Ja, daarom zeg ik toch: Het komt er weer op neer: wat wil je zelf graag geloven?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, maar ik mag zelf beslissen toch? Dus ik beslis dat ik hem niet wil.
Weet jij welke deskundige gelijk heeft dan?
Nee, maar daarom vroeg ik ook naar ervaringen, om er wijzer van te worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daarom zeg ik toch: Het komt er weer op neer: wat wil je zelf graag geloven?
Het is ook geen discussie op deze manier.
Ik lees ervaringen van mensen die er positief over zijn. Word je daar wijzer van?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, maar daarom vroeg ik ook naar ervaringen, om er wijzer van te worden.
Het zijn er pas een paar geweest Lien, de rest van de post zijn een discussie tussen jou en mij,quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees ervaringen van mensen die er positief over zijn. Word je daar wijzer van?
Ik rot al op, FANN. Ik kom duidelijk niet te pas in je straatje.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het zijn er pas een paar geweest Lien, de rest van de post zijn een discussie tussen jou en mij,
dus daar kunnen we beter mee stoppen voordat het topic vol is en andere mensen de kans
niet krijgen om hun ervaringen hier neer te zetten.
Flauwe reactie Lien. mijn antwoord past waarschijnlijk niet in jouw straatje, dat kan ook.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik rot al op, FANN. Ik kom duidelijk niet te pas in je straatje.
Ik vind jou flauw. We zijn toch on topic aan het praten? Waarom moeten we daar dan mee stoppen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Flauwe reactie Lien. mijn antwoord past waarschijnlijk niet in jouw straatje, dat kan ook.
Omdat ik graag ervaringen wil horen en geen oeverloze discussie tussen jou en mij.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind jou flauw. We zijn toch on topic aan het praten? Waarom moeten we daar dan mee stoppen?
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Naar aanleiding van deze documentaire vroeg ik mij af wie er ervaringen heeft
met ''De griepprik''.
Je kan de Docu hier bekijken.
http://medischcontact.art(...)griepprik-zembla.htm
De overbodige griepprik - Zembla
Publicatie Nr. 46 - 18 november 2010
Zin en onzin van de griepprik
De afgelopen weken haalden ruim 4 miljoen Nederlanders de griepprik om zich te beschermen tegen de wintergriep. Deze prik kost de samenleving miljoenen euro’s. Maar helpt het vaccin wel? Terwijl de huisartsen steeds meer mensen oproepen om zich te laten inenten, twijfelen griepdeskundigen aan het nut van de prik. Ondertussen levert het vaccin de farmaceutische industrie veel inkomsten op.
In Zembla buigen deskundigen zich over zin en onzin van de griepprik.
Wat zijn jullie ervaringen?
Lieve FANN, jij beperkt jezelf ook niet alleen maar tot ervaringen, maar plaatst allerlei bronnen om jouw kant te onderbouwen. Waarom mag alleen jij dat doen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Omdat ik graag ervaringen wil horen en geen oeverloze discussie tussen jou en mij.
Lees de OP maar.
[..]
Toen vroeg ik een aantal dingen aan dotKoen en daar gebruikte ik een bron bij, dat wasquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lieve FANN, jij beperkt jezelf ook niet alleen maar tot ervaringen, maar plaatst allerlei bronnen om jouw kant te onderbouwen. Waarom mag alleen jij dat doen?
Ah... deze vraag die ik stelde, de vraag waar ik een bron voor gebruiktequote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:03 schreef dotKoen het volgende:
Nou nou, deskundige, dat valt ook wel weer mee. Ik ben wel opgeleid om medisch-wetenschappelijke literatuur te interpreteren (en met wat basiskennis over immunologie en epidemiologie).
kan jij eigenlijk ook niet goed beantwoorden?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, de meeste zijn er ook niet erg happig op toch?
http://www.nursing.nl/Ver(...)-liggen-NURS007511W/
Verpleegkundigen laten griepprik links liggen
Bijna zeventig procent van de verpleegkundigen heeft zich dit jaar niet laten inenten tegen griep. Dat blijkt uit een poll op Nursing.nl waar bijna 350 mensen op stemden. Ook een belrondje langs een aantal ziekenhuizen laat zien dat zorgmedewerkers dit jaar niet zo happig zijn op de griepprik.
Waarom niet?
Daarom haal ik er dus maar wel 1. Ben nog nooit in m'n leven ziek geweest maar als ik hiermee de kans (minimaal) verklein dat de ouderen waarmee ik werk minder snel de griep krijgen, doe ik het. Hij wordt aangeboden door m'n werk. Voor mezelf zal het verder denk ik niet veel uitmaken want ik werk met zoveel oudjes dat er wel een andere manier is om griepverschijnselen te krijgen. Met of zonder prik, ik heb er alle vertrouwen in dat ik zonder griep de winter doorkom. Als ik niet in de zorg werkte had ik hem niet gehaald.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Personeel in de zorg zou die prik uiteraard wel moeten halen, ter bescherming van patiënten en zwakke ouderen. In dit geval gaat immers de redenering 'ik heb er nooit last van' niet op - je kan best in de categorie van mensen vallen die zèlf niet ziek wordt, maar wel geïnfecteerd en dus besmettelijk is voor anderen.
(NB: ik werk dus niet in de zorg)
Ik heb laatst een lot gekocht maar heb niets gewonnen...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:13 schreef kristalhelder het volgende:
Ik heb griepprik gehad en ben vlak daarna ziek geworden
Verpleegkundigen hebben dan ook geen wetenschappelijke scholing gehad om die artikelen goed te kunnen interpreteren. Dus ja, ik zou het ook niet weten. Bangmakerij ofzo. Of ik ben toch ziek geworden dus haal hem niet meer etcquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah... deze vraag die ik stelde, de vraag waar ik een bron voor gebruikte
[..]
kan jij eigenlijk ook niet goed beantwoorden?
Misschien is het dat, maar ik zou nooit durven te zeggen ze zijn ''verplicht'' om die Prik te halen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:16 schreef June. het volgende:
[..]
Verpleegkundigen hebben dan ook geen wetenschappelijke scholing gehad om die artikelen goed te kunnen interpreteren. Dus ja, ik zou het ook niet weten. Bangmakerij ofzo. Of ik ben toch ziek geworden dus haal hem niet meer etc
Dat is wel wat anders he...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:44 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik heb laatst een lot gekocht maar heb niets gewonnen...
Kun je niet weten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:21 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Dat is wel wat anders he...
Vorig jaar paar keer over ziek, dit jaar geen prik, maar niet ziek.
Ik zeg niet dat het aan de griepprik ligt maar bij mij maakt het niet uit
Ik zeg dan ook nergens dat ik denk dat het totale dekking geeft.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Kun je niet weten.
Sowieso geeft de prik pas na 3 weken volledige bescherming, en niets geeft 100% bescherming.
Je trekt wel een conclusie die niet uit de feiten volgt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:36 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat ik denk dat het totale dekking geeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |