Dit dusquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:21 schreef Revolution-NL het volgende:
22c op een paar kaarsjes na geen verwarming aan
je moet ook je kachel uit doen hequote:Op zondag 27 oktober 2013 15:09 schreef CrashO het volgende:
26Die nep herfst van afgelopen week heeft de boel weer goed opgewarmt
Grapjasquote:
Wat is er dan mis met je kamerquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Grapjas
Die is sinds maart nog niet aangeweest, net als dat het raam ook nog niet dichtgeweest is.
Zolderkamer (zoals een eckte Fok!er). Die warmte blijft hier echt veel te lang hangen en de kamer onder mij is van zo'n kou-kip. Die stookt de hele dag door en dat trekt door me houten vloer.quote:
Gecondoleerdquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zolderkamer (zoals een eckte Fok!er). Die warmte blijft hier echt veel te lang hangen en de kamer onder mij is van zo'n kou-kip. Die stookt de hele dag door en dat trekt door me houten vloer.
Hier ook.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:44 schreef StateOfMind het volgende:
Nog steeds 21,5 graden en nog steeds geen verwarming aan hoeven zetten, terwijl het toch al weer bijna november is.
Ligt aan het huis. Met name tocht doet het kouder aanvoelen en dan kan zelfs 22 graden zeker oncomfortabel zijn. Echter, in een huis zonder tocht, vocht of vreemde hoge kamers, is 20 graden ronduit warm.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:43 schreef Gwywen het volgende:
Ik sta er soms van te kijken hoe koud sommige huizen zijn.
Bij temperaturen onder de 20 verkramp ik en kan ik niks meer. Ik vind 21 het absolute minimum voor een woonkamer, 21,5 is beter en 22 is echt comfortabel.
Momenteel (met kaarsjes aan) 21,5, heerlijk
Ik zou niet met dit soort mensen samen kunnen wonen. Zou letterlijk einde relatie betekenenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:43 schreef Gwywen het volgende:
Ik sta er soms van te kijken hoe koud sommige huizen zijn.
Bij temperaturen onder de 20 verkramp ik en kan ik niks meer. Ik vind 21 het absolute minimum voor een woonkamer, 21,5 is beter en 22 is echt comfortabel.
Momenteel (met kaarsjes aan) 21,5, heerlijk
Vrienden van ons hebben een jaren 30 woning, daar zit je in de winter bij 21c bijna te rillen op de bank en voelt het veel onbehaaglijker dan 18c in onze nieuwbouwhutquote:Op zondag 3 november 2013 02:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ligt aan het huis. Met name tocht doet het kouder aanvoelen en dan kan zelfs 22 graden zeker oncomfortabel zijn. Echter, in een huis zonder tocht, vocht of vreemde hoge kamers, is 20 graden ronduit warm.
Herkenbaar. Mijn ouders wonen in een jaren '60 huis. Enkel glas, slecht geïsoleerd. En zelfs als zij de kachel hebben branden voelt het daar nog steeds niet aangenaam.quote:Op zondag 3 november 2013 09:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vrienden van ons hebben een jaren 30 woning, daar zit je in de winter bij 21c bijna te rillen op de bank en voelt het veel onbehaaglijker dan 18c in onze nieuwbouwhut
Helemaal mee eensquote:Op zondag 3 november 2013 07:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zou niet met dit soort mensen samen kunnen wonen. Zou letterlijk einde relatie betekenen
Kun je nagaan dit huisje is nog 50 jaar ouder, boven en wc raam zitten nu net nieuwe kozijnen in en dubbel glas.quote:Op zondag 3 november 2013 09:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vrienden van ons hebben een jaren 30 woning, daar zit je in de winter bij 21c bijna te rillen op de bank en voelt het veel onbehaaglijker dan 18c in onze nieuwbouwhut
Bah dat zou ik thuis echt niet aangenaam vinden. Als dat buiten zou zijn had ik al een jas aangetrokkenquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:38 schreef Lemans24 het volgende:
Wakker worden met 15 graden, terwijl het buiten 6 graden is, prima!
Gisteravond was het zelfs 16 graden, helemaal niet slecht. De vloer is wel steenkoud, maar dat is ie altijd.
Buiten waait het, kun je niet vergelijken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:33 schreef June. het volgende:
[..]
Bah dat zou ik thuis echt niet aangenaam vinden. Als dat buiten zou zijn had ik al een jas aangetrokken
Ik heb het echt warm bij 19 graden in alleen een T-shirt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:20 schreef ZodiaX het volgende:
Pffft, overdag heb ik hem op 19,5, in de avond op 21,5.
Ik heb dus mijn huis in de zomer in onderhuur gedaan en schrik al van wat de onderhuurders *in de zomer* verstookt hebben.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:08 schreef Iwanius het volgende:
[...]
Je kan ook vind ik gewoon een vest aantrekken of een wintertrui i.p.v. iedere keer maar die verwarming te laten loeien,iets dat veel mensen doen en vervolgens van hun jaarlijkse energie-rekening schrikken.
Al was het windstil, dan nog. Thuis zit ik meestal stil, krijg ik het sneller koud, ook al met extra kleren aan. Deze temperaturen zou ik echt niet aangenaam vinden. Hopelijk zet je de verwarming wel aan als je bezoek hebtquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Buiten waait het, kun je niet vergelijken.
En vorig jaar stookte ik niet hè, dus werd het maandenlang 10 graden of kouder. De winter wilde niet ophouden...
Ik vind 15 graden voor dit jaar een mooie streeftemperatuur. De verwarming gaat dus aan, zodra het voor het eerst een paar uur onder die 15 graden blijft.
Op 15 graden ja.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:29 schreef June. het volgende:
[..]
Hopelijk zet je de verwarming wel aan als je bezoek hebt
Ademwolken? Lekker vochtig dan, want die had ik vorig jaar pas rond de 10 graden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:04 schreef MissionPhailed het volgende:
15 graden, 'ademwolken' zichtbaar en koude handen. Verwarming was kapot, maar is nu gerepareerd, dus nu even stoken tot 17-18 graden.
Dat is mij iets te heur, bij 13,5/14C laat ik hem wel even doorstromen tot 18C ofzo, is het de volgende dag 16,5 en de 2e 14,5quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:18 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij zit ik weer op de (winterse) 12 Graden...
Mijnes koelt heel snel af. 1 avondje 20 graden, volgende ochtend weer 12quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat is mij iets te heur, bij 13,5/14C laat ik hem wel even doorstromen tot 18C ofzo, is het de volgende dag 16,5 en de 2e 14,5
Ik heb bij veel deuren van die tocht strips aangebracht dat scheelt al enorm.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mijnes koelt heel snel af. 1 avondje 20 graden, volgende ochtend weer 12
Dat geloof ik graag.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:09 schreef Geerd het volgende:
Ik heb bij veel deuren van die tocht strips aangebracht dat scheelt al enorm.
Ohw danquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag.
Bij mij zit het vooral in de ramen die de kou meebrengt (geen gordijnen) en een klein raampje boven de deur die niet echt goed sluit denk ik. Ga er toch binnen een hal fjaar weg, dus kan het nog wel even volhouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |