Bron:quote:De Russische president Vladimir Poetin eist uitleg van de Nederlandse overheid over de arrestatie van een Russische diplomaat door de Nederlandse politie.
Foto: ANP
Dat zei Poetin dinsdag in Indonesië, meldt persbureau Rai Novosti.
De Russische diplomaat Dmitri Borodin heeft volgens Russische media gezegd dat hij zondag is aangevallen in zijn huis door mensen in een Nederlands politie-uniform.
Dat zou zijn gebeurd na een klacht van buren over zijn gedrag tegenover zijn kinderen.
De diplomaat zegt dat hij tegen de grond is gewerkt, een klap op zijn hoofd kreeg met een wapenstok en geboeid is afgevoerd. Volgens Borodin heeft hij zijn diplomatieke status kenbaar heeft gemaakt. Hij zou hebben geprobeerd te voorkomen dat de agenten, die zich volgens hem niet met documenten identificeerden, zouden binnendringen in zijn huis.
"Dit is een grove schending van de Geneefse Conventies", zei Poetin. "We wachten op uitleg, excuses en bestraffing van de schuldigen."
De Nederlandse ambassadeur in Rusland, Ron van Dartel, is dinsdag op het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken ontboden om de zaak te bespreken.
http://nos.nl/artikel/560509-nederlandse-excuses-aan-rusland.htmlquote:Minister Timmermans biedt Rusland zijn excuses aan voor de arrestatie van een Russische diplomaat.
Volgens Timmermans is met de aanhouding en gevangenneming van de man het Verdrag van Wenen geschonden. Die conclusie trekt hij uit informatie van de politie.
Russen woedend
De diplomaat werd zaterdag gearresteerd nadat zijn buren in Den Haag hadden geklaagd over de manier waarop hij zijn kinderen behandelde.
De Russische autoriteiten reageerden woedend en president Poetin eiste excuses.
Timmermans zei gisteren dat hij de zaak eerst wilde onderzoeken en dat excuses pas zouden volgen als daar aanleiding voor zou zijn.
Begrip
De minister benadrukt nu dat de Rus volledige immuniteit en onschendbaarheid geniet en dat Nederland en Rusland in gesprek blijven over de afhandeling.
Timmermans heeft overigens persoonlijk begrip voor het optreden van de betrokken politieagenten. "Die hebben gehandeld vanuit hun professionele verantwoordelijkheid voor een situatie die zij na een melding aantroffen."
De russische Geert wilders?quote:MOSKOU -
De Russische rechts-populistische leider Vladimir Zjirinovski dreigt met harde actie tegen Nederland wegens de aanhouding van de Russische diplomaat Dmitri Borodin in Den Haag. Hij kondigde een protestactie aan bij de ambassade om er de ruiten van het pand in te gooien.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ambassade_in___.html
„Onze partijafdeling in Moskou bereidt een actie bij de ambassade voor waarbij alle ruiten zullen sneuvelen”, zei Zjirinovski woensdag tegen de radiozender Echo Moskvi. „Wij keren niet de andere wang toe wanneer we worden geslagen. Nee, we slaan terug, op het hoofd, op de neus.”
Zjirinovski noemde het incident in Den Haag „je reinste provocatie”. „Dit was een aanval op onze diplomaten, het draait niet om een gezinsruzie of alcohol of een ander verzinsel.” De politicus ziet het als onderdeel van een groot Westers complot tegen Rusland, net als het protest van de punkgroep Pussy Riot, de Greenpeace-actie tegen een Russisch boorplatform en de oproepen om de Olympische Winterspelen in Sotsji te boycotten.
ben benieuwd hoe poetin erop reageert , laat hij dat gebeuren of ...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:57 schreef trovey het volgende:
En hij provoceert niet als hij zoiets zou doen?
Poetin is gek maar niet zo gek.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:58 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe poetin erop reageert , laat hij dat gebeuren of ...
Moet je daar niet eerst een vergunning aanvragen voordat je een protest iets organiseert?quote:
Alleen als je tegen Putin protesteert. Dit soort protesten zijn welkom.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:01 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Moet je daar niet eerst een vergunning aanvragen voordat je een protest iets organiseert?
Hier ook toch?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:01 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Moet je daar niet eerst een vergunning aanvragen voordat je een protest iets organiseert?
Tanks in overvloedquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:02 schreef imanidiot het volgende:
Kom op Duitsland we doen het dit keer zonder een 2e front!
afhankelijk van de hoeveelheid personen , in je eentje heb je geen vergunning nodigquote:
quote:
Schiet dan niet erg op hè?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:03 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
afhankelijk van de hoeveelheid personen , in je eentje heb je geen vergunning nodig
in rusland hadden ze teddyberen als protestors omdat velen niet durfde maar op die manier lieten weten er te zijnquote:
Die liggen nog in Amerikaquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:03 schreef imanidiot het volgende:
[..]ja dat dus
en stabiele nieuwe vliegtuigen.
komt door dit zinnetje uit het artikel: rechts-populistische leider verder geen overeenkomst zover ik weetquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Knap om GW hier weer bij te betrekken
Ja homofilie is ernstig maar prostitutie mag gepromoot worden, iemand nog een russische schone?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:14 schreef remlof het volgende:
Wat een eikel. Die foto ook bij dat artikel
[ afbeelding ]
Ik denk die knakker links van haar...quote:
das wel erg onder de gordel, die rus had het over op zijn smoel slaan ,op den neus om precies te zijnquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:17 schreef Salvad0R het volgende:
Komt ervan als je als West-Europees land samen met de USA vuistdiep in de geopolitieke aars zit.
Ik wil als neutral observer niet stoken, maar ik zou maar oppassen, strax staan ze met 30 000 tanks aan de grens, zoals laatst in Georgië.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:16 schreef Ulx het volgende:
Gooien we in Den Haag toch even een molotov cocktail tegen de deur van de ambassade?
Wie is dat??quote:
We hebben nog atoombommen liggen in Volkel.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:18 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik wil als neutral observer niet stoken, maar ik zou maar oppassen, strax staan ze met 30 000 tanks aan de grens, zoals laatst in Georgië.
Gelukkig liggen Polen en Duitsland nog tussen de Nederlanders en Russen in.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:18 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik wil als neutral observer niet stoken, maar ik zou maar oppassen, strax staan ze met 30 000 tanks aan de grens, zoals laatst in Georgië.
Nederland is lid van de NAVO net als onderstaande landen! Een van de afspraken is 'een aanval op een van de lidstaten is een aanval op allen'. De landen met de sterkste defensie staan dikgedrukt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:18 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_aan_Rusland__.htmlquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:34 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Hup, Nederland door de knietjes hoor![]()
De muis die brulde
Poetin laat dat heel rustig gebeuren.quote:
Met zuiveringen en massale executies zoals dat gebruikelijk is bij Bolsjewiekenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Aangezien Rusland verziekt is door grootschalige corruptie bij de politie daar, machtsmisbruik door agenten en de Russen aan de top, de Russen met geld dus, zwaar ziek in hun hoofd zijn en er niet voor terug deinzen om vrouwen en zelfs kinderen te vermoorden, is het tijd voor een hernieuwde Bolsjewistische revolutie.
Poetin is geen communist, maar een verrader van het Russische volk en een verrader van de revolutie.
Poetin is de nieuwe tsaar in een ziek, ultra-corrupt systeem.
Ik houd van Rusland en van de gewone Rus, maar ik haat de agenten daar - mede door eigen ervaringen met een Thaise vrouw die ik ken die daar in Rusland mishandeld wordt door een agent met wie ze getrouwd is, een andere Russische agent die nu in Leeuwarden woont en daar de beest uithangt en via hem ken ik andere figuren w.o. ook mensen in de diplomatie en velen daarvan zijn helaas echt gestoord en gevaarlijk - en de mensen aan de top. Deze mensen, de Rus met geld, is ziek, zwaar ziek in zijn hoofd.
Deze mensen dienen gestraft te worden door het Russische volk, net zoals destijds met de tsaar gebeurd is.
Het Russische volk verdient een goed en deugdelijk bestuur. Weg met de zwijnen, weg met de Russische politie en weg met de Russische machthebbers, oligarchen en maffioso.![]()
Leve het vrije Russische volk, leve de nieuwe Bolsjewistische revolutie.
Graag.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:01 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Met zuiveringen en massale executies
Dan komen ze langs de zee en lucht.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gelukkig liggen Polen en Duitsland nog tussen de Nederlanders en Russen in.
Oh, typisch linkse maatregelen dus.quote:Graag.
Wat willen de rechtsen dan doen met mannen die hun kinderen misbruiken en mishandelen? Kopjes thee drinken?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:11 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Oh, typisch linkse maatregelen dus.
Blijkbaar is links niet zo soft. Blijkbaar blunderen mensen die dat beweren. Blijkbaar kletsen die maar wat uit hun nek.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jij bent een rasechte schat met linkse waarden. Hoe kun je zo hard en ongenadig zijn, hmm?
Klaarblijkelijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blijkbaar is links niet zo soft. Blijkbaar blunderen mensen die dat beweren. Blijkbaar kletsen die maar wat uit hun nek.
Hmm.
Dit dus.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:53 schreef Rezania het volgende:
Al die heisa om een dronken diplomaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |