quote:
De_Kardinaal. Op 9 april 2013 ben jij tot ons verdriet veel te vroeg overleden.
We zullen je eerlijke, soms botte, komische, wijze, droge en geïnteresseerde posts missen.
Voor altijd in ons hart, haan van ons kippenhok!
We hadden heerlijk weer! Vanmorgen had ik naar het weerbericht gekeken en zag dat het vandaag inderdaad redelijk weer zou worden en morgen niet dus vandaag maar gegaanquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:08 schreef Greys het volgende:
Je had best lekker weer he Nip vandaag?
Het zou eerst vandaag nogal hozen en morgen zonnig/koud, maar da's omgedraaid kennelijk
Heerlijk he, ik zat ook te kijken terwijl er hier een heerlijk stoofpotje prutteldequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 15:40 schreef Laysa het volgende:
Ik zit al heel de middag the next great baker te kijken...bohhh heb echt trek
Alleen jammer dat Ashley heeft gewonnen...Wat een stom kind is dat zegquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:25 schreef Adnap het volgende:
[..]
Heerlijk he, ik zat ook te kijken terwijl er hier een heerlijk stoofpotje pruttelde
Ja ik hoopte op Gretel-Ann, leuk mens maar haar laatste taart vond ik niet zo spectaculairquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:27 schreef Laysa het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Ashley heeft gewonnen...Wat een stom kind is dat zeg
Ik hoopte eerst nog Jen, maar Gretel had sws ook van mij mogen winnnenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:29 schreef Adnap het volgende:
[..]
Ja ik hoopte op Gretel-Ann, leuk mens maar haar laatste taart vond ik niet zo spectaculair
Jen vond ik wel goed maar die was geen echte leider voor daar, ze kwam wat minder uit de verfquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:30 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik hoopte eerst nog Jen, maar Gretel had sws ook van mij mogen winnnen
Ik vanmiddag, mijn ouders al de hele week maar t was hier maar een graad of 17 binnen, niet gek dat ik zat te rillenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:34 schreef Laysa het volgende:
ik sinds gisteren en vandaag, had ik veel eerder moeten doen
Liever een houtkachel dan, véél hoger rendementquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:38 schreef Bamba het volgende:
Ik zou het liefste een open haard hebbenDe warmte die je daarvan krijgt vind ik zo heerlijk en het ruikt zo lekker
Zo'n gesloten bedoel je? Die bedoel ik ookquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Liever een houtkachel dan, véél hoger rendement
Ik wil nooit meer een huis zonder kachel
Oh, dan begrijpen we elkaar... heerlijk is hetquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:15 schreef Bamba het volgende:
[..]
Zo'n gesloten bedoel je? Die bedoel ik ookDan koop ik er een kleedje en een kussen erbij en ga ik voor de kachel een boek lezen
ik zou wel willen maar de vorige bewoners hebben de schoorsteen dicht gestort met betonquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Liever een houtkachel dan, véél hoger rendement
Ik wil nooit meer een huis zonder kachel
Ik lig er in de winter vaak voor op de fatboy. Binnen vijf minuten slaap ik, maar ja, detailsquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:16 schreef Bamba het volgende:
Of ik zet er een comfortabele stoel voor omdat ik binnen een half uur rug pijn heb als ik op de grond ga liggen
Ik wist niet eens dat dat kon, kun je nagaan hoe technisch ik benquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:17 schreef Adnap het volgende:
[..]
ik zou wel willen maar de vorige bewoners hebben de schoorsteen dicht gestort met beton
Dat klinkt echt heerlijkquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik lig er in de winter vaak voor op de fatboy. Binnen vijf minuten slaap ik, maar ja, details
dat laatste doe ik op de bank. K kruip altijd onder een deken, vind ik lekker naar dan ben ik ook zo weg.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik lig er in de winter vaak voor op de fatboy. Binnen vijf minuten slaap ik, maar ja, details
k zou verwachten dat hij onder meteen weer leeglooptquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat dat kon, kun je nagaan hoe technisch ik ben
Ik zou zeggen: open bikken
Ja en dan wakker worden van het feit dat je voeten er bijna af brandenquote:
snachts de verwarming aan?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja en dan wakker worden van het feit dat je voeten er bijna af branden![]()
Het is echt top
We hebben de verhuurder wel gesommeerd om de verwarming te maken en die gaan we zeker gebruiken, vooral boven en 's nachts, maar ik doe de kachel echt nooit weg![]()
Scheelt het nou ook veel in kosten? Ik heb van iemand begrepen dat echt stookhout heel duur is en hij was vrijwel hetzelfde kwijt aan stoken dan aan de verwarming.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja en dan wakker worden van het feit dat je voeten er bijna af branden![]()
Het is echt top
We hebben de verhuurder wel gesommeerd om de verwarming te maken en die gaan we zeker gebruiken, vooral boven en 's nachts, maar ik doe de kachel echt nooit weg![]()
Nou, dan vriezen wij dood denk ik. Het wordt hier echt koud 's winters, zeker de laatste jaren. Houtkachel aan houden is best een gedoe, dus dan liever de cvquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
snachts de verwarming aan?
Dan kan ik echt niet slapen. Heb ook heel de winter het raam open op de slaapkamer
Voor ons wel, want wij hadden luchtverwarming en dat gebruikte duizenden kuubs gas per jaar. We hebben een relatief goedkope houtleverancier, stoken er kolen bij, en in een echt koude winter komen we rond de 1200 euro. Met gas was dat minimaal 3000 euro (en dat waren minder koude winters dan nu), dus voor ons is het echt goedkoper. En hier is altijd iemand thuis natuurlijk, dat speelt mee.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:23 schreef Bamba het volgende:
[..]
Scheelt het nou ook veel in kosten? Ik heb van iemand begrepen dat echt stookhout heel duur is en hij was vrijwel hetzelfde kwijt aan stoken dan aan de verwarming.
jullie zitten niet in Nl?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, dan vriezen wij dood denk ik. Het wordt hier echt koud 's winters, zeker de laatste jaren. Houtkachel aan houden is best een gedoe, dus dan liever de cv
En niet voluit natuurlijk, maar 15 graden is toch wel prettig...
[..]
Voor ons wel, want wij haddeluchtverwarming en dat gebruikte duizenden kuubs gas per jaar. We hebben een relatief goedkope houtleverancier, stoken er kolen bij, en in een echt koude winter komen we rond de 1200 euro. Met gas was dat minimaal 3000 euro (en dat waren minder koude winters dan nu), dus voor ons is het echt goedkoper. En hier is altijd iemand thuis natuurlijk, dat speelt mee.
Nou hebben wij niet de allerbeste kachel hoor, we wilden daar destijds niet teveel geld in investeren. We vonden het belangrijker dat het ding genoeg warmte kon geven dan dat hij 'zuinig' was. Er komt ooit wel een goede, denk ik.
Het was erg druk! Had ik ergens niet meer verwacht, maar was toch zo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Volgens mij las ik ergens dat ik Greys even beterschap en succes moet wensen.
Ik hoop voor je dat de ontstekingen snel weg zijn en de wortelkanaalbehandeling geen pijn doet dit keer.
Oognip mooi weer had je vandaag zeg. Was het druk of goed te doen?
Het is herfstvakantie he. En de laatste paar weekenden dat het open is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:33 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het was erg druk! Had ik ergens niet meer verwacht, maar was toch zo.
Hoe gaat het met jou en je dames?
Je weet best dat we wel in Nederland zitten. Maar met een slecht geïsoleerd huis uit de jaren vijftig hou je voor je lol niet de verwarming uit en de ramen open. Het is van de winter al een keer beneden de tien graden gekomen toen we de kachel niet aan konden houden 's nachts.quote:
Vind je? Er is altijd iemand aanwezig overdag he, dus je moet het altijd warm zien te houden. Wij vonden het zelf nog wel meevallen, maar misschien is mijn perspectief niet al te best hoorquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:33 schreef Bamba het volgende:
1200 euro is nog behoorlijk veel zeg! Maar wel al een stuk minder dan 3000![]()
Het enige nadeel aan kachel vind ik als je bijvoorbeeld gaat slapen. Ik ben panisch voor brandIk zou dus als de dood zijn dat m'n huis de fik in vliegt 's nachts
Poeh dat lijkt me wel kut zegquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je weet best dat we wel in Nederland zitten. Maar met een slecht geïsoleerd huis uit de jaren vijftig hou je voor je lol niet de verwarming uit en de ramen open. Het is van de winter al een keer beneden de tien graden gekomen toen we de kachel niet aan konden houden 's nachts.
dat is idd erg koud. K realiseerde me niet dat er hier nog huizen zijn die slecht geïsoleerd zijn.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je weet best dat we wel in Nederland zitten. Maar met een slecht geïsoleerd huis uit de jaren vijftig hou je voor je lol niet de verwarming uit en de ramen open. Het is van de winter al een keer beneden de tien graden gekomen toen we de kachel niet aan konden houden 's nachts.
Zie mijn vorige post. Wij hebben een energiezuinig huis. Ons maandbedrag is 150 euro voor energie en gas en dat is voldoende voor ons. Dus dan is 1200 euro voor een winter erg veel voor onsquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vind je? Er is altijd iemand aanwezig overdag he, dus je moet het altijd warm zien te houden. Wij vonden het zelf nog wel meevallen, maar misschien is mijn perspectief niet al te best hoor
Ja, dat scheelt een berg, wij zitten hier ook nog eens op een hoek. Geen idee wat de verhuurder hier gaat doen, als 'ie slim is isoleert 'ie de boel voor extra huur.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:38 schreef Bamba het volgende:
[..]
Poeh dat lijkt me wel kut zegHier is het huis 2 jaar geleden gerenoveerd en zijn we energiewijs een stuk op vooruit gegaan. Plus wij zitten tussenin en dat scheelt ook al veel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja en volgens mij komt dat nog meer voor dan gemiddeld gedacht wordt. Volgens mij wordt er pas sinds halverwege de jaren tachtig op grote schaal geïsoleerd. Ons huis is in de jaren zeventig voor het laatst groot aangepakt, dus tja...quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is idd erg koud. K realiseerde me niet dat er hier nog huizen zijn die slecht geïsoleerd zijn.
's Nachts niet?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:35 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Het is herfstvakantie he. En de laatste paar weekenden dat het open is.
Met de dames is het overdag meer dan goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |