik het trouw slik.

Verder niet zoveel tips, is het geen optie om een fles overdag te vervangen door een bordje pap? En dan gewoon de 'normale basic Bamibix pap'? Of desnoods twee keer per dag, wellicht blijft dat er wel in?

Ik herken het wel een beetje hoor, het is lastig om een tweede te hebben waar je druk mee bent, als er ook nog een peutertje rondloopt, die eigenlijk ook nog heel klein is en zorg en aandacht nodig heeft. Dan is het soms idd een fijn vooruitzicht dat zo'n baby groter en minder afhankelijk gaat worden. ;)
pi_132310033
Ik ga het allemaal opvolgen. Het slapen, het bordje pap en zeker ook het praten.
Het is gewoon allemaal een beetje veel.
Rosalie werd net wakker en is erg over dr toeren. Vriend heeft haar mee naar beneden genomen zodat eva en ik kunnen slapen maar ik hoor haar natuurlijk wel. En ik vind het dan zo moeilijk om er niet naar toe te gaan :{
pi_132310537
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:30 schreef danic het volgende:
Hij doet meestal de late voedingen en ik de vroege. Samen delen zeg maar. Nachtvoedingen zijn er niet. Afgelopen week had hij nachtdienst dus doe ik alle voedingen want dan is hij om 22.00 al weg. Om 23.00 krijgt Rosalie dr laatste fles en daarna lig ik wakker tot 00.30 -O- helaas hebben ze beiden 3 nachten gespookt dus ik ben kapot.
En dat durf ik dan bijna niet te zeggen ivm Loj enzo. Ik klaag al na 3 nachten.

De relatie staat helaas regelmatig op spanning.Ik ga mmorgen eens prioriteit leggen bij de info die ik van skoap heb gehad.
Danic :*
Niet niets zeggen voor mij hoor, dat zou ik echt heel erg vinden :'(
Ik weet dus zelf hoe zwaar het is, als je zo kapot bent. En ik weet ook hoe belangrijk het is om het ergens kwijt te kunnen (hier bijvoorbeeld).
Dus alsje, gewoon zeggen! Ik hoor ook graag van de heftige nachten (dat klinkt raar, maar je begrijpt me wel) en nog liever hopelijk zo snel mogelijk bij je een succesverhaal :*

Misschien trouwens hier nog wat aan: als Ow onrustig is tijdens t drinken dan ga ik vaak heel monotoon tegen hem praten over de dag. Daar wordt hij ook rustig van. En ik leg ook wel eens een kussentje zo neer, zodat hij behalve mij niets kan zien.

Hopelijk gaat en voel je je snel beter! :*
pi_132311336
Danic :*

En Loj ik hoop iedere ochtend weer te lezen dat je een goede nacht hebt gehad. Ik gun het jullie zo :*

Hier niet echt een verjaardagsdag. Ik heb de hele dag mijn broertje en vriendin geholpen in hun nieuwe huisje. Mijn man was gelukkig thuis voor Luc. Zondag vieren we echt zijn verjaardag. Maar hij heeft vandaag wel een hele mooie loop fiets gehad van broertje en vriendin. Hij was er ook heel blij mee. Maar hij is er nog te klein voor. Het was wel raar om vandaag nou juist niet bij L te zijn. Maar dit was de enige keer dat ik mijn broertje kon helpen bij de verhuizing en hij heeft mij ook iedere keer geholpen dus wilde graag wat terug doen.

De fotospam komt nog maar dat wordt denk ik pas maandag.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:42:37 #243
408950 Flemish_Chick
Illegale Belg XD
pi_132311851
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:32 schreef danic het volgende:
Tja het probleem is dat we dat niet kunnen gebruiken omdat we al speciale voeding geven ivm het poepen.
Balen van die berichten over de rijstebloem. Ik heb haar zojuist de laatste schone slaapzak aangegeven en ook die is in de kraag alweer nat -O- ik wordt hier echt moedeloos van. En verdrietig en geïrriteerd :@
Als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik het graag.

Oh en spees, we zijn nog heel voorzichtig met bijvoeden want ze reageert er enorm op met krampen.
Kortom, ik vind het allemaal even niet leuk. Het enige waar het om draait zijn onrustige drinkmomenten, slecht poepen en veel spugen -O- :'(
Ik breek even in. Mijn spuger krijgt gelopectose door zijn melk heen. Weet alleen niet of het in Nederland ook te krijgen is. Het dikt erg goed in en heeft geen effect op de poep. Misschien verkrijgbaar via webshop, ik bestel het altijd via Newpharma. Het is maar een tip omdat ik weet hoe frustrerend het spugen kan zijn.
27/04/13 <3 A.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:49:48 #244
381212 Gulara
From the future
pi_132316509
Neeeeeeeeeee! Echt hele bazenpost weg. En ik ben er nog wel supervroeg voor opgestaan. :'(

Ik ga het niet nog een keer doen hoor. Alleen even de laatste blz:

Danic. :* Het klinkt allemaal behoorlijk k*t. Hier ook een spuger. Echt zo'n tsunami/exorcismbraker afentoe. :X
Ik werd wel wat makkelijker in het verschonen. :@ Hier is het wel minder (eigenlijk vrijwel niet meer) nu.
Misschien ook even met je man een keer iets samen doen, dat je ook even kunt praten? En dan weg van de kinderen. 's Nachts in de zure lucht wordt geen enkel koppel er gezelliger op.

Venco, welkom terug! En wat een fijn nieuws! *O*

Riley lekker aan het spelen en kruipen. O+ ze klinkt gezellig Omen!

Becky klinkt heerlijk zo'n fijn vangnet. Is Isabel weer helemaal ok?

Ach Spees arme Silvijn. Hopelijk zijn ze snel door. :*

Spirit fijn dat je vader ook aangeeft dat ze haar komen brengen. Vind het altijd zo sneu als andere mensen maar in de weer blijven met een overstuur kind onder het mom van "het moet goed gaan".

Ooh Skoap ik vergat je helemaal te feliciteren, sorry! :*
En *O* gefeliciteerd! *O*

En ik lees echt allemaal drinktips. Fijn! Ga ik ook ens doen, want drinken lijkt hier afentoe een noodzakelijk kwaad.

Kan me voorstellen dat het raar is om niet bij hem te zijn Skoap. Wel fijn dat je ie broertje kon helpen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:06:15 #245
381212 Gulara
From the future
pi_132316630
En nog twee vraagjes:

We staan op de wachtlijst voor het KDV. Zijn er hier kinderen die één dag in de week naar het KDV gaan. Ik heb ooit gelezen dat ze dan lastig wennen. Iemand die hier ervaring mee?

En ik ben een beetje benieuwd hoe jullie leven eruit ziet. Wij doen dus nogal veel. Een tripje naar de supermarkt duurt al gauw ruim een uur. Minstens één keer per week lunchen Pi en ik buiten de deur en zijn we ook lang weg.
Meestal twee avonden per week zijn we bij een vriend (daar heeft hij wel z'n eigen tentje, en aangezien het mama's droomhuis is, slaapt ie er ook goed ;) ).
In het weekend zijn we ook regelmatig één hele dag weg. Hij doet dan hazenslaapjes in de wagen/autostoel/draagzak.

Hij lijkt er overigens geen last van te hebben, integendeel. Hij vermaakt zich prima, is op z'n gemak. Pakt z'n slaap. Maar ik ben eigenlijk best benieuwd wat jullie zoal doen met baby?
pi_132317512
Stil hier vannacht... Hopelijk is dat een goed teken en heeft iedereen lekker geslapen!
(Viel hier tegen, helaas)

Leuke vraag gulara, ga ik een antwoord op typen als ik een toetsenbord heb en niet op mijn foon zit te prutsen zoals nu. Ik ga vandaag iig met beide kindjes op pad naar opa en oma
pi_132317515
Gulara balen dat je bazenpost weg is. Maar deze is ook erg netjes :*

Wat betreft 1 dag naar het KDV. Mijn neefje is vanaf zijn babytijd 1 dag gegaan en hij vond het altijd super. Maar ik denk dat dit per baby verschilt

Met Riley ga ik vrijdag naar de markt meestal. Samen met mijn moeder en zus. Zaterdag zwem ik met haar (behalve bij hele drukke dagen) en ik probeer elk weekend ook met haar weg te gaan. Naar de stad of de hond uitlaten. En soms naar een vriendin
's Avonds ben ik meestal thuis.
pi_132317518
Shandaly was het meer dan 1 nachtvoeding? :*
pi_132317526
Skoap nog gefeliciteerd! *O* Ben benieuwd naar de spam!

Otje gaat twee dagen Gulara, ze heeft een jongetje op de groep die maar een dag komt en die was eigenlijk sneller gewend dan zij. Het lijkt me nogal van het kind afhangen.
pi_132317539
Danic, ik weet niet welke nutrilon je gebruikt maar ik gebruikte bij Jelle op advies van cb ivm poepproblemen nutrilon omneo. Er staat me iets van bij dat dat ook wat rustiger was voor de maag en dus ook aan te raden was bij een spugertje. Misschien kun je dat nog proberen. En omdat die wat beter werkt tegen poepproblemen dat je daar dan net wel de speling hebt om iets door de melk te doen.

Overigens werd pap hier aangeraden zodat hij meer vezels binnen kreeg en daar beter van zou gaan poepen. Met rijstebloem is dat nog minimaal maar met de vervolg papjes al wat meer (weet niet meer vanaf wanneer die mogen) en dan gaf ik in de ochtend ook een bordje pap zodat er veel pap in kon.
Ik had geen spuger maar wel een verstopt kind, maar misschien als je het ene probleem aan pakt je voor het andere probleem meer opties hebt.

Iig :* lijkt me vooral ook erg zwaar als vriend je niet begrijpt. Zoals eerder gezegd probeer een keer iets lekker met z'n tweeën te gaan doen
pi_132317547
Gulara, Isa gaat ook 1 dag naar kdv en ze heeft geen enkel probleem gehad met wennen. Nou gaat ze al vanaf dat ze drie maanden is, misschien maakt dat nog iets uit. De eerste paar keer dronk ze wel moeilijk omdat ze erg onder de indruk was van de andere kindjes en ze is nog steeds helemaal kapot als ze thuis komt na een dag kdv, maar ze vindt het daar wel helemaal geweldig :)

Wij slepen Isa overigens ook van hot naar her overdag als we daar zin in hebben. Ze is altijd heel rustig in de wagenbak of buggy inzet en valt vanzelf in slaap als ze moe is. Ze hoeft de maxi cosi ook maar te zien of ze is al vertrokjen, dus lange stukken rijden is ook geen enkel probleem :)

Danic, praten klinkt inderdaad als een goed idee, vooral als het overall niet zo lekker gaat. Kunnen jullie de meiden niet een nachtje uitbesteden zodat jullie samen uit eten of naar de film kunnen en daarna een nacht goed slapen? :*
Sarcasme. Herken het.
pi_132317610
Gulara, wij zijn pas sinds een paar weken wat uithuiziger met Sticker, hij heeft best lang last gehad van overprikkeld raken als we te veel deden (en vaak ook als we iets deden, dat een boodschapje doen al zorgde voor een overstuur kind ;( ) maar dat gaat nu stukken beter.

Hij gaat mee naar het schoolplein, boodschappen doen, op visite, etc. Ik probeer wel hem op een drukke dag zo veel mogelijk te dragen, dat gaat beter dan mee in de wagen. Maar hem van smorgens tot savonds mee slepen doen we niet, los van dat het nooit nodig is denk ik dat dat nog te veel zou zijn. :)
pi_132317614
Ik doe niet zoveel met mijn baby eigenlijk. :@ Sowieso plan ik alles tussen zn slaapjes door omdat hij buiten de deur echt niet slaapt. En hij raakt heel snel overprikkeld.

L kruipt af en toe een kruipje achteruit O+ soms vooruit maar dan valt ie op zn gezicht en gaat ie bijna over de kop :'( :o
pi_132317627
Danic geen andere tips dan die al gegeven zijn.

Gulara geen ervaring met het kdv maar vind je vraag wel leuk.

Hier gaan we ook veel op pad. Ik doe dagelijks boodschappen en verder gaat de oudste 4x per week naar de psz dus gaan we er ook uit. Als het lekker weer is ga ik het liefst lopen (45 min totaal) en dan is het of in de buggy of op mijn rug.
Het enige nadeel vind ik dat ik hem bijna altijd wel een keer moet wakker maken en hij niet zijn eigen ritme met slapen kan volgen.

Het weekend probeer ik vaak ook iets te doen. Vandaag heeft mijn man een Duintraining en gaan wij mee wandelen en daarna nog op verjaardagsvisite.
Morgen gaan we appels plukken en maandag naar de Efteling. Kyan gaat eigenlijk vrij makkelijk mee. Doet wel kortere slaapjes maar trekt dat prima. Meestal doe ik hem wel in de wompat als hij moe word. Dan is hij zo vertrokken. Dus die heb ik altijd bij me. Ook als ik op visite ga.

In de avonden zijn we eigenlijk altijd wel thuis. Beide kinderen slapen het lekkerst in hun eigen bedje. Wanneer we uit eten gaan probeer ik wel een laat slaapje in te bouwen zodat hij niet instort om zes uur.
pi_132317629
Fieder, heb jij een draagdoek/draagzak voor L? Want zonder zou ik ook echt geen kant op kunnen, in de kinderwagen en maxicosi vecht hij enorm tegen de slaap terwijl hij in de doek zo weg is! :)
pi_132317654
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:06 schreef Gulara het volgende:
We staan op de wachtlijst voor het KDV. Zijn er hier kinderen die één dag in de week naar het KDV gaan. Ik heb ooit gelezen dat ze dan lastig wennen. Iemand die hier ervaring mee?
Ja, M gaat 1 dag per week naar het kdv en het is inderdaad elke keer weer even wennen. Het is minder routine voor hem en een week is natuurlijk best lang voor een kindje. Ik zie op het kdv inderdaad kindjes die daar wat vrijer rondlopen dan M dat doet maar het geeft verder geen problemen. Hoogstens een traantje meer bij het afscheid nemen maar die zijn al weer droog nog voor ik de hoek om ben.
pi_132317665
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:06 schreef Gulara het volgende:
En ik ben een beetje benieuwd hoe jullie leven eruit ziet. Wij doen dus nogal veel. Een tripje naar de supermarkt duurt al gauw ruim een uur. Minstens één keer per week lunchen Pi en ik buiten de deur en zijn we ook lang weg.
Meestal twee avonden per week zijn we bij een vriend (daar heeft hij wel z'n eigen tentje, en aangezien het mama's droomhuis is, slaapt ie er ook goed ;) ).
In het weekend zijn we ook regelmatig één hele dag weg. Hij doet dan hazenslaapjes in de wagen/autostoel/draagzak.

Hij lijkt er overigens geen last van te hebben, integendeel. Hij vermaakt zich prima, is op z'n gemak. Pakt z'n slaap. Maar ik ben eigenlijk best benieuwd wat jullie zoal doen met baby?
Als hij er geen last van heeft is dat prima toch? (hij zal dan trouwens ook een stuk minder last hebben van maar 1x naar het kdv gaan als ik dit zo lees).

Hier gebeurt eigenlijk vrij weinig. Nu is het misschien ook anders omdat je met 3 toch minder flexibel bent. Toen M nog alleen was en van Pi's leeftijd was, had ik sowieso de stelregel dat hij minimaal 1 van de 2 slaapjes thuis in zijn eigen bed deed en ook s avonds in zijn eigen bed sliep. Maar M had die regelmaat ook echt wel nodig en wij zijn sowieso wel huismussen. Als ik alleen was met hem gingen we wel altijd iets doen: boodschappen, naar de stad, kinderboerderij of op visite. Of gewoon wandelen. En toen M 6 maanden was, was ik zwanger en dood- en doodmoe...
pi_132317688
Het was hier trouwens duidelijk volle maan. Tussen 00.00 en 08:00 3 voedingen gehad (x2 dus).
Dreumes is nu boodschappen doen met papa (nou ja, eigenlijk andersom) en de meisjes gaan zo weer naar bed. Lekker even rustig douchen en vanmiddag met een vriendin de stad in.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:17:35 #259
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_132317947
Goodmornings! Mijn moppie(s) komen vandaag weer thuis na 3 nachtjes uit logeren te zijn geweest, ik kan niet wachten O+ het is allemaal supergoed gegaan en het is mijn herstel zeker ten goede gekomen dat ik ff dergelijke rust had (veeeeeeel geslapen!) maar nu is het wel weer genoeg. Volgens mijn schoonouders heeft Isabel 'mama' gezegd in de auto (kan dat überhaupt al?) en toen zei Stef dat ze mij mist en dat hij mij ook mist O+

Danic, jeetje wat een nare tijd zo zeg ;( ik heb niet echt tips voor je, behalve wat er al gezegd is: blijf praten met je vriend en blijf positief investeren in je relatie!! Echt, ik weet dat er weinig tijd voor is en dat het lastig is, maar ik denk dat wij de afgelopen 3 jaar als stel niet zouden hebben overleefd als we dat niet grdaan hadden. Wij proberen altijd per etmaal één drankje samen te doen en dan ook echt even samen. Lukt niet altijd (soms hebben we ook gewoon even me-time nodig), maar je hebt wel even een samen-momentje :)

Gulara, met Stef gingen we veel vaker weg als met Isabel. Met Stef ging dat tot een bepaald punt erg goed, maar er kwam een moment dat hij daar niet meer goed op reageerde dus nu is dat wat minder allemaal. Komt wel weer.

Becky (ik wilde bijna je echte naam typen :')), is Isabel nu weer helemaal beter? Vervelend he, dat gekwakkel?

Eh.. :') :')

Ik weet niet meer :@
3!
pi_132317968
Oh was dat het kyara?! :P Had ik dat geweten!

Maar zonder gekheid, jullie zijn lief :*
We zijn gisteravond tot 00.30 met haar bezig geweest, toen sliep ze pas. Hebben zelfs de hapost nog gebeld voor advies. Maar toen ze na overleg met de arts terugbelde sliep ze net.
Ze boert en gloept veel en heeft ook ineens veel de hik.
Hillie, ze krijgt al omneo. Ik ga straks de pap vanaf 6 mnd ook maar halen.
En ze gaan al af en toe logeren waardoor wij tijd samen hebben. Afgelopen zaterdag nog een dagje Amsterdam gehad de pv van mijn werk.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:21:32 #261
95408 Incantrix
pi_132317979
Vraagje over flesvoeding trouwens: hoe strikt houden jullie je aan de op de verpakking aangegeven hoeveelheden? Kleine Peach mag eigenlijk maar 3 flessen nog, maar ze heeft eigenlijk nog steeds een 4 flessen-ritme. Moet ik nr. 4 gaan afbouwen? Van die forte-voeding gaan kopen? Ik stap liever niet over op een ander merk/type als het even kan :@
3!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:22:31 #262
95408 Incantrix
pi_132317984
Danic, ik denk dat ik maandag meteen de huisarts zou bellen eigenlijk.
3!
pi_132318023
Danic lijkt me echt duidelijk reflux. Krijgt ze geen medicatie? Anders maandag afspraak met de huisarts maken meid.

Inca fijn dat je je kids straks weer lekker ziet. En ook fijn dat je wat hersteld bent.
Ook houdt me niet erg strikt aan wat er op de verpakking staat hoor. Als ze het nodig heeft zou ik het gewoon geven.

Kyara :* voor de nacht. Veel plezier vanmiddag!

Hier doen we best veel maar eigenlijk vrijwel altijd rondom de slaapjes. In ieder geval het middagslaapje van beide kids is heilig. De andere slaapjes van N doet ze nog wel eens in de auto of wagen.
Ik ben niet zo van de hele dag binnen zitten met de kinderen. Zou helemaal gek worden.
Dus vaak naar een vriendin, mijn ouders, ff naar intratuin vissen en konijnen kijken, met de bus naar de stad enz.
pi_132318028
Oh daar kijk ik dus niet naar Inca. Wel naar de samenstelling (1 schepje op 30 ml), maar niet naar de aantal flessen, zolang ze maar niet boven die liter uitkomt. Rosalie zit nog op 5 flessen. Die zou ook wel terug mogen naar 4 volgens mij.
Isabel van becky drinkt ook nog meer flessen dan voorgeschreven, maar dat was ook geen probleem volgens mij.

Ik twijfel wie ik maandag bel. De huisarts of de chiropractor die ik door Saffier geadviseerd heb gekregen. Ik wil die sowieso bellen, ik weet niet of de huisarts wat kan toevoegen voor ons.
pi_132318050
Gek hè. In het begin had ze ook dit soort signalen, maar net op het moment dat ik aan de bel trok, ging het beter. En nu dit. Maar op de een of andere manier wil niemand hierin mee. De ha van de hap wilde ook geen medicatie voorschrijven. Ik weet ook niet waar ik het vandaan moet halen. Ik denk een ander ziekenhuis dan maar ofzo.
pi_132318069
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:29 schreef danic het volgende:
Gek hè. In het begin had ze ook dit soort signalen, maar net op het moment dat ik aan de bel trok, ging het beter. En nu dit. Maar op de een of andere manier wil niemand hierin mee. De ha van de hap wilde ook geen medicatie voorschrijven. Ik weet ook niet waar ik het vandaan moet halen. Ik denk een ander ziekenhuis dan maar ofzo.
Loop je al bij een ziekenhuis dan?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:31:49 #267
95408 Incantrix
pi_132318071
Ik zou denk ik beiden doen, Danic. De huisarts kan misschien gewoon even een algehele checkup doen, andere oorzaken uitsluiten. En ik weet niet hoe snel de chiropractor beschikbaar is? Ik moest ook denken aan reflux, wat Animalmix zei. Kan de ha daar iets mee? (Sorry, geen ervaring mee.)

En ah, thnx! Ik vroeg me al af hoe ik dat afbouwen nou weer voor elkaar moest krijgen, zonder die fles slaapt ze niet. Blijf ik 'm gewoon lekker geven :Y dank!
3!
pi_132318088
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:31 schreef Animalmix het volgende:

[..]

Loop je al bij een ziekenhuis dan?
Ik ben bij de ka geweest ivm de poepproblemen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:35:33 #269
95408 Incantrix
pi_132318106
AM, hiero ook alles om de slaapjes heen! Wel heel beperkend voor m'n grote, die slaapt al een paar jaar niet mee en zit nu dus ineens veel meer binnen door/voor zijn zusje. Maar nouja, die gaat over een week al naar school, dus dan heeft hij er minder last van (ophaaltijd icm slaapje is wel nog spannend trouwens!). Ik ga wel áltijd de deur uit met ze, van boodschap doen tot op bezoek, naar de speeltuin, eindje fietsen, whatever :) naar buiten vind ik belangrijk voor ze.
3!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:39:08 #270
95408 Incantrix
pi_132318141
Kun je die ka ook contacten voor dit probleem Danic? Volgens mij moet reflux vastgesteld worden door een ka?

(In dat geval mss gewoon de ha bellen met de mededeling dat je een verwijzing wil? Of ga ik nu een beetje kort door de bocht?)
3!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:40:46 #271
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132318162
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:21 schreef Incantrix het volgende:
Vraagje over flesvoeding trouwens: hoe strikt houden jullie je aan de op de verpakking aangegeven hoeveelheden? Kleine Peach mag eigenlijk maar 3 flessen nog, maar ze heeft eigenlijk nog steeds een 4 flessen-ritme. Moet ik nr. 4 gaan afbouwen? Van die forte-voeding gaan kopen? Ik stap liever niet over op een ander merk/type als het even kan :@
Daar worstel ik ook mee idd. Hoe ik dat moet gaan afbouwen van 4 naar 3. Nu is het om 7:30, 11:30, 16u en 20u een fles met rond 15u fruithap en soepstengel en 18u groentehap. Ik geef nu sinds een week 6mnd+-groentehap en dat bevalt prima. Ik denk dat ik de ochtend en avondfles hou op hetzelfde tijdstip en de 2 middelste terugbreng naar 14u met 's ochtends rond 10u fruit. (Bedenk ik me net).

Verder lees ik straks wel bij en reageer ik ook. Ben gisterochtend geveld door buikgriep. Ergste is voorbij (hopelijk) nu.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:42:13 #272
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132318181
:* voor Danic. Is beide bellen niet het beste?

:* voor de slechte nacht van Kyara.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_132318206
Dat weet ik niet Inca. Ik ben ook niet onverdeeld enthousiast over die ka. Toen we daar kwamen kreeg ik een ophoging van de lactulose mee. Maar hij vroeg niet eens naar haar voeding. Dus de weg van de minste weerstand zeg maar.

Mandy, moet hij al naar 3 dan? Hij is jonger dan Rosalie. Ik zou het hem laten aangeven, meestal komt dat vanzelf wel.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:45:31 #274
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132318224
Inca, Isabel krijgt nog 5 of 6 flessen a max 1 liter per dag. Dat heeft ze nodig blijkbaar. Kinderarts en cb arts vinden het prima.

Lekker dat je kids weer thuis komen!
pi_132318238
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:20 schreef danic het volgende:
Oh was dat het kyara?! Had ik dat geweten!
Toch reageren baby's daar soms heel sterk op. Bij M was dat vorig jaar ook al het geval. En ik vond het ook wel typisch dat ze precies rond 01:35 uur wakker en onrustig waren. 01:37 uur was het volle maan.

Ik ben normaal niet zo van de zweverige dingen maar dit komt best wel vaak voor.

(wat natuurlijk niet betekent dat dat bij ook zo moet zijn)
pi_132318239
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:21 schreef L-E het volgende:
Fieder, heb jij een draagdoek/draagzak voor L? Want zonder zou ik ook echt geen kant op kunnen, in de kinderwagen en maxicosi vecht hij enorm tegen de slaap terwijl hij in de doek zo weg is! :)
Ja ik heb een draagzak maar zelfs daarin blijft meneer wakker :{ ik vind het verder prima om veel thuis te zijn, ben ook best een huismus. Maar ik zou best wat vaker naar de kinderboerderij oid kunnen. :@ maar met de aankomende winter zal dat wel niet gaan gebeuren als ik mezelf ken.

Inca wat heerlijk dat ze thuiskomen O+ fijn dat het je goed heeft gedaan. Is de ingreep goed gegaan? En mama zeggen kan best. L zegt ook vaak mama. Weet alleen niet of hij dan ook echt mama bedoelt of dat het bij het rijtje baba, gaga en mumu hoort. :P
En de flessen zou ik ook lekker zo laten hoor.

Danic :* ik zou iedereen bellen tot je de oplossing hebt.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:49:40 #277
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132318287
Nog 1 voor inca, Isabel zegt ook al gericht mama en papa. So sweet. Kan dus best.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:50:48 #278
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132318314
Gulara: J. Gaat 1 dag per week naar KDV, en heeft het altijd geweldig naar zn zin. Gaat wel al vanaf 4 maanden, en elke keer dezelfde leidster, dus het is bekend terrein.

Ik probeer m altijd zo veel mogelijk in zn eigen bed te laten slapen overdag, want in de wagen slaapt ie bijna niet. Draagdoek lukt vaak wel als we gaan wandelen. Nu zijn we een paar dagen in Duitsland (met wifi
:+ ), en gaat ie wel overal mee naartoe.

Ben ook heel trots op m nu trouwens. Gisteren echt een helse rit geweest hierheen (veel file, duurde 2 uur langer dan gepland), en hij heeft zich zo goed gehouden, maar 1 keertje even gehuild, omdat ie toch echt honger had. Is toen we aankwamen ook meteen gaan slapen in het kinderbedje O+

En :* voor de slechte nachten :(. Hopelijk lukt het iedereen die het nodig heeft dit weekend bij te slapen!
:*
pi_132318326
Het was ook niet lullig bedoeld hoor kyara. Het komt inderdaad vaker voor. Net als drukke kinderen en de dag erna storm. Je merkt het heel goed.

Inca hoe gaat het met jou na de ingreep?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:52:46 #280
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132318343
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:44 schreef danic het volgende:
Dat weet ik niet Inca. Ik ben ook niet onverdeeld enthousiast over die ka. Toen we daar kwamen kreeg ik een ophoging van de lactulose mee. Maar hij vroeg niet eens naar haar voeding. Dus de weg van de minste weerstand zeg maar.

Mandy, moet hij al naar 3 dan? Hij is jonger dan Rosalie. Ik zou het hem laten aangeven, meestal komt dat vanzelf wel.
Hij is er al aan toe vind ik. Hij vraagt ook meer voeding nu en wordt volgende week 6 maanden. Spugen doet ie niet meer dankzij jbpm, die is sinds gisteren op en wordt overdag vervangen door rijstebloem en 's avonds komende week door iets van Bambix 6+ (vandaag starten met Bambix). Ik geloof nl meer in een langzame overgang naar 6+-eetritme dan cold turkey overstappen met alles. Flesvoeding 2 is ergens volgende week de laatste stap daarin.

En nu ga ik terug slapen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:59:09 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132318424
Inca met die flesvraag heb ik ooit gebeld naar het cb. Zij zeiden dat ze die vraag best vaak kregen maar dat je echt naar je kind moet kijken en niet naar die verpakking. Want die hoeveelheden zijn een gemiddelde dat maar op weinig individuele kinderen van toepassing is. Dus ik zou 4 flessen geven als ze het echt nodig heeft, dat zou ik liever doen dan op Forte overstappen.

Ik ga even papegaaien wat al 4 x op Gulara's vraag is gezegd :+ 1 x per week KDV zou bij Silvijn makkelijk kunnen, die vindt alles prima als ie maar mensen om zich heen heeft. En uit jouw verhaaltje denk ik net als Kyara dat Pi ook veel gewend is en best vindt, dus dat dat wel goed moet komen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat sommige kinderen het juist heel erg wennen vinden om steeds maar 1 x per week die 'vreemde' gezichten te zien.

Wij doen trouwens ook heel veel buitenshuis. Behalve bij heel slecht weer gaan wij altijd een heel stuk fietsen, wandelen, naar vrienden of naar de kinderboerderij ofzo. S is juist op zijn best als we dat soort dingen doen. Ik heb daar zelf ook behoefte aan want S is er een die de hele dag wil voortbewegen. Dus die kan ik 9 van de 10 keer niet in de box oid neerzetten om even te gaan spelen. Dus het is echt heel vermoeiend (en soms saai :@) om hele dagen thuis te blijven. Ik denk dat hij eerder last heeft van onderprikkeling dan overprikkeling :')
pi_132318442
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef danic het volgende:
Het was ook niet lullig bedoeld hoor kyara. Het komt inderdaad vaker voor. Net als drukke kinderen en de dag erna storm. Je merkt het heel goed.
Oh okey :*
pi_132318473
Het wennen op het kdv was bij M ook echt de drukte. Thuis was het natuurlijk best wel stil met alleen M als baby. Dus op een kdv is het dan ineens een kakafonie van geluid en beweging. Daar moest hij echt echt echt aan wennen. Bij de meisjes was dat dan weer geen probleem, die verkeren de hele dag in geklets, gepiep, vallende blokken, weggesmeten autootjes en dan ook nog in elkaars gezelschap. Die hadden dus geen wenproblemen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:05:39 #284
95408 Incantrix
pi_132318482
Beterschap Mandy!

Oh, fijn Becks, ons cb, of de arts althans, vind eigenlijk gewoon dat je de verpakking strikt moet volgen en ookal neem ik haar altijd met een korrel zout (het is er 'zoëen' zeg maar ;)), het maakt toc dat ik ga twijfelen aan wat ik doe. Thnx voor de tips allen O+

De ingreep ging goed, voel me best ok. Het is me toch wel wat tegengevallen, maar dat ligt vooral aan het feit dat ik toch wel heel erg 'dat doe ik er wel even bij' dacht. Heb de afgelopen dagen echt veel geslapen, het slaapmiddel dat ik kreeg sloeg echt in als een bom!! Nu afwachten of ik nog ongesteld wordt en hoe erg, ben superbenieuwd!

En mama zeggen O+ ik hoop dat het echt zo was, het is zó lief! Net als toen Stef voor het eerst zijn armpjes om me heen sloeg en zei 'mama jij lief' O+ *smelt*

Danic, hmz, dat klinkt ook niet echt bemoedigend inderdaad :') lekker dan -O-
3!
pi_132318562
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Maar serieuS nu, waar merk je dat aan? Ben benieuwd :) En hopelijk heb je nog wat slaap kunnen pakken :*

Belle, mooie foto's van je meisje O+
Hij maakt m'n gedichtjes voor Secret Santa ;)

Nee, ik bedoelde meer, dingen aan me geven. Naar papa of de poes kijken als ik vraag waar ze zijn. Speeltjes aan me geven, dan tegen de bank aan gaan staan en dan het terugvragen om er mee te spelen. Dat vind ik slim :D

Iemand vroeg wanneer ik weer naar de osteopaat moest: volgende week woensdag, dus t duurt nog ff. Hij is wel opeens druk bezig met z'n nek naar achter te gooien enzo. Dus de denk dat ik z'n fysio van de eerste maanden ff mail. Ze zei dat dat altijd mocht. Misschien heeft ze tips.

Oh en op verzoek: ik vind (al zal vast niet iedereen het er mee eens zijn) dat we een goede nacht hebben gehad. 2 sessies van een half uur en om 6 uur echt wakker en uit bed gegaan. Hier valt mee te leven. :D

Zo volgende post zal ik ff sociaal doen :)
pi_132318702
Ik ga vanmiddag ook de draagdoek eens uitproberen bij Dex :)
(mei tai).

Wat doe ik dex dan aan qua extra kleding? In de wandelwagen heeft hij een vestje met teddy erin aan en een lekkere deken over.
pi_132318795
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:11 schreef Loj het volgende:
Oh en op verzoek: ik vind (al zal vast niet iedereen het er mee eens zijn) dat we een goede nacht hebben gehad. 2 sessies van een half uur en om 6 uur echt wakker en uit bed gegaan. Hier valt mee te leven. :D
*O* *O* *O*
pi_132318803
Wb Vencodark :W Wat klink je goed! En fijn dat het ook met je mini zo goed gaat O+

*O* Omen en Fieder allebei (bijna) (achteruit) kruipende baby's! Fieder, herkenbaar, bij Nin is het tussendoor ook even zo gegaan, komt vanzelf goed!

Inca, lekker dat alles goed is gegaan en je herstel ook goed gaat! Mama zeggen dat kan best al! Ben benieuwd of je het ook snel zal horen O+

Loj *O* dat klinkt werkelijk als vooruitgang! Zou het dan toch helpen?!?! Ik blijf duimen!

Hier kan de vlag weer in, of zal het ook aan volle maan hebben gelegen, het was ook nog eens een maansverduistering! In ieder geval om 12 uur, half 3 en vanaf 6 uur kleine en grotere feestjes gehad :D :O

Draagdoek gebruiken wij elke dag eigenlijk wel. Namelijk eigenlijk altijd als we gaan wandelen (of fietsen) en dat doen we elke dag wel, al is het maar even naar de supermarkt. Maar met lekker weer ga ik gerust anderhalf a 2 uur wandelen.
pi_132318840
Loj, wat fijn van de goede nacht. Het maakt je z'n ander mens hè als je lekker geslapen hebt :)
pi_132319003
Reacties op gisteren en vandaag:

Skoap!!!!! Wat erg, een dag te laat! Maar toch: *O* gefeliciteerd *O* nog :) gewoon een dreumes :D en je reactie van gisteravond was echt heel lief!

Belena, weer een goede nacht gehad? :) en een staande Nin :D

Cwen, hoe was jouw nacht? En hopelijk vandaag weinig krampjes :D

Coco, hoe gaat t vandaag met Saar? Voelt ze zich wat beter? Ik had geen tips voor je helaas :s en het filmpje O+

Suiker, F aan de broodkorst! O+

Omen, goed dat je voor jezelf opkomt! Heel belangrijk en hopelijk had je weer een goede nacht :D

Mineola, je was de muizen die samen verhuizen vergeten ;) en ik zag nog wat onbekende varianten :D

Piekie geen andere tips voor jou dan de anderen al zeiden. :s

Ow en ik gaan over vier weekjes samen logeren! Vriendje is er niet en een hele nacht alleen zie ik niet zitten ;)

Venco, wat klink je verliefd O+ :D

Gulara, Ow gaat ook 1 dag naar het kdv. Geen problemen en hij vindt t leuk daar. Soms wel brullen, omdat hij op aandacht moet wachten. Maar als ik eerlijk ben, vind ik dat helemaal niet zo slecht.
Verder probeer ik Ow wel een keer per dag in z'n eigen bedje te leggen, maar omdat hij zo slecht slaapt neem ik hem wel veel mee in de wandelwagen. Dan slaapt hij top en lang. maak me regelmatig zorgen of hij geen slaaptekort heeft Verder doen vriendje en ik heel weinig momenteel. We leven even voor Ow, totdat t wat beter gaat. (En dan straks weer leuke dingen doen, want dat mis ik)

Volle maan en storm (drukke kinderen --> er komt storm) het klopt echt, kan ik als juf zijnde zeggen ;)

Inca, eerlijk gezegd nooit naar gekeken ;) ik zit nu op 3x 180 en soms een nachtvoeding. Of het goed is, geen idee, krijg geen klachten ;) en succes met je herstel!

Danic, ik zou ook ff bellen naar de ha. En hopelijk heb je snel een betere dag/nacht.

Sterkte voor Mandy

Veel plezier in Duitsland MM!

Zo, ik ben weer bij! Fijne dag allen :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 19-10-2013 11:19:39 ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:08:36 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132319355
quote:
Ik ben zo blij dit te lezen!!

Verder een dikke :* voor danic... klinkt echt rot zoals het daar gaat ;( Heb helaas geen tips voor je, volgens mij trek je al alles uit de kast voor je meisje. Hopelijk heb je nog iets aan de tips van de andere spuugdeskundigen hier.

En dan nog even een :o _O_ voor Nin!! Staan! Are you kidding me?! :D Wat een cool kind heb je ook belle!

Dit is wat ik heb onthouden van t bijlezen gisteravond :') nu ff verder lezen!
pi_132319434
Nou tuttie heeft geslapen tot 10.30 na dr fles en het lijkt alsof er niks aan de hand is. Ik heb besloten van het vaste ritme af te stappen en meer op haar verzoek te wachten. Dus daar zit ik dan :D want eigenlijk om 11.00 dr fles. Misschien is dat wel een medeoorzaak, dat ze nog niet voldoende honger heeft en daarom zo onrustig is.

Inca, lekker ding, een ingreep doe je er nooit 'even bij' o|O aan jezelf denken hoor :*

Oh en vergat ik gisteren helemaal op belle te reageren :@ maar Nin is echt bizar snel hoor. Nu al staan :o . Wat ontzettend knap.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:57:45 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132320316
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:21 schreef ymme het volgende:
Ik ga vanmiddag ook de draagdoek eens uitproberen bij Dex :)
(mei tai).

Wat doe ik dex dan aan qua extra kleding? In de wandelwagen heeft hij een vestje met teddy erin aan en een lekkere deken over.
In de draagdoek heeft ie niet zoveel extra kleding nodig :)

E had gisteren een lange mouwenromper aan met een tuinbroekje erover, en een mutsje op omdat t naar waaide. Verder had ik mn jas los aan, maar we hielden elkaar lekker warm *;

Maargoed, beetje afhankelijk van je kindje ook!
pi_132322208
Ik dacht dat L niet wakker was geweest maar ik hoor net van mn man dat hij er rond half 2 ook even uit is geweest. Misschien ook wel van de maan!
mn man was toevallig net even wakker, anders ben ik altijd degene die het hoort :P

Danic ik ben benieuwd hoe het gaat nu je meer haar ritme gaan volgen! Hopelijk heeft het effect.
pi_132322435
quote:
Nee, ik bedoelde meer, dingen aan me geven. Naar papa of de poes kijken als ik vraag waar ze zijn. Speeltjes aan me geven, dan tegen de bank aan gaan staan en dan het terugvragen om er mee te spelen. Dat vind ik slim :D
Ah ja, zo'n dingen zijn tof he? O+

Ik heb het bij Saar nooit echt kunnen koppelen aan een sprongetje, vandaar mijn vraag. Bij haar was het nooit zo duidelijk. Ze was alleen uit haar hum/sliep slechter als haar tanden door kwamen namelijk.

Fijn dat de nacht relatief goed was :Y *O*

Danic, nog even een smakkerd voor jou :*

En hier spuit 1246734 voor Gulara: Saar gaat ook slechts 1 dag naar het kdv, maar dat gaat prima :Y Is qua wennen geen probleem geweest (wel ook meteen na 3 maanden gegaan al).

Met Saar lijkt het al wat beter te gaan. Ze heeft nog niet gespuugd vandaag. Wel nog steeds flinke diarree, maar er zit dus in ieder geval vooruitgang in :)
pi_132322491
Gek, hier juist een goede nacht: 5 keer wakker waarvan maar twee keer een voeding. Sticker doet het goed op de volle maan O+
pi_132322660
Loj fijn die relatief goede nacht *O*

Saar weer een beetje beter!! Fijn!

Danic als je al bij de kinderarts bekend bent, kun je het daar dan niet neerleggen of voel je je daar niet begrepen?
pi_132322757
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Wij doen trouwens ook heel veel buitenshuis. Behalve bij heel slecht weer gaan wij altijd een heel stuk fietsen, wandelen, naar vrienden of naar de kinderboerderij ofzo. S is juist op zijn best als we dat soort dingen doen. Ik heb daar zelf ook behoefte aan want S is er een die de hele dag wil voortbewegen. Dus die kan ik 9 van de 10 keer niet in de box oid neerzetten om even te gaan spelen. Dus het is echt heel vermoeiend (en soms saai :@) om hele dagen thuis te blijven. Ik denk dat hij eerder last heeft van onderprikkeling dan overprikkeling :')
Dat dus....
pi_132324265
Heel ff hoor.
Maar ik heb om 11.30 een fles gegeven met 1 schepje bambix. Die is niet opgegaan, maar dt is niet erg.
Ze heeft heel rustig gedronken en heeft maar een mondje teruggegeven. Daarna is ze heel rustig en snel gaan slapen voor 2 uur.
Nu ligt er een heel gezellig meisje op haar buik op het kleed te spelen O+
Het is toch niet zó makkelijk :o

En ik weet het over die ene zwaluw hoor. Maar dit geeft de burger moed.
Nu duimen dat het voor het poepen ook geen verschil maakt.
pi_132324323
Kiektan.

pi_132324421
Ik gooi em dicht en doe hem lekker nog een keer *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')