abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132228331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je herhaaldelijk specifiek kankert op donkere mensen en hun rasafkomst benadrukt zoals hij dat doet dan is het racisme.
Maar de tendens in dit topic is een sterke ontkenning daarvan. Men schreeuwt het uit: racisme bestaat echt niet.
Racisme bestaat, ook in Nederland, maar Zwarte Piet met jarenlang gedram met alle geweld willen linken aan racisme is gewoon ouderwets gejankstraal.
pi_132228429
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wie dan ?
de runnerup Piet? die graag zeurpiet wilt zijn ?
runnerup?
Zelf zwart, iig.
pi_132228483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:05 schreef Ulx het volgende:
D'r zijn twintig klachten of zo.

Benieuwd wat men roept als iemand gaat klagen over travestieten tijdens de Gay Pride. Die zijn ook maar een soort parodie op vrouwen. En die dan nog eens doen alsof ze mooi moeten zijn om hun man te plezieren. Dat is natuurlijk ook zo denigrerend als de pest en tjongejongejonge schande, boeh en dat dat kan in Nederland.
De meest kromme vergelijking award van vandaag gaat naar jou.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:41:41 #179
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132228485
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:34 schreef Bluesdude het volgende:
Jij jankt wel al zoveel topics lang... Waar is het verkeerd gegaan ?
Misschien ben je indo? Ben je bezig om zo blank mogelijk te willen zijn ?
Nahhhhhh toch niet. Je liegt over je vader.
Of, ik vind stiefvader een dom woord voor iemand die je vanaf je jeugd heeft opgevoed.
Maakt 'm niet minder zwart. :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132228508
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:37 schreef Luigi het volgende:

[..]

Racisme bestaat, ook in Nederland, maar Zwarte Piet met jarenlang gedram met alle geweld willen linken aan racisme is gewoon ouderwets gejankstraal.
Het ironische is dat de tegenstanders van Zwarte Piet continu blijven hameren op een of ander slavenverleden van dat figuur. Die houden het nog veel meer in stand door niet te kijken naar het figuur anno 2013, maar door te kijken met een vooringenomenheidsbril die alles laat lijken alsof ze op een plantage in de west staan anno 1800. En daarmee creeëren ze dus juist het idee dat Zwarte Piet een onderdanig slaafje is. Hun goed recht, maar ga niet doen alsof ik dat dus ergens ook vind.
pi_132228509
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:41 schreef videonatic het volgende:

[..]

Want homo's moeten niet aan de zieligheid van negers komen, natuurlijk.
pi_132228549
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:41 schreef videonatic het volgende:

[..]

Want? Ik heb er last van. Waarom heb ik geen recht te premmen over zoiets?
pi_132228566
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het ironische is dat de tegenstanders van Zwarte Piet continu blijven hameren op een of ander slavenverleden van dat figuur. Die houden het nog veel meer in stand door niet te kijken naar het figuur anno 2013, maar door te kijken met een vooringenomenheidsbril die alles laat lijken alsof ze op een plantage in de west staan anno 1800. En daarmee creeëren ze dus juist het idee dat Zwarte Piet een onderdanig slaafje is. Hun goed recht, maar ga niet doen alsof ik dat dus ergens ook vind.
Inderdaad. De anti Zwarte Pieten posters VINDEN het racisme, ik VIND van niet. Als zij vinden dat het racisme IS bewijs het dan maar. Maak er voor mij part een rechtszaak van zodat we voor altijd van dit gezeik af zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Trouwste user 2022 woensdag 16 oktober 2013 @ 15:44:25 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_132228570
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:41 schreef matthijst het volgende:

ik vind stiefvader een dom woord voor iemand die je vanaf je jeugd heeft opgevoed.

Hear hear. Ervaringsdeskundige. Pa is pa.

Tot morgen.

Jij begrijpt het :*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:44:40 #185
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132228578
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Want? Ik heb er last van. Waarom heb ik geen recht te premmen over zoiets?
Bezwaar maken tegen de gay pride? Dat mag. Is ook een jaarlijks terugkerend topic trouwens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:45:58 #186
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132228636
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:33 schreef poemojn het volgende:
Hner een foto van iemand die protesteert tegen afschaffing van zwarte piet: http://zoom.nl/foto/19357(...)ser&object_id=114747
Ik kan de jpg niet linken helaas.
Gevalletje geelzucht? Wat een gedrocht..
pi_132228691
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:45 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Gevalletje geelzucht? Wat een gedrocht..
Zit je nou lelijke mensen te discrimineren?!
pi_132228698
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Bezwaar maken tegen de gay pride? Dat mag. Is ook een jaarlijks terugkerend topic trouwens.
Natuurlijk niet. Maar wel tegen die als vrouw uitgedoste mannen. Absoluut op te vatten als een belediging voor vrouwen en symbool van onderdrukking.

Die boot met SM gasten met aan boord van die zwarte jongetjes die aan de ketting liggen en er met de zweep van langs krijgen mag uiteraard wel.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:49:37 #189
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132228727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Maar wel tegen die als vrouw uitgedoste mannen. Absoluut op te vatten als een belediging voor vrouwen en symbool van onderdrukking.
Helaas, ik ben bang dat je in die opvatting alleen staat. Maar bezwaar maken kan altijd. Denk dan wel even aan het belanghebbende vereiste ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132228741
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Helaas, ik ben bang dat je in die opvatting alleen staat. Maar bezwaar maken kan altijd. Denk dan wel even aan het belanghebbende vereiste ;)
Gewoon lekker premmen mag toch wel? Ik doe wel even een quincy.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:50:48 #191
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132228758
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:48 schreef Luigi het volgende:

[..]

Zit je nou lelijke mensen te discrimineren?!
Nee, keek net nog in de spiegel hoor...
pi_132228855
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:28 schreef Veldkamp het volgende:
ATV gaat deze reclame ook uitzenden!

:( :( :( :( :( :( :( :N :N :N :N :X :X :X :X :X :X :X }:| :% :% :% :|W :|W

"U voert uw eigen Zwarte Piet met 300 gram pepernoten per dag..." (En let op 1:40 en het 'ooooooh' van empathie bij het lachende Nederlandse rasiestiesuh publiek....)
Satire hé!

Men maakt hier vaker satire/grappen over blanken en dergelijk:
pi_132229020
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:53 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Satire hé!
O ja? Goh!
pi_132229055
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

O ja? Goh!
Uniek, dat zelfrelativerende vermogen opeens! :7.
pi_132229079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:33 schreef poemojn het volgende:
Hner een foto van iemand die protesteert tegen afschaffing van zwarte piet: http://zoom.nl/foto/19357(...)ser&object_id=114747
Ik kan de jpg niet linken helaas.
Ik denk dat menig kind dit heel eng vind.

Even in het algemeen. Ik heb meerdere malen gezien hoe mensen helemaal depressief worden of het racistisch vinden als een kind hun zwarte piet noemen als ze gewoon over straat lopen en toevallig een donkere huidskleur hebben. Realiseren deze mensen zich niet dat een kind ook gewoon een kind is? Een kind weet vrijwel niks en zegt dingen zonder na te denken, maar dan nog lijkt het mij zeer sterk dat het kind het met een racistische ondertoon zou zeggen.

Als we op die fiets dan keuzes maken om dingen te veranderen dan blijven we in de eeuwigheid doorgaan: mensen kunnen overal wel aanstoot van krijgen en dingen zien die er niet zijn.
pi_132229140
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"Sang, deze boy weet!!"
Als er 1 persoon voor 2 spalt in de samenleving zorgt is hij het wel.

Het is gvd een KINDERfeest, geen politiek partijtje waardeloos stuk vreten dat je bent! (tegen prem he :) )

Sowieso de hele discussie die oplaait kan je be-eindigen met het is een kinderfeest! Gejank over slavernij is iets wat pas de laatste jaren opkomt. Gestart door dezelfde mensen die achter elke boom een vijand zien en als men een scheet laat roepen zij om het hardst dat dat toch wel HEEEEL rascistisch was!

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 17-10-2013 00:57:02 ]
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_132229147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:00 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ik denk dat menig kind dit heel eng vind.

Even in het algemeen. Ik heb meerdere malen gezien hoe mensen helemaal depressief worden of het racistisch vinden als een kind hun zwarte piet noemen als ze gewoon over straat lopen en toevallig een donkere huidskleur hebben. Realiseren deze mensen zich niet dat een kind ook gewoon een kind is? Een kind weet vrijwel niks en zegt dingen zonder na te denken, maar dan nog lijkt het mij zeer sterk dat het kind het met een racistische ondertoon zou zeggen.

Als we op die fiets dan keuzes maken om dingen te veranderen dan blijven we in de eeuwigheid doorgaan: mensen kunnen overal wel aanstoot van krijgen en dingen zien die er niet zijn.
Dit dus. Kinderen noemen ook iedereen met een baard een opa, bijvoorbeeld.
pi_132229154
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:53 schreef koffiegast het volgende:

Men maakt hier vaker satire/grappen over blanken en dergelijk:

Komedie hoort toch een afspiegeling te zijn van de maatschappij? Dus als zoals in Nederland ongeveer 1 op de 15 mensen een kleurtje heeft horen we veel meer moppen over luie negers en zo te horen. Grappen over winkeldiefstal, uitkeringen, wannabe-gangsta's uit het ghetto van Bussum en veel te dikke vrouwen zijn er ook niet genoeg. Het is puur racisme.
pi_132229322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

Komedie hoort toch een afspiegeling te zijn van de maatschappij? Dus als zoals in Nederland ongeveer 1 op de 15 mensen een kleurtje heeft horen we veel meer moppen over luie negers en zo te horen. Grappen over winkeldiefstal, uitkeringen, wannabe-gangsta's uit het ghetto van Bussum en veel te dikke vrouwen zijn er ook niet genoeg. Het is puur racisme.
Ik hoop dat je zit te trollen, want je maakt 10 stappen extra.

Stel je voor, zwarte piet is... zwarte piet.. en geen persoon met een donkere huidskleur, maar bv geschminkte blanke persoon. Zelfs dan is het grappig want zwarte piet is een 'knecht' die ze dan gebruiken voor andere 'doeleinden'.

Als je racisme ziet in dingen die niet racistisch zijn of zo bedoelt zijn dan wens ik je veel sterkte in je leven, want je maakt het jezelf enkel moeilijker.
pi_132229392
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit dus. Kinderen noemen ook iedereen met een baard een opa, bijvoorbeeld.
Toen ik klein was noemde ik zelf elke oudere vrouw met grijs/wit haar 'oma'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')