abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:33:15 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132265336
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, maar ik mag zelf beslissen toch? Dus ik beslis dat ik hem niet wil.

Weet jij welke deskundige gelijk heeft dan?
Ja, daarom zeg ik toch: Het komt er weer op neer: wat wil je zelf graag geloven?

Het is ook geen discussie op deze manier.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132265399
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, daarom zeg ik toch: Het komt er weer op neer: wat wil je zelf graag geloven?

Het is ook geen discussie op deze manier.
Nee, maar daarom vroeg ik ook naar ervaringen, om er wijzer van te worden.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:35:51 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132265457
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, maar daarom vroeg ik ook naar ervaringen, om er wijzer van te worden.
Ik lees ervaringen van mensen die er positief over zijn. Word je daar wijzer van?
pi_132265600
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik lees ervaringen van mensen die er positief over zijn. Word je daar wijzer van?
Het zijn er pas een paar geweest Lien, de rest van de post zijn een discussie tussen jou en mij,
dus daar kunnen we beter mee stoppen voordat het topic vol is en andere mensen de kans
niet krijgen om hun ervaringen hier neer te zetten.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:39:59 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132265631
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het zijn er pas een paar geweest Lien, de rest van de post zijn een discussie tussen jou en mij,
dus daar kunnen we beter mee stoppen voordat het topic vol is en andere mensen de kans
niet krijgen om hun ervaringen hier neer te zetten.
Ik rot al op, FANN. Ik kom duidelijk niet te pas in je straatje.
pi_132265700
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik rot al op, FANN. Ik kom duidelijk niet te pas in je straatje.
Flauwe reactie Lien. mijn antwoord past waarschijnlijk niet in jouw straatje, dat kan ook.
pi_132265708
Op zich ben ik het wel eens met Ekkelenkamp hoor, er mag nog steeds wel onderzoek gedaan worden naar de influenzavaccinatie. Het probleem voor het vaccineren van gezondheidszorgpersoneel is dat meer onderzoek lastig is: het wordt niet meer als ethisch gezien om personeel een vaccinatie te onthouden (of af te raden), dus een directe vergelijking tussen ziekenhuis A en B zul je nooit meer krijgen. Bewijs uit case-control studies en epidemiologische modellen vind ik voldoende om wel gevaccineerd te worden, te meer omdat de veiligheid van het vaccin inmiddels meer dan voldoende is bewezen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:42:36 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132265745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Flauwe reactie Lien. mijn antwoord past waarschijnlijk niet in jouw straatje, dat kan ook.
Ik vind jou flauw. We zijn toch on topic aan het praten? Waarom moeten we daar dan mee stoppen?
pi_132265862
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind jou flauw. We zijn toch on topic aan het praten? Waarom moeten we daar dan mee stoppen?
Omdat ik graag ervaringen wil horen en geen oeverloze discussie tussen jou en mij.
Lees de OP maar.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Naar aanleiding van deze documentaire vroeg ik mij af wie er ervaringen heeft
met ''De griepprik''.

Je kan de Docu hier bekijken.

http://medischcontact.art(...)griepprik-zembla.htm

De overbodige griepprik - Zembla

Publicatie Nr. 46 - 18 november 2010

Zin en onzin van de griepprik

De afgelopen weken haalden ruim 4 miljoen Nederlanders de griepprik om zich te beschermen tegen de wintergriep. Deze prik kost de samenleving miljoenen euro’s. Maar helpt het vaccin wel? Terwijl de huisartsen steeds meer mensen oproepen om zich te laten inenten, twijfelen griepdeskundigen aan het nut van de prik. Ondertussen levert het vaccin de farmaceutische industrie veel inkomsten op.

In Zembla buigen deskundigen zich over zin en onzin van de griepprik.

Wat zijn jullie ervaringen?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:51:50 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132266153
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Omdat ik graag ervaringen wil horen en geen oeverloze discussie tussen jou en mij.
Lees de OP maar.

[..]

Lieve FANN, jij beperkt jezelf ook niet alleen maar tot ervaringen, maar plaatst allerlei bronnen om jouw kant te onderbouwen. Waarom mag alleen jij dat doen?
pi_132266418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lieve FANN, jij beperkt jezelf ook niet alleen maar tot ervaringen, maar plaatst allerlei bronnen om jouw kant te onderbouwen. Waarom mag alleen jij dat doen?
Toen vroeg ik een aantal dingen aan dotKoen en daar gebruikte ik een bron bij, dat was
de eerste bron die ik gebruikte, toen kwam jij met de tweede, en daar reageerde ik weer op
en zo kunnen we het hele topic vol krijgen. Dat mag ook, maar aangezien dotKoen blijkbaar al
een deskundige is, hebben we al iemand die ik meetel als ''bron'' die ervoor pleit om de prik
wél te halen, als jij ook bronnen hebt of hebt gevonden die vóór of tegen de griepprik zijn
mag je die natuurlijk altijd plaatsen, dat mag iedereen natuurlijk.
pi_132266590
Nou nou, deskundige, dat valt ook wel weer mee. Ik ben wel opgeleid om medisch-wetenschappelijke literatuur te interpreteren (en met wat basiskennis over immunologie en epidemiologie).
pi_132266700
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:03 schreef dotKoen het volgende:
Nou nou, deskundige, dat valt ook wel weer mee. Ik ben wel opgeleid om medisch-wetenschappelijke literatuur te interpreteren (en met wat basiskennis over immunologie en epidemiologie).
Ah... deze vraag die ik stelde, de vraag waar ik een bron voor gebruikte

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, de meeste zijn er ook niet erg happig op toch?

http://www.nursing.nl/Ver(...)-liggen-NURS007511W/

Verpleegkundigen laten griepprik links liggen

Bijna zeventig procent van de verpleegkundigen heeft zich dit jaar niet laten inenten tegen griep. Dat blijkt uit een poll op Nursing.nl waar bijna 350 mensen op stemden. Ook een belrondje langs een aantal ziekenhuizen laat zien dat zorgmedewerkers dit jaar niet zo happig zijn op de griepprik.

Waarom niet?
kan jij eigenlijk ook niet goed beantwoorden?
pi_132270282
Vroeger gehad. Krijg nog steeds uitnodigingen om te komen. Kom al jaren niet meer. Kost alleen maar geld en tijd. Daarnaast kan het lichaam mijn inziens de meeste problemen zelf wel oplossen.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:57:10 #90
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_132290063
Het is toch simpel, effectiviteit niet bewezen.

Dan kan ik netzo goed een blikje cola opentrekken.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:15:12 #91
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132298213
Val in een doelgroep (astmatisch) maar heb 'm nog nooit gehaald want - ik heb in mijn bijna 50-jarige leven nog nooit griep gehad, en ik ga me niet laten inenten tegen iets waar ik kennelijk zelf een uitstekende afweer tegen heb. Wel soms verkoudheden gehad maar daar helpt die prik niet tegen.

Personeel in de zorg zou die prik uiteraard wel moeten halen, ter bescherming van patiënten en zwakke ouderen. In dit geval gaat immers de redenering 'ik heb er nooit last van' niet op - je kan best in de categorie van mensen vallen die zèlf niet ziek wordt, maar wel geïnfecteerd en dus besmettelijk is voor anderen.
(NB: ik werk dus niet in de zorg)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 08:59:32 #92
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_132317803
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Personeel in de zorg zou die prik uiteraard wel moeten halen, ter bescherming van patiënten en zwakke ouderen. In dit geval gaat immers de redenering 'ik heb er nooit last van' niet op - je kan best in de categorie van mensen vallen die zèlf niet ziek wordt, maar wel geïnfecteerd en dus besmettelijk is voor anderen.
(NB: ik werk dus niet in de zorg)
Daarom haal ik er dus maar wel 1. Ben nog nooit in m'n leven ziek geweest maar als ik hiermee de kans (minimaal) verklein dat de ouderen waarmee ik werk minder snel de griep krijgen, doe ik het. Hij wordt aangeboden door m'n werk. Voor mezelf zal het verder denk ik niet veel uitmaken want ik werk met zoveel oudjes dat er wel een andere manier is om griepverschijnselen te krijgen. Met of zonder prik, ik heb er alle vertrouwen in dat ik zonder griep de winter doorkom. Als ik niet in de zorg werkte had ik hem niet gehaald.

Vraag me trouwens af of het onethisch is om nu nog zo'n onderzoek te doen onder ouderen en werknemers in de zorg. Ik zou wel aan zo'n onderzoek mee willen doen en er zijn ook genoeg ouderen die het niet erg vinden om dood te gaan (spreek uit eigen ervaring). De vraag is natuurlijk wel, wil je aan koorts doodgaan, dan lijd je wel. Aan de andere kant, wat ze ook in Zembla zeiden, hoe lang wil je nog doorgaan met iets dat zijn effectiviteit niet heeft bewezen en wel heel veel geld kost.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:13:49 #93
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_132317904
Ik heb griepprik gehad en ben vlak daarna ziek geworden :+
pi_132318207
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:13 schreef kristalhelder het volgende:
Ik heb griepprik gehad en ben vlak daarna ziek geworden :+
Ik heb laatst een lot gekocht maar heb niets gewonnen...
pi_132318629
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ah... deze vraag die ik stelde, de vraag waar ik een bron voor gebruikte

[..]

kan jij eigenlijk ook niet goed beantwoorden?
Verpleegkundigen hebben dan ook geen wetenschappelijke scholing gehad om die artikelen goed te kunnen interpreteren. Dus ja, ik zou het ook niet weten. Bangmakerij ofzo. Of ik ben toch ziek geworden dus haal hem niet meer etc
Shine bright like a diamond.
pi_132323476
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:16 schreef June. het volgende:

[..]

Verpleegkundigen hebben dan ook geen wetenschappelijke scholing gehad om die artikelen goed te kunnen interpreteren. Dus ja, ik zou het ook niet weten. Bangmakerij ofzo. Of ik ben toch ziek geworden dus haal hem niet meer etc
Misschien is het dat, maar ik zou nooit durven te zeggen ze zijn ''verplicht'' om die Prik te halen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:21:26 #97
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_132328201
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:44 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik heb laatst een lot gekocht maar heb niets gewonnen...
Dat is wel wat anders he...
Vorig jaar paar keer over ziek, dit jaar geen prik, maar niet ziek.
Ik zeg niet dat het aan de griepprik ligt maar bij mij maakt het niet uit
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:34:00 #98
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132328594
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:21 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Dat is wel wat anders he...
Vorig jaar paar keer over ziek, dit jaar geen prik, maar niet ziek.
Ik zeg niet dat het aan de griepprik ligt maar bij mij maakt het niet uit
Kun je niet weten.

Sowieso geeft de prik pas na 3 weken volledige bescherming, en niets geeft 100% bescherming.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:36:37 #99
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_132328661
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:34 schreef eleusis het volgende:

[..]

Kun je niet weten.

Sowieso geeft de prik pas na 3 weken volledige bescherming, en niets geeft 100% bescherming.
Ik zeg dan ook nergens dat ik denk dat het totale dekking geeft.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:38:25 #100
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132328719
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:36 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook nergens dat ik denk dat het totale dekking geeft.
Je trekt wel een conclusie die niet uit de feiten volgt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')