abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132179055
12 jaar geleden heb ik zeil laten leggen in mijn gang. De stoffeerder vond het erg nodig om de boel te egaliseren met egaline oid. Ik ben nu aan het kijken of ik het zeil kan vervangen door laminaat.

Echter, door die egalisatielaag komt alles erg hoog uit. Ik heb weinig zin om alle deuren te moeten gaan inkorten om 1,5 cm laminaat kwijt te kunnen.

Kortom......ik zoek tips voor het verwijderen van een egaline-laag :)

Iemand :?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_132179113
Ik vrees het ergste voor je. Het is volgens mij een cementgebonden mengsel dus dat wordt hakken en vervolgens weer egaliseren ben ik bang :X
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:40:49 #3
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_132179160
Je kan hiervoor een vloerfrees gebruiken. Deze dingen zijn er voor gemaakt om oneffenheden uit de vloer te halen, maar ik heb het bij een vorige werkgever ook gebruikt om hele centimeters dekvloer te verwijderen. Egaline is er ook prima mee te verwijderen en het knapt zelfs makkelijker af dan een gewone dekvloer. Je kan er alleen niet strak mee langs de muur en hiervoor zou je misschien toch nog wat moeten hakken of een kleinere handmachine moeten lenen/huren.

http://m.boels.nl/#chapters/group/545
Dit is volgens mij exact hetzelfde als wat ik destijds gebruikte.

Het is dus een machine met over de gehele lengte een strook met freesjes die over je vloer rammelen en daardoor dus telkens een deel verwijdert. Je kan hem op diepte instellen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sardu op 15-10-2013 01:48:23 (foto) ]
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_132180080
Oh crap -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 07:37:13 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132180197
Stukje vinyl met houtmotief dan maar?
The love you take is equal to the love you make.
pi_132180329
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 07:37 schreef Lienekien het volgende:
Stukje vinyl met houtmotief dan maar?
[ afbeelding ]
Ik kan dat niet mooi vinden eigenlijk :@
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:29:08 #7
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_132180536
Kun je idd verwijderen, maar dan zal je toch weer iets moeten doen om een vlakke ondergrond voor je laminaat te krijgen.

Ik zou gewoon lekker een reepje van de deuren afzagen met je cirkelzaag, makkelijker oplossing dan de egaline verwijderen ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_132180606
Als je eenmaal gefreesd hebt, kun je met egaline ;) het weer uitvlakken. Alleen even goed de diepte vd frees bepalen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_132180679
meestal word egaline gebruikt voor het uitvlakken van kkleine onevenheden. dus een verschil van milimeters. en geen cm .

dus ik ben bang dat je een stukje van de dekvloer moet verwijderen.
en als ik kijk naar het werk. en stof enz. deur inkorten
pi_132180723
en dan oppassen dat je niet door ingegoten leidingen (water/verwarming) heen freest :X
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_132182739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:29 schreef goed_volk het volgende:
Kun je idd verwijderen, maar dan zal je toch weer iets moeten doen om een vlakke ondergrond voor je laminaat te krijgen.

Ik zou gewoon lekker een reepje van de deuren afzagen met je cirkelzaag, makkelijker oplossing dan de egaline verwijderen ;)
Bij laminaat hoort toch een isolatielaag die tegelijk dient om oneffenheden weg te werken :?

Je krijgt allemaal lelijke hoogteverschillen tov de woonkamer, de keuken, toilet en slaapkamer. Als het echt een gigantische k**-klus wordt, dan denk ik dat ik gewoon toch weer voor zeil ga kijken :{
pi_132182748
Dank voor de reacties iig :)
pi_132182758
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:48 schreef Leipo666 het volgende:
en dan oppassen dat je niet door ingegoten leidingen (water/verwarming) heen freest :X
Het is een gang. Weinig last van ;)
pi_132182878
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het is een gang. Weinig last van ;)
in mijn gang liggen juist allerlei leidingen in de grond, dus ik zou daar niet zomaar vanuit gaan ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_132183540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:46 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

in mijn gang liggen juist allerlei leidingen in de grond, dus ik zou daar niet zomaar vanuit gaan ;)
Ik weet waar de leidingen lopen in huis :P De boel heeft toevallig net een paar maanden geleden open gelegen om alle riolering te vervangen in de gehele flat. Alle electra gaat via het plafond. Waterleidingen lopen niet door dat stuk.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:29:50 #16
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_132185625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:40 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Bij laminaat hoort toch een isolatielaag die tegelijk dient om oneffenheden weg te werken :?

Je krijgt allemaal lelijke hoogteverschillen tov de woonkamer, de keuken, toilet en slaapkamer. Als het echt een gigantische k**-klus wordt, dan denk ik dat ik gewoon toch weer voor zeil ga kijken :{
kleine hobbeltjes hier en daar ja, maar niet wat je normaliter met een egaline wegwerkt ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:02:03 #17
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_132186467
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:44 schreef peug306 het volgende:
meestal word egaline gebruikt voor het uitvlakken van kkleine onevenheden. dus een verschil van milimeters. en geen cm .
Ik heb er ook weleens gaten van enkele centimeters mee opgevuld zien worden. ;) (tot 5 cm)

quote:
dus ik ben bang dat je een stukje van de dekvloer moet verwijderen.
en als ik kijk naar het werk. en stof enz. deur inkorten
Dit is wel de oplossing met het minste werk. Wil je echt graag die vloer dan kan je je alvast voorbereiden op een flinke dag werk, stof en afval. :)
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_132186843
Er bestaan ook extra dunne vloertegels (3-5mm) met houtmotief en structuur. Misschien een oplossing? Deze zijn wel vaak >100 euro /m2 (zie bijv. http://panaria.webhat.it/(...)neware/doghe-0.3/15/), maar wellicht als je tijd en moeite meerekent alsnog goedkoper...
#winning
pi_132187439
Zeil of tegels met houtmotief vind ik te nep. Mijn ex-schoonmoeder had dat en ik vond het echt verschrikkelijk lelijk. Dat is in mijn ogen gewoon een net-nietje.

Het wordt dus OF een hele berg zooi met de vraag of dat uberhaupt wel gaat lukken OF een ander soort zeil :{
pi_132187626
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:33 schreef PdeHoog het volgende:
Zeil of tegels met houtmotief vind ik te nep. Mijn ex-schoonmoeder had dat en ik vond het echt verschrikkelijk lelijk. Dat is in mijn ogen gewoon een net-nietje.

Het wordt dus OF een hele berg zooi met de vraag of dat uberhaupt wel gaat lukken OF een ander soort zeil :{
Heb je wel eens een echt goeie gezien ? Die zien er veel echter uit dan laminaat en niet te onderscheiden van echt hout, ook niet qua structuur
#winning
pi_132187695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:33 schreef PdeHoog het volgende:
Als je goede kwaliteit hebt zie je het verschil niet..
pi_132188669
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:39 schreef Tware het volgende:

[..]

Heb je wel eens een echt goeie gezien ? Die zien er veel echter uit dan laminaat en niet te onderscheiden van echt hout, ook niet qua structuur
Ik heb ze gezien van Novilon en dat is toch volgens mij een van de toppers qua merken. Het blijft echter kunststof met een houtpatroontje erop. Dat blijf je voelen en zien als je het naast normaal laminaat legt. En in de gang zou het naast laminaat, gescheiden door een drempel, komen te liggen. Dat vind ik niet fraai. Dan liever iets totaal anders :)
pi_132188828
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb ze gezien van Novilon en dat is toch volgens mij een van de toppers qua merken. Het blijft echter kunststof met een houtpatroontje erop. Dat blijf je voelen en zien als je het naast normaal laminaat legt. En in de gang zou het naast laminaat, gescheiden door een drempel, komen te liggen. Dat vind ik niet fraai. Dan liever iets totaal anders :)
Laminaat is een foto van hout zónder structuur..

Novilon is is inderdaad wel een topper in die markt.

Ligt hier en mijn buurman, die parketvloeren verkoopt en legt geloofde de eerste 5x dat ik het zei niet dat het geen echte houten vloer is.
pi_132189761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:15 schreef Deshain het volgende:

[..]

Laminaat is een foto van hout zónder structuur..

Novilon is is inderdaad wel een topper in die markt.
[ afbeelding ]
Ligt hier en mijn buurman, die parketvloeren verkoopt en legt geloofde de eerste 5x dat ik het zei niet dat het geen echte houten vloer is.
Ik geloof je direct. Ik heb alleen mijn eigen mening en aangezien ik in mijn huis moet wonen hoef ik echt niet overtuigd te worden over zeil met een houtpatroon erin ;) Niet lullig bedoeld dit.

Ik denk ook dat de discussie rondom het zeil een tikkie off-topic aan het worden is.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:48:07 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132189873
Ja, mensen. En P. Mijn opmerking over vinyl met houtmotief was maar een grapje.

Ik vind zwart-wit geblokt veel leuker.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')