SPOILER: MAL-lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FOK! Anime aanradersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.
Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen. Het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer deze eerst te downloaden.
VLC speelt ook nog eens alles af(ook Blu-Ray Disk/BD)!
Let er wel op dat deze speler achterloopt op het CCCP Codec Pack en niet speciaal is ontwikkeld met anime in het achterhoofd.
Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.
Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
Ik stem voor. Auditeren kan via Vocaroo. http://vocaroo.com/quote:
Viel me ook wel op. Dit is vooralsnog de meest ambitieuze arc van Hunter x Hunter en ik hoop dat ze iets speciaals voor de honderdste aflevering hebben. Negenennegentig was een van de betere in een tijdje en dat verbaasd me een beetje omdat we net uit een fantoom troupe uitstapje komen. Het enige jammere is dat ze hun tactieken hardop denken nadat ze uitgevoerd zijn. Zagen toch wat er gebeurde? We zijn toch geen kinderen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:13 schreef Qunix het volgende:
Goh, weer een nieuwe ending van Hunter x Hunter, maar nog steeds na 100 episodes dezelfde waarbij er iets anders is (zelfde muziek).
Ze vieren volgende week wel de 100ste episode.
F@#k!quote:Hunter x Hunter is een shounen, voor kinderen, jongenskinderen met name.
Buenos noches el Erfu.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:40 schreef Mauskoekwaus het volgende:
ERU ERUFUFUF
http://translate.google.n(...)L%20elf%20%20L%20elf
[ afbeelding ]
Weet wel dat het een shonen is voor de jonge doelgroep.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:44 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Viel me ook wel op. Dit is vooralsnog de meest ambitieuze arc van Hunter x Hunter en ik hoop dat ze iets speciaals voor de honderdste aflevering hebben. Negenennegentig was een van de betere in een tijdje en dat verbaasd me een beetje omdat we net uit een fantoom troupe uitstapje komen. Het enige jammere is dat ze hun tactieken hardop denken nadat ze uitgevoerd zijn. Zagen toch wat er gebeurde? We zijn toch geen kinderen?
Dat was Nina!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
Volgens la Niña gaat dat pas over drie maanden te zien zijn. Aldus deze link http://boards.4chan.org/a/res/94812253 die maus in een plaatje van een chat poste.![]()
Die klojo's kunnen niemand vinden die het uit wil zendenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:47 schreef Qunix het volgende:
Is pupa uit? Die moet ik ook zien. Welke fansub?
Meen je nietquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:53 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Die klojo's kunnen niemand vinden die het uit wil zenden
Wat zei je?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:56 schreef Smoofie het volgende:
Waarom zijn protagonists in zoveel anime zo onwetend.
Dat stadium waren we al lang voorbij voordat Neferpitou (dat ik die naam kan spellen verbaasd me) in hersenpannen begon te frunniken en de Geweldige Leider in een zombie/marionet veranderde.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:48 schreef Qunix het volgende:
[..]
Weet wel dat het een shonen is voor de jonge doelgroep.
Webstream gebeuren zou nog door kunnen gaan. jeweetwel op Niconico, maar daar wordt ik niet warm van. Die KWALITEIT.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:54 schreef Qunix het volgende:
[..]
Meen je niet
Wat is er mis met een ONA dan?
En toen ik dacht dat we niet veel lager konden zakken qua niveau..quote:
Koperrion a shit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:58 schreef Qunix het volgende:
Waarom duurt het om na een 480p versie, 12 uur lang om een 720p versie (of 1080p versie) uit te brengen van Coppelion?
Ja, eey, zo'n reactie was te verwachtenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:58 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
En toen ik dacht dat we niet veel lager konden zakken qua niveau..
Je bent gewoon jaloers omdat ze een goeie dertig centimeter korter zijn dan jij en alsnog langere benen hebben.quote:
Mja... Doelgroep is denk ik nu 16 tot 20 jaar, wetende dat ook 12 tot 16 kijken. En speciaal voor die blijven ze dat doen... Of is het gewoon in de manga?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat stadium waren we al lang voorbij voordat Neferpitou (dat ik die naam kan spellen verbaasd me) in hersenpannen begon te frunniken en de Geweldige Leider in een zombie/marionet veranderde.
[..]
Genetisch gemanipuleerde trutjes zijn het.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:00 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers omdat ze een goeie dertig centimeter korter zijn dan jij en alsnog langere benen hebben.
Stel als Rusland toch nog besluit om een Tjernobyl te maken van Nederland, kunnen zij wel overleven. Jaloers, hu!?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:01 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Genetisch gemanipuleerde trutjes zijn het.
Sluikreclame voor genetisch gemanipuleerde BLOEMKOLEN.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:01 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Genetisch gemanipuleerde trutjes zijn het.
Nou.. Een klein beetje dan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:02 schreef Qunix het volgende:
[..]
Stel als Rusland toch nog besluit om een Tjernobyl te maken van Nederland, kunnen zij wel overleven. Jaloers, hu!?
Jakkes, bloemkeaul.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:02 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Sluikreclame voor genetisch gemanipuleerde BLOEMKOLEN.
Dus we boycotten anime totdat de voorgenoemde tonijnsoorten gered zijn?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:09 schreef Smoofie het volgende:
Onder andere door de jappen sterft een aantal soorten tonijn met 99% zekerheid uit als er nu niet gestopt wordt met het vangen ervan. Dat moest ik even kwijt na dat filmpje van Qunix.
Te weing boerderij met varkens en geitenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:09 schreef Smoofie het volgende:
Onder andere door de jappen sterft een aantal soorten tonijn met 99% zekerheid uit als er nu niet gestopt wordt met het vangen ervan. Dat moest ik even kwijt na dat filmpje van Qunix.
Niet alleen tonijnenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:18 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dus we boycotten anime totdat de voorgenoemde tonijnsoorten gered zijn?
SMAP? Hoe oud is deze?quote:
Die raadde je gister ook al aan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:07 schreef Kyubey het volgende:
http://mangafox.me/manga/sakamoto_desu_ga/v01/c001/1.html
Enorme aanrader!
Ik raadde hem gisteren niet aan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Die raadde je gister ook al aan.
Lijkt wel beetje op Shoujo.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:11 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik raadde hem gisteren niet aan.
[ afbeelding ]
oh guttekequote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:33 schreef De_Dakgoot het volgende:
CRAAAAWWWWLIIIIINGGG IN MY SKIN
THESE WOUUUUNDS THEY WILL NOT HEAAAALLLLL
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
KyoAni, dus het is van alles wat.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
oh gutteke
Seinen of shonen?
OKquote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
KyoAni, dus het is van alles wat.
Thanks! Ik volg hem nuquote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:07 schreef Kyubey het volgende:
http://mangafox.me/manga/sakamoto_desu_ga/v01/c001/1.html
Enorme aanrader!
Doe es titelquote:Op donderdag 10 oktober 2013 07:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De naam staat er al, maar Beyond the Boundry is de naam die niet weeaboo´s gebruikenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:30 schreef Xaryna het volgende:
Kan iemand mij iets uitleggen in Shinsekai Yori? Ik snap iets niet
Het gaat om de afleveringen 15~16 ongeveer.Het is leuker om het zelf te beredeneren als later in het verhaal de richting waarin je moet denken duidelijker wordt, maar maar als je het wilt weten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“An interesting thing is a good thing.”
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Het is leuker om het zelf te beredeneren als later in het verhaal de richting waarin je moet denken duidelijker wordt, maar maar als je het wilt weten:Later worden er nog wel meer dingen duidelijk, best wel fucked up allemaal. Echt een goede anime als je alles snapt en soms wat diepere betekenissen achter de gebeurtenissen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]AFCA
Qui audet adipiscitur
[..]
Het is leuker om het zelf te beredeneren als later in het verhaal de richting waarin je moet denken duidelijker wordt, maar maar als je het wilt weten:WTF is dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]![]()
[..]
Het is leuker om het zelf te beredeneren als later in het verhaal de richting waarin je moet denken duidelijker wordt, maar maar als je het wilt weten:Ik had het gevoel dat ik wat miste, maar als het later duidelijk wordt, dan wacht ik gewoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
Monster Ratquote:
Naja, op dat moment moet het wel deels duidelijk zijn hoorquote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:13 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik had het gevoel dat ik wat miste, maar als het later duidelijk wordt, dan wacht ik gewoon
Net effe de spoiler gelezen en snap wat i kgemist heb.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Naja, op dat moment moet het wel deels duidelijk zijn hoor. Ff alles weer opnieuw kijken dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chocoladetaartjes.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:34 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Net effe de spoiler gelezen en snap wat i kgemist heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA
Qui audet adipiscitur
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]SssshSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chocoladetaartjes.
Shinsekai Yori hebben we het over toch? Geniale anime inderdaad. 9/10.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:00 schreef Xaryna het volgende:
Verdomme, denk ik één of twee afleveringen te kijken, is het ineens zo spannend dat ik doorkijk
Ja joh, met een beetje pech kijk ik 'm vanavond uit en heb ik daarna niks meer.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:14 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Shinsekai Yori hebben we het over toch? Geniale anime inderdaad. 9/10.
Ik begrijp Madara niet. Aan de ene kant doet hij alsof hij zijn nieuwe krachten en oneindige voorraad chakra wil uittesten, maar aan de andere kant lijkt hij nadrukkelijk de vijf kage te willen demoraliseren.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:14 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Naruto heeft trouwens ook eindelijk een van de betere punten bereikt in de anime
[ afbeelding ]
Oh gutquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:14 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Naruto heeft trouwens ook eindelijk een van de betere punten bereikt in de anime
[ afbeelding ]
Je moet eens #650 lezenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:38 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik begrijp Madara niet. Aan de ene kant doet hij alsof hij zijn nieuwe krachten en oneindige voorraad chakra wil uittesten, maar aan de andere kant lijkt hij nadrukkelijk de vijf kage te willen demoraliseren.
En het gevecht met Kabuto bevestigd wel dat Sennin-mode ongeveer gelijkstaat aan Susano qua kracht en effectiviteit.
Kijk dan Nagi no Asukara van dit seizoen, lijkt er wel een klein beetje op.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:29 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ja joh, met een beetje pech kijk ik 'm vanavond uit en heb ik daarna niks meer.
Madara is gewoon een arrogante hufter die zo OP is dat hij niet weet wat hij moet doen. Ik denk trouwens dat je Susano'o niet met Sage Mode kan vergelijken, maar na deze episode gezien te hebben snap ik wel waarom je dat zegt, ben het ook wel met je eens.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:38 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik begrijp Madara niet. Aan de ene kant doet hij alsof hij zijn nieuwe krachten en oneindige voorraad chakra wil uittesten, maar aan de andere kant lijkt hij nadrukkelijk de vijf kage te willen demoraliseren.
En het gevecht met Kabuto bevestigd wel dat Sennin-mode ongeveer gelijkstaat aan Susano qua kracht en effectiviteit.
Dat is echt zoiets als dat je een barbie vraag voro je verjaardag en dat je dan een Girlz pop krijgt want die is goedkoper en 'dat wou je toch'.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:50 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Kijk dan Nagi no Asukara van dit seizoen, lijkt er wel een klein beetje op.
Of neplego die uit elkaar valt als je er naar kijkt ipv echtequote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:54 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat is echt zoiets als dat je een barbie vraag voro je verjaardag en dat je dan een Girlz pop krijgt want die is goedkoper en 'dat wou je toch'.
Ik heb deze vandaag binnengehaald, maar vooralsnog alleen Nurutu gezien.quote:
´But I poop from there!´quote:
Do you even Database?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
´But I poop from there!´Trouwens wel erg slecht gemaakt. Iedereen weet dat het geluidseffect dat bij een loli die op een database neerploft ´POMF´ is en niet 'WOW'.
God, ik luisterde de eerste paar keer dat ik dat nummer tegen kwam maar half omdat het als generieke J-rock klonk maar getverderrie wat een belachelijk nummer.quote:
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:42 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Seitokai Yakuindomo Seizoen 2![]()
http://myanimelist.net/forum/?topicid=674555&show=0
Ik heb niet eens het eerste seizoen gezien.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:39 schreef De_Dakgoot het volgende:
http://www.animenewsnetwo(...)nd-tv-season-new-oad
Nee hequote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:39 schreef De_Dakgoot het volgende:
http://www.animenewsnetwo(...)nd-tv-season-new-oad
ERUFUERUFUERUERUERUFUEFUERFEUFREUFquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 07:44 schreef De_Dakgoot het volgende:
MAUS MAUS MAUS FUCKING AOTY AOTY AOTY IS UIT !1!EURUEUFEUFUEUREUFUEUFEUREUFEFERUEUF
[gg]_Valvrave_the_Liberator_-_13_[7984E121].mkv
Seizoen 1 nooit afgekeken, vond het vrij slecht eigenlijk...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:42 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Goed nieuws in de ochtend is goed nieuws!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:42 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Nice, maar de animatie ziet er nogal bagger uit. (en het is een spoiler)quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:14 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:42 schreef Mauskoekwaus het volgende:
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:12 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Onzin hij is zo snel als de Raikage.
heeey deze serie lijkt me wel ieeetsquote:
Sorry, ging er van uit dat iedereen de aflevering al wel had gezien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nice, maar de animatie ziet er nogal bagger uit. (en het is een spoiler)
quote:There are a lot of shocking scenes in the manga, but I think the anime is not losing to it in terms of intensity. In order to make it more real, we recorder the sound effects from actually eating food. And the person who had to eat for the recording... was me! Eating chicken as if I were eating my brother, eating a tomato as if it were skin, for the bone crushing sound biting into a prune seed and all. I also ate salad... I wonder what sound that was for? Anyway, for the sounds to come out clearly, I was told by the staff to "Eat in a vulgar manner", so I was making sounds... so embarrassing! (laughs)
Wacht. Eet ze daar haar broers... ewww jakkes.quote:
quote:
Voor mij is het geen probleem ik lees/las de manga dus wist het al.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:35 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Sorry, ging er van uit dat iedereen de aflevering al wel had gezien.En de animatie ziet er inderdaad slecht uit hier, maar goed, het is een screenshot en een rip he, Blurays zien er natuurlijk veel mooier uit. Helaas zijn die er van Naruto niet.
Gadverdamme , net 2 girls 1 cup, wtf is dit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Wacht. Eet ze daar haar broers... ewww jakkes.
Naruto manga is best wel top, alleen de afgelopen 5 chapters vielen wel tegen. Veel hetzelfde.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Voor mij is het geen probleem ik lees/las de manga dus wist het al.
Mwa, ja, het is een middelbareschool romkom met boeren. Het heeft alles: maaltijden waarbij je mond gaat wateren en koeienvagina's waarbij de kots uit je mondhoeken sijpelt. Momenten waarbij je hart ineenkrimpt en momenten waarbij het sneller gaat kloppen. Waarna je hart opgegeten wordt door een hongerige, hardwerkende boer in opleiding.quote:
Omdat het populair is bij de varkens in mensenhuiden zoals Satsuki ze zou beschrijven?quote:
Nee, het is gewoon shitquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:06 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Mwa, ja, het is een middelbareschool romkom met boeren. Het heeft alles: maaltijden waarbij je mond gaat wateren en koeienvagina's waarbij de kots uit je mondhoeken sijpelt. Momenten waarbij je hart ineenkrimpt en momenten waarbij het sneller gaat kloppen. Waarna je hart opgegeten wordt door een hongerige, hardwerkende boer in opleiding.
[..]
Omdat het populair is bij de varkens in mensenhuiden zoals Satsuki ze zou beschrijven?
Ok. Ik ga je nu over proberen te halen je mening te herzien: Kotaku is het met je eens.quote:
ahaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ok. Ik ga je nu over proberen te halen je mening te herzien: Kotaku is het met je eens.
Manga al bijna afgelopen? Is hij het echt aan het afraffelen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Voor mij is het geen probleem ik lees/las de manga dus wist het al.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ok. Ik ga je nu over proberen te halen je mening te herzien: Kotaku is het met je eens.
quote:
Zo kwam ze gewoon terecht en dit is nog tam in vergelijking met wat er in Kill La Kill gebeurde.quote:
Het verhaal is ook interessant!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:45 schreef De_Dakgoot het volgende:
Hand drawn
http://www.animenewsnetwo(...)ovanni-island-teaser
En bedankt, weer een stereotype dat bevestigd isquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Doen jullie ook mee met mijn clubje?
Okay, thanks, ga het toch een kans geven. De eerste aflevering was wel al leuk... een hele episode over het feit dat een ei uit de anus van een kip komt en hij dit vies vindt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:06 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Mwa, ja, het is een middelbareschool romkom met boeren. Het heeft alles: maaltijden waarbij je mond gaat wateren en koeienvagina's waarbij de kots uit je mondhoeken sijpelt. Momenten waarbij je hart ineenkrimpt en momenten waarbij het sneller gaat kloppen. Waarna je hart opgegeten wordt door een hongerige, hardwerkende boer in opleiding.
[..]
Omdat het populair is bij de varkens in mensenhuiden zoals Satsuki ze zou beschrijven?
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
En bedankt, weer een stereotype dat bevestigd isZijn Strawberry en Kyubey ook zo?
(ja, het zijn twee 'vrouwen' toch?)
Ja ik ben ook zoquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
En bedankt, weer een stereotype dat bevestigd isZijn Strawberry en Kyubey ook zo?
Wat, nee!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
Oh god, wat doe je met mijn maag/darm inhoud vriend. Laat het ophouden!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Doen jullie ook mee met mijn clubje?
Ik ben ook zo hoor.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
De dikke of de dunne?
[..]
Jij bent nog erger?
Was het in mijn ogen ook zeker waard, maar volgens mij gaf ik het een 9/10,quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:56 schreef Xaryna het volgende:
Shin Sekai Yori uitgekeken in de trein gister
Geweldig, ga 'm denk ik een 10/10 van de geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik krijg een heel apart gevoel van binnen als ik die foto zie.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou nooit zo'n filmpje maken zonder compleet in cosplay te zijn.
[ afbeelding ]''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
In de trein?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:56 schreef Xaryna het volgende:
Shin Sekai Yori uitgekeken in de trein gister
Geweldig, ga 'm denk ik een 10/10 van de geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:01 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Was het in mijn ogen ook zeker waard, maar volgens mij gaf ik het een 9/10,Dat was juist mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:01 schreef Kyubey het volgende:
[..]
In de trein?
Ik gaf hem ook een 10/10Mwah, ik vond het ook wel wat hebben, maar hij verdiende het niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat was juist mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:07 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Mwah, ik vond het ook wel wat hebben, maar hij verdiende het niet.Maar maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:10 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Maar maarAlleen het feit al dat hij dat denkt is best treurig, en ik vond het ook erg moeilijk om geen medelijden met hem te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
Weet je het zeker?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:12 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Is dat niet een overkoepelend thema van de anime?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:15 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]Wat mij betreft kan de OP kaart geupdate worden met Shinsekai Yori er in!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:19 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wat mij betreft kan de OP kaart geupdate worden met Shinsekai Yori er in!
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:07 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Mwah, ik vond het ook wel wat hebben, maar hij verdiende het niet.Waarom?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:12 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Is dat niet een overkoepelend thema van de anime?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Repelsteeltju op 12-10-2013 15:01:19 ]“An interesting thing is a good thing.”![]()
Medelijden niet zo zeer, maarquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Alleen het feit al dat hij dat denkt is best treurig, en ik vond het ook erg moeilijk om geen medelijden met hem te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P![]()
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:12 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Is dat niet een overkoepelend thema van de anime?Eens. Dat zorgt ook de hele anime voor dat morele gevoel van 'dit klopt niet, dit kun je niet maken' enzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P![]()
denk dat ik maar eens Shinsekai Yori ga beginnen van de week, als het hier alleen maar 9/10 en 10/10 krijgt moet het wel goed zijn![]()
![]()
Doen!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 15:28 schreef otaku-desu het volgende:
denk dat ik maar eens Shinsekai Yori ga beginnen van de week, als het hier alleen maar 9/10 en 10/10 krijgt moet het wel goed zijn
Helemaal super.![]()
Oh daar keek ik gisteravond toevallig een halve ep van, die belooft veel ja.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 15:28 schreef otaku-desu het volgende:
denk dat ik maar eens Shinsekai Yori ga beginnen van de week, als het hier alleen maar 9/10 en 10/10 krijgt moet het wel goed zijn![]()
My thoughts exactly.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 15:28 schreef otaku-desu het volgende:
denk dat ik maar eens Shinsekai Yori ga beginnen van de week, als het hier alleen maar 9/10 en 10/10 krijgt moet het wel goed zijn
*torrentboer opzoekt*![]()
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou nooit zo'n filmpje maken zonder compleet in cosplay te zijn.
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal super.![]()
Goede beslissingquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 15:28 schreef otaku-desu het volgende:
Chocoladetaartjes.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft die gozer een pik? Lijkt er namelijk niet opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Boven Voor goed gereedschap hangt een afdakje.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
Volgens mij hangt er een vetrol voor.
Chocoladetaartjes.
Uchouten Kazoku. Op Shinsekai Yori na de beste serie van het jaar wat mij betreft.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:21 schreef Majinster het volgende:
Welke vinden jullie beter Uchouten Kazoku of Servant x Service?“An interesting thing is a good thing.”![]()
uchoutenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:21 schreef Majinster het volgende:
Welke vinden jullie beter Uchouten Kazoku of Servant x Service?/A/non's with his waifu, all's right in the world.![]()
is nog lastig te zeggen vind ik maar Kyoukai no Kanata is leuk tot nu toequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:27 schreef Yi-Long het volgende:
Nieuwe seizoen is begonnen: Wat is behalve Kill la Kill en Ippo de moeite waard!?![]()
Golden Time (romkom) en NouKome (multiple-choice boy).quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:27 schreef Yi-Long het volgende:
Nieuwe seizoen is begonnen: Wat is behalve Kill la Kill en Ippo de moeite waard!?![]()
Thanks.Misschien voortaan per seizoen even de 5-6 beste/leukste series noemen in de OP!?
Aanraders dit seizoen:
-blahblahblah
-blehblehbleh
-moémoémoé
-ChikanNanpaOppai
-Etcetcetc.
![]()
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:03 schreef Kyubey het volgende:
Aanraders dit seizoen:
Database
Database
Database
Database
Database
/A/non's with his waifu, all's right in the world.![]()
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:19 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wat mij betreft kan de OP kaart geupdate worden met Shinsekai Yori er in!
Na huidig seizoen lijkt me wel handig om hem te updaten (dan is hij 1 jaar oud).![]()
Is subjectief hé, dan eindigen we straks met Boku no Pico en Free in de OP.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:57 schreef Yi-Long het volgende:
Thanks.Misschien voortaan per seizoen even de 5-6 beste/leukste series noemen in de OP!?
Aanraders dit seizoen:
-blahblahblah
-blehblehbleh
-moémoémoé
-ChikanNanpaOppai
-Etcetcetc.![]()
Wat is mis met Free?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Is subjectief hé, dan eindigen we straks met Boku no Pico en Free in de OP.![]()
Boku no Piko staat al in de OPquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Is subjectief hé, dan eindigen we straks met Boku no Pico en Free in de OP.![]()
![]()
Achteraf terugkijkend op die lijst moet ik het eigenlijk wel eengeven.
In de aanraders niet, voor zover ik kan zien. Daar mag hij ook mooi wegblijvenquote:
Heb mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld.![]()
Jup, iedereen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:41 schreef De_Dakgoot het volgende:
Achteraf terugkijkend op die lijst moet ik het eigenlijk wel eengeven.
Maar ja, iedereen heeft een mening van wat de beste anime is van een bepaald genre (wat blijkt dat het de genre niet is). Dus hoe ga je hiermee om en hoe maak je een lijst, wat wij FOK!kers de nieuwe kijkers aanraden.![]()
Wel, rechts onderaan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
In de aanraders niet, voor zover ik kan zien. Daar mag hij ook mooi wegblijven
Heb mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld.![]()
Da's een jongen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Hm, dat meidje in dat schort bedoel je? In de lijst kom ik hem namelijk echt niet tegen
TRAP!![]()
Tsja, enige wat mij nu zo snel in het hoofd schiet is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:43 schreef Qunix het volgende:
[..]
Jup, iedereen.
Maar ja, iedereen heeft een mening van wat de beste anime is van een bepaald genre (wat blijkt dat het de genre niet is). Dus hoe ga je hiermee om en hoe maak je een lijst, wat wij FOK!kers de nieuwe kijkers aanraden.
pak een paar van de grootste/populaire genre's, zoals Drama,romance,Action,Sport
kies daarvan wat goede anime's.
wilt men meer aanraders dan kan men in het topic vragen./A/non's with his waifu, all's right in the world.![]()
Nou ja, over de meeste genres is er wel een consensus volgens mij. Meerderheid beslist gewoon lijkt mij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:49 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Tsja, enige wat mij nu zo snel in het hoofd schiet is.
pak een paar van de grootste/populaire genre's, zoals Drama,romance,Action,Sport
wilt men meer aanraders dan kan men in het topic vragen.![]()
mja aan de ene kant wel, maar aan de andere kant sommige anime's kun je moeilijk catagoriseren in 1 bepaald genrequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:50 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Nou ja, over de meeste genres is er wel een consensus volgens mij. Meerderheid beslist gewoon lijkt mij./A/non's with his waifu, all's right in the world.![]()
Dat was ook het moeilijke eraan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
mja aan de ene kant wel, maar aan de andere kant sommige anime's kun je moeilijk catagoriseren in 1 bepaald genre![]()
Volgende keer die het maakt, genres zelf uitkiezen, vervolgens wat diegene vindt nomineren en FOK!kers keuze maken welke wint, of een nieuwe nominatie plaatsen en erover per genre discussiëren.![]()
Wat je ook kunt doen is iemand (niet ik) een lijst van goede series laten voordragen die we vervolgens met een groep aanpassen en dan uiteindelijk de oorspronkelijke weer de eindregie geven. Niet erg democratisch, maar wel een bewezen methode.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:49 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Tsja, enige wat mij nu zo snel in het hoofd schiet is.
wilt men meer aanraders dan kan men in het topic vragen.“An interesting thing is a good thing.”![]()
Als men het nodig vindt om de aanraders lijst aan te passen, dan wel ja. Ik weet niet hoeveel mensen er daadwerkelijk naar kijken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:55 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Wat je ook kunt doen is iemand (niet ik) een lijst van goede series laten voordragen die we vervolgens met een groep aanpassen en dan uiteindelijk de oorspronkelijke weer de eindregie geven.![]()
Je kunt in plaats van duidelijke groepen ook een tabel maken, waarbij je dan vinkjes zet bij de eigenschappen. One Piece zou dan bijv. een vinkje krijgen bij Avontuur, Fantasy en Komedie (ik noem maar wat).
Dan voorkom je wel dat je een moeilijk plaatsbare anime in een hokje stopt.![]()
Nou, in het begin keek ik er zeker veel naar. Heb er toch vijf a zes series uitgehaald. Kan mij goed voorstellen dat veel lurkers er ook naar kijken, die zal deze reeks zeker hebben.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:56 schreef Majinster het volgende:
[..]
Als men het nodig vindt om de aanraders lijst aan te passen, dan wel ja. Ik weet niet hoeveel mensen er daadwerkelijk naar kijken.![]()
Ah ok, dacht dat de meeste hier wel veteranen waren. Vindt wel jammer dat Code Geass er niet tussen zitquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:57 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Nou, in het begin keek ik er zeker veel naar. Heb er toch vijf a zes series uitgehaald.![]()
Vandaar mijn voorstel van een tabel in plaats van duidelijke categorieën, dan kun je er ook veel meer plaatsen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:57 schreef Majinster het volgende:
[..]
Ah ok. Vindt wel jammer dat Code Geass er niet tussen zit![]()
Hier kan ik mij wel in vinden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:58 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Vandaar mijn voorstel van een tabel in plaats van duidelijke categorieën, dan kun je er ook veel meer plaatsen.
Tabel
Genre/categorie
Anime|sub genres evt?|Mal link/A/non's with his waifu, all's right in the world.![]()
Zou het zinnig zijn om onderscheid tussen de doelgroepen Shounen-Shoujo-Jousei-Seinen te maken? Verreweg het meeste wat uitkomt is Shounen en de anime die niet op een manga gebaseerd zijn, die zijn moeilijker te plaatsen.“An interesting thing is a good thing.”![]()
LOLIquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:05 schreef Qunix het volgende:
Begin alvast met een lijst van de genres./A/non's with his waifu, all's right in the world.![]()
Ik ben niet zo van de meningen en heb lang niet genoeg gezien om iets een 'beste anime van...' te vinden. Bovendien vind ik aanraders voor nieuwe anime-kijkers en mensen die al meer gezien hebben en nieuw materiaal zoeken heel andere aanraders. Voor nieuwe kijkers ga je toch voor wat... gemakkelijker in te stappen materiaal.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:43 schreef Qunix het volgende:
[..]
Jup, iedereen.
Maar ja, iedereen heeft een mening van wat de beste anime is van een bepaald genre (wat blijkt dat het de genre niet is). Dus hoe ga je hiermee om en hoe maak je een lijst, wat wij FOK!kers de nieuwe kijkers aanraden.Wordt de lijst voor beginners of niet? Voor beginners zou ik de Nederlandse genres (Actie, romance, bromance) aanhouden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
Zou het zinnig zijn om onderscheid tussen de doelgroepen Shounen-Shoujo-Jousei-Seinen te maken? Verreweg het meeste wat uitkomt is Shounen en de anime die niet op een manga gebaseerd zijn, die zijn moeilijker te plaatsen.Chocoladetaartjes.
Mogelijke categorieën kunnen dan uit de aanraderslijst gehaald worden en aangevuld worden.
Action
Adventure
Comedy
Drama
Fantasy
Mecha
Music
Mystery
Romance
Ecchi
Magic
Sci-Fi
School Life
Slice of Life
Sport
War
Classic (pre 2000)
Populair (+52 eps)
Movie
Instap
Tussen School Life, Slice of Life, Romance en/of Drama zal wel een redelijke overlap zitten, dus die kun je dan onder elkaar plaatsen.
Dit zal met Action, Adventure, Comedy en bijv. Fantasy ook het geval zijn (eerder genoemde One Piece bijv., maar ook Naruto en Fairy Tail kun je hier op zich onder scharen).
Als je dat soort categorieën onder elkaar zet hou je een beetje eenheid qua vinkjes, terwijl er nog altijd uitzonderingen kunnen zitten.
Nieuwe categorieën zouden bijv. "Magic", maar ook "Toegankelijkheid" kunnen zijn. Dat laatste is dus een vinkje wat je zou kunnen zetten als een anime ook voor nabs goed te volgen is (denk Naruto, Dragonball, Gundam etc.).![]()
Een instap-genre vind ik een goed idee, voor mensen die het eens willen proberen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:08 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Mogelijke categorieën kunnen dan uit de aanraderslijst gehaald worden en aangevuld worden.
Action
Adventure
Comedy
Drama
Fantasy
Mecha
Mystery
Romance
Sci-Fi
School Life
Slice of Life
Sport
War
Classic (pre 2000)
Populair (+52 eps)
Movie
Tussen School Life, Slice of Life, Romance en/of Drama zal wel een redelijke overlap zitten, dus die kun je dan onder elkaar plaatsen.
Dit zal met Action, Adventure, Comedy en bijv. Fantasy ook het geval zijn (eerder genoemde One Piece bijv., maar ook Naruto en Fairy Tail kun je hier op zich onder scharen).
Als je dat soort categorieën onder elkaar zet hou je een beetje eenheid qua vinkjes, terwijl er nog altijd uitzonderingen kunnen zitten.
Nieuwe categorieën zouden bijv. "Magic", maar ook "Toegankelijkheid" kunnen zijn. Dat laatste is dus een vinkje wat je zou kunnen zetten als een anime ook voor nabs goed te volgen is (denk Naruto, Dragonball, Gundam etc.).
Chocoladetaartjes.
Ja, en? Free! was toch niet slechtquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Is subjectief hé, dan eindigen we straks met Boku no Pico en Free in de OP.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Slecht niet, maar mijn testosteron probeerde hara kiri te plegen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:10 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, en? Free! was toch niet slecht![]()
Wat krijg je dan? K-On en verder niets?quote:Er zijn ook meiden die anime kijken en tips willenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:11 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Slecht niet, maar mijn testosteron probeerde hara kiri te plegen.
Chocoladetaartjes.
Ik heb ze in dat lijstje gezet, die werk ik dan wel bij en kan als basis gebruikt worden als iedereen het ermee eens is.![]()
I demand yaoi / shounen aiquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:12 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik heb ze in dat lijstje gezet, die werk ik dan wel bij en kan als basis gebruikt worden als iedereen het ermee eens is.
Chocoladetaartjes.
Denk dat ik mij ook maar eens een MAL-account ga aanmaken
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Sakamichi No Apollonquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat krijg je dan? K-On en verder niets?
Beck Chop Mongolian Squat
Detroit Metal City
En niet eens K-ON!![]()
DMC, misschien FLCL en vast nog wel een paar anderen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat krijg je dan? K-On en verder niets?![]()
K-ON!, K-ON!!,Beck,quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat krijg je dan? K-On en verder niets?/A/non's with his waifu, all's right in the world.![]()
Was ook niet zo heel serieus hoorquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Er zijn ook meiden die anime kijken en tips willen![]()
![]()
Beckquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat krijg je dan? K-On en verder niets?
Kids on the slope
Nodame![]()
Oké oké, ik heb niets gezegd.
Chocoladetaartjes.
quote:
(bij deze... We kunnen je dit aanraden)
Er zijn mensen die jazz ontdekt hebben dankzij de anime Sakamichi no Apollon (Kids on the Slope)![]()
Blijft nu alleen nog de vraag.. wie maakt hem?
Ik wil wel, maar mijn vaardigheden beperken zich tot paint en excel.![]()
Ik heb eigenlijk geen van die Music-anime gekeken, niet eens K-ON!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:19 schreef Qunix het volgende:
[..]
(bij deze... We kunnen je dit aanraden)
Er zijn mensen die jazz ontdekt hebben dankzij de anime Sakamichi no Apollon (Kids on the Slope)
Chocoladetaartjes.
En ik? Ik ben daar een van.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:19 schreef Qunix het volgende:
[..]
Er zijn mensen die jazz ontdekt hebben dankzij de anime Sakamichi no Apollon (Kids on the Slope)“An interesting thing is a good thing.”![]()
Ik denk dat je Beck of Sakamichi wel leuk zal vindenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:27 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen van die Music-anime gekeken, niet eens K-ON!
Het heeft ook meer dan alleen muziek
Beide gaat ook over liefde en moeilijke relaties.![]()
action adventure comedy demons drama ecchi fantasy harem historical horror magic mecha military music mystery parody police psychological romance school science-fiction seinen shoujo shounen slice-of-life space sports supernatural thriller tournament vampire yaoi yuri![]()
Oi oi, er hoeft geen liefde in te zitten voor mij om het leuk te vinden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:28 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik denk dat je Beck of Sakamichi wel leuk zal vinden
Het heeft ook meer dan alleen muziek
Beide gaat ook over liefde en moeilijke relaties.
Al helemaal geen moeilijke relaties, ben niet zo van de drama.Chocoladetaartjes.
Vind nodame wel leuker dan Beck en Kids on the slopequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:29 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Oi oi, er hoeft geen liefde in te zitten voor mij om het leuk te vinden.
Al helemaal geen moeilijke relaties, ben niet zo van de drama.maar dan zit je wel vast aan 3 seizoenen en een OVA
![]()
Classic, Movie, Instap, War er nog bij dan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:29 schreef Qunix het volgende:
action adventure comedy demons drama ecchi fantasy harem historical horror magic mecha military music mystery parody police psychological romance school science-fiction seinen shoujo shounen slice-of-life space sports supernatural thriller tournament vampire yaoi yuri
Misschien steampunk ook nog?![]()
3 seizoenen is mooi formaatje voor een goede anime.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:31 schreef Majinster het volgende:
[..]
Vind nodame wel leuker dan Beck en Kids on the slopemaar dan zit je wel vast aan 3 seizoenen en een OVA
Maar heb nog zoo veel op mijn To Watch lijst en ik kijk niet vaak...Wilde eigenlijk Black Butler als volgende kijken.
Chocoladetaartjes.
de lijst is al prima volgens mij maar hoe willen jullie die vinkjes enzo gaan integreren?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:32 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Classic, Movie, Instap, War er nog bij dan.
Misschien steampunk ook nog?![]()
Old School ook? Voor oude klassiekers?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:32 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Misschien steampunk ook nog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chocoladetaartjes.
Action Adventure Cars Comedy Dementia Demons Drama Ecchi
Fantasy Game Harem Hentai Historical Horror Josei Kids
Magic Martial Arts Mecha Military Music Mystery Parody Police
Psychological Romance Samurai School Sci-Fi Seinen Shoujo Shoujo Ai
Shounen Shounen Ai Slice of Life Space Sports Super Power Supernatural Thriller
Vampire Yaoi Yuri
Lijstje van MAL![]()
Als je dat als kolommen doet en dan naar beneden de anime, krijg je een fucking groot tabel.
Weet niet of dat dan weer handig is.![]()
Die aanvullingen vind ik anders nog verdedigbaar.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:34 schreef Majinster het volgende:
[..]
Het lijst is al prima volgens mij maar hoe willen jullie die vinkjes enzo gaan integreren?
"Classic" voor wie een oudere stijl anime wil
"Movie" spreekt voor zich, er zijn een aantal must see anime films (Ghibli bijv.)
"Instap" was al besproken
"War" omdat oorlog niet hetzelfde als "Military" hoeft te zijn
Vinkjes (of liever nog kruisjes of stippen) kun je gewoon achter de naam onder de betreffende categorie zetten.![]()
Vinkje van "ja dat is het" en leeg "niet van toepassing". Wat zou stipje zijn?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Die aanvullingen vind ik ander nog verdedigbaar.
"Classic" voor wie een oudere stijl anime wil
"Movie" spreekt voor zich, er zijn een aantal must see anime films (Ghibli bijv.)
"Instap" was al besproken
"War" omdat oorlog niet hetzelfde als "Military" hoeft te zijn
Vinkjes (of liever nog kruisjes of stippen) kun je gewoon achter de naam onder de betreffende categorie zetten.
En dat geeft nog niet aan wat wij de nieuwe kijkers adviseren...![]()
Stip in plaats van vinkje natuurlijk. Gewoon een stip om aan te geven dat dat het is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:38 schreef Qunix het volgende:
[..]
Vinkje van "ja het is het" en leeg "niet van toepassing". Wat zou stipje zijn?
En dat geeft nog niet aan wat wij de nieuwe kijkers adviseren...
Je zou zelfs nog een categorie "Aanraders" kunnen maken. Natuurlijk krijg je dan een behoorlijke lijst, maar wat wil je anders doen? Zo'n lijst als wat we nu hebben mist veel te veel goede series en geeft geen bijzonder accuraat beeld van een anime.![]()
Misschien ook iets als ´Artsy´ of ´Experimental´ of ´Alternative´ voor ongrijpbaar spul zoals bijvoorbeeld Kill la Kill of Bakemonogatari. Dingen die wel in de bestaande categorieën passen, maar op een ontoepasselijke manier.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:32 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Misschien steampunk ook nog?“An interesting thing is a good thing.”![]()
Hipsterquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Misschien ook iets als ´Artsy´ of ´Experimental´ of ´Alternative´ voor ongrijpbaar spul zoals bijvoorbeeld Kill la Kill of Bakemonogatari. Dingen die wel in de bestaande categorieën passen, maar op een ontoepasselijke manier./A/non's with his waifu, all's right in the world.![]()
Sterren. 5 is max en 1 is OK?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:39 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Stip in plaats van vinkje natuurlijk. Gewoon een stip om aan te geven dat dat het is.
Je zou zelfs nog een categorie "Aanraders" kunnen maken. Natuurlijk krijg je dan een behoorlijke lijst, maar wat wil je anders doen? Zo'n lijst als wat we nu hebben mist veel te veel goede series en geeft geen bijzonder accuraat beeld van een anime.
Of weer goud, zilver en brons.![]()
We kunnen niet uitsluiten dat hipsters de lijst zullen zien en gebruiken.quote:Doe bolletjes. Bolletjes zijn in. Het NRC en zelfs de Metro gebruiken bolletjes voor hun waarderingen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:42 schreef Qunix het volgende:
[..]
Sterren. 5 is max en 1 is OK?
Of weer goud, zilver en brons.“An interesting thing is a good thing.”![]()
Nee, doe iets wat met anime te maken heeft.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
We kunnen niet uitsluiten dat hipsters de lijst zullen zien en gebruiken.
[..]
Doe bolletjes. Bolletjes zijn in. Het NRC en zelfs de Metro gebruiken bolletjes voor hun waarderingen.
Kamina brillen oid.Helemaal super.![]()
Jezus, ik stel even een klein OP-lijstje van aanraders van het huidige seizoen voor, en opeens zijn we in een mega-project beland...(!)
Waar zijn we het over eens dat het de leukste/beste series van het seizoen zijn. Normaal gesproken komen daar dan 4-5 series naar voren waar de meesten het wel mee eens zijn, en dat is dan even het lijstje voor die 3 maanden
Stelletje over-achievers hierzo...![]()
![]()
![]()
Maar als je dan toch bezig bent, waarom alleen van dit seizoen? Kun je beter meteen zoveel mogelijk erbij pakken, dan heb je een complete lijst die je alleen bij hoeft te werken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:49 schreef Yi-Long het volgende:
Jezus, ik stel even een klein OP-lijstje van aanraders van het huidige seizoen voor, en opeens zijn we in een mega-project beland...(!)
Waar zijn we het over eens dat het de leukste/beste series van het seizoen zijn. Normaal gesproken komen daar dan 4-5 series naar voren waar de meesten het wel mee eens zijn, en dat is dan even het lijstje voor die 3 maanden
![]()
![]()
Het is ook jouw schuld!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:49 schreef Yi-Long het volgende:
![]()
WE MUST EDUCATE THE MASSES.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:49 schreef Yi-Long het volgende:
Stelletje over-achievers hierzo...
Chocoladetaartjes.
Doen we nou wel of geen klassiekers erin?
Chocoladetaartjes.
Log Horizon is een soort van SAO maar beter.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:49 schreef Yi-Long het volgende:
Stelletje over-achievers hierzo...
Tuurlijk welquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:52 schreef Xaryna het volgende:
Doen we nou wel of geen klassiekers erin?![]()
![]()
Die laatste heb ik net klaar, ben enorm benieuwdquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:53 schreef Qunix het volgende:
Uiteraard Hajime No Ippo want AOTS, en ook Kill la Kill is ook leuk.![]()
The masses are idiots, and ignorant. Don't waste your timequote:
En na dit seizoen kun je gewoon die top 5-6 even in een spoiler zetten, seizoen-naam erop plakken, en over 2 jaar kun je dat dan prima openen, per seizoen, wat we destijds de toppers vonden.![]()
Maar dan kan ik nooit meedoen want ik loop minimaal twee seizoenen achter.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
The masses are idiots, and ignorant. Don't waste your time
En na dit seizoen kun je gewoon die top 5-6 even in een spoiler zetten, seizoen-naam erop plakken, en over 2 jaar kun je dat dan prima openen, per seizoen, wat we destijds de toppers vonden.
Chocoladetaartjes.
Ik vind SOA al helemaal geweldig. Al ben ik nog niet zo ver. Aflevering 8 of 9 ofzo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:52 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Log Horizon is een soort van SAO maar beter.![]()
Ik loop jaren achterquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:54 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Maar dan kan ik nooit meedoen want ik loop minimaal twee seizoenen achter.![]()
![]()
Succes met de incest-arc.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind SOA al helemaal geweldig. Al ben ik nog niet zo ver. Aflevering 8 of 9 ofzo.
Gewoon het genre ''2deep4u'' doen en er in:
NGE
Shinsekai (?)
...Helemaal super.![]()
Ik wissel het af.quote:Ik heb net Shin Sekai Yori af, die is best nieuw.
Chocoladetaartjes.
Nee. Bolletjes. Want bolletjes zijn rond. Net als de maan. In Soul Eater geeft de maan iedereen een borsten fixatie. Borsten zijn rechtvaardigheid. Dus bolletjes zijn rechtvaardig.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:48 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Nee, doe iets wat met anime te maken heeft.
Kamina brillen oid.“An interesting thing is a good thing.”![]()
En ook WTF/shit/kut anime en toch kijken:quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:55 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Succes met de incest-arc.
Gewoon het genre ''2deep4u'' doen en er in:
NGE
Shinsekai (?)
...
Mirai nikki![]()
Mirai Nikki was leuk. Bij WTF/shit/kut denk ik eerder aan Seikon no Qwaser.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:01 schreef Qunix het volgende:
[..]
En ook WTF/shit/kut anime en toch kijken:
Mirai nikkiChocoladetaartjes.
Ook en Koi Kaze.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:04 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Mirai Nikki was leuk. Bij WTF/shit/kut denk ik eerder aan Seikon no Qwaser.
Oh en Inferno Cop kan overal bij.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: