abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133717124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:47 schreef Krediax het volgende:

[..]

Je hebt Du Jure claim op heel Ierland?
Iets klopt er niet lijkt mij :P
Nou, heel Ierland is groen, maar sommige stukken zijn groener dan de andere:

Ik ben dus Desmond.
Children of the night. What music they make.
pi_133717835
Dit is mijn heerser nu, heb net 2 jonkies ondergebracht bij m'n priester want dan leren ze nog iets!

Ik snap niet echt of die getallen tussen haakjes meetellen ofzo :?

-edit-
Krijg net een berichtje dat m'n schoondochter mij wel ziet zittem :')
De Zweedse prinses dus :P
pi_133718147
Het zijn verschillende kleuren groen.
Desmond, Thomond, Ormond is 1 duchy,
Ossory + leinster | Kildare + Dublin + breifne + connacht | alles daar boven is ook 1.
Ierland bestaat dus uit 4 duchies waarvan jij claim had op 1. (toch?)

Die getallen tussen haakjes betekend hoeveel jij ald heerser gebruikt.
Dit bestaat uit jouw skill (getallen daarvoor) + 0.5 * skill van je vrouw + skill van je counciller op die positie.
pi_133718531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:23 schreef Krediax het volgende:
Het zijn verschillende kleuren groen.
Desmond, Thomond, Ormond is 1 duchy,
Ossory + leinster | Kildare + Dublin + breifne + connacht | alles daar boven is ook 1.
Ierland bestaat dus uit 4 duchies waarvan jij claim had op 1. (toch?)

Die getallen tussen haakjes betekend hoeveel jij ald heerser gebruikt.
Dit bestaat uit jouw skill (getallen daarvoor) + 0.5 * skill van je vrouw + skill van je counciller op die positie.
Ok, dus die skills tellen dan wel mee?

Waar ka ik vinden waar ik claims op heb? Zo uit m'n herinnerig heb ik eem weak claim op Aragorn en Holland.
pi_133718946
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:34 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ok, dus die skills tellen dan wel mee?

Waar ka ik vinden waar ik claims op heb? Zo uit m'n herinnerig heb ik eem weak claim op Aragorn en Holland.
Ja die skills tellen mee.
Bij diplomacy bijv: Tussen haakjes bepaald de bonus die je krijgt door state diplomacy, andere getal, jouw skill niveau dus, bepaald bonus door personal diplomacy (bonus = opinion bonus).
Claims kan je kijken door op je portret te klikken en dan staat er titels en claims.
Op je screenshot hierboven had je geen claims. Misschien je heir?
pi_133719152
Ah, dus hoe hoger die skills, hoe beter?

Bij m'n huidige heerser staan geen claims, en bij z'n kinderen ook niet :?
pi_133719554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:49 schreef DeHovenier het volgende:
Ah, dus hoe hoger die skills, hoe beter?

Bij m'n huidige heerser staan geen claims, en bij z'n kinderen ook niet :?
Hoe hoger hoe beter. Persoonlijk vind ik Diplomacy en stewardship altijd belangrijk. Diplo voor de opinion van andere Stewardship voor hoeveel counties je direct kan controleren.

Waarschijnlijk heb je geen claims dan.
Op het moment dat er iemand dood gaat krijgen word hij opgevolgd door de eerste in de lijn van opvolging.
En nu moet je me hier niet op vast pinnen maar volgens mij krijgen nr. 2 en 3 een sterke claim en de rest een zwakke claim. Zwakke claims kan je alleen claimen als de geclaimde titels regency vrouwlijk oid zijn, ook of hij erfbaar is.

Stel:
De koning van zweden gaat dood maar had nog een zoon 16+ gekregen die dan op de troon komt te zitten.
Jouw schoondochter krijgt dan een strong/weak claim. (wss erfbaar hoe dat zit wanneer wel en wanneer neit weet ik niet precies en ik weet niet of vrouwen een strong claim kunnen krijgen).
Omdat er een volwassene op de troon kan je de claim niet claimen.
Jouw zoon en schoondocter krijgen een zoon, zodra jouw vrouw dan dood gaat krijgt jouw klein zoon deze claim.

Als ik alles goed heb begrepen maar je hebt zelf al door is soms een beetje ingewikkeld :P

Wat je met claims kan doen is:
Klik op het schildje van het koninkrijk/douchy/county. Dan ga je naar een scherm met create/destory/claiments/nog iets. Als je op claiments klikt kan je, zoals de naam doet vermoeden, de claiments zien van die titel.

Dat schildje is bijv dat schildje links naast jouw hoofd op de screenshot.
pi_133720646
Wel gek, eerst had ik wel claims...

Dan maar een valse claim fabriceren :P
pi_133734631
Ormond en Thomond zijn nu lekker oorlog aan t het voeren in Leinster, mooie kans voor mij om die 2 provincies aan te vallen, want geen leger aanwezig :P

Hoelang duurt het eigenlijk, zo'n claim fabriceren? Er zijn nu 2 jaar voorbij gegaan, en nog altijd geen resultaat.

-edit-
Eindelijk. Ik heb het beste leger gehuurd (zo'n 6k man, voornamelijk heavy inf. en cav.), en ook mijn eigen leger op de been gebracht. Kan ik eindelijk oorlog voeren met m'n 52 jaar :P

Ik heb 2 zoons die goed zijn op de flank. Hoe kan ik die in m'n leger gooien?

[ Bericht 27% gewijzigd door DeHovenier op 29-11-2013 08:59:32 ]
pi_133739557
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 08:21 schreef DeHovenier het volgende:
Ormond en Thomond zijn nu lekker oorlog aan t het voeren in Leinster, mooie kans voor mij om die 2 provincies aan te vallen, want geen leger aanwezig :P

Hoelang duurt het eigenlijk, zo'n claim fabriceren? Er zijn nu 2 jaar voorbij gegaan, en nog altijd geen resultaat.

-edit-
Eindelijk. Ik heb het beste leger gehuurd (zo'n 6k man, voornamelijk heavy inf. en cav.), en ook mijn eigen leger op de been gebracht. Kan ik eindelijk oorlog voeren met m'n 52 jaar :P

Ik heb 2 zoons die goed zijn op de flank. Hoe kan ik die in m'n leger gooien?
Claim kan jaren duren, maar kan ook binnen het jaar gefabriceerd zijn. Hangt ook van de skills van je counselor af.

Het aanmonsteren van je zoons in het leger kan niet altijd. Hangt volgens mij van je "crown autority" af.
pi_133740694
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:26 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Claim kan jaren duren, maar kan ook binnen het jaar gefabriceerd zijn. Hangt ook van de skills van je counselor af.

Het aanmonsteren van je zoons in het leger kan niet altijd. Hangt volgens mij van je "crown autority" af.
Als je over de councelor gaat staan er percentages bij per jaar dacht ik.

En aangezien hij geen koning is heeft hij geen crown autority/ staat op low en kan hem niet vervangen. Je kan dus alleen directe levies van leider vervangen.
pi_133744664
Goed om te weten.

Wat ik heb ontdekt is dat oorlog voeren veel geld kost :P
Was zo 32 euro kwijt per maand, dat tikt aan als je maar 1 provincie hebt. Ik heb die twee provincies aangevallen en belegerd, alles gewonnen, alleen moet je elke holding ook apart veroveren -O-

Ik had niet genoeg geld om die huurlinen te betalen, dus die heb ik moeten disbandenm komt er opeens een ally aanzetten met een leger :') :{w

Volgende keer meer geld oppotten dus.
pi_133746005
Dochter van m'n halfbroer is getrouwd met de koning van Rus _O_
pi_133747716
Boh, ik heb net de enige dochter (en kind) van de keizer van het HRE weten te strikken voor de zoon van m'n troonopvolger _O_

En meer kinderen krijgt ie niet, want de keizer is 37 en z'n vrouw 57 _O-
pi_133748014
Dan even goed opletten welke oorlogen die nu gaan voeren, niet dat ze ineens agnatic seniority zijn of er ineens een andere keizer op de troon zit.
pi_133748348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dan even goed opletten welke oorlogen die nu gaan voeren, niet dat ze ineens agnatic seniority zijn of er ineens een andere keizer op de troon zit.
Goeie tip.

Blijkbaar is 1k euro nog steeds niet genoeg om 2 huurlingenlegers (4k man) te onderhouden -O-
pi_133776509
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Waar kan je dat zien :?

-edit-
De dochter is dood, dus de keizer van het HRE heeft geen kinderen meer.

Heb trouwens die info gevonden, ze zijn Agnatic-Elective.

[ Bericht 5% gewijzigd door DeHovenier op 30-11-2013 18:15:35 ]
pi_133778813
Thomond is ingenomen _O_
pi_133782475
Wat moet je doen als je geen geschikte huwelijkspartner vindt voor je nicht? Ik kan niemand vinden waar ik nog prestige kan voor krijgen als ze gaan trouwen.

Ze is al 22.
pi_133783438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:26 schreef DeHovenier het volgende:
Wat moet je doen als je geen geschikte huwelijkspartner vindt voor je nicht? Ik kan niemand vinden waar ik nog prestige kan voor krijgen als ze gaan trouwen.

Ze is al 22.
Iemand vermoordenen haar aan de weduwnaar trouwen? Of als ze toch geen skills heeft trouwen met een courtier oid?
pi_133784977
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:51 schreef Krediax het volgende:

[..]

Iemand vermoordenen haar aan de weduwnaar trouwen? Of als ze toch geen skills heeft trouwen met een courtier oid?
Mja, maar dan verlies ik juist prestige.

En de Kruisvaarders zijn begonnen.
Met z'n allen tegen Hongarije!
pi_133788343
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 21:31 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mja, maar dan verlies ik juist prestige.

En de Kruisvaarders zijn begonnen.
Met z'n allen tegen Hongarije!
Weet je zeker dat jij prestige verliest en niet jouw dochter?
(ik weet het echt niet meer :p)
pi_133820049
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:03 schreef Krediax het volgende:

[..]

Weet je zeker dat jij prestige verliest en niet jouw dochter?
(ik weet het echt niet meer :p)
Dat staat er niet echt duidelijk aangegeven dan.
pi_133826496
:')

Mijn personage doet het met z'n schoondochter, die 24 jaar jonger is _O-

-edit-
Ze is ook nog zwanger geworden :X

Ik heb trouwens net Ormond veroverd, hoelang moet je leger daar staan voordat die provincie echt van jou is?

En ik heb nu al een paar keer gehad dat familieleden een provincie willen besturen, of een titel willen krijgen. Hoe regel ik dat?

[ Bericht 21% gewijzigd door DeHovenier op 01-12-2013 23:09:47 ]
pi_133837662
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
:')

Mijn personage doet het met z'n schoondochter, die 24 jaar jonger is _O-

-edit-
Ze is ook nog zwanger geworden :X

Ik heb trouwens net Ormond veroverd, hoelang moet je leger daar staan voordat die provincie echt van jou is?

En ik heb nu al een paar keer gehad dat familieleden een provincie willen besturen, of een titel willen krijgen. Hoe regel ik dat?
Hangt van af. Welke erfopvolging heb je?

Familieleden alleen land geven als ze 'content' zijn, als ze 'ambitious' zijn zou ik er een moordenaar op af sturen.

Als Ieren heb je een speciale erfopvolging, 'tanistry'. Die zou ik pakken als ik jou was, dan kun je eventueel wat land verdelen. Maar alleen doen als je boven je limiet uitkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')