abonnement Unibet Coolblue
pi_132244915
121105_266257_kerstpakkettenheader2.jpg
De dagen worden korter, de kachels gaan weer aan en de winkels liggen alweer vol met sinterklaasartikelen, kortom, de kerst komt er weer aan. En natuurlijk willen we als FHF dit niet ongemerkt voorbij laten gaan. Net als de afgelopen jaren willen we weer een kerstpakketten actie houden.

Het idee is simpel. Krijg jij elk jaar een kerstpakket en wil je deze weggeven aan iemand die het goed kan gebruiken, dan kan je dat hier melden. Natuurlijk kan je er ook over nadenken om zelf een pakket samen te stellen, iets te kokkerellen voor iemand, of bijvoorbeeld bioscoopkaartjes aan te bieden zodat iemand er eens lekker uit kan. En zo zijn er vast nog wel meer dingen te bedenken. Wij zullen alle aangeboden pakketten steeds in de OP zetten en bijhouden welke vergeven zijn. Je mag je aanbod in dit topic zetten of de mods PMmen als je anoniem wil blijven.

Wat organisatietechnische puntjes:
- zou je een heel klein beetje kunnen zeggen wat de inhoud/thema van je pakket is? We hoeven echt niet te weten wat er precies inzit maar als we straks gaan koppelen is het wel makkelijk als we weten of een pakket geschikt is voor een gezin met kinderen of juist niet etc. Of misschien wil je een pakket helemaal op maat voor de ontvanger maken, ook dat kun je aangeven en dan zorgen wij dat je hiervoor de benodigde informatie krijgt.
- Geef tevens aan of je het wil opsturen of eventueel zelf wil bezorgen. En in de laatste geval ook graag je woonplaats (of regio waar je vaak komt), zodat je gekoppeld kunt worden aan iemand uit jouw omgeving.

Of:
Wordt jouw decembermaand een beetje zonniger als je gewoon eens iets leuks, nuttigs en / of lekkers van iemand ontvangt? Kunnen we jouw kerst wat opfleuren of ben je hard toe aan een duwtje in de rug, meld je dan!
Om met ElisaB te spreken:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:53 schreef ElisaB het volgende:
Even een berichtje voor de mensen die eigenlijk wel een pakket zouden willen, maar niet durven te PM-men: doe het nou gewoon!
Wat kan jou het schelen dat ik weet dat je tóch wel graag iets wilt krijgen. Je hoeft niet je hele verhaal te vertellen, je hoeft niet met je naam op internet, je hoeft geen eeuwige dank te beloven, je mag helemaal anoniem blijven. Wat kan je gebeuren, behalve misschien iets waar je even een beetje blij van wordt?!
Indien je blij wordt van een kerstpakket omdat je het even moeilijk hebt en juist de verwennerijtjes en traktaties die de feestmaand zo speciaal maken er dit jaar niet aan zitten, stuur de FHF mods ( Liesje 1979 en Cat22) een PM. Wij beloven dat je -als je dat wil- anoniem blijft. Al heeft de gever natuurlijk wel een adres nodig om het pakket naartoe te sturen of te (laten) brengen.

In de afgelopen edities kregen we vaak vragen van de gevers over de wensen van de ontvangers. Men wil immers het zo perfect mogelijke pakket maken. Daarom hebben we dit jaar een lijstje met vragen gemaakt en willen we jullie verzoeken dit zoveel mogelijk in te vullen. Kan uiteraard via PM en het blijft tussen ons mods, gever en jezelf! Geneer je niet, geef je wensen aan, want dan kan de gever iets voor je samenstellen wat écht op maat is. Aan de andere kant: het blijft een wensenlijstje, iets waar de gever mee aan de slag gaat. Geen garantie dus dat je alles krijgt wat je vraagt (het lijkt sinterklaas wel! ;) ) Maar als je bij voorbeeld niet van zoetigheid houdt is het voor de ander fijn te weten dat hij beter wat hartige snacks in een pakket kan doen.
Het vragenlijstje:
quote:
Wat is je leefsituatie? (alleenstaand, partner, gezin?)
Als je kinderen hebt: jongen/meisje + leeftijd?
Zijn er ook huisdieren, zo ja hond/kat/goudvis/etc?
Welke geur vind je heel lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Welke geur vind je absoluut NIET lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Zijn er nog bepaalde allergieën (binnen het gezin)?
Waar kan je het meest van genieten: Lezen/schrijven/creabea'en/film kijken?
En welke genre heeft dan de voorkeur (bij creabea'en: haken, scrappen, photoshoppen):
Wat is nog een lang gekoesterde wens?
Wat is je favoriete kleur?
Wil je anoniem blijven voor de gever (FOK!naam)?
Zo nee: mag het pakket door de gever of andere FOK!ker aan jouw deur bezorgd worden?
Voor de aanbieders: bied alleen een pakket aan als je dit ook daadwerkelijk kunt realiseren, dit om teleurstelling te voorkomen. Het verzenden van de pakketten is op eigen risico.
Ow ja, laten we afspreken dat de deadline voor verzenden 15 december is. Dan hebben de pakketten genoeg tijd om hun weg naar huis te vinden. En kan er evt. wat anders geregeld worden als een pakket kwijt lijkt te zijn geraakt.
Om het verzenden wat makkelijker en goedkoper te maken hebben we ook dit jaar het vervoerstopic. Dus als je tijd en vervoer beschikbaar hebt of juist vervoer zoekt, meld je daar aan. Alle beetjes helpen!

Samen doen is toch veel fijner dan in je eentje? O+

Wellicht ook interessant om even naar te kijken:
FHF / [Kerst]kaartjesactie FHF 2012
CRE / [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers

PS: inmiddels zijn er al veel pakketten onderweg, maar mocht je dit topic net pas zien, en je willen aanmelden als ontvanger of gever dan kan dat nog gewoon.

Tjonge, je zult toch ook als laatste posten maar geen nieuw deel openen................
Afijn, doe ik het maar en óp naar de rest van de pakketten en vooral: genieten!! :* ~:)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 23:03:16 #2
378088 Senzune
Te gek voor woorden
pi_132245238
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:54 schreef frederik het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk ook niet uit te sluiten. Voor sommigen is het in zo'n geval lastig om zijn of haar schenker te benaderen met de vraag waar het blijft.
Als ik me niet vergis heeft Knoblauch ook eens met zo iets te maken gehad (als schenker), waarbij de ontvanger eigenlijk niet durfde te gaan vragen waar het bleef.
Zelf heb ik één keer gehad dat de post niet aankwam en ik na een week de eerste was die actie ondernam, in mijn geval had de ontvanger wel gereageerd als het langer had geduurd, ik was alleen wat vlugger.
Het is inmiddels een jaar geleden en ik denk er verder niet bij na, ik ga ervan uit dat er iemand blij is gemaakt. Laat dit jaar ook weer een fijne kerst worden voor de fokkers die het niet makkelijk hebben. :Y
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:38:59 #3
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_132253189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:54 schreef Senzune het volgende:
Ik pas dit jaar. Ik heb vorig jaar meegedaan en een aardig pakket verstuurd met spullen die op het verlanglijstje stonden. Maar ik heb nooit vernomen of diegene het pakket heeft ontvangen en er blij mee is. :{
Ik heb vorig jaar meegedaan (mocht 2 pakketten samenstellen op kosten van andere FOK!kers), en bij eentje hetzelfde geval :{ Heel jammer.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:35 schreef Ireth het volgende:
Hier was het bij mijn vader min of meer andersom Senzune. Die heeft ook een pakket gekregen, alleen wilde de verzender anoniem blijven. Heb er toen dus wel een melding over gedaan in het topic, alleen weet ik dus niet of de verzender dat heeft meegekregen en of hij/zij ook weet hoe blij mijn vader er mee was... Voelt ook niet helemaal 100%fijn. Alsof het niet helemaal 'af' is.
En over het tweede pakket gesproken, ik heb die van je vader gedaan. Heb ook je berichtje gezien. :* Ik weet zelf ook niet wie voor het geld heeft gezorgd, die is voor mij ook anoniem gebleven. :{
Kaleidoscopiklimax
pi_132253351
Ik zie er weer naar uiiiiiittt!!!
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:51:31 #5
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_132253572
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:38 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar meegedaan (mocht 2 pakketten samenstellen op kosten van andere FOK!kers), en bij eentje hetzelfde geval :{ Heel jammer.

[..]

En over het tweede pakket gesproken, ik heb die van je vader gedaan. Heb ook je berichtje gezien. :* Ik weet zelf ook niet wie voor het geld heeft gezorgd, die is voor mij ook anoniem gebleven. :{
Ah lief!! Pakketje was heel erg welkom! Ik hoefde ook niet specifiek te weten wie het had gedaan hoor, maar vond het wel fijn om te weten dat de gever ook wist dat het goed was aangekomen en dat mijn vader er blij mee was :) Gewoon dat gegeven :)

(Inmiddels weet ik ook wie de financiele weldoener/weldoenster was O+ Jullie zijn lief! Allebei!)
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:15:17 #6
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132254371
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:51 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

pas maar op... straks "trekt" ie zich terug.. :+
en draai je op voor ook zijn pakket..

Hadden jullie CoolGuy en Scorpie vorig jaar ieder niet 2 pakketten?? :+ :D
Yep. Maar dit jaar is ook de crisis bij ons toegeslagen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:23:17 #7
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_132254603
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Yep. Maar dit jaar is ook de crisis bij ons toegeslagen.
Dit was niet een poging voor 2 pakketten hoor!! :@ :@
Dan was ik wel recht voor zijn raap geweest en had ik gezegd: "Dit jaar weer 2 pakketten heren?"

Vind het tof dat jullie weer mee doen! En bedoelde ermee dat specifiek jullie waren blijven hangen :D
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_132254721
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Yep. Maar dit jaar is ook de crisis bij ons toegeslagen.
Kosten delen?
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:30:15 #9
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_132254818
Even hier ook weer spammen. :@

Als je zelfgemaakte cosmetica in je pakket wil hebben, stuur gerust een pm/dm ^O^
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:34:26 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132254948
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:27 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Kosten delen?
Haha nee joh gek, de crisis is niet toegeslagen bij mij :D maar 2 pakketten vind ik persoonlijk wat te veel van het goeie, zeker als het niet per se nodig is. Een backup voor een ander is bespreekbaar natuurlijk.
Daarnaast moet ik jou ook nog verwennen met een pakket he :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132286164
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha nee joh gek, de crisis is niet toegeslagen bij mij :D maar 2 pakketten vind ik persoonlijk wat te veel van het goeie, zeker als het niet per se nodig is. Een backup voor een ander is bespreekbaar natuurlijk.
Daarnaast moet ik jou ook nog verwennen met een pakket he :P
:o
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:06:07 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132288806
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha nee joh gek, de crisis is niet toegeslagen bij mij :D maar 2 pakketten vind ik persoonlijk wat te veel van het goeie, zeker als het niet per se nodig is. Een backup voor een ander is bespreekbaar natuurlijk.
Daarnaast moet ik jou ook nog verwennen met een pakket he :P
Dude, wat? Doen we er 1tje dit jaar? Fine by me.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:07:35 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132288839
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Yep. Maar dit jaar is ook de crisis bij ons toegeslagen.
Bij 'ons' ja? Ik wist daar niets van? :+
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:11:45 #14
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_132288931
Jongens? jullie worden weer gesprek bij kerst hoor ;)
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_132288999
O+ just O+
S. 2014
J. 2016
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:58:22 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132292130
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:11 schreef dolfina-chica het volgende:
Jongens? jullie worden weer gesprek bij kerst hoor ;)
Nah, valt niks te vertellen nu joh. ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:14:47 #17
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_132296236
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nah, valt niks te vertellen nu joh. ;)
nog niet nee.. :D

komt nog wel ;)
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:03:53 #18
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132297860
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dude, wat? Doen we er 1tje dit jaar? Fine by me.
Ja. En eventueel backup als er weer 1 verloren is ofzo :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:47:12 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132299072
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:14 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

nog niet nee.. :D

komt nog wel ;)
Nee want t is nu toch alweer allemaal in kannen en kruiken? :p
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:48:47 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132299108
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja. En eventueel backup als er weer 1 verloren is ofzo :P
Oh krijgen we dit weer? En dan straks krijg ik weer berichten van dat je mij doodleuk hebt aangemeldt voor een 2e pakket. }:|
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:58:32 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132300981
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh krijgen we dit weer? En dan straks krijg ik weer berichten van dat je mij doodleuk hebt aangemeldt voor een 2e pakket. }:|
Niet haten, dat was voor het goede doel, net zoals ik je nu alweer opgegeven heb voor een pakket :*
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:13:52 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132301303
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet haten, dat was voor het goede doel, net zoals ik je nu alweer opgegeven heb voor een pakket :*
Ja, maar dat is maar 1 pakket, en daar blijft t ook bij.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:14:51 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132301322
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar dat is maar 1 pakket, en daar blijft t ook bij.
Oke schatje.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:16:10 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132301355
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke schatje.
Braaf zo, liefje.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:17:12 #25
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_132301385
Ik kan geen kerstpakket leveren (vanaf 1 dec. zonder werk) maar heb wel een hele berg kinderboeken nog in huis. Wellicht kan ik iemand blij maken met een kinderboekenpakket? Wellicht leuk om met de kerst aan de kids te geven :)
Let me know (liefst ook in DM, zodat ik het zeker weten niet mis).

Top dat deze actie weer gedaan wordt!!
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')