abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132003749
Staat de intocht van Sinterklaas op de tocht? De bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam buigt zich over twee weken tijdens een openbare hoorzitting over ruim twintig bezwaren die zijn binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor het evenement op 17 november. De kritiek richt zich op de aanwezigheid van Zwarte Piet.

Dit meldt Het Parool vandaag. Het is de eerste keer dat bezwaar wordt gemaakt tegen de intocht. Initiatiefnemer van de actie is kunstenaar en activist Quinsy Gario, die al enkele jaren ageert tegen de zwarte knecht. Hij noemt de aanwezigheid van Zwarte Piet beledigend en discriminerend, maar ook op gespannen voet met de nota Buitenevenementen, die voorschrijftt dat evenementen moeten bijdragen aan het innovatieve en creatieve imago Amsterdam.

Namens de organisatie toont Martine Willekens begrip voor de bezwaren. 'Het onderwerp staat ook bij ons op de agenda en wij staan open voor de dialoog. Het is ons streven een leuk, veilig en vrolijk kinderfeest te organiseren voor alle Amsterdammers. Dat wil niet zeggen dat het altijd op deze manier moet blijven gebeuren. Maar wij zijn niet de eigenaar van een nationale traditie.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)id-Zwarte-Piet.dhtml

Terechte klacht. Bruine bonen moeten ook worden afgeschaft net als zwartkijkers, maar die zijn toch al kleurenblind.

:P

deel twee
pi_132003784
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon doen als er animo voor is

de klagers staan vrij om er niet aan mee te doen of zelfs een zwarte sint met witte pieten in te zetten ... raar dat het niet gebeurt
amsterdam wil het dus mischien gaan veranderen, past dan toch helemaal binnen jouw verwachtingen?
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:52:36 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003828
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

amsterdam wil het dus mischien gaan veranderen, past dan toch helemaal binnen jouw verwachtingen?
mijn verwachting is dat ze niets gaan veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_132003846
Dwyane Wade die zich liet schminken als Justin Timberlake. Dat kan natuurlijk niet!
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:53:42 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003869
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:53 schreef Rickario het volgende:
Dwyane Wade die zich liet schminken als Justin Timberlake. Dat kan natuurlijk niet!
[ afbeelding ]
de grap was de eerste keer al niet goed -O-
pi_132003878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

mijn verwachting is dat ze niets gaan veranderen
nee je zei, als er genoeg animo voor is. en dat het iedereen vrij staat witte pieten te doen.
bij deze, gaan ze dat dus misschien doen.
pi_132003881
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

de grap was de eerste keer al niet goed -O-
3 maal is scheepsrecht
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:54:43 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003899
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:53 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee je zei, als er genoeg animo voor is. en dat het iedereen vrij staat witte pieten te doen.
bij deze, gaan ze dat dus misschien doen.
maar dat heeft met mijn verwachtingen toch niets te maken :?

ik verwacht dat er niet genoeg animo voor is en dat ze niets gaan veranderen
pi_132003914
Maar nog ff he. De hele gemeente Amsterdam, hoeveel mensen wonen daar? En dan 20 bezwaarschriften? En dan wordt je gelijk getrakteerd op een openbare hoorzitting?! Normaal krijg je geen fuck gedaan met z'n 20en en nu dit...?

Stinkt. Heel erg.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2013 @ 13:55:29 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132003916
Ik ben om trouwens. Het racistisch.

Slegs vir Blanke Pieten zou het moeten worden. Veel minder beladen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132003953
Er gaat natuurlijk niks veranderen omdat dan heel Nederland zich er mee gaat bemoeien :)
pi_132003955
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:55 schreef Ulx het volgende:

:D. Misschien met een kek rood/wit/zwart bandje om de armen?
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:57:03 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003971
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:55 schreef Ulx het volgende:

een hele troep mimespelers geleid door een zwarte katholieke baardmans ... dank je feestelijk -O-
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:58:13 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132004006
en dan al die kindertjes op schoot bij de zwarte man met de staf zeker -O-
pi_132004008
Staat het Sinterklaasfeest trouwens inmiddels niet op de Unesco lijst? :P
  woensdag 9 oktober 2013 @ 14:02:20 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132004133
Wat ik nog interessanter vind is dat er dus blijkbaar een heel segment van de bevolking is die denkt dat de grondwet regels bevat, niet voor de overheid maar voor burgers. En die dus vanuit die grondwet denken anderen de mond te kunnen snoeren.

Terwijl de grondwet een paal en perk document is om de overheid aan banden te leggen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_132004792
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:02 schreef SpecialK het volgende:
Wat ik nog interessanter vind is dat er dus blijkbaar een heel segment van de bevolking is die denkt dat de grondwet regels bevat, niet voor de overheid maar voor burgers. En die dus vanuit die grondwet denken anderen de mond te kunnen snoeren.

Terwijl de grondwet een paal en perk document is om de overheid aan banden te leggen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grondwet

quote:
Ze erkennen meestal ook een aantal fundamentele rechten en vrijheden van burgers, de zogenaamde grondrechten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Grondwet
quote:
De Grondwet kent de volgende hoofdstukken:
[quote]
Hoofdstuk 1 - Grondrechten
Het gelijkheidsbeginsel (artikel 1)

Artikel 1 betreft een voor Nederland fundamenteel beginsel, het luidt:

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

De eerste zin geeft het gelijkheidsbeginsel of beginsel van gelijke behandeling; de tweede zin het verbod van discriminatie.

Het beginsel van gelijke behandeling geldt alleen in de verhouding tussen overheid en burger (de zogenaamde verticale werking); het discriminatieverbod is zo fundamenteel dat het ook geldt tussen burgers onderling (horizontale werking). [/quote]
pi_132004814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar dat heeft met mijn verwachtingen toch niets te maken :?

ik verwacht dat er niet genoeg animo voor is en dat ze niets gaan veranderen
we zullen zien..
pi_132005006
quote:
18s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:55 schreef Luigi het volgende:
Maar nog ff he. De hele gemeente Amsterdam, hoeveel mensen wonen daar? En dan 20 bezwaarschriften? En dan wordt je gelijk getrakteerd op een openbare hoorzitting?! Normaal krijg je geen fuck gedaan met z'n 20en en nu dit...?
21 toch?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 9 oktober 2013 @ 14:35:43 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132005180
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grondwet

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Grondwet

[..]

Het gelijkheidsbeginsel (artikel 1)

Artikel 1 betreft een voor Nederland fundamenteel beginsel, het luidt:

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

De eerste zin geeft het gelijkheidsbeginsel of beginsel van gelijke behandeling; de tweede zin het verbod van discriminatie.

Het beginsel van gelijke behandeling geldt alleen in de verhouding tussen overheid en burger (de zogenaamde verticale werking); het discriminatieverbod is zo fundamenteel dat het ook geldt tussen burgers onderling (horizontale werking).
[/quote]

Als jij denkt dat mensen worden veroordeeld op basis van grondwetten dan snap je de grondwet totaal niet. Het enige wat hieruit voortkomt is dat het wellicht acceptabel is voor de overheid om anti-discriminatie wetgeving strafrechtelijk uit te werken vanuit een grondwettelijke steuning. Voor alsnog is discriminatie (op straat tussen mensen) niet tegen de wet. Mensen worden veroordeeld op bedreiging en wetten van doen met iemand op straat volgen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_132005237
Hoe zit dat eigenlijk met het paard van Sinterklaas? Die zit op een schimmel. Zeer discriminerend voor alle schimmelsoorten.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2013 @ 14:47:23 #22
3928 Ulx
pi_132005534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:37 schreef Lavenderr het volgende:
Die zit op een schimmel.
Eigenlijk zeg je daarmee dat de witte de zaak tilt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132006438
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je daarmee dat de witte de zaak tilt.
Dat klopt. De schimmel zeult de Sint mee.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 oktober 2013 @ 15:18:16 #24
3928 Ulx
pi_132006507
Om nou maar te beweren dat witte mensen de boel altijd maar tillen door deze symboliek vind ik ook vrij ver gaan. Negers belazeren de kluit tenslotte ook met enige regelmaat.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 15:20:09 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132006579
gewoon alles grijs maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')