Dus kunst, geschiedenis en alle cultuur moeten we maar gewoon vergeten? Het is een goed argument omdat de gemiddelde mens erg veel waarde aan cultuur hecht (je kunt zelfs stellen dat het het meest invloedrijke is in een mens zijn/haar leven) en het de sociale cohesie bevordert.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:26 schreef Weka het volgende:
[..]
Waarom is 'cultureel erfgoed' een argument?
[..]
Ik bedoel dat beide kampen een punt hebben. Kamp 1 huilt te veel en kamp 2 huilt te weinig. Afschaffen moet je niet doen omdat een neger moet huilen, maar omdat de overheid een rol speelt in een van oorsprong racistisch volksfeest.
Dat zal wel niet gebeuren. Het kan wel zijn dat er op termijn een consensus ontstaat over het gegeven dat het in stand houden van bepaalde elementen van het portretteren van Zwarte Piet niet meer gewenst is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:26 schreef Veldmeijer het volgende:
[..]
Het veranderen om het veranderen (onder bevel van de overheid).
Geloof je werkelijk dat een volledig zwart persoon, met kroeshaar en rode lippenstift, voor het binnendringen van de schoorsteen nog blank was? Het is overduidelijk een neger.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:27 schreef BELASTING het volgende:
Sinterklaas heeft geen flikker met racisme te maken. Ze werden zwart van het roet, en zo is dat gebleven. Dat onze bruinkleurige medelanders hier last van hebben is hun probleem. Ons feest, niet die van hen. Als zij er problemen mee hebben dan gaan zij maar mooi terug naar hun eigen land.
Cultuur moet je ook koesteren, maar je moet het kritisch blijven benaderen. Als racisme een rol speelt in cultuur, moet je de cultuur aanpassen. Racisme is bij de grondwet verboden en is een ontzettend waardevol tegenargument.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:29 schreef Veldmeijer het volgende:
[..]
Dus kunst, geschiedenis en alle cultuur moeten we maar gewoon vergeten? Het is een goed argument omdat de gemiddelde mens erg veel waarde aan cultuur hecht (je kunt zelfs stellen dat het het meest invloedrijke is in een mens zijn/haar leven) en het de sociale cohesie bevordert.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:27 schreef BELASTING het volgende:
Sinterklaas heeft geen flikker met racisme te maken. Ze werden zwart van het roet
Neen. Maar zo gaat het verhaal. Het was ook niet mijn idee om ze volledig te kleuren, en rode lipjes te geven (inclusief kroeskop waar je de schoorsteen ook prima mee kan vegen).quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:30 schreef Weka het volgende:
[..]
Geloof je werkelijk dat een volledig zwart persoon, met kroeshaar en rode lippenstift, voor het binnendringen van de schoorsteen nog blank was? Het is overduidelijk een neger.
[..]
Cultuur moet je ook koesteren, maar je moet het kritisch blijven benaderen. Als racisme een rol speelt in cultuur, moet je de cultuur aanpassen. Racisme is bij de grondwet verboden en is een ontzettend waardevol tegenargument.
Racisme zou ons land goed doen, zoals we nu maar weer mogen meemaken. We mogen onze eigen cultuur niet eens meer beoefenen zoals we dat al eeuwen gedaan hebben alleen maar omdat er nieuwkomers zijn gekomen die hier dus eigenlijk helemaal geen leefrecht horen te hebben.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:30 schreef Weka het volgende:
[..]
Geloof je werkelijk dat een volledig zwart persoon, met kroeshaar en rode lippenstift, voor het binnendringen van de schoorsteen nog blank was? Het is overduidelijk een neger.
[..]
Cultuur moet je ook koesteren, maar je moet het kritisch blijven benaderen. Als racisme een rol speelt in cultuur, moet je de cultuur aanpassen. Racisme is bij de grondwet verboden en is een ontzettend waardevol tegenargument.
Dus jij bent voor blanke Pieten met schoorsteenvegen op hun wangen? Dat zou namelijk inderdaad een oplossing kunnen zijn.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:32 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Neen. Maar zo gaat het verhaal. Het was ook niet mijn idee om ze volledig te kleuren, en rode lipjes te geven (inclusief kroeskop waar je de schoorsteen ook prima mee kan vegen).
Hier stopte ik met lezen. Iemand die voor racisme is, is gewoon achterlijk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:33 schreef Veldmeijer het volgende:
[..]
Racisme zou ons land goed doen
Mensen die een ad hominem als argument geven zijn de echte achterlijken. Als iemand een andere kijk op het leven heeft dan jij betekent dat niet dat diegene achterlijk is. Die uitspraak is juist bewijs dat jij achterlijk bent en een bekrompen geest hebt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:35 schreef Weka het volgende:
Hier stopte ik met lezen. Iemand die voor racisme is, is gewoon achterlijk.
Nee, totaal niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:35 schreef Weka het volgende:
[..]
Dus jij bent voor blanke Pieten met schoorsteenvegen op hun wangen? Dat zou namelijk inderdaad een oplossing kunnen zijn.
[..]
Hier stopte ik met lezen. Iemand die voor racisme is, is gewoon achterlijk.
Seriously? Dus ook geen rode lippen meer? Geen oorbellen en typische zwart pieten kledij? Dan kan je het net zo goed helemaal afschaffen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:35 schreef Weka het volgende:
[..]
Dus jij bent voor blanke Pieten met schoorsteenvegen op hun wangen? Dat zou namelijk inderdaad een oplossing kunnen zijn.
Ik snap wat je bedoelt, maar dat gaat in dit geval niet op. Mijn argument is racisme, dus als je racisme prima vindt, zijn we uitgepraat. Dan heb ik namelijk inderdaad geen argument, en heb jij gelijk, in jouw belevingswereld.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:36 schreef Veldmeijer het volgende:
[..]
Mensen die ad hominem als argument geven zijn de echte achterlijken. Als iemand een andere kijk op het leven heeft dan jij betekent dat niet dat diegene achterlijk is. Die uitspraak is juist bewijs dat jij achterlijk bent en een bekrompen geest hebt.
Klopt, daarom is een andere kleur volgens mij een betere oplossing.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Seriously? Dus ook geen rode lippen meer? Geen oorbellen en typische zwart pieten kledij? Dan kan je het net zo goed helemaal afschaffen.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:36 schreef Veldmeijer het volgende:
[..]
Mensen die een ad hominem als argument geven zijn de echte achterlijken. Als iemand een andere kijk op het leven heeft dan jij betekent dat niet dat diegene achterlijk is.
Dat hebben ze toch al eens gedaan ergens? Regenboog Pieten geloof ik. Ik vond het geen gezicht eigenlijk. Misschien is het een kwestie van gewenning, maar ik vond het een te groot clownesk karakter hebben.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:40 schreef Weka het volgende:
[..]
Klopt, daarom is een andere kleur volgens mij een betere oplossing.
Het gaat erom dat het een staatsgereguleerd feest is. Als een willekeurige ondernemer het op had gezet, was er geen probleem geweest.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:40 schreef Ugjerke het volgende:
Vinden de mensen die Zwarte Piet willen verbieden trouwens ook dat alle vormen van stereotypering op basis van uiterlijke kenmerken uit fictie verbannen moeten worden? Of is dit een voorrecht dat slechts voor bepaalde groepen is weg gelegd?
quote:
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:39 schreef Weka het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar dat gaat in dit geval niet op. Mijn argument is racisme, dus als je racisme prima vindt, zijn we uitgepraat. Dan heb ik namelijk inderdaad geen argument, en heb jij gelijk, in jouw belevingswereld.
Dus jij gelooft dat een Zwarte Piet niet gebaseerd is op een neger?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:41 schreef Catkiller het volgende:
Regenboogpieten daar moet je vrolijk van worden.
Mij is ook verteld dat ze zwart van roet zijn hoor. Wat een buitenlander er van denkt moet die buitenlander weten, elk land heeft wel iets waar ik raar van op kijk en het niet mee eens ben alleen dat moeten ze lekker zelf uit zoeken daar en ik bemoei mij er ook niet mee.
Racisme komt niet door zwarte pieten hoor, komt door donkere of getinte mensen waar mensen geen goede ervaringen mee hebben of onwetendheid.
Er is vast wel een creatieveling die een oplossing weet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch al eens gedaan ergens? Regenboog Pieten geloof ik. Ik vond het geen gezicht eigenlijk. Misschien is het een kwestie van gewenning, maar ik vond het een te groot clownesk karakter hebben.
Is dat zo? Ik dacht dat elk sinterklaas-comité hier zijn eigen invulling aan kon geven. Zoals gezegd, er zijn al eerder regenboogpieten geweest.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:42 schreef Weka het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het een staatsgereguleerd feest is. Als een willekeurige ondernemer het op had gezet, was er geen probleem geweest.
Dat is dus niet waar, maar daar ging je helaas niet meer op in. Gemeentelijk worden de Sinterklaasfeesten door Sinterklaascommissies georganiseerd, vaak zijn dit juist ondernemers. Tevens is van regulatie door de overheid bij de intocht van de NPO ook geen sprake. Dus welke staatsregulatie bedoel je? Het komt juist vooral vanuit de private sector. (Logisch, want kinderfeesten leveren enorm veel geld op)quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:42 schreef Weka het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het een staatsgereguleerd feest is. Als een willekeurige ondernemer het op had gezet, was er geen probleem geweest.
[..]
[..]
Een zeer bekrompen geest dus. Je bent totaal verblind door je ideologie.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:39 schreef Weka het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar dat gaat in dit geval niet op. Mijn argument is racisme, dus als je racisme prima vindt, zijn we uitgepraat. Dan heb ik namelijk inderdaad geen argument, en heb jij gelijk, in jouw belevingswereld.
De burgemeester ontvangt Sinterklaas ieder jaar. Al is alleen dat de invloed van de overheid: het is een verkeerd signaal.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:44 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar, maar daar ging je helaas niet meer op in. Gemeentelijk worden de Sinterklaasfeesten door Sinterklaascommissies georganiseerd, vaak zijn dit juist ondernemers. Tevens is van regulatie door de overheid bij de intocht van de NPO ook geen sprake. Dus welke staatsregulatie bedoel je? Het komt juist vooral vanuit de private sector. (Logisch, want kinderfeesten leveren enorm veel geld op)
Nee hoor, ik ben gewoon tegen racisme. Jij niet, dat kan, maar dan is een discussie overbodig, toch?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:45 schreef Veldmeijer het volgende:
[..]
Een zeer bekrompen geest dus. Je bent totaal verblind door je ideologie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |