Dus jij staat graag 10% van je spaargeld af? Ik bedoel, je móet het afstaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:02 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand van het systeem zal het hier mee eens zijn.
profiteurs die alleen de leuke kanten van het kapitalisme willen meemaken zijn de enigen die lopen te zeuren.
ik denk dat men doelt op de pensioenenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus jij staat graag 10% van je spaargeld af? Ik bedoel, je móet het afstaan.
De EU wou toch ook af van het IMF in de 'troika'?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
Ik krijg het idee dat de EU en het IMF het totaal oneens zijn op heel veel punten
Veel van die structureel stijgende constante kosten zijn het gevolg van totaal verkeerde politieke keuzes; een zorgstelsel waarin ziekenhuizen met elkaar horen te concurreren, als waren zij commerciële bedrijven, werkt bijvoorbeeld enorme verkwisting in de hand. Het gros van de gestegen kosten is een gevolg van verkeerde keuzes, maar vooral een volstrekt verkeerde opvatting van waarvoor een economie nu eigenlijk dient. Het typt niet zo lekker op het touchscreen van een telefoon, dus veel lijviger zal deze post niet worden...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Bla bla bla. Lees mijn post #111 eens.
Nou niet graag. Maar als het gebeurt dan hoort er wel een hogere vergoeding tegenover te staan vind ik.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar Jan Kees wilde er perse het IMF erbijquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:07 schreef Igen het volgende:
[..]
De EU wou toch ook af van het IMF in de 'troika'?
Waar denk je dan aan?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:08 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nou niet graag. Maar als het gebeurt dan hoort er wel een hogere vergoeding tegenover te staan vind ik.
quote:
hieraanquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:06 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg..
op een lening als bank kapitaal krijg je toch een hogere vergoeding in verband met het risico
dus als een gedeelte van je spaargeld boven de garantie grens word ingezet als bank kapitaal
dan moet daar een hogere rente als je nu op je spaargeld staat tegenover staan
zeg maar voor je spaargeld 1,3% voor je verplicht als bankkapitaal gebruikte geld 4,5% ?
Oh maar hier ben ik het denk ik wel mee eens.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Veel van die structureel stijgende constante kosten zijn het gevolg van totaal verkeerde politieke keuzes; een zorgstelsel waarin ziekenhuizen met elkaar horen te concurreren, als waren zij commerciële bedrijven, werkt bijvoorbeeld enorme verkwisting in de hand. Het gros van de gestegen kosten is een gevolg van verkeerde keuzes, maar vooral een volstrekt verkeerde opvatting van waarvoor een economie nu eigenlijk dient. Het typt niet zo lekker op het touchscreen van een telefoon, dus veel lijviger zal deze post niet worden...
Dus je wilt een winstbelasting van 100% voor ziekenhuizen, zorginstellingen en verzekeraars ?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Veel van die structureel stijgende constante kosten zijn het gevolg van totaal verkeerde politieke keuzes; een zorgstelsel waarin ziekenhuizen met elkaar horen te concurreren, als waren zij commerciële bedrijven, werkt bijvoorbeeld enorme verkwisting in de hand. Het gros van de gestegen kosten is een gevolg van verkeerde keuzes, maar vooral een volstrekt verkeerde opvatting van waarvoor een economie nu eigenlijk dient. Het typt niet zo lekker op het touchscreen van een telefoon, dus veel lijviger zal deze post niet worden...
Zegt hij dat?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:12 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus je wilt een winstbelasting van 100% voor ziekenhuizen, zorginstellingen en verzekeraars ?
quote:De oorzaak van de uitgavengroei ligt deels in vergrijzing van de bevolking (15% aandeel) en prijsstijgingen (35% aandeel). Bijna 50% van de kostenstijging is toe te schrijven aan een complex van oorzaken als verruimde indicaties, groei van het aantal patiënten, intensievere behandelingen en de inzet van nieuwe medische technologie.
http://www.rivm.nl/Docume(...)rguitgaven_1999_2010
ook omdat ze de kinderopvang en de jeugdzorg op de begroting van volksgezondheid gezet hebben, wat eerst bij sociale zaken stond...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Zegt hij dat?
Je kan echt een heleboel kanttekeningen plaatsen bij het huidige zorgstelsel hoor. Er is een financiële prikkel voor zorgverleners om zo veel mogelijk en zo duur mogelijke ingrepen te doen, ook als die niet nodig zijn. Als tegenhanger zou er de concurrentie van zorgverzekeraars om de klant moeten zijn. Maar de klant wil niet -tig pagina's dekkingsvoorwaarden vergelijken, die wil gewoon zo snel mogelijk zo dichtbij mogelijk door een goede dokter geholpen worden. En dus contracteren grof gezegd alle zorgverzekeraars alle zorgverleners en komt er van de concurrentie niet zo veel terecht. Het resultaat laat zich raden: steeds meer mensen worden als ziek bestempeld en de zorg wordt steeds minder kostenefficiënt. En dat zie je ook in de praktijk:
[..]
Als er aangetoond kan worden dat het werkt, mwah. Ja.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
en van je salaris iedere maand , voor hen die geen spaargeld hebbenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 04:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als er aangetoond kan worden dat het werkt, mwah. Ja.
Tot ze aan 2000 euro zitten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 06:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en van je salaris iedere maand , voor hen die geen spaargeld hebben
*Kuch*quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:59 schreef RM-rf het volgende:
(geen bank zijn schulden kwijtgescholden)
Lullig man, ben je schoonmaakster bij een bank en je wint een leuk bedrag met een loterij.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:52 schreef Viajero het volgende:
Ik heb een beter idee.
Iedereen die sinds het jaar 2000 bij een bank heeft gewerkt, en op dit moment meer dan 100.000 Euro heeft die pakken we alles boven die 100.000 Euro af. Laten de veroorzakers maar betalen. Het kan toch niet zo zijn dat iedereen moet inleveren behalve de mensen die verantwoordelijk zijn voor het instorten van de banken? En dat die mensen uit belastinggeld nog eens miljoenen toe krijgen?
Het argument dat die bonussen nou eenmaal in een contract stonden is niet valide, als je zomaar geld van alle spaarders kan afpakken dan moet geld afpakken van de banksters ook mogelijk zijn.
Maar goed, de banksters controleren alle grote politieke partijen, en de meeste mensen zijn dom genoeg om te denken dat er verschillen bestaan tussen die partijen, en blijven erop stemmen.
Als je VVD, CDA, PvdA of D66 stemt dan moet je netjes je mond houden als ze je geld afpakken, dat had je namelijk kunnen weten.
Die schoonmaaksters zijn niet in dienst bij een bank, maar bij een schoonmaakbedrijf wat door de bank ingehuurd wordt. Die schoonmaakster hoeft zich dus geen zorgen te maken...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 07:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lullig man, ben je schoonmaakster bij een bank en je wint een leuk bedrag met een loterij.
Als ze 10% van mijn rekening halen dan zal ik wel kijken wat ze voor waardevols in het gemeentehuis of een andere overheidsinstelling hebben hangen. Iets terug stelen vind ik niet moreel verwerpelijk.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:25 schreef Bombshell het volgende:
Als ze 10% van mn rekening afhalen dan haal ik de volgende dag echt alles er af. Maar dat zal vast niet kunnen.
Dan kan je er verder over klagen in de gevangenis.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ze 10% van mijn rekening halen dan zal ik wel kijken wat ze voor waardevols in het gemeentehuis of een andere overheidsinstelling hebben hangen. Iets terug stelen vind ik niet moreel verwerpelijk.
Als ik gepakt wordt, wat natuurlijk niet meteen mijn doelstelling is. Maar als ik toch gepakt wordt dan heb ik gelukkig al voor dat 'gratis' hotel betaaldquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:26 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dan kan je er verder over klagen in de gevangenis.
quote:
Nederland is al jaren een nettobetaler aan de EU. Uit den hoofde jaarlijks netto 4 miljard afdracht aan Brussel. Vergelijk het eens met Spanje, dat jaarlijks netto geld van de EU ontvangt én toegang tot de vrije Europese markt heeft. Dan doen die Spanjaarden op de één of andere manier toch iets slimmer.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:39 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Hoeveel geld heeft Nederland al aan de eu betaald sinds we in de eu zitten, en hoeveel hebben we daarvan terug gezien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |