abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132257548
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_132257596
Oh, je zag het dus wel ;)

Kuchende mannen :D Een van onze katten heeft een bankje waar ze aan mag krabben en dat doet ze áltijd als F net in slaap valt. Dan gaat zij namelijk ook slapen in een hangmandje vlakbij hem, en voor ze gaat slapen moet ze uiteraard haar nagels even scherpen :(

Spirit, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, dat haal je echt wel weer ergens anders in. Er zijn daar vast luiere werknemers dan jij. ^O^
pi_132257695
Ik haal het ook vast wel in en met deze vermoeidheid en net ziek geweest vind ik eigenlijk stiekem dat het ook wel even mag :@ Het is zo stom, ik werk zo dagen van 12 uur zonder overuren uitbetaald te krijgen, maar als ik dan 6 uur draai voel ik me schuldig :')

En mijn kuchende man is dan ook zo mooi. Dan ligt ie te kuchen, zeg ik dat hij even een slokje water moet nemen en dan krijg ik dit "NOU ZEG JE HOEFT NIET ZO TE SNAUWEN!". Echt, soms is het net een wijf :') O+

Herkennen de 5 a 6 maanden moeders dat trouwens, dat slapen ineens zo slecht gaat en baby VEEL drinkt? Een maand geleden dronk ze nog als een dweil.

Oh en het kdv hier doet maar aan 1 hapje per dag }:| Slackers.
Sarcasme. Herken het.
pi_132257722
Ik verander echt in een heks als manlief lawaai moet maken als L slaapt. :@ Hij kan nu meer lawaai hebben maar de eerste weken werd hij van ieder zuchtje wakker. Mn man kan ook zo overdreven niezen }:| met een soort oerkreet erbij, zo onnodig :{w

Suiker irritant van het krabben maar dat slapen vlakbij F vind ik echt heeeel aandoenlijk O+ O+
pi_132257770
Oh, ik zie dat we weer in een sprong zitten! Vanaf 22,5 week. Laat ze nou vandaag 23 weken zijn en al een paar dagen lopen te klooien. Najaaa, weten we dat ook weer O+ Gelukkig duurt deze maar 4 weken ipv 5 ;( :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_132258059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Ik haal het ook vast wel in en met deze vermoeidheid en net ziek geweest vind ik eigenlijk stiekem dat het ook wel even mag :@ Het is zo stom, ik werk zo dagen van 12 uur zonder overuren uitbetaald te krijgen, maar als ik dan 6 uur draai voel ik me schuldig :')

En mijn kuchende man is dan ook zo mooi. Dan ligt ie te kuchen, zeg ik dat hij even een slokje water moet nemen en dan krijg ik dit "NOU ZEG JE HOEFT NIET ZO TE SNAUWEN!". Echt, soms is het net een wijf :') O+

Herkennen de 5 a 6 maanden moeders dat trouwens, dat slapen ineens zo slecht gaat en baby VEEL drinkt? Een maand geleden dronk ze nog als een dweil.

Oh en het kdv hier doet maar aan 1 hapje per dag }:| Slackers.
Jep, hier is het een (nog steeds niet doorgekomen) tandje!
pi_132258257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
Oh, ik zie dat we weer in een sprong zitten! Vanaf 22,5 week. Laat ze nou vandaag 23 weken zijn en al een paar dagen lopen te klooien. Najaaa, weten we dat ook weer O+ Gelukkig duurt deze maar 4 weken ipv 5 ;( :'(
Hier is ie ook!
Niet zoals bij jou gelukkig, maar hij wil ons de hele tijd zien en als ik hem nu ophaal is hij eindelijk blij dat ik er ben O+ Hij heeft meer aandacht nodig dan normaal en slaapt ook niet elke keer direct vanzelf in. Maar er is wel iets aan het veranderen, dat is duidelijk.
Hij snapt ook ineens allemaal ingewikkeld speelgoed (zoals zo'n kralendoolhof(?!) en dat het muziekje uit een bepaalde toets van een muziekrups komt.
pi_132258310
Een sprong van 4 weken Spirit?! Mennnn..
En niet schuldig voelen hoor, wees gewoon blij dat je ff lekker hebt geslapen :) Als ik het zo lees maak je je uren echt wel!

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:50 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik was toen heel erg zoekende naar een ritme en een gevoel dat alles vanzelf gaat. Maar dat groeit vanzelf. Je hebt er zelf ook niet 100 % invloed op, je baby zal zelf ook een ritme gaan zoeken en dan groei jij daar vanzelf omheen :*
Bedankt voor je peptalk. Ik merk dat ik het echt best lastig vind, dat ik mijn tijd niet meer zelf kan indelen. Had ik kunnen weten natuurlijk, maar toch..zodra je een baby hebt bestaat er niet meer zoiets als een tijd en een ego. Althans, van jou niet..van baby daarentegen... Ik moet er echt aan wennen dat ik overal omheen moet plannen en dat zelfs zoiets als even naar AH voor een pak melk een halfuur duurt, want als ik dan zelf eindelijk zover ben (ik wil niet onopgemaakt en met slonshaar en in joggingbroek naar buiten) moet ik E. nog helemaal inpakken enzo en dat vind ik gewoon nogal een gehungst. Vaak combineer ik het boodschappen doen dan maar met een wandelingetje, anders vind ik het gewoon echt teveel gedoe :@
pi_132258639
Komt vanzelf goed Juud, echt waar. En lopend boodschappen doen is toch prima? Jij en je baby komen buiten, je heb je beweging en ook je boodschapjes in huis. Zo deed ik het ook altijd (en nog steeds wel).

Hier worden ook best grote stappen gemaakt. Vanochtend voor de 2e keer eerder wakker dan de kinderen (om 08:30 uur :o ). Maar 1 nachtvoeding tussen 00.00 en 08:30 uur). En net hebben ze elk een halve boterham plus wat water uit een tuitbeker weggewerkt. En vanochtend stond ik ook al versteld van de kracht in hun kaken dat ze zomaar een stuk nectarine konden eten. Wat dat betreft met ik wel verschil met M, denk echt dat dat door de bv komt dat hun kaakjes wat meer ontwikkeld zijn.
pi_132258973
Juud, ik lees jouw post, en moet aan dit stukje denken van Brigitte Kaandorp.

donderdag 17 oktober 2013 @ 13:39:36 #11
381212 Gulara
From the future
pi_132259140
Kyara, dat klinkt impressive! *O* Ze klinken al heel groot zo.

Juud, dat gaat wel makkelijker hoor. Nu Pi kan zitten en zelf spelen vind ik hem ook een stuk handzamer.
En ik ga je de tip geven die ik maanden geleden ook kreeg toen ik m'n eigen leven een beetje miste:
Geniet! O+ Niet 24/7, maar gewoon zo vaak als je kan! O+
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:39:53 #12
381212 Gulara
From the future
pi_132259151
Nu even bijvoorbeeld. O+
pi_132259163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Juud, ik lees jouw post, en moet aan dit stukje denken van Brigitte Kaandorp.

:D Ja, nou, dat dus. Hahahaha!

En Gulara: dat doe ik zeker! As we speak ligt ze als een kuikentje met een open snaveltje op mijn borst te snurken O+
pi_132259168
Fieder, mijn man niest net zoals jouwes :D We hebben wel eens gehad dat een oude dame in de supermarkt zo schrok van zijn nies dat ze haar evenwicht verloor en bijna met rollator en al in de bananen belandde :')

Hier drinkt Sticker nog steeds als een deurkruk. Verder is hij leuk en gezellig dus van een sprong geen sprake.
pi_132259202
Juud, dat komt goed! Ik vind het nu al makkelijker, nu hij niet elke 2 uur aan de borst wil. Hoe groter ze worden, hoe ruimer jouw bewegingsvrijheid wordt. :)
pi_132259244
Weten jullie trouwens wel hoe fijn jullie zijn? Zo fijn om van alle kanten tips en aanmoedigingen te krijgen O+
pi_132259249
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef Gulara het volgende:

En ik ga je de tip geven die ik maanden geleden ook kreeg toen ik m'n eigen leven een beetje miste:
Geniet! O+ Niet 24/7, maar gewoon zo vaak als je kan! O+
Dat is een mooie ja :D Net als het roze wolken verhaal.
pi_132259264
Dat niezen _O- Mijn vader doet dat ook. Hij is ook degene die altijd nét iets langer keihard doorklapt dan de rest van het publiek ;)

Ohja, ik wilde jullie nog iets vragen.
Sinds ik bevallen ben heb ik last van een soort witte berg en jeuk op de onderste helft van mijn achterhoofd. :{ Ik zweet ook meer in mijn slaap. Ik weet niet zeker of het daar iets mee te maken heeft, maar daardoor blijft mijn hoofdhuid 's nachts klam dus dat zou ik me kunnen voorstellen.
Omdat ik dacht dat het misschien iets hormonaals is vraag ik er hier even naar. Hebben anderen dit ook en is er een makkelijke oplossing?
pi_132259289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat is een mooie ja :D Net als het roze wolken verhaal.
Én je mag ook gewoon twee uur geen reet doen en naar je baby kijken. Dat is namelijk heel normaal! Dus niet denken "waarom heb ik nog geen make-up op en ik heb ook nog steeds geen boodschappen gedaan". Je hebt namelijk wél je baby eten gegeven en gekeken of je baby vrolijk wordt van liedjes zingen O+
pi_132259292
Suiker, ik heb dat de eerste paar maanden bovenop mijn hoofd gehad! Geen roos, maar idd een soort berg. En als ik dan even moest krabben, vielen er schilfertjes omlaag ;( Inmiddels is het weg, dus ik zeg: hormonen en wellicht wat vitaminetekort?
pi_132259310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:44 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Én je mag ook gewoon twee uur geen reet doen en naar je baby kijken. Dat is namelijk heel normaal! Dus niet denken "waarom heb ik nog geen make-up op en ik heb ook nog steeds geen boodschappen gedaan". Je hebt namelijk wél je baby eten gegeven en gekeken of je baby vrolijk wordt van liedjes zingen O+
Oh, deze moet ik onthouden O+
pi_132259319
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef L-E het volgende:
Suiker, ik heb dat de eerste paar maanden bovenop mijn hoofd gehad! Geen roos, maar idd een soort berg. En als ik dan even moest krabben, vielen er schilfertjes omlaag ;( Inmiddels is het weg, dus ik zeg: hormonen en wellicht wat vitaminetekort?
Ik heb het dus juist niét bovenop mijn hoofd (gelukkig, niemand ziet het dus), maarre.. welke vitaminen?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, deze moet ik onthouden O+
Ik vond dit echt lastig hoor :@ Nog steeds heb ik dat soms. Als ik met F ga wandelen heb ik niets nuttigs gedaan in die tijd, voor mijn gevoel dan.
pi_132259329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:40 schreef L-E het volgende:
Fieder, mijn man niest net zoals jouwes :D We hebben wel eens gehad dat een oude dame in de supermarkt zo schrok van zijn nies dat ze haar evenwicht verloor en bijna met rollator en al in de bananen belandde :')
:D _O-

Kyara knap hoor, nectarine eten! Brood eten is leuk O+ en wat fijn dat je nachten zo lekker gaan.
pi_132259352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik heb het dus juist niét bovenop mijn hoofd (gelukkig, niemand ziet het dus), maarre.. welke vitaminen?
Geen idee :D Ik had wel meer klachten dus ik ben een multivitamine gaan slikken, en wat beter gaan eten.
pi_132259364
Oh oeps, ik vergeet de meisjes! Kyara, dat klinkt inderdaad alsof er ineens heel veel verandert O+ Lekker kauwen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')