Lol, whut? Je bedoelt:quote:
Zo werkt het in de praktijk echter niet. Ik heb zelf bij een computerreparatiebedrijf gewerkt en daar werd toch echt altijd boven een bepaald bedrag gebeld, dat stond dan ook duidelijk op de opdrachtbon als ze dat ding kwamen brengen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je brengt normaal gesproken je computer/auto langs om enige gebreken te verhelpen, niet 'om te kijken wat er aan de hand is'. Als je alleen dat wil, moet je dat aangeven en zal dat je ook in rekening gebracht worden. Langsgaan bij een computerreparatiebedrijf 'omdat je computer stuk is', zou mij het idee geven dat je je computer gerepareerd wil zien, tenzij anders aangegeven. Zo ook bij je auto
Ja, boven een bepaald bedrag. Ik weet niet of 400 buitensporig veel is in het geval van TSquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zo werkt het in de praktijk echter niet. Ik heb zelf bij een computerreparatiebedrijf gewerkt en daar werd toch echt altijd boven een bepaald bedrag gebeld, dat stond dan ook duidelijk op de opdrachtbon als ze dat ding kwamen brengen.
Dit dus.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als ik om een APK vraag dan vraag ik alleen om precies dat te doen: De auto toetsen aan de eisen voor de Algemen Periodieke Keuring. Dat kost voor een autootje op benzine ca 3 tientjes, diesel is iets duurder.
Alleen een keuring dus. Daaruit kan blijken dat hij nog aan de eisen voldoet en wordt goedgekeurd, of dat hij niet aan de eisen voldoet en pas na reparatie goedgekeurd kan worden. In dat laatste geval wens ik geïnformeerd te worden over de aard en kosten van de benodigde reparaties, zodat ik de volgende zaken kan overwegen:
- Kan ik het gebrek zelf verhelpen tegen minder kosten
- Als ik het niet zelf kan verhelpen, zijn de opgegeven prijzen dan redelijk of wil ik eerst elders een prijsopgave
- Als het dure reparaties zijn en het om een oude auto gaat: Of ik reparatie überhaupt nog de moeite waard vind, of dat ik van het geld van de dure reparaties liever een andere auto koop.
Het tienvoudige bedrag van een APK (waar je voor komt) vind je niet buitensporig?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, boven een bepaald bedrag. Ik weet niet of 400 buitensporig veel is in het geval van TS
buitensporig als in: doorgaans zou een klant niet kiezen voor reparatie van zo'n auto als het zoveel kostquote:Op donderdag 17 oktober 2013 08:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het tienvoudige bedrag van een APK (waar je voor komt) vind je niet buitensporig?
400 voor het vervangen van een koppakking vind ik een koopje, maar 400 voor het vervangen van 1 wiellager vind ik idioot.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 08:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het tienvoudige bedrag van een APK (waar je voor komt) vind je niet buitensporig?
Ja leuk en alles, maar hij gaat voor APK. Zeg dat dat 50 euro kost, ik noem maar iets.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:08 schreef hugecooll het volgende:
Misschien zou je in het vervolg dingen van tevoren kunnen afspreken i.p.v. te zeggen dat ze je APK moeten fixen en achteraf klagen over de kosten.
[..]
Absoluut niet mee eens en feitelijk volgens mij ook onjuist:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:55 schreef deadly_kiss het volgende:
Dan had je er maar bij moeten vermelden dat je voor de reparaties graag telefonisch op de hoogte gesteld wil worden en dan pas akkoord geeft voor de reparaties of niet.
Ik spreek dit ook altijd af met apk, ik rijd een oude auto dus daar is altijd wel iets te vinden waar ze mee kunnen verdienen.
De garage kanmoeilijk uit zichzelf eerst alle klanten opbellen of ze akkoord gaan, immers is dat juist waar ze aan moeten verdienen. Dus een beetje je eigen schuld ook wel dat je het niet van tevoren hebt aangegeven.
Hele domme post. APK = APK, en niks meer dan dat, klaar.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:55 schreef deadly_kiss het volgende:
Dan had je er maar bij moeten vermelden dat je voor de reparaties graag telefonisch op de hoogte gesteld wil worden en dan pas akkoord geeft voor de reparaties of niet.
Ik spreek dit ook altijd af met apk, ik rijd een oude auto dus daar is altijd wel iets te vinden waar ze mee kunnen verdienen.
De garage kanmoeilijk uit zichzelf eerst alle klanten opbellen of ze akkoord gaan, immers is dat juist waar ze aan moeten verdienen. Dus een beetje je eigen schuld ook wel dat je het niet van tevoren hebt aangegeven.
Helemaal geen domme post, want als je simpel dit afspreekt als je je sleutels afgeeft kan je nooit hetzelfde overkomen als ts.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hele domme post. APK = APK, en niks meer dan dat, klaar.
Het hangt er maar net af wat je 's morgens tegen je garage zegt. Als je zegt: zorg maar dat ie goedgekeurd wordt of keur hem en laat het me weten als er iets uit komt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:14 schreef Diepvriez het volgende:
APK, moeilijk woord voor sommigen hier. Het is een keuring, geen reparatie !!
Als je naar de tandarts gaat voor een controle rukt de beste man ook niet zomaar een tand uit je mond !!
Wtf valt er af te spreken? Je komt voor een keuring, niet voor een reparatie. Het enige wat ik wil weten is of hij wel of niet goedgekeurd is, en indien nee waarom niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:10 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Helemaal geen domme post, want als je simpel dit afspreekt als je je sleutels afgeeft kan je nooit hetzelfde overkomen als ts.
Ik zeg niet dat de garage in zn gelijk staat, ik zeg dit alleen omdat het simpel ook vanaf ts zijn kant voorkomen had kunnen worden. Tuurlijk kunnen ze niet zomaar 400 euro in zijn auto pompen maar ik snap ook niet dat ts niks heeft afgesproken om dit te kunnen voorkomen. Had een hoop gezeik kunnen schelen door simpelweg voor de zekerheid vooraf even te melden wat hij wil.
Wat hij wil is toch duidelijk? Een APK.quote:Had een hoop gezeik kunnen schelen door simpelweg voor de zekerheid vooraf even te melden wat hij wil.
Klopt, maar in het laatste geval is er dus sprake van overleg. De situatie is nu als volgt:quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het hangt er maar net af wat je 's morgens tegen je garage zegt. Als je zegt: zorg maar dat ie goedgekeurd wordt of keur hem en laat het me weten als er iets uit komt.
Zonder overleg dus. Die vlieger gaat niet op in dit geval.quote:Dit zonder overleg
Daarom is het dus van belang om te weten wat TS met zijn garage heeft afgesprokenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar in het laatste geval is er dus sprake van overleg. De situatie is nu als volgt:
[..]
Zonder overleg dus. Die vlieger gaat niet op in dit geval.
Als ik de OP lees heerst er bij mij geen onduidelijkheid, maar voor de zekerheid kan het even geen kwaad als hij dat toelicht.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daarom is het dus van belang om te weten wat TS met zijn garage heeft afgesproken
Preciesquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als ik de OP lees heerst er bij mij geen onduidelijkheid, maar voor de zekerheid kan het even geen kwaad als hij dat toelicht.
Het maakt niet uit welke reparatie er uitgevoerd is of het bedrag wat voor die reparatie in rekening gebracht wordt een fatsoenlijke prijs is. Het gaat er om dat er zaken aan de auto van TS gedaan zijn waar hij niet om gevraagd heeft en waar hij nu wel de rekening van krijgt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 08:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
400 voor het vervangen van een koppakking vind ik een koopje, maar 400 voor het vervangen van 1 wiellager vind ik idioot.
Kortom, met alleen een bedrag kan je onmogelijk zeggen of dit buitensporig is. Helemaal omdat je het budget van TS niet kent en niet eens weet waar hij zich in verplaatst.
Nee. Een fatsoenlijke garage doet dit niet. Een fatsoenlijke garage belt even op en vertelt wat er aan de hand is en wat het gaat kosten. Als mijn garage dit zou flikken, hadden ze echt een probleem.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daarom is het dus van belang om te weten wat TS met zijn garage heeft afgesproken
Ja dat snap ik ook wel, maar zoals je ziet als voorbeeld de garage als ts blijkbaar niet he? ..heel veel garages hebben daar gewoon maling aan hoor! Nou ga ik altijd naar dezelfde garage en die weten ook wel wat ik wil, maar ik zeg het er altijd even bij dat ze me moeten bellen als ze reparaties moeten uitvoeren voor de zekerheid. Ik heb geen trek in gezeik zoals ts heeft meegemaakt en ook al zou ik in mijn recht staan als ik niet betaal wanneer ik geen toestemming heb gegeven..onnodig gezeik is gewoon irritant!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wtf valt er af te spreken? Je komt voor een keuring, niet voor een reparatie. Het enige wat ik wil weten is of hij wel of niet goedgekeurd is, en indien nee waarom niet.
Ik heb nog NOOIT wat afgesproken als ik mijn auto voor de APK wegbreng, anders dan dat ik zeg "hoi ik wil een APK" en dat ga ik ook nooit doen.
Helaas is niet elke garage fatsoenlijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Een fatsoenlijke garage doet dit niet. Een fatsoenlijke garage belt even op en vertelt wat er aan de hand is en wat het gaat kosten. Als mijn garage dit zou flikken, hadden ze echt een probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |