ik heb ook gewoon nog een studie en een leven daarnaast.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:41 schreef Scorpie het volgende:
Je wil meer? Dan moet je er voor werken.
ja ik sluit me volgend jaar aan bij het corps in utrecht en ga daar op kamers, daar ga ik pas maximaal bijlenenquote:
Nou ja, dan moet je nu niet zeuren, je hebt zo toegang tot een sloot extra geldquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:43 schreef Welvaert het volgende:
[..]
ja ik sluit me volgend jaar aan bij het corps in utrecht en ga daar op kamers, daar ga ik pas maximaal bijlenen
Wees blij met wat je nu krijgt, dat heb ik nooit gehad!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:41 schreef Scorpie het volgende:
ik heb nogal een dure smaak qua kleding en ik hou ervan om met geld te smijten op het terras..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:45 schreef christiman het volgende:
Kom je nu structureel geld te kort? Waar wil je het extra geld voor gebruiken?
Met je ouders' geld smijtenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:46 schreef Welvaert het volgende:
[..]
ik heb nogal een dure smaak qua kleding en ik hou ervan om met geld te smijten op het terras..
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:42 schreef Welvaert het volgende:
[..]
ik heb ook gewoon nog een studie en een leven daarnaast.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:41 schreef Scorpie het volgende:
Ja ik heb m'n ouders al gewaarschuwd dat als ik niet meer dan 500 euro per maand kan verbrassen ik de criminaliteit in ga. Nu moet ik met een fatsoenlijk voorstel komen om dit plan door te zetten volgens hunquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:46 schreef Copycat het volgende:
En de kunst is natuurlijk niet je ouders te overtuigen van het feit dat je meer geld wilt ...
Zeg dat gewoon tegen je ouders. Dan krijg je er zo 450euro bij. Dat is fantastischquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:46 schreef Welvaert het volgende:
[..]
ik heb nogal een dure smaak qua kleding en ik hou ervan om met geld te smijten op het terras..
Handig voor je ouders, je kost ze niks meer als je vast zit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:47 schreef Welvaert het volgende:
[..]
Ja ik heb m'n ouders al gewaarschuwd dat als ik niet meer dan 500 euro per maand kan verbrassen ik de criminaliteit in ga. Nu moet ik met een fatsoenlijk voorstel komen om dit plan door te zetten volgens hun
Ja dus? Dan ga je meer werken hoe irritant het ook is. Hij krijgt al ¤80 kleedgeld van zijn oudersquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:48 schreef Stofje het volgende:
Het grappige van dit soort topics: Men vindt TS verwend en opteert dat hij extra moet werken. Terwijl de kans groot is dat iedereen hier tijdens zijn studietijd structureel te weinig geld had. Ook jullie wilden graag tijdens jullie studie werken én ook vrije / sociale tijd hebben. Mensen die nu fulltime werken en een inkomen hebben, reageren altijd zo gek als studenten zoiets aangeven. Vergeten jullie jullie eigen studietijd dan? Ik had ook altijd geld tekort, vreselijk irritant.
Met het verschil dat wij niet bij onze ouders gingen bedelen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:48 schreef Stofje het volgende:
Het grappige van dit soort topics: Men vindt TS verwend en opteert dat hij extra moet werken. Terwijl de kans groot is dat iedereen hier tijdens zijn studietijd structureel te weinig geld had. Ook jullie wilden graag tijdens jullie studie werken én ook vrije / sociale tijd hebben. Mensen die nu fulltime werken en een inkomen hebben, reageren altijd zo gek als studenten zoiets aangeven. Vergeten jullie jullie eigen studietijd dan? Ik had ook altijd geld tekort, vreselijk irritant.
Trololololquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:47 schreef Welvaert het volgende:
[..]
Ja ik heb m'n ouders al gewaarschuwd dat als ik niet meer dan 500 euro per maand kan verbrassen ik de criminaliteit in ga. Nu moet ik met een fatsoenlijk voorstel komen om dit plan door te zetten volgens hun
Het grappige van dit soort topics is dat TS een troll is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:48 schreef Stofje het volgende:
Ik werkte en leende en woonde op kamers. Heb zo alles zelf betaald. Was geen vetpot, maar dat is imo inherent aan het studentenleven.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:48 schreef Stofje het volgende:
Schrijf een zakgeld (business) plan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:47 schreef Welvaert het volgende:
[..]
nou dan ken jij het leven van een gemiddelde student uit het gooi niet? dat is geen trollquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het grappige van dit soort topics is dat TS een troll is.
En eiste je toen van je ouders dat ze je meer moesten geven?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:49 schreef Stofje het volgende:
Verduld, deze is flauw aan het trollen. Maar het ís wel zo. Ik heb ooit een hele week moeten leven van 10,- terwijl ik zeker geen big spender was. Pff, studietijd en geld, drama.
Ja want die 80 eu zet zoden aan de dijkquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:48 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ja dus? Dan ga je meer werken hoe irritant het ook is. Hij krijgt al ¤80 kleedgeld van zijn ouders
Doe eens normaal, dit zijn toch loze uitlatingenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou je keihard uitlachen en opperen om je kont te verhuren op het station als je meer geld wilt.
Ik hetzelfde, hoewel m'n ouders 100,- per maand meebetaalden aan de huur van m'n kamer. En da's zeker inherent, maar ik geloof dat het studentenleven nu nóg duurder is dan in 'onze tijd'.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik werkte en leende en woonde op kamers. Heb zo alles zelf betaald. Was geen vetpot, maar dat is imo inherent aan het studentenleven.
ja, als je op kamers woont. Als je bij je ouders woont en 400 euro vrij kan besteden moet je gewoon je harses houdenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:48 schreef Stofje het volgende:
Nee hoor... Ik zou het echt zeggen... Verwent nest.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:50 schreef Welvaert het volgende:
[..]
Doe eens normaal, dit zijn toch loze uitlatingen
Nee, ik heb een week van dat tientje geleefdquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
En eiste je toen van je ouders dat ze je meer moesten geven?
ligt helemaal aan het milieu waar je woont, ik woon in het gooi en daar gooit iedereen ook maar met geld. dan is 400 euro helemaal niks, en daarom klaag ikquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja, als je op kamers woont. Als je bij je ouders woont en 400 euro vrij kan besteden moet je gewoon je harses houden
Ga achter die mensen staan en vang het geld opquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:52 schreef Welvaert het volgende:
[..]
ligt helemaal aan het milieu waar je woont, ik woon in het gooi en daar gooit iedereen ook maar met geld. dan is 400 euro helemaal niks, en daarom klaag ik
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:50 schreef machtpen het volgende:
Gewoon chanteren. Jij geen geld hun geen kleinkinderen. Als je daarna geen geld krijgt dan laat je jezelf steriliseren. Dan weten ze gelijk dat je niet over je heen laat lopen.
Laat je sowieso maar steriliserenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:52 schreef Welvaert het volgende:
[..]
ligt helemaal aan het milieu waar je woont, ik woon in het gooi en daar gooit iedereen ook maar met geld. dan is 400 euro helemaal niks, en daarom klaag ik
ja blijkbaar denken mensen dat ze hier in ONZ zijn..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:52 schreef Stofje het volgende:
Oké, jammer. Het discussiepunt vond ik wel aardig, jammer dat het niet serieus gebracht wordt.
Ja dus? Dat is geen reden om maar met het geld van je ouders te gaan smijten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:48 schreef Stofje het volgende:
Hi ha ho.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:50 schreef Welvaert het volgende:
[..]
nou dan ken jij het leven van een gemiddelde student uit het gooi niet? dat is geen troll
Zijn er bijvoorbeeld extra uitgaven die je hebt die niet gedekt worden die je naar je ouders kan verantwoorden ik noem maar eens wat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:50 schreef Welvaert het volgende:
[..]
Doe eens normaal, dit zijn toch loze uitlatingen
TS woont daarbij ook nog thuis, dus al die bijkomende woonkosten heeft hij helemaal niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:50 schreef Stofje het volgende:
Ik hetzelfde, hoewel m'n ouders 100,- per maand meebetaalden aan de huur van m'n kamer. En da's zeker inherent, maar ik geloof dat het studentenleven nu nóg duurder is dan in 'onze tijd'.
Haha.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:52 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Ga achter die mensen staan en vang het geld op
Bikkel, jij!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:52 schreef Stofje het volgende:
Nee, ik heb een week van dat tientje geleefd. Vreselijk vond ik dat. Maar ik heb het overleefd!
idd, die studenten zijn nog dommer. Een belediging voor de trollquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:50 schreef Welvaert het volgende:
[..]
nou dan ken jij het leven van een gemiddelde student uit het gooi niet? dat is geen troll
huhu, jij welquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:52 schreef Welvaert het volgende:
[..]
sowieso zit ik vaak 5 middagen per week op het terras omdat je sociale kring hier onderhouden erg belangrijk is. Daarnaast heb ik een hele dure smaak kleding en hou ik van luxe spullen dus dan ben je met 400 euro niet heel ver. M'n ouders zeiden al dat ik mn smaak moet bijstellen maar dat vind ik een onredelijk opmerking van zequote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zijn er bijvoorbeeld extra uitgaven die je hebt die niet gedekt worden die je naar je ouders kan verantwoorden ik noem maar eens wat.
Regelmatig van die weekjes gehad dat er geen poen was, dan leer je wel hosselen. Je wordt er niet slechter van iig.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:52 schreef Stofje het volgende:
[..]
Nee, ik heb een week van dat tientje geleefd. Vreselijk vond ik dat. Maar ik heb het overleefd!
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:55 schreef Welvaert het volgende:
[..]
sowieso zit ik vaak 5 middagen per week op het terras omdat je sociale kring hier onderhouden erg belangrijk is. Daarnaast heb ik een hele dure smaak kleding en hou ik van luxe spullen dus dan ben je met 400 euro niet heel ver. M'n ouders zeiden al dat ik mn smaak moet bijstellen maar dat vind ik een onredelijk opmerking van ze
Die tijd dat je 1000,- rood 'mocht' staan, dat je op -999,85 zat en een tientje muntgeld vond dat ooit fooi was dat je van het restaurant gekregen had waar je als afwasser had gewerktquote:
Er valt hier helemaal niks te lachen. Wij studenten hebben het zwaarder dan ooit in deze tijd.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:56 schreef Queller het volgende:
Zo heb ik bij de ochtendkoffie toch nog even smakelijk gelachen
Ik zou het ook niet pikken hoor. Dreig anders met zelfdoding, geven ze je nog geen geld spring je ook echt van een flat af. Win/win situatie, je ouders zullen zich de rest van hun leven schuldig voelen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:55 schreef Welvaert het volgende:
[..]
sowieso zit ik vaak 5 middagen per week op het terras omdat je sociale kring hier onderhouden erg belangrijk is. Daarnaast heb ik een hele dure smaak kleding en hou ik van luxe spullen dus dan ben je met 400 euro niet heel ver. M'n ouders zeiden al dat ik mn smaak moet bijstellen maar dat vind ik een onredelijk opmerking van ze
mag nog steedsquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:56 schreef Stofje het volgende:
[..]
Die tijd dat je 1000,- rood 'mocht' staan, dat je op -999,85 zat en een tientje muntgeld vond dat ooit fooi was dat je van het restaurant gekregen had waar je als afwasser had gewerkt. Eigenlijk ook wel weer een soort romantiek.
Zekers wel. Aantal zelfmoorden onder studenten is dan ook schrikbarend hoog. Just saying.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:57 schreef Welvaert het volgende:
[..]
Er valt hier helemaal niks te lachen. Wij studenten hebben het zwaarder dan ooit in deze tijd.
De tering.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:55 schreef Welvaert het volgende:
[..]
Sowieso, daarbij moet je in het weekend ook nog een beetje redelijk kunnen zuipen ten behoeve van de sociale kringen. Een goede wijn, rum etc. komt immers ook niet gratis aanwaaien.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:55 schreef Welvaert het volgende:
[..]
Ja ik breng ze vanavond een sterk betoog onder het avondeten waarom ik mijn zorgtoeslag zelf wil houden. Dit alles natuurlijk sterk beargumenteerd en dan moet het goed komenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet pikken hoor. Dreig anders met zelfdoding, geven ze je nog geen geld spring je ook echt van een flat af. Win/win situatie, je ouders zullen zich de rest van hun leven schuldig voelen.
en wij zijn van een kutkloon af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |