abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132216148
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vind je dit leuk? Mensen in het hokje apen zetten ?

Zo ver dacht ik niet. Geen idee waarom ik aan Tarzan moest denken. Misschien in ONZ dan maar verder.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132216151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vooral passen.... want het is onzin wat je zegt.
Je doet alsof een massa mensen ineens 2 maanden alle Nederlanders racisten vinden.
Je ziet spoken.
Ik heb het nergens over een massa mensen.
Dat maak je er zelf van.

Het is wel een terugkerend fenomeen. Normaal gesproken zijn het blanken met een schuldgevoel die er over beginnen, nu is het Quinsy.
pi_132216159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:56 schreef paddy het volgende:

[..]

De kliek heeft het toch echt over een cultureel racistisch feest. Itt tot deze heren heb ik het niet over iedere man/vrouw met een donkere huidskleur.

We gaan zo steeds meer op eilandjes leven dus van mij mag zwarte piet vervangen worden.
En dan gaat het dus gewoon door. Dan komt iemand over een paar jaar aan dat het feit dat het om een bisschop gaat weer pijnlijk is voor voor de slachtoffers van het misbruikschandaal. Enzovoort. Enzovoort. En als je maar hard genoeg brult krijg je dan ook nog je zin.
pi_132216160
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vind je dit leuk? Mensen in het hokje apen zetten ?

Vind jij dit leuk? Totaal nergens humor in kunnen zien?
pi_132216166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

En dan gaat het dus gewoon door. Dan komt iemand over een paar jaar aan dat het feit dat het om een bisschop gaat weer pijnlijk is voor voor de slachtoffers van het misbruikschandaal. Enzovoort. Enzovoort. En als je maar hard genoeg brult krijg je dan ook nog je zin.
Exact, daarom geen millimeter toegeven.

Die Regenboogpieten gingen al te ver onder het mom van politieke correctheid.
Hoeveel drugs moet je op hebben om Regenboogpieten te verzinnen?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 07:47:52 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132216659
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zou bij god niet weten waarom men het in dit topic over Suriname heeft.
Die wilden excuses voor het slavernijverleden.
Geef ze "diepe spijt" en ze nemen zwarte piet :(

Jankerds zijn het.
Zoals die sneue vetkwab gisteren bij P&W, en Quinsy een week geleden.
Wat een achterlijk volk, nog te dom om uit te leggen wat het probleem nou precies is.
En dan die Jood van een Vuijsje, die over OJ en Trayvon begint.

Pffff. Vuijsje, die bekend is geworden omdat hij een boek schreef over het neuken van negerinnen. Daar zouden ze zich druk om moeten maken: dat die hijgerige lopende hartaanval zijn overgewicht niet gewoon op blanke huismoeders deponeert, maar er negers voor gebruikt. Over slavernij gesproken :6

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 16-10-2013 08:28:41 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132216843
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 03:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Exact, daarom geen millimeter toegeven.

Die Regenboogpieten gingen al te ver onder het mom van politieke correctheid.
Hoeveel drugs moet je op hebben om Regenboogpieten te verzinnen?
Waarom mag je je niet schminken op een manier die je zelf wil? Als jij in een page-pak wil lopen met een baret op en een veer en met een zak kruidnoten wil rondlopen. Waarom mag dat niet? Wie zegt dat je daarmee de persoon Zwarte Piet onderuit haalt? En je zou een zwarte een bisschoppak aan doen. Wie zegt dat je daarmee het Sinterklaasfeest onderuit haalt? Wie zegt überhaupt dat dit met Sinterklaas en Zwartepiet te maken heeft? Als je dat als particulier initiatief doet en je loopt zo over straat, kan daar toch niemand bezwaar tegen hebben? Als jij gekleurde lampjes in je kerstboom hebt, is dat toch ook niet een protest tegen mensen die uitsluitend witte lampjes in de kerstboom hebben? Als jij gekleurd siervuurwerk hebt, is dat toch ook geen protest tegen wit siervuurwerk. Leven en laten leven. Als particulier initiatief is er geen bezwaar tegen. Ook niet als je zo over straat loopt, als regenboogpiet of zwarte Sint.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:21:50 #88
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132216845
Was deze dagen een discussie over op Radio 1. Een school uit Zuidoost belde op (met heel veel donkere kindjes) en had ook zo hun bedenkingen over Zwarte Piet. Het woord zwarte haalden ze uit liedjes en werd gewoon Piet en als ze eerlijk waren gaf de docent toe zou het ook prettiger zijn als Piet een andere kleur zou krijgen. Maar ja dat is natuurlijk schoppen tegen het zere been van een hoop kaaskoppen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132216901
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:21 schreef controlaltdelete het volgende:
als ze eerlijk waren gaf de docent toe zou het ook prettiger zijn als Piet een andere kleur zou krijgen.
Voor wie? Voor die kinderen van vijf?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:28:24 #90
28167 matthijst
pi_132216911
quote:
en school uit Zuidoost belde op (met heel veel donkere kindjes) en had ook zo hun bedenkingen over Zwarte Piet. Het woord zwarte haalden ze uit liedjes en werd gewoon Piet en als ze eerlijk waren gaf de docent toe zou het ook prettiger zijn als Piet een andere kleur zou krijgen.
Zo'n politiek correcte blanke? Of een accent?

Hoe die Vuijsje het ook zo sneu over "zwarte mensen" had. Heel voorzichtig pratend, alsof ze breekbaar zijn. Het wordt goddomme lachwekkend allemaal, die discussies.

Wat is er gebeurd met; "m'n beste vriend, een neger"?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:29:29 #91
28167 matthijst
pi_132216923
:D
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:31:10 #92
189978 controlaltdelete
pi_132216937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Voor wie? Voor die kinderen van vijf?
Natuurlijk niet, kinderen van die leeftijd hebben nog niks door maar om net dat mindere kantje ervan af te halen zodat niemand zich beledigd voelt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:32:28 #93
28167 matthijst
pi_132216947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, kinderen van die leeftijd hebben nog niks door maar om net dat mindere kantje ervan af te halen zodat niemand zich beledigd voelt.
Ah ja, maar wat doen we voor die mensen die zich beledigd voelen dat zwarte piet niet meer bestaat?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:39:12 #94
189978 controlaltdelete
pi_132217004
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah ja, maar wat doen we voor die mensen die zich beledigd voelen dat zwarte piet niet meer bestaat?
Er worden wel meer tradities aangepast of erger nog ze verdwijnen.... bovendien verdwijnt Zwarte Piet niet eens. Hij wordt alleen wat aangepast naar de huidige tijd. Dit is al vaker gebeurd in het verleden dus waar de pijn zit bij al die jankende Nederlanders kan ik me niet zo goed voorstellen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:42:08 #95
28167 matthijst
pi_132217040
Totdat iemand zegt dat het belachelijk is, die roetvegen; "want een piet past helemaal niet door de schoorsteen". "Nee, weet je, vroeger was zwarte piet zwart, en het slaafje van de Sint, maar die blue eyed devils hebben hem toen wat lichter gemaakt. Alsof wij dat niet doorhebben, swa, het blijft een slaaf". |:( |:( |:(
pi_132217048
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

D'r is altijd wel iemand die zich ergens door beledigd voelt.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:44:25 #97
28167 matthijst
pi_132217078
Heh, en alsof je een zwarte rond Sinterklaas dan opeen geen zwarte piet zou noemen; gewoon een kwestie van lompheid bij die collega van de mama van Quinsy.

Tegen zwarte kindjes zullen ze dan wel zeggen dat ze te lang in de schoorsteen hebben gezeten, omdat ze zwarter zijn dan zwarte piet :o
pi_132217144
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:39 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Er worden wel meer tradities aangepast of erger nog ze verdwijnen.... bovendien verdwijnt Zwarte Piet niet eens. Hij wordt alleen wat aangepast naar de huidige tijd. Dit is al vaker gebeurd in het verleden dus waar de pijn zit bij al die jankende Nederlanders kan ik me niet zo goed voorstellen.
Ik voel mij geschoffeerd door gele pieten en paarse pieten. Ik wil dus dat je ze afschaft, aangezien je voorstander bent van het gijzelen van een democratie. Ik vind ook dat jij geen spijkerbroeken meer mag dragen, dat vind ik ook aanstootgevend. Aangezien je voorstander bent van het gijzelen van de democratie mag je die dus ook fijn thuislaten.

Snap je een beetje waar we heen gaan?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:01:54 #99
189978 controlaltdelete
pi_132217284
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Snap je een beetje waar we heen gaan?
Nee ik snap totaal niet waar jullie heen gaan. Met de vraag om Zwarte Piet aan te passen worden andere vergelijkingen veel te ver doorgetrokken wat totaal nergens op slaat. Sinterklaasfeest zal heus niet gaan verdwijnen, Zwarte Piet ook niet maar toch gaat ie in de loop der jaren aangepast worden naar de moderne tijd. Beetje bij beetje hebben we dit al eerder gedaan dus hou nu op met huilie doen en accepteer het gewoon dat dit toch gaat gebeuren.
pi_132217337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nee ik snap totaal niet waar jullie heen gaan.
Dan houdt het op. Laat jezelf lekker gijzelen door een minderheidsgroepering in Nederland. Ik kies ervoor dat niet te doen en een ruggegraat te hebben, jij rolt op je rug en geeft jezelf alvast over.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2013 09:06:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')