Indien je blij wordt van een kerstpakket omdat je het even moeilijk hebt en juist de verwennerijtjes en traktaties die de feestmaand zo speciaal maken er dit jaar niet aan zitten, stuur de FHF mods ( Liesje 1979 en Cat22) een PM. Wij beloven dat je -als je dat wil- anoniem blijft. Al heeft de gever natuurlijk wel een adres nodig om het pakket naartoe te sturen of te (laten) brengen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:53 schreef ElisaB het volgende:
Even een berichtje voor de mensen die eigenlijk wel een pakket zouden willen, maar niet durven te PM-men: doe het nou gewoon!
Wat kan jou het schelen dat ik weet dat je tóch wel graag iets wilt krijgen. Je hoeft niet je hele verhaal te vertellen, je hoeft niet met je naam op internet, je hoeft geen eeuwige dank te beloven, je mag helemaal anoniem blijven. Wat kan je gebeuren, behalve misschien iets waar je even een beetje blij van wordt?!
Voor de aanbieders: bied alleen een pakket aan als je dit ook daadwerkelijk kunt realiseren, dit om teleurstelling te voorkomen. Het verzenden van de pakketten is op eigen risico.quote:Wat is je leefsituatie? (alleenstaand, partner, gezin?)
Als je kinderen hebt: jongen/meisje + leeftijd?
Zijn er ook huisdieren, zo ja hond/kat/goudvis/etc?
Welke geur vind je heel lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Welke geur vind je absoluut NIET lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Zijn er nog bepaalde allergieën (binnen het gezin)?
Waar kan je het meest van genieten: Lezen/schrijven/creabea'en/film kijken?
En welke genre heeft dan de voorkeur (bij creabea'en: haken, scrappen, photoshoppen):
Wat is nog een lang gekoesterde wens?
Wat is je favoriete kleur?
Wil je anoniem blijven voor de gever (FOK!naam)?
Zo nee: mag het pakket door de gever of andere FOK!ker aan jouw deur bezorgd worden?
Het is inmiddels een jaar geleden en ik denk er verder niet bij na, ik ga ervan uit dat er iemand blij is gemaakt. Laat dit jaar ook weer een fijne kerst worden voor de fokkers die het niet makkelijk hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:54 schreef frederik het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk ook niet uit te sluiten. Voor sommigen is het in zo'n geval lastig om zijn of haar schenker te benaderen met de vraag waar het blijft.
Als ik me niet vergis heeft Knoblauch ook eens met zo iets te maken gehad (als schenker), waarbij de ontvanger eigenlijk niet durfde te gaan vragen waar het bleef.
Zelf heb ik één keer gehad dat de post niet aankwam en ik na een week de eerste was die actie ondernam, in mijn geval had de ontvanger wel gereageerd als het langer had geduurd, ik was alleen wat vlugger.
Ik heb vorig jaar meegedaan (mocht 2 pakketten samenstellen op kosten van andere FOK!kers), en bij eentje hetzelfde gevalquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:54 schreef Senzune het volgende:
Ik pas dit jaar. Ik heb vorig jaar meegedaan en een aardig pakket verstuurd met spullen die op het verlanglijstje stonden. Maar ik heb nooit vernomen of diegene het pakket heeft ontvangen en er blij mee is.
En over het tweede pakket gesproken, ik heb die van je vader gedaan. Heb ook je berichtje gezien.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:35 schreef Ireth het volgende:
Hier was het bij mijn vader min of meer andersom Senzune. Die heeft ook een pakket gekregen, alleen wilde de verzender anoniem blijven. Heb er toen dus wel een melding over gedaan in het topic, alleen weet ik dus niet of de verzender dat heeft meegekregen en of hij/zij ook weet hoe blij mijn vader er mee was... Voelt ook niet helemaal 100%fijn. Alsof het niet helemaal 'af' is.
Ah lief!! Pakketje was heel erg welkom! Ik hoefde ook niet specifiek te weten wie het had gedaan hoor, maar vond het wel fijn om te weten dat de gever ook wist dat het goed was aangekomen en dat mijn vader er blij mee wasquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:38 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar meegedaan (mocht 2 pakketten samenstellen op kosten van andere FOK!kers), en bij eentje hetzelfde gevalHeel jammer.
[..]
En over het tweede pakket gesproken, ik heb die van je vader gedaan. Heb ook je berichtje gezien.Ik weet zelf ook niet wie voor het geld heeft gezorgd, die is voor mij ook anoniem gebleven.
Yep. Maar dit jaar is ook de crisis bij ons toegeslagen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:51 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
pas maar op... straks "trekt" ie zich terug..
en draai je op voor ook zijn pakket..
Hadden jullie CoolGuy en Scorpie vorig jaar ieder niet 2 pakketten??![]()
Dit was niet een poging voor 2 pakketten hoor!!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yep. Maar dit jaar is ook de crisis bij ons toegeslagen.
Kosten delen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha nee joh gek, de crisis is niet toegeslagen bij mijquote:
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha nee joh gek, de crisis is niet toegeslagen bij mijmaar 2 pakketten vind ik persoonlijk wat te veel van het goeie, zeker als het niet per se nodig is. Een backup voor een ander is bespreekbaar natuurlijk.
Daarnaast moet ik jou ook nog verwennen met een pakket he
Dude, wat? Doen we er 1tje dit jaar? Fine by me.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha nee joh gek, de crisis is niet toegeslagen bij mijmaar 2 pakketten vind ik persoonlijk wat te veel van het goeie, zeker als het niet per se nodig is. Een backup voor een ander is bespreekbaar natuurlijk.
Daarnaast moet ik jou ook nog verwennen met een pakket he
Bij 'ons' ja? Ik wist daar niets van?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nah, valt niks te vertellen nu joh.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:11 schreef dolfina-chica het volgende:
Jongens? jullie worden weer gesprek bij kerst hoor
nog niet nee..quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nah, valt niks te vertellen nu joh.
Ja. En eventueel backup als er weer 1 verloren is ofzoquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dude, wat? Doen we er 1tje dit jaar? Fine by me.
Nee want t is nu toch alweer allemaal in kannen en kruiken? :pquote:
Oh krijgen we dit weer? En dan straks krijg ik weer berichten van dat je mij doodleuk hebt aangemeldt voor een 2e pakket.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja. En eventueel backup als er weer 1 verloren is ofzo
Niet haten, dat was voor het goede doel, net zoals ik je nu alweer opgegeven heb voor een pakketquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh krijgen we dit weer? En dan straks krijg ik weer berichten van dat je mij doodleuk hebt aangemeldt voor een 2e pakket.
Ja, maar dat is maar 1 pakket, en daar blijft t ook bij.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet haten, dat was voor het goede doel, net zoals ik je nu alweer opgegeven heb voor een pakket
Oke schatje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is maar 1 pakket, en daar blijft t ook bij.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:54 schreef Senzune het volgende:
Ik pas dit jaar. Ik heb vorig jaar meegedaan en een aardig pakket verstuurd met spullen die op het verlanglijstje stonden. Maar ik heb nooit vernomen of diegene het pakket heeft ontvangen en er blij mee is.
Ik pas ook dit jaar. Twee jaar op een rij een pakket gemaakt en schijnbaar maak ik geen leuke pakketten. Ik had mailcontact met beiden maar na het ontvangen niets meer vernomen of er iets in het pakket geslaagd was. Ik verdien weinig, ik kan niet zoveel missen. Maar ik stond van tevoren te springen om mee te mogen doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:38 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar meegedaan (mocht 2 pakketten samenstellen op kosten van andere FOK!kers), en bij eentje hetzelfde gevalHeel jammer.
[..]
Het is ook niet echt een tegenprestatie. Je bouwt als gever een bepaalde spanning op, zou de ontvanger het leuk vinden, zouden ze dit lusten, hoe zouden ze reageren als ze dit of dat uitpakken. Dan de spanning van het gegeven dat je pakket onderweg is. Wanneer komt het aan, zijn ze thuis? Nemen de buren het dan aan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:32 schreef loecje het volgende:
ben ik dan de enige die het raar vind dat er blijkbaar een soort 'tegenprestatie' aan het pakket hangt?
dat is toch niet het idee achter iets geven?
Een dankjewel is wel iets wat je verwacht. Als dat zelfs al uitblijft kan ik me voorstellen dat mensen dan "afhaken".Zeker als je weet naar wie het pakket gaat en dat de ontvanger ook weet van wie het pakket is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:32 schreef loecje het volgende:
ben ik dan de enige die het raar vind dat er blijkbaar een soort 'tegenprestatie' aan het pakket hangt?
dat is toch niet het idee achter iets geven?
die spanning herken ik wel. maar van mij hoeft een dankjewel ("tegenprestatie") niet perse. natuurlijk is het extra leuk wanneer er wel een bericht komt. maar de ontvanger heeft zichzelf opgegeven, dat vind ik al moedig genoeg.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:03 schreef Ireth het volgende:
[..]
Het is ook niet echt een tegenprestatie. Je bouwt als gever een bepaalde spanning op, zou de ontvanger het leuk vinden, zouden ze dit lusten, hoe zouden ze reageren als ze dit of dat uitpakken. Dan de spanning van het gegeven dat je pakket onderweg is. Wanneer komt het aan, zijn ze thuis? Nemen de buren het dan aan?
Ik denk daar dan dus juist wel aan, het liefst ook nog zo snel mogelijk. Maar dat komt misschien omdat ik zowel verzender als ontvanger ben. Ik weet als verzender hoe leuk het is als je iets hoort, misschien dat ik er daarom als ontvanger extra op gebrand bent om te laten weten dat het er is en hoe het is ontvangen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:17 schreef loecje het volgende:
[..]
die spanning herken ik wel. maar van mij hoeft een dankjewel ("tegenprestatie") niet perse. natuurlijk is het extra leuk wanneer er wel een bericht komt. maar de ontvanger heeft zichzelf opgegeven, dat vind ik al moedig genoeg.
als ontvanger zit je ook helemaal in spanning, niet iedereen denkt er dan aan om de verzender of mod een bericht te sturen.
Maar dat maakt het ook gezellig.. en grappig.. en "kerstonderwerpig voor aan tafel"quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:32 schreef CoolGuy het volgende:
ja weet je wat 't is. Stiekem is Scorp best oke, dat ge-etter over en weer is gewoon voor de fun
Ik zag vorig jaar inderdaad grote pakketten en kleine pakketten voorbij komen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:04 schreef dolfina-chica het volgende:
Weet je.. Ik weet hoe het is om ontvanger te zijn.. (dan wel niet deze actie) maar achter de schermen.. En een ontvangstbevestiging hoeft echt niet via het topic met foto's oid.. En als je het moeilijk vindt, kan je het ook via de mods doen, lijkt mij..
Ik weet hoe moeilijk het is om je op te geven, ik weet hoe moeilijk is om iets aan te nemen, ik weet hoe leuk het is om te geven.. Maar ik weet ook hoe klein je je kan voelen als je een pakket nodig hebt, dat er schaamte bij komt kijken..
Wat ik zelf moeilijk vond om te zien vorig jaar, maar misschien ben ik daarin wel een debiel, dat het voor gevers ook "moeilijk" gemaakt werd door foto's.. want er zaten grote pakketten bij, maar ook kleinere.. en ik kan me voorstellen dat dat ook uhh.. hoe zeg ik dat zonder kopstoten uit te delen... dubbel over kan komen..
Praat voor jezelf.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:32 schreef CoolGuy het volgende:
ja weet je wat 't is. Stiekem is Scorp best oke, dat ge-etter over en weer is gewoon voor de fun
ja precies, als je een pakket maakt heb je geen idee wat andere gevers maken. Het belangrijkste is het idee dat iemand de tijd voor je neemtquote:Op maandag 21 oktober 2013 07:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik zag vorig jaar inderdaad grote pakketten en kleine pakketten voorbij komen.
Maar ik vind niet dat men zich daar druk over hoeft te maken. Alle pakketten zijn met zorg en liefde door de ander in elkaar gezet. Dat is het belangrijkste :-)
Ik voel liefde!quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Correctie. Scorp is een teringlijer. Zo beter?
True that motherfucker.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Correctie. Scorp is een teringlijer. Zo beter?
Ja ja je bent bad ass. Maar als je in een schoen zou passen zou Anne Geddes foto's van je maken.quote:
quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ja je bent bad ass. Maar als je in een schoen zou passen zou Anne Geddes foto's van je maken.
I see what u did there.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]6/10 voor de moeite meneer de Kerstman.
score met een retrograpquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ja je bent bad ass. Maar als je in een schoen zou passen zou Anne Geddes foto's van je maken.
Als ik nu nog terug denk aan het pakket dat ik 2 jaar geleden heb mogen ontvangen, krijg ik nog waterige oogjes. En dat was van iemand die gewoon zijn/haar kerstpakket had doorgestuurd.quote:Op maandag 21 oktober 2013 07:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik zag vorig jaar inderdaad grote pakketten en kleine pakketten voorbij komen.
Maar ik vind niet dat men zich daar druk over hoeft te maken. Alle pakketten zijn met zorg en liefde door de ander in elkaar gezet. Dat is het belangrijkste :-)
Tuurlijk, bij deze zet ik je neer voor 15 pakketten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:04 schreef MilkTea het volgende:
Kun je je al aanmelden om een pakket te sturen ditjaar?Top dit!
Laat ik beginnen met 1quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk, bij deze zet ik je neer voor 15 pakketten.
Just kidding
Top man. Welkom bij de club. Nu mag je ook een meisje uitzoeken waar je een team mee vormt, of je mag solo gaan. Tip; ga voor dolfina.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |