En er is altijd wel iemand gevoelig voor omkoping.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Kortom, zelfs als je een seriemoordenaar ofzo zou zijn hoef je maar te zorgen dat er iemand je dossier lekt en niemand heeft meer recht om jou te vervolgen?
Maar als hij nu iets heel anders verklaart dan in een eerder verhoor, dan is het toch als een paal boven water dat hij in elk geval 1 keer gelogen heeft?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:05 schreef schizovreemd het volgende:
Ja ik ben weer helemaal bij mensen
Beetje vaag dat ze zijn broer aanhouden voor meineed terwijl ze zijn verklaring niet eens goed onderzocht hebben maar al gelijk afdeden als broederliefde.
OM is op oorlogspad.
quote:Abdelkader Benali @abdelkabenali 4u
T regent, ochtend is grijs en de eenden laten zich niet zien. Ideaal rechtbankweer. pic.twitter.com/laaAuSQ9sL
Volgens mij gaat het er meer over dat zijn verklaring niet strookt met verklaringen van anderen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar als hij nu iets heel anders verklaart dan in een eerder verhoor, dan is het toch als een paal boven water dat hij in elk geval 1 keer gelogen heeft?Toen of nu.
Hoezo, als hij toen het een zei, en nu het ander, dingen heeft weggelaten zoals ik het lees, dan heeft dat toch niet met het goed onderzoeken van de verklaring te maken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:05 schreef schizovreemd het volgende:
Ja ik ben weer helemaal bij mensen
Beetje vaag dat ze zijn broer aanhouden voor meineed terwijl ze zijn verklaring niet eens goed onderzocht hebben maar al gelijk afdeden als broederliefde.
OM is op oorlogspad.
Met zijn eigen verklaring, nogmaals:quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er meer over dat zijn verklaring niet strookt met verklaringen van anderen.
quote:Zijn broer Badr heeft volgens Yassine niets gedaan. Een vriend van Yassine zou Van den Berg wel hebben geslagen, dat heeft hij nog niet eerder verklaard. Badr Hari heeft verklaard dat het na de twee klappen van Yassine "los ging". Dat kan Yassine zich niet herinneren, zegt hij tegen de rechter.
Meineed
Ook dat Yassine als eerste sloeg en dat Badr niet geslagen heeft, staat niet in Yassine's verklaring van het politieverhoor. De officier van justitie vroeg daarop de rechtbank een akte van meineed op te maken.
Volgens het OM heeft Yassine meineed gepleegd, omdat hij nu verklaart dat Badr niet heeft geslagen. Het OM denkt niet alleen dat Badr wél heeft geslagen, maar ook dat hij dat als eerste heeft gedaan.
De rechtbank bepaalde na kort beraad dat het geen akte van meineed wilde opmaken, maar het OM besloot Yassine toch aan te houden. De maximale celstraf voor meineed is zes jaar gevangenisstraf.
quote:Ficq neemt het woord: 'Het is niet raar dat diverse getuigenverklaringen niet met elkaar overeenkomen. Komt in elke zaak voor.
'Het is aan de rechtbank om te onderzoeken wat wel of niet klopt',
Daar kunnen ze je nooit zomaar op pakken voor meineed, want dan kan het net zo goed zijn dat de anderen liegenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er meer over dat zijn verklaring niet strookt met verklaringen van anderen.
Waar komt dat vandaan want volgens mij klopt er iets niet, zijn broer was zelf naar de politie gegaan met een ontlastende verklaring voor Badr, maar daar zou hij dus hebben verklaard dat Badr wel geslagen heeft?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:21 schreef kvd het volgende:
[..]
Met zijn eigen verklaring, nogmaals:
[..]
Zijn eerste/toenmalige en zijn huidige verklaring. En dat kan inderdaad vaker voorkomen (omdat men zich dingen kan gaan herinneren, of kijk naar Estelle die meerdere verschillende verklaringen heeft afgelegd)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:23 schreef schizovreemd het volgende:
Zoals ik het lees strookt zijn verklaring dus niet met de verklaringen van anderen, dit is wat Ficq erover zei...
[..]
Daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar kunnen ze je nooit zomaar op pakken voor meineed, want dan kan het net zo goed zijn dat de anderen liegenDus er is vast iets anders aan de hand, dat hij nu iets heel anders zegt dan eerder.
Daarvoor moet je daar wezenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:27 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Waar komt dat vandaan want volgens mij klopt er iets niet, zijn broer was zelf naar de politie gegaan met een ontlastende verklaring voor Badr, maar daar zou hij dus hebben verklaard dat Badr wel geslagen heeft?
Ja idd bij diverse verklaringen ging ik er vanuit dat het van diverse mensen zou afkomenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:28 schreef kvd het volgende:
[..]
Zijn eerste/toenmalige en zijn huidige verklaring. En dat kan inderdaad vaker voorkomen (omdat men zich dingen kan gaan herinneren, of kijk naar Estelle die meerdere verschillende verklaringen heeft afgelegd)
En je zei dat je helemaal bij wasquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:30 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Ja idd bij diverse verklaringen ging ik er vanuit dat het van diverse mensen zou afkomen![]()
Ik wist niet dat hij vanmorgen ook nog bij de rechter had verklaard.
Ja hoor, ga het nog even goedpraten tegen dat meisje.quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman 53s Ook zei #BadrHari tegen dochter Estelle: "Soms gebeuren er dingen en komen er bepaalde reacties, emoties los."
quote:'Maar mama legt het straks wel uit. Soms gebeuren er dingen, die je niet voorziet. Maar niemand komt aan mijn meisje'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |