abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132048588
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:58:18 #2
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132048660
Nog even mijn hysterische berichtje

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:52 schreef becky27 het volgende:
Eten hier.... Isabel is bijna 10 maanden

02.30 fles 120/3
06.00 fles 180/6 --> misschien naar 150/5 met pap (gaven we Noortje op een gegeven moment ook)
09.30 fruit
11.00 fles 150/5 of 180/6
12.00 1 boterham
15.30 cracker of komkommer
16.00 fles 150/5 of 180/6
18.00 avondeten
19.00 fles 180/6
23.00 fles 180/6

Wij zijn ontslagen van bezoekjes aan het ziekenhuis!!!! We hoeven niet meer terug naar de kinderarts!! *O* *O* *O*
Ze was 71.5 cm en 7780 gram. Ze groeit goed, ze doet het fantastisch, ze staat los, gerust 5-6 seconden, liet ze meteen even zien, ze loopt langs alles en met alles, nog net niet los. Ze zegt papa, mama, boe en soms 'bella'. Ik ben zo blij met en trots op ons meisje dat ik hier een potje zit te grienen. We gaan echt een tijdperk afsluiten, de box is verkocht, kleertjes maat 68 past ze niet meer. Over iets meer dan twee maandjes en dan is ze 1. En ze is het allerleukste en liefste kleine zusje van de wereld.

Voor het geval jullie het nog niet wisten, dit is r :P

[ link | afbeelding ]
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:59:32 #3
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132048723
MM, ze drinkt nog zoveel omdat ze er om vraagt en we geven op het advies van zowel kinderarts als cb arts nog max een liter.
pi_132048845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:52 schreef becky27 het volgende:
Eten hier.... Isabel is bijna 10 maanden

02.30 fles 120/3
06.00 fles 180/6 --> misschien naar 150/5 met pap (gaven we Noortje op een gegeven moment ook)
09.30 fruit
11.00 fles 150/5 of 180/6
12.00 1 boterham
15.30 cracker of komkommer
16.00 fles 150/5 of 180/6
18.00 avondeten
19.00 fles 180/6
23.00 fles 180/6

Wij zijn ontslagen van bezoekjes aan het ziekenhuis!!!! We hoeven niet meer terug naar de kinderarts!! *O* *O* *O*
Ze was 71.5 cm en 7780 gram. Ze groeit goed, ze doet het fantastisch, ze staat los, gerust 5-6 seconden, liet ze meteen even zien, ze loopt langs alles en met alles, nog net niet los. Ze zegt papa, mama, boe en soms 'bella'. Ik ben zo blij met en trots op ons meisje dat ik hier een potje zit te grienen. We gaan echt een tijdperk afsluiten, de box is verkocht, kleertjes maat 68 past ze niet meer. Over iets meer dan twee maandjes en dan is ze 1. En ze is het allerleukste en liefste kleine zusje van de wereld.

Voor het geval jullie het nog niet wisten, dit is r :P

[ link | afbeelding ]
Wat een bezigbijtje O+ En mooie stats volgens mij! Wat fijn dat jullie niet meer naar de kinderarts hoeven! En wat is ze een knapperdje O+

Omen, moeilijke keuze! Ik denk dat ik op de bank zou gaan :@ O+
pi_132048916
Becky *O* wow wat goed!! Mag je zeker trots op zijn. (Waarom liep ze bij de kinderarts??)

Omen ik zou lekker naar je huis gaan! Waarschijnlijk kan je niet uitslapen (lukt mij in ieder geval nooit). Maar slaapt toch beter dan op de bank. En je meisje zie je snel weer.
pi_132048982
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:55 schreef Omentielvo het volgende:
Nin O+

Morgen ga ik een avondje weg
Riley slaapt dan voor het eerst bij mijn ouders. Mijn vader is zo lief geweest en heeft deze week een kamertje voor haar gemaakt inclusief nieuw behang en laminaat O+
Maar ik zit nu te twijfelen. Ik kom pas na middernacht terug. Ga ik naar mijn eigen huis zodat ik kan uitslapen of ga ik bij mijn ouders op de bank, zodat ik Riley zaterdag gelijk zie. :@
Lekker naar huis gaan, en een beetje uitslapen, rust pakken :Y. En dan in de ochtend er naar toe :D, en blij zijn omdat ze haar armpjes naar je uitstrekt omdat ze je gemist heeft!

Ik ben niet zo moeilijk met logeren, opa's en oma's vinden het geweldig, en zorgen heel goed voor J. Hij is er altijd vrolijk, dus het zit wel goed daar!
pi_132049026
Becky wat fijn van je meisje! Wat doet ze het zo goed! En al losstaan joh! *O* mijne raast wel met d'r loopwagentje rond maar bij per ongeluk loslaten gaat het mis :P

En ik zag ook nog Nin in het vorige topic. O+ ook vliegensvlug joh!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:04:42 #8
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132049038
Omen, ga lekker genieten van je me-time.
pi_132049110
Ja Omen, lekker uitslapen als dat lukt! Je doet het al alleen, de meeste anderen slapen af en toe iets langer door vader.

En wat lief van het kamertje!
pi_132049178
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:59 schreef becky27 het volgende:
MM, ze drinkt nog zoveel omdat ze er om vraagt en we geven op het advies van zowel kinderarts als cb arts nog max een liter.
Was gewoon nieuwsgierig :@ . J. is iets kleiner en iets lichter, en drinkt echt nog maar 2,5 fles per dag... Hij krijgt verder wel echt gewoon 2 maaltijden + fruit, dus dat zorgt voor zijn gevulde gevoel :Y
Als ik al die lijstjes lees, denk ik soms dat ik J. aan t uithongeren ben, vandaar.

Nachtvoeding krijgt ie al zeker 3 maanden niet meer. Hij is wel eens wakker, maar een speen en knuffel doen dan wonderen... Dacht dat dat normaal was, tot dat ik hier mee ging lezen, en toen me realiseerde hoe blij we mogen zijn met dit jongetje dat alles lust, en lekker slaapt...
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:08:55 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132049252
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:02 schreef Animalmix het volgende:
Becky *O* wow wat goed!! Mag je zeker trots op zijn. (Waarom liep ze bij de kinderarts??)

Huilbabyprotocol, die eerste vier maanden waren een hel, met een opname van 10 dagen in het ziekenhuis toen ze vier maanden was. Helaas, en dat doet me nog steeds verdriet, maar drie maanden borstvoeding gegeven.

Ik had het gisteren met de kinderarts erover, onze nachten zijn nog zwaar, maar liever zo met brakke nachten en een vrolijke baby dan doorslapen en alleen maar huilen huilen.
pi_132049361
Wow Becky kan ik me heel goed voorstellen.
Ik heb twee refluxkindjes. N nog met medicatie. Hier ook verschrikkelijke eerste drie maanden bij beiden.
Fijn dat het nu zo goed gaat!!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:11:40 #13
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132049399
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:07 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Was gewoon nieuwsgierig :@ . J. is iets kleiner en iets lichter, en drinkt echt nog maar 2,5 fles per dag... Hij krijgt verder wel echt gewoon 2 maaltijden + fruit, dus dat zorgt voor zijn gevulde gevoel :Y
Als ik al die lijstjes lees, denk ik soms dat ik J. aan t uithongeren ben, vandaar.

Nachtvoeding krijgt ie al zeker 3 maanden niet meer. Hij is wel eens wakker, maar een speen en knuffel doen dan wonderen... Dacht dat dat normaal was, tot dat ik hier mee ging lezen, en toen me realiseerde hoe blij we mogen zijn met dit jongetje dat alles lust, en lekker slaapt...

Ieder kindje is anders toch. Ze eet voldoende maar is zoooo actief. Ze kan geen moment op schoot zitten, is altijd bezig, verbrand heel veel energie dus geven we haar maar. Wees blij dat je ventje het zo goed doet.

ik baal vaak als een stekker, zowel de avondfles als nachtfles(sen) zijn echt niet tof meer maar ja. Tis niet anders.
pi_132049428
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:08 schreef becky27 het volgende:

[..]

Huilbabyprotocol, die eerste vier maanden waren een hel, met een opname van 10 dagen in het ziekenhuis toen ze vier maanden was. Helaas, en dat doet me nog steeds verdriet, maar drie maanden borstvoeding gegeven.

Ik had het gisteren met de kinderarts erover, onze nachten zijn nog zwaar, maar liever zo met brakke nachten en een vrolijke baby dan doorslapen en alleen maar huilen huilen.
Ach gus, da's echt naar. Jezelf niet schuldig voelen over de borstvoeding hoor. J. huilde ook een tijdje (maar geen 4 maanden, daar kan ik me niets bij voorstellen), en ik trok de bv toen ook niet meer (lichamelijk, en geestelijk). Ben gestopt na 12 weken, vond ik erg jammer, maar bleek achteraf ook beter voor J. Ik was minder gestressed, en daar reageerde hij goed op :Y

Hopelijk blijft ze vrolijk, en gaat ze vanzelf een keertje langer slapen...
pi_132049452
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:11 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ieder kindjes is anders toch. Ze eet voldoende maar is zoooo actief. Ze kan geen moment op schoot zitten, is altijd bezig, verbrand heel veel energie dus geven we haar maar. Wees blij dat je ventje het zo goed doet.

ik baal vaak als een stekker, zowel de avondfles als nachtfles(sen) zijn echt niet tof meer maar ja. Tis niet anders.
Baal je dat die voedingen er nog zijn of gaan ze moeizaam?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:13:26 #16
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132049468
oh je reflux heeft ze ook nog gehad, vergeten :P
Ik kon steeds weer een arts van het lijstje strepen, we hebben manuele therapie, kinderfysio, logopedie, osteopaat, kinderarts gehad. Fijn nu gewoon geeneen meer!
pi_132049515
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:13 schreef becky27 het volgende:
oh je reflux heeft ze ook nog gehad, vergeten :P
Ik kon steeds weer een arts van het lijstje strepen, we hebben manuele therapie, kinderfysio, logopedie, osteopaat, kinderarts gehad. Fijn nu gewoon geeneen meer!
*O* *O*
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:16:21 #18
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132049617
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:13 schreef Olf het volgende:

[..]

Baal je dat die voedingen er nog zijn of gaan ze moeizaam?
oh soms baal ik van de voedingen, niet omdat ze moeizaam gaan, die fles is in no time leeg. Maar af en toe denk ik wel eens, waarom heb ik geen slaapkinderen? Fulltime werken en twee nachtbrakers (1 met nog 1 a 2 flessen s nachts en de ander met nachtelijk gespook) hakt er aardig in. Maar mijn man gaat vanaf 1 januari bewust minder werken *O*
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:17:52 #19
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132049696
Dat huilen, zo hartverscheurend.... ruim 3 maanden lang minstens 6 a 7 uur per dag.

Nu genoeg over mijn baby.

Ik wacht op de verjaarsspam van Enf!
pi_132049731
Wat fijn dat ze niet eer terug hoeft Becky. En wat een vreselijke tijd hebben jullie gehad. Wat doet ze het nu goed! Kappe meid. O+
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:19:55 #21
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_132049798
Oh Becky wat is dat pittig he... :*
Fijn dat het KA tijdperk kan worden afgesloten!

En fijn dat je man minder gaat werken!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_132049943
Ik ga al bijna dood als ze een paar minuten huilt en ik kan d'r niet troosten :'( :'( :'(

Super fijn dat het nu zo goed gaat! Die nachtelijke voedingen (hier hebben we ze ook *O* ) worden ongetwijfeld vanzelf ooit een keertje minder. En wat fijn dat je man minder gaat werken!
pi_132049989
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:16 schreef becky27 het volgende:

[..]

oh soms baal ik van de voedingen, niet omdat ze moeizaam gaan, die fles is in no time leeg. Maar af en toe denk ik wel eens, waarom heb ik geen slaapkinderen? Fulltime werken en twee nachtbrakers (1 met nog 1 a 2 flessen s nachts en de ander met nachtelijk gespook) hakt er aardig in. Maar mijn man gaat vanaf 1 januari bewust minder werken *O*
Ik herken het hoor, had nu wel verwacht dat baby regelmatig 6 uur achter elkaar zou slapen, maar netjes elke 4 uur houdt ze consequent vol. Ik fantaseer echt over nachten van 23 tot 7. :z
pi_132050074
Wow ja, zou er ooit weer eens zo'n nacht komen? Ik kan het me amper voorstellen!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:26:02 #25
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132050093
Bizar he, gewoon om de vier uur, met 10 maanden.....
Oh en, schouderklopje voor onszelf, ze kinderarts heeft wel tien keer gezegd dat wij het zelf hebben gedaan. En ze lag continu dubbel om Isabel, die ging ff alles showen. En praten, en boe (brrrr) roepen. O+
pi_132050120
Omen, wat lief van je vader dat ie helemaal een eigen kamertje maakt voor Riley! Ik zou naar mijn eigen huis gaan, lekker goed slapen na een avondje uit in je eigen bed (slaapt vast beter dan een bank) en Riley overlaten aan de goede zorgen van je ouders. Die zullen er vast ook erg van genieten om haar te logeren te hebben...

Becky, wat fijn dat jullie niet meer terug hoeven naar de ka! Wat tof dat ze het zo goed doet, en zo'n knappe meid ook O+

Wauw Belle! N. kruipt al echt!! :o *O* (Ja, duh, dat had je zelf ook al gezien natuurlijk) Die dame van mij doet nog maar net pogingen om terug te rollen van rug naar buik. Zou wel fjin zijn als ze dat zou kunnen trouwens, zou ons heel wat teruglegacties schelen ;) Maar goed, Femke is natuurlijk wel een hele maand jonger he...
Die kleertjes zijn ook goed gelukt zeg. Lijkt me zo lekker om dat zelf te kunnen... :@

Enfermera, hartstikke gefeliciteerd met je dreumes!! Ben benieuwd naar de fotospam...

Over eetschema's heb ik nog helemaal niets te zeggen. Ik kan wel melden dat het met de borstvoeding weer de goede kant opgaat O+ Keertje extra kolven, domperidon en zelf meer drinken heeft bij elkaar toch geholpen! (En stiekum baal ik nu een beetje dat ik het drie jaar geleden met Lars relatief snel heb opgegeven... met een beetje extra aandacht was ik toen misschien ook wel over de dip heen gekomen)

Loj, wat een nachten zeg... :* sterkte! (geen tips helaas) Trouwens, waarom zou je jochie eerst moeten leren zitten en kruipen ipv achter z'n speelgoedopbergdoos te lopen? Lekker eigenwijs! Eigen plan trekken, ik hou 'r van!

Stapelbakjes zijn geweldig! Drie jaar geleden voor Lars gekocht, goedkoopste speelgoed wat er is, en hij vindt het zelfs nu nog steeds leuk. Ben benieuwd wat Femke er straks van vindt.
Leuke creatieve oplossing voor tijdens het eten trouwens, Spees!

Lange dagen Gulara! Maar dat zwemmen in het ochtendzonnetje klinkt toch wel heel erg lekker.. ik moet morgen weer in de kou en het donker naar het binnenzwembad... Jammer dat ook jouw nachten zo prut zijn, maar high-fiven en zwaaien is dan weer heel tof!

Haha Sull.. zomaar tijd kwijt... lekker geslapen waarschijnlijk, geniet er maar van!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:37 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij kreeg Saartje toen:
• een fles bij het opstaan (die krijgt ze nog steeds) 180/6
[*]'s middags een half flesje van 90/30
• voor het slapen gaan een avondpapje (drinkbaar)

En tussendoor dan brood/fruit/yoghurtje/avondeten.

Moet het even nazoeken of het precies klopt, tis alweer 3 maanden geleden.
Hoe krijg je 30 schepjes in zo'n flesje? ;)

Mineola! Die verkleedkindjes O+ Ik vind deze wel heel erg lief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien eens onthouden voor als we hier een keer niet onder carnaval uit kunnen komen...

Hoe was het CB-huisbezoek, f_r? Helemaal goedgekeurd? Wat een mooi klein mupke... (maar steekt ze nu al d'r tong naar ons uit? Tssk!)
(Ik heb jaren in een boekhandel gewerkt, en CB staat voor mij nog heel vaak voor Centraal Boekhuis... moet soms echt bewust schakelen naar "o nee, cb = consultatiebureau)

Tally, wat balen van dat gedoe op je werk zeg. Kan me voorstellen dat dat flink vermoeiend is! Fijn dat de uitslag van de test precies is wat je hoopte ;) en Beterschap!

-Bubseltje-, wat een mooi meisje! Dat handje op die eerste foto... O+ Mag ik ook een pmmetje met haar naam? Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, maar wil gewoon altijd alles weten... O-)

Spirit, lastig zeg, zo'n schoonmoeder die niet luistert. Maar het jurkje is wel heul schattig met dat uiltje... als je er van af wilt... ;) (Femke is niet rossig O-))
Lekker blond momentje hier trouwens... zat even te googlen wat canailles zijn. Tot het kwartje viel dat het gewoon een typo is van 'van alles'... duh...
Beterschap voor jezelf trouwens!

Coco, wat een lieve badderfoto O+ En slim om de zwitsal daar te plaatsen ;) Zulke mooie natte haartjes zo...

Kyara, hoe was de kinder-EHBO avond eigenlijk? Nog nuttige tips geleerd op de tweede avond?

Poeh... 12 uur teruggelezen nu. Tijd om te submitten!
pi_132050153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:25 schreef bellelena het volgende:
Wow ja, zou er ooit weer eens zo'n nacht komen? Ik kan het me amper voorstellen!
Hoe fit ben je dan?!

Mijnes is wel drie keer uit logeren geweest maar toen ging ik naar de kroeg. :+ over een maandje gaan we een logeerpartij doen en dan ssssssslaaaaaapen!
pi_132050175
Oei... smily en "..."-overkill... Ik ben bang dat ik me bij SS ook meteen verraad met al die "..." :@
pi_132050236
HOLY FUCK Shandaly!
pi_132050296
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:27 schreef Olf het volgende:

[..]

Hoe fit ben je dan?!

Mijnes is wel drie keer uit logeren geweest maar toen ging ik naar de kroeg. :+ over een maandje gaan we een logeerpartij doen en dan ssssssslaaaaaapen!
Omg ja inderdaad, volgens mij kan ik de volgende avond dan niet eens meer slapen, zo wakker zal ik zijn :')

Hier nog geen logeerpartijen gehad, wat zeg ik, er is pas 2 keer opgepast in het geheel :@
Ach ik geef nog de borst, dus dan zou ik alsnog 's nachts moeten gaan zitten kolven :P
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:31:05 #31
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132050366
Hier heeft ze ook pas 1 keer gelogeerd, wel vaak oppas gehad. Maar meestal moet ik dan twee kindjes laten logeren en dat vind ik toch ff wat zwaarder voor opa en oma.
pi_132050391
Shandaly _O_

Nu je het noemt over die stapelbakjes, die zag ik laatst ergens, toen vroeg ik me af wanneer dat leuk is! Maar het deed me ook denken aan knisperboekjes en zo, die heb ik eindelijk gescoord, grote hit!
En een badboekje, maar die kocht ik vanmiddag pas na het bad, dus die ik nog niet getest. Wel nav Suiker ook de kruidvatringen in bad gegooid, ook een grote hit!

Anyway, welk speelgoed wordt nu (vanaf 6 maanden) een beetje leuk?!

En ook herkenbaar over het bezig zijn met jezelf verraden bij SS :P
pi_132050436
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:29 schreef bellelena het volgende:

[..]

Omg ja inderdaad, volgens mij kan ik de volgende avond dan niet eens meer slapen, zo wakker zal ik zijn :')

Hier nog geen logeerpartijen gehad, wat zeg ik, er is pas 2 keer opgepast in het geheel :@
Ach ik geef nog de borst, dus dan zou ik alsnog 's nachts moeten gaan zitten kolven :P
Ja dat nachtelijk kolven is ook nogal een fiasco vaak. :Y m'n vriend kan er wel aan ruiken welke drank ik heb gedronken. :9 :@

Ik vind oppassen niet zo relaxed maar logeren dan weer beter omdat het zoooo goed ging. En dan is ze echt ergens anders en dan snapt ze volgens mij pok beter hoe het zit dan als er iemand bij ons komt. Heb wel zooooveel aanbiedingen van vrienden voor oppassen, maar ik wil echt geen wisselende oppassers!
pi_132050492
Dank voor jullie reacties :*

Shandaly wat een post

Becky wat doet jouw meisje het goed. Mooie stats. Ontzettend snel met staan en proberen te lopen. O+
En wat fijn dat je man minder gaat werken O+
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:34:31 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132050517
Kruipt Nin echt al? :D _O_ wat een snelle is het ook!

Thx voor de update shandaly ;) en fijn dat het bij jou weer goed gaat met het voeden!
pi_132050561
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:26 schreef Shandaly het volgende:
Kyara, hoe was de kinder-EHBO avond eigenlijk? Nog nuttige tips geleerd op de tweede avond?
Reanimatie. Topavond!
Ik heb ook reanimatie gehad op een bhv cursus. En dan ben je nu met 2 vingers aan het reanimeren terwijl je op je buik naast een baby ligt om hem niet helemaal te pletten.

Was in elk geval mentaal beter voorbereid dit keer.
pi_132050581
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:32 schreef Olf het volgende:

[..]

Ja dat nachtelijk kolven is ook nogal een fiasco vaak. :Y m'n vriend kan er wel aan ruiken welke drank ik heb gedronken. :9 :@

Ik vind oppassen niet zo relaxed maar logeren dan weer beter omdat het zoooo goed ging. En dan is ze echt ergens anders en dan snapt ze volgens mij pok beter hoe het zit dan als er iemand bij ons komt. Heb wel zooooveel aanbiedingen van vrienden voor oppassen, maar ik wil echt geen wisselende oppassers!
Hier de eerste keer oppassen was toen ze pas 7 weken was en ik+lief even snel een outfit gingen scoren voor een bruiloft waar we heen gingen de volgende dag ;) Daar heeft ze echt niet van meegekregen, want ze sliep en het waren m'n ouders die tot dan toe zo'n beetje elke dag wel hier waren geweest.

De tweede keer was vorig weekend, met een feestje. Ze had het toen weldegelijk door en was ook wakker geworden. Maar flink gekeet en de volgende dag lekker uitgeslapen O+ Kwam dus eigenlijk een soort handig uit dat ze wakker was geworden ;)
Maar zelf dacht ik wel achteraf dat ik d'r net zo goed had kunnen meenemen (wat m'n eerste plan was). In de draagdoek en gewoon even buiten chillen toen de band speelde, dat had net zo goed gekund en had ze evenveel of meer geslapen :P

Wel grappig van je vriend :D
Ik heb pas 1 keer een glaasje wijn op, en dat was vlak na de voeding dus ik heb niets weggekolfd toen ze een paar uur later wilde drinken.
pi_132050604
Shandaly, fijn dat het voeden en kolven nu beter gaat! ^O^
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:39:11 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132050743
Becky, wat een GEWELDIGE post van jou! Echt, het spat eraf O+ Superfijn dat je meisje het zo goed doet en dat het artsentijdperk voorbij is!
pi_132050754
De eerste zes maanden had ik ook nauwelijks gedronken maar nu zijn de voedtijden wat voorspelbaarder en krijgt ze kv als ik weg ben. Wel weer genieten na 9 maanden niets en in 6 maanden 5 glaasjes. :9~
pi_132050779
Belle je baby kruipt gewoon al! Wow ze is nog geen zes maanden toch?
pi_132050787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:34 schreef LadyBlack het volgende:
Kruipt Nin echt al? :D _O_ wat een snelle is het ook!

Thx voor de update shandaly ;) en fijn dat het bij jou weer goed gaat met het voeden!
Nee, stiekem heeft mijn lief van die touwtjes vast die we aan d'r vast maakte ;) :P

Serieus, knap he! Het ziet er zo schattig uit, hoe ze die handjes optilt O+
pi_132050815
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:40 schreef bellelena het volgende:
Serieus, knap he! Het ziet er zo schattig uit, hoe ze die handjes optilt O+
Echt wel! O+
pi_132050821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:39 schreef Olf het volgende:
De eerste zes maanden had ik ook nauwelijks gedronken maar nu zijn de voedtijden wat voorspelbaarder en krijgt ze kv als ik weg ben. Wel weer genieten na 9 maanden niets en in 6 maanden 5 glaasjes. :9~
Ja, jouwes is alweer ietsje groter natuurlijk!
pi_132050884
Heeft ze tijgeren overgeslagen Belle? En staat ze al? Dat deed mijne voor kruipen maar weet niet wat de logische volgorde is?
pi_132050894
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:40 schreef Animalmix het volgende:
Belle je baby kruipt gewoon al! Wow ze is nog geen zes maanden toch?
Ja, volgende week is ze 6 maanden :)

Ze kwam eerst al vooruit, met telkens 1 kruip en dan een buikschuiver, maar zo met d'r handjes optillen ( O+ ) is nu sinds een paar daagjes!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:46:33 #47
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132051058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:42 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ja, volgende week is ze 6 maanden :)

Ze kwam eerst al vooruit, met telkens 1 kruip en dan een buikschuiver, maar zo met d'r handjes optillen ( O+ ) is nu sinds een paar daagjes!
Dan is het nog een paar dagen en dan komt ze 'flap flap flap' voorbij gekropen. Zo leuk O+
pi_132051059
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:42 schreef Olf het volgende:
Heeft ze tijgeren overgeslagen Belle? En staat ze al? Dat deed mijne voor kruipen maar weet niet wat de logische volgorde is?
Ze zit al sinds een maandje heel veel te wiebelen op handen en knieen, ook voortbewegen ging dus halfkruipend/tijgerend. Eerst achteruit, later vooruit :P

Ze is nu ook heeeeeel hard bezig met proberen optrekken, maar dus ook pas sinds ze nu d'r handen en armen echt kan optillen! Staan aan de box kan ze wel als ik d'r help, maar ik verwacht binnenkort wel dat ze dat opeens zelf doet! Ze wil het wel al! (ze hing al een paar keer moeilijk aan het salontafeltje en dan was het huilen, want het lukte niet helemaal :'( :D)

Staan voor kruipen klinkt ook wel knap joh! Ik zou eerst kruipen, dan staan verwachten (maar dat is misschien omdat dat nu hier zo gaat :P)
pi_132051104
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:46 schreef becky27 het volgende:

[..]

Dan is het nog een paar dagen en dan komt ze 'flap flap flap' voorbij gekropen. Zo leuk O+
Dan zie ik dat filmpje van Isabel weer voor me O+ Die daar zo door de kamer heen racete hihi!
pi_132051158
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:46 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ze zit al sinds een maandje heel veel te wiebelen op handen en knieen, ook voortbewegen ging dus halfkruipend/tijgerend. Eerst achteruit, later vooruit :P

Ze is nu ook heeeeeel hard bezig met proberen optrekken, maar dus ook pas sinds ze nu d'r handen en armen echt kan optillen! Staan aan de box kan ze wel als ik d'r help, maar ik verwacht binnenkort wel dat ze dat opeens zelf doet! Ze wil het wel al!

Staan voor kruipen klinkt ook wel knap joh! Ik zou eerst kruipen, dan staan verwachten (maar dat is misschien omdat dat nu hier zo gaat :P)
Mijne heeft heel lang getijgerd en half augustus stond ze opeens op en ging vervolgens kruipen :P echt in twee weken van hulpeloze baby naar mobiele sloopkogel. *; maar dat was dus met 7,5 a 8 maanden, niet 6! Vlugge Nin!
pi_132051236
Mijn vrolijke muppet:

Ze heeft deze week iets nieuws verzonnen: belletjes blazen! Dat schijnt hilarisch te zijn O+
(Helaas zorgt het ook voor een overdaad aan kwijl, spuug en andere nattigheid... de wasmachine is er maar druk mee!)
pi_132051239
Wow, dat is snel! Alles in 2 weken, volgens mij had ik dat ook toen ik een baby was, in een week tijd opeens kruipen, zitten, optrekken!

Ben ook benieuwd hoor! Tot nu toe ging het vrij gemoedelijk en rustig, binnenkort zo'n racer :o Zelfs dat is nu nog amper voor te stellen!
pi_132051276
Shandaly O+ Die lachjes!

En belletjes :Y)

Moet zeggen dat het gekwijl hier altijd meevalt, het zit eigenlijk nooit op d'r kleren (wel soms op de mijne :') )
pi_132051382
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon ook nog even omdat het kan O+
pi_132051573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:39 schreef Olf het volgende:
Haha, hier juist niet. Op zich kan ik met het eten best iets drinken, maar ik vergeet dat altijd en als ik er wel aan denk ben ik weer bang dat kind net die dag uitzoekt om opeens 's avonds wakker te worden. Dus laat ik het dan maar en drink ik eigenlijk nog steeds niet. Gek is dat, ik had echt gedacht dat ik tijdens mijn zwangerschap het meeste moeite zou hebben met geen alcohol, maar het maakte me niks uit. Behalve op een feestje, na vijf drankjes weet je echt niet meer wat je nog wil dus ging ik dan maar naar huis, haha. En nu nog steeds niet dus, ik denk dat ik in een jaar tijd misschien tien keer iets alcoholisch heb gedronken eigenlijk...
pi_132051681
Staan en kruipen ging hier trouwens ook zo'n beetje niet gelijk. Wat vergeet je dat snel trouwens!
Edit:
Nou idd vergeet je dat snel want dat ging helemaal niet gelijk. Hij kroop idd pas met een maand of elf en toen stond hij allang. :o 8)7

Die foto's zijn echt O+

En becky! Ik had het wel gelezen maar niet gereageerd, maar wat een supegoed nieuws! Geen artsen meer. En dat je na die eerste klotemaanden nu zo'n vrolijk (en bizar snel :o) meisje ervoor terug hebt!

Ik vind trouwens dat je in dit topic heel duidelijk terugziet dat meisjes over het algemeen wat sneller zijn dan jongens!

Bedrijfjes starten ftw :7

[ Bericht 68% gewijzigd door Mineola op 11-10-2013 08:27:12 ]
  donderdag 10 oktober 2013 @ 22:00:52 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132051734
Ik drink heel af en toe een half glaasje wijn, maar ik heb nog geen gekolfde melk weggegooid en heb E wel gewoon gevoed toen ze wakker werd nadat ik een wijntje had gehad :@ Dat weggooien, ik kan t niet :N
  donderdag 10 oktober 2013 @ 22:02:33 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132051811
Ik kan me E nog helemaal niet voorstellen zoals Nin daar zit :D

Ze kan heel goed op dr buik liggen en steunen op gestrekte armen, maar dat ze ook iets met dr beentjes kan... dat heeft ze nog niet zo door :')
pi_132051814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:00 schreef LadyBlack het volgende:
Ik drink heel af en toe een half glaasje wijn, maar ik heb nog geen gekolfde melk weggegooid en heb E wel gewoon gevoed toen ze wakker werd nadat ik een wijntje had gehad :@ Dat weggooien, ik kan t niet :N
Ik dus ook, was ook maar 1 wijn en er zat nog even tijd tussen. Denk ook niet dat ik weg kan gooien ;(

Dat wijntje viel trouwens ook echt raar, ik had er gewoon hoofdpijn van en dat heb ik echt nog nooit gehad, zelfs niet van comazuipen :')
pi_132051865
Zo ff een post in twee delen!

Enf! Ik ben nog op tijd, gefeliciteerd met je dreumes :O ! Wat hebben jullie voor cadeau gegeven?

Cwen, Ellie in een puckababy O+ ligt ze er nu weer in? Ik heb hier nog een maatje groter liggen, mocht t nodig zijn!

Ophelia ook al aan het aftellen! :D

Beterschap Spirit! Heeft een dagje bed je goed gedaan?

Kyara klinkt leuk, die theater voorstelling!
En Ow wil ook nog niet echt zitten.

Hoe voelt Coco zich nu? En Saar O+

Wat een schatje Bubseltje O+ welkom, en haren wassen deed ik vanaf 2,5 weken, maar toen ging hij ook pas voor t eerst in bad ;)

Tally, ook beterschap!

Fr, wat een schatje, en hoe was t tijdens het huisbezoek van het cb? (en op de rest reageer ik zo!)

Spees, balen van het eczeem, maar wat schattig van de telefoon opnemen!

Interessant de verschillende eetschemas! Hier drie (of vier met soms 's nachts erbij) flessen met 8,5 maanden. Yoghurt zit nog niet in het schema, maar wil ik ook gaan introduceren.

Wow Belena wat goed van je meisje O+

Gulara, klinkt goed hoor. Pi klinkt erg cute! Alleen stomme slapeloze nachten :(

Becky, wat super fijn! En wat doet ze het goed. Vervelend van de nachten, dat dan weer wel :(

Shandalay, wat een moppie!

Poeh, hopelijk ben ik niemand vergeten ;)

In ieder geval nog een :* voor alle moeders met slechte nachten. En ik gun iedereen een topnacht, maar jullie vooral (Incl mezelf ;) ) en nog bedankt Olf voor t stokje overnemen vannacht! Kon idd rond 4 gaan slapen ;)

Zo en nu volgt zo de volgende post!
pi_132052772
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:03 schreef Loj het volgende:
...
Zo en nu volgt zo de volgende post!
Je weet de spanning wel op te bouwen zo ;)
pi_132052982
Ff nog wat reacties op vragen uit t vorige topic (kan niet meer quoten ;) )

De afgelopen nacht was dus weer slecht. Voor het idee: 19.30 in bed, 21.50 moe, huilen, tot 22.30
23.05 moe maar, huilen tot 23.45
01.00-03.45 wakker, huilen om eten, onrust
06.45 wakker
(Ik ga tegenwoordig om 8 uur mee naar bed, dat zorgt ervoor dat ik t iets beter trek, maar een sociaal leven? :s dat is er ff niet echt).

Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak met de osteopaat. Toevallig een dorpje verderop een kindrrosteopaat, met veel positieve verhalen. Hij dacht iets voor me te kunnen doen, alleen had hij volgende week alleen plek op donderdag en vrijdagochtend en dat zijn juist de twee momenten dat we echt niet kunnen en niets kunnen regelen. Hij belt me als er nog iemand afzegt. Anders bel ik dinsdag iemand anders. (Hij is er ook niet in de herfstvakantie en ga niet nog meer dan twee weken wachten). Dus nog ff afwachten :(

Ik vind het trouwens erg lief dat jullie me allemaal zo positief vinden, maar ik ben ook wanhopig 's nachts hoor. Heb mezelf een beetje teruggetrokken in m'n eigen wereldje en heb ff niet echt een sociaal leven meer. Klinkt niet goed, maar dit werkt het best voor mij. En dat ik hier wel positief kan klinken komt vooral doordat Ow overdag echt heel leuk is.

LE, ik had het ook al gezien over die themadag. Ik vind het iets te duur en te ver weg, dus ga niet. Wel jammer, had er graag bij geweest. Ga jij wel? Hoe gaat t met jou verder?
Ik kreeg trouwens ook een folder van t ziekenhuis MM. Ze hadden die bij zich toen ze de diagnose kwamen vertellen.

Fr, ik had een ks, dus niet zo een goede bevalling ;) 15 min nadat de weeën langzaam waren begonnen kwam de gyn al binnenstormen en werd ik binnen 10 min naar operatiezaal gereden. Ik had geen lenzen in en heb Ow dus ook niet gezien in de operatiezaal. Op de neo heb ik heel vaak gevraag of ze zeker wisten dat Ow van mij was. En het heeft echt wel lang geduurd voordat het ook zo voelde. (Nu wel helemaal hoor, maar in het zh en erna was t moeilijk te bevatten). Dus misschien idd heeft hij daar wel problemen mee, lang verhaal maar als jr. Die lezing hebt zou ik t graag willen lezen.
Hoe gaat het bij jou nu trouwens verder?
pi_132053030
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:21 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Je weet de spanning wel op te bouwen zo ;)
Een voor sommige misschien wat minder boeiende ;)

Welterusten :)
pi_132053171
Slaap lekker! Hopelijk... :*
pi_132053186
Welterusten Loj! Zou het niet werken baby iets later naar bed te doen als hij nog zo lang wakker ligt?

Je hebt het vast al geprobeerd hoor, ik roep maar wat. :*
pi_132053215
Wat een snelle kindjes hebben jullie toch allemaal. Het scheelt dat M ook niet de snelste was (heeft lang getijgerd en kroop pas met 11 maanden, maar goed, dat kruipen heeft hij dan wel weer heel lang volgehouden) dus mijn referentiekader is daar dus ook door bepaald. Als ik me de meisjes ook nog moet corrigeren dan hoef ik voorlopig nog weinig te verwachten :D

Ik drinkt vaak later op de avond een glaasje wijn. Ik kolf namelijk rond 22.00 uur voor de voeding van middernacht dus als ik klaar ben met kolven kan ik gerust een glaasje drinken. In het ergste geval worden ze eerder wakker maar dan kunnen ze dus gewoon hun flesje wat eerder krijgen. Ik denk dat ik nu ook maar even mijn bed uitklauter voor een glaasje.

Komt er nog een daily/weekly/monthly Olf?

XM, lees je nog mee? Hoe gaat het bij jou?
pi_132053301
Ik twijfel nu sterk of de test vanmorgen wel goed was :')
Ik jank echt om alles. Hopelijk nog de hormonen van Fee. 9 maanden op, 9 maanden af toch.
Hoop ik dan maar :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_132053403
Als je heel vermoeid bent, zitten tranen ook makkelijk heel hoog, Tally :*
(En anders binnenkort nog eens testen ;) )
pi_132053569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:34 schreef Shandaly het volgende:
Als je heel vermoeid bent, zitten tranen ook makkelijk heel hoog, Tally :*
(En anders binnenkort nog eens testen ;) )
Ik heb juist een heerlijke dag gehad. Kindjes lagen allebei om half 8 te slapen. Dus vermoeid ben ik niet.
Binnenkort nog maar eens een testje :')
pi_132053700
Test? Ik heb echt te globaal bijgelezen geloof Ik.... Maar inderdaad, tranen kunnen ook om andere redenen hoog zitten.

Leuke foto's Shandaly! Ze wordt groot! Leuk om ze zondag weer in het echt te zien.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 22:42:44 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132053792
Tally?? :o
pi_132053913
Tally :o

Shandaly leuke foto's. Echt een schatje O+
pi_132054039
Live testen Tally!

En ohhhhhhja daily! Ik was het alweer vergeten! Ik ga weer eens bakkelijen ;)

Heb ik enfs foto's gemist of moeten ze nog komen? Ben reuzebenieuwd!
pi_132054075
Niet gemist hoor, moeten nog komen.
pi_132055036
Dames ik ga slapen. Ik wens jullie allemaal goede nachten.
Ow even luisteren jongen. Voor jou geldt dat dus ook :D

Enf. Als je een fotospam ga doen wil ik dat die er morgen ook nog staat. En ik hoop dat je een topdag hebt gehad
pi_132055425
Goed plan Omen! Welterusten !! :Z
pi_132056616
Ik hou het even niet bij, maar Becky wat fijn dat jullie van alle artsen en oloog en apeuten af zijn! En wat is ze toch leuk O+ Én wat leuk dat je man bewust minder gaat werken! *O*

En Nin, uitslover! O+ Ik laat F dit filmpje niet zien hoor. :o Wij zijn heel trots dat hij zich nu opdrukt en soms een soort schuiftijgert. Hij rolt ook nog steeds haast niet van rug naar buik. Hij wordt later slapend rijk denk ik ;)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 02:54:22 #79
381212 Gulara
From the future
pi_132058902
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:54 schreef Suikertante het volgende:
Ik hou het even niet bij, maar Becky wat fijn dat jullie van alle artsen en oloog en apeuten af zijn! En wat is ze toch leuk O+ Én wat leuk dat je man bewust minder gaat werken! *O*

En Nin, uitslover! O+ Ik laat F dit filmpje niet zien hoor. :o Wij zijn heel trots dat hij zich nu opdrukt en soms een soort schuiftijgert. Hij rolt ook nog steeds haast niet van rug naar buik. Hij wordt later slapend rijk denk ik ;)
Misschien kan ie met Pi een bedrijfje opzetten of zo. ;)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 02:59:10 #80
381212 Gulara
From the future
pi_132058910
Becky wat fijn dat het zo goed gaat met je meisje! O+

Tally! :o & :*

Loj, het klinkt zo zwaar. Ik hoop dat je nu lekker slaapt. :z

Shandaly, zwemmen in de kou en donder is minder inderdaad. De eerste dag toen ik begon had het die nacht geregend en was het "koud" (ik moest iets met lange mouwen aan over m'n hemdje, korte broek en teenslippers :') ) En toen wilde ik eigenlijk niet gaan, maar toen moest ik aan jou denken en toch maar op de fiets gestapt! *O*

En ik kan dus niet reageren als ik er geen extra scherm bij heb. -O- :')
pi_132058979
Tally, morgenochtend een nieuwe? :*

(Hier nog een week pil liggen en dan word ik ongesteld. Neem ik aan (blaasontsteking poes, pijn bij baarmoeder, versterkt reukvermogen, pijnlijke borsten) --> mijn lichaam speelt een spelletje met me!

Hij slaapt al! Rent weg
pi_132059003
Haha, grapje mama...
Ik ben weer terug :(

Olf, Ow is aan het begin van de avond helemaal uitgeput. Dus nee dat gaat niet werken :s
Een daily Olf om de nachten door te komen is wel fijn trouwens ;)

Hoi Gulara! Hoe gaat t met Pi vandaag?

Omen, je hebt nog geen overwicht over Ow. Nog ff oefenen ;)

Trouwens, iets heel stoms, maar ik denk dat als Ow eindelijk gaat doorslapen, ik echt de momenten 's nachts wel een beetje ga missen. Het strelen over z'n bolletje, het duwen van zn hoofdje tegen me aan en het ruiken aan z'n haar.
En verder zit ik hier nu wel weer wanhopig te wezen :'(
pi_132059017
Als ie echt uitgeput is, zou eerder naar bed dan geen oplossing zijn? Ik weet dat dat lastig is, maar als ik echt gesloopt ben, slaap ook ruk... Maar dat hebben jullie vast ook al geprobeerd?
Home is where the O+ is...
pi_132059073
Sorry Loj. Ik heb het geprobeerd :*

Riley vindt kwart over 6 een mooie tijd om te kletsen tegen Ollie. Meestal doet ze dat dan een minuut of tien en gaat dan weer slapen. Klinkt wel gezellig. O+
pi_132059105
Lief Omen O+

Misschien per ongeluk iets overdreven. Ik bedoelde meer echt moe. De dagen dat hij uitgeput is (zoals gisteren) slaapt hij eind van de middag nog ff. ;)

Nou werkse iedereen!
pi_132059431
Becky wat een heerlijk bericht O+ O+ O+ je meisje is ook gewoon fantastisch *O*
Omen wat lief dat Riley daar haar eigen kamertje krijgt. Gewoon naar je eigen huis gaan, als het niet gaat kun je er altijd heen.
Shandaly je lachebekje O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 02:54 schreef Gulara het volgende:
Misschien kan ie met Pi een bedrijfje opzetten of zo. ;)
:D

L doet ook nog niet zoveel alhoewel hij nu wel kruippogingen doet. Het tijgeren slaat hij over geloof ik. Moet ik me daar zorgen om maken?
Zitten zie ik hier voorlopig ook niet gebeuren...
pi_132059696
Tally :o Je wist het bij Fee toch ook al voor je ging testen? Of was jij dat niet?

Loj, ik kan me je wanhoop goed voorstellen. Het wordt zo'n 'ding', dat je steeds meer tegen de nacht gaat opzien. Ik hoop heel erg dat de osteopaat volgende week toch plek heeft (echt niks te regelen?) en hij/zij jullie kan helpen.

XM, ik dacht ook aan jullie gister, hoe gaat het?
pi_132059792
Loj, balen weer even van je nachtje. Snap trouwens wel dat je die nachtelijke momenten zou gaan missen! Daarom vind ik de 23u voeding ook niet erg, lekker nog een half uurtje met baby! Vooral als ik heb gewerkt ben ik daar superblij mee!

Hier gelukkig weer prima nachtje (sorry Loj), 4 uur voeden, 5.30 op. Toen is vriend er om 6.15 uitgegaan met baby en heb ik nog even geslapen tot 8! O+ dacht nog wel even aan degene (MM toch?) die half zeven vroeg vond, toen ik om 5.30 kwiek baby uit bed plukte ;)
pi_132059871
5.30 op?! Dat is midden in de nacht...! :o Ik snap eigenlijk ook niet helemaal hoe dat rijmt met vriend om 6.15 eruit en jij dan weer slapen tot acht :@

Leg dat anders even uit graag :P
pi_132059909
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:45 schreef Mineola het volgende:
5.30 op?! Dat is midden in de nacht...! :o Ik snap eigenlijk ook niet helemaal hoe dat rijmt met vriend om 6.15 eruit en jij dan weer slapen tot acht :@

Leg dat anders even uit graag :P
Nou, 5.30 baby op en drinken! Dat duurt 's ochtends wel drie kwartier. Toen de grote switch gedaan, dus ik verder slapen!
pi_132059915
Loj ik deel je nacht. van 0:00 tot 03:30 en van 04:00 tot 04:20 maar dat was een voeding. ik probeer je vandaag even een pm te sturen.

en vanaf 06:30 peuter en nu zitten we al 45min aan een boterham in het kader van zelluf doen.
pi_132059925
En ik vond het ook nog vroeg maar gisteren was het 4 uur opstaan, dus dit was fantastisch! Maar van mij mag ze snel weer terug naar 6.30 a 7 uur wakker worden hoor, maar relatief was dit even geweldig. ;)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:05:06 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132060119

Voor iedereen O+
pi_132060717
Wij hadden ook weer een enerverende nacht ;) Een paar keer gedronken, maar tussendoor heb ik d'r ook een paar keer horen spelen :D Nu wil ze overigens ook niet echt slapen, terwijl ze wel heel moe is, dus lief probeert d'r nu te wiegen. En het is nog wel zo lekker donker door de regen!
pi_132061441
Beckey wat fijn!!

Loj :*

Tally :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132061567
Tally je maakt het toch wel spannend zeg!

Loj ik kan me dat best voorstellen. Maar volgens mij komen daar andere momenten voor in de plaats. Als hij 's morgens wakker wordt en je hoort hem vrolijk kletsen, en dan neem je hem even in bed. En als hij naar bed gaat dat je uitgebreid afscheid gaat nemen omdat je hem uren later pas weer wakker zult zien ;)

Fieder volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken. Allereerst is Nin 3 maanden te laat geboren maar dat durfde belle hier niet neer te zetten. Ten tweede zijn er zat baby's die er meer dan een jaar over doen. Als ze op de kleuterschool komen kunnen ze allemaal lopen :Y
pi_132061808
Bedankt Suiker :P ik maak me ook niet erg zorgen hoor, maar ik las laatst ergens dat ze eerst moeten tijgeren voor ze gaan kruipen, was beter voor de ontwikkeling. ofzo :? Maar ja ik kan m moeilijk verbieden te kruipen natuurlijk...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:34:19 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132061936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:29 schreef Fieder het volgende:
Bedankt Suiker :P ik maak me ook niet erg zorgen hoor, maar ik las laatst ergens dat ze eerst moeten tijgeren voor ze gaan kruipen, was beter voor de ontwikkeling. ofzo :? Maar ja ik kan m moeilijk verbieden te kruipen natuurlijk...
E.lin heeft ook nooit echt getijgerd. Ze ging van buikschuiven naar kruipen toen ze 10 maanden was. Met 12 maanden liep ze *O*. Ook heeft ze zich nooit echt van buik naar rug gerold, daar had ze volgens mij geen zin in :'). Dat kan ze nu ook heus wel :+.

Don't worry :)
pi_132062001
Tally test????
Nin snelle meid hoor.
Kyara je meiden kunnen ineens ook heel vlot gaan.

Hier een ean die ook rijkelijk laat met alles was. Maar als ze hef dan deed was ze ook echt los zeg maar. Ben benieuwd hoe sac haar ontwikkeling zou zijn. Ze groeit in ieder geval een heel stuk sneller. Eergisteren woog ze 2770.
pi_132062040
Nee dat rollen doet L ook niet Soesa! :D eigenwijsjes.
Ik zag een hele lieve meisjesmeet trouwens O+ O+ O+
pi_132062061
En daarbij, Spees kan nog steeds niet rollen toch ;)

Maar Fieder, ik sluit me aan bij Suiker! En verder heeft dat rustige/kalme ook z'n voordelen, zo'n pittige tante heb ik soms echt mijn handen aan vol! Het is namelijk voor haarzelf vaak ook frustrerend, dat ze zo graag dingen wil maar het nog niet helemaal lukt. Daar kan ze ook niet van slapen en zo. Voor haarzelf zou het waarschijnlijk dus een stuk relaxter zijn als ze net iets minder snel wilde.

(Voordeel nu is wel dat zodra ze het wél kan, ze daarna echt weer een stuk meer ontspannen is!)
pi_132062188
Belle ik snap het :* ze wil ook zo graag! En het is allemaal best moeilijk. O+
Wel heel zielig dat ze er ook niet van kan slapen.

Ben benieuwd hoelang ze genoegen neemt met het kruipen :P
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:45:40 #103
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132062190
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:38 schreef Fieder het volgende:
Nee dat rollen doet L ook niet Soesa! :D eigenwijsjes.
Ik zag een hele lieve meisjesmeet trouwens O+ O+ O+
Heul eigenwijs ja!

jaaa, O+, was superleuk! Leuke kindjes én leuke mama's :Y
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:03:07 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132062603
Hier dus slome kinderen. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat het soms ook wel stak als ik hier stond te jompelen voor baby's die met 10 maanden lopen terwijl je eigen 20 maanden oude dreumes nog geen stap wil zetten. En je weet ook heus wel dat elk kind zich anders ontwikkelt etc.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:36:09 #105
381212 Gulara
From the future
pi_132063284
Kan ik me wel voorstellen Kyara. :*
Hier gaat ie ook niet zo rap. Bewegen is niet zijn ding. Ja in bed als ie ligt te mopperen omdat ie niet wil slapen, dan kan ie opeens het hele bed door. Maar verder wordt er per definitie niet gerold of gekropen.
Zitten daarentegen is wel tof en hij zit ook heel stabiel.
We kwamen er ook net achter dat ie best los kan staan. Wanneer kregen ze ook alweer knieschijven. :X

En hier ook eentje die van supermarkt fruithapjes smult. Sta je dan met je goede Rapleyvoornemen. :')
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:39:40 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132063351
Pi wil gewoon lekker om zich heen kijken. Die wil alles zien.
Merk wel dat de meisjes zich anders ontwikkelen. Die zitten nu af en toe "al" op hun knietjes. En raken ook gefrustreerd als ze niet dichterbij speeltje komen (best vermoeiend trouwens). M kon al heel snel strategisch rollen. Daarna tijgeren. Kruipen deed hij pas toen ik hem een keer in zijn blootje op de grond zette, toen kroop hij ineens weg en heeft hij ook nooit meer getijgerd.... (behalve dan als hij zijn handen vol had....)
pi_132063503
Ja snap ik Kyara. Haha ja in zn blootje kruipen? O+ dat gefrustreerd raken vind ik ook heel vermoeiend
Gulara haha hier is supermarktvoer ook favoriet. Maar mijn zelfgemaakte aardappel/groente prak gaat er ook altijd goed in. Scheelt ook weer wat in de centen...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:52:00 #108
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_132063620
Mijn 2 kinderen zijn ook uitersten. De oudste was, ook gecorrigeerd, vrij langzaam. De jongste is aardig vlot.

Qua eten maakt het Henkie weinig uit wat je hem voorschotelt, hij vindt eigenlijk alles wel lekker!
A grand adventure has begun.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:52:20 #109
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132063632
Isabel walgde gister van de potje olvarit. Kokhalzen joh (ik was zo stom geweest om haar eergisteren boerenkoolstamp mee te laten eten, ze heeft de hele nacht gehuild van de buikpijn en had de moeder der smerige poepbroeken tot aan dr nek gisterochtend).
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:54:31 #110
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_132063693
Potjes voor het avondeten heb ik trouwens nog nooit geprobeerd. In al die potjes voor kinderen van 10 maanden zit vlees volgens mij? Hij eet in principe wat wij eten en dan soms een beetje aangepast.

SPOILER
Oh, arme Isabel!
Henkie heeft vorige week ook boerenkool gegeten. Helemaal niet bij stilgestaan dat dat zoveel last zou kunnen geven. :@
A grand adventure has begun.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:59:17 #111
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132063797
Mag blijkbaar niet onder 1 jaar.... geen seconde bij nagedacht.
pi_132063955
Niet uitgebreid bijgelezen, doen we vanavond wel, maar Becky! Wat een super goed nieuws postte je gisteren *O* O+

Dat van die boerenkool zou ook iets zijn waar ik totaal niet bij stil zou hebben gestaan overigens.

quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:03 schreef Kyara het volgende:
Hier dus slome kinderen. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat het soms ook wel stak als ik hier stond te jompelen voor baby's die met 10 maanden lopen terwijl je eigen 20 maanden oude dreumes nog geen stap wil zetten. En je weet ook heus wel dat elk kind zich anders ontwikkelt etc.
Kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Maar ach, we hebben ieder onze eigen 'onzekerheden'. Zo is mijn baby geen knuffelbaby bijvoorbeeld. En als ik dan van die lekkere smoezelpoezelkinderen zie, dan denk ik "ikwilookeenknuffelbaby ;( ".
pi_132064101
Wat is eigenlijk een goed slaapritme voor een baby van 11 weken?
Onze dochter krijgt om 7 uur voeding, dan slaapt ze nog wel 2 uur maar daarna is ze wakker tot 11 uur. Dan krijgt ze weer voeding. Daarna is ze even aan het spelen in de box dan slaapt ze vaak maar een uurtje of misschien anderhalf uur. Daarna wakker in bed liggen tot 15 uur wanneer ze weer haar voeding krijgt. Daarna slaapt ze meestal nog even tot 17 uur tot 17:30. Dan kom ik thuis en is het meestal een huilbui van een uur tot 18 uur ofzo. Daarna is ze rustig en voeden we haar om 19 uur weer. Dan brengen we haar naar boven en slaapt ze altijd goed tot 23 uur. Dan maken we haar wakker voor haar laatste voeding. Daarna slaapt ze rustig de hele nacht door tot 7 uur smorgens.

Nu zitten wij een beetje met de hoeveelheid slaap die ze krijgt. Is dat overdag voldoende? Want ze slaapt overdag dan wat aangegeven staat. Maar snachts slaapt ze altijd de hele nacht door. Dus dat compenseert ze al weer. Ook is het niet zo dat ze altijd moe is of hangerig. Ze kijk heel vaak best tevreden en lacht ook wat af.
Wat is jullie mening hierover?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:12:55 #114
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132064142
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Niet uitgebreid bijgelezen, doen we vanavond wel, maar Becky! Wat een super goed nieuws postte je gisteren *O* O+

Dat van die boerenkool zou ook iets zijn waar ik totaal niet bij stil zou hebben gestaan overigens.

[..]

Kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Maar ach, we hebben ieder onze eigen 'onzekerheden'. Zo is mijn baby geen knuffelbaby bijvoorbeeld. En als ik dan van die lekkere smoezelpoezelkinderen zie, dan denk ik "ikwilookeenknuffelbaby ;( ".
+1

Isabel zit geen seconde stil, ook niet bij mij op schoot of tijdens het drinken van een fles. Ze wil niet lekker kroelen en in de doek is ook niet tof :'(
Daarbij, ZE MOET NOG EVEN BABY BLIJVEN!!! tis mijn laatste ja
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:29:39 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132064638
D. deed weer J. na vanochtend. Dus toen ik nadat ik haar naar bed had gebracht nog een J tegen kwam moest ik mijn fout weer herstellen. En lachen dat ze deed.....

begint dat nu al?

Note to self: niet meer dezelfde kleding aan }:| En de eerstvolgende die zegt, nou zo in het echt zie je wel heel veel verschil hoor, die sla ik op zijn smoel.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:31:35 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132064688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

+1 !

Hier ook geen seconde. Alleen een stilzitmomentje tijdens de fles of als hij zich écht niet lekker voelt zoals vanochtend met al dat eczeem en twee doorhettandvleesborende hoektanden.

Becky, ik zag ook gisteren nog jouw post voorbij komen, echt heel erg goed nieuws, fijn voor jullie!!
pi_132064709
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:29 schreef Kyara het volgende:
D. deed weer J. na vanochtend. Dus toen ik nadat ik haar naar bed had gebracht nog een J tegen kwam moest ik mijn fout weer herstellen. En lachen dat ze deed.....

begint dat nu al?

Note to self: niet meer dezelfde kleding aan }:| En de eerstvolgende die zegt, nou zo in het echt zie je wel heel veel verschil hoor, die sla ik op zijn smoel.
haha... ik ben benieuwd of ik ze irl wel uit elkaar kan houden... En ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig hoe Lars reageert op twee dezelfde ;)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:34:33 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132064784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:32 schreef Shandaly het volgende:

[..]

haha... ik ben benieuwd of ik ze irl wel uit elkaar kan houden... En ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig hoe Lars reageert op twee dezelfde ;)
Waarschijnlijk zoals alle kinderen:
"kijk 2 dezelfde!"
"is dat een tweeling?"
"mamaaaaaaaa, kijk een tweeling, MAMAAAAAAAAA EEN TWEELING!"
"ik heb maar 1 zusje"
pi_132065826
_O- Kyara ik moet altijd lachen om jouw tweelingavonturen! En ook typisch dat andere mensen het dan zoooo goed zien! Maar die letten ook de hele tijd heel goed op natuurlijk.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:17:55 #120
381212 Gulara
From the future
pi_132065998
Ooh Kyara en nog lachen ook. _O- Lekker kind! O+ Die gaan je later zo in de maling nemen.
Ik zie dan voor me dat M. dan meedoet in het complot. *)
Ik denk dat ik bij jou in de straat ga wonen om al dit leuks van dichtbij te volgen. :P
pi_132066061
Kyara ik kan ze echt niet uit elkaar houden hoor. Maar wat een leuke dingen maak je mee

Even Riley spammen

pi_132066233
Ja een knuffelbaby, ik hoop dat ze dat nog wordt in de dreumesperiode maar nu knuffel ik haar on de houdgreep maar dat is iets minder knus ;) of als ze slaapt. :')

Maar m'n hyperbeweeglijke is ook zonder knuffelen de liefste, dat dan weer wel. *;

Knappe Riley!
pi_132067011
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:39 schreef Kyara het volgende:
Pi wil gewoon lekker om zich heen kijken. Die wil alles zien.
Merk wel dat de meisjes zich anders ontwikkelen. Die zitten nu af en toe "al" op hun knietjes. En raken ook gefrustreerd als ze niet dichterbij speeltje komen (best vermoeiend trouwens). M kon al heel snel strategisch rollen. Daarna tijgeren. Kruipen deed hij pas toen ik hem een keer in zijn blootje op de grond zette, toen kroop hij ineens weg en heeft hij ook nooit meer getijgerd.... (behalve dan als hij zijn handen vol had....)
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:46 schreef Fieder het volgende:
Ja snap ik Kyara. Haha ja in zn blootje kruipen? O+ dat gefrustreerd raken vind ik ook heel vermoeiend
Gulara haha hier is supermarktvoer ook favoriet. Maar mijn zelfgemaakte aardappel/groente prak gaat er ook altijd goed in. Scheelt ook weer wat in de centen...
In je blootje is het ook veel makkelijker! We laten Pluis hier ook wel eens in d'r blootje spelen, dan zie je dat ze inderdaad veeel makkelijker al dingen doet die met luier nog veel energie kosten :)

Riley O+ ze heeft altijd zo'n lief zacht gezichtje!

Knuffelen is wel 1 van de grootste hobby's hier *; Het liefst is ze de hele dag in onze armen, maar als ze dan eenmaal op de grond of in de box aan het spelen is, vermaakt ze zich daar ook prima.
Laatst stak ze voor het eerst ook echt d'r armpjes naar me uit trouwens, keischattig!
pi_132067044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:31 schreef Mineola het volgende:
Tally :o Je wist het bij Fee toch ook al voor je ging testen? Of was jij dat niet?

Loj, ik kan me je wanhoop goed voorstellen. Het wordt zo'n 'ding', dat je steeds meer tegen de nacht gaat opzien. Ik hoop heel erg dat de osteopaat volgende week toch plek heeft (echt niks te regelen?) en hij/zij jullie kan helpen.

XM, ik dacht ook aan jullie gister, hoe gaat het?
Nee bij Fee niet. Bij Zoë wist ik het zeker. Bij Fee kwamen we er in het ziekenhuis achter toen we op visite waren om ronde nummer 2 in te gaan voor IVF (Zoë was ronde nummer 1).

En nu gooi ik het op ziek zijn. Maar zeker weten doe ik het niet na het geintje van mijn man en mijn jankbuien gister. Vanmorgen de test van gister uit de prullenbak gevist :') en hij was toch echt witter dan wit. Dus ik wacht nog even een weekje en dan doen we weer een testje als er niets veranderd is.
pi_132067078
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara ik kan ze echt niet uit elkaar houden hoor. Maar wat een leuke dingen maak je mee

Even Riley spammen

[ afbeelding ]
O+ Riley en Olli O+
pi_132068423
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zoals alle kinderen:
"kijk 2 dezelfde!"
"is dat een tweeling?"
"mamaaaaaaaa, kijk een tweeling, MAMAAAAAAAAA EEN TWEELING!"
"ik heb maar 1 zusje"
_O- Ik moest hier echt keihard om lachen en het is helemaal niet supergrappig of zo, hahahaha

Ik ben blij dat al die keisnelle kinders ook nog hun gebreken hebben, de mijne is namelijk wel een knuffelbaby! :6 *O* *O* *O*

En Riley heeft zelfs een Olli-shirt O+
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:11:13 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132069724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:46 schreef bellelena het volgende:
In je blootje is het ook veel makkelijker! We laten Pluis hier ook wel eens in d'r blootje spelen, dan zie je dat ze inderdaad veeel makkelijker al dingen doet die met luier nog veel energie kosten
Nou, in dit geval wilde meneer niet dat bepaalde lichaamsdelen de grond zouden raken. Hij zat namelijk al geruime tijd om handen en knieën maar was te lui om het te proberen. En eenmaal in zijn blootje kroop hij zo weg.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:11:31 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132069737
Riley O+
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:18:23 #130
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_132069958
Riley O+

/binnenval

Haai!
3!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:30:54 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_132070316
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nou, in dit geval wilde meneer niet dat bepaalde lichaamsdelen de grond zouden raken. Hij zat namelijk al geruime tijd om handen en knieën maar was te lui om het te proberen. En eenmaal in zijn blootje kroop hij zo weg.
Als ik J. aan t kruipen wil krijgen moet ik dit dus proberen :o
Hier nog geen tijger en kruipacties hoor. Zitten lukt los ook nog niet. Staan daarentegen is wel helemaal de nieuwe hit. Staan op schoot, staan op de grond, staan aan de salontafel. Meneer wil alleen maar oefenen :D. En wij blijven maar vasthouden, want alleen, daar heeft ie de kracht natuurlijk nog niet voor ):O

Ik schijn zelf trouwens kruipen helemaal overgeslagen te hebben, en met 11 maanden zijn gaan lopen, dus dat kan ook nog...
pi_132070611
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

:D :'( :D O+
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:44:45 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132070702
dametje wilde laatst zelf eten :')

Ze moet toch wat netter leren eten. Wat zal haar schoonmoeder er wel niet van zeggen.
pi_132072419
Riley en Olli O+ ik moet ook nog een Olli
Kyara haha knap gedaan hoor! Lieve haartjes ook O+
pi_132073019
O+ Wat ziet dat er schattig uit Kyara :D Zo'n smeersnoets :Y)
pi_132074139
Kyara, wat lief O+

Hier onwijs goed nieuws: ML heeft weer een baan! *O*
En aangezien mijn werkgever nog steeds niet heeft laten weten of mijn contract, dat eind deze maand afloopt, wordt verlengd of niet, is dat echt wel een mega opluchting! *O*
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:14:44 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132074887
Oh wat fijn Cwen! Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat dat een enorme opluchting is.

Straks meer eetfoto's. Ik heb ze vanavond een stronnk brocoli en een stuk aardappel gegeten en dat ging echt supergoed. Ik ga echt vaker rapleyen.

Ik hoorde trouwens ook dat borstkindjes meestal meer kunnen met rapley dan fleskindjes. Omdat ze aan de borst meer moeite moeten doen. Geen idee of het waar is maar hier klopt het in elk geval wel.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:15:06 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132074896
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:29 schreef Kyara het volgende:

Cwen, wat een goed nieuws! *O*
pi_132075819
Fijn Cwen! *O*

Kyara, zonder te lezen vroeg ik me af waarom je je dochter een tandenborstel zou geven tijdens het eten. Maar dat is dus een lepeltje :')
pi_132076604
Cwen wat een opluchting *O*
Kyara ben benieuwd naar de foto's!
pi_132077170
Hey, ik probeer ook weer even een beetje mee te doen. Poging 16392

Pff, allemaal van die aprilkindjes die al superveel kunnen... stelletje opschepmamma's :P
Mijnes is 1 keer van rug naar buik gedraaid, doet, als hij op zijn buik ligt, direct zijn armen naar achter, niks leunen of zo. Laat staan iets verder dan alleen borst van de grond. Lui menneke, van wie zou hij dat hebben? :s)
Ach, hoeven we de vloer ook nog niet babyproof te hebben (zwerft regelmatig klein spul van peuter rond)

Ik zag mooie voedingsschema's! Hier zitten we nog op 100% bv, ik ben heel benieuwd hoe snel hij rapley gaat oppikken! Binnenkort gaan we daarmee beginnen.

Verder mooie foto's en pittige nachten :*
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:44:45 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132077321
Hier stond vandaag in het kdv-schriftje dat ze op de mat constant van rug naar buik rolde :o Dat doet ze hier niet! :D tenzij ze op de zij rollen ook meetellen.

Ah jullie dus ook aan de rapley straks piekie? Leuk spannend he? Zo gek om je baby ineens iets te eten te geven! 8)7
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:51:46 #143
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132077553
Liefjes, heb echt niet bijgelezen. Was megamisselijk vandaag ;(
Maar iig hier de beloofde fotospam, gewoon in vol formaat :D *O*
1-12 maanden:
SPOILER
/emo :'( pfff mijn meisje!

Ik zal proberen ook nog een fotootje van dr verjaardag vieren morgen te plaatsen als jullie dat leuk vinden :)

[ Bericht 63% gewijzigd door Enfermera op 12-10-2013 20:15:36 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_132077726
Enf O+
pi_132077876
Enf O+ Mooie spam! Van zo'n klein poppetje naar een heus dreumesje O+

Piekie, wat tof dat jullie ook Rapley gaan doen!

Kyara, ik had dat ook ergens gelezen, dat bv kindje sterkere kaakspieren enzo hebben en dat ze daardoor ook beter 'hele stukjes' kunnen eten. Ook andersom, dat bv kindjes juist ook baat hebben om daarmee te oefenen en hun kaakspieren sterker te maken.
pi_132078014
Spannend Piekie!
Enf O+ O+ O+
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:21:42 #147
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132078771
En ze is al 1! :o . gefeliciteerd!

Lauren tijgert echt de hele kamer door. En als ik haar in onze eigen slaapkamer leg ligt ze 5 minuten later in de slaapkamer van grote broer :P

Ik hou jullie echt niet meer bij -O- . De kids vinden het leuk om in totaal een keer of 6 wakker te worden 's nachts en verder ben ik drukkkkk. En weinig energie dus. Sorry :@
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:22:21 #148
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132078795
Lief, dank jullie wel! :* O+
Belle ja mooi he, om zo achter elkaar te zien.. O+
pi_132079051
Enf O+, wat een mooie fotospam.
Ik zag hier laatst een fotospam van iemand met een kaart erbij van 'ik ben vandaag 6 maanden'. Waar kan je die kaarten vinden?

Cwen, wat een goed nieuws *O*. Geen nieuws is goed nieuws *O*.

Kyara, wat lekkere smeerpoets O+. Volgens mij was dat nog niet met de Rapley of wel?

Riley met Olli *; ,Ik wil voor F ook wel een Olli maar zag dat deze te duur is voor SS.

Hier hebben we een mannetje dat afgelopen nacht maar hooguit 2 uur achter elkaar wilde slapen. Vandaag was het ook niet langer. Maar wat wil je als je zo snel gaat. Sinds gistermiddag kan F van zijn buik naar zijn rug laten vallen :{. Hij is morgen 8 weken.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:36:20 #150
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132079374
boehoe, ik word helemaal week van enf d'r jarige dame!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:39:03 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132079495
Oooh Enf, wat een mooie foto spam! O+ O+
Ben ook benieuwd naar de verjaardagsfoto's! hebben jullie ook verteld dat ze een brusje krijgt of wachten jullie daarmee?

Wizzy, die foto's inderdaad geen rapley maar lepelvoeding. Maar omdat ze al echt de lepel vast wilde houden en in haar mond stak, toch maar stukken aangeboden en dat werkte! Zal zo even de foto's uploaden.
pi_132079558
Enf, wat een heerlijke fotospam! Gefeliciteerd nog! *O*

Wiz, geen nieuws is slecht nieuws, contract is bepaalde tijd. Maar ik zie wel!
En nu al rollen? Wauw! Snellerd!

Nu lekker TVOH kijken met clusterende baby O+
pi_132079758
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:29 schreef Wizzy het volgende:
Enf O+, wat een mooie fotospam.
Ik zag hier laatst een fotospam van iemand met een kaart erbij van 'ik ben vandaag 6 maanden'. Waar kan je die kaarten vinden?

Cwen, wat een goed nieuws *O*. Geen nieuws is goed nieuws *O*.

Kyara, wat lekkere smeerpoets O+. Volgens mij was dat nog niet met de Rapley of wel?

Riley met Olli *; ,Ik wil voor F ook wel een Olli maar zag dat deze te duur is voor SS.

Hier hebben we een mannetje dat afgelopen nacht maar hooguit 2 uur achter elkaar wilde slapen. Vandaag was het ook niet langer. Maar wat wil je als je zo snel gaat. Sinds gistermiddag kan F van zijn buik naar zijn rug laten vallen :{. Hij is morgen 8 weken.
Wizzy, dat zijn Milestone cards. Ik heb ze cadeau gekregen dus geen idee waar te koop.

Enf hele mooie spam. En ik ben benieuwd naar de verjaardagsfoto's.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:46:17 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132079831

en waarom Rapley met M geen goed idee was: :')
SPOILER
pi_132079897
Wizzy, ik zag ze toevallig vandaag bij de Bijenkorf liggen, maar ik heb ze zelf hier gekocht. En bol heeft ze dacht ik ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 11-10-2013 21:30:52 ]
pi_132079934
Kyara echt knap! Was een succes zo te zien
En M is net een jong vogeltje O+
pi_132080036
Enf, wat een toffe spam! Je eenjarige :'(
pi_132080293
Kyara, wat LEUK! Ik krijg echt helemaal zin in Rapleyen ervan, vind het zo gezellig O+ En M. :')

Enf, toffe spam O+ Wat een bijzondere ontwikkeling in zo een eerste jaar he? Tot ooit in het dreumestopic! :)
pi_132080543
Kyara zo leuk! Lekker rapleyen!

Enf heel tof om je meisje zo te zien! Gefeliciteerd nog!! (Ben ff vergeten of ik het gisteren heb gedaan)

Cwen wat fijn! *O*

Nou ja zeg baby van LB voor het eerst rollen doe je gewoon thuis hoor bij je papa en je mama!

Kruipen: N heeft heel lang getijgerd. Ze kruipt sinds een maand kleine stukjes en sinds een week ook grote stukken. Ze is nu 10,5 maand. Broer M kroop pas na zijn eerste verjaardag. Is motorisch ook echt geen ster. Dus ik vind dit al snel.

N eet al een paar dagen erg slecht met avondeten. Als we dan fruit geven of yoghurt wil ze wel.
Maar ja....dan eet ze dus echt geen avondeten meer. Wat zouden jullie doen?

[ Bericht 45% gewijzigd door Animalmix op 11-10-2013 21:11:37 ]
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:18:27 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132081621
Wizzy! OMG, dat is wel helemáál snel! :D

Kyara, wat krijgen je dametjes ineens een haar! O+ En die foto van M _O-

Pessie, wat een nachten joh... hopelijk slapen ze gauw beter! :*

Enf, ik ben verliefd op die laatste foto van M O+ geweldig wat een snoetje!!
pi_132081695
Animal, ik zou dan gewoon fruit of yoghurt geven hoor. Het is nog bedoeld als bijvoeding, dus ik ben nooit zo moeilijk met niet willen eten.
pi_132082571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 21:18 schreef LadyBlack het volgende:
Wizzy! OMG, dat is wel helemáál snel! :D
Schrok er zelf ook van. Later deed hij het nog een keer zodat ML het ook kon zien. Vanmorgen heeft Beppe het ook gezien dus het was geen eenmalige actie.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:47 schreef Mineola het volgende:
Wizzy, ik zag ze toevallig vandaag bij de Bijenkorf liggen, maar ik heb ze zelf hier gekocht. En bol heeft ze dacht ik ook.
Leuk ga ik daar op zoek naar. Erg leuk om na een jaar bij elkaar te zetten.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_132084218
Leuk zeg, dat zo veel hier (deels) rapleyen! Ook die foto's van de dames van Kyara en dan die van haar M, leuk om dat verschil te zien!

Ik heb de afgelopen tijd hapsnap bijgelegen, maar echt een zeef hoofd! Alleen de nu al dan niet zwangere dames zijn blijven hangen. Gefeliciteerd *O* Ik moet er echt (nog) niet aan denken... Als er hier ooit een derde komt (manlief denkt van niet, ik twijfel, maar nog wel even de tijd), dan minimaal weer 2,5 jaar er tussen, misschien ook wel 4.

Ik vraag me steeds af hoe de actief postende mamma's dat doen, werken, kind(eren), bijlenen en ook nog posten en op iedereen reageren. Echt respect!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132085337
Ff mijn meisje spammen

[ Bericht 82% gewijzigd door Animalmix op 12-10-2013 12:13:06 ]
pi_132085757
AM wat een mooierd O+ mooie ogen en wimpers! En dat eten komt waarschijnlijk vanzelf wel weer goed. Ze krijgt vocht binnen, das t belangrijkste. Zegt de moeder wiens kind vorige week bijna niks at en dronk :')

LB rollen telt alleen als ze het thuis doet :Y maar toch knap *O*

Wizzy wat een snellerd :o hopelijk vannacht iets meer uurtjes slaap
pi_132085763
Kyara, jouw meisjes O+ O+ En die foto van M. :D O+

Wizzy, wat een vluggertje!

AnimalMix, wat een plaatje O+ Volgens mij lijkt haar oogkleur op die van Nin!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:30:32 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132085878
AM, die ogen!!! _O_ O+
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:55:24 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132087006
Oh AM, knappe meid O+
pi_132093093
Jeetje de ochtend begint hier nu al een tijdje om 5.15. :{ begin t nu wel zat te worden.
Fles of verschonen is de oplossing niet, spelen in bed eindigt in huilen.

Zou de wintertijd dat weer wat rechttrekken of zou hij dan helemaal van slag raken? :P

Oh en goeiemorgen :W
pi_132093140
Goedemorgen!

Vraagje: mijn meisje wordt ca een uur na de tweede nachtvoeding half wakker met krampjes en oprispingen. Ze hapt ook dan naar adem, kucht en proest. Dit duurt een half uurtje, tot ze haar luier volgegooid heeft. Het is onwijs zielig, en klinkt denk ik als reflux, maar alleen tijdens krampjes in de nacht.Iemand een idee om er iets aan te doen? Klinkt het bekend?
pi_132093305
Cwen, je zegt dat ze er last van heeft als ze poept. Kan zijn dat de reflux ontstaat doordat ze perst, lijkt me, en dat is hier ook nog steeds zo. Je geeft bv he? Dan weet ik niks anders te verzinnen dan iets als infacol en met haar beentjes draaien en buikje masseren om haar te helpen met poepen.

Kyara, lekkerbekkies! Wat zijn ze blij met die broccoli! Gaat er goed in zo te zien. En die foto van M :X :D

Enf, mooie verjaardagsspam!
AM, wat een mooie ogen heeft je dochter! O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132094081
Kyara wat een lieve foto O+

Cwen. Gefeliciteerd. Dat is idd een opluchting

Piekie 16392 is scheepsrecht. Dat weet iedereen. Dus vanaf nu gaat het lukken

LB wat gaaf dat ze rolt op het KDV. Ik las een tijdje geleden dat het pas geldt als ze het thuis doen. Dus mocht je ervan balen dat ze het thuis nog niet doet :D

Enf. Wat een mooie spam O+
Hebben jullie een leuke dag gehad ondanks de misselijkheid?

Pessie wat knap van Lauren. O+
En succes met de nachten :*

Wizzy wat snel *O*
Hopelijk gaan de nachten nu beter

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:40 schreef Cwen het volgende:

Nu lekker TVOH kijken met clusterende baby O+
Snif. Wordt even emo. Toen Riley pasgeboren was the voice kids en zat ik ook met een clusterende baby aan mijn borst. Ineens bleek dat er 20 minuten voorbij. Beide waren we weggedoezeld O+

Kyara wat leuk die rapley foto's. Riley is een mix van M. en je meisjes. Soms gaat het goed. Soms verslikt ze zich. Daarom dat ik het ook eng vind

Animalmix slaapt ze wel goed. Ik las ergens dat de avondvoeding een van de eerste voedingen is die een baby zelf weglaat.
En wat een schatje

Fieder :* dat is erg vroeg
pi_132094118
Gisteren naar Nick en Simon geweest. Was erg leuke avond
Riley vond het gezellig bij mijn ouders. Alleen de laatste fles wilde ze niet. Dus hebben ze haar maar op bed gelegd. Ze verwachtten haar eigenlijk in de nacht en sliepen zelfs onrustig. Riley niet. Die sliep heerlijk door. Vanmorgen hebben ze haar wakker gemaakt. Toen wilde ze de fles wel
Ik FaceTimede even naar mijn ouders vanmorgen. En ze was zo blij om me te zien. Ook haar weer knuffelen was heerlijk
pi_132094297
Cwen, hier heeft ze dat ook lang gehad, wat Spirit zegt, dat ze tijdens het persen ook spuugde of mondjes terug gaf. We zeiden dan altijd tegen d'r 'wel de goede kant op persen!' ;) Geen idee of daar iets aan te doen is, hier is het vanzelf minder geworden, nu heeft ze er eigenlijk geen last meer van. :*

Lekker dat je uitje goed is gegaan en ook gezellig was Omen! En wat heeft Riley het goed gedaan O+
(En die herinneringen, zou ik ook emo van worden!)
pi_132094539
Kyara het was alweer wat pagina's terug en ik moet altijd lachen om die uitermate relaxte M ("hoezo lopen?!" en dat kruipverhaal _O-), jij hebt dan weer hele mooie kinderen! O+

Becky wat sneu dat dat meteen zo'n effect heeft zeg, boerenkoolstamp. :'(
Henkie geen last gehad dus Keshet?

Riley O+ Wat leuk dat ze ook een olifantentrui aan heeft! En leuk dat je een leuke avond had Omen!

Stansfield, als je baby verder vrolijk is zou ik überhaupt niet twijfelen of het gezond is. Toen deed ik dat ook natuurlijk, maar achteraf heb je eigenlijk geen reden tot zorgen als je meisje blij is. ^O^

Nog 6 nachtjes Tally! Of is er intussen al bewijs dat je niet zwanger bent?

Cwen gefeliciteerd! Wat fijn zeg :*

Piekie :D Die spaart zijn energie gewoon voor belangrijker dingen, knuffelen enzo O+

Enf O+ *O* O+ wat een superleuke foto's!

pessie, succes met alle drukte en het gebrek aan energie! En *O* voor het tijgeren!

Wizzy, jouw F doet de tegenovergestelde nachten van mijn F geloof ik!
De kaarten vind je hier!
Milestone baby cards, heten ze (oh dat zei danic ook al). (en nu zie ik dat ik echt spuit 238923 ben :') ).

Animal wat een lieverd heb je! O+

Cwen ik kan ook alleen maar Infacol tippen. Wij zijn nog steeds zo dankbaar voor Infacol O+
pi_132094561
Oja, vanavond gaat F voor het eerst logeren (bij opa en oma) O+
pi_132094839
Wow echt Suiker!!! Wat spannend! Volgens mij gaat F. dat vet hip vinden *O*
pi_132095266
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 09:57 schreef Omentielvo het volgende:
Gisteren naar Nick en Simon geweest. Was erg leuke avond
Riley vond het gezellig bij mijn ouders. Alleen de laatste fles wilde ze niet. Dus hebben ze haar maar op bed gelegd. Ze verwachtten haar eigenlijk in de nacht en sliepen zelfs onrustig. Riley niet. Die sliep heerlijk door. Vanmorgen hebben ze haar wakker gemaakt. Toen wilde ze de fles wel
Ik FaceTimede even naar mijn ouders vanmorgen. En ze was zo blij om me te zien. Ook haar weer knuffelen was heerlijk
Ooooh wat cool! Simon O+

Heb je lekker geslapen? Fijn dat Riley het goed deed!

Oh nog meer gelogeer vanavond, gaan jullie ook iets leuks doen Suiker of zomaar?
pi_132095427
We gaan in elk geval pubquizzen en uitslapen! O+
pi_132095588
Nick & Simon :(

Ik heb ze vervloekt gister.

maar dat komt meer omdat de parkeergarage van een winkelcentrum hier in de buurt dan ineens een parkeerplaats voor het Gelredome wordt.Dus ontzettend langzaamrijdende mensen die de weg niet kennen, tegen het verkeer in gaan rijden en sowieso: druk. En ik wilde alleen maar even wat boodschapjes doen :(

Spannend Suiker!
pi_132096057
Ohja, lekker is dat. Je gaat er zelf wonen maar op het moment zelf baal je er dan toch van.

Overmatig boeren, kan dat door appel of bloemkool komen? (of door heel gulzig happen?)
pi_132096249
Heel gulzig happen lijkt me wel een oorzaak van overmatig boeren ja. Veel lucht binnen dus dat moet er dan ook weer uit.

het winkelcentrum werd pas een officiële parkeerplaats voor het gelredome toen wij er al woonden dus dat telt niet :6
pi_132096280
Oh, dan ben ik de enige kluns :D

En ik denk niet dat ik daar iets tegen kan doen, hij valt echt aan als een monster O+
pi_132096297
Ja Mineola ik heb heel lekker geslapen. 8 uur werd ik wakker. Ik ben blij dat ik toch gekozen heb om naar huis te gaan

Kyara dat is niet leuk die drukte. Wij deden er een half uur over om van de parkeerplaats af te komen

Suiker. Veel plezier vanavond alvast
pi_132096301
M boert ook nog steeds behoorlijk. Kan verder ook geen kwaad toch? Heeft ook vaak de hik, altijd al gehad, ook in de buik.
pi_132096349
Cwen ik herken het niet, zielig hoor.
Omen wat gaaf, N&S! O+ En wat fijn dat Riley het goed gedaan heeft. Voor herhaling vatbaar dus?
Suiker wat spannend, F uit logeren. Hopelijk hebben jullie het allemaal naar je zin! En dat boeren herken ik wel. L kan het trouwens steeds beter zelf, zonder hulp.
pi_132096552
Ja dat is namelijk wat het wat onhandig maakt, als hij in bed ligt en er zit er een dwars, zo'n boer.
Maar verder vind ik het wel gezellig dat geburp :D
pi_132097356
*longtime lurker meldt zich*

Dag allemaal,
Speciaal na maaaaaaaaaanden meelezen een account aangemaakt om jullie te melden dat ik actief meelees en dat ik zo enorm veel aan jullie heb!
Wij zijn een crisispleegggezin voor babietjes en omdat dit forum wel erg openbaar is kan ik niet mee schrijven, dat zou namelijk erg verdrietig voor de eigen ouders zijn.
Maar ik lees dus mee ( via google hier terecht gekomen toen ik google-de op nachtvoeding ofzo). Het babietjes die nu bij ons wonen zijn ongeveer net zo oud als de kindjes van Kyara en Omen. We hebben ook eigen kinderen, pubers!
Voel me af en toe wel een voyeur omdat ik dit alles mee kan lezen, ook de spoilers! Maar ik gebruik de informatie echt alleen voor een goed doel, namelijk herkenning, relativering en tips.
Ik vind jullie kei stoere meiden allemaal, jullie doen het super!

*terug in lurkstand, sorry daarvoor!
pi_132099152
Hoi Thee :W
Fijn dat je er wat aan hebt! Kun je ook niet meebabbelen over algemene dingen? Jij hebt weer meer verschillendebabyervaring dan wij! Maar als dat ingewikkeld wordt wat betreft de privacy van de kinderen kan ik daar wel inkomen.
Succes met je kleintjes! ^O^
pi_132099875
Tbee wat heftig! Maar fijn dat er gezinnen als die van jou bestaan waar babietjes terecht kunnen :)

Hier gaat alles goed. Verjaardagsvoorbereidingen in volle gang. Wat vlirgt zon jaar voorbij.

Omen wat fijn dat Riley het zo goed deed bij je ouders. Ik vind je nog steeds een mieters stoer wijf.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:07:29 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132099981
Ohhh ik word wel verdrietig van het idee dat er crisispleegopvang nodig is voor baby's ;) maar wat ontzettend goed dat je dat doet Thee! _O_
Ik zit nu serieus te denken dat ik dat ook zou willen! :o Volgens mij kun je echt een verschil maken voor zo'n kindje, of niet?

En het is inderdaad heerlijk om hier herkenning en relativering te lezen O+
pi_132100066
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:30 schreef Suikertante het volgende:
Hoi Thee :W
Fijn dat je er wat aan hebt! Kun je ook niet meebabbelen over algemene dingen? Jij hebt weer meer verschillendebabyervaring dan wij! Maar als dat ingewikkeld wordt wat betreft de privacy van de kinderen kan ik daar wel inkomen.
Succes met je kleintjes! ^O^
+1 , misschien idd kan je soms wat meebabbelen over algemene dingen. En wat super dat je dit doet!

Ja wat gaat het snel he Twinkle! Wanneer wordt die van jou 1?

Kyara, dan woon je echt vlakbij m'n schoonouders zeg denk ik ;)

Omen, wat fijn dat het goed is gegaan :)

Verder ben ik niet bijgelezen.
Net m'n ventje wakker in bed gelegd en hij ligt heerlijk te slapen. Nu wel... Eigenwijs mannetje is het ;)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:16:25 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132100183
Nou wat doe je nog op dan Loj?! Ksssst naar bed jij!! ;)
pi_132100246
@suikertante, meekletsen zou ik dolgraag willen maar is echt niet handig denk ik. De lijn tussen wat je wel en niet kunt delen vervaagt denk ik als je meepost. Tenminste ik denk dat dat bij mij zo werkt.
@ladyblack, ze zoeken sowieso nog zeker "100" gezinnen voor babietjes..... Wij waren er wel al lang mee bezig voor we aan het traject begonnen, ga eens naar een info avond! Er komt natuurlijk erg veel bij kijken wat nog los staat van de daadwerkelijke zorg. Denk maar eens aan afscheidnemen.....Ik hoop dat we verschil maken...dat de kindjes in iedergeval een "warme" en veilige start hebben!
Kan er dus verder niet te veel over zeggen!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:19:06 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132100250
E was vannacht om 4 uur wakker :? Dus ik er even heen, meestal is het dan aanleggen en dan slaapt ze direct weer. Nu begon ze enorm te tanken :o en direct wakker toen ik haar daarna weer in bed legde... dus maar mee naar ons bed genomen. Nu heb ik wel zin in koffie, want niet echt meer geslapen :O
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:20:50 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132100301
Ja, elke keer zo'n baby'tje weer weggeven lijkt me wel heel erg... je weet natuurlijk soms dat ie het ergens anders misschien minder goed gaat hebben :{
pi_132100772
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:19 schreef LadyBlack het volgende:
E was vannacht om 4 uur wakker :? Dus ik er even heen, meestal is het dan aanleggen en dan slaapt ze direct weer. Nu begon ze enorm te tanken :o en direct wakker toen ik haar daarna weer in bed legde... dus maar mee naar ons bed genomen. Nu heb ik wel zin in koffie, want niet echt meer geslapen :O
Cola light werkt ook ;)
En hij is alweer wakker ;)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:44:19 #198
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132100877
Wanneer kreeg Ow ook weer de laatste voeding?

Een vriendin kreeg op het cb te horen dat een kindje dat nog n avondvoeding kreeg, ook eerder weer wakker zou worden. Bij E klopt dat wel echt! Sinds we geen avondvoeding meer doen slaapt ze zo'n beetje door. Uitzonderingen daargelaten.
pi_132100895
Thee. Respect hoor dat je dat doet. Jammer dat je niet echt mee kan posten. :*

Loj, jeetje wat een kort slaapje :*

LB wat vroeg. Ik snap dat je koffie wilt. :*
pi_132101149
Over twee weekjes!
pi_132101399
Even een vraag: Isa spuugt de laatste tijd weer erg veel na een voeding, en ik merk dat ze niet spuugt als ik een eetlepel rijstebloempap door de fles doe. Daarnaast drinkt ze op die manier met een M speen de fles in normale tijd leeg, terwijl gewone melk met een S speen erg lang duurt (gewone melk met een M speen is verslikken). Dus eigenlijk bevalt het goed om bij elke fles wat rijstebloempap toe te voegen. Wat ik me afvraag is: kan dit kwaad? Ze drinkt nu 4 a 5 grote flessen per dag en krijgt bijvoeding.
Sarcasme. Herken het.
pi_132101511
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:44 schreef LadyBlack het volgende:

Een vriendin kreeg op het cb te horen dat een kindje dat nog n avondvoeding kreeg, ook eerder weer wakker zou worden. Bij E klopt dat wel echt! Sinds we geen avondvoeding meer doen slaapt ze zo'n beetje door. Uitzonderingen daargelaten.
Dat gevoel heb ik hier ook! :Y hij slaapt dieper en langer sinds we de laatste fles weglaten.
pi_132101578
Hoe laat je de laatste fles weg? Als wij haar niet wakker maken, komt ze uit zichzelf ergens tussen 11 en 1 ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_132101620
Dan laat je hem dus niet weg. Hier gebeurde dat niet.. Misschien als je de eennalaatste fles pap geeft, dat ze daarna lekkerder slaapt? Of ze wil het gewoon nog. Als F wakker was geworden waren we gewoon doorgegaan met die fles.
pi_132101853
Sinds twee weekjes krijgt hij z'n laatste voeding tussen 7 en 8.
Maar ik moet zeggen dat ik hem de helft van de nachten 's nachts nog een flesje heb gegeven omdat hij echt honger had.

Ja en was idd een kort slaapje Omen, maar hij had vanochtend 2,5 uur geslapen :)

Leuk! Twinkle, al leuke plannen voor de verjaardag?
pi_132101899
Thee wat bijzonder dat er mensen zijn die dat doen! Jammer dat je niet kunt meeposten. Ik ben wel benieuwd of je ook wat aan die baby's merkt, maar dat is misschien al teveel informatie. :)

L is echt aan het brabbelen vandaag, zo schattig O+ echt tatata en gagaga en af en toe mamama O+
pi_132103311
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:44 schreef LadyBlack het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:15 schreef Spirit82 het volgende:
Hoe laat je de laatste fles weg? Als wij haar niet wakker maken, komt ze uit zichzelf ergens tussen 11 en 1 ;(
Dit hier precies zo, ik maak haar nooit zelf wakker, ze komt altijd zelf ergens rond 11. En dan dus (nu met dat tandje wat er aan komt, al ruim een maand }:| ) nog een paar keer 's nachts.

Voor het tandje was het 11 uur 's avonds, 5 a 6 uur 's nachts en dan rond half 8 wakker.
Nu: 11 uur 's avonds, 1 uur, 3 uur, 5 uur 's nachts en rond 8 uur wakker.
pi_132104393
Klinkt bekend Belle :D
Sarcasme. Herken het.
pi_132105326
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 18:39 schreef Spirit82 het volgende:
Klinkt bekend Belle :D
De vlag mag nu al uit wanneer we weer teruggaan naar het 'oude' ritme, van 1 nachtvoeding *O*
Dat doorslapen komt dan nog wel een keer ooit :P
pi_132105516
Oww .. bedenk me nu dat ik nog had beloofd foto's te plaatsen van onze vakantie vorige maand :') ... Dus voor wie wil en mij niet op facebook heeft:

SPOILER
Nog net op de valreep dat ik ze hier post want over 2 weekjes is ze baby af :'( :'( :{
pi_132105586
Ahh Twinkle wat een leuke foto's O+ O+ O+ wat een mooi vrolijk lachebekje hebben jullie
(zijn dat professionele foto's? )
pi_132105649
Voor wie mij gemaild hebben (pm), dank jullie wel daarvoor! ik kreeg een melding dat je minimaal 7dagen een account moet hebben om te reageren via pm. Ik heb het account pas vanmorgen aangemaakt...Ik zal daarna direct anwoord geven :-)
@fieder het zijn bij ons over het algemeen babietjes die het in de buik al niet zo fijn hebben gehad, een kindje wordt natuurlijk echt niet zomaar gelijk na de geboorte uit huis geplaatst (drugs, alcohol, geweld etc ) dus daar merk je wel iets van helaas.
Maar goed, ik lees hier gretig met jullie mee juist voor de normale dingen, de normale ontwikkeling en het gewone dagelijks leven! Die hele speciale, rottige details kan ik heel goed bij pleegzorg kwijt en daar ga ik jullie echt niet mee belasten!
Mijn enige reden dat ik me even bekend maakte was om dus te laten weten dat ik jullie volg en heel veel aan jullie heb! Dus.....eigenlijk helpen jullie ons heel goed mee :-)
pi_132105673
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:28 schreef Fieder het volgende:
Ahh Twinkle wat een leuke foto's O+ O+ O+ wat een mooi vrolijk lachebekje hebben jullie
(zijn dat professionele foto's? )
Man is fotograaf ;)
pi_132105698
En Thee, ik heb hier ook zoooooveel gehad aan de adviezen en steun van iedereen. Vooral in het begin, want wat wist ik nu van babietjes? Dus jouw gevoel herken ik wel ;)
pi_132105767
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Man is fotograaf ;)
:D Handigggg!!

Thee lekker blijven lurken dan :Y
pi_132105835
Even een vraag!

Winterjas of winterpak of beide??? Wat is handig?
Vaak draagdoek, soms maxicosi (we hebben daar een zak bij), over een poosje in de wandelwagen!

Wat hebben jullie?!
pi_132106162
Ik heb ze beide :D ... ideaal!

O en van de week in de aanbieding ern babyfoon met camera aangeschaft. Wat een verademing is dat zeg! Nu niet alleen kunnen horen maar ook zien... kei grappig om te zien in welke houdingen ze slaapt :D
pi_132106526
Twinkle. Over twee weken al. Gaat snel. En wat een mooie vakantiefoto's O+

Belle wat vaak komt ze. Ik hoop dat ze gauw haar tandje heeft zodat ze weer goed slaapt :*
Ik heb trouwens ook een winterjas en pak (die is voor als het straks kouder wordt)

Thee. Echt heel fijn dat er mensen zoals jij zijn. :*
pi_132106569
bekerthee wat fijn dat je iets aan ons gepraat hebt. Ik vind het supertof dat jullie dit doen.
Ooit wil ik ook iets met pleegzorg gaan doen. In de familieband gehad en ik hoop zo ook ooit iets voor een kindje te kunnen betekenen. Maar pas als mijn meiden groter zijn.

Twinkle mooie foto's zeg en djen alweer bijna 2.
Ik zag mooie foto's van M en D of J van Kyara

Ennuh meer weet ik niet meer. Heb vandaag wel een prachtige F. van Shandaly mogen ontmoeten.
Ik ga zo ook out ben benieuwd hoeveel slaap we mogen krijgen.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:20:30 #220
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132106829
Kyara; ja hebben we ook verteld vandaag, nouja, M. dan, met haar shirt :+ Mn moeder, echt geweldig. Zij waren er als eerste met mn vader dus en mn oma. Mn moeder nog met haar lopen, niks zag ze nog leek het. Toen pakte ze haar op toen ze eenmaal binnen waren en las wat er op haar shirt stond; 'ik word grote zus'. *stilte*.. :D
Dus ik zei; mam, snap je wat er staat?
Zij; :o ! ben je zwanger?
Whaha het was zo mooi.. echt geweldig!! _O-

Whihi die foto's van het rapley-en O+ en van M. :D

Thanks allemaal voor de complimenten hihi :*
Mineola ja he :'(
LE ontzettend. Het gaat zooooo snel. Ze kunnen zoveel!!
Hihi idd tot later :P

Omen: ja hele leuke dag gehad :) Misselijkheid is zwaar irritant. Ik kan gelukkig geroosterde boterhammen met smeerkaas hebben en ook ovenfriet valt goed :+ dus als ik daarop kan leven, prima! :+

Twink superschattige foto's! Ik zag ze idd op fb O+
pi_132107170
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:10 schreef ferrari_rood het volgende:
bekerthee wat fijn dat je iets aan ons gepraat hebt. Ik vind het supertof dat jullie dit doen.
Ooit wil ik ook iets met pleegzorg gaan doen. In de familieband gehad en ik hoop zo ook ooit iets voor een kindje te kunnen betekenen. Maar pas als mijn meiden groter zijn.

Twinkle mooie foto's zeg en djen alweer bijna 2.
Ik zag mooie foto's van M en D of J van Kyara

Ennuh meer weet ik niet meer. Heb vandaag wel een prachtige F. van Shandaly mogen ontmoeten.
Ik ga zo ook out ben benieuwd hoeveel slaap we mogen krijgen.
En ik heb de leuke ean, lieve ienieminie sac en 3 prachtige katten gezien! Hopelijk had je wat aan mijn absoluut-niet-ervaren draagdoektips :*
(En sorry dat ik vrij abrupt ben gegaan, keek bijna scheel van de hoofdpijn. Ben bij thuiskomst met 2 pcm in bed gaan liggen, en gelukkig was ik rond etenstijd weer een beetje beter. Misschien een keer met doek wandelen als jij voldoende hersteld bent?)

Ow, en djen is nog lang geen 2 ;)

Leuk Enf, met zo'n hint :)

Gezellig om je weer hier te zien Twinkle, vroeg me laatst al af hoe het met je ging. Wel jammer dat je ons over twee weken alweer gaat verlaten...

Welkom BekerThee, wat leuk om te horen dat ook mensen in een net-iets-andere situatie iets aan ons geklets hebben ;)

Ik maak Femke tegenwoordig ook niet meer wakker voor een late avondvoeding. Meestal slaapt ze prima door, maar er zijn ook dagen dat ze dan rond 3en voor een voeding komt. Prima, eerlijk gezegd heb ik dat liever dan om 5 uur ;)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:46:28 #222
259886 pessie
pi_132107461
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:39 schreef bellelena het volgende:
Even een vraag!

Vaak draagdoek, soms maxicosi (we hebben daar een zak bij), over een poosje in de wandelwagen!

Wat hebben jullie?!
Beide + een vestje.
Vestje is voor in de MC en in de draagdoek, jasje voor in de kinderwagen met voeten zak en pak is voor op de fiets.
pi_132107550
Thee welkom! Tof hoor dat je dit doet.

Spirit volgens mij kan een schepje rijstebloem niet veel kwaad hoor. Hoe oud is je dochter? Maakt natuurlijk wel wat uit.
Oh en laatste fles weglaten als ze dan toch wakker wordt is geen optie inderdaad. Komt dan vanzelf een keer. Ze gaat dan minder drinken en dan merk je dat het tijd wordt......

Belle voor de draagdoek zeker een winterpak. En verder kan een jas natuurlijk ook wel handig zijn. Misschien een goedkopere jas erbij?

Enf toffe reactie van je mams!
Hoe ver ben je nu? Ook al aan andere mensen verteld?

Twinkel wat een geweldig mooie foto's. Jullie zijn een prachtig gezinnetje.

N heeft vanavond weer als een beest gegeten gelukkig. Halve omelet met aardappel, broccoli en ham. En ook nog wat aardappels en bloemkool van ons. En toen nog een grote bak yoghurt.
En dan een uur later nog een fles van 180/6 leegdrinken....

En nog bedankt voor de complimenten voor mijn dochter. Ze heeft inderdaad lange wimpers!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:50:38 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132107573
quote:
Even een vraag!

Wat hebben jullie?!
E heeft een poncho + voetenzak voor in de wandelwagen, in de doek warme jumpsuits oid.

Ik wacht even haar groei af, en dan koop ik zo'n winterpak voor als ze op de fiets kan. Ik verwacht dat het dan ook nog wel koud is. Oh en ik ga ook proberen nog een leuk jasje te scoren :9
pi_132107638
Enf wat bijzonder O+ :'( zo stel ik het me ook voor, over n paar jaar :P was je vorige keer ook zo misselijk? balen joh
Belle ik heb een winterjas en een skibroek gekocht. Pak vind ik zo'n gedoe met aantrekken :@
In de wandelwagen heb ik een lodger bunker. In de draagdoek heb je meestal zelf een jas oid aan dacht ik.
Spirit rijstebloem kan geen kwaad lijkt mij, wel even opletten of ze geen verstopping krijgt. De late fles ging er hier vanzelf af tijdens de periode dat L niet wilde drinken. Toen werd hij van 7 tot 7 niet wakker op bijna niks :? En sindsdien slaapt hij door zonder late fles. Hij wordt alleen wel heel vroeg wakker nu :{

fr en shandaly wat gezellig!
pi_132108022
Dit is wel een beetje beschamend: zaterdagavond 9 uur, vriendje en ik liggen al een half uur in bed. Het licht gaat nu uit... Dus tot vannacht ;)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:15:17 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132108222
Hoi! Heb even niet zo'n zin om een megapost te doen, heb half half meegelezen sinds gisteren :+ Enf, jouw fotoreportage heb ik gezien! Wat zie je al snel goed dat zij het is :) Hoop dat je een superdag gehad hebt!

BekerThee, leuk dat je hier wat advies en harten onder de riem hebt kunnen vinden! Heftig en heel mooi wat je doet.

Late fles weglaten (van 23u) zijn we rond de 6 maanden mee begonnen als ik het me goed herinner. Hij werd in het begin nog wel eens wakker en dat verschoof naar steeds later tot hij in principe doorsliep. Dus het kan ook gewoon gewenning zijn.

Goed dat je de voetenzak noemt LB, was al half vergeten dat we die hebben.. Zou ik de Wallaboo ook nog daarvoor kunnen gebruiken of zou hij daar echt uitgegroeid zijn (denk ik hardop) ?

Ben me vanmiddag nog kapot geschrokken... Silvijn was tegen een deur aan gaan staan die niet dicht was. Dus die deur schoof zonder dat ik het zag steeds dichter en hij verloor zijn balans. Ik keek precies om toen het mis ging en zag hem met zijn armpjes naast zich keihard plat op zijn gezicht vallen :'( mijn god wat ging dat hard. En toen stroomde er ook nog bloed uit zijn mond dus het zag er nogal heftig uit :o Bleek hij een tandje door zijn lip te zijn gevallen. Zó zielig ;( Ik voelde me echt een kneus dat ik die deur open had gelaten. Hij had al zo'n pijn in zijn mond door twee hoektanden die nu doorkomen en dan dit er bovenop.. Gelukkig was ik al bezig met het opbouwen van een paracetamolspiegel :')

Hij lijkt wel op Angelina Jolie nu:
pi_132108403
Awwww Spees, dat klinkt echt gemeen pijnlijk! Arm Silverijntje :* En jij ook voor de schrik :* Zulke dingen gebeurt iedereen wel eens denk ik ;(

En bedankt voor alle reacties! Dat wordt shoppen :D ;) Vind het ook nog niet makkelijk om de maat te bepalen. Ze heeft nu 62, maar is 68 dan goed als winterjas?! Ach komt vast wel goed!

Mijn lief is aan het gamen bij een vriend en ik heb net appeltaart gebakken :9 Of nou ja, staat in de oven! (We hadden zelf geplukte appeltjes van eigen gaard van kennissen gekregen :9~ )
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:23:23 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132108455
Ja een maat groter is fijn, Belle! Kun je er nog een lekker warme trui onder doen als het echt koud is ~:)

Edit: mmmm smakelijk!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:26:59 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132108542
Och Silvijn.... ;(

Belle, bedankt he! Nu zit ik te watertanden bij de gedachte aan warme appeltaart :9~
Ik heb ook nog valappels liggen van mijn moeder, wilde morgen appelflappen gaan maken, maar misschien heb ik wel genoeg in huis voor een taart :9
pi_132108636
quote:
Even een vraag!

Wat hebben jullie?!
Ik heb ook beide (besteld). In de doek lijkt me een pak toch wel een stuk fijner. In de wandelwagen zit vaak ook een voetenzak en dan is een jasje prettiger lijkt me (ook als het wat minder koud is).
pi_132108654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:21 schreef bellelena het volgende:
En bedankt voor alle reacties! Dat wordt shoppen :D ;) Vind het ook nog niet makkelijk om de maat te bepalen. Ze heeft nu 62, maar is 68 dan goed als winterjas?! Ach komt vast wel goed!
Oh, appeltaart! Dat ruikt vast super lekker nu bij jou O+

Ik zou zelf inderdaad voor die 68 gaan. Liever iets ruimer, vind ik altijd. Bovendien duurt de winter nog lang, dus dan heb je meer kans dat ze er langer van kan genieten :Y

Spees! Arme Silvijn :* Dat is ook echt niet tof als zoiets gebeurt. Geef hem maar een extra dikke smakkerd. Op zijn wang; hoe aantrekkelijk zijn Jolie-lippen er ook uitzien, dat lijkt me toch wat pijnlijk voor hem ;)

Loj, hopelijk kunnen jullie fijn wat uurtjes pakken. Slaap lekker :*

Over winterpak/jas: ik zou zelf ook voor allebei gaan :Y

Thee, welkom. Knap hoor, dat jullie dat kunnen :Y

Twinkle, mooie foto's!

Enf, wat een leuke manier van vertellen :D Als ik deze zwangerschap had gepland, had ik het ook ongeveer op zo'n manier verteld :+

Shandaly, leuk, zo'n mini-meet :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:07 schreef Spirit82 het volgende:
Even een vraag: Isa spuugt de laatste tijd weer erg veel na een voeding, en ik merk dat ze niet spuugt als ik een eetlepel rijstebloempap door de fles doe. Daarnaast drinkt ze op die manier met een M speen de fles in normale tijd leeg, terwijl gewone melk met een S speen erg lang duurt (gewone melk met een M speen is verslikken). Dus eigenlijk bevalt het goed om bij elke fles wat rijstebloempap toe te voegen. Wat ik me afvraag is: kan dit kwaad? Ze drinkt nu 4 a 5 grote flessen per dag en krijgt bijvoeding.
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik zou denken dat een schepje niet heel veel uitmaakt. Als ze maar geen problemen met poepen krijgt ofzo. En anders johannesbroodpitmeel? Daarvan weet ik wel vrij zeker dat je dat bij iedere voeding kunt/mag geven.

Suiker, voor de eerste keer uit logeren... Spannend!!!

Zo, dat waren de laatste drie pagina's ofzo waarop ik gereageerd heb :+ De rest wordt me wat teveel nu :+
pi_132108693
Mooie foto's Twinkle!

Arme silvijn :*

Thee, leuk dat je je toch even komt melden!

verder niet bijgelezen want ze eerst even een dreumes weer in zijn bed leggen.
pi_132108699
*)

Berichtte net ook al naar mijn lief 'festina lente, de appeltaart staat pas net in de oven!' ;)

Over de draagdoek, ik was eigenlijk van plan om daar gewoon een dik vest in aan te trekken en dan een poncho voor mij en haar eroverheen! Maar toch ook eens checken of dat iets is met zo'n pak.

Ja, precies, ik dacht ook al dat een maatje groter wel relaxed zou zijn, en 74 wordt weer té groot, daar kan ze dan in zwemmen :P

Jaaa, mooie foto's Twinkle! Ziet er uit als een zeer geslaagde vakantie!
pi_132108942
Silvijn is zielig :( aaaaaahhhh echt zo sneu!

Haha hier is de appeltaart net klaar ;)
Beetje slechte planning met vanochtend en maandag en dinsdag een bezichtiging....maar wel lekker :)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:45:13 #236
259886 pessie
pi_132109040
Belle, een pak in een draagdoek is vaak te warm. Er is ergens een lijstje met wa t je je baby het beste aan kunt doen als je haar in een doek vervoert. Ik koop er zelf nog even babylegs bij.
pi_132109045
Arme Silvijn :*

Belle. Lekker appeltaart O+
pi_132109081
Belle, hier vorig jaar in die hard winter ook geen jas of pak aan. Baby zat toen lekker tegen me aan in de doek, en ik had een positiewinterjas waar ze dan ook in paste. Maar mijne was natuurlijk mini in de winter.

Nu hebben we wel een winterjas. Ipv pak doen we gewoon een maillot extra onder de broek, extra paar sokken. Al moet ik in de 'echte' winter nog even kijken hoe het dan gaat met fietsen enzo.

Ennnnn appeltaart! Ik ga straks of morgenochtend spinaziesoep maken, ook lekker, maar toch anders :P

Arme Silvijn :(
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:54:56 #239
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132109273
Spinaziesoep O+
Courgettesoep O+
Broccolisoep O+
Wortel-kokossoep O+ O+

Thx, ik denk dat ik morgen ook soep ga maken.
pi_132109288
Ohh Silvijn wat sneu :(

Djen hier gister ook van het bed gedonderd. Laatst al een sigarettenpeuk opgevreten... man man wat voel je je dan een slechte moeder. In dit ene jaar heeft ze al heel wat meegemaakt en konden we regrlmatig naar de huisarts :(

Shandaly het gaat echt heel goed met ons! Mijn werk is heeeeerlijk om te doen. Maar weinig tijd om te reageren hier daardoor. Alle tijd die we hebben gaat volledig naar Djen :)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:57:24 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132109343
Ohjaaa Twinkle, echt fijne foto's zeg! En jouw meisje ook al bijna 1.... jeetje!
pi_132109468
Oh en Enf wat leuk dat je het verteld hebt! Als het hardop gezegd wordt, lijkt het veel echter, vond ik iig!

En leuke foto's van Djenna zeg! Bijna 1? :o

En ook nog een minimeet, zijn er foto's van?
pi_132109657
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:45 schreef pessie het volgende:
Belle, een pak in een draagdoek is vaak te warm. Er is ergens een lijstje met wa t je je baby het beste aan kunt doen als je haar in een doek vervoert. Ik koop er zelf nog even babylegs bij.
Kijk, dat was wat ik ook in m'n hoofd had! Daarvoor hoef ik het dus niet te doen!

Olf, in 1 van m'n zomerjassen past ze er gewoon bij inderdaad, dat werkt voor nu nog prima en bij mijn lief doet hij z'n vest eroverheen. En aan de hand van het weer krijgt ze al dan niet een vest aan at the moment.

Dan dub ik nog even verder, we hebben dus voor de maxicosi een voetenzak en voor de wandelwagen ook. Dus dan zou een jasje voldoende zijn.

Zometeen de taart proeven O+
pi_132109707
Pffff, ligt M eindelijk weer in zijn bed, zijn de meiden wakker. Ruim een uur eerder dan normaal. Ik vrees voor de nacht.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:17:59 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132109750
Sucky Kyara, succes alvast. Wie weet verrassen ze je en valt het mee... Is M altijd een lastige inslaper 's avonds of spookt hij af en toe?
pi_132109822
Hij reageert vooral op grote ontwikkelingssprongen (heeft een tijd tegen het lopen/klimmen aangehangen), als hij nieuwe/spannende dingen heeft meegemaakt (hij is vandaag weer met de bus meegeweest) en als hij heel moe is (raar ritme vandaag met 1 slaapje van 11 tot 3). En dan wil hij s avonds nog wel eens spoken..... Echt krijsen in bed en pas rustig worden als hij er uit is.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:24:49 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132109906
Lastig zeg. En hoe pak je dat aan? Er aan toegeven? Proberen te negeren? Moeilijk... negeren zou ik wel sneu vinden als hij juist door de war is van al het nieuwe dat hij heeft meegemaakt, maar het is ook echt een leeftijd waarop ze heel goed aanleren dat ze niet hoeven te slapen als ze dat op die manier aangeven.
pi_132110138
Twinkle wat een mooie foto's O+

Thee wat geweldig dat je dat doet!
Wij hadden vroeger ook altijd pleegkinderen in huis. Maar die waren al wel wat ouder. Afscheidnemen was iedere keer weer moeilijk. Lijkt me ook echt zwaar als je afscheid moet nemen van kleintjes. Respect :*

Arme Silvijn ;(

Succes Kyara!
pi_132111204
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Lastig zeg. En hoe pak je dat aan? Er aan toegeven? Proberen te negeren? Moeilijk... negeren zou ik wel sneu vinden als hij juist door de war is van al het nieuwe dat hij heeft meegemaakt, maar het is ook echt een leeftijd waarop ze heel goed aanleren dat ze niet hoeven te slapen als ze dat op die manier aangeven.
Negeren niet, dan gaat hij alleen maar meer over de rooie. En hij is vaak ook ontzettend moe en dan wil hij niet eens beneden zijn. Tot rust komen en slokje water en dan weer naar bed. Het is vooral voor onszelf vermoeiend want je bent dan eigenlijk je avond weer kwijt.

We zijn nog een beetje zoekende, erbij blijven, toch er uit, naar slaapkamer of beneden etc.
pi_132111542
Arme M., en papa en mama natuurlijk :*

:* voor Silvijntje ook... Nog altijd een knap ventje trouwens, zelfs met dikke lip. Die ogen... O+

Ik vind het ook altijd erg lastig wat voor jas/vest/dekentje nou handig is voor die kleintjes. Ik doe maar wat... vandaag een vestje in de voetenzak in de maxicosi, maar ze was wel heel warm toen we thuiskwamen...

En nou heb ik vandaag chocoladepepernoten in huis gehaald... beginnen jullie allemaal over appeltaart!!! :9~ Honger!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:52:36 #251
381212 Gulara
From the future
pi_132112234
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:18 schreef bellelena het volgende:

[..]

De vlag mag nu al uit wanneer we weer teruggaan naar het 'oude' ritme, van 1 nachtvoeding *O*
Dat dus. :O
pi_132114965
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:18 schreef bellelena het volgende:

[..]

Dat dus! ;)

Arme Silvijn :(

Succes Kyara, hopelijk lig je nu heerlijk te slapen.

En hou eens ff op over appeltaart! Ik krijg honger ;)
  zondag 13 oktober 2013 @ 02:06:42 #253
381212 Gulara
From the future
pi_132114999
Loj... :*

Hou je het een beetje vol?
pi_132115027
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 02:06 schreef Gulara het volgende:
Loj... :*

Hou je het een beetje vol?
Het moet :)

Hoe is t bij jou? Jij hebt ook zware nachten toch? (Nu niet natuurlijk ;) )
pi_132115636
Ik wilde toch even zeggen dat ik het fijn vind om wat leuks te lezen heb na het voederen 's nachts! O+ Minus de valpartijen tegen deuren aan van Silvijn :* en de slechte slaapnachten van Loj :*

Oh en appeltaart ! O+ Ik wacht op vol spanning tot mijn oma weer op visite komt. Die bakt namelijk de aller lekkerste appelcake :D
pi_132115744
Hier ook een meld met de eerste voeding van deze nacht!
Krijg zin om appeltaart te gaan maken door jullie verhalen. Spontaan begint mijn buik te knorren. Dat wordt nog iets te eten zoeken. Volgende week staat wel blauwe kwarktaart op de planning :p.

Lastig reageren op mijn mobiel. Hopelijk heeft Silvijn wat geslapen met zijn tand door de lip. Maar ook alle andere kindjes :*

Hier had ik tot gisteravond een spookje dat om de anderhalf tot 2 uur wilde drinken. Hopelijk heeft t weer zijn ritme terug. We zullen zien of we zo kunnen slapen tot de ochtend.
pi_132116080
Ach arme Silvijn :* zulke dingen horen erbij maar wat voel je je dan rot :'(
Voor de mensen met zware nachten :*

Iemand nog tips voor baby's die te vroeg wakker worden? Gaan jullie er dan uit? Of zo lang mogelijk in bed rekken? Hij was half 5 wakker, tot half 6 kunnen rekken, toen maar eruit. Maar ik wil ook niet dat hij aan die tijden gaat wennen. -O- Het is al een week steeds half 6 maar nu is het dus nog vroeger aan het worden...
  zondag 13 oktober 2013 @ 06:21:46 #258
95408 Incantrix
pi_132116121
Fieder, hier ook een vroege vogel hoor, net als haar broer destijds. Helaas is vijf uur voor een baby een normale tijd om wakker te worden -O- bij Stef hebben we toen van alles geprobeerd om het te veranderen en boy, blies dat even op in ons gezicht: uiteindelijk hebben we maanden geworsteld om hem van nachtelijke papjes en speeluurtjes af te krijgen. Vréselijk! Bij Isabel accepteren we het dus maar gewoon, ookal doet het elke ochtend weer een beetje zeer :O bij Stef werd het wel weer beter, tegenwoordig is het meestal tussen 6 en 7 ipv 5 en 6. Klinkt als een klein verschil, maar gevoelsmatig is dat verschil enorm.. Ik ga ervan uit dat het bij Isabel ook wel weer over zal gaan (en anders komt de tijd vanzelf dat ze naar beneden gaan, zelf een boterham smeren en de tv aanzetten :P ).
3!
  zondag 13 oktober 2013 @ 06:23:04 #259
95408 Incantrix
pi_132116123
Ik weet niet of je ventje een speen heeft? Daarmee kunnen we Isabel soms nog wel eens een half uurtje tot een uurtje rekken trouwens.

Silvijn -O- ;( zo rot voel je je dan he? Maar het hoort erbij he, ze moeten leren dat niet alles geschikt is om zich aan vast te houden enzo.

Thee, woah, dat lijkt me écht heel heftig zeg, jeetje. Superknap van jullie! Fijn dat de gesprekken hier jullie helpen, zo mooi is dat O+

Hiero een meisje met een lekker zeehondenblafje en een nieuwe frustratie: nu ze eindelijk lekker overal kan staan wil ze lopen, lopen, lopen! Die wiebelbeentjes zwabberen alleen nog alle kanten op dus het gaat heul nog niet en dan is ze dus boos _O- komt ze naar je toegekropen met een noodvaart en dan trekt ze je aan je broekspijp, zo van 'ohai, a little help here plz!' :D zo grappig als je dan naar beneden kijkt en dat koppie ziet dat ze dan trekt O+ ze loopt wel al een soort van langs dingen, maar het gaat haar niet snel genoeg. Meisje heeft haast..

[ Bericht 53% gewijzigd door Incantrix op 13-10-2013 06:37:36 ]
3!
pi_132116136
Thee, welkom! Wat bijzonder!

Silvijn, agossie... :*

Pfff... We zijn hier zeker weten aan de 8 weken sprong bezig inmiddels, met een nieuwe dosis krampjes er bovenop :(. Alleen maar hangen en huilen om alles, ieder uur kreunen en steunen en boeren en winden, alleen in slaap vallen op m'n schouder... Om van het korte, onrustige drinken maar niet te spreken. Bah. Niet tof meer na een paar dagen :O.
pi_132116137
Bedankt Inca :) het is echt al maandenlang half 7, 7 uur, dus daarom komt het denk ik extra hard aan :P en ik ben bang dat het steeds een beetje vroeger gaat worden
De speen werkte altijd prima, hij viel dan meteen in slaap, maar nu helaas niet meer. Het is veel leuker om m keihard door de kamer te gooien :{w

Hoe gaat dat straks eigenlijk met de wintertijd? Dan zijn ze zeker ook van slag die kleintjes? Of hou je dan de 'oude' tijden aan en ga je langzaam verschuiven?
pi_132116151
Cwen zwaar hoor :* had jij nou een draagdoek? Dan kom je tenminste nog een beetje aan je dingen toe. (zoals eten :+ )
pi_132116161
Fieder hier gaan ze er dan wel gewoon uit. Wakker is wakker. Hier zijn ze beide sinds een week of twee ook klokslag zes uur wakker. Veel te vroeg maar het is niet anders. Wij gaan dan wek naar beneden zodat de ander nog even kan liggen. Maar echte uitslapers heb ik nooit gehad.

Wb de wintertijd. Mijn ervaring is dat je in de loop van de dag in het oude ritme komt maar dan in de nieuwe tijd. Net als je zelf doet.
Met vak is dat hier ook zo. Laatst een uur tijdverschik bij terugkomst en ik maar denken wat heeft kyan al vroeg honger 17.00 uur). Was even vergeten dat het al zes uur was.
  zondag 13 oktober 2013 @ 07:05:16 #264
95408 Incantrix
pi_132116206
Wat zielig Cwen ;( ik neem aan dat je infacol al geprobeerd hebt? Mijn duo hadden ook beiden heel erg veel last van krampjes, vooral Stef, daar heb ik wel eens naast zitten huilen omdat het zó zielig was..

Fieder, sinds ik kindjes heb haat ik de wintertijd, terwijl ik daarvoor altijd de zomertijd haatte :@ de mijnese komen niet of nauwelijks van hun ritme af dus dan betekent een kind dat altijd tussen 5 en 6 wakker is dat je dan dus een tijd lang tussen 4 en 5 de klos bent. Het verschuift wel hoor, maar trager als het bij volwassenen gaat ofzo. Zomertijd vind ik nu fijner, want als hun ritme dan blijft hangen zijn ze ineens om 7 wakker ipv 6 :D
En ja, dat hakt erin hoor, zo vroeg! Toen Isabel van 7 naar voren schoof dacht ik ook echt 'bwuh, here we go again' :') :@ heb jij dagen dat je thuis bent met de kleine? Gewoon meetukken met de slaapjes hoor, echt! Met Isabel kan dat niet want haar grote broer slaapt niet en dat mis ik enorm.

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 13-10-2013 07:41:43 ]
3!
pi_132116217
:* voor de nachten.
Ik was vandaag moe, omdat Riley kwart over 6 wakker en hongerig was. Voel me gewoon schuldig. :@
Dus nogmaals :*

Kyara lastig met M. Je hele avond kwijt is niet fijn :*
Hebben jouw meisjes verder goed geslapen?

Inca wat gaat de jouwe snel *O*

Cwen sprongetjes zijn niet leuk. :*
Bij Riley lijken ze steeds minder heftig te worden trouwens.

Eergisteren en gisteren merkte ik wat verandering in haar gedrag. Huileriger. Veel mopperen en echt af een toe driftig als ik iets afpakte wat ze niet mocht. Ik wist niet eens dat dat kom bij een baby van 8 maanden. Beloof wat voor de dreumestijd :o
  zondag 13 oktober 2013 @ 07:25:44 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132116242
Goeiemorgen :O

E is zo verkouden... en was vannacht om 3 uur wakker. Zelfde als gisteren; voeden en terugleggen werkte niet, dus bij ons in bed. Maar man man, wat een onrust :{ En dat neuspeertje werkt echt niet goed genoeg :N
pi_132116261
LB wat zielig dat ze zo verkouden is. :*
  zondag 13 oktober 2013 @ 07:36:18 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132116272
Cwen, wat klote van die krampjes... ;(

En Isabel aan t hoesten, brrr... die wiebelbeentjes klinken wel heel lief O+

Omen, ik kan me Riley helemaal niet driftig voorstellen! :D
  zondag 13 oktober 2013 @ 07:47:47 #269
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132116304
Goedemorgen, wat een drukte hier zo vroeg.

ik heb ook geen slaapkinders, hoe vroeger hoe beter is hier het motto. Ik hik ook tegen de wintertijd aan.

Vannacht was het helemaal bal, wijt het maar aan de tanden (al maanden en ze heeft ze nog steeds niet!) ze is zoveel wakker geweest, eerst emmeren en daarna zowat stampvoetend in bed staan. Kleine mopperkont is het de laatste tijd (en dan moet de sprong nog komen maar ik heb het idee dat het gewoon niet klopt, op basis van de UD).
  zondag 13 oktober 2013 @ 08:04:33 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132116376
Zit het in de lucht of zo? Hier was het om de 2 uur raak vannacht (gelukkig maar x1). En ook nog een paar keer loos alarm. En M vond het om 05:45 genoeg geweest en dat is voor zijn doen extreem vroeg.
  zondag 13 oktober 2013 @ 08:12:36 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132116419
En nu zit ik dus weer met een knock out kind op mn arm :')
  zondag 13 oktober 2013 @ 08:12:51 #272
95408 Incantrix
pi_132116422
Oh, hebben Stef en Midas elkaar wakkergebeld ofzo? Dat is exáct de tijd dat er een peuter over me heenklom en vroeg waar de ipad was :D
3!
  zondag 13 oktober 2013 @ 08:18:23 #273
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132116445
Succes iedereen vandaag die korte of slechte nachten heeft gehad!

Niet om ogen uit te steken (ik ben bekend met het einde van de nacht om 5 ;) ) maar S is al twee ochtenden om 7u wakker. Eergisteren had ik me bij de papfles misteld en 7 schepjes gedaan, en toen werd ie dus om 7u wakker. Gisteravond maar weer gedaan en vanochtend weer die tijd. Kan goed toeval zijn want het is wat dat betreft zo veranderlijk als het weer. Beterschap voor snotterbaby's!
pi_132116733
Het zal het onrustige weer wel zijn... Infacol gebruiken we al weken, maakt het naar mijn idee wel beter maar het blijft haar dwarszitten. Ze is ook helemaal niet vrolijk, helaas. Duidelijk uit haar doen. Maar het is een faaaaaase ;).

Jemig, vroege babies, bah. Sterkte dames! :*

LB, beterschap voor E! Wat is die onrust vervelend hè?
pi_132116890
LB. Riley is echt een hele vrolijke dame, totdat het niet naar haar zin gaat. Dan is het boos worden. Nu al. Haha

Spees. Hopelijk blijft deze tijd gewoon even. Lekker

Cwen :*
pi_132117109
Ach, arme Silvijn... Ik voorzie die taferelen hier ook, meneer klimt echt overal op tegenwoordig en gebruikt ook dingen als opstapje naar (venster)bank etc :X Gelukkig wel lekker geslapen!

Ik zeg niks over de nacht ivm fokwet O-) maar vroege vogels las ik al...
Afgelopen week hier ook opeens twee keer dat ik hem om zeven uur wakker moest maken. Vanmorgen nou net niet, dat zou leuk zijn geweest. Meestal is meneer tussen zes en half zeven wakker.

Suiker, hoe was je avond en lekker uitgeslapen?

Cwen, die krampjes blijven maar hè? Sneu voor je meisje... Hopelijk wordt het binnenkort beter.

Zou het nog droog worden vandaag? Ik had taferelen van bos en kastanjes en fietsen in de planning -O-
pi_132117206
Ik moest echt lachen toen ik het weeronline plaatje zag. Lijkt wel een reuzetornadodraaikolk recht boven midden-Nederland. En daarbij de mededeling '56mm' regen. Hier dus ook een binnendagje ipv fietstochten en wandelingen ;)

:+
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:03:49 #278
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132117247
Ook in het zuiden stromende regen -O- Even iets bedenken want een hele dag achter hyperbaby aan hobbelen in onze niet zo grote woonkamer is niet echt mijn ideale zondag. Wil er echt altijd ff uit!
pi_132117276
Ik ook ja. Bos leek me dus een goed idee. Hyperbaby hier ligt te slapen dus ik kan rustig wakker worden (de nacht was wat kort), maar ik moet ook iets bedenken want ik ga niet de hele dag torens bouwen die omgegooid kunnen worden.

Edit: vanavond gaat het minder hard regenen. En vannacht wordt het droog! Nou, dat biedt perspectieven... 8)7
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:07:22 #280
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132117283
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:06 schreef Mineola het volgende:
Ik ook ja. Bos leek me dus een goed idee. Hyperbaby hier ligt te slapen dus ik kan rustig wakker worden (de nacht was wat kort), maar ik moet ook iets bedenken want ik ga niet de hele dag torens bouwen die omgegooid kunnen worden.
Ben blij dat ik niet de enige ben die dat denkt. Dat zijn echt láááánge dagen :+
pi_132117319
Ik mocht gelukkig uitslapen van vriend, maar nu al 1,5 uur aan het torens bouwen dus ik hoop ook op andere tijdsbesteding. Maar nu is de regen echt nog dermate hard dat ik nergens heen ga...
pi_132117332
Baby doet nu ook sinds paar dagen maar 1 slaapje. Dus extra veel uren te vullen. Ik pleit voor 2 slaapjes vandaag maar ik weet niet hoe baby daar tegenover staat. O-)
pi_132117348
Wat ben kk dan een ongeloofelijke mazzelkont met mijn uitslaper. Ligt er altijd om 7 uur in savonds en wordt de volgende dag russen 8-9 een keertje wakker :+

Maar mijn baby vindt het op dit moment ook doodnormaal om pas smiddags (!!!) Rond een uur of vier een powerrrrrnap te doen. Gek kind.

Kan maar beter meeveren want als ik me erover druk ga zitten maken schiet het niet op.
pi_132117374
Oh gelukkig slaapt de mijne nog wel altijd 2x overdag (totaal ongeveer 3-4 uur) :o dat zijn lange dagen dan zo Twinkle! Tot 8-9 slapen, lekker hoor... Ik zag trouwens je foto's nog, leuk!!! Fijne vakantie gehad?

En 19u erin lukt meestal ook niet (ben pas om 18.30 thuis) maar half acht is het wel.
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:27:20 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132117474
Zo, weer wakker.

Wij krijgen zo bezoek van een Fok babymeisje met haar grote broer O+
pi_132117674
Ik lig nog in bed! *;
Lees niet bij, want daar ben ik vanmorgen te lui voor. Dat logeren is even wennen maar ik maak er optimaal gebruik van!

Zo, tijd voor ontbijt met gevulde speculaas :9
pi_132117768
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 10:44 schreef Suikertante het volgende:
Ik lig nog in bed! *;
Lees niet bij, want daar ben ik vanmorgen te lui voor. Dat logeren is even wennen maar ik maak er optimaal gebruik van!

Zo, tijd voor ontbijt met gevulde speculaas :9
Oooooooooh! Nog gewonnen gisteren?
pi_132117780
Vierde }:|
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:50:59 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132117783
Lekker Suiker! Leuke avond gehad? Wanneer gaan jullie F. weer ophalen?
pi_132117797
Ja heel leuk! En heb nog geen idee :D

Leuk trouwens een minimeet in het oosten! Is het een geheime baby..?
pi_132117809
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 07:11 schreef Omentielvo het volgende:
:* voor de nachten.
Ik was vandaag moe, omdat Riley kwart over 6 wakker en hongerig was. Voel me gewoon schuldig. :@
Dus nogmaals :*

Kyara lastig met M. Je hele avond kwijt is niet fijn :*
Hebben jouw meisjes verder goed geslapen?

Inca wat gaat de jouwe snel *O*

Cwen sprongetjes zijn niet leuk. :*
Bij Riley lijken ze steeds minder heftig te worden trouwens.

Eergisteren en gisteren merkte ik wat verandering in haar gedrag. Huileriger. Veel mopperen en echt af een toe driftig als ik iets afpakte wat ze niet mocht. Ik wist niet eens dat dat kom bij een baby van 8 maanden. Beloof wat voor de dreumestijd :o

Herkenbaar! Hier precies hetzelfde. Vooral het niet aan de tafel mogen staan, poeh standje luchtalarm ;)

Cwen :*

Wintertijd of zomertijd, kan me er nog niet druk om maken ;) (maar me wel heel goed voorstellen dat andere t wel doen)

Hier was het ook vroeg: 6.20, maar mee naar ons bed genomen en toen nog een beetje gedommeld tot 7.30 :)
Nu weigert meneer in z'n bed te slapen. Alleen m'n arm is goed --> bed = luchtalarm ;)
pi_132117835
Mogen we raden Kyara? Is het incantrix?

En vierde suiker boeeeeee! M'n team wilde uiteindelijk om 19.30 wel en dan hadden we nog een uur om oppas te regelen. :') volgende maand nieuwe kansen, haha.
pi_132117856
Ohnee! Pessie?
pi_132117857
Wie O wie Kyara ;)

Ik heb vandaag een kraamfeestje van een fokbaby ;)
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:10:33 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132118112
Geen geheime baby hoor. Ik post straks wel een foto en dan mogen jullie raden. :P
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:21:56 #296
95408 Incantrix
pi_132118352
Omen, haha, leuk he, dat temperament dat boven komt dwarrelen O+ :D als Isabel iets doet waarvan ze weet dat het niet mag (een baal haar van de grond plukken en in haar mond stoppen, meestal :r ) en ze ziet dat ik eraan kom om het af te pakken gaat ze er snel vandoor _O-

En Kyara, wiewiewie? Ik las je omschrijving en dacht 'dat ben ik! :o :o :o ' :+
3!
pi_132118376
:* voor Slivijn
Cwen arm mupke van je.
Loj ook dikke knuf voor je. Had je mijn pm nog gekregen?

Appeltaart sla ik over dat vind ik niet zo lekker.

@shandaly ik vond het super lief dat je mij wilde helpen. En samen wandelen een keer lijkt mij super gezellig. Ik wacht alleen even tot ik iets beter hersteld ben. Ik voelde mijn buik gisteren wel erg goed
-O-

Onze nacht was goed. maar ik jompel niet te hard fok wet enzo.
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:23:51 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132118388
Ik denk shandaly! Waar Loj heengaat weet ik niet... Cwen?

Oh en moeders in de regengebieden: stap maar in de auto en kom naar Groningen *O* prima te doen hier! En jullie baby's mogen graag naast E op dr kleedje *;
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:24:50 #299
95408 Incantrix
pi_132118401
Hilzillah?

(Ik heb net de secretsanta-topics zitten lezen :9 )
3!
pi_132118631
Een auto lijkt me sowieso luxe met dit weer!
pi_132118636
w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')