KVV kan je je wel in verdiepen, mijn volgende hond wil ik dit ook geven. De huidige krijgt gewoon brok met zo nu en dan vers ipv brok.quote:
Uiteraard, daar ben ik me inderdaad van bewust. De enige kosten waar ik nog geen indicatie van had, waren de voedselkosten. Vandaar!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:01 schreef Sorella het volgende:
Je hebt het alleen over het voer maar vergeet je de bijkomende kosten ook niet.
Water en voerbak, ligplaats, riem, speeltjes, eventueel een bench (ben er persoonlijk geen voorstander van maar anderen weer wel) dierenarts kosten, inentingen, ontwormen, vlooienspul, eventuele castratie, puppy cursus kosten, het kopen van de hond, misschien een dieren verzekering en vast nog een paar dingen die ik vergeten ben. Dit zijn de basis kosten, en dan hopen dat je hond niet ziek wordt.
Het is meer dat zij zelf geen hond in huis willen, er dus niet op willen passen. Maar bij ons komen terwijl er een hond is, vinden ze geen enkel probleem gelukkigquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:52 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
KVV kan je je wel in verdiepen, mijn volgende hond wil ik dit ook geven. De huidige krijgt gewoon brok met zo nu en dan vers ipv brok.
Waar je ook even aan moet denken, hoe wil jij het doen als je familie en kennissen komen die NIETS met honden hebben?
Zelf zou ik nooit mijn hond opsluiten als er visite komt die niet van honden gediend zijn. Wat voor mij normaal is dat de hond even komt kijken en dan naar zijn plaats gaat.
Het is wel iets om over na te denken, want we kennen ze allemaal "van die broek vegers"
Leren om alleen te zijn is ook een aanrader, beter wel leren dan niet leren. In geval van nood weet je in ieder geval dat hij rustig alleen kan zijn.
Gek inderdaad met ditquote:
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:38 schreef afterburner het volgende:
Indien je geen probleem heb dat ie niet al te sociaal is naar andere honden en hem niet los tussen andere honden kan gooien,
Dank jequote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:06 schreef Bolters het volgende:
Maar hij ziet er wel erg gaaf uit! Maar vind hem een beetje teveel op een pitbull lijken
Cool! Jouw hond is dan ook iets groter dan de FB. Hoeveel euro ben jij dan ongeveer p/m kwijt aan voer?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:34 schreef afterburner het volgende:
[..]
Dank je
Is niet gek dat ie op een pitbull lijkt, de pitbull is namelijk ontstaan uit de SBT ;-)
Ik ging ooit ook kijken voor een FB en kwam uiteindelijk bij de stafford uit, vanwege karakter en kunnen, Het is een hond die je voor jezelf neemt en niet om hem "leuk" met andere honden te laten "spelen". Zolang ik met hem aan het werk ben, ziet ie alleen mij en hetgeen hij moet doen. Heeft totaal geen enkele interesse in andere honden en reageerd pas op moment dat een andere hond hem uitdaagd.
Overigens krijgen ze bij ons KVV, wat niet duurder is of hoeft te zijn als brok.
Hij is 42cm hoog en weegt nu 15,3 kilo (winterconditie 14,5 in wedstrijd conditie), maar hij is voor een SBT aan de zeer grote kant, meeste worden 35-40 cm voor een reu, teven blijven iets kleiner.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:54 schreef Bolters het volgende:
[..]
Cool! Jouw hond is dan ook iets groter dan de FB. Hoeveel euro ben jij dan ongeveer p/m kwijt aan voer?
Dan denk ik dat een inschatting van 15 euro voor een FB (p/m, geen wedstrijden) best een goede is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:30 schreef afterburner het volgende:
[..]
Hij is 42cm hoog en weegt nu 15,3 kilo (winterconditie 14,5 in wedstrijd conditie), maar hij is voor een SBT aan de zeer grote kant, meeste worden 35-40 cm voor een reu, teven blijven iets kleiner.
Buiten het wedstrijd seizoen:
Prijs Rollen/pakjes Totaal
15 Dagen Carnibest ¤ 3,50 5 ¤ 17,50
10 Dagen Natudog/ ¤ 2,50 3 ¤ 7,50
5 Dagen Smuldier ¤ 0,60 5 ¤ 3,00
Totaal kosten per maand ¤ 28,00
Dit is een redelijk grove inschatting naar boven afgerond, vooral omdat ik meerdere honden heb rond lopenDe kosten in een wedstrijd seizoen zijn aanzienelijk hoger, denk dat ik dan rond de 100,- per hond kwijt ben......
quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]je weet wel dat kortharige honden vaak echt vreselijk verharen?
Alleen niet erg geschikt om elke dag de trappen van een appartement op en af te lopen. Vaak hebben ze slechte kniegewrichten.... en dus dan ook geen ziekteverzekering.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:38 schreef afterburner het volgende:
Heb je toevallig ook gekeken naar een Staffordshire bull terrier?
Indien je geen probleem heb dat ie niet al te sociaal is naar andere honden en hem niet los tussen andere honden kan gooien, dus heel vaak aangelijnd zal moeten houden, is dat wellicht ook een optie.
Deze honden zijn vind ik geweldig! Ze hebben een slechte naam door onverantwoordelijke eigenaren, maar ze kunnen alles!
Wel dien je je heel goed in te lezen in het ras. Ze hebben een enorme will to please, zijn met voldoende uitdaging heel rustig in huis en je kunt er eindeloos mee lopen en sporten, althans als je niet zo'n mislukte showtype koopt. Zijn zeer mensvriendelijk!
Klein, kort harig, compact, gespierd (jonge reu van 1,5 jaar die nog moet uitzwaren):
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nu zullen er wel reacties komen dat het geen beginners hond is, maar er zijn geen beginners honden in mijn ogen. Hoe meer jij jezelf verdiept en bereid ben te werken aan kennis en kunde, kun je in mijn ogen met elk ras wel beginnen.
Ik ken geen enkele SBT met slechte kniegewrichten, wel met elleboog problemen. Knie problemen zitten voor bij de amerikaanse staffords (overigens vaak door te snelle groei door te veel eiwitrijke voeding van puppybrokken). Overigens is dit nu weer wel verzekerbaar bij Protec, alleen word je dan weer niet vrolijk van de premie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:03 schreef seasushi het volgende:
[..]
Alleen niet erg geschikt om elke dag de trappen van een appartement op en af te lopen. Vaak hebben ze slechte kniegewrichten.... en dus dan ook geen ziekteverzekering.
Maar idd. Geweldige honden.
je hebt gelijk, Ik heb het over de amerikaanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:40 schreef afterburner het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele SBT met slechte kniegewrichten, wel met elleboog problemen. Knie problemen zitten voor bij de amerikaanse staffords (overigens vaak door te snelle groei door te veel eiwitrijke voeding van puppybrokken). Overigens is dit nu weer wel verzekerbaar bij Protec, alleen word je dan weer niet vrolijk van de premie.
Traplopen is voor geen enkele hond aan te raden! Maar een hondje van +/- 15 kilo neem je nog vrij gemakkelijk onder de arm.
Ik zou niet besparen op voeding, want die kosten krijg je later wel aan DA kosten voor je kiezen. Daarnaast zijn er vele rassen die het helemaal niet goed doen op brokken met granen (vaak de goedkopere commerciėle/supermarkt brok) en is aan te raden om een graanvrije brok te kopen of KVV (ook hier moet je letten op eventueel granen). Ik kan precies zien welke hond brok krijgen of kvv aan de drollen die ze leggen, ook poepen ze op KVV vele malen minder dan op brok!
Het enige probleem wat ik heb met mijn hond = dat ze uit haar bek stinktquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:22 schreef Aardappel1945 het volgende:
Neem geen hond:
Ze schijten overal op de straten, je moet ze 5 keer per dag uitlaten, ze kwijlen overal, ze stinken uit hun bek, ze blaffen ze zeiken tegen alle bomen.
dus je laat dat beest nooit uit?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:27 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Het enige probleem wat ik heb met mijn hond = dat ze uit haar bek stinkt![]()
![]()
Ik schrijf ook het enige probleem wat IK heb........quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:10 schreef Aardappel1945 het volgende:
[..]
dus je laat dat beest nooit uit?
Ik heb ook een Mops, best een grote voor het ras en hij heeft nergens problemen van. In de zomer wandeld ie rustig gewoon mee als het warm is. Hij knort af en toe eens en nooit wat. Ja een gebroken nageltje soms maar dat is dan ook alles. Hij is nu bijna 5 jaar. Ik heb hem bij een goede Fokker gehaald. En 13 jaar is best oud voor een Mops.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:37 schreef oh-oh het volgende:
Waarom kies je in godsnaam voor een ras wat mismaakt gefokt wordt door de mens en zich niet eens meer op natuurlijke wijze voort kan planten?
Als je wil weten wat ze per maand kosten aan voer kun je je beter eens verdiepen in wat je levenslang aan dierenartskosten kwijt bent.
Not kidding.
Mijn moeder had een mops, ook zo een draak van een ras, die werd 13 jaar, die kostte 1500 gulden en die heeft hun dat bedrag in zijn hele leven echt bijna per jaar nog eens gekost aan allemaal dierenartstoestanden, vreselijk.
Toch wel goed van je dat je die schijt opruimt. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:44 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik schrijf ook het enige probleem wat IK heb........![]()
Maar schijten doet ze niet op straat en ik ruim het altijd op!
Uitlaten geen probleem, blijf ik fit van.
Kwijlen doet ze alleen als ze water drinkt, als je dat kwijlen noemt.
Blaft alleen als het moet.
Ze zeikt niet tegen bomen, want ze zit.......
Maar wel goed dat ook de misschien negatieve punten benadrukt worden, want het is niet altijd super om een hond te hebben.
[ Doe effe normaal ]quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb ook een Mops, best een grote voor het ras en hij heeft nergens problemen van. In de zomer wandeld ie rustig gewoon mee als het warm is. Hij knort af en toe eens en nooit wat. Ja een gebroken nageltje soms maar dat is dan ook alles. Hij is nu bijna 5 jaar. Ik heb hem bij een goede Fokker gehaald. En 13 jaar is best oud voor een Mops.
Niet meer dan mij verantwoording een ander hoeft geen last te hebben van mijn stront.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:22 schreef Aardappel1945 het volgende:
[..]
Toch wel goed van je dat je die schijt opruimt. Zouden meer mensen moeten doen.
Oh ja, hij is oud geworden voor een mops. Mijn eigen hond is bijna 16 en die ziet zelden een da. Die mops van mijn ouders heeft kapitalen gekost bij de da, maagtorsie, demodex keer zoveel, huigverkorting, facelift, ik shit je niet, en het begint al bij het dekken, die kunstmatige inseminatie keizersnede, etc, omdat de mens zo een dier willen wat mismaakt is?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb ook een Mops, best een grote voor het ras en hij heeft nergens problemen van. In de zomer wandeld ie rustig gewoon mee als het warm is. Hij knort af en toe eens en nooit wat. Ja een gebroken nageltje soms maar dat is dan ook alles. Hij is nu bijna 5 jaar. Ik heb hem bij een goede Fokker gehaald. En 13 jaar is best oud voor een Mops.
Ah. Cynisme. Ik vind dat ze honden niet moeten fokken op raskenmerken die honden een onwaardig leven geven. Net als het couperen van onderdelen omdat mensen dat "mooier" vinden mag dat van mij ook verboden worden. Maar de FB is echt niet zo'n mutantje als jij doet voorkomen. Ja, als het warm is moet je daar op anticiperen. Naar het water of het rondje inkorten. Vooral omdat zo'n hondje geen grenzen kent en dus blijft gaan tot hij er bij neer valt. Is dat nou zo vreselijk om rekening mee te houden? Een Engelse Bull met al zijn mankementen of zo'n hondje wat altijd hoofdpijn heeft omdat z'n hoofd steeds kleiner gefokt wordt, dat mag aangepakt worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gelukkig betekent twee oudere franse bulletjes absoluut dat er niets mis is met alle andere bulletjes; opgelost!
Owh ja, wel jammer dat ze als het warm is het zo ontzettend druk met zichzelf van zuurstof voorzien hebben, dat ze niet eens meer zoals een hondje betaamt een eindje kunnen wandelen...
Waren het maar vooroordelen!
Over het algemeen klopt alles wat je hier schrijft, maar 1 ding stuit me wel wat tegen de borst.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:48 schreef Landyacht het volgende:
Wat een rare vooroordelen over de FB hier. Net zoals elke rashond zitten er wat specifieke rasgerelateerde eigenschappen aan, maar als je hier rekening mee houdt is er niets aan de hand. Ik heb drie bulletjes in mijn directe omgeving waarvan er twee al op leeftijd zijn (>10 jaar) en daar zonder gezondheidsproblemen zijn gekomen. De derde is die van mij, die is nu vier en mankeert ook helemaal niets. Hij krijgt een bakje van 300 gr vlees per dag (70 cent p/d) en heeft altijd de beschikking over brokken (18 cent p/d). Eens per jaar een inenting en checkup bij de dierenarts en that's it.
Ja, ze snurken soms. Niet altijd, as we speak ligt de mijne geruisloos te maffen. En ze laten veel scheten (alhoewel dit aan het voedsel ligt, mijn vorige FB kreeg kvv en die had er minder last van).
Groot voordeel van dit ras is dat ze best een stuk kunnen lopen (mits niet te warm!!) maar ook tevreden zijn met een klein stukje wandelen al je eens geen zin/tijd hebt. Als het regent hebben ze sowieso geen zin om naar buiten te gaan. Verder zijn ze perfekt in de omgang met (kleine) kinderen, voor de duvel niet bang en naar verhouding supersterk. Blaffen doen ze zelden. Het verhaal dat ze niet alleen kunnen zijn is onzin. Hier is zes dagen per week iemand thuis en de zevende dag zit ie zes of zeven uur alleen. Er wordt dan niets gesloopt en niets gejankt.
Het is jammer dat het zo'n modehond is geworden, je ziet ze nu overal en dat was vijftien jaar geleden nog niet zo. Gewoon een prachtig ras, met een gebruiksaanwijzing en waar je een beetje geluk mee moet hebben, net als iedere andere rashond.
Een engelse bull is net zo erg als een franse, KI om je überhaupt nog voort te planten?!quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:55 schreef Landyacht het volgende:
[..]
Ah. Cynisme. Ik vind dat ze honden niet moeten fokken op raskenmerken die honden een onwaardig leven geven. Net als het couperen van onderdelen omdat mensen dat "mooier" vinden mag dat van mij ook verboden worden. Maar de FB is echt niet zo'n mutantje als jij doet voorkomen. Ja, als het warm is moet je daar op anticiperen. Naar het water of het rondje inkorten. Vooral omdat zo'n hondje geen grenzen kent en dus blijft gaan tot hij er bij neer valt. Is dat nou zo vreselijk om rekening mee te houden? Een Engelse Bull met al zijn mankementen of zo'n hondje wat altijd hoofdpijn heeft omdat z'n hoofd steeds kleiner gefokt wordt, dat mag aangepakt worden.
Kijk hier anders evenquote:Op maandag 14 oktober 2013 12:24 schreef Bolters het volgende:
Maar nu ben ik dus eerst op zoek naar een hond met weinig gezondheidsproblemen. Dat lijkt me ook vrij belangrijk, toch?
Laat ik het eens duidelijker formuleren. Wat voor hond zouden jullie me aanraden wanneer ze aan deze drie eisen moeten voldoen; kort haar, weinig tot nauwelijks gezondheidsklachten waarmee ze bekend zijn, en niet al te eigenwijs en dus redelijk eenvoudig opvoedbaar.
Beetje relax he, het is ook een hondje net zoals alle andere hondjes.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:22 schreef Aardappel1945 het volgende:
[..]
Waarom neem je godsnaam zo'n uitvergroot stinkdier?
Ik denk echt dat het voor een beginner amper te doen is, om een gezonde uit te zoeken ergens, dus ik zou het echt laten, sorry. Ik vind het verder ook echt een principekwestie. Als je al echt zo goed moet gaan zoeken op zoek naar een goed gefokt gezond exemplaar binnen een ras, zou ik het al laten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 01:46 schreef Strega het volgende:
http://www.piepvandaag.nl/ineke-herwijnen-afvoerputje/ Lees dit even voor je een pup koopt.
Voor de rest, ik heb een zeer gezonde, grote Zwart-witte Franse Bull. Gekocht bij een goede Fokker. Vader en moeder wonen op hetzelfde adres. Geen inseminatie en ook geen keizersnee. Moeder liet ons meteen bij haar puppen, lagen in de kamer, samen met de andere honden. Ik had het adres van via de Franse Bullen Club. Bleek hier 20 km vandaan te zijn, dus we konden langskomen naar hartenlust om de ontwikkeling van de pups te volgen. )Het enige nadeel was dat de fokster het gezellig vond als je de hele dag bleef!![]()
En voer, tja precies als bij mensen hé, goed, gezond voer is van veel invloed op de gezondheid niet alleen bij ons, maar ook bij honden.
Maar verdiep je in ieder geval ook in het karakter van je hond.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik denk echt dat het voor een beginner amper te doen is, om een gezonde uit te zoeken ergens, dus ik zou het echt laten, sorry. Ik vind het verder ook echt een principekwestie. Als je al echt zo goed moet gaan zoeken op zoek naar een goed gefokt gezond exemplaar binnen een ras, zou ik het al laten.
Dat bedoel ik, ieder recht op z'n mening, maar ik heb geen zin in die discussiequote:Op maandag 21 oktober 2013 10:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het echt bijna gelijk met het kopen van een broodfokhond, zo een ras in stand helpen houden
Mijn Franse Bulldog is nu 2.5 en houdt van superlange wandelingen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Kijk eens naar de Boston terrier dan, lijkt qua uiterlijk wel op een Franse bul maar ze zijn niet zo zwaar en log en ze zijn veel fitter en actiever.
Als je hem slecht voer geeft wordt hij dikker/logger ja.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:40 schreef oh-oh het volgende:
Haha nee jij bent een kenner, hij is niet log, dat ligt aan het voer
Ah ha op die manier.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:49 schreef oh-oh het volgende:
Nee als je hond log is dan is zijn bouw zo, dik of dun hangt niet alleen af van het voer.
Je hebt ook ranke dikke honden hoor.
Logge honden zijn in aanbouw grof en dat ligt aan hoe die hond gefokt is.
Heb jij je wel eens verdiept in Royal Canin?quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:35 schreef cookiebook het volgende:
[..]
Mijn Franse Bulldog is nu 2.5 en houdt van superlange wandelingen.
Hij is ook niet log, dat ligt puur aan het voer.
Die van ons krijgt Royal Canin voor Engelse Bulldoggen.
Hij is aan de forse kant voor een Franse Bulldog, en haalde dus uit het Franse Bullenvoer niet genoeg voedingstoffen.
Hij heeft geen last van zijn ogen en snurkt/knort ook niet aangezien hij gewoon een "neusje"heeft.
Dus sluit niet gelijk alle Franse Bulldoggen uit.
Deal..!!quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:11 schreef oh-oh het volgende:
Nou die snuit is plat zat, ik wil je nog wel eens horen als ie 5 is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |