Ja, met vastgelopen focus waarvan TS geen idee heeft wat het is.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:45 schreef ADQ het volgende:
Dat is een hoop geld dat je uit gaat geven?
Maar het zijn goede lenzen, alle L-lenzen van Canon behoren tot de top van wat je kan kopen.
Dat de camera in manuele focus vast zit en niet meer op autofocus gaat?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:50 schreef gianni61 het volgende:
je hebt een 60D en je vraagt waar je deze lenzen voor kan gebruiken?
klinkt een beetje als: meer geld dan wijsheid..
wat bedoel je overigens met "m focus zit vast"?
ik heb geen idee, daarom vraag ik hetquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat de camera in manuele focus vast zit en niet meer op autofocus gaat?
Klopt, vandaar wellicht dat hij er geen prijsindicatie bij gegeven heeft? Dat maakt het beoordelen ook zo makkelijk.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, met vastgelopen focus waarvan TS geen idee heeft wat het is.
Sowieso is de 50 mm geen L lens en is de 70-200 de goedkoopste L lens die er is.
Het is vast een stomme vraag, maar dat betekent dus dat alles wel goed werkt met als uitzondering dat ik alles handmatig moet instellen?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat de camera in manuele focus vast zit en niet meer op autofocus gaat?
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:08 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ik wil gewoon een goede eerste camera kopen. De prijs die me is aangeboden is ¤ 1.400 voor de camera 60d (5.000 clicks) inclusief bovengenoemde lenzen en accessoires. Ik wil de komende jaren veel ervaring opdoen met fotograferen vandaar dat ik meteen een goede spiegelreflexcamera wil aanschaffen.
Dat betekend dat je de focus (dus scherpstellen) met de hand moet doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:11 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Het is vast een stomme vraag, maar dat betekent dus dat alles wel goed werkt met als uitzondering dat ik alles handmatig moet instellen?
50 mm, portretquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:38 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Waar kan ik deze lenzen precies voor gebruiken?
Ja, dat kan.quote:Ik wil graag portretfoto's maken en in parken foto's maken. Ook voor verjaardagen en andere feestjes zal de camera worden gebruikt.
Uiteindelijk moet je het zelf weten, ik denk alleen dat als je er 0 verstand van hebt, je het allemaal te ingewikkeld vind en na een tijdje de hele boel weer te koop zet of laat verstoffen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Dat betekend dat je de focus (dus scherpstellen) met de hand moet doen.
Echt, doe jezelf een lol en koop een 400D ofzo om mee te proberen. Sterker nog, als je in de buurt van A'dam woont mag je mijne zelfs wel lenen. Kan je eerst uitvinden of het was is voordat je er veel geld aan uit geeft om er daarna achter te komen dat het toch niets voor je is.
Ik kan het opzich wel begrijpen, maar hij weet van kant noch wal heb ik het idee. Is het dan handig om zo'n groot, zwaar en voor de doorsnede Nederlander onhandig apparaat te kopen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:17 schreef nielsgeode het volgende:
Gek genoeg ben ik het wel met TS eens. Ondanks dat je *bewust* een financieel risico neemt, ga je waarschijnlijk op de langere termijn meer plezier beleven aan een camera met aparte knopjes voor veel instellingen ipv dat alles 4 lagen diep in je menu zit. Ik zou zeggen: check of alles er goed uitziet. Controleer het aantal clicks door de body met een usb kabel aan een pc / laptop te hangen (ik heb een stukje software voor je wat dat uit kan lezen zodat je exact weet hoeveel opnamen je hebt). Ik zou ook even een aantal opnamen schieten om te kijken of alles goed werkt en kijken of er geen rare krassen / beschadigingen op de lenzen zitten.
Als je alle opties in het begin teveel vindt dan zet je m gewoon op P en de ISO op auto. Dan maak je echt geen slechte foto's.
Als je dat stukje software (of een PDF van een fotografie voor Dummies) wilt hebben, stuur me dan even een PM.
Ik vind de 60D wel meevallen eigenlijk, maar ben mijn eigen 5D III met 600EX en 135 f/2 gewendquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan het opzich wel begrijpen, maar hij weet van kant noch wal heb ik het idee. Is het dan handig om zo'n groot, zwaar en voor de doorsnede Nederlander onhandig apparaat te kopen?
Ben ik met je eens. Ik probeer TS alleen voor een miskoop te behoeden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:58 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Als je toch het geld hebt en er aan wilt uitgeven, waarom niet?
Dat is primaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Ik probeer TS alleen voor een miskoop te behoeden.
70-300 is, zeker op een 60D erg veel tele en in een woonkamer vaak teveel. De sigma 18-50 ken ik niet, maar ik vind de meeste lenzen van Sigma optisch nogal slecht vergeleken met de meeste Canonlenzen. Als je denkt dat je wat serieuzer wil gaan fotograferen zou ik direct voor echt goeie lenzen gaan. De kwaliteit van een foto wordt voor 90% bepaald door de lens. Als je nu Canon EF (L) lenzen koopt betaal je nu weliswaar veel meer, maar dan ben je ook direct klaar als je ooit een fullframe body koopt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:53 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Zijn deze lenzen beter voor het fotograferen in parken, voor portretfoto's en verjaardagen?
Sigma 18-50mm en 70-300mm lens.
Met beide lenzen heb ik zelf geen ervaring. Ken Rockwell vind ik erg *goed* met zijn reviews en ik kan je aanraden ze te lezen:quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:55 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Nog een vraag van mijn kant: wat vinden jullie van deze lenzen?
Canon 17-85mm 1:4-5,6 IS USM
Canon 18-200mm 1:3,5-5,6 IS
De tijden dat allen de grote merken goede objectieven maakten ligt echt al heel ver achter ons.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:05 schreef nielsgeode het volgende: Als je denkt dat je wat serieuzer wil gaan fotograferen zou ik direct voor echt goeie lenzen gaan. De kwaliteit van een foto wordt voor 90% bepaald door de lens. Als je nu Canon EF (L) lenzen koopt betaal je nu weliswaar veel meer, maar dan ben je ook direct klaar...
Is toch niet mijn ervaring, de Canon L lenzen zijn echt wel heel veel scherper dan Sigma- en Tamronzoomlenzen. Voor veel mensen zijn de laatste voldoende, maar je ziet het verschil echt wel.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:52 schreef Uncle het volgende:
[..]
De tijden dat allen de grote merken goede objectieven maakten ligt echt al heel ver achter ons.
De huidige sigma, Tamron, etc objectieven doen vrijwel niet onder aan de Canon en Nikon varianten voor een fractie van de prijs...
Voorheen was het ook zeker het geval. Maar de laatste tijd komen er verschillende objectieven van 'andere' merken uit die makkelijk kunnen concureren met de grote merkeigen objectieven. Dus wellicht is jouw ervaring ook deels gebasseerd op het (recente) verleden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:52 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Is toch niet mijn ervaring, de Canon L lenzen zijn echt wel heel veel scherper dan Sigma- en Tamronzoomlenzen. Voor veel mensen zijn de laatste voldoende, maar je ziet het verschil echt wel.
Ik heb een half jaar geleden de Tamron 70-300 een paar weken in mijn handen gehad en uitgebreid getest omdat ik alleen de beschikking had over de 24-105 f4 L van Canon. De foto's van de Tamronlens vond ik diep triest en ik kreeg er pijn van mijn ogen. Ik spreek dus uit eigen zeer recente ervaringen met Tamron.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:49 schreef Uncle het volgende:
[..]
Voorheen was het ook zeker het geval. Maar de laatste tijd komen er verschillende objectieven van 'andere' merken uit die makkelijk kunnen concureren met de grote merkeigen objectieven. Dus wellicht is jouw ervaring ook deels gebasseerd op het (recente) verleden.
Want dan zou ik toch eens gaan kijken naar de nieuwe Tamron 24-70, of de 70-200, de sigma 35mm 1.4, 18-35mm 1.8... Vooral Sigma brengt de laatste tijd echt top objectieven uit. Het zal nog even duren voor een een volledige range ECHT goede objectieven ligt, maar de tijd dat je merken als sigma en Tamron beter links kon laten liggen zijn toch echt verleden tijd.
De Sigma 35mm scoort hoger dan zowel de Canon als de Nikon variant in vrijwel alle testen. De Tamron 24-70 scoort vrijwel evenhoog als de Nikon en Canon (mk I) variant.
Daarnaast blijft het natuurlijk een feit dat een hoop canon shooters eerder naar een rood randje kijken dan naar de echte kwaliteit van een objectief
Maar toch, haal deze scherpte maar eens met zo'n Tamron- / Sigmazoomlens:quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
Daar noem je ook wat op zeg. Die 70-300's van 150 euro stellen idd niets voor.
Dat zeg ik tochquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:47 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Maar toch, haal deze scherpte maar eens met zo'n Tamron- / Sigmazoomlens:
100% crop: [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |