abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132257548
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_132257596
Oh, je zag het dus wel ;)

Kuchende mannen :D Een van onze katten heeft een bankje waar ze aan mag krabben en dat doet ze áltijd als F net in slaap valt. Dan gaat zij namelijk ook slapen in een hangmandje vlakbij hem, en voor ze gaat slapen moet ze uiteraard haar nagels even scherpen :(

Spirit, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, dat haal je echt wel weer ergens anders in. Er zijn daar vast luiere werknemers dan jij. ^O^
pi_132257695
Ik haal het ook vast wel in en met deze vermoeidheid en net ziek geweest vind ik eigenlijk stiekem dat het ook wel even mag :@ Het is zo stom, ik werk zo dagen van 12 uur zonder overuren uitbetaald te krijgen, maar als ik dan 6 uur draai voel ik me schuldig :')

En mijn kuchende man is dan ook zo mooi. Dan ligt ie te kuchen, zeg ik dat hij even een slokje water moet nemen en dan krijg ik dit "NOU ZEG JE HOEFT NIET ZO TE SNAUWEN!". Echt, soms is het net een wijf :') O+

Herkennen de 5 a 6 maanden moeders dat trouwens, dat slapen ineens zo slecht gaat en baby VEEL drinkt? Een maand geleden dronk ze nog als een dweil.

Oh en het kdv hier doet maar aan 1 hapje per dag }:| Slackers.
Sarcasme. Herken het.
pi_132257722
Ik verander echt in een heks als manlief lawaai moet maken als L slaapt. :@ Hij kan nu meer lawaai hebben maar de eerste weken werd hij van ieder zuchtje wakker. Mn man kan ook zo overdreven niezen }:| met een soort oerkreet erbij, zo onnodig :{w

Suiker irritant van het krabben maar dat slapen vlakbij F vind ik echt heeeel aandoenlijk O+ O+
pi_132257770
Oh, ik zie dat we weer in een sprong zitten! Vanaf 22,5 week. Laat ze nou vandaag 23 weken zijn en al een paar dagen lopen te klooien. Najaaa, weten we dat ook weer O+ Gelukkig duurt deze maar 4 weken ipv 5 ;( :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_132258059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Ik haal het ook vast wel in en met deze vermoeidheid en net ziek geweest vind ik eigenlijk stiekem dat het ook wel even mag :@ Het is zo stom, ik werk zo dagen van 12 uur zonder overuren uitbetaald te krijgen, maar als ik dan 6 uur draai voel ik me schuldig :')

En mijn kuchende man is dan ook zo mooi. Dan ligt ie te kuchen, zeg ik dat hij even een slokje water moet nemen en dan krijg ik dit "NOU ZEG JE HOEFT NIET ZO TE SNAUWEN!". Echt, soms is het net een wijf :') O+

Herkennen de 5 a 6 maanden moeders dat trouwens, dat slapen ineens zo slecht gaat en baby VEEL drinkt? Een maand geleden dronk ze nog als een dweil.

Jep, hier is het een (nog steeds niet doorgekomen) tandje!
pi_132258257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
Oh, ik zie dat we weer in een sprong zitten! Vanaf 22,5 week. Laat ze nou vandaag 23 weken zijn en al een paar dagen lopen te klooien. Najaaa, weten we dat ook weer O+ Gelukkig duurt deze maar 4 weken ipv 5 ;( :'(
Hier is ie ook!
Niet zoals bij jou gelukkig, maar hij wil ons de hele tijd zien en als ik hem nu ophaal is hij eindelijk blij dat ik er ben O+ Hij heeft meer aandacht nodig dan normaal en slaapt ook niet elke keer direct vanzelf in. Maar er is wel iets aan het veranderen, dat is duidelijk.
Hij snapt ook ineens allemaal ingewikkeld speelgoed (zoals zo'n kralendoolhof(?!) en dat het muziekje uit een bepaalde toets van een muziekrups komt.
pi_132258310
Een sprong van 4 weken Spirit?! Mennnn..
En niet schuldig voelen hoor, wees gewoon blij dat je ff lekker hebt geslapen :) Als ik het zo lees maak je je uren echt wel!

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:50 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik was toen heel erg zoekende naar een ritme en een gevoel dat alles vanzelf gaat. Maar dat groeit vanzelf. Je hebt er zelf ook niet 100 % invloed op, je baby zal zelf ook een ritme gaan zoeken en dan groei jij daar vanzelf omheen :*
Bedankt voor je peptalk. Ik merk dat ik het echt best lastig vind, dat ik mijn tijd niet meer zelf kan indelen. Had ik kunnen weten natuurlijk, maar toch..zodra je een baby hebt bestaat er niet meer zoiets als een tijd en een ego. Althans, van jou niet..van baby daarentegen... Ik moet er echt aan wennen dat ik overal omheen moet plannen en dat zelfs zoiets als even naar AH voor een pak melk een halfuur duurt, want als ik dan zelf eindelijk zover ben (ik wil niet onopgemaakt en met slonshaar en in joggingbroek naar buiten) moet ik E. nog helemaal inpakken enzo en dat vind ik gewoon nogal een gehungst. Vaak combineer ik het boodschappen doen dan maar met een wandelingetje, anders vind ik het gewoon echt teveel gedoe :@
pi_132258639
Komt vanzelf goed Juud, echt waar. En lopend boodschappen doen is toch prima? Jij en je baby komen buiten, je heb je beweging en ook je boodschapjes in huis. Zo deed ik het ook altijd (en nog steeds wel).

Hier worden ook best grote stappen gemaakt. Vanochtend voor de 2e keer eerder wakker dan de kinderen (om 08:30 uur :o ). Maar 1 nachtvoeding tussen 00.00 en 08:30 uur). En net hebben ze elk een halve boterham plus wat water uit een tuitbeker weggewerkt. En vanochtend stond ik ook al versteld van de kracht in hun kaken dat ze zomaar een stuk nectarine konden eten. Wat dat betreft met ik wel verschil met M, denk echt dat dat door de bv komt dat hun kaakjes wat meer ontwikkeld zijn.
pi_132258973
Juud, ik lees jouw post, en moet aan dit stukje denken van Brigitte Kaandorp.

donderdag 17 oktober 2013 @ 13:39:36 #11
381212 Gulara
From the future
pi_132259140
Kyara, dat klinkt impressive! *O* Ze klinken al heel groot zo.

Juud, dat gaat wel makkelijker hoor. Nu Pi kan zitten en zelf spelen vind ik hem ook een stuk handzamer.
En ik ga je de tip geven die ik maanden geleden ook kreeg toen ik m'n eigen leven een beetje miste:
Geniet! O+ Niet 24/7, maar gewoon zo vaak als je kan! O+
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:39:53 #12
381212 Gulara
From the future
pi_132259151
Nu even bijvoorbeeld. O+
pi_132259163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Juud, ik lees jouw post, en moet aan dit stukje denken van Brigitte Kaandorp.

:D Ja, nou, dat dus. Hahahaha!

En Gulara: dat doe ik zeker! As we speak ligt ze als een kuikentje met een open snaveltje op mijn borst te snurken O+
pi_132259168
Fieder, mijn man niest net zoals jouwes :D We hebben wel eens gehad dat een oude dame in de supermarkt zo schrok van zijn nies dat ze haar evenwicht verloor en bijna met rollator en al in de bananen belandde :')

Hier drinkt Sticker nog steeds als een deurkruk. Verder is hij leuk en gezellig dus van een sprong geen sprake.
pi_132259202
Juud, dat komt goed! Ik vind het nu al makkelijker, nu hij niet elke 2 uur aan de borst wil. Hoe groter ze worden, hoe ruimer jouw bewegingsvrijheid wordt. :)
pi_132259244
Weten jullie trouwens wel hoe fijn jullie zijn? Zo fijn om van alle kanten tips en aanmoedigingen te krijgen O+
pi_132259249
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef Gulara het volgende:

En ik ga je de tip geven die ik maanden geleden ook kreeg toen ik m'n eigen leven een beetje miste:
Geniet! O+ Niet 24/7, maar gewoon zo vaak als je kan! O+
Dat is een mooie ja :D Net als het roze wolken verhaal.
pi_132259264
Dat niezen _O- Mijn vader doet dat ook. Hij is ook degene die altijd nét iets langer keihard doorklapt dan de rest van het publiek ;)

Ohja, ik wilde jullie nog iets vragen.
Sinds ik bevallen ben heb ik last van een soort witte berg en jeuk op de onderste helft van mijn achterhoofd. :{ Ik zweet ook meer in mijn slaap. Ik weet niet zeker of het daar iets mee te maken heeft, maar daardoor blijft mijn hoofdhuid 's nachts klam dus dat zou ik me kunnen voorstellen.
Omdat ik dacht dat het misschien iets hormonaals is vraag ik er hier even naar. Hebben anderen dit ook en is er een makkelijke oplossing?
pi_132259289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

Én je mag ook gewoon twee uur geen reet doen en naar je baby kijken. Dat is namelijk heel normaal! Dus niet denken "waarom heb ik nog geen make-up op en ik heb ook nog steeds geen boodschappen gedaan". Je hebt namelijk wél je baby eten gegeven en gekeken of je baby vrolijk wordt van liedjes zingen O+
pi_132259292
Suiker, ik heb dat de eerste paar maanden bovenop mijn hoofd gehad! Geen roos, maar idd een soort berg. En als ik dan even moest krabben, vielen er schilfertjes omlaag ;( Inmiddels is het weg, dus ik zeg: hormonen en wellicht wat vitaminetekort?
pi_132259310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:44 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Én je mag ook gewoon twee uur geen reet doen en naar je baby kijken. Dat is namelijk heel normaal! Dus niet denken "waarom heb ik nog geen make-up op en ik heb ook nog steeds geen boodschappen gedaan". Je hebt namelijk wél je baby eten gegeven en gekeken of je baby vrolijk wordt van liedjes zingen O+
Oh, deze moet ik onthouden O+
pi_132259319
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef L-E het volgende:
Suiker, ik heb dat de eerste paar maanden bovenop mijn hoofd gehad! Geen roos, maar idd een soort berg. En als ik dan even moest krabben, vielen er schilfertjes omlaag ;( Inmiddels is het weg, dus ik zeg: hormonen en wellicht wat vitaminetekort?
Ik heb het dus juist niét bovenop mijn hoofd (gelukkig, niemand ziet het dus), maarre.. welke vitaminen?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, deze moet ik onthouden O+
Ik vond dit echt lastig hoor :@ Nog steeds heb ik dat soms. Als ik met F ga wandelen heb ik niets nuttigs gedaan in die tijd, voor mijn gevoel dan.
pi_132259329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:40 schreef L-E het volgende:
Fieder, mijn man niest net zoals jouwes :D We hebben wel eens gehad dat een oude dame in de supermarkt zo schrok van zijn nies dat ze haar evenwicht verloor en bijna met rollator en al in de bananen belandde :')
:D _O-

Kyara knap hoor, nectarine eten! Brood eten is leuk O+ en wat fijn dat je nachten zo lekker gaan.
pi_132259352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik heb het dus juist niét bovenop mijn hoofd (gelukkig, niemand ziet het dus), maarre.. welke vitaminen?
Geen idee :D Ik had wel meer klachten dus ik ben een multivitamine gaan slikken, en wat beter gaan eten.
pi_132259364
Oh oeps, ik vergeet de meisjes! Kyara, dat klinkt inderdaad alsof er ineens heel veel verandert O+ Lekker kauwen :D
pi_132259409
En nog even mijn drietal. M komt steeds vaker met ze spelen O+

donderdag 17 oktober 2013 @ 13:49:49 #27
381212 Gulara
From the future
pi_132259457
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja genieten zul je ja! Met lekkende tieten, krijsend kind en stinkoksels. }:|

En ik doe ook wel eens gewoon ff een halfuurtje 'Papegaaitje leef je nog' met m'n baby. *O* Alleen klapt ie steeds mis. -O-
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:50:28 #28
381212 Gulara
From the future
pi_132259481
Ik snap M. wel. Ik zou ook met ze gaan spelen! O+
pi_132259482
Sorry Suiker, hier geen rare schilfers. Ik ben alleen maar kaal geworden. Ik heb nu zo'n hippe pony waar je echt niks meer kan O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132259508
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:49 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja genieten zul je ja! Met lekkende tieten, krijsend kind en stinkoksels. }:|

En ik doe ook wel eens gewoon ff een halfuurtje 'Papegaaitje leef je nog' met m'n baby. *O* Alleen klapt ie steeds mis. -O-
GULARA!! Heb je de hele tekst van dat liedje wel eens gelezen?? Mijn man heeft zo'n liedjesboek ergens vandaan getoverd. Het begint ermee dat de papagaai dood moet :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_132259512
Good for you! O+
Ik heb expres een hippe pony ;)
pi_132259536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:51 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

GULARA!! Heb je de hele tekst van dat liedje wel eens gelezen?? Mijn man heeft zo'n liedjesboek ergens vandaan getoverd. Het begint ermee dat de papagaai dood moet :'(
De tekst van het huidige liedje gaat als volgt:
Papegaai is ziek
en hij moet sterven,
geef hem appelmoes
al van conserven,
voor onze gaai, voor onze gaai,
voor onze allerliefste, zoete papegaai.
Papegaaitje leef je nog
Ieja deeja
Ja, meneer ik ben er nog
Ieja deeja
'k Heb m'n eten opgegeten
En m'n drinken laten staan
Ieja deeja
Poef!

Maar wanneer doe je dan klap?
pi_132259553
Als ie *poef* van zijn stokje valt, denk ik.
Sarcasme. Herken het.
pi_132259555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Ik reageer even heel selectief, maar echt? Dat vind ik belachelijk. Op ons KDV doen ze gewoon zo veel mogelijk wat de ouders aangeven, dus als ik vraag of ze J. 2 keer fruit, een soepstengel, brood, groenten en yoghurt willen geven, dan doen ze dat gewoon.

Weet je wat de reden is? Moeten alle kindjes mee in hetzelfde ritme ofzo? Kan me voorstellen dat dit boze kindjes oplevert die thuis wat anders gewend zijn...
pi_132259619
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik reageer even heel selectief, maar echt? Dat vind ik belachelijk. Op ons KDV doen ze gewoon zo veel mogelijk wat de ouders aangeven, dus als ik vraag of ze J. 2 keer fruit, een soepstengel, brood, groenten en yoghurt willen geven, dan doen ze dat gewoon.

Weet je wat de reden is? Moeten alle kindjes mee in hetzelfde ritme ofzo? Kan me voorstellen dat dit boze kindjes oplevert die thuis wat anders gewend zijn...
Ze staan aan het eind van de dag alleen op de groep, dus kunnen dan geen bezigheden doen die veel tijd vergen. Ik vroeg of ze rond half 5 Isa nog een groentehapje wilden geven, maar dat ging dus niet want "ze geven maar 1 hapje per dag". Als ze meer kan eten dan alleen prut die gevoerd moet worden, krijgt ze natuurlijk wel meer.
Sarcasme. Herken het.
pi_132259660
Nog even een dankjewel voor de lieve reacties van gisteren :* Het is fijn om te lezen dat het niet per se heel gek is allemaal en dat er ook 'oermoeders' zijn die ook hebben gezocht!

Coco, je spoiler is herkenbaar, zelfde als die van Gulara, het is hier ook meer zo'n rauw primitief gevoel ipv een kitscherig roze wolkje ;)
Coco, ook dat bedenken dat het soms gewoon niet allemaal is zoals je zelf voor ogen had of hebt, dat helpt een heleboel. Het besef maakt het al helder!

Loj :* Ik hoop heel erg dat de osteopaat toch de verlichting gaat brengen nog. Ik weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen, ik kan me niet voorstellen dat je nog op de been bent joh! Na anderhalve maand van minstens 4 voedingen per nacht loop ik onderhand op m;n wallen :') en dan heb ik sec volgens mij nog wel iets van 6 uur slaap :o

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
Ohh echt? Zou dat misschien hier ook samen mee kunnen hangen?
ze is nu 26 weken en het begon vanaf 20 weken dus... Wat zijn een beetje de kenmerken van deze?
pi_132259721
Omg dat liedje :')

Suiker, die berg heb ik ook! Ik hoop dat het vanzelf weer weggaat :'(

Kyara O+ Wat lief dat M. steeds vaker met ze wil 'spelen'! Het wordt natuurlijk ook steeds leuker om met ze te interacten, ook voor grote broer O+
pi_132259738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef bellelena het volgende:
ze is nu 26 weken en het begon vanaf 20 weken dus... Wat zijn een beetje de kenmerken van deze?
Tijdens deze weken speelt de vijfde sprong, de sprong van "relaties". Opeens in de wereld een grote plek en hij is maar een klein onderdeeltje. Het gaat ook om simpele dingen zoals de afstand tussen dingen, een blokje in de blokkendoos. Misschien gaat je baby ineens huilen als je verder van hem vandaan gaat.

Symptomen
Huilt meer, vaker of langer
Vraagt meer aandacht
Slaapt en eet slechter
Heeft een wisselend humeur
Vindt niet veel goed
Baby's beginnen ook te protesteren als ze verschoond of omgekleed worden.
Als ze vaker haar knuffel pakt en ermee knuffelt of praat is dat ook troost zoeken. ( O+ :'( )

Zo kun je helpen
Bekijk eerst wat voor kind je hebt, bijvoorbeeld motorisch snel of juist sociaal ingesteld? De een gaat motorische dingen verkennen terwijl de ander nu meer gaat "praten". Speel in op wat je kind wil. Voorbeelden:
-Kiekeboe
-Verstopspelletjes (waarbij je het verstopte een beetje ziet)
-Prentenboekjes kijken
-Zang- en bewegingsspelletjes
-Een doos met speelgoedinhoud (het leukste is nu om het eruit te halen!)
-Zit- en staspelletjes

Vaardigheden
Kunnen en interesses na sprong:
-interesse in mensen die anders doen dan normaal
-immense interesse voor details zoals stickertjes, labels,
-tilt dingen op om te kijken of er iets onder zit
-probeert veters los te pulken
-gooit iets om om de inhoud te bekijken
-stopt eten in de mond van een ander ( O+ )
-legt verbanden tussen woorden en daden
-blaast
-protesteert als papa of mama wegloopt
-imiteert klanken met zijn tong
-gaat met een beetje hulp staan door zich op te trekken (Dit geldt niet voor Nin want she walked before she was born)

[ Bericht 9% gewijzigd door Suikertante op 17-10-2013 14:03:09 ]
pi_132259898
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:25 schreef Kyara het volgende:
Hier worden ook best grote stappen gemaakt. Vanochtend voor de 2e keer eerder wakker dan de kinderen (om 08:30 uur ). Maar 1 nachtvoeding tussen 00.00 en 08:30 uur). En net hebben ze elk een halve boterham plus wat water uit een tuitbeker weggewerkt.
Het worden gewoon hele kinderen, die meisjes van jou! Ze zijn ook al negen maanden bedenk ik nu opeens :o

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:16 schreef Juud-- het volgende:
Ik merk dat ik het echt best lastig vind, dat ik mijn tijd niet meer zelf kan indelen.
Ja hai, welkom in je nieuwe leven :+ Serieus: dat is ook gewoon heel lastig, ik heb daar echt wel een maand of wat aan moeten wennen, dat mijn baby niet naadloos in mijn leven schoof zoals ik van plan was, maar dat óók ik alles moest laten vallen en langzaam opnieuw rond mijn baby moest opbouwen. Precies zo'n ouder die ik niet zou worden. Tuurlijk staat baby op 1, maar hey, ik had zelf ook nog een leven :{w

Probeer het te gaan accepteren, berusting was voor mij het codewoord. Geen enorme verwachtingen en grootse do lists hebben voor al die vrije tijd die je nu hebt, maar het per dag bekijken en bedenken dat alles wat je op een dag hebt hebt gedaan naast voor je baby zorgen mooi meegenomen is. Je vindt vanzelf je weg erin, maar het duurt wat langer als je krampachtig probeert vast te houden aan je leven zonder baby.

En je hebt nu nog verlof, heerlijk dat je een uur erover kan doen om weg te gaan, en lekker op dinsdagochtend om half elf bij de bakker en de viswinkel kan staan, en daarna nog een rondje kan lopen in het zonnetje als je daar zin in hebt. Gewoon omdat je nog alle tijd hebt. Later moet je weer dingen, nu nog niet. Het enige dat je nu moet is wennen aan je nieuwe leven. Maar het komt goed!
pi_132259908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef bellelena het volgende:

Het is dat ik geen zin heb om te werken... :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:03:01 #41
381212 Gulara
From the future
pi_132259926
Pi zit al z'n halve leven in z'n slechte-nachten-sprong. }:|

En ik begin inderdaad halverwege met papegaaitje leef je nog. ;)
Maar vooralsnog zing ik nog alles tegen hem.
pi_132259956
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@
pi_132259982
Voeg Suiker's post en de mijne samen en je hebt het hele oei ik groei boek :D
Sarcasme. Herken het.
pi_132260113
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef Mineola het volgende:
Het worden gewoon hele kinderen, die meisjes van jou! Ze zijn ook al negen maanden bedenk ik nu opeens :o
Ja, volgende week 9 maanden alweer :o
pi_132260134
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

SPOILER
Dat kunnen ze niet allemaal hoor, met 26 weken. Dan hebben ze voor het eerst tóegang tot die vaardigheden. :{w Mijne is twee keer zo oud en kan dat nog niet eens allemaal. En nee grapjassen, hij loopt niet hopeloos achter!

En die kinderliedjes van vroeger hebben dramatische teksten ;o (ik noem bijv 'in een groen groen groen groen knollenland :X)
Helaas ken ik die van nu niet dus het assortiment hier is eh...nogal beperkt.
pi_132260200
Kyara die foto's O+

F kon een paar dingen uit het lijstje al, maar van andere dingen denk ik dat het nog best een poos gaat duren voordat hij ze onder de knie heeft ;)
pi_132260369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ze staan aan het eind van de dag alleen op de groep, dus kunnen dan geen bezigheden doen die veel tijd vergen. Ik vroeg of ze rond half 5 Isa nog een groentehapje wilden geven, maar dat ging dus niet want "ze geven maar 1 hapje per dag". Als ze meer kan eten dan alleen prut die gevoerd moet worden, krijgt ze natuurlijk wel meer.
Hier staat de leidster de hele dag alleen op de groep, want te kleine groep voor 2 leidsters. Wel heeft ze soms een stagiair. J. krijgt dus gewoon zijn groente gevoerd rond 4 uur/ half 5 (en hulp bij al zijn andere eten, want zelf wil ie wel, maar dan eindigt het overal behalve in zijn mond). Ik vind het echt vreemd, kind moet toch eten, want honger, en als ie dat niet zelf kan, moeten ze dus helpen.

Hier komt op drukke momenten volgens mij een van de leidsters van de peutergroepen helpen, als ik J. eens vroeg ga halen is zij er soms ook.
pi_132260479
Leuk he, die sprongetjes... :( Ik was eerst sceptisch, maar het is gewoon eng hoe goed het klopt bij J.

Hier zitten we nu middenin de 8 maanden sprong, en af en toe is het idd drama. Vooral het beziggehouden willen worden, en paniek als ik wegloop :'( . Tegen m blijven kletsen helpt soms, en extra knuffelen...
pi_132260504
MM dat herken ik dus wel, maar hij slaapt gelukkig nog steeds erg goed. Dat maakt elk sprongetje een relatief feest. Als jullie ervaringen hier soms lees..
pi_132260612
Ja MM ik snap he took niet zo goed, want ze krijgt wel gewoon de fles natuurlijk als ze honger heeft. Ze krijgt daar 2 grote flessen en 1 potje in de ochtend. Naja, ik ga me er niet druk om maken verder. Ze gaat daar 1 dag per week heen, dus het is allemaal prima te overzien.
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')