abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:25:53 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318014
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:53 schreef 99.999 het volgende:
@ appeltje, waarom werkt dat idee van oneindig geld in jouw geloof plots wel als in lolbertopia nieuwe infrastructuur aangelegd moet worden en er onwillige buren uitgekocht moeten worden? Want dat de aanleg van wat complexere infra lastiger of zelfs onmogelijk wordt zie ik je altijd ontkennen...
Neehoor, dat zal ik niet altijd ontkennen en ik heb nooit ontkend dat dat soms best lastig zal worden. Je hebt dan best kans op Dingzihu. Iets wat ook gewoon kan in een superstaat als China, waar de rechten van woning blijkbaar beter geregeld zijn dan hier in Nederland.

Je weet dat ik anarchokapitalist ben en niet stem, vooral omdat ik de oplossingen niet heb, maar dat de overheid en dwang mij de slechtste oplossing lijkt gezien wat overheden, of althans de machthebbenden, voor naars kunnen doen zodra ze die macht hebben.

Ik heb dus ook geen vastomlijnde oplossing voor alle dilemma's. Ik kan slechts postuleren hoe een mogelijk scenario zich zou voltrekken.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:30:19 #127
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318054
Het grootste probleem blijft de buitenwereld als er een libertarische 'staat' gestart zou worden. Een USA zou het nooit pikken dat er ergens op de wereld een stuk land is waar alle drugs vrij verkrijgbaar en verhandelbaar zijn.
Carpe Libertatem
pi_132318083
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Neehoor, dat zal ik niet altijd ontkennen en ik heb nooit ontkend dat dat soms best lastig zal worden. Je hebt dan best kans op Dingzihu. Iets wat ook gewoon kan in een superstaat als China, waar de rechten van woning blijkbaar beter geregeld zijn dan hier in Nederland.

Je weet dat ik anarchokapitalist ben en niet stem, vooral omdat ik de oplossingen niet heb, maar dat de overheid en dwang mij de slechtste oplossing lijkt gezien wat overheden, of althans de machthebbenden, voor naars kunnen doen zodra ze die macht hebben.

Ik heb dus ook geen vastomlijnde oplossing voor alle dilemma's. Ik kan slechts postuleren hoe een mogelijk scenario zich zou voltrekken.
Ok, enige economische ontwikkeling is de slechtste oplossing, ineenstorting van de welvaart is daarmee de beste oplossing. Dat sadomasochisme van je blijft bijzonder.
pi_132318085
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:30 schreef Boze_Appel het volgende:
Het grootste probleem blijft de buitenwereld als er een libertarische 'staat' gestart zou worden. Een USA zou het nooit pikken dat er ergens op de wereld een stuk land is waar alle drugs vrij verkrijgbaar en verhandelbaar zijn.
Uiteraard, het zal altijd de schuld van een ander zijn. Niemand had iets anders verwacht.
pi_132318121
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En in een libertarische staat mag je dan dus de toegang tot je land ontzeggen, waardoor het probleem zichzelf oplost.

Overigens is het huis in je voorbeeld uiteindelijk gewoon verkocht voor een prijs die in eerste instantie te laag werd gevonden door de eigenaar
quote:
Luo voluntarily agreed to leave his home for 260,000 yuan (£26,058) in compensation, said Chen Xuecai, the chief of Xiayangzhang village, Wenling city, in the coastal Zhejiang province. "Luo Baogen received dozens of people from the media every day and his house stands in the centre of the road. So he decided to demolish the house," Chen added.

Luo had declined the compensation package last week but changed his mind after meeting local officials on Friday. "Alright, I'm willing to move," the China News Network quoted Luo as saying.
http://www.theguardian.co(...)way-house-demolished

Overigens:
quote:
All land in China is state-owned, and residents are typically offered a fraction of their home's original value in compensation.
Ik betwijfel sterk of je in China beter af bent als libertariėr dan hier.
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:38:42 #131
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318137
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, enige economische ontwikkeling is de slechtste oplossing, ineenstorting van de welvaart is daarmee de beste oplossing. Dat sadomasochisme van je blijft bijzonder.
Een overheid en meer overheid door de EU is natuurlijk niet de enige weg du_ke. Als al die landen waar 'we' garanties aan hebben toegezegd het ook gaan opeisen dan blijft er weinig economie over.

Doorgaan omdat het zo is lijkt mij geen reden om dat te doen. Op die manier komen we nooit ergens.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:40:35 #132
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318159
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik betwijfel sterk of je in China beter af bent als libertariėr dan hier.
Ik ga er vanuit dat dat niet zo is. Dat heb ik dus ook niet gezegd. Lezen jullie wel?

Ik zei alleen dat de rechten op land en het wonen blijkbaar beter is dan hier. Dat is een staatsgebeuren en heeft met libertarisme geen anus te maken.
Carpe Libertatem
pi_132318165
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een overheid en meer overheid door de EU is natuurlijk niet de enige weg du_ke. Als al die landen waar 'we' garanties aan hebben toegezegd het ook gaan opeisen dan blijft er weinig economie over.

Doorgaan omdat het zo is lijkt mij geen reden om dat te doen. Op die manier komen we nooit ergens.
Nee maar een weg kiezen die gegarandeerd veel meer armoede, dood en verderf tot gevolg heeft lijkt me dan ook niet de slimste oplossing ;). Je geloof is niet beter omdat het 'anders' is appel.
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:42:09 #134
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318180
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard, het zal altijd de schuld van een ander zijn. Niemand had iets anders verwacht.
Dat is toch gewoon de realiteit. Zelfs een suf landje als Nederland heeft gezeik omdat ze een suf softdrugje als wiet gedogen.

Geef ik bezwaarpunten aan voor lolbertopia is het nog niet goed. Wat wil je nou?
Carpe Libertatem
pi_132318182
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat dat niet zo is. Dat heb ik dus ook niet gezegd. Lezen jullie wel?

Ik zei alleen dat de rechten op land en het wonen blijkbaar beter is dan hier. Dat is een staatsgebeuren en heeft met libertarisme geen anus te maken.
En ook dat is uiteraard weer een totaal verkeerde veronderstelling. In principe is het hier in alle fases van het proces beter geregeld dan in China hoor :).
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:43:04 #136
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318191
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee maar een weg kiezen die gegarandeerd veel meer armoede, dood en verderf tot gevolg heeft lijkt me dan ook niet de slimste oplossing ;). Je geloof is niet beter omdat het 'anders' is appel.
Die garantie is er helemaal niet. Jij zal je baan verliezen, dat dan weer wel.
Carpe Libertatem
pi_132318195
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon de realiteit. Zelfs een suf landje als Nederland heeft gezeik omdat ze een suf softdrugje als wiet gedogen.

Geef ik bezwaarpunten aan voor lolbertopia is het nog niet goed. Wat wil je nou?
Mijn probleem met je geloof is dat je altijd voor alles de schuld bij anderen zoekt en nooit bij het feit dat je ideologietje gewoon vanuit de basis al totaal rot is :s).
pi_132318197
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Effectief gezien is het daar niet beter. Heb je het artikel (of zelfs alleen mijn quote maar)wel gelezen?
De staat biedt daar een fractie van de waarde, en je denkt dat het daar beter geregeld is dan hier?
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:43:36 #139
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318199
Voor dood en verderf kan je beter naar wereldoorlogen en overheden kijken.
Carpe Libertatem
pi_132318215
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Die garantie is er helemaal niet. Jij zal je baan verliezen, dat dan weer wel.
Mijn werk zal gewoon gedaan moeten worden :s). Ook weer heel typisch om te proberen het op zo'n manier persoonlijk te maken, erg nuttig ook...

Overigens is die garantie er natuurlijk wel heel degelijk, dat zit immers diep in alle poriėn van je geloof.
pi_132318246
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:43 schreef Boze_Appel het volgende:
Voor dood en verderf kan je beter naar wereldoorlogen en overheden kijken.
Kijk, alweer exact de voorspelde reactie, naar anderen wijzen in plaats van te kijken naar de inherente zwaktes van je eigen geloof.
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:47:36 #142
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318250
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mijn probleem met je geloof is dat je altijd voor alles de schuld bij anderen zoekt en nooit bij het feit dat je ideologietje gewoon vanuit de basis al totaal rot is :s).
Het is geen geloof. Als je dat in mijn geval nog steeds denkt kan je gewoon niet lezen, ben je echt stupide of gewoon weer aan het trollen. Dat het wel zo is bij de Paulites van deze wereld, ja.

Ik zoek geen schuld bij anderen, ik wijs alleen op het feit dat anderen zoals jij weten hoe ik zou moeten leven. Verder zoek ik in mijn eigen leven zoveel mogelijk vrijheid binnen het overheidskader wat mij is opgelegd. En dat probeer ik te doen zonder andere mensen lastig te vallen.
Carpe Libertatem
pi_132318307
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het is geen geloof. Als je dat in mijn geval nog steeds denkt kan je gewoon niet lezen, ben je echt stupide of gewoon weer aan het trollen. Dat het wel zo is bij de Paulites van deze wereld, ja.
Ik heb bevindelijk gereformeerden gesproken die minder als een gelovige over komen :D.
quote:
Ik zoek geen schuld bij anderen,

Dan lijkt het zeker heel toevallig keer op keer zo te zijn? Heel bijzonder is dat :).
quote:
ik wijs alleen op het feit dat anderen zoals jij weten hoe ik zou moeten leven.
Vandaar je promotie van je ultieme maakbaarheidsgeloof? Wederom erg bijzonder!
quote:
Verder zoek ik in mijn eigen leven zoveel mogelijk vrijheid binnen het overheidskader wat mij is opgelegd. En dat probeer ik te doen zonder andere mensen lastig te vallen.
Mooi, wel wat beter je best doen dan overigens :D.
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:51:25 #144
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318322
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb bevindelijk gereformeerden gesproken die minder als een gelovige over komen :D.

[..]

Dan lijkt het zeker heel toevallig keer op keer zo te zijn? Heel bijzonder is dat :).

[..]

Vandaar je promotie van je ultieme maakbaarheidsgeloof? Wederom erg bijzonder!

[..]

Mooi, wel wat beter je best doen dan overigens :D.
Veel plezier nog met je kansloze getroll. Doe een keer normaal vent.
Carpe Libertatem
pi_132318382
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Veel plezier nog met je kansloze getroll. Doe een keer normaal vent.
En wederom de schuld bij een ander zoeken terwijl meneer zelf nooit kan laten er persoonlijke omstandigheden e.d. Bij te betrekken. Erg sterk ^O^.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2013 09:56:01 ]
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:56:25 #146
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318390
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En wederom de schuld bij een ander zoeken terwijl meneer zelf nooit kan laten er persoonlijke omstandigheden e.d. Bij te betrekken. Erg sterk ^O^.
Kansloos du_ke.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:58:46 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318421
Volgende keer weer even een vergelijking maken met hoe communistisch ik ben en dan is het geheel weer rond.
Carpe Libertatem
pi_132318433
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:30 schreef Boze_Appel het volgende:
ja, dat komt omdat de LEA van de USA gewoon meer succes heeft, eigen schuld.
pi_132318450
foutje
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:07:43 #150
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318508
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:00 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

ja, dat komt omdat de LEA van de USA gewoon meer succes heeft, eigen schuld.
Meer doden. Je zal het maar succes noemen.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')