nee nee niet zo kitscherig. Het is een franse manicure geworden mooi met zo'n wit randje,kleurt lekker weg bij de vacht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]En zijn de nageltjes nu roze gelakt?
Roze kan heel erg smaakvol zijn hoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:41 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
nee nee niet zo kitscherig. Het is een franse manicure geworden mooi met zo'n wit randje,kleurt lekker weg bij de vacht.
Vervelend voor je hondje...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:24 schreef Miss_Isis het volgende:
Hoi Dierenarts, ik had weer eens een vraagje. Onze schnauzer (teefje, 9 jaar) heeft sinds kort een gezwelletje aan haar 'lady parts' en een bultje er vlak bij. We waren natuurlijk direct bang voor kanker, maar onze DA dacht dat het misschien fibromen zouden kunnen zijn. Ze heeft atm een AB kuur omdat ze ook koorts had en die moet gezakt zijn voor de DA kan opereren. Kun jij misschien iets vertellen over de vooruitzichten, als het fibromen zijn komt het dan weer terug? Op andere plekken misschien? En hoe komt ze er aan?
Bedankt voor je antwoord!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Vervelend voor je hondje...
Fibroma's zijn goedaardige tumoren en een van meest voorkomende tumoren van de "lady parts" bij de vrouwelijke honden. Zij zijn dus goedaardig en zaaien niet uit. Of het makkelijk te verwijderen is hangt van de plaats waar het zit en van de grootte af. Zij kunnen wel vrij groot worden, de huid ter plekke kan open scheuren en pijnlijk worden. Op tijd opereren is dus aan te raden. Meestal komen zij niet terug (ik geloof dat het bij 15% van niet gesteriliseerde teven terug komt en in 0% van de gesteriliseerde teven). Het onstaan van deze gezwellen is waarschijnlijk hormonaal bepaald, want bij de gesteriliseerde teven komen fibromen van de "lady parts" bijna niet voor. Is jouw hond gesteriliseerd?
De kwaadaardige tumoren van de "lady parts" (zo noem ik het normaal gesproken niet, maar nu even voor de jeugdige lezers) komen gelukkig minder vaak voor dan de goedaardige tumoren. Maar het is altijd verstandig om een verwijderd bultje op te sturen voor een pathologisch onderzoek om te kijken wat voor tumor het precies is.
Beterschap en succes!
Het is niet slecht om je rat te wassen, mits het met zorg en liefde gebeurd. En je ratje moet er aan gewend zijn. Sommige ratjes vinden het wel fijn om gewassen te worden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:48 schreef summer2bird het volgende:
Hoi dierenarts,
is het nu goed of slecht om je rat in bad te stoppen?
En ook als er dierenshampoo bij komt kijken?
Geld dit ook voor andere dieren?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:01 schreef oh-oh het volgende:
![]()
Vriendin van me lakt altijd de teennagels van mijn teefje als ze er is, en ik vergeet dat er dan weer altijd af te halen
[ afbeelding ]
Sterilisatie vermindert wel de kans dat het terug kan komen. En inderdaad geen kans meer op de baarmoederonsteking. Maar het blijft natuurlijk een operatie met narcose- en operatierisico's.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:12 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord!![]()
Goed om te horen dat de kans dat het na verwijdering terug komt klein is. Rani lijkt er op het moment weinig last van te hebben, behalve dat ze er regelmatig aan likt. Ze is niet gesteriliseerd; ze heeft een mooie stamboom en fokpotentie, maar het kwam er nooit van en toen ze te oud was om te laten dekken had sterilisatie volgens onze DA ook weinig nut meer. Hopelijk zakt haar koorts snel en kan ze snel geopereerd worden zodat ze er af is
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
En geen bijpassend halsbandje?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:15 schreef oh-oh het volgende:
Wat een raar advies van je da, met sterilisatie neem je toch dat best flinke risico op bmo weg?
Toen ze te oud was om nog voor het eerst gedekt te worden vroegen we aan de DA of het verstandig was haar dan alsnog te laten steriliseren. Maar volgens onze DA was de toegevoegde waarde van een sterilisatie (m.n om melkkliertumoren te voorkomen) toen nog maar klein omdat ze al zo vaak loops was geweest. En omdat we sowieso ook nooit last hadden van haar loopsheid (ze is extreem hygiënisch wat dat betreft) en haar karakter prettig was zoals het was (niet hormonaal, heel vriendelijk) raadde hij af het nog te doen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:31 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Sterilisatie vermindert wel de kans dat het terug kan komen. En inderdaad geen kans meer op de baarmoederonsteking. Maar het blijft natuurlijk een operatie met narcose- en operatierisico's.
Je kan het beste met je dierenarts overleggen of hij het nog verstandig vindt. De operatie duurt dan wel langer natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:57 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
[..]
Toen ze te oud was om nog voor het eerst gedekt te worden vroegen we aan de DA of het verstandig was haar dan alsnog te laten steriliseren. Maar volgens onze DA was de toegevoegde waarde van een sterilisatie (m.n om melkkliertumoren te voorkomen) toen nog maar klein omdat ze al zo vaak loops was geweest. En omdat we sowieso ook nooit last hadden van haar loopsheid (ze is extreem hygiënisch wat dat betreft) en haar karakter prettig was zoals het was (niet hormonaal, heel vriendelijk) raadde hij af het nog te doen.
Maar als ze straks toch onder narcose gaat om de gezwellen te laten verwijderen kan hij het misschien als nog doen, als dat niet een te grote aanslag op haar lichaam zal zijn.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:28 schreef oh-oh het volgende:
Oh dat sterrending om dr nek, dat is mijn zelfgemaakte vlooienband trouwens.
1 Beaphar vlooienband, grote maat , ik heb dit jaar de biologische variant durven kiezen zelfs.
Voor 6 honden ( 3 chihuahua's en 3 chinezen ) customized bandjes van gemaakt, en alle zes geen vlo gezien dit seizoen, alleen de chi heeft hem nog even om nu, de chinezen hebben ze alweer af, werkte top.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Het ziet er niet al te lelijk uit, het kost geen fluit, het is natuurlijk, niet al te chemisch, en het werkt ook nog echt, dat Beaphargedoetje!
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
Whahaha, die gelakte nageltjes en die bandjes![]()
Even de groeten en update van HHH. Haar ab kuur is vandaag afgerond. Poep ziet er een heel stuk beter uit en wat belangrijker is, ze is weer zo gek als een deur, heldere oogjes, alert, enorm speels, vrolijk, sjouwt weer met haar pluche vriendjes, wandelt niet enkel weer normaal maar huppelt en rent ook en duidelijk weer in haar hum.
Ze is denk ik een kilo kwijt. Eind vd week even overleggen met de da inzake eten, ze is dol op dat speciale voer wat haar ook goed doet maar even kijken wat het beste voor haar is (dat voer is enkel bij de da te verkrijgen, nogal aan de prijs maar dat is niet van belang) Mocht ik weer wat blikken gaan halen neem ik haar mee en poot haar daar op de weegschaal, ze is een heel stuk slanker wat ook geen kwaad kon maar ben toch benieuwd wat er van die 8,2 kilo over/af is . Maar ze wil zo graag weer een lekker botje...nog even wachten daarmee.
Voor zoals het er nu uitziet hebben we onze vrolijke, wilde, eigengereide en maffe haarbal weer terug![]()
Dank voor de adviezen (al ga ik in het echt enkel uit van mijn eigen da want die kent HHH en haar (medische) geschiedenis uiteraard) en het meeleven, kus van Lotje (en zeker van mij)
Oei, een bekend problempje... De "stalking" is een "normaal" gedrag voor de Border Collie. Ik doe "normaal" tussen de aanhaaltekens omdat wij dit gedrag ingefokt hebben. Maar door de andere hondenrassen wordt dit staren vaak als zeer bedreigend ervaren. Je zie ook heel veel bijt-incidenten tussen de border collies en de andere rassen omdat zij elkaar niet "verstaan".quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:16 schreef Seven. het volgende:
Hoi lieve dierenarts.
Ik heb 2 hele lieve Border Collies, veel werk wegens hoge mate van energie maar ik vind ze zo lief(ze luisteren erg goed, ik hoef maar zelden mijn stem te verheffen etc). Heb je enig idee hoe ik mijn lieve jongens af kan leren om alle honden te begroeten? Ze zijn al zover dat ze buitenshuis geen mensen meer bespringen maar werkelijk alle honden die ze tegenkomen moeten ze gezamenlijk benaderen. Ik hou er niet van want ik zie dit niet als sociaal gedrag, ik interpreteer dit als dominant gedrag. Ze houden ook niet op, het is niet 'even snuffelen en wegwezen', als ik er niks van zeg dan volgen ze het slachtoffer. Als er 2 grotere honden zijn, dan gedragen ze zich wel en dan laten ze zich benaderen. Maar vroeg of laat komen ze een hond tegen die zich dusdanig geintimideerd voelt dat het dus niet goedaardig eindigt.
Oh, hoe komt het dat mijn honden veel gegrom te verduren krijgen als ik ze aanlijn en laat zitten tot andere honden hen benaderen? Valt me echt op dat in de helft van die gevallen, dus als mijn jongens geen toenadering zoeken, dat het dan juist vaak tot gegrom leidt en dan zijn het niet mijn lieve boys. Het enige dat ze dan doen is staren.
Oh, Axel en Nico zijn nestgenootjes, dus dat 'samen sterk' zit er vanaf het begin ingebakken. Ik verwacht geen quick fix of zo, maar aanlijnen lijkt contraproductief te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |