quote:
poeh
Paar weizeners zijn wel lekker, waarvan paulaner, weihenstephaner, erdinger en franciskaner (in die volgorde) ik het lekkerst vind. 5% dus duurt wel even voordat je daarvan je stoel af dondert. Bij de AH zie ik soms ook nog wel eens de gulpener Ur biertjes staan, al zijn die noordelijk niet meer zo goed te krijgen denk ik. Daarvan is de Pils en de Weizen lekker. Gulpener Neubourg en Brand Up zijn heerlijke erg bittere pilseners.
Enkel gegiste speciaalbieren vind ik zelf weinig aan. Standaard heb je dan de leffe en latrappe blond. Supermarkt aanrader is de grimbergen blond, heeft wat meer smaak. Met wat geluk vind je nog Orval, Urthell of Tempelier. Verder zal je daar in het noorden misschien wel Jopen in het schap hebben, ook nooit verkeerd.
Dubbel en triples heb je genoeg lekkere supermarktbieren als westmalle dubbel/triple, lachouffe, latrappe triple, evt latrappe isid'or, soms zie ik wel eens delerium tremens, chimay (blauw), leffe radieuse en karmeliet. Duvel is ook niet zo verkeerd, maar die is sowieso overbekend en heeft als nadeel het absurde koolzuurgehalte.