abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133717124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:47 schreef Krediax het volgende:

[..]

Je hebt Du Jure claim op heel Ierland?
Iets klopt er niet lijkt mij :P
Nou, heel Ierland is groen, maar sommige stukken zijn groener dan de andere:

Ik ben dus Desmond.
Children of the night. What music they make.
pi_133717835
Dit is mijn heerser nu, heb net 2 jonkies ondergebracht bij m'n priester want dan leren ze nog iets!

Ik snap niet echt of die getallen tussen haakjes meetellen ofzo :?

-edit-
Krijg net een berichtje dat m'n schoondochter mij wel ziet zittem :')
De Zweedse prinses dus :P
pi_133718147
Het zijn verschillende kleuren groen.
Desmond, Thomond, Ormond is 1 duchy,
Ossory + leinster | Kildare + Dublin + breifne + connacht | alles daar boven is ook 1.
Ierland bestaat dus uit 4 duchies waarvan jij claim had op 1. (toch?)

Die getallen tussen haakjes betekend hoeveel jij ald heerser gebruikt.
Dit bestaat uit jouw skill (getallen daarvoor) + 0.5 * skill van je vrouw + skill van je counciller op die positie.
pi_133718531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:23 schreef Krediax het volgende:
Het zijn verschillende kleuren groen.
Desmond, Thomond, Ormond is 1 duchy,
Ossory + leinster | Kildare + Dublin + breifne + connacht | alles daar boven is ook 1.
Ierland bestaat dus uit 4 duchies waarvan jij claim had op 1. (toch?)

Die getallen tussen haakjes betekend hoeveel jij ald heerser gebruikt.
Dit bestaat uit jouw skill (getallen daarvoor) + 0.5 * skill van je vrouw + skill van je counciller op die positie.
Ok, dus die skills tellen dan wel mee?

Waar ka ik vinden waar ik claims op heb? Zo uit m'n herinnerig heb ik eem weak claim op Aragorn en Holland.
pi_133718946
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:34 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ok, dus die skills tellen dan wel mee?

Waar ka ik vinden waar ik claims op heb? Zo uit m'n herinnerig heb ik eem weak claim op Aragorn en Holland.
Ja die skills tellen mee.
Bij diplomacy bijv: Tussen haakjes bepaald de bonus die je krijgt door state diplomacy, andere getal, jouw skill niveau dus, bepaald bonus door personal diplomacy (bonus = opinion bonus).
Claims kan je kijken door op je portret te klikken en dan staat er titels en claims.
Op je screenshot hierboven had je geen claims. Misschien je heir?
pi_133719152
Ah, dus hoe hoger die skills, hoe beter?

Bij m'n huidige heerser staan geen claims, en bij z'n kinderen ook niet :?
pi_133719554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:49 schreef DeHovenier het volgende:
Ah, dus hoe hoger die skills, hoe beter?

Bij m'n huidige heerser staan geen claims, en bij z'n kinderen ook niet :?
Hoe hoger hoe beter. Persoonlijk vind ik Diplomacy en stewardship altijd belangrijk. Diplo voor de opinion van andere Stewardship voor hoeveel counties je direct kan controleren.

Waarschijnlijk heb je geen claims dan.
Op het moment dat er iemand dood gaat krijgen word hij opgevolgd door de eerste in de lijn van opvolging.
En nu moet je me hier niet op vast pinnen maar volgens mij krijgen nr. 2 en 3 een sterke claim en de rest een zwakke claim. Zwakke claims kan je alleen claimen als de geclaimde titels regency vrouwlijk oid zijn, ook of hij erfbaar is.

Stel:
De koning van zweden gaat dood maar had nog een zoon 16+ gekregen die dan op de troon komt te zitten.
Jouw schoondochter krijgt dan een strong/weak claim. (wss erfbaar hoe dat zit wanneer wel en wanneer neit weet ik niet precies en ik weet niet of vrouwen een strong claim kunnen krijgen).
Omdat er een volwassene op de troon kan je de claim niet claimen.
Jouw zoon en schoondocter krijgen een zoon, zodra jouw vrouw dan dood gaat krijgt jouw klein zoon deze claim.

Als ik alles goed heb begrepen maar je hebt zelf al door is soms een beetje ingewikkeld :P

Wat je met claims kan doen is:
Klik op het schildje van het koninkrijk/douchy/county. Dan ga je naar een scherm met create/destory/claiments/nog iets. Als je op claiments klikt kan je, zoals de naam doet vermoeden, de claiments zien van die titel.

Dat schildje is bijv dat schildje links naast jouw hoofd op de screenshot.
pi_133720646
Wel gek, eerst had ik wel claims...

Dan maar een valse claim fabriceren :P
pi_133734631
Ormond en Thomond zijn nu lekker oorlog aan t het voeren in Leinster, mooie kans voor mij om die 2 provincies aan te vallen, want geen leger aanwezig :P

Hoelang duurt het eigenlijk, zo'n claim fabriceren? Er zijn nu 2 jaar voorbij gegaan, en nog altijd geen resultaat.

-edit-
Eindelijk. Ik heb het beste leger gehuurd (zo'n 6k man, voornamelijk heavy inf. en cav.), en ook mijn eigen leger op de been gebracht. Kan ik eindelijk oorlog voeren met m'n 52 jaar :P

Ik heb 2 zoons die goed zijn op de flank. Hoe kan ik die in m'n leger gooien?

[ Bericht 27% gewijzigd door DeHovenier op 29-11-2013 08:59:32 ]
pi_133739557
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 08:21 schreef DeHovenier het volgende:
Ormond en Thomond zijn nu lekker oorlog aan t het voeren in Leinster, mooie kans voor mij om die 2 provincies aan te vallen, want geen leger aanwezig :P

Hoelang duurt het eigenlijk, zo'n claim fabriceren? Er zijn nu 2 jaar voorbij gegaan, en nog altijd geen resultaat.

-edit-
Eindelijk. Ik heb het beste leger gehuurd (zo'n 6k man, voornamelijk heavy inf. en cav.), en ook mijn eigen leger op de been gebracht. Kan ik eindelijk oorlog voeren met m'n 52 jaar :P

Ik heb 2 zoons die goed zijn op de flank. Hoe kan ik die in m'n leger gooien?
Claim kan jaren duren, maar kan ook binnen het jaar gefabriceerd zijn. Hangt ook van de skills van je counselor af.

Het aanmonsteren van je zoons in het leger kan niet altijd. Hangt volgens mij van je "crown autority" af.
pi_133740694
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:26 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Claim kan jaren duren, maar kan ook binnen het jaar gefabriceerd zijn. Hangt ook van de skills van je counselor af.

Het aanmonsteren van je zoons in het leger kan niet altijd. Hangt volgens mij van je "crown autority" af.
Als je over de councelor gaat staan er percentages bij per jaar dacht ik.

En aangezien hij geen koning is heeft hij geen crown autority/ staat op low en kan hem niet vervangen. Je kan dus alleen directe levies van leider vervangen.
pi_133744664
Goed om te weten.

Wat ik heb ontdekt is dat oorlog voeren veel geld kost :P
Was zo 32 euro kwijt per maand, dat tikt aan als je maar 1 provincie hebt. Ik heb die twee provincies aangevallen en belegerd, alles gewonnen, alleen moet je elke holding ook apart veroveren -O-

Ik had niet genoeg geld om die huurlinen te betalen, dus die heb ik moeten disbandenm komt er opeens een ally aanzetten met een leger :') :{w

Volgende keer meer geld oppotten dus.
pi_133746005
Dochter van m'n halfbroer is getrouwd met de koning van Rus _O_
pi_133747716
Boh, ik heb net de enige dochter (en kind) van de keizer van het HRE weten te strikken voor de zoon van m'n troonopvolger _O_

En meer kinderen krijgt ie niet, want de keizer is 37 en z'n vrouw 57 _O-
pi_133748014
Dan even goed opletten welke oorlogen die nu gaan voeren, niet dat ze ineens agnatic seniority zijn of er ineens een andere keizer op de troon zit.
pi_133748348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dan even goed opletten welke oorlogen die nu gaan voeren, niet dat ze ineens agnatic seniority zijn of er ineens een andere keizer op de troon zit.
Goeie tip.

Blijkbaar is 1k euro nog steeds niet genoeg om 2 huurlingenlegers (4k man) te onderhouden -O-
pi_133776509
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Waar kan je dat zien :?

-edit-
De dochter is dood, dus de keizer van het HRE heeft geen kinderen meer.

Heb trouwens die info gevonden, ze zijn Agnatic-Elective.

[ Bericht 5% gewijzigd door DeHovenier op 30-11-2013 18:15:35 ]
pi_133778813
Thomond is ingenomen _O_
pi_133782475
Wat moet je doen als je geen geschikte huwelijkspartner vindt voor je nicht? Ik kan niemand vinden waar ik nog prestige kan voor krijgen als ze gaan trouwen.

Ze is al 22.
pi_133783438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:26 schreef DeHovenier het volgende:
Wat moet je doen als je geen geschikte huwelijkspartner vindt voor je nicht? Ik kan niemand vinden waar ik nog prestige kan voor krijgen als ze gaan trouwen.

Ze is al 22.
Iemand vermoordenen haar aan de weduwnaar trouwen? Of als ze toch geen skills heeft trouwen met een courtier oid?
pi_133784977
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:51 schreef Krediax het volgende:

[..]

Iemand vermoordenen haar aan de weduwnaar trouwen? Of als ze toch geen skills heeft trouwen met een courtier oid?
Mja, maar dan verlies ik juist prestige.

En de Kruisvaarders zijn begonnen.
Met z'n allen tegen Hongarije!
pi_133788343
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 21:31 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mja, maar dan verlies ik juist prestige.

En de Kruisvaarders zijn begonnen.
Met z'n allen tegen Hongarije!
Weet je zeker dat jij prestige verliest en niet jouw dochter?
(ik weet het echt niet meer :p)
pi_133820049
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:03 schreef Krediax het volgende:

[..]

Weet je zeker dat jij prestige verliest en niet jouw dochter?
(ik weet het echt niet meer :p)
Dat staat er niet echt duidelijk aangegeven dan.
pi_133826496
:')

Mijn personage doet het met z'n schoondochter, die 24 jaar jonger is _O-

-edit-
Ze is ook nog zwanger geworden :X

Ik heb trouwens net Ormond veroverd, hoelang moet je leger daar staan voordat die provincie echt van jou is?

En ik heb nu al een paar keer gehad dat familieleden een provincie willen besturen, of een titel willen krijgen. Hoe regel ik dat?

[ Bericht 21% gewijzigd door DeHovenier op 01-12-2013 23:09:47 ]
pi_133837662
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:56 schreef DeHovenier het volgende:

-edit-

Ik heb trouwens net Ormond veroverd, hoelang moet je leger daar staan voordat die provincie echt van jou is?

En ik heb nu al een paar keer gehad dat familieleden een provincie willen besturen, of een titel willen krijgen. Hoe regel ik dat?
Hangt van af. Welke erfopvolging heb je?

Familieleden alleen land geven als ze 'content' zijn, als ze 'ambitious' zijn zou ik er een moordenaar op af sturen.

Als Ieren heb je een speciale erfopvolging, 'tanistry'. Die zou ik pakken als ik jou was, dan kun je eventueel wat land verdelen. Maar alleen doen als je boven je limiet uitkomt.
  maandag 2 december 2013 @ 13:31:36 #126
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_133840185
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:56 schreef DeHovenier het volgende:

-edit-

Veroverd als in je hebt al zijn holdings belegerd? Zo ja, dan zou je warscore 100% moeten zijn (tenzij er nog ergens een vrij groot leger van hem ergens rondloopt) --> offer peace --> enforce demands. Je tegenstander wordt dan je vassal, je krijgt het land en de holdings dus niet. Je kan het land eventueel wel afpakken, maar dat vinden je andere vassals niet echt tof :P

Ik geef familieleden soms een barony of bishopry als ik nieuw land verover, behalve als ze ambitious zijn. Mijn zoons land ik vrijwel nooit, krijg je gegarandeerd gezeik met factions omdat ze een strong claim hebben op je land/koninkrijk/empire. Verder kan je je eigen kleinzoon (tweede in troonopvolging) educaten als je je eerste zoon in court houdt.
Tranquillo
pi_133882516
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 11:59 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Hangt van af. Welke erfopvolging heb je?

Familieleden alleen land geven als ze 'content' zijn, als ze 'ambitious' zijn zou ik er een moordenaar op af sturen.

Als Ieren heb je een speciale erfopvolging, 'tanistry'. Die zou ik pakken als ik jou was, dan kun je eventueel wat land verdelen. Maar alleen doen als je boven je limiet uitkomt.
Nu Agnatic-Cognatic Gavelkind. Maar ik wil veranderen naar Agnatic-Primogeniture. Dat vind ik overzichtelijker.

Demesne limitiet is nu 2/3. Tanistry zie ik nergens staan.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:31 schreef icebliss het volgende:

[..]

Veroverd als in je hebt al zijn holdings belegerd? Zo ja, dan zou je warscore 100% moeten zijn (tenzij er nog ergens een vrij groot leger van hem ergens rondloopt) --> offer peace --> enforce demands. Je tegenstander wordt dan je vassal, je krijgt het land en de holdings dus niet. Je kan het land eventueel wel afpakken, maar dat vinden je andere vassals niet echt tof :P

Ik geef familieleden soms een barony of bishopry als ik nieuw land verover, behalve als ze ambitious zijn. Mijn zoons land ik vrijwel nooit, krijg je gegarandeerd gezeik met factions omdat ze een strong claim hebben op je land/koninkrijk/empire. Verder kan je je eigen kleinzoon (tweede in troonopvolging) educaten als je je eerste zoon in court houdt.
Warscore en Occupation zijn beide 100%.

Ik educate alles en iedereen wanneer ze 6 zijn. Nouja, alleen m'n zoons/dochters en kleinzoons/dochters.

Net vrede aangeboden, is geaccepteerd. Dus dat Demesme-ding geeft aan hoeveel provincies je zelf in bezit hebt?
pi_133883114
Ormond komt in opstand -O-

Hoop niet dat ze de hulp van Engeland inroepen....

-edit-
Mooi, heb hem gevangen gezet en hij is de enige in z'n Faction, dus de opstand is de kop ingedrukt *O*
pi_133883832
Kut pokkenepidemie. En alleen in mijn provincie ook :') -O-

Ossory en Leinsyter worden beide belegerd door rebellen. Kan ik ze dan zomaar aanvallen en dan 'bevrijden'?
pi_133925900
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:58 schreef DeHovenier het volgende:
Kut pokkenepidemie. En alleen in mijn provincie ook :') -O-

Ossory en Leinsyter worden beide belegerd door rebellen. Kan ik ze dan zomaar aanvallen en dan 'bevrijden'?
Meh dat gaat wel over :P hooguit gaan er een paar van je kinderen dood.

En nee je kan niet zomaar binnen vallen je hebt een casus belli nodig. Als het religeuze rebellen zijn en ze winnen de oorlog misschien dat je dan een Holy war Casus Belli hebt oid.
pi_134119481
Wie weet een leuke moslim om te spelen? Ik heb Old Gods, dus ik kan ook in 867 beginnen.
pi_134402572
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:22 schreef Rurik het volgende:
Wie weet een leuke moslim om te spelen? Ik heb Old Gods, dus ik kan ook in 867 beginnen.
Je hebt toch de achievement the caliphate strikes back: Starting in the "Stamford Bridge" bookmark as the Abbasid Caliph, become independent and hold an empire title

Naart schijnt ni makkelijk :p

Ik ben bezig met ostland-noorwegen-scandinavie. Nog wat meer looten en conqueren en ik kan eindelijk mijn religie hervormen en ik heb geen gavelkind meer
  Moderator woensdag 18 december 2013 @ 19:22:49 #133
8781 crew  Frutsel
pi_134415131
Europa Universalis IV voor 9 euro...bij HumbleBundle... nog 40 minuten
pi_134480919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:55 schreef AntiChrist7 het volgende:
bookmark as the Abbasid Caliph
Wat betekent dat?

Ik was overigens als emir van Alexandrië begonnen ... mezelf onafhankelijk gevochten van de Abbasiden en heb vervolgens die christelijke koninkrijkjes in Oost-Afrika veroverd. :P Opeens kon ik een empire worden ... ik werd de "badshah" van Abessinië. Toen was het rond 1000 of zo en verveelde ik me ... had nog een deel van Griekenland veroverd (Byzantijnse rijk was al voor een groot deel uit elkaar gevallen), maar ik vond het een beetje saai worden en was maar gestopt.
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:09:07 #135
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_134484260
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:22 schreef Frutsel het volgende:
Europa Universalis IV voor 9 euro...bij HumbleBundle... nog 40 minuten
Gekocht. Nog geen tijd gehad om hem te spelen. Is het te doen om een niet-westers land te spelen als beginner? Japan of Korea lijken mij bijv wel tof.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 23 december 2013 @ 23:20:57 #136
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_134631023
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:09 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Gekocht. Nog geen tijd gehad om hem te spelen. Is het te doen om een niet-westers land te spelen als beginner? Japan of Korea lijken mij bijv wel tof.
Meh, ik zou beginnen met Castille of Frankrijk om het spel te leren en als je daar klaar voor bent een niet-westers land (Ottomans is een mooie om dat allemaal te leren en westernisen tegen niet-westernisen afwegen).
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 25 december 2013 @ 23:22:47 #137
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_134699186
Ik heb wel tientallen uren gestoken in CK2, is dat nog ergens goed voor?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_134699381
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:09 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Is redelijk te doen. De huidige TT slaat op een Shan game van mijzelf (boven Thailand zitten die), waarin ik mij goed wist te weren tegen de Europeanen. Ook met een Ethiopië game heb ik heel Afrika weten te veroveren en de kolonisten weg weten te slaan. Zuinig omgaan met je monarch points is belangrijk, maar als je dat in de gaten houdt is het niet ondoenbaar.
pi_134699431
Aanrader is de MEOUI & Taxes mod, erg goed.
pi_134699793

Magna Frisia en een beetje extra.
  donderdag 26 december 2013 @ 00:41:08 #141
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134702444
quote:
6s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[ afbeelding ]

Magna Frisia en een beetje extra.
Op easy is dit niet moeilijk hoor. Heb het gedaan met gelre })
Ik had op een gegeven moment heel burgundy. Al was ik wel steeds aan het kloten met frankrijk die geen ally wou zijn door te grote shared border en duitsland/hre wilde mij niet hebben als emperor ;(
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_134703215
quote:
10s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:41 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Op easy is dit niet moeilijk hoor. Heb het gedaan met gelre })
Ik had op een gegeven moment heel burgundy. Al was ik wel steeds aan het kloten met frankrijk die geen ally wou zijn door te grote shared border en duitsland/hre wilde mij niet hebben als emperor ;(
De tijd dat ik Paradox games op easy speelde is toch alweer een jaar of vijf voorbij :P

Go hard or go home.
pi_134724726
CKII collection gekocht op steam + the old gods, toch al heel wat uurtje mee gevuld deze kerst. Veel beter dan de eerste CK die ik ook nog heb liggen. :P
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_134743984
TOET TOET HIERR IS DE OWNAGE ROFLSTOMP TREIN

pi_135013292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:49 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
TOET TOET HIERR IS DE OWNAGE ROFLSTOMP TREIN

[ afbeelding ]
_O_

Heb net een coupon op Steam gekregen, 50% korting op CKII. Als ik daar iemand mee blij kan maken?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:52:15 #146
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135024831
En nog 11 dagen tot de nieuwe expansion waarin ze kolonien verneuken :D
Maar ook tegelijkertijd interresant maken :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_135041511
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:52 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoezo verneuken trouwens, toch gaaf dat je koloniën kunt spelen.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:25:40 #148
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135350952
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:52 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb er zin in. Maar wacht nog even met aanschaffen.

Daarna moeten we maar weer eens een MP opzetten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  Moderator zondag 12 januari 2014 @ 16:37:55 #149
8781 crew  Frutsel
pi_135399475
Ik ben met name Hearts of Iron enzo gewend maar EU IV kom ik tot nu toe niet doorheen. Heb de tutorial twee keer gedaan en ben maar eens rond 1480 begonnen met Castille nadat ik las dat dat voor beginners nog wel te doen was.
Maar ik kijk echt me ogen uit wat ik waar en wanneer moet doen. Beetje rondneuzen bracht me tot de conclusie dat Granada eraan moet geloven en dat ik Portugal en Aragon daarnaast ook in de gaten moet houden.
Ik vind de tijdsspanne lastig.. daar waar Hearts of Iron met dagen speelde, gaat dit om maanden/jaren?
Granada oprollen lukt me nog wel, maar wat dan?
Als het geen geldprobleem is, dan zijn het wel opstandelingen. Hoeveel legers/schepen moet ik bouwen? waar steek ik mijn geld in, of mijn admin/mili/diplo punten... Welke advisors neem ik wel of wat niet?

Al met al veel beginnersvragen... ik zal het nog vaak moeten proberen om enigszins het bos tussen alle bomen weer te zien :{ :')
  maandag 13 januari 2014 @ 12:31:53 #150
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_135431491
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:37 schreef Frutsel het volgende:
Ik ben met name Hearts of Iron enzo gewend maar EU IV kom ik tot nu toe niet doorheen. Heb de tutorial twee keer gedaan en ben maar eens rond 1480 begonnen met Castille nadat ik las dat dat voor beginners nog wel te doen was.
Maar ik kijk echt me ogen uit wat ik waar en wanneer moet doen. Beetje rondneuzen bracht me tot de conclusie dat Granada eraan moet geloven en dat ik Portugal en Aragon daarnaast ook in de gaten moet houden.
Ik vind de tijdsspanne lastig.. daar waar Hearts of Iron met dagen speelde, gaat dit om maanden/jaren?
Granada oprollen lukt me nog wel, maar wat dan?
Als het geen geldprobleem is, dan zijn het wel opstandelingen. Hoeveel legers/schepen moet ik bouwen? waar steek ik mijn geld in, of mijn admin/mili/diplo punten... Welke advisors neem ik wel of wat niet?

Al met al veel beginnersvragen... ik zal het nog vaak moeten proberen om enigszins het bos tussen alle bomen weer te zien :{ :')
Heb je al wat video's bekeken? Deze playlist van Arumba is iig handig om mee te beginnen en de mechanics een beetje door te krijgen.
Tranquillo
pi_135433354
Tweede poging met Byzantium in 867 onderweg. De eerste liep vast na 130jaar op continu revoltes voor pretenders. Ik vocht meer tegen Grieken dan tegen moslims, en ware het niet voor enkele lucky assassinations was het veel eerder gedaan geweest.

Nu geswitcht naar Elective, lukt veel beter, al mijn de jure claims al gepusht. Dochter matrilineal getrouwd met ne claimer voor bulgarije, was blij verrast toen ik die claim pushde en hij mijn vazal werd, ik had verwacht da hij onafhankelijk zou worden en gehoopt dat ne dynasty member op de troon zou komen. Die gozer is nu dood, en hup, nu haar uitgehuwelijkt aan ne claimer voor italie.

Er is wel een gigantisch moslimrijk naast mij, van libya tot heel het middenoosten...
pi_135530937

EU4 aan het spelen met random new world. Ik ben de Shawnee, Lavrador is de koloniale vassal van Portugal, waar ik heel bang voor ben. In het begin was het een heel gedoe, omdat ik geen casus belli kreeg. Pas na wat oorlogen die door anderen waren begonnen en waarmee ik was uitgebreid kon ik echt beginnen met koloniseren en veroveren. Maar nu is het al zo laat in het spel en de Europeanen zijn al goed geland. Nu wordt het dus écht een uitdaging :)

Overigens drukte ik op het verkeerde knopje voor de screenshot en maakte zo een screenshot van mijn random world. Dus die laat ik ook maar even zien!

edit: er zitten nog wel wat bugs in de patch, ik kan bijvoorbeeld geen gebouwen bouwen die ik heb unlocked met tech, terwijl er een pop-upvlaggetje is dat ik die wel kan maken.
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:26:39 #153
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135531669
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:15 schreef Helgen het volgende:
[ afbeelding ]

EU4 aan het spelen met random new world. Ik ben de Shawnee, Lavrador is de koloniale vassal van Portugal, waar ik heel bang voor ben. In het begin was het een heel gedoe, omdat ik geen casus belli kreeg. Pas na wat oorlogen die door anderen waren begonnen en waarmee ik was uitgebreid kon ik echt beginnen met koloniseren en veroveren. Maar nu is het al zo laat in het spel en de Europeanen zijn al goed geland. Nu wordt het dus écht een uitdaging :)

Overigens drukte ik op het verkeerde knopje voor de screenshot en maakte zo een screenshot van mijn random world. Dus die laat ik ook maar even zien!

[ afbeelding ]

edit: er zitten nog wel wat bugs in de patch, ik kan bijvoorbeeld geen gebouwen bouwen die ik heb unlocked met tech, terwijl er een pop-upvlaggetje is dat ik die wel kan maken.
Maakt het wel een stuk leuker op deze manier. En ook leuk dat je minimap ook niet gelijk de hele wereld laat zien.

de bugs zullen ze er met een volgende patch vast uithalen. :Y
Fuck the EBU.
pi_135535141
Laat ik maar weer eens opnieuw HOI III gaan proberen, misschien dat het nu wel lukt :'). Iemand tips?
pi_135960515

quote:
Runemaster is an RPG set in a fantasy realm based in the rich, majestic traditions of Norse mythology, casting each player in the role of a unique champion in a time of chaotic upheaval. Procedural maps and quests will ensure that no two playthroughs are identical, allowing players to tell a saga that is uniquely their own. Explore vast vistas through the six worlds of Norse myth, command troops in tactical combat, and define your champion through the choices they make.

Creating an RPG is something new for Paradox Development Studio, and its been a dream project weve wanted to undertake for a long time now, said Johan Andersson, Studio Manager at Paradox Development Studio. Were always playing RPGs in our spare time and discovering new things we love about them as a game genre; it was only natural that sooner or later wed have to design our own. Runemaster is the result, and we know our fans will love it.
http://forum.paradoxplaza(...)y.php?843-Runemaster

quote:
Hearts of Iron IV challenges players to face the brutal conflict of World War II in a multifaceted grand strategy game, where history can be fully relived or rewritten from the perspective of a global superpower attempting to change the world, or a small nation simply trying to survive. Strategy fans will discover the most authentic real-time simulation of World War II to date, with authentic historical figures battling on land, sea, and air with period-accurate armies, vehicles, and newly discovered weapons of mass destruction along with plenty of diplomatic and trade tactics.
http://forum.paradoxplaza(...)44-Hearts-of-Iron-IV

2 nieuwe games dus :D
pi_135961717
Eindelijk gelukt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had een soort jeanne d'arc event met dit als resultaat, ik kon haar zelfs opstellen in battles:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie heeft er al succes gehad me de Jood van Cumania of de Zoroaster van Karen?
pi_135962601
Karen is niet zo heel moeilijk, die starten met 2.8k event troepen. Kwarezhmia in het noorden pak je daar makkelijk mee i.c.m. je eigen levies. Dat zijn zes of zeven counties ineens erbij.

Vervolgens via de zuidkust van de Kaspische zee richting Azerbeidzjan zodat je weg kunt komen als de Seljukken er zijn en Perzië ligt voor je open.
pi_135962656
Onder Azerbeidzjan ligt trouwens nog een Zoroastrische opm, die is wel leuk voor een uitdaging :P
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:17:42 #159
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136063128
Europa Universalis IV: Wealth of Nations expansion announced, coming Spring

Paradox Interactive is expanding their most critically acclaimed game yet with a second expansion. Wealth of Nations is the next expansion for Europa Universalis 4, and as its name suggests, it focuses on trade and wealth.

Project lead Thomas Johansson explained that the expansion doesn't change the trading system found in the base game. Instead, "we wanted to create more conflicts and friction," adding "more reasons to go to war over that."
Fuck the EBU.
pi_136063879
CK2 heeft een uitbreiding aangekondigd met een 50% grotere kaart, India komt er nu ook bij.

Was ik vergeten te posten :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:54:22 #162
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_136092568
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Europa Universalis IV: Wealth of Nations expansion announced, coming Spring

Paradox Interactive is expanding their most critically acclaimed game yet with a second expansion. Wealth of Nations is the next expansion for Europa Universalis 4, and as its name suggests, it focuses on trade and wealth.

Project lead Thomas Johansson explained that the expansion doesn't change the trading system found in the base game. Instead, "we wanted to create more conflicts and friction," adding "more reasons to go to war over that."
KOMENDE LENTE AL GODVERDOMME
pi_136104229
Mensen die niet Mekka, Medina en Bagdad veroveren en elke Jihad van drie kalifaten overleven :')

pi_136107965
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:43 schreef AntiChrist7 het volgende:
Eindelijk gelukt:

SPOILER
Had een soort jeanne d'arc event met dit als resultaat, ik kon haar zelfs opstellen in battles:

SPOILER
Wie heeft er al succes gehad me de Jood van Cumania of de Zoroaster van Karen?
Netjes _O_
pi_136112606
Heb dit spel weer aangesligerd, wat jammer is dat als men in opstand komt en ze siegen je stad voor een paar seconden, dat je daarna je eigen stad weer moet belegeren om het weer in je bezit te krijgen -O-
pi_136127614
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:39 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Mensen die niet Mekka, Medina en Bagdad veroveren en elke Jihad van drie kalifaten overleven :')

[ afbeelding ]
Zó!
pi_136128719
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:48 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Netjes _O_
Bwa eigenlijk niet zo moeilijk met de 867 start. Gewoon voor je Sicilie gaat verdedigen heel zuid italie de oorlog verklaren, dan heb je dat meteen mee en kan Amalfi niet uitbreiden. Dan gewoon de rest van je de jure claims drukken en vantijd een holy war, terwijl je naar elective switch voor meer stabiliteit. moeilijkste is een claimant voor italie vinden, omdat er geen enkele leider sterft van ouderdom, ze worden altijd afgezet en kunnen dus geen titels/claims doorgeven.

Bulgarije is ook dubel zo groot dan zijn de jure gebied bij de start, dus als je daar een claimant voor vindt krijg je ook een hoop land. En eenmaal je roman empire hebt hersteld, continu imperial reconquest claims, en met je cataphract retinue maai je alles neer, zelfs in een siege. Je hebt je vazallen levies niet eens meer nodig.

Byzantium kan dan nog eens duke-titels revoken en vazallen retracten zonder penalty van de andere dukes, dus als er een duke te machtig wordt of op het punt staat teveel te erven, hup revoken. deze feature en de cataphracts zal ik het meest missen in een volgende game. Wss Cumania of Karen als ik er me eens aanzet
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:32:36 #168
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136908367
Fuck the EBU.
pi_138145665
En vandaag komt Rajas of India uit en de nieuwe patch die de wereldkaart uitbreidt.

Overigens ging mijn laatste spel eindelijk weer eens een beetje goed. Met Ostlandet de meeste gebieden van Noorwegen gepakt, toen meteen de Swithjods aangepakt, waarvan de koning een kind was. Daarna snel gebieden in Finland veroverd, Zeeland veroverd. Norse religieus omgevormd en net nadat ik op het knopje Form Scandinavia had gedrukt ging mijn eerste personage dood.
Daarna had ik wat interne oorlogen en heb ik niet echt veel uitgebreid. Veel te snel stierf ook mijn tweede personage (natuurlijke dood). En nu zit ik aan een kindkeizer die de gebieden van Lotharingen helaas aan het verliezen is omdat de interne oorlogen te veel kosten.
pi_138147391
Er komt dan een nieuw joods character bij in ethiopie waar ik dan maar eens een poging zal mee wagen. Met die in cumania lukte het niet, botste steeds maar weer op de byzantijnen en abbasids
pi_138159859
Ik heb zin in Wealth of Nations.

Met mijn Bur - Ned spel domineer ik de handel 400 light ships helpen wel.

Ik stuur vanaf de western europe node alles door naar londen (=100% van mij) en vandaar naar Antwerpen (=100% van mij) MONEY :)
pi_138160420
Zouden we CK2 n Eu4 ni in een apart topic moeten doen?
pi_138164862
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:53 schreef AntiChrist7 het volgende:
Volgens mij loopt dit topic niet zo had, dus zouden dan die aparte topics dan ook hard lopen?
pi_138169797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:53 schreef AntiChrist7 het volgende:
Lijkt me niet handig.

Iemand al de nieuwe CK2 uitbreiding? Raj of india (oid)?
pi_138169959
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:47 schreef Krediax het volgende:

[..]

Lijkt me niet handig.

Iemand al de nieuwe CK2 uitbreiding? Raj of india (oid)?
Ik heb hem, maar door de bugs nog niet kunnen spelen. Ik hoor dat het bij iedereen op de fora goed loopt, maar ik krijg steeds crashen als ik alt-tab, maar ook random ingame. Mijn savefiles zijn corrupt, waardoor ik mijn laatste saves niet kan laden (van Rajas of India). Verder wat ik zag van India was wel leuk, wel een stuk lastiger met het kastesysteem en die verschillende religies. Ik wil het graag spelen, maar ik wacht nog een paar dagen tot de problemen weg zijn, denk ik
pi_138170176
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:05 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Volgens mij loopt dit topic niet zo had, dus zouden dan die aparte topics dan ook hard lopen?
Bwa, dan zouden de verhalen niet zo door elkaar staan.

Ik wacht wel met de uitbreiding tot de bugs eruit zijn. Enja, naart schijnt crasht hij ook eerdere savegames
pi_138170816
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:54 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Bwa, dan zouden de verhalen niet zo door elkaar staan.

Ik wacht wel met de uitbreiding tot de bugs eruit zijn. Enja, naart schijnt crasht hij ook eerdere savegames
Ik zal het wel niet meer over EU4 hebben tot de uitbreiding ;)
Morgen maar Rajas oppikken en mee spelen ben benieuwd!
pi_138180305
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:07 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik zal het wel niet meer over EU4 hebben tot de uitbreiding ;)
Morgen maar Rajas oppikken en mee spelen ben benieuwd!
vergeten dat er voor EU4 ook een uitbreiding gepland staat. heeft die al een datum?
pi_138189891
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:25 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

vergeten dat er voor EU4 ook een uitbreiding gepland staat. heeft die al een datum?
Q2, voor de rest nog geen specifieke datum dacht ik.
pi_138326093
Wel derde poging (eerste met de uitgebreide map) als Khazars mislukt. Het ging vrij goed, Georgie en dat moslimrijk ernaast ingenomen, maar dan prepared invasion van Noorse russen. Had wel mercenaries ingehuurd, maar had ook al geld moeten uitgeven aan assassinations (twee keer) van een adventurer die wou binnenvallen een jaar eerder. Ze versloegen me dan in een battle ondanks dat ik bijna 50% meer man had...

Ga het even on hold zetten tot ik die expansie heb
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:56:32 #181
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_138402419
In 11 jaar in mijn Polen-game zo'n beetje mijn winst voor de gehele game veiliggesteld. :')
In één oorlog een Poolse corridor creëren door TO billenkoek te geven en Danzig + Chelmno te pakken, en Kroatië van Hongarije losgemaakt. In één klap hét powerhouse in de regio. :P
pi_138507738
nu hetzelfde doen met de Livoonse orde.....

Het duurt wel een poosje voordat je de denemarken/muscowy en poland/lithuania de baas bent.

Wel western tech, dat spreek dus in je voordeel :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_138509575
Beta Patch voor CK2 om (heel) wat bugs te verhelpen.
pi_138572099
Ze mogen ook wel een nieuwe patch uitgeven voor EU4, het is nog steeds een puinzooi.
Burning bridges gives you so much more
  maandag 7 april 2014 @ 18:20:14 #185
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_138619518
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:31 schreef Gatenkaas het volgende:
Ze mogen ook wel een nieuwe patch uitgeven voor EU4, het is nog steeds een puinzooi.
EU4 is over 4 jaar pas af.
pi_138647670
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 18:20 schreef Euribob het volgende:

[..]

EU4 is over 4 jaar pas af.
Tja, EU3 vanilla was in verhouding ook niet zo geweldig, maar je kon in elk geval nog voor WC gaan zonder al te gamey technieken. :')
Burning bridges gives you so much more
pi_139050633
Wie heeft er al als een ruler in India gespeeld? Ik heb de dlc maar begin er nog niet aan. Het aantal revoltes ligt niet meer zo hoog, maar er is nog altijd een acute nood aan vrouwen in India. Moet ook nog zoeken naar een ruler die niet 50+ is of continu grote facties tegen zich heeft.

Ben dan maar eens in spanje/castillie begonnen voor de 1066-1453 en de empressive achievement. Na wat geplot en absolutie van de paus vrij snel hispania gevormd, en zit nu aan mijn derde keizerin, dus die achievement is al binnen. Ik besteedde niet overdreven veel aandacht, maar het is nu wel interessant geworden nu mijn zoon en heir getrouwd is met de enige dochter van de koning van frankrijk :p Ondertussen heb ik ook nog een kinsman op de troon van sicilie, weet wel nog niet hoe ik die ga integreren
pi_139051725
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:05 schreef AntiChrist7 het volgende:
Wie heeft er al als een ruler in India gespeeld? Ik heb de dlc maar begin er nog niet aan. Het aantal revoltes ligt niet meer zo hoog, maar er is nog altijd een acute nood aan vrouwen in India. Moet ook nog zoeken naar een ruler die niet 50+ is of continu grote facties tegen zich heeft.

Ben dan maar eens in spanje/castillie begonnen voor de 1066-1453 en de empressive achievement. Na wat geplot en absolutie van de paus vrij snel hispania gevormd, en zit nu aan mijn derde keizerin, dus die achievement is al binnen. Ik besteedde niet overdreven veel aandacht, maar het is nu wel interessant geworden nu mijn zoon en heir getrouwd is met de enige dochter van de koning van frankrijk :p Ondertussen heb ik ook nog een kinsman op de troon van sicilie, weet wel nog niet hoe ik die ga integreren
Ben wel gebonnen als vassel en als boeddist. Vind het wel grappis die conquer envy etc.
En je kan je heir aanwijzen! concubines met genius en strong en dan kan je je heir aanwijzen!

Ver ben ik nog niet dus kan je nog niet veel meer zeggen;)
pi_139052855
Nogmaals dat zelf je heir aanwijzen! Briljant!
pi_139232667
Ik raak echt helemaal gestoord van die kut peasant rebels :r

Heb er twintig in de bak en krijg er zeker vijf per jaar.
pi_139278186

Yemen en Kazan zijn mijn vazallen, die spoedig geïncorporeerd zullen worden. Mijn wens om Zuid-Europa, Wenen, Moskou en Perzië in te lijven haal ik wss niet omdat ik al in het jaar 1734 zit, een regency council heb en heel veel landen in de coalitie tegen het Ottomaanse Rijk zitten. Ik ga opnieuw beginnen, maar dan veel meer aandacht besteden aan diplomatie. Als ik nu 1 land de oorlog verklaar krijg ik meteen de halve wereld op mijn dak. Ik win er wel van, maar na de oorlog kan je jarenlang niet meer tegen dezelfde landen vechten/ uitbreiden. Daarnaast wil ik mijn geld (84k :@ ) wijzer beleggen, door rebellen en kleine landjes rondom concurrenten actiever te steunen.
pi_139280292
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:27 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik raak echt helemaal gestoord van die kut peasant rebels :r

Heb er twintig in de bak en krijg er zeker vijf per jaar.
Wat voor Vassels heb je?
Als je ze king maakt kunnen ze vaak de rebellen zelf wel aan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 14:27 schreef Bilge het volgende:
[ link | afbeelding ]

Yemen en Kazan zijn mijn vazallen, die spoedig geïncorporeerd zullen worden. Mijn wens om Zuid-Europa, Wenen, Moskou en Perzië in te lijven haal ik wss niet omdat ik al in het jaar 1734 zit, een regency council heb en heel veel landen in de coalitie tegen het Ottomaanse Rijk zitten. Ik ga opnieuw beginnen, maar dan veel meer aandacht besteden aan diplomatie. Als ik nu 1 land de oorlog verklaar krijg ik meteen de halve wereld op mijn dak. Ik win er wel van, maar na de oorlog kan je jarenlang niet meer tegen dezelfde landen vechten/ uitbreiden. Daarnaast wil ik mijn geld (84k :@ ) wijzer beleggen, door rebellen en kleine landjes rondom concurrenten actiever te steunen.
Had ik altijd ook erg last van. Wat voor mij hielp was om veel landen te vazzeliseren en ze dan te integreren na 10 jaar. scheelt veel AE waardoor je trade ook goed blijft.

Alsnog aardig gedaan lijkt me zo :) Ben je western tech?
Ga binnenkort ook maar eens met de Ottomans spelen.
  zaterdag 26 april 2014 @ 17:40:09 #193
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_139281224
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 16:44 schreef Krediax het volgende:

Had ik altijd ook erg last van. Wat voor mij hielp was om veel landen te vazzeliseren en ze dan te integreren na 10 jaar. scheelt veel AE waardoor je trade ook goed blijft.

Alsnog aardig gedaan lijkt me zo :) Ben je western tech?
Ga binnenkort ook maar eens met de Ottomans spelen.
Ik faal altijd in het krijgen van goede allianties. ;(
Fuck the EBU.
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:57:59 #194
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139284280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 17:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Je moet gewoon op zoek gaan naar landen met gedeelde belangen. Niet teveel borderen en een gemeenschappelijke vijand doen het vaak goed.
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:59:26 #195
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139284317
Zo heb ik nu met een game als Castille Aragon expres niet overgenomen zodat ik Frankrijk te vriend kon houden en me volledig op de rest van de wereld kon focussen.
pi_139289190
quote:

[..]

quote:

[..]

Gewoon vassaliseren in een oorlog ;)
En daarna in andere vredes verdragen je vassel weer groter laten worden.
  zondag 27 april 2014 @ 09:27:46 #197
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_139296100
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:57 schreef Euribob het volgende:

[..]

Je moet gewoon op zoek gaan naar landen met gedeelde belangen. Niet teveel borderen en een gemeenschappelijke vijand doen het vaak goed.
Landen met gedeelde belangen genoeg, maar meestal dan tegen mij. Of ze hebben al een alliantie met mijn mogelijke vijand. Of het zijn van die kleine landjes waar je in een oorlog toch niets aan hebt.
Fuck the EBU.
  zondag 27 april 2014 @ 11:33:02 #198
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139298056
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 09:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Landen met gedeelde belangen genoeg, maar meestal dan tegen mij. Of ze hebben al een alliantie met mijn mogelijke vijand. Of het zijn van die kleine landjes waar je in een oorlog toch niets aan hebt.
Gewoon relaties hooghouden en je kans afwachten. :+
Nu werkt deze strategie ook beter in het begin van de game, als er nog geen allianties zijn. :P
  zondag 27 april 2014 @ 11:51:30 #199
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_139298443
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Gewoon relaties hooghouden en je kans afwachten. :+
Nu werkt deze strategie ook beter in het begin van de game, als er nog geen allianties zijn. :P
afwachten is niet aan mij besteed. :P
Fuck the EBU.
  zondag 27 april 2014 @ 12:25:29 #200
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139299215
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2014 11:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

afwachten is niet aan mij besteed. :P
Goh, nee dan wordt het diplomatiek gezien niet zoveel ben ik bang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')