Klopt uiteraardquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:56 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mja, als de medewerker tekent, heb je geen vergunning nodig.
Klopt! Blijf het ook schandalig vinden. Tegenwoordig hebben we het vaak echter in een kwartier klaar, omdat we niet meer elke dag uitvoerig hoeven schoon te maken. Daarnaast heeft elk voordeel z'n nadeel. Niet alles kan altijd rozegeur en maneschijn zijn, of wel? Hoop op perfectie is een utopische gedachte en derhalve niet verstandig. Afgezien van dat is het verder heel relaxed bij mij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:43 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoe komt dat eigenlijk dat je zo tevreden bent? Ik dacht dat je een tijdje terug aan het klagen was dat je na sluitingstijd altijd een half uurtje onbetaald moet dweilen?
Ik ben ook best tevreden hoor. Denk ook niet dat wij mogen klagen, onbetaald overwerken doen wij niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:04 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Klopt! Blijf het ook schandalig vinden. Tegenwoordig hebben we het vaak echter in een kwartier klaar, omdat we niet meer elke dag uitvoerig hoeven schoon te maken. Daarnaast heeft elk voordeel z'n nadeel. Niet alles kan altijd rozegeur en maneschijn zijn, of wel? Hoop op perfectie is een utopische gedachte en derhalve niet verstandig. Afgezien van dat is het verder heel relaxed bij mij.
Bij ons zijn de SM + ASM een aantal keer in de winkel gaan staan de afgelopen weken om hetzelfde te doen. Onze response was normaal gesproken < 10. Hopelijk gaan we de 100 halen. Maar ja, dat klanten zeggen dat ze het zullen invullen, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze dat ook daadwerkelijk gaan doen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:10 schreef ikbenschipper het volgende:
vandaag even 60 emailadressen van klanten opgehaald om in te voeren voor het klantenpanel. Onze OM zet daar erg hoog op in dus hopelijk gat dit helpen. Onder de inschrijvingen word 50 euro aan boodschappen verloot.
Die bakjes gaan echt heel vaak losquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:14 schreef OudeBok het volgende:
Oh haha, wat vinden jullie van deze:
Kindertoetjes, van die prinsessenyoghurt bakjes, gaan logischerwijs per 4. Een klant haalde er 2 los ( de 2 waar de streepjescode aan zat ) en kwam die afrekenen. Ik had toen nog niks door en scande ze. Daarna komt 'ie met de bon naar mij toe, om te vragen waarom hij niet de helft van de prijs moest betalen, maar de volle mep. En maar niet willen begrijpen dat dit geen kaas, of brood, een fles cola, of een ander soortgelijk iets is, maar zaken waarvan gewoon geen 'losse' producten of prijzen naar gewicht of hoeveelheid bestaan. Sommige mensen wil je echt wat aandoen. Uiteindelijk heeft 'ie toen maar de andere 2 bakjes ook meegenomen.
Wij hebben dat nu mooi even bij de proeverij medewerker neergelegdquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:13 schreef mujentas het volgende:
[..]
Bij ons zijn de SM + ASM een aantal keer in de winkel gaan staan de afgelopen weken om hetzelfde te doen. Onze response was normaal gesproken < 10. Hopelijk gaan we de 100 halen. Maar ja, dat klanten zeggen dat ze het zullen invullen, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze dat ook daadwerkelijk gaan doen.
wachten op de volgende hamsterrrrrrrrrrrrrrrrrrr wekenquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:14 schreef mujentas het volgende:
Wat doet die hamster eigenlijk nog in de OP?
'Bent u geïnteresseert in een stukje worst en een enquete?'quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wij hebben dat nu mooi even bij de proeverij medewerker neergelegd. En over 2 weken bij de gastvrouwen
. Ik heb genoeg klantencontact maar ga niet hele tijd bij zo'n tafel staan actief benaderen helpt i.i.g. Met de laptop in de winkel was eerst het idee maar ja dat koste best veel tijd met invullen enzo dus verzamelen we maar de mailadressen.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
'Bent u geïnteresseert in een stukje worst en een enquete?'
Zonder enquete geen worst!quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:19 schreef mujentas het volgende:
'Bent u geïnteresseert in een stukje worst en een enquete?'
Hij had ze zelf doormidden gebroken -_-.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:16 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die bakjes gaan echt heel vaak losHaal ook heel vaak halve uit restanten krat
Best irritant
Ik gooi ze nog liever weg dan ze voor de helft te verkopen. Dan doet hij het de volgende keer weer.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:22 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hij had ze zelf doormidden gebroken -_-.
Door de helft verkopen gaat dus niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:25 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik gooi ze nog liever weg dan ze voor de helft te verkopen. Dan doet hij het de volgende keer weer.
Halloween display? Is het niet gewoon de sintdisplay? Want daar zat wel een smartie variant bij.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:22 schreef exelletor het volgende:
[..]
Zonder enquete geen worst!![]()
_
Vorige week waren ze bij ons vergeten de Halloween() display van Smarties in te sturen, dus die ging vandaag alsnog de winkel in. Alsof wij nog niet genoeg displays in de winkel hebben staan.,
Komen na kerst ook nog Driekoningen displays?quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:26 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Halloween display? Is het niet gewoon de sintdisplay? Want daar zat wel een smartie variant bij.
Overigens wacht ik al op de displays voor Sint Maarten.
Die blauwe zakken snoep van vorig jaar raakten we aan de straatstenen niet kwijtquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:26 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hij was meer halloween dan sinterklaas, vond ik. Zaten onder andere versierde pompoentjes in.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:26 schreef ikbenschipper het volgende:
Halloween display? Is het niet gewoon de sintdisplay? Want daar zat wel een smartie variant bij.
wij hebben 4 3 displays besteld met dingen die wel opnieuw verpakt zijn. Los snoep vond ik als kind al niks en zou ik dus ook niet aan de deur weggeven of inkopen dus.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:27 schreef mujentas het volgende:
[..]
Die blauwe zakken snoep van vorig jaar raakten we aan de straatstenen niet kwijt
Vorig jaar hadden we geen Sint Maarten Displays. Is dit jaar voor het eerstquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:33 schreef exelletor het volgende:
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet dan. Kan me van vorig jaar niks meer herinneren.
Volgens mij zaten die ook in de Haribo display van dit jaar. Maar wij hebben alleen ingetekend voor Mars, Nestle en Fruittella/ChuppaChupquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:33 schreef mujentas het volgende:
Deze was het volgens mij
[ afbeelding ]
Volgens mij is Sint Maarten meer een regionaal iets. Hier wordt het in ieder geval niet gevierd, voor zover ik weet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:35 schreef exelletor het volgende:
Er staan nu iets van 20 displays in de winkel, waar moeten die Sint Maarten dingen dan bij?
Dan zijn de wat handig displays alweer de winkel uit i.i.g. Dus dat scheelt al weer.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:35 schreef exelletor het volgende:
Er staan nu iets van 20 displays in de winkel, waar moeten die Sint Maarten dingen dan bij?
Die dingen zie ik bij ons niet staan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:37 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan zijn de wat handig displays alweer de winkel uit i.i.g. Dus dat scheelt al weer.
Hier is ons lijstje:quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:38 schreef d4v1d het volgende:
Die dingen zie ik bij ons niet staan.
Sowieso kan ik me maar 5 of 6 displays bedenken die er bij ons staan.
Hier ook maandag. Zag vandaag dat er aardig wat lege plekken te zien waren, dus moet wel te doen zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:40 schreef mujentas het volgende:
Is er eigenlijk al iemand begonnen met de diepvries ombouw?
Wij gaan maandag beginnen, maar ik zag bij de XL hier dat ze donderdag al bezig waren.
Doet de WAP van volgende week het niet of komt dat omdat ik vanuit thuis probeer te kijken?quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:44 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hier ook maandag. Zag vandaag dat er aardig wat lege plekken te zien waren, dus moet wel te doen zijn.
Zelf kan ik alleen via de omweg van AHCross erin, dus kan het niet zeggen...quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:50 schreef mujentas het volgende:
Doet de WAP van volgende week het niet of komt dat omdat ik vanuit thuis probeer te kijken?
Wij hebben niet eens WAP vanuit huis.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Doet de WAP van volgende week het niet of komt dat omdat ik vanuit thuis probeer te kijken?
Lipton hadden wij dinsdag al en is alweer netjes op en de winkel dus uitquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:43 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hier is ons lijstje:
- 1 Lipton (vandaag in de winkel gegaan)
Misvat ik de term van displays? Een paar van die zijn toch gewoon actiekoppen? Of zijn die extra in displaysquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:43 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hier is ons lijstje:
- 11 Sinterklaas Displays
- 1 Smarties
- 1 Sokken
- 2 Heineken
- 1 Amstel
- 1 Lipton (vandaag in de winkel gegaan)
- 1 Sokken
- 1 Joseph Joseph
~2 Wathandig
Iets van 21 displays dus.
Mja, ik kan die van deze week wel zienquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:53 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wij hebben niet eens WAP vanuit huis.
Maandag, ik zal wel moeten helpen want één van de jongens die moet werken maandag voor de ombouw was vandaag ziek. Dus.....quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:44 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hier ook maandag. Zag vandaag dat er aardig wat lege plekken te zien waren, dus moet wel te doen zijn.
Display als in RAD, dus die kartonnen dingenquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:53 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Misvat ik de term van displays? Een paar van die zijn toch gewoon actiekoppen? Of zijn die extra in displays
Ik dacht dat displays enkel die kartonnen dingen waren.
Wij hebben 21 kartonnen displays op wieltjesdolly's, ja. En 22 wanneer je PAD meetelt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:53 schreef d4v1d het volgende:
Misvat ik de term van displays? Een paar van die zijn toch gewoon actiekoppen? Of zijn die extra in displays
Luckyquote:Lipton hadden wij dinsdag al en is alweer netjes op en de winkel dus uit
Welke volgens jou dan??? Want alles is display. Alleen zijn de Heineken en Amstel wel eigen verzoeken dus die kan je ook alleen vanuit het vak laten lopen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:53 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik dacht dat die joseph joseph iets met actie was. Maar dan heb ik het fout.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:57 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Welke volgens jou dan??? Want alles is display. Alleen zijn de Heineken en Amstel wel eigen verzoeken dus die kan je ook alleen vanuit het vak laten lopen.
Is ook actie, maar het wordt verkocht vanuit een display.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:01 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik dacht dat die joseph joseph iets met actie was. Maar dan heb ik het fout.
Hadden wij donderdag gedaan. Gelukkig maar want vrijdag kwam alles al binnen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:40 schreef mujentas het volgende:
Wij gaan maandag beginnen, maar ik zag bij de XL hier dat ze donderdag al bezig waren.
Volgens mij mocht het verspreid over de dagen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:08 schreef UncleSam het volgende:
Diepvries moest toch vóór maandag af zijn?
quote:Wanneer moeten de Worpen klaar zijn?
Volgens procedure in het handboek uiterlijk woensdagochtend week 42 voor openingstijd.
Wanneer mag ik beginnen met de ombouw?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:22 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Volgens mij mocht het verspreid over de dagen.
Wij hebben er de hele week iemand voorquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:41 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wanneer mag ik beginnen met de ombouw?
Na sluitingstijd op de laatste openingsdag in week 41.Zie hiervoor het draaiboek Ombouw-diepvries.
Wanneer mag ik beginnen met de Worp?
Je mag op vrijdag week 41 beginnen met de ombouw. Ook is het toegestaan om de ombouw over meerdere avonden te spreiden. Of dit de meest efficiënte aanpak is verschilt per winkel. Er wordt daarom geen centraal advies gegeven.
Het mooiste wat er in de handboeken staat. Hoe tegenstrijdig
Er staat een Excel bestand op Plaza met het aantal benodigde uren?quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:03 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Wij hebben er de hele week iemand voor, hele berekening gemaakt hoeveel uren we nodig hadden.
https://plaza.ah.nl/store(...)P/Komendeweken/week1quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:54 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mja, ik kan die van deze week wel zien
https://plaza.ah.nl/store_rendering_p1/wps/myportal/ahplaza/WAP
edit: en die van afgelopen weken trouwens ook
quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:29 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
Diepvries worp bij AH 1501, die nieuwe in Amersfoort. Houden zich ook niet aan de regeltjes.
Foei 23 kratten gebruiken, dat mag nietquote:Op zondag 13 oktober 2013 14:29 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
Diepvries worp bij AH 1501, die nieuwe in Amersfoort. Houden zich ook niet aan de regeltjes.
Stout!quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:48 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Foei 23 kratten gebruiken, dat mag niet
Welke regeltjes? Volgens mij waren het namelijk richtlijnen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:29 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:35 schreef Fivel het volgende:
[..]
https://plaza.ah.nl/store(...)P/Komendeweken/week1
Nee de regel was dat je geen 23 kratten mocht gebruiken i.v.m. schaarste in de keten en de acties van week 42.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:03 schreef mujentas het volgende:
[..]
Welke regeltjes? Volgens mij waren het namelijk richtlijnen.
Mijn geheugen zegt mij 15 minuten betaalde pauze.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:29 schreef MMGYMCMB het volgende:
Hoelang heb je pauze van 9:00 - 14:00, iemand?
Dacht ik ook inderdaad, maar wist het niet zeker omdat het ook een kwartier kon zijn omdat het 9:00 - 14:00 was en geen 10:00 - 15:00 ofzoiets pietlulligsquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:30 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Mijn geheugen zegt mij 15 minuten betaalde pauze.
Kloptquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:31 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Dacht ik ook inderdaad, maar wist het niet zeker omdat het ook een kwartier kon zijn omdat het 9:00 - 14:00 was en geen 10:00 - 15:00 ofzoiets pietlulligs.
edit: Ben ik nou gek of stond er eerst 30 minuten.
Morgen ter plekke vragen is natuurlijk gewoon sowieso 15 minuten te horen krijgen natuurlijkquote:
Er zitten een aantal wat kromme dingen in het pauze beleid. Dit komt doordat pauze o.b.v. begintijd en eindtijd worden berekend.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:35 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Morgen ter plekke vragen is natuurlijk gewoon sowieso 15 minuten te horen krijgen natuurlijk.
Wat een raar pauzebeleid ook.
En van 14-19 krijg je gewoon 5 uur uitbetaald, maar 15-19 weer maar 3,5 uur, rariteitenkabinetquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:37 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Er zitten een aantal wat kromme dingen in het pauze beleid. Dit komt doordat pauze o.b.v. begintijd en eindtijd worden berekend.
Zo heb je als je werkt van 14 tot 19 een kwartierpauze en van 15 tot 19 een half uur.
Geen hond die zich daar aan houdt natuurlijkquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:29 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Nee de regel was dat je geen 23 kratten mocht gebruiken i.v.m. schaarste in de keten en de acties van week 42.
Jij zegt het ik dacht het toen ik het lasquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:41 schreef mujentas het volgende:
[..]
Geen hond die zich daar aan houdt natuurlijk
8-14 is half uur (6 uur = half uur pauze)quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:36 schreef ikbenschipper het volgende:
Volgens mij
8-14, 15 minuten
9-14, 15 minuten
10-14, 30 minuten
10-15, 30 minuten
11-15, 30 minuten
12-16, 15 minuten
etc
Moeten wij sinds kort ook "doen", minder zwaar etc.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:41 schreef mujentas het volgende:
[..]
Geen hond die zich daar aan houdt natuurlijk
Denk dat het filiaal specifiek is... Hangt ook vanaf wat jullie integraal doen en wat alleen met codeboek... En natuurlijk wat en wanneer wordt afgeprijsd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:05 schreef d4v1d het volgende:
Is er een norm voor afprijzen (35%)? Hoelang mag je doen over 'n meter?
Dat kopje heb ik inderdaad gewoon staan. Het punt is dat op mijn salarisstroken steeds dezelfde hoeveelheid TVT-uren als toeslaguren staat. Binnenkort maar eens met me ASM er over hebben.quote:Dan zou er alsnog een kopje toeslag moeten staan en zijn het je gewerkte uren.
In princip0e gaan toeslaguren altijd eerst betaald worden en daarna worden pas gewerkte uren betaald. Komt dat boven contract gaan de gewerkte uren je TVT in. Misschien dat het te omzijlen is door iets in de week afsluiting te doen maar ik ken die truc dan niet.
is een norm voor maar niet per meter. Wel wat je daar aan mag gebruiken per week.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:05 schreef d4v1d het volgende:
2 keer de helft.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:05 schreef d4v1d het volgende:
Stel:quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:20 schreef exelletor het volgende:
[..]
Denk dat het filiaal specifiek is... Hangt ook vanaf wat jullie integraal doen en wat alleen met codeboek... En natuurlijk wat en wanneer wordt afgeprijsd.
[..]
Dat kopje heb ik inderdaad gewoon staan. Het punt is dat op mijn salarisstroken steeds dezelfde hoeveelheid TVT-uren als toeslaguren staat. Binnenkort maar eens met me ASM er over hebben.
Ah,quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:44 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
is een norm voor maar niet per meter. Wel wat je daar aan mag gebruiken per week.
Wij werken niet echt met een norm, maar vanuit het principe dat het goed moet gebeuren en dat mag best wat tijd kosten. Stel dat je er 30 minuten over doet, terwijl de rest er 60 minuten over doet, maar je vergeet de helft en je moet het de volgende dag allemaal afboeken, dan kost het meer dan dat je er wat langer over doet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:50 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ah,
Ik vraag het wel aan de TL, die heeft vast wel een inschatting.
Gewerkt 75,25quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:50 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Stel:
Je hebt een contract van 36 uur per periode. En je werkt iedere week toch meer dan 12 uur.
Week 1: 15 gewerkte uren + 3 toeslaguren
Week 2: 15 gewerkte uren + 3 toeslaguren
Week 3: 15 gewerkte uren + 3 toeslaguren
Week 4: 15 gewerkte uren + 3 toeslaguren
Dan ziet je loonstrook er als volgt uit.
Gewerkt 24 uur
Toeslaguren 12 uur
TVT-uren 36 uur
Ik vermoed dat ze bij jou in de weekafsluiting alles bij KPTers wat ze boven contract werken wegdrukken. Waarschijnlijk komt dat dan gewoon onder gewerkt. Ik druk zelf nooit weg. Daardoor krijg je bovenstaande.
Jij hebt waarschijnlijk dan nu bij dezelfde uren zou het er zo uit zien? Klopt mijn redenatie?
Gewerkt 48 uur
Toeslaguren 12 uur
TVT-uren 12 uur
Waarschijnlijk geef jouw TL een inschatting over hoe lang het in totaal duurt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:50 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ah,
Ik vraag het wel aan de TL, die heeft vast wel een inschatting.
Mja, ik heb lekker nog 10 minuten na werktijd lopen afprijzen (kwam ik pas achter toen ik mn mobiel uit kluisje haalde en tijd bekeek.)quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:55 schreef einschtein het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geef jouw TL een inschatting over hoe lang het in totaal duurt.
Dit hoor ik wel vaker hier. Is het in de teamleider opleiding niet verplicht om een rekentoets te doen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:56 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Mja, ik heb lekker nog 10 minuten na werktijd lopen afprijzen (kwam ik pas achter toen ik mn mobiel uit kluisje haalde en tijd bekeek.)Vraag me nou af of ik sloom ben of dat de TL niet kan rekenen.
Vulling was tot :30, met vragen van klanten + opruimen enzo was ik om :45 klaar ongeveer. En toen moest ik nog een afprijs rol gaan zoeken en afprijzen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:57 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dit hoor ik wel vaker hier. Is het in de teamleider opleiding niet verplicht om een rekentoets te doen?
Ligt er natuurlijk aan wat je moet afprijzen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:58 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vulling was tot :30, met vragen van klanten + opruimen enzo was ik om :45 klaar ongeveer. En toen moest ik nog een afprijs rol gaan zoeken en afprijzen.
panklaar, stond hierboven al dacht ik.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:00 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan wat je moet afprijzen.
Ja dan klopt mijn redenatie dus.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:55 schreef exelletor het volgende:
[..]
Gewerkt 75,25
Toeslaguren 18,25
TVT-uren 18,25
Contract is 32 uur per periode.
2 meter of 20 meter?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:00 schreef d4v1d het volgende:
[..]
panklaar, stond hierboven al dacht ik.
7.quote:
mag hopen 2 meter als hij dat in 10 minuten gedaan heeft .....quote:
7 meter valt op zich nog wel mee, moet wel te doen zijn in een kwartiertje denk ik. Ligt er natuurlijk maar net een beetje aan hoeveel stickers je moet plakken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:01 schreef d4v1d het volgende:
[..]
7.
20 meter zou wel erg veel zijn niet?Die kwartier na werktijd was misschien overdreven. Ik liep om :20 de deur uit.
Ja, idd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:01 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
mag hopen 2 meter als hij dat in 10 minuten gedaan heeft .....
Ik heb het trouwens niet precies opgemeten, ik ga er van uit dat 'n stuk met 2 deuren één meter isquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:02 schreef mujentas het volgende:
[..]
7 meter valt op zich nog wel mee, moet wel te doen zijn in een kwartiertje denk ik. Ligt er natuurlijk maar net een beetje aan hoeveel stickers je moet plakken.
Maar wat heeft het voor zin om de toeslaguren uit de gewerkte uren te halen en die dus te verdelen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:00 schreef ikbenschipper het volgende:
Ja dan klopt mijn redenatie dus.
Hij trekt vervolgens toeslaguren weer uit de gewerkte uren waarna hij ze dus identiek aan elkaar zet bij toeslag en TVT. Wij laten TVT bij iedereen gewoon staan en dan betaald het systeem bij KPTers het aan het einde van de periode gewoon automatisch uit. Dit kost meer tijd. Dat gaat ten kosten van de tijd die ik op de vloer kan zijn.
Wie wel? Wij hebben het op 1 dag gedaan, op een zondag, en we hebben echt wel meer dan 1 deur per sectie open gehouden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:29 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat wij ongeveer hetzelfde doen qua TD en 5 bancarella's. Uurtje voor zicht, 2 uurtjes voor codeboek, tenzij einde van de maand natuurlijkquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:04 schreef ikbenschipper het volgende:
Ter indicatie voor het afprijzen:
Wij plannen voor codeboeken HB en Vers, en zicht afprijzen vlees,panklaar,sappen, vis, maaltijden 3,5 uur in 's avonds. Dat is voldoende. Zo'n 50 meter versstelling TD, 7 banca's.
Zicht duurt bij ons toch echt korter(althans dat gevoel heb ik), maar wij doen alleen panklaar(excl. aardappelen en maaltijden) en vlees(excl. vis).quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:06 schreef mujentas het volgende:
Denk dat wij ongeveer hetzelfde doen qua TD en 5 bancarella's. Uurtje voor zicht, 2 uurtjes voor codeboek, tenzij einde van de maand natuurlijk
Ja, de één zal het iets sneller doen dan de ander. Ik ben er zelf ook geen uur mee bezig. De meeste tijd gaat in het codeboek zitten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:07 schreef exelletor het volgende:
[..]
Zicht duurt bij ons toch echt korter(althans dat gevoel heb ik), maar wij doen alleen panklaar(excl. aardappelen en maaltijden) en vlees(excl. vis).
Toeslaguren, BD-uren, ziekte-uren, MOETEN altijd zichtbaar zijn op de loonstrook. Al het overige is dan gewerkte uren. Opzich logisch, toch?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:04 schreef exelletor het volgende:
[..]
Maar wat heeft het voor zin om de toeslaguren uit de gewerkte uren te halen en die dus te verdelen?
Af.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:40 schreef mujentas het volgende:
Officieel zitten i.d.d. APR, Maaltijden en Vis in het codeboek. Wij hebben ervoor gekozen deze groepen op zicht te doen. Vooral omdat Vis, Sappen en Maaltijden gewoon slechte codeboekgroepen zijn met de hoeveelheid kortcodig dat erin zitquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:07 schreef exelletor het volgende:
[..]
Zicht duurt bij ons toch echt korter(althans dat gevoel heb ik), maar wij doen alleen panklaar(excl. aardappelen en maaltijden) en vlees(excl. vis).
Vinden jullie codeboek maaltijdgemak ook zo nutteloos, dit kan veel beter op zicht gecontroleerd worden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, de één zal het iets sneller doen dan de ander. Ik ben er zelf ook geen uur mee bezig. De meeste tijd gaat in het codeboek zitten.
Die doen wij ook niet via het codeboek, maar op zicht. De sappen doen wij wel via het codeboek met uitzondering van de verse glazen flessen omdat deze een korte tht hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:12 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Officieel zitten i.d.d. APR, Maaltijden en Vis in het codeboek. Wij hebben ervoor gekozen deze groepen op zicht te doen. Vooral omdat Vis, Sappen en Maaltijden gewoon slechte codeboekgroepen zijn met de hoeveelheid kortcodig dat erin zit
Heb je dan een datum in de toekomst ingevuld in het codeboek?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:12 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Officieel zitten i.d.d. APR, Maaltijden en Vis in het codeboek. Wij hebben ervoor gekozen deze groepen op zicht te doen. Vooral omdat Vis, Sappen en Maaltijden gewoon slechte codeboekgroepen zijn met de hoeveelheid kortcodig dat erin zit
Er komen bij ons 2 planken bij. Waar ben ik nog niet achter. Denk dat ik morgen in de loop van de dag pizza's en aardappelen vast doe (zijn de kleinste). "s avonds dan de grote worpen. Wij hebben het advies genegeerd en houden slechts 2 meter pizza en gewoon 4 maaltijdcomponenten. Vind het sowieso verschraling van assortiment om minder maaltijdcomponten te gaan doen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Af.1 meter maaltijdcomponenten eraf, 1 meter pizza's erbij. Voor de rest is het allemaal gelijk gebleven.
Bij ons ging alles smooth. Ik had vrijdag alles al beetje nagekeken, of er veel veranderde, wat slim was om eerst te doen, wie er allemaal kwamen; wie met wie moest samenwerken; wie de hoogtes e.d. moesten doen, kijken waar planken weggingen, waar planken bij gingen en had iemand geregeld die even de prijsstickers op assortimentsgroep ging sorteren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:10 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik ga me er morgen wel eens druk om maken, mijn vakantie is weer voorbij
Nee. alle groepen staan er inmiddels wel volledig in waarschijnlijk. Maar tis niet anders je kan ze niet uit zetten helaas.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:14 schreef Halldor het volgende:
[..]
Heb je dan een datum in de toekomst ingevuld in het codeboek?
Ik hoop dat ze een beetje voorbereiding hebben getroffen bij ons.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:14 schreef einschtein het volgende:
[..]
Bij ons ging alles smooth. Ik had vrijdag alles al beetje nagekeken, of er veel veranderde, wat slim was om eerst te doen, wie er allemaal kwamen; wie met wie moest samenwerken; wie de hoogtes e.d. moesten doen, kijken waar planken weggingen, waar planken bij gingen en had iemand geregeld die even de prijsstickers op assortimentsgroep ging sorteren.
Die prijsstickers waren een puinhoop. Ze kwamen én niet allemaal als een WORP-sticker binnen en ze lagen al helemaal niet op volgorde bij binnenkomst.
Bij ons ging er bij pizza's 1 plank bij, komt puur doordat er op ene meter altijd maaltijdcomponenten zag en bij snacks kwam er eentje bij. De pizza-WORP is zo klaar. Aardappelen, verschuift her en der wat, maar that's it.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:14 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Er komen bij ons 2 planken bij. Waar ben ik nog niet achter. Denk dat ik morgen in de loop van de dag pizza's en aardappelen vast doe (zijn de kleinste). "s avonds dan de grote worpen. Wij hebben het advies genegeerd en houden slechts 2 meter pizza en gewoon 4 maaltijdcomponenten. Vind het sowieso verschraling van assortiment om minder maaltijdcomponten te gaan doen.
Dat wordt spannend, dan inderdaad. Ik kreeg vrijdag naderhand de sleutel in mijn handen gedouwd. "Ja, niemand kan van ons. Dus jij kan wel beetje de jongens sturen en de deur open/dicht doen, toch?"quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:15 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze een beetje voorbereiding hebben getroffen bij ons.
Ik zag in ieder geval dat ik morgen de worpen mag doen en ook nog even tegelijkertijd de vulploeg mag leiden. Kijken hoe dat uit gaat pakken
Bij ons denk ik in snacks dan ook. (logisch de planken hingen ver van elkaar)quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:16 schreef einschtein het volgende:
[..]
Bij ons ging er bij pizza's 1 plank bij, komt puur doordat er op ene meter altijd maaltijdcomponenten zag en bij snacks kwam er eentje bij. De pizza-WORP is zo klaar. Aardappelen, verschuift her en der wat, maar that's it.
Wij zetten wel de datum in de toekomst, anders loop je te kloten met de handterminalclusters en dat werkt weer niet fijn met tellen/vcrquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:15 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Nee. alle groepen staan er inmiddels wel volledig in waarschijnlijk. Maar tis niet anders je kan ze niet uit zetten helaas.
Sorry, maar dan neem je als MT ( SM,ASM en TL's) dus niet je verantwoording voor zo'n grote ombouw.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:17 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat wordt spannend, dan inderdaad. Ik kreeg vrijdag naderhand de sleutel in mijn handen gedouwd. "Ja, niemand kan van ons. Dus jij kan wel beetje de jongens sturen en de deur open/dicht doen, toch?"
Ze zitten bij ons allemaal achteraan in het codeboekquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:18 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wij zetten wel de datum in de toekomst, anders loop je te kloten met de handterminalclusters en dat werkt weer niet fijn met tellen/vcr
De stortbakken van kip-sate e.d. verwijderen ook, alleen stortbakken voor bapao's bleven bij ons.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:17 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Bij ons denk ik in snacks dan ook. (logisch de planken hingen ver van elkaar)
en de tweede gok ik in maaltijdcomponenten maar het kan ook ijs zijn.
Gedeeltelijk met je eens. (A)SM's zijn er sowieso nooit echt mee bezig, onze vorige ASM/SM msischien, maar de huidige zie ik daar niet mee bezig zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:18 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Sorry, maar dan neem je als MT ( SM,ASM en TL's) dus niet je verantwoording voor zo'n grote ombouw.
Ze hebben geen van allen geholpen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:24 schreef einschtein het volgende:
[..]
De stortbakken van kip-sate e.d. verwijderen ook, alleen stortbakken voor bapao's bleven bij ons.
[..]
Gedeeltelijk met je eens. (A)SM's zijn er sowieso nooit echt mee bezig, onze vorige ASM/SM msischien, maar de huidige zie ik daar niet mee bezig zijn.
En ja, de TL's, njah, is niet anders. Aan de andere kant zie ik het ook wel weer als compliment.
Nope, heb zelf ook het voortouw genomen. Dan weet ik dat het in ieder geval goed gebeurd, van 1 TL wist ik namelijk dat ie er sowieso niet was (juist diegene die wel goed is met WORP'en), een ander doet niet met WORP'en en de laatste.. Njah, daar heb ik met WORP'en niet veel vertrouwen in.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ze hebben geen van allen geholpen?
Bij dergelijk ombouwen dien je te weten waar het over gaat als (A)SM. Daarnaast moet er gewoon minimaal één TL of (A)SM zijn.quote:[b]Op zondag 13 oktober 2013 20:24 schreef einschtein het volgende:[/b
[..]
Gedeeltelijk met je eens. (A)SM's zijn er sowieso nooit echt mee bezig, onze vorige ASM/SM msischien, maar de huidige zie ik daar niet mee bezig zijn.
En ja, de TL's, njah, is niet anders.
Tuurlijk helemaal mee eens.quote:Aan de andere kant zie ik het ook wel weer als compliment.
Dat vind ik niet helemaal in de haak. Als leidinggevende moet je het voortouw nemen en aansturen om te zorgen dat alles goed gaat, en niet zeggen van zoek het maar uit met je zooitje.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nope, heb zelf ook het voortouw genomen. Dan weet ik dat het in ieder geval goed gebeurd, van 1 TL wist ik namelijk dat ie er sowieso niet was (juist diegene die wel goed is met WORP'en), een ander doet niet met WORP'en en de laatste.. Njah, daar heb ik met WORP'en niet veel vertrouwen in.Als ik het zelf doe, weet ik in ieder geval dat het goed gaat.
Bij ons pastten de stortbakken bij bapoa niet. Konden de plank niet ophangen, was te laag. Plank maar plat neergelegd..quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:24 schreef einschtein het volgende:
[..]
De stortbakken van kip-sate e.d. verwijderen ook, alleen stortbakken voor bapao's bleven bij ons.
[..]
En ja, de TL's, njah, is niet anders. Aan de andere kant zie ik het ook wel weer als compliment.
Die weten ook vast wel waar het over gaat, aanwezig waren ze in ieder geval niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:30 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Bij dergelijk ombouwen dien je te weten waar het over gaat als (A)SM. Daarnaast moet er gewoon minimaal één TL of (A)SM zijn.
[..]
Tuurlijk helemaal mee eens.
Zo hebben ze het ook niet gezegd, ik kan me alleen niet herinneren dat ze er wel mee bezig zijn geweest. Ik zag in ieder geval ook aan niets dat ze er mee bezig waren, behalve het inplannen van de medewerkers die zouden helpen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:30 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal in de haak. Als leidinggevende moet je het voortouw nemen en aansturen om te zorgen dat alles goed gaat, en niet zeggen van zoek het maar uit met je zooitje.
Dat is ook mijn punt. Het bevestigd voor mij weer dat we als organisatie nog een hoop te doen hebben. En de verantwoordelijkheid nog steeds niet genomen word in sommige winkels door degene die daar goed voor betaald worden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:30 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal in de haak. Als leidinggevende moet je het voortouw nemen en aansturen om te zorgen dat alles goed gaat, en niet zeggen van zoek het maar uit met je zooitje.
Te laag? Was er dan niet ergens iets mis gegaan bij de andere planken/hoogtes?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:31 schreef Fivel het volgende:
[..]
Bij ons pastten de stortbakken bij bapoa niet. Konden de plank niet ophangen, was te laag. Plank maar plat neergelegd..
http://www.dumpert.nl/med(...)eu_open_brussel.htmlquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:34 schreef mujentas het volgende:
Hoe meer je betaald krijgt, hoe minder je doet is het toch hier in Nederland?
Heb het paar keer gecontroleerd, de overige planken waren wel goed.. Vond ook vreemd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Te laag? Was er dan niet ergens iets mis gegaan bij de andere planken/hoogtes?
Weird. Misschien de verkeerde hangers gebruikt, met andere hoogtes/graden. Of njah, zolang het maar goed is opgelost.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:39 schreef Fivel het volgende:
[..]
Heb het paar keer gecontroleerd, de overige planken waren wel goed.. Vond ook vreemd.
Zakkenvullers allemaalquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:37 schreef d4v1d het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)eu_open_brussel.html
Bij ons kunnen het ook niet veel mensen. Voordat iemand precies weet hoe WAP werkt, ben je half jaar verder. Vooral omdat elke week weer andere mutaties zijn, ander inventaris, etc. Het iemand leren kost veel tijd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:48 schreef Hallyu het volgende:
Over WORPen gesproken. Kreeg laatst een whatsapp of ik een paar weken terug WAP wilde doen toentertijd, omdat ik naast het meisje dat het standaard doet ik een van de weinige ben die het nog meer kan (ook nog een gast van de AGF volgensmij). Vond het best grappig. Afhankelijk van twee meisjes voor de WAP.
Dat zal bij ieder filiaal zijn. Maar het blijft inderdaad apart.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:48 schreef Hallyu het volgende:
Over WORPen gesproken. Kreeg laatst een whatsapp of ik een paar weken terug WAP wilde doen toentertijd, omdat ik naast het meisje dat het standaard doet ik een van de weinige ben die het nog meer kan (ook nog een gast van de AGF volgensmij). Vond het best grappig. Afhankelijk van twee meisjes voor de WAP.
Wat voor team hebben jullie rondlopen? Ik hoor je heel vaak zeggen dat je één van de weinigen bent die het allemaal kan. Misschien wat mensen opleiden?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:48 schreef Hallyu het volgende:
Tja, ik weet het ook niet. Dat ene meisje doet standaard de WAP, maar toen ze er een paar maanden uitlag heb ik het toen overgenomen waardoor ik het ook kan. Ik heb twee jaar lang in mijn eentje de prijswijzigingen gedaan (wat nu paar weekjes geleden door iemand anders is overgenomen). En promo kaartjes hangen is ook een beetje op mij geschoven samen met een andere jongen omdat ik dus de winkel uit mijn hoofd ken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wat voor team hebben jullie rondlopen? Ik hoor je heel vaak zeggen dat je één van de weinigen bent die het allemaal kan. Misschien wat mensen opleiden?
Wij doen sinds de zomer de maaltijden en aardappelen ook op zicht, het gaat nu zowel sneller als beter qua codes.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:12 schreef ikbenschipper het volgende:
De medewerkers moeten ook afwisselende taken krijgen zodat ze ervaring op kunnen doen, zeker omdat die ervaring van een jaar geleden is vertrokken. Het maakt je ook wat meer flexibel. Misschien iets om voor te stellen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:54 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Tja, ik weet het ook niet. Dat ene meisje doet standaard de WAP, maar toen ze er een paar maanden uitlag heb ik het toen overgenomen waardoor ik het ook kan. Ik heb twee jaar lang in mijn eentje de prijswijzigingen gedaan (wat nu paar weekjes geleden door iemand anders is overgenomen). En promo kaartjes hangen is ook een beetje op mij geschoven samen met een andere jongen omdat ik dus de winkel uit mijn hoofd ken.
We hebben zat jongens rondlopen in de vulploeg verder die allemaal vulploegleider etcetera gemaakt worden, maar het enige wat die ooit doen naast the obvious zijn lossen en splitsen en actiekoppen maken e.d.
Codeboek wordt vaak gelopen door het meisje van de WAP of een vaste kracht.
Scheelt dat iet meer dan een jaar geleden heel veel ervaring eruit is gegaan en vervangen is door allemaal jonkies.
Heb het ook wel eens ter sprake gebracht. Waren ze mee eens en ze proberen het nu idd wat meer te verdelen. Maar we zijn er nog niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
De medewerkers moeten ook afwisselende taken krijgen zodat ze ervaring op kunnen doen, zeker omdat die ervaring van een jaar geleden is vertrokken. Het maakt je ook wat meer flexibel. Misschien iets om voor te stellen.
Het 'fijne' van die koeling is dat het ding elf (Uit mijn hoofd) meter lang is, maar de maximale ruimte qua worpen die we in kunnen vullen maar acht of negen meter is.. Dus hebben we daar maar twee meter met vegetarisch bij het vlees weggehaald en ook de grab & go en het gekoelde afbakbrood liggen in die koeling, gewoon om de boel op te vullen.quote:
En eilanden?quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:14 schreef Schuimpjes het volgende:
Bij ons gaan ze morgenochtend 12 kasten ombouwen met 3 man. Ben benieuwd naar het resultaat. Wij krijgen 1 meter pizza extra en 1 meter snacks minder.
Wij hebben ook geen eilanden hoor, alleen 12 kasten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:15 schreef exelletor het volgende:
[..]
Kennen ze vast niet in van die kleine DNAH winkels. Baarn-II rules.
Luxe.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Het 'fijne' van die koeling is dat het ding elf (Uit mijn hoofd) meter lang is, maar de maximale ruimte qua worpen die we in kunnen vullen maar acht of negen meter is.. Dus hebben we daar maar twee meter met vegetarisch bij het vlees weggehaald en ook de grab & go en het gekoelde afbakbrood liggen in die koeling, gewoon om de boel op te vullen.
Oh, dat wist ik nie'.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:15 schreef exelletor het volgende:
[..]
Kennen ze vast niet in van die kleine DNAH winkels. Baarn-II rules.
Geen idee of die nog bij de DNAH-2.0 formule horen maar anders hebben we er geeneens ruimte voorquote:
Op zich wel, maar het blijft apart dat ze bij de ombouw van een winkel stellingen en koelingen neerzetten die langer zijn dan de maximale worp voor die groep..quote:
Wat ik vooral bij DNAH zie, is dat alles veel compacter erin moet. Denk bijvoorbeeld aan tweetraps AGF, tweetraps deli, geen lage koelingen(bij ons aardappelen/salades), geen lagere hb stellingen, minder brede paden, geen dv en wijneilanden... Zeker bij kleine winkels zie je meer assortiment terugkomen, wat uiteraard logisch is, maar al het overbodige luxe wordt eruit gelaten...quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:17 schreef einschtein het volgende:
Oh, dat wist ik nie'.Wij hebben ze wel, ook Baarn-II.
Je hebt ook winkels met bijvoorbeeld dit:quote:Ook bijvoorbeeld de koffie en dierenvoeding waren een meter langer dan mogelijk was. Dat hebben we ondertussen zelf wel verbouwd en er een paar aktiekoppen bijgemaakt, maar met een koeling lukt dat niet. Wel fijn dat we nu meer ruimte in het vlees hebben door het vega te verplaatsen, dat scheelt echt een hoop op drukke dagen.
Wat doen die eieren in de koeling? Beetje zonde van de ruimtequote:Op zondag 13 oktober 2013 21:25 schreef exelletor het volgende:
[..]
Wat ik vooral bij DNAH zie, is dat alles veel compacter erin moet. Denk bijvoorbeeld aan tweetraps AGF, tweetraps deli, geen lage koelingen(bij ons aardappelen/salades), geen lagere hb stellingen, minder brede paden, geen dv en wijneilanden... Zeker bij kleine winkels zie je meer assortiment terugkomen, wat uiteraard logisch is, maar al het overbodige luxe wordt eruit gelaten...
[..]
Je hebt ook winkels met bijvoorbeeld dit:
[ afbeelding ]
Wij hadden wel lage-koelingen voor aardappelen van koel-vers afdeling. Maar dat is toendertijd (na verdwijnen van kies&kook vanuit de hoge koelingen naar lage koelingen gegaan, en na een tijdje weer terug zodat gebak in de lage koeling kon. Daardoor hebben we er ook een extra meter kaas bij gekregen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:25 schreef exelletor het volgende:
[..]
Wat ik vooral bij DNAH zie, is dat alles veel compacter erin moet. Denk bijvoorbeeld aan tweetraps AGF, tweetraps deli, geen lage koelingen(bij ons aardappelen/salades), geen lagere hb stellingen, minder brede paden, geen dv en wijneilanden... Zeker bij kleine winkels zie je meer assortiment terugkomen, wat uiteraard logisch is, maar al het overbodige luxe wordt eruit gelaten...
[..]
Je hebt ook winkels met bijvoorbeeld dit:
[ afbeelding ]
Wij hebben nooit Kies&Kook in de winkel gehad, zijn denk ik te klein voor. Overigens is twee jaar terug bij ons ook een meter kaas bijgekomen(als ik me niet vergis ten minste) - toen ging gebak naar een bancarella, gingen de salades naar de lage koeling en werden koelverse sappen en kaas omgewisseld waarna kaas dat stuk van de salades erook bij kreeg.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:30 schreef einschtein het volgende:
Wij hadden wel lage-koelingen voor aardappelen van koel-vers afdeling. Maar dat is toendertijd (na verdwijnen van kies&kook vanuit de hoge koelingen naar lage koelingen gegaan, en na een tijdje weer terug zodat gebak in de lage koeling kon. Daardoor hebben we er ook een extra meter kaas bij gekregen.
Ja eiland zitten nog in DNAHquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:17 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Geen idee of die nog bij de DNAH-2.0 formule horen maar anders hebben we er geeneens ruimte voor
Ja, bij ons ook zo'n 2 jaar geleden. Wij hadden gebak toendertijd nog gewoon in een hoge koeling, naast kaas, maar wel gewoon 1 meter. Nu is het 2 meter, lage koeling. Veel beter dan de hoge koeling, staat ook op een betere plaats.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:35 schreef exelletor het volgende:
[..]
Wij hebben nooit Kies&Kook in de winkel gehad, zijn denk ik te klein voor. Overigens is twee jaar terug bij ons ook een meter kaas bijgekomen(als ik me niet vergis ten minste) - toen ging gebak naar een bancarella, gingen de salades naar de lage koeling en werden koelverse sappen en kaas omgewisseld waarna kaas dat stuk van de salades erook bij kreeg.
Met een vol mandje de winkel uit?quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:22 schreef einschtein het volgende:
Afgelopen donderdag nog een 'klant' die met volgeladen mandje en al de winkel wilde uitlopen. Oplettende servicebalie medewerker zag het, is hem achterna gegaan buiten (!) de winkel, alleen (!_2), en heeft het mandje uit zijn handen getrokken.
Achteraf zat de schrik erbij haar goed in. Eerst maar even gerust gesteld om vervolgens te zeggen dat ze dat niet weer maar doen.
Nee, en hij duwde ook gewoon een andere klant + winkelwagen opzij. Bij de 'snel'kassa.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:54 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Met een vol mandje de winkel uit?Geeneens moeite doen om het te verbergen
Daar ga ik volgende week heenquote:Op maandag 14 oktober 2013 00:04 schreef bigbass het volgende:
Vandaag bij de Walibi fright nights een parodie op de hamsterweken reclame in de hoofdshow.
Zal als ik thuis ben kijken of hij al ergens online staat. Flauw, maar goed nagemaakt.
Psychoshock en the villa, beiden niet voor de eerste keer. The villa is echt een must, ook deze keer weer heel vet en eng, psychoshock is ook vet, maar haalt het niet bij the villa.quote:Op maandag 14 oktober 2013 00:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
Daar ga ik volgende week heen![]()
Ben je nog Haunted Houses in geweest? Zo ja, welke en hoe waren ze?
The Villa was er vorig jaar toch ook? Werden de heren toen niet gescheiden van de dames in dat huis? Of ik ben in de war.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:24 schreef bigbass het volgende:
[..]
Psychoshock en the villa, beiden niet voor de eerste keer. The villa is echt een must, ook deze keer weer heel vet en eng, psychoshock is ook vet, maar haalt het niet bij the villa.
Ik ben ook vandaag geweest! Geniaal die reclame parodiesquote:Op maandag 14 oktober 2013 00:04 schreef bigbass het volgende:
Vandaag bij de Walibi fright nights een parodie op de hamsterweken reclame in de hoofdshow.
Zal als ik thuis ben kijken of hij al ergens online staat. Flauw, maar goed nagemaakt.
Dit is volgens mij het 4e jaar voor the villa ja. We werden niet gescheiden, maar werden wel heel netjes per 2 naar binnen gelaten. Heb een vriendin die voor me liep letterlijk in pure terror een kamer terug zien rennen naar waar ik stond omdat ze zo schrok van een acteur verkleed als Chucky.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:49 schreef einschtein het volgende:
[..]
The Villa was er vorig jaar toch ook? Werden de heren toen niet gescheiden van de dames in dat huis? Of ik ben in de war.
Iemand hier was ook vorig jaar, of het jaar daarvoor heen geweest.. Bedrijfsuitje dacht ik
Nee jongen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:09 schreef Jongentje. het volgende:
Zit de een keer per 3 maanden bonus er bij deze maand?
Volgende periode. Het is altijd periode 1, 4, 7 en 11.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:09 schreef Jongentje. het volgende:
Jongetje, kijk op je loonstrook en je weet direct het antwoord.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:09 schreef Jongentje. het volgende:
Op internet stond dat het deze maand was dus vandaar de vraag.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Jongetje, kijk op je loonstrook en je weet direct het antwoord.
Link!quote:In 2013 worden de betalingen voor de personeelskorting (als het niet gelijk met de salarisbetaling heeft plaatsgevonden) uiterlijk op de derde maandag van het betreffende kwartaal bijgeschreven op de bankrekening. In beginsel kan er van uit worden gegaan dat de betaaldata in 2013 zijn:
op 7 januari over het vierde kwartaal van het vorige kalenderjaar.
op 1 april over het eerste kwartaal van het lopende kalenderjaar.
op 22 juli over het tweede kwartaal van het lopende kalenderjaar.
op 14 oktober over het derde kwartaal van het lopende kalenderjaar.
op 6 januari over het vierde kwartaal van het vorige kalenderjaar.
Lijkt me wel ja.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:19 schreef promisionxexposed het volgende:
Deze week is mijn laatste werkweek bij AH,
Ik heb dus dan nog 2 weken salaris tegoed, krijg je dat dan gewoon de volgende salarisuitbetaling?
AH Plaza app zei ook dat vandaag MVP werd uitbetaald...quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:30 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dus een willekeurige website weet het beter dan AH?
AH Plaza app is niet van Albert Heijn zelf.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:06 schreef wihehin het volgende:
[..]
AH Plaza app zei ook dat vandaag MVP werd uitbetaald...
Dat is waar, naja, nog een maandje wachten dan...quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
AH Plaza app is niet van Albert Heijn zelf.
Jij ziet de energyblikjes en frikandellenbroodjes al?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Jij ziet de energyblikjes en frikandellenbroodjes al?Ohja, die frikandelbroodjes zijn ook nog in de bonusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yeahhquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ohja, die frikandelbroodjes zijn ook nog in de bonus
Nice! Dat is lekker cashen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:33 schreef bigbass het volgende:
Yay, net gebeld om de komende 2 of 3 weken zondag 10-19 bij te werken in een ander filiaal. Keihard centjes verdienen!
Nf2 kop moest nog een weekje blijven staan, maar sommige dingen stonden alweer vrolijk op de nf out lijst.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Questionmarks het volgende:
Had zaterdag actieplan voor wk 42 gemaakt, heb ik bij de bancarella's de oude schetsen van wk 41 gebruikt, beetje dom ja...
Pfft, wat een onbeschoft mens zeg!quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:35 schreef einschtein het volgende:
Vanochtend akkefietje met een klant, ik niet, maar de klant het een akkefietje met iedereen. Ze was bij de kassa met een product, die op ¤1 stond. Blijkt dat de kassasystem een reset nodig hadden, as usual, om het te laten doorvoeren. Kon de cassiere niet doen, dus die verweer mevrouw netjes door naar de servicebalie. Die vrouw valt vervolgens uit tegen de cassiere, omdat ze zo ontzettend onbeschoft is tegen haar. Nou, cassiere in tranen. Arm kind, werkt er net 4 week ofzo.
Mevrouw naar de servicebalie, daar ook weer stennis trappen. ASM wordt met spoed opgeroepen, SM erachter aan, TL erachter aan, ik erachter aan. Mevrouw loopt vervolgens onbeschoft tegen iedereen te doen, loopt zo goed als iedereen uit te schelden/te kleineren. Wil iedereen hun namen, zodat ze een klacht kan indienen. Ze zegt tegen de ASM: "Ja, waarom bemoei jij je eigenlijk mee? Je bent maar een gewone vakkenvuller, ga iets normaalsleren ofzo." Wat doet de (A)SM? Bang zijn voor madame, ja en amen zeggen, vervolgens niets doen en that's it.
Nou, sorry hoor, maar zo zou ik niet tegen mij en mijn medewerkers laten praten(/schreeuwen). Op dat moment mistte ik de vorige SM toch eigenlijk wel, die had haar allang de winkel uit getrapt met een winkelverbod op zak.
Het resultaat was dat er 2 mensen in tranen waren, één TLVA en één cassiere. Met de cassiere had ik het het meeste te doen, de TLVA die mengde haarzelf er een beetje tussen en maakte het in principe alleen maar erger. Waardoor die vrouw dus het ook persoonlijk op haar mikte.
Ik vind het ook enorm tegenvallen dat ze haar de winkel niet uit hebben gezet. Echt slecht, je laat toch niet zo tegen je medewerkers én klanten praten?quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:42 schreef donald500 het volgende:
[..]
Pfft, wat een onbeschoft mens zeg!
Maar goed, mijn (a)sm had haar ook allang de winkel uit gegooid.
Alsof de cassiere er iets aan kan doen, mijn god, sommige mensen hebben echt geen fatsoen.
Dan kleed je je als (a)sm ook wel fout als een vrouw die indruk heeftquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:35 schreef einschtein het volgende:
Vanochtend akkefietje met een klant, ik niet, maar de klant het een akkefietje met iedereen. Ze was bij de kassa met een product, die op ¤1 stond. Blijkt dat de kassasystem een reset nodig hadden, as usual, om het te laten doorvoeren. Kon de cassiere niet doen, dus die verweer mevrouw netjes door naar de servicebalie. Die vrouw valt vervolgens uit tegen de cassiere, omdat ze zo ontzettend onbeschoft is tegen haar. Nou, cassiere in tranen. Arm kind, werkt er net 4 week ofzo.
Mevrouw naar de servicebalie, daar ook weer stennis trappen. ASM wordt met spoed opgeroepen, SM erachter aan, TL erachter aan, ik erachter aan. Mevrouw loopt vervolgens onbeschoft tegen iedereen te doen, loopt zo goed als iedereen uit te schelden/te kleineren. Wil iedereen hun namen, zodat ze een klacht kan indienen. Ze zegt tegen de ASM: "Ja, waarom bemoei jij je eigenlijk mee? Je bent maar een gewone vakkenvuller, ga iets normaalsleren ofzo." Wat doet de (A)SM? Bang zijn voor madame, ja en amen zeggen, vervolgens niets doen en that's it.
Nou, sorry hoor, maar zo zou ik niet tegen mij en mijn medewerkers laten praten(/schreeuwen). Op dat moment mistte ik de vorige SM toch eigenlijk wel, die had haar allang de winkel uit getrapt met een winkelverbod op zak.
Het resultaat was dat er 2 mensen in tranen waren, één TLVA en één cassiere. Met de cassiere had ik het het meeste te doen, de TLVA die mengde haarzelf er een beetje tussen en maakte het in principe alleen maar erger. Waardoor die vrouw dus het ook persoonlijk op haar mikte.
Nee, hij kleed zich niet als een vakkenvuller. Ook niet echt als een ASM, maar dat terzijde.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dan kleed je je als (a)sm ook wel fout als een vrouw die indruk heeft
Verder moet je je niet zoveel aantrekken van wat een klant van jouw vind of over je zegt. Aan de andere kant snap ik wel dat als je er net 4 weken werkt dit even een shock is.
Hoeveel uur heb je er over gedaan? En hoeveel meter?quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:39 schreef mujentas het volgende:
Nou, vandaag de diepvries ombouw gedaan vanaf 15.00 uur. Afgezien van de groenteman was ik de enige die in de winkel was, dus een heleboel klanten kwamen iets vragen, waardoor ik ook regelmatig tussen de binnengekomen houdbaarlevering producten moest zoeken. Dat schoot dus niet echt op. Als je vaak gestoord wordt, dan ga je wat foutjes maken. Zo ik ook dus, ik was net klaar met een kast, toen ik er achter kwam dat ik alles in de verkeerde kast had gezet, waardoor ik alles een kast moest opschuiven, op dat moment begon ik toch wel behoorlijk te vloeken. Maar goed, alle 12 de kasten zijn af en ik heb de hele diepvriescel opgeruimd en nagevuld dus dat is ook weer netjes.
Maar wat een droevige planning was dat zeg, pure armoede. In je eentje de diepvriesombouw moeten doen, wat is deze
In principe van 15.00 tot 20.00, maar ik moest ook nog even eten, dus ik denk zo'n 4.5 uur. 8 kasten, de andere 4 kasten had een collega gedaan van 06.00 tot 15.00, dus ik nam het zeg maar over van hem.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:53 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hoeveel uur heb je er over gedaan? En hoeveel meter?
Ah, oke, niet verkeerd.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:58 schreef mujentas het volgende:
[..]
In principe van 15.00 tot 20.00, maar ik moest ook nog even eten, dus ik denk zo'n 4.5 uur. 8 kasten, de andere 4 kasten had een collega gedaan van 06.00 tot 15.00, dus ik nam het zeg maar over van hem.
Beter was ik vanmorgen tegelijk met mijn collega ingepland zodat we de hele dag met z'n tweeën stonden, dat had echt een stuk prettiger gewerkt. Nu sta je in je eentje en wordt je ook nog eens continu gestoord. Volgens mij was het nationale bladerdeeg dag o.i.d. want ik bleef maar bladerdeeg uit de cel halenquote:
Ja, dat was inderdaad handiger geweest. Had je mooi alles samen kunne doen, ieders een kast en daarna de schapstickers.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Beter was ik vanmorgen tegelijk met mijn collega ingepland zodat we de hele dag met z'n tweeën stonden, dat had echt een stukken prettiger gewerkt. Nu sta je in je eentje en wordt je ook nog eens continu gestoord. Volgens mij was het nationale bladerdeeg dag o.i.d. want ik bleef maar bladerdeeg uit de cel halen
Zelf frikandelbroodjes maken.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Beter was ik vanmorgen tegelijk met mijn collega ingepland zodat we de hele dag met z'n tweeën stonden, dat had echt een stuk prettiger gewerkt. Nu sta je in je eentje en wordt je ook nog eens continu gestoord. Volgens mij was het nationale bladerdeeg dag o.i.d. want ik bleef maar bladerdeeg uit de cel halen
Nee, de stickers van de nieuwe producten zaten er niet tussen, maar apart.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, dat was inderdaad handiger geweest. Had je mooi alles samen kunne doen, ieders een kast en daarna de schapstickers.
Klopten de schapstickers bij jou, trouwens? Qua volgorde e.d.?
Wij hadden dus gedeeltelijke WORP-stickers en een paar die met de regulier stickers als een N-sticker meekwamen. En niets lag op volgorde.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:04 schreef mujentas het volgende:
[..]
Nee, de stickers van de nieuwe producten zaten er niet tussen, maar apart.
Misschien dat de centrale worp niet is aangevinkt in DASA?quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:05 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wij hadden dus gedeeltelijke WORP-stickers en een paar die met de regulier stickers als een N-sticker meekwamen. En niets lag op volgorde.
Kan, maar dan zouden ze toch wel allemaal op 1 papier, of in ieder geval per ass. gr. moeten binnen gekomen? Nu had je, bijvoorbeeld, 7 stickers pizza, 3 maaltijdcomponenten en 6 ijs en ga zo maar door.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:07 schreef mujentas het volgende:
[..]
Misschien dat de centrale worp niet is aangevinkt in DASA?
Maar verder lagen ze bij ons wel op volgorde in ieder geval.
Misschien als ze allemaal niet zijn aangevinkt dat de producten van WAG 17 random gesorteerd worden? Ik weet het ook niet, je zou het eens kunnen checken. Je hebt het over de W stickers toch?quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Kan, maar dan zouden ze toch wel allemaal op 1 papier, of in ieder geval per ass. gr. moeten binnen gekomen? Nu had je, bijvoorbeeld, 7 stickers pizza, 3 maaltijdcomponenten en 6 ijs en ga zo maar door.
Ja, klopt, W-stickers. Zal daar eens naar kijken, naar het belangrijke vinkje.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:13 schreef mujentas het volgende:
[..]
Misschien als ze allemaal niet zijn aangevinkt dat de producten van WAG 17 random gesorteerd worden? Ik weet het ook niet, je zou het eens kunnen checken. Je hebt het over de W stickers toch?
Wat heeft hij dan aan........... Ik loop ook wel een in overhemd + spijkerbroek (zoals vandaag waar ook ik bezig was met de DV-worp).quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:46 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, hij kleed zich niet als een vakkenvuller. Ook niet echt als een ASM, maar dat terzijde.
Nou ja, in sommige winkels herken je de (A)SM wel aan de kleding. Het is niet dat je met overhemd en spijkerbroek er direct als een vakkenvuller uit ziet, eigenlijk is er niet eens kleding wat een vakkenvuller beschrijft.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:27 schreef ikbenschipper het volgende:
De volgorde was bij de diepvriesworp redelijk. Maar heb ze wel beter gezien. Dat de N-tjes nu appart komen is super irritant
[..]
Wat heeft hij dan aan........... Ik loop ook wel een in overhemd + spijkerbroek (zoals vandaag waar ook ik bezig was met de DV-worp).
Niet dat mensen me dan opeens als vakkenvuller zien....
Waarom naar de vuilnis? Wij zetten alles op een euro'tje en dan is het wachten tot het op is.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:43 schreef exelletor het volgende:
Ons pizza assortiment is met twee meter gegroeid. Lekkere verschraling van assortiment, maar ook lekker weinig restanten.
Wel zonde van al die 999 producten die naar de vuilnis gaan.
Vuilnisquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:43 schreef exelletor het volgende:
Ons pizza assortiment is met twee meter gegroeid. Lekkere verschraling van assortiment, maar ook lekker weinig restanten.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:39 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nou ja, in sommige winkels herken je de (A)SM wel aan de kleding. Het is niet dat je met overhemd en spijkerbroek er direct als een vakkenvuller uit ziet, eigenlijk is er niet eens kleding wat een vakkenvuller beschrijft.
Vanwege de assortimentsverschraling hebben wij dus het advies om een deur minder maaltijdcomponenten te gaan doen afgewezen en hebben we nog steeds maar 2 deuren pizzaquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:43 schreef exelletor het volgende:
Een kast is geen meter hoorquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:55 schreef einschtein het volgende:
Wij hebben nu 4 meter maaltijd en 4 meter pizza.Vind het wel best, pizza's verkopen beter dan de componenten en er waren ook veel producten wat eigenlijk niet heel goed verkocht.
toch is het niet zo ga maar metenquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
Waarom noemt iedereen het bij ons wel zo?
87 centimeterquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
Waarom noemt iedereen het bij ons wel zo?
Ja, oke, als je het zo bekijkt..quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:01 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
toch is het niet zo ga maar meten
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:45 schreef einschtein het volgende:
[..]
Waarom naar de vuilnis? Wij zetten alles op een euro'tje en dan is het wachten tot het op is.
Wij hebben al een paar jaar maar een actie banca voor de diepvries, dus echt ruimte om het te presenteren hebben we niet. Opslaan in de dv-cel is niet bepaald handig en blijkbaar was het ah beleid dat het allemaal de container in ging.quote:
Ons filiaal kiest de laatste tijd voor de makkelijkere oplossingen. Zo zijn we bijvoorbeeld van negen naar zes impuls tafels gegaan, omdat we anders de drie extra tafels moeten invullen en bijhouden. Ook wordt er bij ons niks extra op de grond gepresenteerd, zodat de aanwezige koppen en vakken voller lijken en de winkel ruimer. Het heeft zeker zijn nadelen, maar ook een paar voordelen. In het geval van pizza's hoeven er geen hele colli's meteen op de restanten stapel, dus dat scheelt ook weer.quote:Vanwege de assortimentsverschraling hebben wij dus het advies om een deur minder maaltijdcomponenten te gaan doen afgewezen en hebben we nog steeds maar 2 deuren pizza
http://www.nu.nl/economie(...)markten-geklapt.htmlquote:'Cao-overleg supermarkten geklapt'
De cao-onderhandelingen met de supermarkten zijn geklapt.
Dat meldt onderhandelaar Fede Monsma van CNV Dienstenbond maandag.
De voornaamste struikelblokken lagen op het gebied van lonen en werkgelegenheid. De vakbond, die de onderhandelingen samen met FNV voerde, beraadt zich op het vervolg.
''De rekening van de prijzenoorlog wordt neergelegd bij het personeel'', aldus Monsma. ''De werkgevers wilden bijvoorbeeld per direct de toeslagen voor werk in de avonduren afschaffen.''
De vakbondsman noemt het een ''gotspe'' dat de sector, waarin 260.000 mensen werken, het niet voor elkaar krijgt een betekenisvolle bijdrage te leveren aan het terugdringen van de jeugdwerkloosheid. ''Daar is geen enkel initiatief voor.''
Betekent dat dat er nu niks veranderd? Enerzijds gelukkig, wegens de toeslagen die blijven bestaan, anderzijds klote vanwege het punt over terugdringen van de jeugdwerkloosheid.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:21 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)markten-geklapt.html
Tot zes uur 's ochtends.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:29 schreef OudeBok het volgende:
Overigens: allejezus. Ze zijn bij ons bezig met de nieuwe worp voor de diepvries en moeten tot 06:00 vanochtend.. Vind het maar schraal dat ze maar 50% toeslag krijgen..
Verbaast me niet. Had trouwens niet eens bedacht dat de DC's 3,5% hadden gehad. Maar ja dat is dan ook een specifieke AH CAO.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:21 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)markten-geklapt.html
Misschien zijn ze met zijn tweeën. Het zal vast op vrijwillge basis zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:30 schreef exelletor het volgende:
[..]
Tot zes uur 's ochtends.Dan mag of de (A)SM of de planningmaker even neergeschoten worden...
Toeslag pakkkuuuuuh.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:35 schreef ikbenschipper het volgende:
Misschien zijn ze met zijn tweeën. Het zal vast op vrijwillge basis zijn.
3 man. ASM en 2x TLVK als ik het goed zag.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:35 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Misschien zijn ze met zijn tweeën. Het zal vast op vrijwillge basis zijn.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:26 schreef donald500 het volgende:
Vandaag zei een collega dat als je het weekend voor Kerst en de maandag en dinsdag voor Kerst en 30 en 31 dec werkt je extra salaris krijgt vanwege drukte?!
Maar volgens mij zat hij ons gewoon te fokken, dat is toch vreemd als dat zo zou zijn.
Zondag is logisch vanwege toeslagen en zaterdagavond toeslag snap ik, maar die andere dingen lijken me stug!
Het is wel vaker (extreem) druk...
Vraag hem een bron.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:26 schreef donald500 het volgende:
Vandaag zei een collega dat als je het weekend voor Kerst en de maandag en dinsdag voor Kerst en 30 en 31 dec werkt je extra salaris krijgt vanwege drukte?!
Maar volgens mij zat hij ons gewoon te fokken, dat is toch vreemd als dat zo zou zijn.
Zondag is logisch vanwege toeslagen en zaterdagavond toeslag snap ik, maar die andere dingen lijken me stug!
Mooie praatjesmaker.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:26 schreef donald500 het volgende:
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 07:56 schreef mujentas het volgende:
In het kader van de kerstgedachte krijg je gewoon de hele week extra betaald
Ja, waarom zou je dat niet kunnen weigeren?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 02:25 schreef d4v1d het volgende:
Werken op feestdagen kon je wel weigeren toch?
Weekend ervoor is onzin verder
Nee 1 januari is een feestdag. 31 december niet en krijg je dus geen toeslag.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:26 schreef donald500 het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je dat niet kunnen weigeren?
Dacht al zoiets, maar wou het toch ff checken.
Vind het trouwens niet erg om te werken met feestdagen, 2e kerstdag zijn wij niet open en 31 december, tja, gaan we meestal geloof ik een uur eerder dicht dus laat mij maar lekker werken.
Wordt die dag dan ook als toeslagdag gezien?
31 december is geen feestdag. Dus geen extra toeslag.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:26 schreef donald500 het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je dat niet kunnen weigeren?
Dacht al zoiets, maar wou het toch ff checken.
Vind het trouwens niet erg om te werken met feestdagen, 2e kerstdag zijn wij niet open en 31 december, tja, gaan we meestal geloof ik een uur eerder dicht dus laat mij maar lekker werken.
Wordt die dag dan ook als toeslagdag gezien?
Officieel mag je in de decembermaand geen vrij vragen. Natuurlijk is het wel zo dat kerst en oudjaarsdag binnen de kerstvakantie valt waardoor je beschikbaar van (part-time) medewerkers over het algemeen groter is. Je kan dan dus wat flexibeler omgaan met die regel (immers, wat je geeft, krijg je terug. Mensen willen dan later ook wat voor je terug doen).quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:13 schreef bigbass het volgende:
31 december kan je ook niet weigeren als ze je in plannen, tenzij je ver van te voren vrij vraagt (en zelfs dan valt het in de feestdagen periode waarin je in principe geen vakantie mag nemen volgens mij).
Nee, maar iemand inplannen zonder overleg op een dag waarop hij normaal niet beschikbaar is mag sowieso eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:39 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Officieel mag je in de decembermaand geen vrij vragen. Natuurlijk is het wel zo dat kerst en oudjaarsdag binnen de kerstvakantie valt waardoor je beschikbaar van (part-time) medewerkers over het algemeen groter is. Je kan dan dus wat flexibeler omgaan met die regel (immers, wat je geeft, krijg je terug. Mensen willen dan later ook wat voor je terug doen).
Weigeren kan niet want werken op oudjaarsdag is niet op basis van vrijwilligheid. Het is een normale werkdag. Wel vind ik persoonlijk dat als Oudjaarsdag op bijvoorbeeld maandag valt je niet zonder overleg iemand kan inplannen die normaalgesproken niet op maandag beschikbaar is.
In overleg is echter veel mogelijk.
Hij wilde je natuurlijk vertellen dat de frikadelbroodjes zo warm uit de oven komen?quote:
Dat had een reden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:41 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hij wilde je natuurlijk vertellen dat de frikadelbroodjes zo warm uit de oven komen?
En om 11:35 nog slapen
Ja, en die zijn daarna te arrogant om toe te geven dat het niet slim is. Zo wek je alleen maar de schijngedachte dat je de winkel uitloopt zonder te betalen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:04 schreef Kadooosh het volgende:
Wat is het toch tegenwoordig met klanten die boodschappen doen in een boodschappentas. Oke 9/10 rekenen ze het wel af maar het mag gewoon niet.
Sprak vandaag weer zo iemand aan. Helemaal boos geworden. Is toch niet zoveel gevraagd.
Zijn ook alleen Nederlanders die dat doen.
Zoiets zomaar accepterenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:20 schreef d4v1d het volgende:
Geweldig geregeldn uur eetpauze ipv half omdat ik anders boven de 12 uur uitkom en ze willen/kunnen geen toeslag geven
Lekker dus n half uur vervelen.
Niks tegen te doen echt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Zoiets zomaar accepteren
Ze mogen langloopbonus wel afgeschaft hebben, een aantal van de bonus aanbiedingen(bijv. chinese kool bij panklaar) is mooi tot 10 november geldig...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:50 schreef Teslynd het volgende:
Wat is eigenlijk jullie probleem met LLB?
Ik vond het wel handig, vooral omdat ik meestal pas halverwege zie dat die actie loopt: kleine lettertjes kan ik in het voorbijgaan niet lezen.
Zoals?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nou, officieel gezien wel natuurlijk. Maar of het slim is...
Hier vandaag ook eentje, maar deze wilde zonder betalen ermee de winkel uitlopen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:04 schreef Kadooosh het volgende:
Wat is het toch tegenwoordig met klanten die boodschappen doen in een boodschappentas. Oke 9/10 rekenen ze het wel af maar het mag gewoon niet.
Sprak vandaag weer zo iemand aan. Helemaal boos geworden. Is toch niet zoveel gevraagd.
Zijn ook alleen Nederlanders die dat doen.
0800-nummer. 24/7 bereikbaar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:04 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Achjoh. Dan ben ik een uurloon aan belkosten kwijt zeker![]()
Ja, en dan jankend opbellen.quote:
En dan nagaan dat het een Amerikaanse dienst is en d4v1d in een vorig topic zei geen tolk nodig te hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, en dan jankend opbellen.
'Ze pesten mij omdat ik steeds frikandellenbroodjes eet en energydrank drink.'
'Dat meent u niet? Waar dan?'
'Op FOK!, me---..ffrrrrrouw..'
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:12 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En dan nagaan dat het een Amerikaanse dienst is en d4v1d in een vorig topic zei geen tolk nodig te hebben.
At FOK!, ma'm
What, are you saying Fuck?
Je krijgt een Engelse operator aan de telefoon. Die regelt vervolgens een tolk voor je. Maar d4v1d heeft naar eigen zeggen geen tolk nodigquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:12 schreef einschtein het volgende:
[..]
Maar ze praten gewoon Nederlands hoor.
Pest die jongen niet zo, verdorie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:13 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Je krijgt een Engelse operator aan de telefoon. Die regelt vervolgens een tolk voor je. Maar d4v1d heeft naar eigen zeggen geen tolk nodig
Ja. Verzorg jij er even eentjequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Heb ik trouwens het raadplaatje gemist ofzo?
Dat is zoveel asocialiteit dat ik er gewoon om moet lachenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:06 schreef einschtein het volgende:
Een mevrouw met 2 kinderen stond geld pinnen, mevrouw vergeet door haar 2 kids het geld uit de automaat te halen. Klant staat achter haar, ziet nota bene dat het geld van de vrouw voor haar is maar nee hoor. Zij pakt het geld, kijkt nog eventjes naar de klant, kijkt naar pin-automaat ("Hm, ga ik nog pinnen? Nah, niet nodig, gratis geld!"), keert vervolgens om en loopt de winkel uit.
Gelukkig kennen wij de vrouw die het heeft gedaan. Haar dochter zit in de beveiliging en heeft bij ons eens geholpen om een winkeldief aan te houden. 2u later was de voicemail ingesproken van de dochter, die belt later terug en spuwt vervolgens het hele verhaal al uit over haar moeder zonder dat wij er over beginnen.
Dit voorval was half 2 gebeurd, half 7 hadden wij het geld van de klant weer terug. De jattende klant heeft een winkelverbod, klant het geld terug: wij zijn in ieder geval weer blij.
Komt goed schatje *geeft frikadelbroodje*quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Komt goed schatje. FOK! homies, jwz.
Ja, en die dochter "Dat zou mijn moeder nooooit doen! Ze wilde het geld terugbrengen naar de politie."quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:43 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Dat is zoveel asocialiteit dat ik er gewoon om moet lachen.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:45 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Komt goed schatje *geeft frikadelbroodje*
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:45 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Komt goed schatje *geeft frikadelbroodje*
Ik kijk nu de Rijdende Rechter, dus het zal wat langer duren.quote:
Neequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:47 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, plaats anders ff eentje met het plaatsnaambord er direct bij.
In een woonkamer?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:53 schreef naamdergebruiker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Nou vertel. Waar staat deze winkel?
Het huis van WDEV, sowiesoquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:53 schreef naamdergebruiker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Nou vertel. Waar staat deze winkel?
Komt dat plaatje nog, de Rijdende Rechter is inmiddels afgelopen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:59 schreef d4v1d het volgende:
Of Joey_k, die had toch een eigen HT en zelfscanner?
Ik had hem eigenlijk klaar staan voor als er een volgend topic kwamquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:09 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Komt dat plaatje nog, de Rijdende Rechter is inmiddels afgelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |