Ik ben er intussen al een halfjaar mee bezig geloof ik.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:00 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb HET weer een keer gelezen. Het gekke is dat ik hem in de jaren 80 gekocht heb, en ik ben er toen ook in begonnen. Ik was altijd in de overtuiging dat ik hem ook uitgelezen had, maar bij herlezing weet ik eigenlijk wel zeker van niet. Mooi boek, maar wel erg lang. De verbindingen tussen 58 en 85 werken af en toe goed, maar doen ook kunstmatig aan, hier en daar.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik gok over een meneer in een mercedes
Met een smiley-paraplu.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik gok over een meneer in een mercedes
quote:In the frigid pre-dawn hours, in a distressed Midwestern city, hundreds of desperate unemployed folks are lined up for a spot at a job fair. Without warning, a lone driver plows through the crowd in a stolen Mercedes, running over the innocent, backing up, and charging again. Eight people are killed; fifteen are wounded. The killer escapes.
In another part of town, months later, a retired cop named Bill Hodges is still haunted by the unsolved crime. When he gets a crazed letter from someone who self-identifies as the “perk” and threatens an even more diabolical attack, Hodges wakes up from his depressed and vacant retirement, hell-bent on preventing another tragedy.
Brady Hartfield lives with his alcoholic mother in the house where he was born. He loved the feel of death under the wheels of the Mercedes, and he wants that rush again. Only Bill Hodges, with a couple of highly unlikely allies, can apprehend the killer before he strikes again. And they have no time to lose, because Brady’s next mission, if it succeeds, will kill or maim thousands.
Mr. Mercedes is a war between good and evil, from the master of suspense whose insight into the mind of this obsessed, insane killer is chilling and unforgettable.
Ik was er niet kapot vanquote:Op donderdag 9 januari 2014 20:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vandaag heb ik Dr. Sleep uitgelezen. Ik heb dezelfde mening over het boek als Swetsenegger: mwah...
Hm, klinkt een beetje suf.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar ik ben de beroerste niet
[..]
Hm ja, ik vond vooral de karakters van de 'bad guys' redelijk matig uitgewerkt. Rose ging nog wel, maar in personen als Jimmy Cijfers, Baba de Rode etc. kon ik me nauwelijks verplaatsen gezien de matige beschrijving van hun achtergronden.quote:
Nee precies!quote:Op zondag 12 januari 2014 00:34 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Hm, klinkt een beetje suf.![]()
Maar met Stephen King weet je het nooit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de extract lekker lezen en typisch King. Karakters introduceren waar je een beetje van gaat houden en dan... boem.quote:Op maandag 2 juni 2014 21:07 schreef Zoonlief het volgende:
Schop. Morgen de release van Mr. Mercedes!
Later dit jaar komt ook Revival uit.
Ben benieuwd! Heb zelf alleen de plotomschrijving gelezen en niets aan reviews doorgenomen. Laat me verrassen, maar de verwachtingen zijn uiteraard hoog.quote:Op maandag 2 juni 2014 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:
de extract lekker lezen en typisch King. Karakters introduceren waar je een beetje van gaat houden en dan... boem.
o, en ik keek er juist zo naar uitquote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Mr Mercedes uit. Leuk, maar niet meer dan dat.
Ik heb hem vandaag gekochtquote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Mr Mercedes uit. Leuk, maar niet meer dan dat.
Nou ja, een beetje dat idee.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
o, en ik keek er juist zo naar uitNaar een lange Joyland
Ik vind joyland ook hartstikke mooi, het was alleen niet lang genoeg. Had nog wel 100 of 200 pagina's door mogen gaan.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
o, en ik keek er juist zo naar uitNaar een lange Joyland
Je kunt ook echt inloggen op de Brue Umbrella website en 'praten' met de Mercedeskiller. Zit een leuke campagne achter dit boek.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is trouwens wel extreem vet
http://stephenking.com/promo/mr_mercedes/the-basement/
twitter:StephenKing twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 20:32:16MR. MERCEDES is the first novel in a projected trilogy. Hodges, Jerome, and Holly will return in FINDERS KEEPERS next year. reageer retweet
twitter:StephenKing twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 17:42:59The book coming in November, REVIVAL, is a straight-ahead horror novel. If you're going to buy it, better tone up your nerves. reageer retweet
Ik volg king op twitter, facebook en volg de stephenking.com nieuwsbrief. Dit is voor mij geen nieuwsquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:49 schreef Ryan3 het volgende:
Tav Swetsenegger.twitter:StephenKing twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 17:42:59The book coming in November, REVIVAL, is a straight-ahead horror novel. If you're going to buy it, better tone up your nerves. reageer retweet
Valt toch wel mee? 1 a 2 boeken per jaar.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:32 schreef CherryLips het volgende:
Die man poept die boeken sneller uit dan ik ze kan lezen
Huh zijn daar 2 versies van?quote:Op vrijdag 14 november 2014 12:24 schreef Maria2.0 het volgende:
Hee, toevallig. Gister begonnen in The Stand. Nu ergens op pagina 120 of zo. Dus ik heb nog even te gaan. Ik heb de uitgebreide versie uiteraard.
Uiteraard al aan het lezen. Weinig tijd gehad dus zit nog in het aanleidende inleidende deel.quote:Op vrijdag 14 november 2014 12:13 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Iemand Revival al binnen? Ben benieuwd naar de meningen. Momenteel nogal krap bij kas, maar heb echt zin om weer een King te grijpen, aangezien ik Dr. Sleep echt vet vond. Maar Mr. Mercedes wacht ook nog
Verder heb ik eindelijk m'n top tien maar eens beschreven. Dit is uit het hoofd en zonder terug te kijken naar precieze plotlijnen en namen, maar ben benieuwd wat jullie denken.
http://benchwarmers.nl/top-10-stephen-king-boeken/
Ja, wat een damn tof boek was datquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:49 schreef _Joy_ het volgende:
ijk 1 van z'n meest bijzondere boeken gelezen leonos!
Nee. De Nederlandse vertaling houdt de Nederlandse datum notatie aan. Sowieso is de Amerikaanse datumnotatie compleet gestoord.quote:
Zeker aan te raden, ik had m zo uit.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:16 schreef Manke het volgende:
Ben wel benieuwd naar 22/11/63, staat nu op m'n te lezen lijst.
Bij mij staat hij ergens onderaan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:02 schreef Antaris het volgende:
Heeft iemand ooit Hart in Atlantis gelezen?
Ik heb m sinds kort en weet niet waar het verhaal over gaat (dat wil ik ook niet weten).
Is het een van zijn beste boeken, dat moet ik van een zooi reviews geloven?
Nu op 294 van de 416, jij?quote:Op maandag 17 november 2014 16:39 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Was ik wel van plan. Welke blz ben je?
Kutzooi.quote:Op zondag 16 november 2014 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij mij staat hij ergens onderaan.
Er voor vandaag niet van gehoord, dus begin er vanavond aanquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Wie heeft revival al gelezen? Hij staat op mijn kindle, ik begin er binnenkort aan...
Ben halverwege.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Wie heeft revival al gelezen? Hij staat op mijn kindle, ik begin er binnenkort aan...
Zwart hart en de 2 novelles (In the tall grass en de hoogste versnelling) die hij samen met z'n vader schreef gelezen.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:47 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Bietje off topic, maar ik heb maar eens een boek van Joe Hill, pseudoniem van King's zoon, gekocht. Iemand bekend met zijn werk?
Vond het wel een goed boek, maar wat mij betreft inderdaad niet 1 van z'n beste.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:59 schreef Jester65 het volgende:
Mr. Mercedes net uit. Aardig boek, maar niet bijzonder. Komt ook een beetje door de overdreven aandacht voor gadgets. Net alsof King wil bewijzen dat ie echt wel met z'n tijd meegaat. Doet wat geforceerd aan.
Je moet het 2 keer lezen. De 2e keer pakt het je meer. Het is niet z'n toegankelijkste boek denk ik.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:16 schreef Jester65 het volgende:
Ik moet nog een kleine 100 bladzijden, maar hij zou niet in m'n top 15 komen, denk ik. Bij jou wel?
Een van z'n beste boekenquote:Op maandag 12 januari 2015 21:15 schreef Manke het volgende:
Ben begonnen aan 22-11-1963, hoop dat het nog spannend wordt.
Een van de beste. Vooral als hij 's morgens wakker wordt, denkt "Het was maar een droom" en de lakens wegslaatquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:35 schreef thedeedster het volgende:
Laatst Pet Sematary (dodenwake) herlezen. Wat een heftig boek is dat toch...
Het is eigenlijk ook nog eens achterstevoren geschreven. Hij begint bij het eind van het boek.quote:Op zondag 1 februari 2015 11:55 schreef Jester65 het volgende:
Ik ga maar weer eens een poging doen om deel 1 van De Donkere toren te lezen. Ik lees hier overal dat het slechts een lange inleiding is, en dat de rest toegankelijker is. 158 bladzijden valt te overzien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |