quote:
Dat is zo mogelijk een nog sneuere site.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:19 schreef arjan1112 het volgende:
Gewoon wat vaker hier kijken voor de andere kant
http://www.dagelijksestandaard.nl/opinie
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:19 schreef arjan1112 het volgende:
Gewoon wat vaker hier kijken voor de andere kant
http://www.dagelijksestandaard.nl/opinie
En dat zou nog niet zo'n ramp zijn als ze niet allemaal hetzelfde vonden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:23 schreef arjan1112 het volgende:
ja 7 artikels over zwarte piet is wel wat veel
Sterke vergelijking man!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:37 schreef Copthorne het volgende:
Linksche gutmenschen terreur, dat is het. Straks mag je ook geen warme chocolademelk meer drinken, omdat dat te suggestief is.
Racisten, omdat?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:11 schreef Bombshell het volgende:
Hoe durven die mensen onze cultuur zo te bekritiseren.. racisten zijn het.
Dit jaar heb ik er minder van meegekregen eigenlijk. Maar goed ook trouwens.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:00 schreef Scuidward het volgende:
Dit jaar wel een stuk intenser, die hele discussie, of dat moet aan mij liggen?
Wat is jouw mening eigenlijk over deze shit?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:25 schreef Piye het volgende:
[..]
Dit jaar heb ik er minder van meegekregen eigenlijk. Maar goed ook trouwens.
Dan ligt het aan mij, is ook al twee keer ter sprake gekomen onder het avondeten met huisgenoten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:25 schreef Piye het volgende:
[..]
Dit jaar heb ik er minder van meegekregen eigenlijk. Maar goed ook trouwens.
Dat gaat in golven. Voor mij is het namelijk vrij evident dat er een zeker racistisch element in het fenomeen zwarte piet zit. Maar wanneer deze discussie net aanvangt denk ik meestal "ach het zal allemaal wel". Tegen 5 december is dit doorgaans omgeslagen tot een "krijg de tering met dit hele tyfusland".quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:26 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat is jouw mening eigenlijk over deze shit?
Of het ligt aan mij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:27 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dan ligt het aan mij, is ook al twee keer ter sprake gekomen onder het avondeten met huisgenoten.
Ik ga me best doen om me er dit moment zoveel mogelijk buiten te houden. Erg vermoeiende discussie waarin velen helemaal niet wil discussiëren op basis van werkelijke argumenten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:35 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat gaat in golven. Voor mij is het namelijk vrij evident dat er een zeker racistisch element in het fenomeen zwarte piet zit. Maar wanneer deze discussie net aanvangt denk ik meestal "ach het zal allemaal wel". Tegen 5 december is dit doorgaans omgeslagen tot een "krijg de tering met dit hele tyfusland".
[..]
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ga me best doen om me er dit moment zoveel mogelijk buiten te houden. Erg vermoeiende discussie waarin velen helemaal niet wil discussiëren op basis van werkelijke argumenten.
Het is meer een emotionele discussie waarbij velen wel maar al te graag doen alsof ze op basis van feitelijke argumenten discussiëren, maar wanneer deze niet blijken te kloppen er geen argumenten meer over zijn komen ze met een "nou en, ze moeten gewoon niet zo zeiken, het is onze cultuur jah!" om het even te chargeren.
Ik had in principe niet eens echt moeite met de Zwarte Piet. Maar de manier waarom sommige mensen zo overtrokken janken alsof het datgene is wat de Hollandse cultuur definieert... alsof het iets is wat we echt al honderden jaren op die manier zo hebben, terwijl het juist een gebruik is dat continu aan verandering onderhevig is geweest, dat vind ik gewoon te triest voor woorden.
Volgens mij zag ik in dit topic bijv. een vergelijking met chocolademelk, wtf, hoe ver wil je de plank misslaanGewoon ontkennen dat de Zwarte Piet wel degelijk sterk is beïnvloed enerzijds door folkore, anderzijds door een racistisch gedachtengoed wat toen gangbaar was (combi: krampus/Moren/negers algemeen/blackface).
Hoe kun je de link tussen de Zwarte Piet en het negroïde uiterlijk ontkennen, gewoon te bizar voor woorden. En dit terwijl ik weet dat erg donkere mensen, vooral leerkrachten, rond sinterklaas echt continu van de kinderen de vraag krijgen "meester/juffrouw, bent u Zwarte Piet?" Maar nee, er is allang geen meer link zichtbaar hoor, volgens sommigen dan he... Bah, schofterig gedrag van een stelletje feitverdraaiende huichelaars
Hmm, maar ik begin me nu al weer te irriteren, dus laat ik me er verder maar buiten houden
Ja, nu ik net even op wikipedia keek ben ik het wel met je eens dat het zoiets is wat destijds gegroeid is in een tijd waarin men anders met anderen omging en we nu gaandeweg gehecht zijn geraakt aan iets wat niet zozeer met de 'echte' traditie te maken heeft maar meer een herinneringen is van al die mensen die na de opkomst van de zwarte piet geboren zijn en hun jeugdherinneringen wellicht teveel koesteren.quote:
Het is lastig om niks te zeggen, ik ken het.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ga me best doen om me er dit moment zoveel mogelijk buiten te houden. Erg vermoeiende discussie waarin velen helemaal niet wil discussiëren op basis van werkelijke argumenten.
Het is meer een emotionele discussie waarbij velen wel maar al te graag doen alsof ze op basis van feitelijke argumenten discussiëren, maar wanneer deze niet blijken te kloppen er geen argumenten meer over zijn komen ze met een "nou en, ze moeten gewoon niet zo zeiken, het is onze cultuur jah!" om het even te chargeren.
Ik had in principe niet eens echt moeite met de Zwarte Piet. Maar de manier waarom sommige mensen zo overtrokken janken alsof het datgene is wat de Hollandse cultuur definieert... alsof het iets is wat we echt al honderden jaren op die manier zo hebben, terwijl het juist een gebruik is dat continu aan verandering onderhevig is geweest, dat vind ik gewoon te triest voor woorden.
Volgens mij zag ik in dit topic bijv. een vergelijking met chocolademelk, wtf, hoe ver wil je de plank misslaanGewoon ontkennen dat de Zwarte Piet wel degelijk sterk is beïnvloed enerzijds door folkore, anderzijds door een racistisch gedachtengoed wat toen gangbaar was (combi: krampus/Moren/negers algemeen/blackface).
Hoe kun je de link tussen de Zwarte Piet en het negroïde uiterlijk ontkennen, gewoon te bizar voor woorden. En dit terwijl ik weet dat erg donkere mensen, vooral leerkrachten, rond sinterklaas echt continu van de kinderen de vraag krijgen "meester/juffrouw, bent u Zwarte Piet?" Maar nee, er is allang geen meer link zichtbaar hoor, volgens sommigen dan he... Bah, schofterig gedrag van een stelletje feitverdraaiende huichelaars
Hmm, maar ik begin me nu al weer te irriteren, dus laat ik me er verder maar buiten houden
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jezus christus wat een verspilde energie man. Wat wil je nou bereiken met zulke epistels? Hulde daarvoor hoor, daar niet van. Maar internet is een medium waar men SCHREEUWT.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Rutger is dan soms nog wel een baasquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:43 schreef Regilio_ het volgende:
Joop.nl.....................
Dan kijk ik nog liever naar Pownews. Over sneu gesproken.
Ja soms. Kijk het eigenlijk nooitquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:47 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Rutger is dan soms nog wel een baas
Van die fatsoensrakkers 'kijk mij eens ruimdenkend zijn'.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:08 schreef MAHL het volgende:
Valt me ook op dat het enkel linkse, blanke babyboomers zijn die zich er druk om maken. Heb werkelijk waar nog nooit van een neger gehoord dat hij er problemen mee had. Van linkse blanke mannen van middelbare leeftijd daarentegen
Zwarte Piet is gebaseerd op een neger. Het is raar om dit te ontkennen dat geef ik toe. Maar wat nou als je de lippenstift en kroespruik weghaalt. Dan is het toch geen negroïde meer of wel dan.quote:
Dan valt half Nederland over je heen "want je moet niet aan onze tradities komen" en "het zijn toch alleen blanken die erover zeuren", want als een neger erover zeurt "dan moet die huilneger lekker oprotten naar Afrika, waar geen sinterklaas wordt gevierd".quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:16 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
Zwarte Piet is gebaseerd op een neger. Het is raar om dit te ontkennen dat geef ik toe. Maar wat nou als je de lippenstift en kroespruik weghaalt. Dan is het toch geen negroïde meer of wel dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
P&W gemist?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:08 schreef MAHL het volgende:
Valt me ook op dat het enkel linkse, blanke babyboomers zijn die zich er druk om maken. Heb werkelijk waar nog nooit van een neger gehoord dat hij er problemen mee had. Van linkse blanke mannen van middelbare leeftijd daarentegen
er komen er toch steeds een paar op tv.. die zijn dan zeker opgehitst door die linkse blanke babyboomers ?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:08 schreef MAHL het volgende:
Ja. De linkse blanke babyboomers hebben hen een minderwaardigheidscomplex aangepraat.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:05 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
er komen er toch steeds een paar op tv.. die zijn dan zeker opgehitst door die linkse blanke babyboomers ?
Dat hadden ze met alle plezier gedaanquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:10 schreef Miertje88 het volgende:
Had dan lekker allemaal in Afrika gebleven, had je er helemaal geen last van hoeven hebben!
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:12 schreef arjan1112 het volgende:
er zijn ook wel negers die een 'we moeten terug naar onze roots, Afrika ' promotie toer doen ofzo
Die zijn geschminkt en proberen op die wijze onze gekleurde medemens belachelijk te maken. Walgelijk gewoon!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:05 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
er komen er toch steeds een paar op tv.. die zijn dan zeker opgehitst door die linkse blanke babyboomers ?
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die zijn geschminkt en proberen op die wijze onze gekleurde medemens belachelijk te maken. Walgelijk gewoon!
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:35 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat gaat in golven. Voor mij is het namelijk vrij evident dat er een zeker racistisch element in het fenomeen zwarte piet zit. Maar wanneer deze discussie net aanvangt denk ik meestal "ach het zal allemaal wel". Tegen 5 december is dit doorgaans omgeslagen tot een "krijg de tering met dit hele tyfusland".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |