abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:33:59 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132088341

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
*********DENK AAN LEDBANDJES/REFLECTIE*********
F means you're fucked
pi_132088433
grappig hoe vaak bepaalde onderwerpen over tijd terugkomen btw :P Ik zou daar eigenlijk eens een trendanalyse van moeten maken dan kunnen we voorspellen wanneer het weer over spibelts, lang/lang kort/kort, voorvoetlanding of haklanding, LDL of interval etc. gaat ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:55:25 #3
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132089043
Kun je dan ook scripten dat er dan automatisch posts worden gemaakt mbt de onderwerpen waar het over gaat?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_132091068
En wéér zo`n ontzettend drukke week achter de rug. En een week zonder hardlopen, ik durfde het simpelweg niet aan.

Gisteren ruim een uur bij de fysio geweest en daaruit is gebleken dat het niet zo ernstig is als ik vantevoren had gevreesd. Er zit een ontsteking tegen de binnenkant van mijn rechter scheenbeen. (zie foto hieronder)
Dit is waarschijnlijk ontstaan tijdens het vermeerderen van de wekelijkse kilometers voor de HM training.
SPOILER
Eerst een intake gesprekje met wat ik deed, hoeveel km, snelheid, klachten, etc. etc. Daarna op de tafel een test gehad voor stressfractuur (wat gelukkig niet het geval was) en daarna wat onderzoekjes op de pijnlijke plek.
Fijn dat de fysiotherapeut echt de tijd nam en in heel kinderlijk Engels uitlegde, aan de hand van een boek met tekeningen van botten om alles te verduidelijken.

Heel veel informatie gekregen, en heel kort door de bocht is het het volgende:
De grotere spieren in mijn benen zijn niet voldoende ontwikkeld (bovenbenen, kuiten, etc.) en daardoor krijgen de kleinere spieren in mijn onderbeen teveel belasting als de vermoeidheid toeslaat.

Nu vijf oefeningen gekregen die ik 2 - 3 keer per dag uit moet voeren. Als het goed is moeten m`n benen in 6 weken significant sterker zijn en de klachten oplossen. In de komende weken mag ik wel gewoon hardlopen, maar het moet veel langzamer (past goed bij TT :+ ) en in intervals van 50 tot 400 meters op gras!

Door intervals te lopen op een minder hoog tempo, zou ik wel de belasting op longen/hart/etc. moeten krijgen, maar niet de vermoeidheid die bij langere lopen komt kijken. De souplesse methode lijkt hier een beetje mee overeen te komen, dus ik denk dat ik daar volgende week héél rustig mee ga beginnen, als houvast.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:10:01 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132091186
Ik heb hetzelfde gehad, is inmiddels bijna/geheel verdwenen dankzij krachttraining. Veel versterkende oefeningen gewenst dus, Levitas ;)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_132092752
Heeeerlijk geyoga'd! Nu ik voel hoe stijf ik in sommige houdingen ben begrijp ik niet meer hoe ik fatsoenlijk zonder kon :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 03:50:39 #7
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132092842
om me netjes aan de TT te houden, laaaaangzame duurloop met heuvels, met ontstuimige lentebuien......done!

SPOILER
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_132092846
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 03:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
om me netjes aan de TT te houden, laaaaangzame duurloop met heuvels, met ontstuimige lentebuien......done!

SPOILER
Hoooooly moooly :o Bijna 5 uur rennen, respect voor jou!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 03:57:22 #9
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132092849
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 03:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoooooly moooly :o Bijna 5 uur rennen, respect voor jou!
dank je wel!
moet zeggen dat het lekker ging, het punt dat de vermoeidhied toe begon te slaan lag veel verder dan tijdens mijn laatste LDL 3 weken geleden.....blij mee!

en nu energie aanvullen met boterhammen met pindakaas :9~
pi_132092851
Haha een stuk of 20 dan :P
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 06:36:41 #11
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132092987
iedereen die vandaag aan de start staat bij een evenement, veel success toegwenst!
pi_132093094
quote:

SPOILER
Now that's going for a run!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_132093190
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 07:13 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Now that's going for a run!
Dat inderdaad, wat een afstand _O_
pi_132093233
quote:

SPOILER
_O_
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:01:39 #15
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132093253
Je hebt een lekker ommetje gemaakt, rd ;)
F means you're fucked
pi_132093255
Ik ga zo een rondje rennen hier in Palermo, zelfs als je eigenlijk geen zin hebt is het uitzicht voldoende motivatie om uit bed te komen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:03:41 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132093262
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 08:01 schreef YUR het volgende:
Je hebt een lekker ommetje gemaakt, rd ;)
ging ook lekker,maar nog belangrijker....lekkere opkikker voor het zelfvertrouwen!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:06:44 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132093279
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 08:03 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ging ook lekker,maar nog belangrijker....lekkere opkikker voor het zelfvertrouwen!
Dat kan ik me voorstellen :Y
F means you're fucked
pi_132093414
quote:

SPOILER
Super getraind! ^O^

En gezien je omschrijving hoe het aanvoelde ook precies op het juiste tempo enzo, nice. :)
Jack does it in real time...
pi_132093421
Zo rd, die pakken ze je niet meer af!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:10:25 #21
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_132093671
Lekker rondje RD! _O_
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_132093813
quote:

SPOILER
Zo dan, doet ie ff ^O^ netjes hoor!
pi_132093822
Wow RD. mooi rondje :-)

Vanmiddag tijd voor mijn ldl. Goede tips allemaal, mooie discussie!
All management is Strategic Management.
pi_132093835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:36 schreef La_Tramposa het volgende:
grappig hoe vaak bepaalde onderwerpen over tijd terugkomen btw :P Ik zou daar eigenlijk eens een trendanalyse van moeten maken dan kunnen we voorspellen wanneer het weer over spibelts, lang/lang kort/kort, voorvoetlanding of haklanding, LDL of interval etc. gaat ;)
Als ik ooit tijd teveel heb (haha), zou ik daar een scriptje voor kunnen schrijven dat dat automatisch doet :P lijkt me een leuk hobbieprojectje.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:38:39 #25
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132093925
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 09:29 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Als ik ooit tijd teveel heb (haha), zou ik daar een scriptje voor kunnen schrijven dat dat automatisch doet :P lijkt me een leuk hobbieprojectje.
En dan met een forumbot die automagisch met linkjes spuugt als het ergens over gaat. Blabla "garmin and kopen" = insert hartslagmetershop.nl
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')