En dus? De Japanners laten hun munt zelfs kunstmatig zakken omdat ze op deze manier kunnen exporteren. De Zwitsers hebben hun munt aan de euro gekoppeld omdat hun munt te hard was. De Amerikaanse dollar zakt al jaren weg maar ze kennen wel ~2% economische groei en een lagere werkloosheid dan bij ons in Nederland.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Het Britse pond is door de crisis ten opzichte van de euro bijna 20% in waarde gedaald. Nee top hoor, zo'n centrale bank die geld kan printen
geef me daar dan voorbeelden van?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 07:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
*Kuch*
ABN-AMRO/Fortis, SNS Bank...
Indirect schulden kwijtgescholden door een overnamen van de Nederlandse staat.
Ik ben voor open markten. Maar dat heeft niets te maken met dat de ene lidstaat een nettobetaler moet zijn en de andere lidstaat een netto-ontvanger is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:51 schreef De_Coulance het volgende:
Nederland verdient ook enorm veel aan de EU Zienswijze, je overdramtiseert het. Het gaat niet alleen om afdracht.
Het is de prijs die je ervoor betaalt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben voor open markten. Maar dat heeft niets te maken met dat de ene lidstaat een nettobetaler moet zijn en de andere lidstaat een netto-ontvanger is.
Open markten betekent niet dat het ene land geld naar elkaar overmaakt. Maar dat alle landen hun markten voor andere landen open gooien.
Onzin. Als Z-Korea een vrijhandelsverdrag met Canada afsluit dat maakt Canada ook geen geld naar Z-Korea over of Z-Korea maakt ook geen geld naar Canada overquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:53 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het is de prijs die je ervoor betaalt.
Net zoals we veel profiteren van ons vrijhandelsverdrag met Z-Korea. Maar we zijn geen nettobetaler aan Z-Korea.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:53 schreef De_Coulance het volgende:
Wij hebben veel meer kunnen profiteren van die open markten, dan een Portugal bvb.
Dat is weer een heel ander onderwerp. Je moet kiezen tussen óf koopkracht óf export.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dus? De Japanners laten hun munt zelfs kunstmatig zakken omdat ze op deze manier kunnen exporteren. De Zwitsers hebben hun munt aan de euro gekoppeld omdat hun munt te hard was. De Amerikaanse dollar zakt al jaren weg maar ze kennen wel ~2% economische groei en een lagere werkloosheid dan bij ons in Nederland.
Volgens mij gooien ze de banken dan dicht. Doen ze ook op de beursvloer als het ineens helemaal mis gaat. In Griekenland was dit volgens mij ook het geval. Kon geen grote bedragen opnemen/overmaken. Vraag mij af of je het geld niet allemaal kunt beleggen om er onderuit te komen. Dit is geen spaargeld lijkt mij. Aan de andere kant wordt het wel meegenomen als vermogen. Tja dan maar mijn studieschuld aflossen. Zul je zien dat ze het over het vermogen van het jaar daarvoor doen. Al je geld weggedaan om schulden af te lossen en dan moet je daarover ook nog eens 10% betalen, dat je niet meer hebt...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:16 schreef fathank het volgende:
Hoe gaan ze een massale bankrun voorkomen?
Mensen met geld hebben allang hun geld in verschillende valuta buiten de EU staan, dan dek je ook nog eens het Euro risico af als volgende jaar of het jaar daarop de euro inelkaar klapt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:47 schreef ssebass het volgende:
[..]
Volgens mij gooien ze de banken dan dicht. Doen ze ook op de beursvloer als het ineens helemaal mis gaat. In Griekenland was dit volgens mij ook het geval. Kon geen grote bedragen opnemen/overmaken. Vraag mij af of je het geld niet allemaal kunt beleggen om er onderuit te komen. Dit is geen spaargeld lijkt mij. Aan de andere kant wordt het wel meegenomen als vermogen. Tja dan maar mijn studieschuld aflossen. Zul je zien dat ze het over het vermogen van het jaar daarvoor doen. Al je geld weggedaan om schulden af te lossen en dan moet je daarover ook nog eens 10% betalen, dat je niet meer hebt...
Zie het niet gebeuren overigens. Als dit soort verhalen maar niet de kop op blijven steken, zodat er straks echt mensen zijn die denken dat dit daadwerkelijk een uitvoerbaar plan is. Misschien is het wel even peilen wat de reactie van de mensen is.
Nederland heeft geen vrijhandelsverdrag met zuid-korea... de EU heeft datquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Net zoals we veel profiteren van ons vrijhandelsverdrag met Z-Korea. Maar we zijn geen nettobetaler aan Z-Korea.
het is allemaal strategie, eerst komen de geruchten, dan gaat het niet door, om vervolgens het echte plan te introduceren: een Europeese belastingquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:13 schreef opreis het volgende:
Lijkt me vrij onmogelijk omdat er dan zo willenkeurig mensen gepakt worden. stel personen A en B hebben alletwee 40.000 op hun spaarrekening staan. Persoon A koopt voor 40.000 een auto en houdt niks over terwijl persoon B nog even daarmee wacht. Vervolgens halen ze die 10% en is persoon A er niet op achteruit gegaan terwijl persoon B in 1 klap 4.000 kwijt is.
Er zit geen logica of wat dan ook achter, je kan van mening verschillen over de hoogte van belastingen tussen klein en groot verdienen, vlak tax vs nivelleren enzo. Maar dit slaat gewoon nergens op
Door eerst ff een bankrun te creeeren? Echte toppers die mensen daarquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
het is allemaal strategie, eerst komen de geruchten, dan gaat het niet door, om vervolgens het echte plan te introduceren: een Europeese belasting![]()
(je krijgt dan het o-het-valt-wel-mee effect)
Dit is nodig om de als maar hoger oplopende "kosten" van de EU te kunnen betalen, geschatte groei 7% per jaar.
Heil Schulz !!
Strategie die altijd werkt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
het is allemaal strategie, eerst komen de geruchten, dan gaat het niet door, om vervolgens het echte plan te introduceren: een Europeese belasting![]()
Dit is nodig om de als maar hoger oplopende "kosten" van de EU te kunnen betalen, geschatte groei 7% per jaar.
Heil Schulz !!
Eigenlijk is dit idee dat in dat IMF rapport staat ook helemaal niet nieuw...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heil Schulz !!
Klopt. Dan betalen we toch ook geen geld aan Z-Korea om een vrijhandelsverdrag met hen mogelijk te maken?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nederland heeft geen vrijhandelsverdrag met zuid-korea... de EU heeft dat
Mwuah, hoeft niet eens buiten de EU te staan. Buiten de eurozone is voldoende neem ik aan. Ik neem aan dat een niet-euroland als de UK niet meedoet met dergelijke ongein. Wat dat betreft hebben die Engelsen hun zaken mooi voor elkaar.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:03 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mensen met geld hebben allang hun geld in verschillende valuta buiten de EU staan, dan dek je ook nog eens het Euro risico af als volgende jaar of het jaar daarop de euro inelkaar klapt.
Deels, deels.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Dan betalen we toch ook geen geld aan Z-Korea om een vrijhandelsverdrag met hen mogelijk te maken?
Waarom dragen we dan wel geld aan andere EU-lidstaten af? Dit heeft dus niets met vrijhandel te maken. Want vrijhandel betekent de markten voor elkaar opengooien (goed idee!). En niet lukraak geld aan een ander land doneren (discutabel idee!).
Jup, dus nadat je inkomens belasting hebt betaald, mag je vermogensrendementbelasting(geloof dat het zo heet, die met vrij stelling van 21.000), mag je daar nogmaals 10% van betalenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar over mijn spaargeld is al belasting betaald.. Het is net zo achterlijk als pensioenen van oude mensen afpakken. En waarom? Om een stel randdebielen hun bonus te blijven betalen?
En met welk recht zitten ze aan andermans spullen? Het is gewoon diefstal. Dat is niet bedacht door economen, maar door kleptocraten.
En wie zegt dat het bij die ene keer blijft? Als de bonussen op zijn moeten we weer lappen..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:08 schreef opreis het volgende:
[..]
Jup, dus nadat je inkomens belasting hebt betaald, mag je vermogensrendementbelasting(geloof dat het zo heet, die met vrij stelling van 21.000), mag je daar nogmaals 10% van betalen
Al zo vaak onderbouwd weerlegt... ze blijven het gewoon toeteren die EU-idiotenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:51 schreef De_Coulance het volgende:
Nederland verdient ook enorm veel aan de EU
Als je daar bang voor bent, dan stop je je geld toch in een oude sok? Op een spaarrekening krijg je rente omdat je een risico loopt dat de bank de boel verprutst.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En wie zegt dat het bij die ene keer blijft? Als de bonussen op zijn moeten we weer lappen..
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Al zo vaak onderbouwd weerlegt... ze blijven het gewoon toepen die EU-idioten
Je krijgt rente omdat je de bank een product (geld) aanbiedt, de bank kan daar vervolgens weer leningen mee verstrekken en investeren of wat dan ook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je daar bang voor bent, dan stop je je geld toch in een oude sok? Op een spaarrekening krijg je rente omdat je een risico loopt dat de bank de boel verprutst.
Fout.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Je krijgt rente omdat je de bank een product (geld) aanbiedt, de bank kan daar vervolgens weer leningen mee verstrekken en investeren of wat dan ook.
Je zet het op een spaarrekening omdat je geen risico wil lopen want anders had je het wel belegd
Maar hoe kan nou de rente minder zijn dan de inflatie?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Fout.
Op een rekening van IceSave kreeg je veel rente, meer dan in Nederland, omdat het risico daar ook hoger was om je geld kwijt te raken.
Op een rekening in Duitsland is de rente bijna nul, minder dan in Nederland, omdat Duitsland nog meer als veilige haven wordt beschouwd.
met het deposito garantiestelsel zit je bij banken in nederland tot 100.000 veilig dus geen risico.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Fout.
Op een rekening van IceSave kreeg je veel rente, meer dan in Nederland, omdat het risico daar ook hoger was om je geld kwijt te raken.
Op een rekening in Duitsland is de rente bijna nul, minder dan in Nederland, omdat Duitsland nog meer als veilige haven wordt beschouwd.
Ze krijgen bijna gratis geld van het ECB toch? Nog steeds?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:33 schreef opreis het volgende:
[..]
met het deposito garantiestelsel zit je bij banken in nederland tot 100.000 veilig dus geen risico.
Tegenover het beschikbaar stellen van geld staat gewoon een vergoeding (de rente), dat de rente laag is betekend dat banken het geld van particulieren niet zo hard nodig hebben.
Geen idee, ben geen econoom en verdiep me er ook niet zo in. Maar het zal ook wel meespelen dat de huizenmarkt is ingezakt->minder mensen kloppen aan bij de bank voor geld/hypotheek->de vraag naar geld bij banken is lager->banken hoeven niet veel geld meer.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze krijgen bijna gratis geld van het ECB toch? Nog steeds?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |