Nazivergelijkingen zijn dan ook gewoon fucking nice.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:31 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Die nazivergelijkingen in dit topic, kansloos
Ze zijn fucking nice.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nazivergelijkingen zijn dan ook gewoon fucking nice.
Dit.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:31 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Bert is pas een nazi!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:31 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
"Verboden terrein". Boete is te lief, pak ze meteen op!!!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
De zaak in dit topic gaat over een aantal mensen die op verboden terrein waren.
Als je geen OV-chipkaart hebt kost het wel geld.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:53 schreef jogy het volgende:
Aan de andere kant kunnen die knakkers ook gewoon hun OV kaartje gebruiken om in te checken en na het broodje weer uitchecken, kost je niks en ze hebben een geldig vervoersbewijs, die ze dus niet gebruiken. Heb je toch iets aan die kaart.
Wie zegt dat ze geen waarschuwing hebben gehad? Ik denk dat het handhaven van dat soort boetes eerder een maatregel is tegen overlast, je zal in de praktijk echt geen boete krijgen als je iemand ophaalt van het station oid.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:46 schreef zarGon het volgende:
Bluh..
Die boa's hebben vast gelijk en de jongens hebben volgens de regels vast ook terecht een boete gekregen.
Mits die jongens daadwerkelijk geen hinder veroorzaakten en netjes bleven: man man man, wat een begrip van die boa's en de gemeente. Ze konden vast niet eerst weggestuurd worden of gewaarschuwd worden, de juiste manier van aanpak is meteen een beboeten..
Mits die jongens voor overlast zorgden: terecht, maar ook dan konden ze eerst even gewaarschuwd worden. Een boete uitschrijven kan altijd.
En wat betreft onrechtmatig aanwezig zijn op het station: ik loop weleens mee om iemand uit te zwaaien, zonder een kaartje of zonder in te checken. Dat mag allemaal niet en ik verdien dan dus ook een boete? Of... ik maak gebruik van de metro op Station Schiedam en ga op de terugweg vaak via het trein-gedeelte (NS) naar de uitgang (omdat sneller). Ik heb dan ook geen treinkaartje en ben dan ook dus onrechtmatig aanwezig. Is er dan ook begrip voor de boete, omdat ik het allemaal al wel hoor te weten?
Wat absurd allemaal.
Ik ben het er eigenlijkj niet zo mee eens. Ik zit er namelijk niet zo op te wachten dat ik afhankelijk ben van een BOA die mij iets wil gunnen of een oogje wil toeknijpen. Als je bepaald gedrag strafbaar stelt dan is dat blijkbaar gedrag wat niet door de beugel kan, en moet er dus sprake zijn van bijzondere omstandigheden om het te gedogen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:46 schreef zarGon het volgende:
Bluh..
Die boa's hebben vast gelijk en de jongens hebben volgens de regels vast ook terecht een boete gekregen.
Mits die jongens daadwerkelijk geen hinder veroorzaakten en netjes bleven: man man man, wat een begrip van die boa's en de gemeente. Ze konden vast niet eerst weggestuurd worden of gewaarschuwd worden, de juiste manier van aanpak is meteen een beboeten..
Mits die jongens voor overlast zorgden: terecht, maar ook dan konden ze eerst even gewaarschuwd worden. Een boete uitschrijven kan altijd.
En wat betreft onrechtmatig aanwezig zijn op het station: ik loop weleens mee om iemand uit te zwaaien, zonder een kaartje of zonder in te checken. Dat mag allemaal niet en ik verdien dan dus ook een boete? Of... ik maak gebruik van de metro op Station Schiedam en ga op de terugweg vaak via het trein-gedeelte (NS) naar de uitgang (omdat sneller). Ik heb dan ook geen treinkaartje en ben dan ook dus onrechtmatig aanwezig. Is er dan ook begrip voor de boete, omdat ik het allemaal al wel hoor te weten?
Wat absurd allemaal.
Dat is waar maar ik kan me niet voorstellen dat pubers geen ov chipkaart hebbenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je geen OV-chipkaart hebt kost het wel geld.
Dan zou je een OV-chipkaart moeten kopen. Een kaart kost 7,50. En dan moet je er ook nog saldo op zetten om in te kunnen checken.
Staat niet in het nieuwsbericht. En het is best cruciale info en genoeg aanleiding om het op te nemen. Het is en blijft Telegraaf, dat wel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:22 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze geen waarschuwing hebben gehad?
Tja, dat zeg je nu wel, maar als dat de regels zijn kun je er weinig aan beginnen mocht het een keer voorkomen. Vooral als het ligt aan wederzijds begrip.quote:Ik denk dat het handhaven van dat soort boetes eerder een maatregel is tegen overlast, je zal in de praktijk echt geen boete krijgen als je iemand ophaalt van het station oid.
Ik weet niet hoe oud ze zijn en of ze het OV nodig hebben. Kan zijn dat ze genoeg hebben aan hun fiets en de auto van hun ouder.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is waar maar ik kan me niet voorstellen dat pubers geen ov chipkaart hebben.
Ik vertrouw de telegraaf niet echt qua objectieve berichtgeving eerlijk gezegdquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Staat niet in het nieuwsbericht. En het is best cruciale info en genoeg aanleiding om het op te nemen. Het is en blijft Telegraaf, dat wel.
Ik ga uit van wat er tot nu te lezen valt hierover.
[..]
Tja, dat zeg je nu wel, maar als dat de regels zijn kun je er weinig aan beginnen mocht het een keer voorkomen. Vooral als het ligt aan wederzijds begrip.
Als ze een waarschuwing kregen en toch nog doorgegaan zijn, dan is de boete terecht. Maar de situatie zoals dat nu door de Telegraaf wordt geschetst lijkt het erop dat ze 'meteen' een boete hebben gekregen.
hihiquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:38 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Jongeren op station Veenendaal bleken Marokkanen
VEENENDAAL - De jongeren die volgens onze krant onterecht op de bon geslingerd zijn op het station van Veenendaal bleken Marokkanen. Onze krant stelt dat we er van uit kunnen gaan dat ze dan overlast hebben veroorzaakt. Als het blanke, autochtone kinderen waren geweest, waren het waarschijnlijk kinderen van lezers van ons en onze kinderen doen nooit iets verkeerd en als er een leraar of een politieagent is die er anders over denkt dan kennie een klak krijge. We rectificeren ons bericht en hopen dat de politie het Marokkaanse straattuig snel oppakt. Onze excuses.
Ik neig ook naar zo'n mening, maar ik wil op basis van de huidige info die jongens niet afbranden. En tja, die boa hoeft maar een slechte dag te hebben en hij/zij is prikkelbaar(der).quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:37 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Ik vertrouw de telegraaf niet echt qua objectieve berichtgeving eerlijk gezegdIk heb wel regelmatig controles meegemaakt op kaartjes bij de NS, maar dat was voordat je het perron op kon. Toen werden er ook geen boetes ingezet, maar werd je gewoon geweigerd zonder kaartje.
Denk dat je vrijwel met zekerheid kan stellen dat, als je er geen aanleiding voor geeft, je nooit gecontroleerd zal worden op een kaartje. Ik reis iig dagelijks met de trein en heb het nog nooit meegemaakt.
Ach, het waren Marokkanen... de boete was gewoon terecht, waar lullen we nog over.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik neig ook naar zo'n mening, maar ik wil op basis van de huidige info die jongens niet afbranden. En tja, die boa hoeft maar een slechte dag te hebben en hij/zij is prikkelbaar(der).
We horen er vast meer over.
Ik krijg een beetje jeuk van die grappig bedoelde posts over Marokkanen (of welk bevolkingsgroep dan ook), maar zulke aannames zijn gewoon lomp en niet grappig.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:42 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Ach, het waren Marokkanen... de boete was gewoon terecht, waar lullen we nog over.
volgens mij snap je mn grap niet helemaal ......... het zijn nou niet echt de marokkanen waar ik een grap over maak.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje jeuk van die grappig bedoelde posts over Marokkanen (of welk bevolkingsgroep dan ook), maar zulke aannames zijn gewoon lomp en niet grappig.
Snap ik, maar jouw afkomst is niet dagelijks de lul door rotjochies en balhaartjes. Als je zelf geen deel uitmaakt van dat soort rotjeugd, niet voor overlast zorgt en gewoon positief meedraait raakt zulke shit je op een gegeven moment wel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:46 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Oke, sorry. Ik als semi-bruin persoon (wel autochtoon volgens de statistieken van het CBS godzijdank) kan er meestal wel om lachen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |