Samenvatting:
TS is al een tijdje samen met vriendje en ze hebben het meestal heel leuk samen, maar hij is soms onredelijk/moeilijk om mee om te gaan. TS weet niet of ze hier nog samen uit kunnen komen omdat het haar veel moeite kost en er niks veranderd, maar wil hem ook niet kwijt.
Hi,
Ik heb anderhalf jaar een relatie met een jongen. Hij is niet de makkelijkste, en de laatste tijd begint me dat steeds meer te storen. Ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik met hem aanmoet. Ik geef nog heel veel om hem, en dat is wederzijds. En als het goed is is het ook echt goed, maar het lijkt alsof we elkaar soms gewoon niet snappen.
Ik ben eigenlijk best een makkelijke vriendin. Ik laat hem vrij als hij dingen met zijn vriendjes wil gaan doen en zal niet snel ergens moeilijk over doen. Ik vind het ook leuk om een beetje voor hem te zorgen, te koken en lief te zijn voor hem. Daarnaast hebben we het over het algemeen ook superleuk samen. Kunnen met elkaar lachen, doen vaak leuke dingen (uiteten, e.d.) en zijn nog steeds knuffelig als we bij elkaar zijn. Ook waardeer ik de kleine dingetjes heus wel, dat hij me nog steeds dronken opbelt om te zeggen dat hij van me houd, dat ik merk dat hij soms wel echt probeert om interesse te tonen in dingen die hem eigenlijk niet interesseren, etc.
Maar soms kan hij erg gemeen zijn, zonder reden. Dan kraakt hij me af, prijst zijn ex de hemel in, (zogenaamd om een beetje te pesten, en ik vind dat natuurlijk echt niet leuk om te horen), heeft een erg kort lontje, en kan maar weinig van mij hebben / mijn tekortkomingen accepteren. Hij praat ook niet makkelijk over serieuze dingen dus als ik eens iets aankaart is hij kortaf of ben ik maar aan het zeuren, of zegt hij gewoon helemaal niks.
We hebben het er wel eens over gehad en hij heeft wel gezegd dat hij wat meer rekening met met zou moeten houden, zijn best zou moeten doen, maar dat gebeurt niet en als ik het dan aankaart is het van 'ja moeten we het hier nu alweer over hebben.' Dan wordt hij boos en is het mijn schuld en is het ineens 'helemaal niet meer leuk met mij'. En dat valt me best zwaar als hij het zo zegt want ik doe echt mijn best. Ik accepteer best veel van hem, als hij eens een slechte bui heeft, of wat dan ook, terwijl als ik eens chagrijnig ben of me kut voel (en geloof me, ik ben dan geen type om dat af te reageren op anderen, word dan eerder in mezelf gekeerd) dan kan hij dat totaal niet hebben van me.
Ik heb een beetje het idee of ik vast zit hierin. Ik wil ook niet meer zo. Maar ik hou wel van hem en ik zou zo graag willen dat hij ook wat meer moeite erin zou steken. Want het gaat niet vanzelf, en dat lijkt hij niet te beseffen.
Anyway. In ieder geval bedankt voor het lezen. Ik hoop dat het niet al te onsamenhangend is. Ik kan t ook niet beter verwoorden. Ik hoop dat jullie me een gouden tip kunnen geven hoe met die jongen om te gaan.. Want ik weet het niet meer zo goed.