Haakwerk is voor die van 15 jaar hier ook niet veiligquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:39 schreef Holyme het volgende:
Erg handig ook, zo'n 17 weken oude stuiterbal die alles aanvalt - ook als je aan het haken bent
Graag gedaan! Veel plezier ermee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:02 schreef Sunnythesun het volgende:
goed bezig!!
Mijn naaldencollectie is nu voorlopig wel echt compleet. Bedankt voor de snelle levering MarSustu!!
of een lange lap en dan gedraaid vastmaken, zoals die grote colshawls van onsquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:27 schreef kaatje50 het volgende:
wie kan en wil me helpen![]()
mijn schoondochter vraagt mij een halswarmer met mutsje te haken voor haar dochtertje van 7 maanden. Ik zoek me suf en als ik al iets vind is het gebreid of gemaakt voor kinderen vanaf 3 jaar.
Heeft iemand een patroon, idee, tip hoe ik zelf iets verzin? een rechte lap verzinnen zal nog wel lukken (hoop ik), maar een coll erin maken
. Kortom ik weet het niet. Wie wel, please
Wow netjes!! En leuk idee om zulke tassen op te vrolijken!! Ik doe altijd mijn boodschappen met zo'n tas en eigenlijk zijn ze maar saai..quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:57 schreef trui het volgende:
de tweede kant van de tas is klaar:
[ afbeelding ]
nu alleen nog vastnaaien en voeren...
het onderstuk is wat ik bedoel, maar dan met coll en geen capuchon. ze wil een los mutsje...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:56 schreef trui het volgende:
een tijdje geleden hebben een aantal mensen hier toch zo'n shawl met ingebouwde capuchon gemaakt?
zoiets bedoelt ze denk ik:
[ afbeelding ]
of zoiets:
[ afbeelding ]
ga ik doen. Na het eten zal ik mijn account eens opzoeken. Had helemaal niet aan deze site gedacht. Ooit een account gemaakt, maar snapte niet hoe ik het moest gebruiken daar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:26 schreef trui het volgende:
ik bedoel niet dat er een patroon in moet, maar dat je voor beschrijvingen van hoe je zoiets maakt op ravelry kunt kijken.
ja, dat weet ik. Als ik er niet uitkom kom ik weer vragenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:29 schreef trui het volgende:
als het engels een probleem is zijn hier ook altijd wel mensen om even mee te denken he!
dat is wel leuk Trui, maar ik ga eerst op zoek naar zo'n ding wat ze gevraagd heeft. Kan haar dit altijd nog laten zien.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:20 schreef trui het volgende:
kaatje, dit is wel iets heel anders, maar voor kleine kinderen vaak ook handig: doordat je een gat in de sjaal maakt, kun je het andere eind daar doorheen steken en blijft ie wat beter zitten.
als jij nu 16 steken per met naald 5 hoe breed is deze dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:17 schreef Mirjam het volgende:
halp!
voor een patroon staat er bij het proeflapje: 16s. en 18 rijen met nld 5 in het patroon gehaakt = 10x10cm
op de wol die ik heb staat:
20r
15m (wat is dat, toch geen meter?)
is 10x10 cm.
als ik dan met naald 5 ga haken kom ik net te klein uit, of niet? kan ik beter een naaldje groter pakken? wie heeft verstand van dit soort dingen en wil me ff helpen?dan kan ik beginnen namelijk
Schiet lekker op.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:57 schreef trui het volgende:
de tweede kant van de tas is klaar:
[ afbeelding ]
nu alleen nog vastnaaien en voeren...
Mooi.quote:
geen idee, nog niet geprobeerd, maar moeten dat dan vasten zijn? ohnee per patroon natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
als jij nu 16 steken per met naald 5 hoe breed is deze dan?
Ja toch!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw!! prachtige kleuren!quote:
Ik heb er een gigantische amineko van gemaakt. En die is echt ontzettend tof geworden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:05 schreef -Spring het volgende:
Wat zal ik eens van 6 bollen oranje garen haken? Ik heb het verkeerd gekocht, maar wil er toch graag iets mee maken. Vooral omdat het best fijn spul is. 50% wol/ acryl. Ik vind het alleen geen mooie kleur, dus een muts oid valt af.
Een beest dan maar, denk ik. Maar welk beest is leuk in het (volledig) oranje?
Goed idee!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb er een gigantische amineko van gemaakt. En die is echt ontzettend tof geworden.
Ik heb alleen geen wit...quote:
Dank!quote:
Dat is dat hele dikke garen hè? Heb je helemaal geen wit? Ook niet van een ander merk? Want dat zou je desnoods nog dubbeldradig of driedubbeldradig (is dit een woord?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb alleen geen wit...En ik heb nog niets kunnen vinden wat er enigszins op lijkt ook.
Het is dat garen van de Aldi.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja toch!
toffe foto zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jup. Voor naald 6 of 7. Ik weet het nog niet precies want op de wikkel staat 3.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Dank!(het zijn er inmiddels nog meer
)
[..]
Dat is dat hele dikke garen hè? Heb je helemaal geen wit? Ook niet van een ander merk? Want dat zou je desnoods nog dubbeldradig of driedubbeldradig (is dit een woord?) kunnen gebruiken hè?
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja toch!
Haha, zo'n 'oke, sla me dan maar-kop'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor de grijze had ik op dat moment geen soortgelijk garen. Dus die witte delen zijn met twee draden gehaakt. Ik zie eerlijk gezegd het verschil nauwelijks.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:30 schreef -Spring het volgende:
[..]
Jup. Voor naald 6 of 7. Ik weet het nog niet precies want op de wikkel staat 3.
Zou dat mooi worden? Ik ben nogal een muggenzifter. Vooral (of eigenlijk alleen) als het om mn eigen werk gaat.
yepquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
geen idee, nog niet geprobeerd, maar moeten dat dan vasten zijn? ohnee per patroon natuurlijk.
als ik op 10 uitkom dan is het goed neem ik aan, als ik op meer cm uitkom dan een kleinere naald denk ik, en als ik op minder cm uitkom een grotere naald, dan toch?
Oh ja? Dan is het wel het proberen waard. Ik wilde toch al een tijdje een Ameniko maken. Thanks!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Voor de grijze had ik op dat moment geen soortgelijk garen. Dus die witte delen zijn met twee draden gehaakt. Ik zie eerlijk gezegd het verschil nauwelijks.
of een oranje voetballeeuwtje of dikkie dikquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:05 schreef -Spring het volgende:
Wat zal ik eens van 6 bollen oranje garen haken? Ik heb het verkeerd gekocht, maar wil er toch graag iets mee maken. Vooral omdat het best fijn spul is. 50% wol/ acryl. Ik vind het alleen geen mooie kleur, dus een muts oid valt af.
Een beest dan maar, denk ik. Maar welk beest is leuk in het (volledig) oranje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |