abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132044597
Gezien het IMF advies aan Nederland om 10% van alle spaargelden te gebruiken voor aflossing van de overheidsschuld, wil ik m'n spaargeld zo snel mogelijk weg hebben uit Nederland en andere Europese landen waar dit advies voor geldt. Indien zo'n maatregel een serieuze optie wordt, zal dit heel snel uitgevoerd worden om een vlucht van spaargeld te voorkomen om banken niet in de problemen te brengen. Gezien de lopende discussies over de aankomende begroting zou zoiets zomaar de komende weken werkelijkheid kunnen worden.

Ik wil zo snel mogelijk een alternatief hebben voor m'n spaargeld. Wat zijn de mogelijkheden volgens jullie?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 19:07:31 #2
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_132044662
In een sok :Y
pi_132044758
Grond of iets anders wat zijn waarde voor langere periode vasthoudt.
Say what?
pi_132044831
koop er suiker voor.
pi_132045362
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:05 schreef OngeschiktX het volgende:
Gezien het IMF advies aan Nederland om 10% van alle spaargelden te gebruiken voor aflossing van de overheidsschuld, wil ik m'n spaargeld zo snel mogelijk weg hebben uit Nederland en andere Europese landen waar dit advies voor geldt. Indien zo'n maatregel een serieuze optie wordt, zal dit heel snel uitgevoerd worden om een vlucht van spaargeld te voorkomen om banken niet in de problemen te brengen. Gezien de lopende discussies over de aankomende begroting zou zoiets zomaar de komende weken werkelijkheid kunnen worden.

Ik wil zo snel mogelijk een alternatief hebben voor m'n spaargeld. Wat zijn de mogelijkheden volgens jullie?
Kan me niet voorstellen dat dat echt gaat gebeuren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_132045412
Krijgen we dan ook levenslang 10 % korting op belastingen?

Dan ben ik voor!
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_132045537
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Krijgen we dan ook levenslang 10 % korting op belastingen?

Dan ben ik voor!
Nee, wel beloven ze dat het maar eenmalig is. Echt waar!

quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:10 schreef UpsideDown het volgende:
Grond of iets anders wat zijn waarde voor langere periode vasthoudt.
Grond is op korte termijn (max. enkele weken) niet echt haalbaar denk ik.

Ik heb zelf wat familie buiten Europa. Ik ga eens bekijken of er niet een leenconstructie mogelijk is. Iemand hier ervaring mee?
pi_132045586
Geef het aan mij, TS!
so long and thanks for all the fish
pi_132045642
Ik wist trouwens niet dat IMF een advies had gegeven, en al helemaal niet aan Nederland. Misschien toch eerst eens de inleiding van het rapport goed lezen. :)

Komende weken ;( of :D of 8)7
  Donald Duck held donderdag 10 oktober 2013 @ 19:44:40 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_132045798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat dat echt gaat gebeuren.
Dat dachten ze in Cyprus ook
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_132046603
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat nu - er eindelijk weer een beetje vertrouwen leek te ontstaan - ineens heel veel mensen weer op hun uitgaven gaan besparen, simpelweg om alvast die mogelijke 10 % heffing te compenseren.

Alleen al dit idee durven opperen is volgens mij een gigantische economische fout.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_132047482
Stiekem is dit nieuwsbericht eigenlijk gewoon een stresstest voor banken.
Kijken of ze er veilig doorheen komen als velen het spaargeld van de bank halen.
Eerst denken, dan typen
pi_132047738
De soep lijkt trouwens wat minder heet gegeten te hoeven worden:

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:25 schreef RM-rf het volgende:
Na wat zoekwerk overigens gevonden waaruit de weblog-polemist deze bewering gehaald heeft...
een artikel uit Le Figaro over dat rapport:

[..]

http://www.lefigaro.fr/co(...)e-sur-le-capital.php

engelse vertaling:

[..]

Oftewel, het is een bepaalde berekening die gaat over de hypothetische optie (waar het rapport ook de geschiedenis hiervan opneomt.. onder meer na de Napoleontische oorlogen, onder Wilhelm II en in Italie na 1918 evenals in japan na 1945 zijn inderdaad zulke spaarbelastingen doorgevoerd)..

De uiteindelijke 10% is gekozen omdat het na berekeningen van deze IMF-economen inderdaad zou voldoen om binnen de 15 voorgeselecteerde eurolanden, de te hoge staatsschuld weer onder een 'acceptabel' niveau te brengen..
het is geen werkelijk reeel voorstel, maar als tegenhager tegen de vaak door de politiek gekozen oplossing om financiele problemen 'soft' op te lossen
Ofwel:
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_132048325
Joh, heeft iemand de moeite genomen om niet de journalistenquote te lezen, maar het onderhavige rapport :D
pi_132069733
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:39 schreef stavromulabeta het volgende:
De soep lijkt trouwens wat minder heet gegeten te hoeven worden:

[..]

Ofwel:
[ afbeelding ]
Natuurlijk zeggen ze niet meteen dat het een realistische optie is, aangezien menen dan meteen al hun geld veilig gaan stellen (iets wat volgens het IMF juist voorkomen moet worden). Dat het IMF dit soort diefstal wel opneemt in haar rapport als een mogelijke (al dan niet theoretische) oplossing is op zich al beangstigend genoeg. Ook helpt het IMF op deze manier niet echt mee aan het vertrouwen in het economische systeem, integendeel.

Positief is dan wel dat het IMF duidelijk maakt dat je geld niet zomaar veilig is en mensen daardoor aan het denken zet om hun vermogen te spreiden/ergens anders onder te brengen. Belastingontwijking en ook -ontduiking wordt op deze manier wel aangemoedigd.
pi_132070448
Het Cyprus template in een overtreffende trap.

Uitsluiten kun je zoiets nooit bij een crisis van proporties, maar hoe waarschijnlijk is het in de praktijk dat de politiek het spaargeld/vermogen van jan modaal (tot 100k om maar iets te noemen) confisceerd als er ook andere vermogenstitels (lees: 'het kwade grootkapitaal') geconfisceerd kunnen worden.
pi_132070534
In Singapore, maar het is sowieso slim om het in verschillende landen te stallen en misschien wat goud en zilver te hebben als verzekering als het echt helemaal fout gaat.
pi_132070585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:
In Singapore, maar het is sowieso slim om het in verschillende landen te stallen en misschien wat goud en zilver te hebben als verzekering als het echt helemaal fout gaat.
Jij denkt dat het IMF Singapore niet kan instrueren in dat geval effe 10% van alle tegoeden van Nederlandse staatsburgers richting Europa te sturen?

Als zo'n scenario gemeengoed zou worden (kans nihil), dan is er maar één veilige plek: de maan.

En edelmetalen worden natuurlijk als eerste 100% geconfisceerd :)
pi_132070803
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:41 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jij denkt dat het IMF Singapore niet kan instrueren in dat geval effe 10% van alle tegoeden van Nederlandse staatsburgers richting Europa te sturen?

Als zo'n scenario gemeengoed zou worden (kans nihil), dan is er maar één veilige plek: de maan.

En edelmetalen worden natuurlijk als eerste 100% geconfisceerd :)
Singapore is juist zo groot en populair geworden omdat het wordt gezien als veilige haven. Je hebt heel veel miljonairs en miljardairs daar en als Singapore er aan meewerkt dan vlucht iedereen net zoals nu in Cyprus. En je moet je edelmetalen gewoon in de tuin begraven.

En anders moet je gewoon staatsburger van Singapore worden.
pi_132071119
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Singapore is juist zo groot en populair geworden omdat het wordt gezien als veilige haven. Je hebt heel veel miljonairs en miljardairs daar en als Singapore er aan meewerkt dan vlucht iedereen net zoals nu in Cyprus. En je moet je edelmetalen gewoon in de tuin begraven.

En anders moet je gewoon staatsburger van Singapore worden.
Ik denk dat je beter aan het belastingtarief van Singapore kan denken qua populariteit. Gaat ook veranderen overigens, Singapore heeft in toenemende mate ook een budgetprobleem, vooral omdat ze gezien de inmense woonlasten (met een Nederlands modaal inkomen huur je daar een veredeld hondehok) haar locale bevolking moet subsidieren.

Enig idee of je zomaar Singaporees staatsburger kunt worden? Ik weet het antwoord.
Idem voor nagenoeg alle andere landen ter wereld. Dat is allang niet meer optioneel hoor. als je een miljoen of 5 meeneemt kun je links en rechts nog wel entree kopen - maar veelal geen staatsburgerschap.

Je kan natuurlijk wel een locale huwen. Maar ik zou liever 10% betalen dan 50% ;)

Zo gewoon en simpel is dat allemaal niet in werkelijkheid.
pi_132075905
Ik heb vandaag alvast ¤5000 opgenomen in het ING-kantoor, volgende week nog een keer ¤5000 totdat al het geld van de rekening is (moet zo'n 6 keer heen). Ik weiger om mij te laten bestelen, want dit gaat vroeg of laat gebeuren. Het feit dat het IMF al dit soort plannen maakt wijst er al op. Nu maar hopen dat het niet binnen een maand gaat gebeuren.

De baliemedewerker in het kantoor vroeg wel waarom ik zoveel geld in een keer wilde opnemen, maar ze deden verder niet moeilijk om de reden.
pi_132076420
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:56 schreef QBay het volgende:
Ik heb vandaag alvast ¤5000 opgenomen in het ING-kantoor, volgende week nog een keer ¤5000 totdat al het geld van de rekening is (moet zo'n 6 keer heen). Ik weiger om mij te laten bestelen, want dit gaat vroeg of laat gebeuren. Het feit dat het IMF al dit soort plannen maakt wijst er al op. Nu maar hopen dat het niet binnen een maand gaat gebeuren.

De baliemedewerker in het kantoor vroeg wel waarom ik zoveel geld in een keer wilde opnemen, maar ze deden verder niet moeilijk om de reden.
_O- _O-
pi_132078158
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:56 schreef QBay het volgende:

Heel slim, fuck die rovende overheid.
pi_132078175
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

_O- _O-
Jij hebt geen spaargeld ofwel?
pi_132078262
Pak zelf 10% van je spaargeld en koop tastbaar zilver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')