Val op mannen schatje.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:03 schreef datismijnmening het volgende:
Vertellen en haar troosten met een nacht vol wilde seks
Ow dat ben ik dus vergeten te vertellen, dat heb ik al gedaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:02 schreef Atemno het volgende:
Hem confronteren. Als hij het niet doet, doe jij het.Geef hem 24 uur.
Wat een aparte houdingquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:04 schreef padlarf het volgende:
Niet vertellen, the messenger always gets shot
Dit. Niet mee bemoeien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:04 schreef padlarf het volgende:
Dit inderdaad. Ik heb het toen ook verteld en het is niet meer mijn beste vriendin.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:04 schreef padlarf het volgende:
En toen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:03 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Val op mannen schatje.
[..]
Ow dat ben ik dus vergeten te vertellen, dat heb ik al gedaan.
Hij was geschrokken en zei iets met dronken etc. Zag het gebeuren in een cafe ergens ver van waar wij ( mijn vriendin, hij en ik) vandaan komen. Kankersukkel.quote:
Zegt meer over de schutter dan over de messenger...wees blij dat je daar vanaf bentquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:04 schreef padlarf het volgende:
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:09 schreef Luxuria het volgende:
Het is je vriendin, natuurlijk moet je het vertellen!
Ik heb een keer iets soortgelijks meegemaakt. Mijn vriendin is erachter gekomen en heeft het me best kwalijk genomen dat ik niks heb gezegd. En dat snap ik volledig.
Ja ik ken haar zeg maar 5 jaar en ze heeft al 3 jaar een relatie. Vaak zijn vrouwen toch zwakker wat betreft relaties, kiezen vaker voor hun vriend.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:10 schreef Joris85 het volgende:
Jij bent een vriendin van haar, toch? Niet van hem? Wat zou je zelf verwachten van één van je beste vriendinnen? Ik zou daar naar handelen.
Ik zou sowieso mijn vriendin vertrouwen. Omdat ik twijfel misschien?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:11 schreef rhubarbje het volgende:
Wat zou je zelf willen als het jouw vriend was? Je zou het willen weten toch?
En jij hebt toch niets fout gedaan?
Ik snap eigenlijk niet dat het een topic waard is
voor mij is het overduidelijk
Dan krijg je 'ze wilt stoken/is jaloers' taferelen. Ik snap het dilemma van TS.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:11 schreef rhubarbje het volgende:
Wat zou je zelf willen als het jouw vriend was? Je zou het willen weten toch?
En jij hebt toch niets fout gedaan?
Ik snap eigenlijk niet dat het een topic waard is
voor mij is het overduidelijk
En wie veroorzaakt die taferelen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:13 schreef Atemno het volgende:
[..]
Dan krijg je 'ze wilt stoken/is jaloers' taferelen. Ik snap het dilemma van TS.
Precies zo denk ik er ook over. Het betekent niet dat iedereen zo moet handelen. Maar een goede vriend zou ik altijd inlichten, omdat ik het andersom ook wil. Als een goede vriend vreemd zou gaan, zou ik dat weer niet doorvertellen. Niet omdat ik schijt heb aan mensen die ik minder goed ken, maar omdat het mijn plaats niet is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zegt meer over de schutter dan over de messenger...wees blij dat je daar vanaf bent
Ik zou het wel zeggen, zo ben ik
Het probleem lijkt me dat je je vriendschap met haar niet op het spel wilt zetten? Dat moet je daar maar overheen stappen en haar d'r eigen boontjes maar laten doppen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:08 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Godver ik kan haar straks niet normaal aankijken hoor.
Als je echt goede vriendinnen bent gebeurt dat niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:13 schreef Atemno het volgende:
[..]
Die vriend wss. En TS draagt daar de gevolgen van. Geen pretje.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wie veroorzaakt die taferelen?
3 jaar een vriend. Verliefd en als ze makkelijk beinvloedbaar is.. gebeurt heel vaak hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:14 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als je echt goede vriendinnen bent gebeurt dat niet.
Geen idee...ik heb een vrij goede ''relatie'' met mijn vriendin...en verder heb ik niks met en niks tegen haar vriend,naja nu wel dan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wie veroorzaakt die taferelen?
Dit. Je vriendin zou het je juist kwalijk nemen als ze erachter komt dat jij het ook wist maar haar niets verteld had!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:16 schreef Luxuria het volgende:
Je hebt toch het beste voor met je vriendin?
Dan moet je dus echt niet je hand boven het hoofd van die klootzak houden.
Vertel het haar.
Dan nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:03 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Val op mannen schatje.
[..]
Ow dat ben ik dus vergeten te vertellen, dat heb ik al gedaan.
Dan is 't misschien een (goede) kennis, maar een echte vriend?...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:15 schreef Atemno het volgende:
[..]
Die vriend wss. En TS draagt daar de gevolgen van. Geen pretje.
Niet per sé. Als die vriend echt zo is en de bewuste vriendin niet op haar achterhoofd is gevallen, zal ze allicht een vermoeden hebben. Hoe goed verbergt hij dit alles, als het voor vriendinnen van haar al zo opvallend zichtbaar is?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:15 schreef Atemno het volgende:
[..]
Die vriend wss. En TS draagt daar de gevolgen van. Geen pretje.
Naja, het goede gedeelte van dat nieuws zou dan zijn dat iemand zoiets belangrijks blijkbaar wel aan hem/haar zou meldenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:20 schreef PollosHermanos het volgende:
Lastige situatie, zou het laten afhangen van hoe je vriendin in elkaar zit, als je haar goed kent kun je wellicht verwachten hoe ze op het nieuws zou reageren. Succes!
dat zou in mijn vriendschappen echt nooit het geval zijnquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:13 schreef Atemno het volgende:
[..]
quote:
Of hem, en chanteert em voor seksquote:
En als je bff een ander scoort, wat doe je dan?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:36 schreef Skaai het volgende:
Ohja als ik de partners van mijn beste vriendinnen met een ander zie rotzooien zal ik het ze zeker vertellen.
Ik heb niet eens de nummers van hun partnersquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:38 schreef fathank het volgende:
[..]
En als je bff een ander scoort, wat doe je dan?
Zwijgrecht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:38 schreef fathank het volgende:
[..]
En als je bff een ander scoort, wat doe je dan?
Valse nicht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:49 schreef Fanta-stick het volgende:
Goed heb hem nu een dreig fb-bericht gestuurd, dat hij het zelf maar moet vertellen. Want heb niet het idee dat zij er al vanaf weet.
ooooowwwwwwsssshiiiiitttt -_-quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:49 schreef Fanta-stick het volgende:
Goed heb hem nu een dreig fb-bericht gestuurd, dat hij het zelf maar moet vertellen. Want heb niet het idee dat zij er al vanaf weet.
Dit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:04 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap die hype van de laatste tijd hier echt niet, al een paar maanden word je doodgegooid met "niets vertellen man, niet mee bemoeien, ben jij gek!"
Mooi stel zijn jullie zegVrienden van mij die zoiets niet zouden vertellen kunnen mooi opzouten
Ik zou zoiets ook echt niet voor me kunnenwillen houden. Het is toch mijn vriend of vriendin?!
Rare vriendschappen houden jullie erop na, koekenbakkers.
Ik had een vriendin, ik ging een keer chatten en haar man zat daar ook, hij herkende me niet maar ik heb wel, hij sprak me meteen prive aan enz, zat te klagen over zijn vrouw die zwanger was en dat hij niet meer bij haar wilde zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:04 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap die hype van de laatste tijd hier echt niet, al een paar maanden word je doodgegooid met "niets vertellen man, niet mee bemoeien, ben jij gek!"
Mooi stel zijn jullie zegVrienden van mij die zoiets niet zouden vertellen kunnen mooi opzouten
Ik zou zoiets ook echt niet voor me kunnenwillen houden. Het is toch mijn vriend of vriendin?!
Voor sommigen is dat blijkbaar nog wel nodig ja...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:16 schreef Crutch het volgende:
Zoiets achterhouden is niet alleen vervelend voor jou, maar nog erger voor je vriendin.
Ik zou er niet achter willen komen dat mijn vriendin vreemdgaat o.i.d. en ik zou er al helemaal niet achter willen komen dat een van mijn beste vrienden het al wist en mij al die tijd niets heeft verteld.
Dat je er nog over na moet denken zeg.
Hij heeft 24 uur en anders doe ik hetquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:21 schreef ovoxo het volgende:
Vertellen is het beste want 1) het is je beste vriendin en 2) ze verdient beter dan deze klootzak. Waarom zou je het verzwijgen?
Wat die vriendin ermee doet is een tweede natuurlijk, dat moet ze lekker zelf weten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik had een vriendin, ik ging een keer chatten en haar man zat daar ook, hij herkende me niet maar ik heb wel, hij sprak me meteen prive aan enz, zat te klagen over zijn vrouw die zwanger was en dat hij niet meer bij haar wilde zijn.
Ik zogenaamd met hem een sexafspraak gemaakt, mijn man toen der tijd en ik kijken of hij er echt stond en ja hoor, hij was er.
Daarnaast stuurde hij mij en ook een andere vriendin regematig dubbelzinnige berichten.
Dus verteld tegen mijn vriendin en ze wimpelde het af dat het gewoon een geintje was, dat hij er niks mee bedoelde enz.
Nu 10 jaar later zit ze nog steeds bij hem.
Maar toch ben ik inderdaad wel voor vertellen,je bent dan tenminste eerlijk geweest.
Je hebt een fout gemaakt die je helemaal niet had hoeven maken....maar ach, tis jouw leventje. Succes verder!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:22 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hij heeft 24 uur en anders doe ik het.
Hhaha hoezo heb ik een fout gemaaktquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt een fout gemaakt die je helemaal niet had hoeven maken....maar ach, tis jouw leventje. Succes verder!
Omdat hier narigheid van kan komen en dat was helemaal niet nodig geweest als je het haar zelf gewoon verteld had.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:25 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hhaha hoezo heb ik een fout gemaakt.
die had je toch al eens gegevenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:22 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hij heeft 24 uur en anders doe ik het.
Dude..het is gisteren pas gebeurd. Ondanks dat het een kankerlul is geef ik hem gewoon 24 uur om het zelf te doen, maar das meer om mijn vriendin meer pijn te besparen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat hier narigheid van kan komen en dat was helemaal niet nodig geweest als je het haar zelf gewoon verteld had.
Btw, -waarom- heb je het haar niet zelf verteld??
Ja ik zei dat hij het zo snel mogelijk moest vertellen, maar hij was dronken ( zei hij). Dus nu even een bericht erachteraan dat ik serieus was.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
die had je toch al eens gegeven
Mensen nemen zo'n tweede deadline echt niet serieus als je je niet aan de eerste hield
Gewoon? Wat is daar zo gewoon aan? Gewoon is als je het zelf verteld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:30 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Dude..het is gisteren pas gebeurd. Ondanks dat het een kankerlul is geef ik hem gewoon 24 uur om het zelf te doen, maar das meer om mijn vriendin meer pijn te besparen.
Bijvoorbeeld, dit bedoelde ik dus met narigheidquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:32 schreef Nobu het volgende:
Als die gast echt een lul is verteld hij op dit moment aan zijn vriendin dat jij hem hebt proberen te versieren en vervolgens door het lint ging toen hij je afwees.
Vind ik raar. Als de partner van mijn vriendin me prive aan zou spreken, dan zou ik persoonlijk direct iets zeggen van 'yo, jij ook hier, LOL' en direct elke vorm van flirten afkappen. Dat doe je namelijk niet, haar partner toestaan zo tegen je te praten. Ook niet als hij het initiatief neemt. Dat hij een sufkut is lijkt me wel duidelijk, maar een hoop kan veranderen in 10 jaar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik had een vriendin, ik ging een keer chatten en haar man zat daar ook, hij herkende me niet maar ik heb wel, hij sprak me meteen prive aan enz, zat te klagen over zijn vrouw die zwanger was en dat hij niet meer bij haar wilde zijn.
Ik zogenaamd met hem een sexafspraak gemaakt, mijn man toen der tijd en ik kijken of hij er echt stond en ja hoor, hij was er.
Daarnaast stuurde hij mij en ook een andere vriendin regematig dubbelzinnige berichten.
Dus verteld tegen mijn vriendin en ze wimpelde het af dat het gewoon een geintje was, dat hij er niks mee bedoelde enz.
Nu 10 jaar later zit ze nog steeds bij hem.
Maar toch ben ik inderdaad wel voor vertellen,je bent dan tenminste eerlijk geweest.
Omdat hij al rare opmerkingen eerder naar mij had gemaakt en naar een andere vriendin ( de andere vriendin zat daar op visite en hij texte haar dat hij een lekker uitzicht had zo, terwijl zijn vrouw dus naast hem op de bank zat) en hij meteen in mijn prive kwam met een oppmerking die niet door de beugel kan als je een relatie hebt heb ik dus niet kenbaar gemaakt dat ik het was.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind ik raar. Als de partner van mijn vriendin me prive aan zou spreken, dan zou ik persoonlijk direct iets zeggen van 'yo, jij ook hier, LOL' en direct elke vorm van flirten afkappen. Dat doe je namelijk niet, haar partner toestaan zo tegen je te praten. Ook niet als hij het initiatief neemt. Dat hij een sufkut is lijkt me wel duidelijk, maar een hoop kan veranderen in 10 jaar.
Dan nog vind ik het idioot dat je hem zo ver laat gaanquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat hij al rare opmerkingen eerder naar mij had gemaakt en naar een andere vriendin ( de andere vriendin zat daar op visite en hij texte haar dat hij een lekker uitzicht had zo, terwijl zijn vrouw dus naast hem op de bank zat) en hij meteen in mijn prive kwam met een oppmerking die niet door de beugel kan als je een relatie hebt heb ik dus niet kenbaar gemaakt dat ik het was.
En ik had blijkbaar ook gelijk.
ik vind het raar dat je daar dan niks van zegtquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat hij al rare opmerkingen eerder naar mij had gemaakt en naar een andere vriendin ( de andere vriendin zat daar op visite en hij texte haar dat hij een lekker uitzicht had zo, terwijl zijn vrouw dus naast hem op de bank zat) en hij meteen in mijn prive kwam met een oppmerking die niet door de beugel kan als je een relatie hebt heb ik dus niet kenbaar gemaakt dat ik het was.
En ik had blijkbaar ook gelijk.
Daarnaast was ik toen ook een stuk jonger en een stuk minder wijs
Die sms heeft ze verteld, en ze zijn nu dus geen vriendinnen meer, ze werd kwaad want het was overduidelijk een geintje.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik vind het raar dat je daar dan niks van zegt
van zo'n chat oneliner niet en van het ontvangen van zo'n sms niet
als ik zo'n sms zou krijgen zou ik meteen na het lezen uitroepen dat hij normaal moet doen
jouw karma is dan ook niet zuiver hoor (in ieder geval niet naar mijn maatstaven)
je moet dat ook niet uitstellen tot een 1 op 1 gesprek of zo maar meteen die kerel er op aanspreken als hij het doetquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die sms heeft ze verteld, en ze zijn nu dus geen vriendinnen meer, ze werd kwaad want het was overduidelijk een geintje.
En ik heb nooit beweerd dat mijn karma zuiver is.
Leuk geintje johquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die sms heeft ze verteld, en ze zijn nu dus geen vriendinnen meer, ze werd kwaad want het was overduidelijk een geintje.
En ik heb nooit beweerd dat mijn karma zuiver is.
Dat heeft ze ook gedaan, op dat moment het smsje laten zien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je moet dat ook niet uitstellen tot een 1 op 1 gesprek of zo maar meteen die kerel er op aanspreken als hij het doet
anders geef je ook nog het signaal af dat het oke is om jou zo berichtjes te sturen
Ik vind dat soort dingen echt nog simpeler dan 1+1 uitrekenen
en ik vind het altijd heel apart te lezen dat dat voor anderen niet zo is
Ik denk dat diegenen die het advies geven om het niet te vertellen, iedere dag op hun zolderkamertje zitten en zelf geen vrienden/vriendinnen hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:04 schreef Harajuku. het volgende:
gelukkig weet zij dat ik niet op marokkanen val ha-ha.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gewoon? Wat is daar zo gewoon aan? Gewoon is als je het zelf verteld.
En welke gedachtengang heb je dan dat als die vriend het vertelt, dat dat dan minder pijn doet dan wanneer jij het vertelt?
Btw, niemand doet iets zomaar gewoon, er is altijd een reden...wat was jouw reden?
[..]
Bijvoorbeeld, dit bedoelde ik dus met narigheid
Gaat ie knap beroerd vinden. Overigens vind ik zoenen nog heel wat anders als kruis/tieten etc grijpen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:54 schreef galatea het volgende:
ik heb een vergelijkbaar dilemma,
mijn beste vriendin heeft een vriend, ik ben goed bevriend met beiden.
Zij heeft laatst in een vlaag van dronkenschap en emotie een ander gezoend.
Haar vriend zit momenteel in het buitenland.
Om eerlijk te zijn wil ik niet degene zijn die het haar vriend verteld. Ik geloof dat zij dat zelf moet doen.
Toch vraag ik mij af hoe haar vriend over mij denkt als hij hoort dat wij allen bij deze gebeurtenis aanwezig waren.
Waarom die bemoeizucht? Waarom is het tegenwoordig zo dat we ons zo nodig er mee moeten bemoeien?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:02 schreef Atemno het volgende:
Hem confronteren. Als hij het niet doet, doe jij het.Geef hem 24 uur.
hoezo is dat bemoeizucht? Je bent ergens, tegen wil en dank, in betrokken geraakt en je komt op voor je beste vriendinquote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:29 schreef wouter456 het volgende:
[..]
Waarom die bemoeizucht? Waarom is het tegenwoordig zo dat we ons zo nodig er mee moeten bemoeien?
Das ook wel weer waar, maar 24 uur de tijd geven en dan zelf vertellen vind ik wel extreem politie-agentje spelenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hoezo is dat bemoeizucht? Je bent ergens, tegen wil en dank, in betrokken geraakt en je komt op voor je beste vriendin
dat is geen bemoeizucht
dat is het beste maken van een kutsituatie
Peh, dat is nog eens een gare situatie zeg. Fucked up voor die gast omdat hij er niets aan kan doen, die gaat zichzelf helemaal gek maken in het buitenland.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:54 schreef galatea het volgende:
ik heb een vergelijkbaar dilemma,
mijn beste vriendin heeft een vriend, ik ben goed bevriend met beiden.
Zij heeft laatst in een vlaag van dronkenschap en emotie een ander gezoend.
Haar vriend zit momenteel in het buitenland.
Om eerlijk te zijn wil ik niet degene zijn die het haar vriend verteld. Ik geloof dat zij dat zelf moet doen.
Toch vraag ik mij af hoe haar vriend over mij denkt als hij hoort dat wij allen bij deze gebeurtenis aanwezig waren.
Dat is nog eens een goede instelling!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:09 schreef Mystikvm het volgende:
Waarom vraag je dit trouwens? Als je neigt naar wel vertellen, en iedereen zegt je om het niet te doen, laat je je dan ompraten?
Je moet gewoon doen wat je goeddunkt. Verder niet over nadenken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel, maar als je twijfelt, dan kun je het net zo goed aan ons fokkers vragen!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:09 schreef Mystikvm het volgende:
Waarom vraag je dit trouwens? Als je neigt naar wel vertellen, en iedereen zegt je om het niet te doen, laat je je dan ompraten?
Je moet gewoon doen wat je goeddunkt. Verder niet over nadenken.
Dan heeft hij zijn kans gehad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:08 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hij was geschrokken en zei iets met dronken etc. Zag het gebeuren in een cafe ergens ver van waar wij ( mijn vriendin, hij en ik) vandaan komen. Kankersukkel.
Wat nou als je je beste vriend(in) vreemd ziet gaan?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:20 schreef zarGon het volgende:
Het is je beste vriendin. DAT is al genoeg om het wel te vertellen. Bro's before ho's zou ook moeten gelden voor het vrouwelijk geslacht.
Waarom nog een keer dreigen? Je had het toch al duidelijk gemaakt aan die jongen? 24 uur: of hij of jij vertelt het. Het is toch niet moeilijk om je aan je eigen gestelde ultimatum te houden?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:49 schreef Fanta-stick het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |